Megérkezett a 12 sebességes Campagnolo szett

E-mail  Nyomtatás
2018. április 18. szerda
  |   Szerző: velo.hu

Viszonylag régen sejteni lehetett, hogy a Campagnolo valami nagy újítással készül. 2018 elején aztán egy élelmes újságíró megtalálta az olasz gyártó szabadalmai között a 12 sebességes szettet, amit nemrégiben hivatalosan is bejelentettek.

Mielőtt beleugranánk a részletekbe, jogosan vetődhet fel a kérdés, hogy mit akar elérni a cég azzal, hogy bevezeti a 12 sebességet? A Campagnolo sohasem félt az innovációtól, számos területen elsőként mertek lépni, példának okán 2008-ban úttörőként ők dobták piacra a 11 sebességes váltót is. Napjainkban, a felgyorsult technikai vívmányok útvesztőiben már a kerékpársport is elbírja ezeket a nagyléptékű változtatásokat, hisz maguk a versenyzők is egyre gyorsabban alkalmazkodnak, elég, ha csak az Aqua Blue Sport csapatának egytányéros rendszerét nézzük.

 

Diavetítéshez kattints a képre


A 12 sebességes szett első nagy előnye, hogy elegáns, elsősorban funkcióbeli dizájnfrissítéseket alkalmaztak, nem készültek hatalmas lánctányérok és a hegyikerékpárokon megszokott nagyságú hátsó váltók sem csúnyítják az összképet. Igyekeztek megtartani a Campagnolo egyediségét.


A 12 sebességes kiosztás egyelőre csak a mechanikus Record és Super Record szetteken elérhető, ám az ígéretek szerint hamarosan az elektromos változatoknál is megjelenhet, bár előzetesen kissé bonyolultabb lesz azt kivitelezni, mint gondolták.

 

Diavetítéshez kattints a képre


A váltókarok tekintetében elsősorban ergonomikus változtatásokat eszközöltek, a váltás gyorsaságának és a kézmozdulatok megkönnyítésének érdekében. Egy kissé megvariálták a fékkar helyzetét is, kedvezve a kisebb és nagyobb kezű kerékpárosoknak. A nagyobb lánckerekek felé a nagyobb karral válthatunk akár egyszerre ötöt is, ami például egy a sprintre készülő profi versenyzőnek hatalmas előnyt jelenthet.


A 12 kazetta ugyanakkora helyen fér el, mint elődje, ezzel kompatibilis szinte minden Campagnolo kerékszettel. Jelen pillanatban még csak két opcióban elérhető 11-29-es és 11-32-es verzióban.


A mérnökök merészkedtek úgy fogalmazni, hogy minden idők legpontosabb és leggyorsabb váltóját készítették el. Az új technológia gyorsabb teljesítmény-átvitelt és hosszabb élettartamot eredményez. A forma és a külső alkatrészek lehetővé teszik a hátsó váltó mozgását, ezzel biztonságban tartva azt nehezebb terepviszonyok között is.

 

Diavetítéshez kattints a képre


Az első váltó átdobója szinte teljesen új kialakítást kapott. A legfőbb cél természetesen ebben az esetben is a váltás gyorsaságának megnövelése volt. Igyekeztek arra a törekedni, hogy a karmozdulat azonnal mozdítsa az átdobót is. A keresztváltások esetében is rengeteg apróságra figyeltek, az esetleges láncleesések számát szinte a nullára redukálva. Elkülönítették a kábelemelő kart a külső párhuzamos lemeztől, a pivot pontokat is áthelyezték és a lemez hosszát is megváltoztatták ezzel lineárisabb síkba helyezve a váltót. A másik nagy újítás maga a lánc, amely sokkal véknyabb, így jobban felfekszik a fogakra.

 

Diavetítéshez kattints a képre


Végül pedig a fékekről. A rendszer mechanikus és hidraulikus tárcsafékekkel is elérhető. A sportágon belüli trendekhez igazodva mindkét esetben akár 28 milliméteres gumiabroncsokkal is használhatók. A kialakítás minimális változásokon esett át, igazodva a mai aero vázak elvárt kritériumaihoz.


A szettek májusban kerülnek forgalomba, a kiskereskedelmi árak várhatóan valahol 400.000 és 700.000 Forint között lesznek.

 

 

 





Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:



Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:

Eddig hozzáfűzött kommentek:

2018.06.07. 22:33
A nagyobb lánckerekek felé a nagyobb karral válthatunk akár egyszerre ötöt is, ami például egy a sprintre készülő profi versenyzőnek hatalmas előnyt jelenthet.

ebből hogy lesz sprint?

2018.04.26. 08:48
Van, ráadásul az egyik bringám carbon Record szettes...

2018.04.24. 19:08
racer2 - Próbáld ki! Szerezz akár egy Campa Veloce cuccot és kérj meg valakit hogy szerelje fel neked rendesen! Még 10 év múlva is élvezni fogod! (Nem úgy mint a tervezett elavulással súlytott "minőségét megőrzi 2 évig" jelleggel épített más cuccoknál tapasztalható!)

2018.04.24. 15:36
ezek a hirdós karok egyszerűen undorítóak

2018.04.20. 20:19
Vajon ennek is lelke lesz, mint a többi Campának vagy rendesen működni fog?

2018.04.19. 19:59
Csodaszép! Érdekességképpen: a - szintén olasz - Tiso 2012-ben már készített 12 sebességes elektromos szettet. A rendes fékeik is igencsak mutatósak, kissé féloldalas kinézetűek, de mégis szépek. Azért ezt a tárcsaféket elfelejthetnék a gyártók...

Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések