Itt a 2020-as Giro d'Italia magyarországi útvonala
2019. június 27-én, a Szépművészeti Múzeumban mutatták be a 2020-as Giro d'Italia magyarországi szakaszainak útvonalát. A körverseny első három etapját rendezheti hazánk, 2020. május 9-10-11.-én, ezen kívül a csapatbemutatót is. Az útvonal a fővárost és a nyugati országrészt érinti, melynek elsősorban (és érhető módon) turisztikai okai voltak, emellett a szervezők logisztikai igényeit is figyelembe kellett venni.
A szombati napon 10 km-es egyenkénti időfutammal mutatkozik be a Giro mezőnye Budapestnek. A versenyzők a csapatbemutató helyszínének is használt Hősök Teréről indulnak, majd az Andrássy út - Bajcsy Zsilinszky út útvonalon érintik a Bazilikát, ezt követően a pesti alsó rakparton eltekernek a Parlament előtt, majd a Dunát a Margit-hídon keresztezik. A budai oldalon a Clark Ádám tértől a Hunyadi utcán tekernek fel a Várba a Dísz térhez, majd innen tovább a befutóhoz, melyet a Szentháromság téren alakítanak ki a Halászbástya közelében. Ez a szakasz nagyon hasonlít a 2019-es Giro nyitó időfutamához, amikor is Bolognában, egy sík belvárosi kanyargás után a végén emelkedőn zárult a cronó.
Vasárnap szintén a Hösök tere szobraitól indulnak a bringások, immáron az első mezőnyetapra. Az Árpád- hídon még lassú rajttal teker át majd a Dunán a mezőny, majd Szentendre felé indulnak, ahonnan a Pilisen keresztül (a Pilisszentlászló felé vezető emelkedőn) ereszkednek vissza Visegrádra és a festői Dunakanyarhoz. Innen Esztergom felé vezet az útvonal az idei Tour de Hongrie egyik befutójánál is megismert gyönyörú Bazilika mellett, majd kis forgalmú utakon, a Tát - Bajna - Héreg- Tata- Kisbér útvonalon jutnak el a világörökség részét képező Pannonhalmi Apátsághoz. Az utolsó 20 km már megint sík lesz, a befutónak pedig Győr belvárosa ad otthont. Erre a szakaszra rengeteg szlovák és osztrák szurkolót is várnak a szervezők, hiszen két főváros, Bécs és Pozsony is csak 1 órányi autóútra van.
A hétfői napon, a vasárnapihoz hasonlóan, 200 km-es szakasz következik. A rajt Székesfehérváron lesz, ahonnan a bringások által is közkedvelt Ősi - Nádasdladány - Berhida - Királyszentistván részt használva érkeznek a kiráynék városába Veszprémbe a versenyzők. Innen a szakasz főként a Balatonra fókuszál. Veszprémből lezúg a mezőny Balatonfüredre, majd a Tihanyi-félsziget és az Apátság megmászása következik. Utána Aszófőn és Balatonudvarin keresztül tekernek el Zánkáig, majd jön a Káli-medence Köveskál érintésével egészen Tapolcáig. Innen Szigliget és a vár lesz a következő látványos pont, majd Keszthelyre tekernek a kastélyt is érintve. Ezután Hévíz, a világhírű fürdőváros következik, ahonnan Sármellék, Zalaszabar, Garabonc érintésével a következő fürdő "metropolisz", Zalakaros lesz a célpont. A befutónak a hétfői etap végén Nagykanizsa ad otthont.
A Giro mezőnye tehát 3 napon át versenyzik majd a magyar utakon, összesen 410 km-en. A kanizsai befutót követően a karaván a sármelléki reptérről folytatja az utazást, még aznap este Szicíliába kell repülniük, május 12-én onnan folytatódik a Giro.
Szintrajzokkal, térképekkel, nyilatkozatokkal hamarosan jövünk.
Eddig hozzáfűzött kommentek:
Az időfutamot érzem kicsit vérszegénynek - ha már feltekernek a várba igazán mehetnének a másik irányból és a várból legurulva a Margit szigeten lehetne a cél, ott úgy is jobban elférnének a csapatok meg a szurkolók is, a várban kész rémálom lesz a zsúfoltságtól. De gondolom a Széchenyi híd forgalmi szempontból legalább olyan jelentős, úgyhogy azt már nehéz lenne kilobbizni a várostól, meg a Parlamentet is mutogatni akarják, így sem rossz ez, csak lehetne még jobb.
Kérjük, írja meg véleményét:
Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.