Magyar szálak a tech-doppingban?

E-mail  Nyomtatás
2010. június 16. szerda

Az egyik svájci hetilap, a L'Illustre szerdán megjelent számában arról ír, hogy a Pécsett élő Varjas István feltalált egy elektromos motort, amely olyan apró, hogy feltűnés nélkül elrejthető egy kerékpár vázában is.

Diavetítéshez kattints a képre

A kép illusztráció

Varjas nyilatkozatában, melyből részleteket az AFP hírügynökség is átvett, kifejtette: a mindössze egy kilogramm súlyú szerkezet 600 wattos csúcsteljesítményre képes és maximálisan 90km/h—s sebesség is elérhető vele. A motor egy akkumulátorral akár 60 percig is üzemelhet.


„Nem lehet észrevenni a szerkezetet, még az akkumulátort sem. Garantálhatom, hogy akár 90km/h-s sebesség is elérhető vele. A találmányon összes prototípusát nem őriztem meg, 2004 óta egy tucatnyi is készülhetett, de nem tudom, hogy ezek hol lehetnek.”- nyilatkozta a feltaláló, aki az ősszel kívánja a nagyközönség elé tárni elektromos motorját.


Varjas találmányát a svájci lap közvetetten kapcsolatba hozza a több mint egy hónapja kirobbant úgynevezett technikai doppinggal is. Az olasz sportsajtó által kreált botrányban a RAI szakkommentátora, az egykori kerékpáros, Davide Cassani egy olyan elektromos motorral felszerelt kerékpárról beszélt, amely 9kg súlyú és ahol a motort, illetve az akkumulátort az üléscsőben rejtették el, míg a szerkezet kapcsolóját a fékkarba építették.


A botrányban a tavaszi klasszikusokon remeklő Fabian Cancellarát (Saxo Bank) is meggyanúsították az itáliai zsurnaliszták. A svájci klasszisról a L'Illustre Varjast is megkérdezte.


„Nem ismerem őt, csak a TV-ben láttam versenyezni. Egy igazi bajnokról beszélünk, akinek nem is értem miért lenne szüksége a találmányomra. Szerintem nem használt ilyet.” – mondta Varjas.





Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:


Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:

Eddig hozzáfűzött kommentek:

« 1 | 2 | 3 | 4 »
2010.06.28. 23:30
Minden OK. Ezeket írtam. Szép volt Lajos a felderítésért.

2010.06.28. 22:22
RoadBike magazinban megjelent adatok:

Világrekord 2378 watt 5 sec. Sprint, középtartományban
1100 watt egy profi támadási ereje
509, 5 watt Indurain világrekordja az 1 órás csúcsnál
220 watt egy átlag bringás teljesítménye


2010.06.23. 23:45
Tony!
Ha még ide tévedsz: azt írtam, hogy a 2000 W a világ élvonalától elvárható teljesítmény, ami a megjelenéskor 4'22" körűl volt. Nem becsülöm le kerékpáros pályafutásodat, de ha ennyit tudtál volna valaha személyesen ismernélek az biztos. Ne sokald a 2000 W-ot pillanatnyi teljesítménynek, egy 4000 m-es állórajtnál simán elképzelhető. Azt tudni kell, hogy a 4000-es spicc az első állórajtos 1000 m-t 1'03"-04"-re teljesíti. Nemrégen ezzel 1000 m egyénit lehetett nyerni, de ma itt tartunk.

2010.06.23. 17:12
maci5!
Nagyon kérlek Engem nem kell meggyőznöd, hogy létezik-e vagy nem. Számonra ez egyáltalán nem fontos. Eidáig talán húsz sort szenteltem az egésznek, és azt sem kérdőjelejes szándékkal.
Azt is elismertem, hogy korszakalkotó találmány, de Ti akartátok, hogy feltegyem nyilvánosan is elsősorban nem bennem felmerülő kérdéseket, amelyeket minél hamarabb, és minél hitelesebben meg kell Varjúnak válaszolni. Ezennel segítek ezekre felkészüln, ha úgy tetszik!
Mindenekelőtt olvassátok el a VELO-ban most megjelent Shimano elektromos agy cikkre írt kommenteket!
1., Kinek készűlt ez a fejlesztés? Miért ilyen kis méretben, és miért ilyen nagy teljesítménnyel?
a., Időseknek akik koruk miatt közlekednének, de fizikálisan nem bírják. (Akkor minek a miniatűr méret, és a gigantikus teljesítmény)
b., Amatőröknek? Akik többségének éppen az a hitvallása, hogy saját erőmből, minél többet, minél gyorsabban stb. tegyek meg. A hobby kerékpározás lényege a fizikális, cardio-vascularis karbantartás, ehhez inkább káros a külső rásegítés.
c., Versenycélokra? Akkor viszont a hatályos szabályok szerint csalás, és jó ha tudjátok egyes országokban BeNeLux, francia stb. ez versenyen használva, vagy csak egyszerűen beszerelve birtokolva, a dopping birtoklással egy megitélés alá eső büncselekmény. Ha ez tudódik ki, és a mai sajtó visszhangok nagyon erre vannak kihegyezve. Érthető a 6 éves hallgatás is, a fogadttatás mai helyzete sem kedvezőbb, ha a találmány és a versenysport között bármilyen kapcsolatot találnak. Én erre gondolni sem akarok, mert az amúgy sem túl rózsás nemzetközi renoménkon szépen taszíthat. Tudjátok, hiszen benne van a fenti cikkben, hogy az UCI komolyan foglalkozik az üggyel. Te példáúl belegondoltál, hogy ezentúl egy-egy szervezőbizottságnak a több tízezer eurós töbletköltséget okozó scannerek beszerzése , és a vizsgálati procedúra kapcsán kinek az anyját fogják emlegetni, és milyen célzattal?
Az általad lelkesen emlegetett hangos sajtóvisszhag egyáltalán nem biztos, hogy jó a feltalálónak, és jó Magyarországnak. Most csak abban reménykedhetünk, hogy semmilyen kapcsolat nem lesz bizonyítható a versenysporttal. Egy szenzációnak lehet árnyoldala is, és egyáltalán nem az irígység szól belőlem, mert ha valaki Varjú megérdemelné a sikert.

2010.06.23. 14:05
55 - Hidd el, gondosan olvastam a hozzászólásodat amit Magyar Lajosnak írtál... de már csak azután, miután én is kommenteltem neki. Nem vontam kétségbe semmilyen általad leírt dolgot, lévén hogy én csak a saját watt adataimat tudom. Két évvel ezelőtt, mielőtt abba hagytam a versenyzést, a testtömegem kb. ötszörösét tudtam nyomni egy laktát és wattméréssel egybekötött terheléses teszten. Ez nem az általam maximálisan leadható teljesítmény volt. Azt nem is tudom mennyi, soha nem mértük. A 2000W-ra írt "nekem kicsit soknak tűnik" megjegyzésem szintén nem kétségbe vonás, hanem rácsodálkozás akart lenni.

2010.06.23. 13:18
55! Ez így igaz, Batman tényleg látta! És úgy látszik el is mondta ennek-annak! A "csodabicikli" létezik! Van róla film, cikkek, van, aki próbálta is. Remélhetőleg hamarosan a nagyközönség is láthatja. Vagy a hitetlenkedőknek az sem lesz elég? Gyűjtsetek rá, mert biztos nem lesz olcsó, és akkor kipróbálhatjátok. Akkor talán majd elhiszitek, ha alattatok lesz. Itthon nem kapott akkora sajtónyilvánosságot, amekkorát külföldön, talán, mert a magyar nem egy biciklis nemzet. Nem baj, én így is örülök. Ügyes vagy Varjú, így tovább!

2010.06.23. 11:58
Masterman:
Őszintén nem szivesen kommentelek, és mégannyira sem szivesen blogolok. Az ugyanis a tapasztalatom, hogy a szakmai megszólalásoknak magyar kerékpáros szaksajtóban nincs meg a megérdemelt becsülete.
Lásd a a forrás megjelölésével közölt adataim kétségbe vonása. Ide értve a Te kétkedésedet az SRM rendszer képességei, pontossága, bizonyítottsága iránt. Az SRM adataira évtizedek óta építik a legjobbak edzésterveit, és főleg dokumentálják teljesítményüket.
A VELO két tavaszi számában jelent meg a watt alapú edzés címszó alatt, egy nagyon korrekt dolgozat, ami által megismerheted mire képes a rendszer, bár megérteni elég nehéz, hiszen ez a rendszer ára miatt nem igazán elterjedt hazánkban. A cikkek konklúzoójával, értelmezésével, viszon annyira nem értek egyet, hogy vitára alkalmasnak sem találtam, bár terveztem, hogy reagálok rá.
Azonban szivesen írok Neked, és sok másnak is, ha látom őszinte megismerési vágyát, illetve olyan álláspontot publikál, és úgy reagál a felvetésekre, hogy lehet vele vitatkozni, mert van a vitának alapja.

2010.06.23. 11:29
Tony:
Gondoltam, hogy nem lesznek egyértelműen kezelhető a közölt adatok. Az 1000 W-ot Én írtam a Lajosnak, és ha gondosan olvastad volna a választ, néhány sec-ről van szó, és többnyire végsprint fázisban. Pontosítok:4000 m egyéni: gondolj pl. 52-53-15-ös fix pályaáttételre, és azt fel kell gyorsítanod kb, 25"-en belül közel 60-as tempóra. Nyilván a sebesség növekedésével minimum lineárisan csökken a haladáshoz szükséges teljesítmény. Ezek mért rögzített adatok, nem érdemes számolgatni, hogy lehet, vagy nem lehet. Az átlagot is -leírtam- 4000 m-re kell érteni. Országúton nyilván más a helyzet. De ha ennyire izgat a kérdés továbbra is ajánlom a korábban már megemlített weblapokat, ahol mindezezekhez hozzá férhetsz. A túlzásról csak annyit, hogy valahogy bekerült az országba a 80-as években egy katonai színüre festett NDK gyártmányú -akkor még a szövetségesek sem voltak aktuális szalmai kérdésekben partnerek- kerékpár ergométer, aminek a vezérlő egysége 1800 W-ig volt kalibrálva. Gondolom nem a túlméretezés miatt. Jelenleg is porosodik valamelyik raktár mélyén.(Azaz nem fantomról van szó) Kipróbáltuk, az akkori országúti, de főleg pálya, azok közül is a spriter élmezőny rövid ideig 1000 W fölé tudott menni. Akkor képzeld el a minimum 8 évvel előttünk járó NDK-s teljesítményeket, és edzésmódszereket.
bijanki:
Örülök, hogy láttad, azaz beszéltél azzal aki látta, de egyetértek Tonyval a hasznosításával kapcsolatban vallottakkal. Cancellara azt nyilatkozta, a meggyanúsítás után, hogy az ő időfutam vázának az ülőcsöve -egyébbként a többieké is- annyira el van keskenyítve, hogy oda nem fér már be semmi. Bár a miniatürizálásnak alig vannak határai.
én mindenesetre nagyon ügyes és hatékony ingyen reklámnak kíváló. Ez rávallhat Varjúra.

2010.06.23. 11:21
55:
Köszönöm szépen!
Nézd, hozzáértésedhez nálam eddig SEM fért kétség, mivel sokadszorra olvasom hozzászólásaidat a velo.hu fórumán. A hozzászólók közül sokan mások is rendelkeznek tiszteletre méltó gyakorlati tapasztalattal, tudással a témákról, ezért is olvasom szívesen ezt a fórumot. (Sokan rendszeresen írnak ugyanarról a névről, így már előre ismerhető az adott név mögötti stílus és színvonal, ami szerintem jó. Pl. ave, Magyar Lajos, vicces1, hememe, stb…)

Igen, néha ők is, néha mások (biztosan én is) szerintem IS(!) tévednek, hülyeségeket írnak és ez zavaró, néha nagyon zavaró. Természetesen jogod van ahhoz, hogy ezek a hozzászólások ne tetszenek Neked, és erre reagálj, de szerintem nem érdemes lehülyézni egymást, még akkor sem, ha esetleg megalapozottan gondolod úgy, hogy alap nélküli a másik szakértése. (mások is el szokták küldeni a francba a valamiért hülyének gondolt hozzászólókat, nemcsak Te, de itt én éreztem elhajtva magamat, ezért írtam én)
Értem, tudomásul vettem, RENDBEN, köszönöm szépen válaszodat, időráfordításodat!

Amikor érdeklődést mutattam az írásomban (Ezt TE gondolod így, hogy be van bizonyítva? ( Őszintén: ÉRDEKEL…), azt őszintén írtam, NEM provokáltalak, illetve csak annyiban, hogyha tudsz valami érdekeset, általam nem ismertet, azt oszd meg velünk lsz.
Amiket írtál az SRM módszerekről, teljesítményekről, az számomra NAGYON érdekes és izgalmas volt még akkor is, ha nincs bizonyítva, és gondoltam, hogy nem az ujjadból szoptad.

Nem akarsz a Tour alatt egy blogot írni itt erről a témáról?


2010.06.22. 23:53
55 batman látta hogy megy a varjú régi modellje, a rai kommentátorja meg ki is próbálta, hiszen ebből lett aztán a botrány, hogy le volt döbbenve, ahogy vitte a bicikli

2010.06.22. 23:20
Látom 55 már válaszolt is a kérdésre, na ott vannak pontos számok... 2000W azért kicsit nekem soknak tűnik :)
Ja a 736W egy átlagos ló ereje, aminek a VO2Max-a csak 120 körüli :)
A versenylovaké állítolag 170-180 körül van, szóval azok kicsit több mint egy lóerősek :)))


2010.06.22. 23:14
55:
Nem, nem láttam a kütyüt élőben működni de nagyon kíváncsi lennék rá... lévén hogy elektronikai műszerész is vagyok többek között és magam is versenyeztem. Szóval érdekelne, de ezzel kapcsolatban én is szkeptikus vagyok kissé.
Szerintem ahhoz hogy egy ilyet valaki csináljon, nem biztos hogy elég egy otthoni barkácsműhely... Egy magyar barkácsműhelyben már 5 éve megszületett volna az a cucc, amit a nagy, tőkeerős, komoly fejlesztési potenciállal rendelkező cégek az elektromos bringa fejlesztésében még mindig nem tudtak megcsinálni? Nem tudom mit gondoljak erről, mindenesetre kíváncsi lennék. Ha ez igaz, akkor ez az ember $ milliomos lehetett volna ebből...

Magyar Lajosnak:
1000W már elég komoly teljesítmény, több mint egy lóerő (1LE = 736watt). A Tour-on induló versenyzők a testtömegük kb. hatszorosát tudják egy wattméréssel kombinált terheléses teszten produkálni (ez lehet ennél kicsivel több is, kevesebb nem nagyon jellemző egy Tour-ra benevezett versenyzőnél), tehát egy 80kg-os ember kb. 500W körül. De az egy intervall szerűen, lépcsőzetesen emelkedő terhelés rövid pihenők közbeiktatásával, aminek a watt végeredménye azért nem egyenlő a versenyző által maximálisan leadható wattszámmal... De azért látható hogy 5-600watt az kb. fél úton van az 1000 felé, szóval azért érezhető hogy egy ember több mint egy lóerőnél nagyobb teljesítmény leadására nem igazán képes... Impulzus-szerűen, nagyon rövid ideig persze talán egyes embereknek ez sikerülhet, de azt a teljesítményt nem lehet maximum néhány másodpercnél tovább tartani. Na most amit itt írtam azok az én gondolataim, nem néztem utána a pontos számoknak, de nem hiszem hogy sokat tévedtem volna. Az edzőm egyszer azt mondta, ha valaki a testtömegének az ötszörösét tudja nyomni egy teszten, akkor annak már lehet esélye arra hogy magyarországon egy OX vagy XCO -kinek hogyan tetszik- futamon dobogó közelébe -akár dobogóra- kerüljön.

2010.06.22. 23:06
Masterman:
Az előzőző Neked szóló válaszomból szándékosan kimaradt, néhány reagálás, ezek közűl néhányat megtalálhatsz Lajosnak írtakban.
Többedszerre elolvasva írásodat provokációt vélek felfedezni benne, ezért írtam a Lajosnak nagyon konkrét számokat, bár 15 évesek, de napjainkra szinte semmit nem változnak, a fordulat lett magasabb, 4000-en pedig az áttétel is egy kicsit.
A provokációd amin először átsiklottam: " Ezt TE gondolod így, hogy be van bizonyítva? ( Őszintén: ÉRDEKEL a számítás bemutatása!)"
1., Nem Én gondolom, hogy mindez be van bizonyítva, hanem tudom, tapasztaltam!
2., Engem ÉRDEKEL a számítás MEGISMERÉSE, és bemutatása is, csak nem ezeken a fórumokon. Mint ahogy már korábban ebben egyet értettünk a kommentek nem alkalmasak ilyenekre.

2010.06.22. 22:44
Lajos:
Sajnálom, hogy nem tudok pontos választ adni kérdésedre, mert a Giro idején csak átfutottam néhány jobb versenyző SRM görbéjét, és ott jól látható volt, pl. egy sprint utolsó kb. 100 m-re, amikor is nagyon meredeken úgy 1200 W köré emelkedett a görbe. Próbáltam letölteni, de valószinűleg saját bénaságom miatt nem sikerűlt. Mivel maga a jelenség számomra nem volt újdonság így a részleteket nem jegyeztem meg.
Az ínyenceknek, -igaz pályasportadatokból-, és '95-ösek, OEHME/LYCHATZ tollából az 1000 m-en elvárható világszínvonalú teljesítmény faktorokból néhány: átlag teljesítmény 850 W, 160-as lábfordulatnál, és a maximális leadott teljesítmény 2000 W körül várható el, ezt valószínű a rajtfázisra értik. Ez 1000 m-en 15-20"-et jelenthet.
...Hogy Masterman is lássa, hogy nem a levegőbe beszélek, a komoly országúti felkészülést igénylő 4000 m egyéni versenyzők paramétereit is leírom: starfázisban elvárható az 1000 W körüli teljesítmény leadása, (kb. 25"), az átlag pedig 600 W. Ebben az időben a világ legjobbjai 4'22" körül tudtak menni 2-3 napon belül többször is. Aki ilyeneket tud könnyen átállítható sikeres országúti versenyzőnek. (Masterman, válasz az ÉS?-re)

2010.06.22. 21:55
Tony:
Nincs semmi komolyabb hozzáfűzni valóm írásodhoz. Többnyire egyetértek veled, a pillanatnyi sebesség sokban függ aterep, és időjárási vizonyoktól. Megint más kérdés az átlagsebesség. A Boardmanról is korrekt dolgokat állítottál, abszolút képben vagy. A Varjas féle kütyüvel kapcsolatban már korábban kifejtettem véleményemet, azért nem reagáltam rá. Nekem ez a dolog - ismerve Varjú mentalitását -, továbbra sem gőmbőlyű. Én ugyan ehhez nem értek, de akit megkérdeztem, az szerint elméletileg lehetséges, gyakorlatilag kérdéses, főként az emlegetett paraméterek mellett. Azt azért remélem, hogy Te nem tartozol a szemtanúk közé akik látták mindezt működni.

2010.06.22. 20:38
55:
Az, hogy csak másodpercekig lehet 1000 watt fölötti teljesítményt tartani biztos? Hány másodpercet jelent ez kb?

2010.06.22. 20:33
55
Látom az én hozzászólásomra nem reagáltál, gondolom engem besoroltál az "elbutult" kategóriába... mert félreérthetően fogalmaztam :)

2010.06.22. 15:57
Masterman:
Alapvetően félreértettél, nagyon logikusnak tartom okfejtésedet. Mondandóm lényege arra irányúlt inkább, hogy minél inkább nő a táv-még sréherezés esetén is-, annál inkább megy lejjebb az átlag. Természetsen igazad van a pályán minden az idő, áttétel, fordulatszám körűl forog, persze a pulzus alakulása mellett. Rövidebb számokban azonban még ez sem számít annyira. Itt inkább a megnyugvásra kell figyelni.
Amit írtam nem kizárólag Neked szántam, hiszen több tucat komment jelent meg. Sajnálom, hogy a "butulást" éppen Te vetted magadra, elnézést érte.
A csapatozással kapcsolatos véleményemet hidd el nem az újjamból szoptam. A szélárnyék mértékét többek között a lipcsei testnevelési főiskolán Milramos versenyzőkkel, nyitott pályán mérték (sajnos a neveket nem tudom, és a számokat sem pontosan). Azt viszont elárulhatom, hogy már 1995-ben volt szerencsém személyesen betekinteni a német pálya csapat SRM diagramjába. Elhiheted tudom miről beszélek, amikor a vezető, illetve a többi pozícióban szükséges erőkifejtésről beszélek. Országúton, és pályán is.
Korábban már írtam-talán nem olvastad-, hogy az interneten a legnagyobb Pro Tour csapatok közűl néhánynak megtekinthető-le nem tölthető-, Az SRM diagramja a Giróról. Ha esetleg emlékszel konkrétan valamelyik szakasz eseményeire, befutójára, rákereshetsz személyenként ki, mikor milyen pulzussal, fordulattal, sebességgel wattal közlekedett. Meg fogsz lepődni milyen érdekes. Csak az lehet a baj, hogy ki emlékszik már, hogy pl. Farrar milyen előzmények után nyert. Valószínű a Tourról is lesznek fenn adatok, és akkor frissiben lehet csemegézni.
Én soha csak tájékozatlan, de érdeklődő, és befogadó embert nem fikáztam le, nem is tehetem. Azonban a konok butaságon, és alap nélküli "szakértésen" kiakadok. Ez tény, de ezzel nem Én vagyok így egyedül.

2010.06.22. 12:44
55:
Írod, hogy nem szabad mereven leragadni a számoknál, főleg kerékpárban, és ezen belül országúton pláne nem.

Országúttal egyetértek, de pályán szerintem le lehet ragadni a számoknál, azért, amivel Te is egyetértettél: sterilnek tekinthetők a körülmények (tökéletesen sterilek persze sohasem lesznek), és többnyire az időeredményen alapul a versenyszámok értékelése. Mivel számokról beszélgettetek, úgy gondoltam (és most is úgy gondolom), hogy hozzászólásom logikailag elfogadható volt, le is írtam nem akartam senki mellett vagy ellen állást foglalni, de persze jogod van ahhoz, hogy ne tetsszen. (Az egyéni arra példa, hogy egyedül is el lehet érni 60 feletti átlagot állórajttal, igaz, rövid távon.)

Igen, a fix áttételt itt nehezítő tényezőnek ítélem meg az országútihoz képest.
A sprintben nyilván nem használják a váltókart, de előtte, a felvezetés 2-3 km-ben IGEN, és ezt Te is nyilván tudod, mert hozzászólásodból nyilvánvaló (számomra legalábbis), hogy versenyző voltál. (Természetesen nem 50 méterenként váltanak áttételt, csak ha szükséges, de épp az országútis körülmények miatt lehet szükséges.) Szerinted az utolsó 2-3km-en végig ugyanazt az áttételt használja a versenyző?

Azt írod:
A felvezető 5-6 csapattárs. A manapság oly divatos wattmérőkkel bizonyítható, hogy legjobban a második pozícióban van jelentősége a szélárnyéknak, minél hátrébb vagy a SORBAN, és minél nagyobb a sebesség négyzetesen csökken a szélárnyék hatása, a hátszél valamit segíthet.
Ezt TE gondolod így, vagy be van bizonyítva? (Őszintén: ÉRDEKEL a számítás bemutatása!)
Jól értettem, ezzel azt akartad írni, hogy NINCS jelentősége a sebesség elérésében és fenntartásában az 5-6 csapattagnak? (Úgy érzékelem (lehet, hogy rosszul), hogy ezt az állításodat az országúti sprintekben elérhető magas sebesség ELLEN fogalmaztad meg, úgy, mintha nem lenne előny az összesen 10-20 felvezető versenyző ottléte.)

Igen, szerinten azt mindannyian tudtuk, hogy számos kiváló országútis menő pályán kezdte. ÉS?

Igazad van: Egy ilyen komment nem alkalmas arra, hogy ilyen összetett szakmai kérdéseket teljeskörűen kitárgyaljunk, DE azt is írod: alapvető tévedéseket helyre illik tenni, mielőtt teljesen elbutulunk.
Te írod, ezért arra gondolhatsz, hogy bizonyára Te vagy az, aki meg tudod ítélni azt, hogy mit illik, melyek az alapvető dolgok és a tévedések, és ki van elbutulva majdnem(!) teljesen. 
Nem, nem Te vagy az az ember, aki erről ítélkezhet (nyilván én sem). (Nyilván hozzáértő vagy, de a többieket nem kéne lefikázni a magas lóról.)

ave@timeslip.hu: azért nem említettem a repülőrajtos 200 m eredményét, mert szerintem az túl rövid táv és a pályán lehetséges leborítás (mint nem steril körülmény) miatt nem illeszkedik elég szorosan a témához, de egyébként igazad van, erről az eredményről nem szóltam, és ez tényleg 70 feletti.


2010.06.22. 00:43
55 - Sipire én hivatkoztam és csak azt írtam le, amit ő mondott. Amúgy olyat nem is állítottam hogy a legjobbak síkon folyamatosan tudnak menni 70km/h feletti sebességgel. Ilyet nem írtam le sehol. Olyat igen hogy Cancellara talán tud menni 65 körül országúton, de persze ezt nem árnyaltam azzal hogy ha éppen úgy alakulnak a viszonyok, van egy kis hátszél vagy ilyesmi. Az hogy a legjobbak egy egyéni időfutamon mennek 60 feletti tempókat akár kilómétereken keresztül is (mégegyszer mondom, nem folyamatosan fél vagy egy órán keresztül és akkor ha éppen olyanok a viszonyok, azaz hátszél van, enyhe lejtő, stb.), szerintem nem kell különösebben bizonygatni... ilyen előfordul.
Amúgy részemről ez a fejtegetés úgy kezdődött hogy a cikkben Varjas által említett 90km/h-s lehetséges max sebességre valaki azt mondta hogy legalább 1KW-os motor kellene hozzá (ilyen kis méretben, ilyen kicsi akksival nem valószínű hogy ilyet lehet építeni), ami igaz is abban az esetben ha a kerékpáros nem teker. De ha igen, és ez történetesen Cancellara, aki képes akár 65-el menni egyenesben (nyilván nem 1 órán keresztül folyamatosan, de képes lehet rá) akkor igen, ő el tudja érni ezzel a szerkezettel a 90km/h-s sebességet egyenesben. Na ezt akartam kinyögni és erre itt elszabadultak az indulatok.
Amúgy igen, hallottam már stéherversenyről, tudom hogy az egy órás kerékpározás világcsúcsa volt az 56, 375m (Chris Boardman nyomta Manchesterben fapályán 1996 nyarának végén - láttam élőben az Eurosporton), amit később azért érvénytelenítettek mert egy olyan kerékpárral teljesítette, aminek nem volt meg a fő háromszöge.
Visszatérve a sebességre, nem akarom fényezni magam de már nekem is sikerült síkon 1km-en keresztül folyamatosan 65 körül mennem országúton, igaz az kellett hozzá hogy egy lejtőről 80-al legurulva tudjam elkapni és tartani ezt a sebességet... hát kb 1km-en keresztül sikerült, bár igaz ketten voltunk és egyszer váltottunk vezetést közben.

« 1 | 2 | 3 | 4 »






Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések