MALI Mamba 27,5 teszt – A meglepő belépő
A Mali kerékpárok igen gyorsan felzárkóztak az élvonalhoz és előrukkoltak 29” és 27,5”-os hegyikerékpárjaikkal, a tőlük megszokott, magyar pénztárcához tervezett kiváló ár/érték arányban. A nagyobbik kerékméret rajongói a jobbik – Mamba – modellt választhatják, aminek azonos felszereltségű, 650b-s kerekű változatáról szerzett tapasztalatainkat osztjuk meg alant. Középméretes kerékkel és 100 ezer forint alatt elérhető a Mali Cobra, valamivel szerényebb felszereltséggel.
A 27,5”-os Mali Mamba váza a klasszikusokat idézi. Gyönyörű, pikkelyszerű hegesztési varratai erőt és tartósságot sugároznak, akárcsak a matt fekete, folyadékformált, 6061-es alumínium csövei. Geometriája, akárcsak agilitása közelebb áll a 26”-osokéhoz, mint a nagykerekűekhez.
Könnyű, nagyon jól manőverezhető és rettentően strapabíró. Ennek megfelelően azt kaptam terepen a Mambától, amire vágytam. A nagykerék után majdnem olyan, mint egy BMX-en! Egyenes szakaszokon járva már lesem a csikicsukikat, várom, hogy egy beugorható katlant vessen utamba az ösvény, vagy akár egy jókora buckát, aminek neki ereszthetem az Araya felniken feszülő, világkupa-győztes Kenda Nevegal külsőket, amik hihetetlenül tartanak az ösvényeken! Rettentően jó vele figurázgatni, valóságos élmény, ahogy a bringa együtt mozog az emberrel! Sokkalta jobban uralható 180 centiméteres testmagasság alatt, mint a 29-esek.
A 6061-es Aluminium Lite váz gyakorlatilag tökéletes, pláne ezen az árnívón! Sportos geometriáján túl olyan aprólékos megmunkálással és kidolgozottsággal, amivel jóval magasabb kategóriában találkozhatunk inkább. A nyers, pikkelyes hegesztési varratok, az egyenes hydroforming csövek és a kovácsolt, merev - 3D hátsó villapapucsok robosztus megjelenést kölcsönöznek a gépnek, amit fekete-vörös ördögi színkombináció csak tovább fokoz.
A geometriát 100milliméteres telóhoz tervezték, így a kategória méltán közkedvelt villája, az állítható rugó előfeszítésű Suntour XCM került bele, amit könnyedén kimerevíthetünk a hidraulikus lockout segítségével, a jobb villaszár tetején. Számomra a villa egy cseppet alulcsillapítottnak tűnt, kiállva tekerésnél kijött belőle az a tipikus pumpálós érzés, de ez inkább növelte a móka-faktort. Mindemellett a csillapítás teljesen rendben van, nyoma sincs a szerényebb villákra jellemző rángatózásnak. Emelkedőn és síkon aztán bekattintottam a lockout-ot, ami teljesen kotyogásmentesen tartotta fixen a villa krómozott becsúszó szárait. A villanyak végig 1 1/8”-os, fejcsapágy abszolút holtjáték-mentes.
Alkatrészek tekintetében nagyságrendekkel többet kaptam, mint amit vártam volna az ár alapján! 170 ezer forintos vételár körül a felszereltség jellemzően Shimano Acera/Altus mix, egy jóféle Alivio hátsóváltóval és az Avid DB1-es vagy a Tektro hidraulikus tárcsafékeivel megspékelve, 3 x 8-as váltórendszerrel és négyszögtengelyes hajtóművel, rendszerint egy távol-keleti gyártótól.
Nos a Mali Mamba a maga 170 ezer forintos vételárával olyan felszereltséget kapott, amit máshol cca. 230 ezerért adnak. Joggal gondolhatnánk, hogy ha a villa a Suntour-tól érkezik, akkor a hajtómű is, hiszen a taiwani gyártónak ez a másik sláger terméke ezen az árszinten. Óriási meglepetésünkre a Mali Mamba teljes, 3x9 sebességes Shimano Alivio szettet kapott, bordástengelyes, Shimano Alivio Octalink hajtóművel, Shimano Deore hátsó váltóval és Shimano BR-M 355-ös hidraulikus tárcsafékkel, amit elől-hátul 180 milliméteres tárcsákkal szereltek, center lock-os Shimano agyakra. A váltórendszer kifejezetten precíz, a váltás minősége gyakorlatilag bovden/bovdenház függvénye, hisz a Shimano Deore/Alivio váltók és az Alivio Rapidfire karok teszik a dolgukat rendesen. Ez nem is csoda, valójában ugyanis a 2015-re megújult Shimano Alivio család alapvetően a korábbi Deore megoldásait használja.
Figurázás, vészfékezés, finom kis lassítások sebes lejtőn, mind rendben voltak. Úgy érzem nagy ajándék a gyártóknak egy ilyen kvalitású hidraulikus fék, gyanítom legalább annyit fogunk vele találkozni a jövőben kerékpárokon, mint a Suntour villákkal az alsó és közép kategóriában. Ráadásul az új, csoporton kívüli Alivio tárcsafékek méretes, könnyen kezelhető trekking fékkarokat kaptak, így kiskezűek is akadálytalanul használhatják.
Alacsony átlépési magasságának, kis tengelytávjának és alacsony súlypontjának köszönhetően könnyen manőverezhető, a Kenda Nevegal külsőkkel a meredekebb kanyarokat is stabilan teljesíti. Mászásteljesítménye is egész jó, amin a kormányszár megfordításával és a 2 dara hézagoló variálásával még sikerült is javítani!
Sok évig szolgálhat abban az esetben, ha nem mulasztjuk rendre a szezonális karbantartást! Ez utóbbit rendszerint a tavaszi nagygenerállal együtt érdemes elvégeztetni, lehetőleg szakszervízben, mert az ilyen munkához nem árt a tapasztalat és a rutin. Avatatlan kezek szereléséből gyakorta pontatlan munka kerül ki, s az így keletkezett csapágy kotyogás nem az alkatrész hibája! Ellenben tartóssággal és megbízhatósággal hálálja a szaki kezek törődését! A Kenda Nevegal gumik már jócskán bizonyítottak világversenyeken, nagyszerű választásnak bizonyultak! Fel-le, leginkább szárazon, de módjával nedves talajon is kiválóak. Nagyon jó kis gép, megbízható társ a rendszeres hétvégi erdei, vagy lazább hegyi túrákra és ha a maratonok világával is megismerkednél, nyugodtan maradhatsz a nyergében, bírni fogja a hosszú távot is! 29”-os változatban is elérhető, azonos felszereltséggel és azonos áron!
Forgalmazó: J-P Mali Kft.
Elérhetőség: www.mali.hu
Ajánlott fogyasztói ár: 169.990 Ft
Részletfotók a kerékpárról:
Kérjük, írja meg véleményét:
Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.