Mark Cavendish nyert Párizsban

E-mail  Nyomtatás
2009. július 26.

Véget ért a 96. Tour de France. Látványos mezőnyhajrá után, hatalmas fölénnyel Mark Cavendish nyert Párizsban. Az utolsó etapon az összetett már nem változott. Alberto Contador nyerte a sárga trikót, Andy Schleck lett a második, a visszatérő Lance Armstrong pedig a dobogó harmadik fokára állhatott fel. A zöld trikót Thor Hushovd, a pöttyös trikót Franco Pellizotti, a fehér trikót Andy Schleck szerezte meg.

Fotó: Roberto BettiniDiavetítéshez kattints a képre

21. etap - Július 26: Montereau-Fault-Yonne - Párizs, Champs-Élysées, 164km

 

Montereau-Fault-Yonne és Párizs között kijelölt 164km-es szakasszal zárult a 96. Tour de France. Az utolsó etapra mindössze két nyitott kérdés maradt, még pedig, hogy ki nyeri a zöld trikót és ki haladhat át elsőként a célvonalon a francia fővárosban.
 

Ahogy az utolsó vasárnapokon már megszokhattuk lassú tempóban, akciók nélkül kezdődött a nap. Az első órában 31.8km/h-ás átlagot mentek az egymással beszélgető kerekesek. Ekkor elkészültek a fotók a megkülönböztetett trikót viselő bringásokról és a sárga trikós hagyományosan koccintott társaival egy pohár pezsgővel.

 

Fotó: Roberto BettiniDiavetítéshez kattints a képre

 

Egészen Párizsig nem sok történését jegyezhettünk fel. Kényelmes tempóban haladt a peloton. Szerencsére az időjárás is megkegyelmezett a 156 versenyben maradt versenyzőnek, a kellemes napos nyári időben bukásoktól sem kellett tartani.
 

72km-rel a cél előtt, a francia fővároshoz közelítve kezdett fokozódni az iram. A mezőny élére állt az Astana, hogy a sárga trikós Contador érkezzen elsőként Párizsba. Már csak 52km volt vissza az idei Tour-ból, amikor megérkezett a Champs-Elysées-re a hagyományos körpályára az egy csoportban haladó peloton.
 

A 6.5km-es körpályán aztán felgyorsultak az események. Több támadásnak is szemtanúi lehettek a szép számban kilátogató nézők. Már az első körben kialakult a párizsi körözést meghatározó elmenés. Ekkor Jussi Veikkanen (FdJ), Arnaud Coyot (Caisse d'Epargne), Samuel Dumoulin (Cofidis), Alexandre Pichot (Bbox), Carlos Barredo (Quick Step), Fabain Wegmann (Milram) és Fumiyuki Beppu (Skil-Shimano) lépett el a mezőnytől, ahol a Columbia állt az élre.
 

A Columbia természetesen sprinterének Mark Cavendish-nek készítette elő a terepet. A britnek még matematikai esélye volt a zöld trikó megszerzésére is, de elsősorban a legendás befutóra koncentrált. A szökevények a nagy iram ellenére is ki tudtak alakítani 35 másodperces különbséget. Ennek köszönhetően pedig elvitték a két gyorsasági hajráért járó pontokat, ami Hushovd-nak kedvezett. A norvég sprinter az egész pályán másra sem figyelt, csak közvetlen riválisára, végig mögötte helyezkedett.
 

A mezőny élén a két nagy sprinter csapata mellett az összetettben élen állók tekertek. Az esetleges bukások miatt senki sem akart kockáztatni. Az élen haladó nagyobb csoport kisebb meglepetésre sokáig megőrizte előnyét, a Columbia ugyanis nem akarta túl hamar megfogni őket. A pelotonból többen megpróbáltak felzárkózni hozzájuk, ám mindössze Ignatyev (Katyusha) és nem sokkal később Sapa (Lampre) tudott mérhető különbséget kialakítani, ám felérni egyikük sem tudott.
 

Két körrel, azaz 13km-rel a verseny vége előtt kezdett látványosan csökkeni az élen állók előnye, mindössze 12 másodperccel vezettek ekkor a szökevények. A Columbia hihetetlen tempót diktált a Champs-Elysées-n. 9 kilométer sem volt már vissza az egész versenyből, amikor a Columbia vonatának egyik fontos láncszeme Rogers defekt miatt lemaradt. Miközben a Columbia személyzete Rogers bringáját próbálta rendbe rakni, az élen megbomlott az egység. A szökevények közül 9 másodperc előnnyel Jussi Veikkanen (FdJ), Fabian Wegmann (Milram) és Fumiyuki Beppu (Skil-Shimano) maradt elől, a többieket bedarálta a mezőny.
 

5km-rel a cél előtt, a Garmin ritmusváltása után vált újra teljessé a peloton. Látványos hajrá vette kezdetét ekkor. Továbbra is a Columbia dominált, ám a megszokottnál kevesebb embere maradt Cavendish-nek, Rogers defektje és az erős utolsó 50km nehéz helyzetbe hozta a brit sprintert. A Garmin látta, hogy nem a tervek szerint alakul a Columbia felvezetése és megpróbálta átvenni a kezdeményezést. 3km-rel a cél előtt úgy tűnt, akár meglepetés is születhet, ám az amerikai gárda vonata sem tudott megfelelően összeállni.
 

1.5km volt vissza a 96. Tour-ból, amikor Hincapie újra a sor elejére vezette Cavendish-t és hű segítőjét Mark Renshaw-t. Az utolsó kilométeren Renshaw őrült tempóban vitte Cavendish-t, akit így nem is lehetett megverni. A brit sprinter ezzel megszerezte hatodik (!) szakaszgyőzelmét a 2009-es Tour de France-on.

 

Fotó: Roberto BettiniDiavetítéshez kattints a képre

 

VIDEÓ: a párizsi befutó
NYILATKOZATOK

FOTÓK

 

A párizsi befutót követően került sor a látványos eredményhirdetésre. Az összetett a hagyományoknak megfelelően az utolsó etapon már nem változott. Napjaink legjobb többnapos versenyzője Alberto Contador nyerte a sárga trikót. A második helyet a harmadik hetet akcióival felejthetetlenné tevő Andy Schleck szerezte meg. A dobogó harmadik fokára pedig a visszatérő Lance Armstrong állhatott. A negyedik helyen nemcsak az idei Tour, hanem az egész 2009-es kerékpáros évad legnagyobb meglepetésembere Bradley Wiggins végzett. Az ötödik pedig Fränk Schleck lett.

 

Fotó: Roberto BettiniDiavetítéshez kattints a képre
 

A zöld trikót Cavendish és Hushovd, éles szóváltásoktól sem mentes, hatalmas küzdelme után Thor Hushovd nyerte, méghozzá kisebb meglepetésre a hegyekben nyújtott teljesítményének köszönhetően.

 

A pöttyös trikót a Giro harmadik helyezettje Franco Pellizotti szerezte meg, aki mind a Pireneusokban, mind az Alpokban vállalkozott támadásra.

 

Fotó: Roberto BettiniDiavetítéshez kattints a képre
 

A fehér trikós, azaz a legjobb 25 éven aluli versenyző Andy Schleck lett. A luxemburgit a Liquigas két sztárja Vincenzo Nibali és Roman Kreuziger követte.
 

A csapatversenyben a bombaerős Astana diadalmaskodott. A piros rajtszámot, azaz a legaktívabb versenyzőnek járó díjat, pedig a pöttyös trikós Franco Pellizotti kapta. Az olasz ugyanis két egész napos szökésben is részt vett, melynek során ő ért fel elsőnek az idei Tour legmagasabb pontjára, a Grand Saint-Bernard 2469 méter magas csúcsára.

 

A szakasz végeredménye:

1 Mark Cavendish (GBr) Team Columbia - HTC  	       4:02:18  	 
2 Mark Renshaw (Aus) Team Columbia - HTC 	  	 
3 Tyler Farrar (USA) Garmin - Slipstream 	  	 
4 Gerald Ciolek (Ger) Team Milram 	  	 
5 Yauheni Hutarovich (Blr) Française des Jeux 	  	 
6 Thor Hushovd (Nor) Cervelo Test Team 	  	 
7 Jose Joaquin Rojas Gil (Spa) Caisse d'Epargne 	  	 
8 Marco Bandiera (Ita) Lampre - NGC 	  	 
9 Daniele Bennati (Ita) Liquigas 	  	 
10 William Bonnet (Fra) BBOX Bouygues Telecom 	  
...
44 Christian Vande Velde (USA) Garmin - Slipstream
54 Roman Kreuziger (Cze) Liquigas  	   	 
55 Bradley Wiggins (GBr) Garmin - Slipstream 	  	 
56 Fränk Schleck (Lux) Team Saxo Bank	
59 Cadel Evans (Aus) Silence - Lotto 
62 Lance Armstrong (USA) Astana  	   	 
63 Andy Schleck (Lux) Team Saxo Bank 
97 Alberto Contador Velasco (Spa) Astana

A verseny végeredménye:

1 Alberto Contador Velasco (Spa) Astana  	        85:48:35  	 
2 Andy Schleck (Lux) Team Saxo Bank 	                 0:04:11 	 
3 Lance Armstrong (USA) Astana 	                         0:05:24 	 
4 Bradley Wiggins (GBr) Garmin - Slipstream 	         0:06:01 	 
5 Fränk Schleck (Lux) Team Saxo Bank 	                 0:06:04
6 Andreas Klöden (Ger) Astana 	                         0:06:42
7 Vincenzo Nibali (Ita) Liquigas 	                 0:07:35
8 Christian Vande Velde (USA) Garmin - Slipstream 	 0:12:04 	 
9 Roman Kreuziger (Cze) Liquigas 	                 0:14:16 
10 Christophe Le Mevel (Fra) Française des Jeux 	 0:14:25 	 
11 Mikel Astarloza Chaurreau (Spa) Euskaltel - Euskadi 	 0:14:44 	 
12 Sandy Casar (Fra) Française des Jeux 	         0:17:19 	 
13 Vladimir Karpets (Rus) Team Katusha 	                 0:18:34
14 Rinaldo Nocentini (Ita) AG2R La Mondiale 	         0:20:45	 
15 Jurgen Van Den Broeck (Bel) Silence - Lotto 	         0:20:50	 
16 Stéphane Goubert (Fra) AG2R La Mondiale 	         0:22:29	 
17 Carlos Sastre Candil (Spa) Cervelo Test Team 	 0:26:21 	 
18 Alexandre Botcharov (Rus) Team Katusha 	         0:29:33 	 
19 George Hincapie (USA) Team Columbia - HTC 	         0:33:27 	 
20 Sylvain Chavanel (Fra) Quick Step 	                 0:34:09 
...
30 Cadel Evans (Aus) Silence - Lotto  	                 0:45:24
51 Denis Menchov (Rus) Rabobank  	                 1:17:04

A pontverseny végeredménye:

1 Thor Hushovd (Nor) Cervelo Test Team  	280  pont
2 Mark Cavendish (GBr) Team Columbia - HTC 	270 	 
3 Gerald Ciolek (Ger) Team Milram 	        172 	 
4 Jose Joaquin Rojas Gil (Spa) Caisse d'Epargne 145 	 
5 Tyler Farrar (USA) Garmin - Slipstream 	136 	 
6 Nicolas Roche (Irl) AG2R La Mondiale 	        122 	 
7 Oscar Freire Gomez (Spa) Rabobank 	        119 
8 Franco Pellizotti (Ita) Liquigas 	        104 
9 Alberto Contador Velasco (Spa) Astana 	101 	 
10 Andreas Klöden (Ger) Astana 	                 89

A hegyi pontverseny végeredménye:

1 Franco Pellizotti (Ita) Liquigas  	             210 pont
2 Egoi Martinez De Esteban (Spa) Euskaltel - Euskadi 135 	 
3 Alberto Contador Velasco (Spa) Astana 	     126 	 
4 Andy Schleck (Lux) Team Saxo Bank 	             111
5 Pierrick Fedrigo (Fra) BBOX Bouygues Telecom 	      99	 
6 Christophe Kern (Fra) Cofidis, Le Credit en Ligne   89 	 
7 Fränk Schleck (Lux) Team Saxo Bank 	              88
8 Mikel Astarloza Chaurreau (Spa) Euskaltel - Euskadi 86 	 
9 Juan Manuel Garate Cepa (Spa) Rabobank 	      86 
10 Sandy Casar (Fra) Française des Jeux 	      84  

A legjobb fiatal versenyző:

1 Andy Schleck (Lux) Team Saxo Bank  	       85:52:46  	 
2 Vincenzo Nibali (Ita) Liquigas 	        0:03:24 	 
3 Roman Kreuziger (Cze) Liquigas 	        0:10:05 	 
4 Pierre Rolland (Fra) BBOX Bouygues Telecom 	0:33:33 	 
5 Nicolas Roche (Irl) AG2R La Mondiale 	        0:34:09 	 
6 Brice Feillu (Fra) Agritubel 	                0:37:03 
7 Peter Velits (Svk) Team Milram 	        0:42:24	 
8 Chris Anker Sørensen (Den) Team Saxo Bank 	0:45:36 	 
9 Tony Martin (Ger) Team Columbia - HTC 	0:50:53 	 
10 Yury Trofimov (Rus) BBOX Bouygues Telecom 	1:05:12 	 

A csapatverseny végeredménye:

1 Astana  	            256:02:58  	 
2 Garmin - Slipstream 	      0:22:35 	 
3 Team Saxo Bank 	      0:28:34 	 
4 AG2R La Mondiale 	      0:31:47 	 
5 Liquigas 	              0:43:31 
6 Euskaltel - Euskadi 	      0:58:05 	 
7 Francaise Des Jeux 	      1:01:48 	 
8 Cofidis Le Credit En Ligne  1:05:34 	 
9 Team Katusha 	              1:13:57 
10 Agritubel 	              1:20:38 
11 Caisse D'Epargne 	      1:23:05 	 
12 Team Milram 	              1:24:10 
13 Silence - Lotto 	      1:24:38 	 
14 Team Columbia - Htc 	      1:29:54 	 
15 Bbox Bouygues Telecom      1:32:59 	 
16 Cervelo Test Team 	      1:40:08 	 
17 Rabobank 	              1:59:45 
18 Quick Step 	              2:40:01 
19 Lampre - N.G.C 	      3:59:03 	 
20 Skil-Shimano 	      7:02:52 	 




Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:


Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:

Eddig hozzáfűzött kommentek:

« 1 | 2 »
2009.07.29. 14:49
állítólag jövőre a Klicskó bratyók is bringázni fognak!na majd ők jól elkenik ezt a trágyadombot.

2009.07.29. 11:10
Cav lehet hogy nem lesz atomfizikus vagy agysebész, de k*rvára tud menni, és szállítja a győzelmeket. A csapatnak ez jó, a szponzor boldog - hát persze hogy kell nekik egy ilyen majom :)

Azért Hincapie 5 másodpercét sajnálom. Megérdemelte volna az öreg.

Várjatok csak, McEwen visszajön és elkeni Cav száját! :)

2009.07.29. 10:38
Ugyan mar: a versenyt az nyeri meg, aki elsokent atmegy a celvonalon (az o kepe lesz a hirekben, a zold trikos csak a cikkben) - a Columbia nagyon is jol csinalta...
Amugy meg probaljatok ki: menjetek 60-nal egy motor mogott, aztan probaljatok meg kikrulni 200 meter alatt.

2009.07.28. 22:14
Cavendisht en tavaly meg birtam, orultem a San Remonak is, de a Tour alatt abszolut megutaltam. Az a baj, hogy dogunalmas, hogy mindig gyoz, es tul nagy a pofaja is.
De ettol meg o a leggyorsabb, es nem tudja ezt utanacsinalni senki, akarki is vezeti fel neki. Hisz aki omogotte van, azt maga Cavendish vezeti fel...

2009.07.28. 14:31
Maradt volna a pályán, akkor talán egyszer nagy név lehetett volna. Így meg csak árt az országútizás imidzsének. A Columbia remekül felismerte ezt a hülye nyerőgépet, semmi mást nem lát a bringázásból, csak hogy először menjen át a célvonalon és örüljön mint majom a farkának. Erre persze bárki képes a mezőnyből, ha egy ilyen csapatban kinevezik nyerőembernek. Szerintem ha egyszer cavendish agyilag is annyi éves lesz mint testileg (ha lesz), akkor egyből megunja amit csinál, és elmegy golfozni.

2009.07.28. 12:46
Arti:
Az, hogy Cavendish a pályán mit tett le az asztalra, egy dolog. A Tour egy teljesen más világ... ott nem a sprinterekre épül egy csapat (bár a Columbia erre rácáfolt). Hushovd valóban mögötte ment egy ideig, amíg a Garminosok nem kezdtek össze-vissza gurulgatni. Thor nyilatkozott is a szakasz elején, hogy nem fog kockáztatni és így is tett. Neki nem az volt a lényeg, hogy x szakaszt megnyerjen és teli pofával vigyorogjon, hogy na én vagyok a legkirályabb... nem, ő csupán a zöld trikót szerezte meg, amiért 100%-osan meg is dolgozott (jóformán a csapata nélkül).

2009.07.28. 10:35
Bizony Contador és a kis Schleck még jobban elkenték volna a többiek száját, ha Andy srác nem segít annyit a tesónak. Végig annyit ment, hogy Frank is bírja, és szépen elosztották a győzelmeket, Frank kapott egy szakaszt, Andy meg a fehéret, na meg a második helyet. És Sastre is nekik köszönheti a tavalyi győzelmét. Semmi faszkodás, botrány, nyavalygás, csak magas színvonalú csapatmunka, és remek teljesítmény.
Ezért csipázom a Schleck tesókat. De ne feledkezzünk el a kitűnő csapattársakról sem, remélem Voigt is mielőbb felépül, és még egy pár évig erősíti a Saxo csapatát.

2009.07.28. 10:28
Nem akarom vedeni Cavendish-t, nekem sem szimpi, viszont nagyon gyors - aki azt mondja, hogy igy a vonat, ugy felfiszik, nezze meg jobban az utolso kilometereket: HUS vegig a nyomaban kellett, hogy legyen, ratenni akereket, a vegen meg kikerulni, ugye? Namost CAV-nek ugyanezt kellett tennie a sajat emberevel. CAV tudta, HUS nem - az utolso 1 km a kanyarokkal egyutt 67-es atlagu volt ... HUS az utolso ket kanyart annyira elcseszte, hogy mar nem lehetett benne a sprintben. A Columbia azt a ket kanyart rantotta meg rettenetesen, mert tudtak, hogy aki ott lemarad, visszamarad, tobbekkel egyutt fordul, az csak veszithet.
Amugy CAV nagyon jo, szivesen megneznem McEwen-nel meccselve, o az aki csapat nelkul mindig ott volt a sprint vegen... Aki CAV teljesitmenyet lehuzza, nezzen meg utana, palyan mennyit rakott le az asztalra...

2009.07.27. 22:48
CAV a leggyorsabb, csak túl gyorsan jött a siker és még túl fiatal, és ezért hülyeségeket nyilatkozik.
A díjakat viszont a gyorsaságra (győzelemre) adják és nem a nyilatkozatokra.
Ez van, meg kell szoknunk, hogy ez a csodálatosan gyors "kis pöcs" a felvezető embereivel mindekit képes legyőzni a sprintben.
Remélem, megtanítják nyilatkozni, és akkor nem irritálja az embert a hülyeségeivel.

2009.07.27. 22:41
Contadort "segítette, pátyolgatta" LA??? :-)))
Szerintem Lance örülhet, hogy Contadort nem kényszerítették a többiek(!) "igazi" harcra a hegyeken, mert akkor 10 perc fölé ment volna a hátránya Contadorral szemben, így Contador csak pont annyit ment, amennyit kellett.
Szerintem LA-nak NEM volt esélye ezen a TdF-on az összetett győzelemre, mert Contador annyival JOBB volt nála és a többieknél, DE ezektől függetlenül, számomra (is) megdöbbentő LA (és orvosai) teljesítménye.
(Szerintem az élen senki sem tiszta.)


2009.07.27. 21:58
Amstrong a nagy öreg még mindig a legnagyobb.Olyan volt mint a mikulás Contadort segitette , pátyolgatta.

2009.07.27. 20:33
Armstrong meg egy született fasz..bár emellett vannak jó tulajdonságai is :)

2009.07.27. 20:31
Szánalmas amit ez a cavendish csinál bringázás címén, bárki megcsinálja ugyanezt ha minden finishben hárman felvezetik, max 2km/órával lassabban...ez minden csak nem szép, és jobb is hogy az ilyen pályabringások többnyire a csarnokban maradnak , onnan nem látszanak a hegyek amiktől maguk alá szarnak egyből. Az meg főleg gáz, hogy Hushovd-hoz hasonlítja magát, akinek a nyomába nem ér. Tour-t csak az nyerhet aki tud hegyre menni, talán majd ez a nyomi mormotafejű is felfogja egyszer...

2009.07.27. 16:17
Segitenék megfejteni, hogy milyen sebességgel "repült" át a célvonalon. A világ legjobb sprinterei, akik a pályán leboritással 200 m-t 10 mp alatt tudnak megtenni, 72 km/ó sebességgel hajtanak. A videót visszanézve a cél előtti Skoda reklámig hajtott teljes erőkifejtéssel Cavendish, aki 10, 95 mp alatt tett meg 20 hajtást, és 53x12-es áttétellel számolva ez 62, 1 km/ó sebességnek felel meg. Ezt ne vegyétek okoskodásnak, de Sipi is emlitette, hogy ez a cél előtti szakasz kissé emelkedik, ennek ismeretében ez egészen rendkivüli. Az igazsághoz még hozzátartozik, hogy Hushovd kanyarvételét és helyezkedését az utolsó 500 m-en nem fogják jó példaként tanitani a Testnevelési Egyetem Edzői szakán.

2009.07.27. 15:38
azért nem örült, mert a TTT-n jórészt ő húzta ezt a spanyol taknyost, meg a többit...emez meg még a himnuszát sem tudja, idióta! ... cirkusz ez az egész, majd jövőre RadioShackATTACK XD emez meg menjen csak a Vueltájára, hajkurásszák a bikáikat a majom spanyolok (azt is betiltanám) !!

2009.07.27. 15:33
Forever Lance!!! Szerintem a csapattársai 3-4 kivétellel már évek óta ismerik Armstrongot(Leipheimer, Klöden, Popovych.Zubeldia) úgyhogy nem mi fogjuk eldönteni , hogy velük szemben milyen volt ebben a 3 hétben. Szerintem elég szép gesztus volt , hogy Pantaninak átengedte a szakaszgyőzelmet, ha akarta volna megnyeri de nem tette, nem sok ilyen versenyző van, esetleg testvérek között(Schleckék)
Meg az is igaz , hogy nem lehet úgy viselkedni úgy élni , hogy az minden embernek tetsszen neke msemmi bajom nem volt Armstrong viselkedésével meg sok mindenki másnak sem , valakiknek viszont igen ez van. Kicsit értelemsebben is lehetne gondolkodni , felfogni ezt az egészet, nem kell beszűkült látókörrel rendelkezni...csak az meghaladja egy-két ember elméjét..sajnos

2009.07.27. 14:22
Kíváncsi lennék, mit nyilatkozna Lance-ről mondjuk Klöden, vagy Bruyneel, Contadorról nem is beszélve. Bár valószínűleg nem hiányolták a vacsoráról a fintorgó, elkámpicsorodott kovbojt. Pedig az alatt a pár nap alatt megbarátkozhatott volna a gondolattal, hogy neki legfeljebb a 3. hely jut. Miért nem ment inkább haza? Otthon is jól lehet kampányolni.

Lance most bizonyította, hogy remek kerékpáros, és igazi paraszt.

2009.07.27. 14:13
A Champs-Elysées tiszteletére biztos rátett még egy lapáttal, vagy rászóltak, hogy 80 km/h alatt nem kap vacsorát.

Különben meg jókor jut eszetekbe, hogy a felvezető is kaphatna egy szakaszt, ez Párizs :) Esetleg egy korábbi szakaszt oda lehetett volna adni, ha bebiztosítják magukat a többi csapat ellen, dehát tutira mentek, meg aztán az ilyesmi úri gesztus, nem biztos, hogy mindenkinek telik erre...

Mondjuk az ajándék szakasz is csak akkor az igazi, ha utána nem jártatod a szád, hogy "meg-tudtam-volna-nyerni-csak-hadd-örüljön-már-ő-is", lásd Pantani-Armstrong a Ventoux-n. Na az ilyen ajándék kábé olyan parasztság, mint amit Lance a díjátadón meg utána csinált. Aki nem tud örülni a csapat(társa) sikerének, az szakadjon le!

Fúúúúúúúúúj Lance!

2009.07.27. 14:07
Azert ez a Cav gyozelem kicsit gazosra sikerult, a Garmin miatt. Teljesen rossz ivben fordultak, fekezniuk kellett, igy masnak meg csak eselye sem volt. Kulonben sose lett volna masodik Renshaw.
Na mindegy, nem vartam mast, sajnos. Ha izgalmas sprintet akarok latni olyan versenyt kell valasszak, ahol nem indul Cav. Tul gyors ahhoz, hogy izgalmas legyen.

2009.07.27. 12:22
De most mit vártok, hogy Cavendish a cél előtt fékezzen és mondja azt , hogy : áá fiúk nem nyerem meg mert nem magamnak köszönhető, nem nem igazságtalan lenne. vagy ne örüljön azért mert megnyeri a szakaszt????
Ez a dolga , hogy sprinteljen , a felvezetőnek az a dolga h felvezesse ennyi. Az is közrejátszik, hogy kinek milyen a csapata ez is igaz.
De az engem is érdekelne, hogy mennyivel mehet egy ilyen sprintnél?!

« 1 | 2 »






Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések