Lovassy Krisztián interjú a pályakerékpáros VB után a helyszínen

E-mail  Nyomtatás
2018. március 03. szombat
  |   Szerző: VELO.hu

 Diavetítéshez kattints a képre

- Itt vagyunk Hollandiában az appeldoorni velodromban. A magyarok számára nemrégiben ért véget a 2018-as pályakerékpáros világbajnokság, ahol Lovassy Krisztián képviselte nemzetünket.  A scratch számban, ahol a 15km-es futamon indultál a VB második napján, majd a nemrégiben végetért 160 körös 40km-es pontversenyben. Üdvözöllek, és gratulálok! Kicsit induljunk távolabbról és ne rögtön a világbajnokságról kezdjünk,  menjünk vissza októberig, amikor egy fantasztikus eredmény született a magyar pályakerékpársport számára, ezüstérmet szereztél az Európa Bajnokságon.
Ha jól tudom, innentől kezdve tulajdonképpen az egész telet a pályafelkészülésnek szántad, végigutaztad szinte az egész világot, részt vettél világkupa versenyeken, UCI versenyeken, és végig arra készültetek, hogy itt a világbajnokságon nagyot tudj alakítani. Mit gondolsz így a futamok után, mennyire sikerült, elégedett vagy-e az eredménnyel? Scratchben 14., pontversenyben pedig 17.hely jött össze.

 

- Abszolút nem erre számítottunk, de azért az, hogy az EB óta minden a felkészüléssel telt, azért nem feltétlen igaz. Azért hogy én itt lehessek a világbajnokságon, ahhoz minden világkupán, UCI versenyen az átlagosnál kicsit jobb teljesítmény kellett, hogy meglegyen a kvalifikáció. Nem arról szólt, hogy az EB után megkezdem szépen a felkészülést, és pontról pontra felépítem az egészet a VB-ig, hanem ez folyamatos hajtásról. Voltam egy két hetes edzőtáborban, ahol csak a meglévő formámat tudtuk finomítani. Igazából ennyi jött össze, csalódott vagyok, nem ezért jöttem. Viszont egyedül véghezvinni, nem olyan egyszerű. Országúti szezonban is hozni egy jó eredményt, meg is nyertem az országúti OB-t, és szinte véget sem ért az országúti szezon, egyből beleugrottam a pályába; egy EB 2., 6. és 10. hellyel kezdtem a szezont. Próbáltam ezt a formát átmenteni világkupákra. Ott egy átlagot tudtam hozni. Mindenhová azért megyek, hogy nyerjek, ide is azért jöttem, de ez nem az a szint volt, amit tudtam hozni. Örülök, hogy itt lehetek, és elértem ezeket az eredményeket, de abszolút jobbat vártam magamtól. És mindenki más az EB ezüst után. 

 

Diavetítéshez kattints a képre


- Tegnap a scratch futamban 53,8km/h átlagsebesség jött ki a végére. Mentél már ilyen gyors scratch futamot?

 

-Szerintem nem. Az EB pálya Németországban ennél jóval gyorsabb volt és ott is olyan 52,8-53-as átlagunk volt, ahhoz képest ez 53,8. Igazából nem volt megállás, végig nyélen közlekedtünk. Emellett a mezőny 90%-a kicserélődött tegnaphoz képest, hárman vagyunk ebből a 24 fős mezőnyből, akik tegnap is versenyeztek scratchen, illetve ma is indultak a pontversenyen. Nem mondanám magam fáradtnak, mert az erőnlétem meg van ehhez, de egyszerűen ebben most ennyi volt.

 

-Picit mesélj nekünk arról, hogy mit is jelent pontosan, hogy kicserélődött a mezőny és miért van neked sokkal nehezebb dolgod!

 

- Ezeknek a nagy nemzeteknek , de még a kisebbeknek is van 3 olyan versenyzőjük, akiket be lehet vetni itt egy VB-n, illetve tudják egymást váltani a számok között. Viszont én tegnap rajthoz álltam scratchben és ma rajthoz álltam a pontversenyben is. Páldául a francia versenyző, akitől kikaptam az EB-n, ő egész télen az Európa Bajnokság óta egy darab versenyen indult, ami egy felhozó verseny, az utolsó világkupa, és most jött ide a VB-re. Szóval ő abszolút elmondhatja, hogy erre készült végig. Neki az egész tele azzal telt, hogy a formáját időzítette a világbajnokságra, bár ehhez képest ő is a 10. hely környékén végzett, szóval még így sem volt tőlem túl messze. Én pedig végigversenyeztem a komplett telet, szinte pihenés nélkül.

 

-Látsz-e olyat jelen pillanatban a magyar kerékpáros mezőnyben, aki veled párhuzamosan, illetve melletted megfelelő módon tudná az elit kategóriát képviselni a pályaversenyeken? Van-e olyan, akit szívesen látnál magad mellett, és úgy gondolod, hogy erőnlétben is felér ehhez a szinthez?


-Azt nem tudom, hogy erőnlétben fel érnek e hozzám, de vannak tehetséges fiataljaink, például Filutás Viktor és Orosz Gergő, akiket be lehet vetni és harcba lehet őket állítani ezeken a versenyeken, világkupákon  és VB-n is. Ez is terv az idei szezonra és a következő kupa sorozatra, azért is, mert a kvalifikáció az Olimpiára most fog elkezdődni az Európa Bajnoksággal, és én innentől kezdve nem fogok pontversenyben és scratchen versenyezni, viszont az elmúlt években annyi pontot összegyűjtöttem, hogy így is a kvótaszerzésben nagyon jól állunk. Ha ezt a két versenyző tovább tudná vinni, és az elkövetkező versenyeket értékelhetően, akár kimagasló eredménnyel tudnák hozni, akkor megvan a lehetőség, hogy a következő világkupa sorozatot ők is végigversenyezzék ponton, illetve scratchen, ezt eldöntik egymás között. Ha minden jól megy, akkor én ott leszek omniumban, és máris hárman vagyunk, és nem egyedül kell ezt végigcsinálnom.


-Akkor ezt egy picit tegyük tisztába. Pályakerékpárban a férfiaknál az olimpiai szám az omnium. A pont és scratch nem az. Ha jól értem, innentől kezdve a fő cél az, hogy Tokióban omniumban ott lehess az ötkarikás játékokon, és hanyagolni fogod a scratch és pontverseny számait.

 

-Ez a terv, én ezért is igazoltam haza a Kőbánya csapatába Luxemburgból és az országúti karrierem hagytam abba. Most már csak az omnium az, ami számít nekem, szeretnék ott lenni az Olimpián. A napokban az UCI kiadott egy új kvalifikációs rendszert. Eddig az első 8 európai nemzet jutott ki az Olimpiára, most viszont a világkupa sorozat és EB-VB pontjait adják össze, és a nemzeti ranglistáról az első 12 nemzet fog kijutni, ami sokkal elérhetőbb közelségbe hozta számunkra, illetve számomra az Olimpiát. Ehhez az idei nyáron 7-8 pontszerző omnium versenyen kell indulnom, hogy meglegyen a világkupa kvalifikáció, és ha ott tudok lenni az első VK-n omniumban, akkor bő 80% esély van arra, hogy kijutunk az Olimpiára. 

Diavetítéshez kattints a képre

 

-Nézzük az október óta eltelt időszakot, ha jól tudom, a szövetség is extra forrásokat mozgósított azért, hogy a Világbajnokságig megfelelően tudj felkészülni és eljutni. Van-e bármi, amit úgy érzel, hogy a szövetség tehetne érted, ha egészen a tokiói Olimpiáig nézünk?

 

-Mondhatni az elmúlt évekhez képest idén meglepően sok segítséget kaptam a szövetségtől és a BVSC-től is. Ilyen támogatásban, felkészülésben, valamint technikai háttérrel sosem rendelkeztem, mint most. Amit ehhez hozzá lehetne tenni, hogy az a másik két versenyző versenyeztetését is finanszírozni tudják, hogy mind a hárman végig tudjuk versenyezni a nyarat országúton és pályán, majd a világkupákat. Ha erre lenne kerete a szövetségnek, akkor azt lehetne mondani, hogy abszolút az elitbe tudnánk hozni ezt a magyar pályakerékpársportot.

 

-Tulajdonképpen 4 hónapja folyamatosan úton vagy, ez volt a szezon utolsó pályaversenye. Mi következik most számodra?

 

- Az biztos, hogy most pihenek egy hetet :), bár az sem aktív pihenés lesz. Folytatom a felkészülést az országúti szezonra, ami március közepétől el is kezdődik. Mint címvédő az országúti bajnokságon, szeretnék jól szerepelni, illetve a Tour de Hongrie-n. Az EB minden évben októberben szokott lenni, amit most előrehoztak az Európai játékokkal egyidőbe, júliusra, ami a TDH előtt van 2-3 héttel. Így a formámat arra az időszakra kell összpontosítani. Ott szeretnék omniumban kimagasló eredményt elérni. Tavaly 10. lettem, úgy, hogy előző nap azért sokat kivett belőlem, annak a sokkja alatt voltam, nem túl pihenten álltam rajthoz másnap. Abszolút 5-ben várom magam idén, ha jól sikerül a felkészülésem, illetve elég országúti kilométer lesz a lábamban.


-Utolsó kérdésként azt tenném fel, hogy az új csapatod, Kőbánya, mennyire engedi és támogatja, hogy párhuzamosan versenyezz az országút és a pálya között?

 

- A szerződésem alapból így lett aláírva a Kőbányával. Két csapat jött szóba, mikor hazaigazoltam: a Pannon illetve a Kőbánya. Ez a két kontinentális sorunk van jelen pillanatban. A Kőbányával lehetett ezt megfelelően összeegyeztetni, hogy nekem a pályaszezon ugyanúgy működjön az országút mellett, illetve egy örökös kölcsönadási szerződéssel a BVSC versenyzője is leszek. Ezáltal minden pályaversenyen BVSC színekben fogok indulni, de licencemen ettől függetlenül a Kőbánya szerepel. Ez az út járható így, és ezért is jöttem haza. Luxemburgban ez nem lett volna adott, hogy megfelelően fel tudjak készülni az Olimpiára, vagy egyeltalán eljussak oda, hogy kint lehessek a játékokon. Szerencsére Eisenkrammer Károllyal és Stubán Ferenccel ezt nagyon jól össze lehetett egyeztetni, ez nekik is egy külön siker lenne, ha összejönne a kvóta. És az országút sincs kizárva, ahogy a pálya sem.


-Köszönjük szépen a magyar kerékpársport nevében és sok sikert kívánunk a továbbiakhoz!

Diavetítéshez kattints a képre

 

 





Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:


Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:

Eddig hozzáfűzött kommentek:

2018.03.04. 17:26
ERrdekes, hogy orszaguton regen mindig az volt a lenyeg, hogy jo sokat versenyezni, mert az hozza igazan meg a format, palyan ezek szerint most meg art a sok versenyzes?

Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések