Magyar hírek

« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 ... utolsó »
2018.10.22. - A regnáló országúti magyar bajnok, Peák Barnabás 2019-re a holland SEG Racing Academy csapatához szerződött. Ez a gárda az egyik legerősebb kontinentális besorolású UCI csapat (idén 2. helyen végeztek a kontinentális rangsorban) és kifejezett 23 év alatti versenyzőkkel dolgoznak. Peák idén másodéves U23-as versenyzőként a DKSI színeiben kezdte az évet, majd az UCI központ csapatában folytatta. Nyert szakaszt a baszk Vuelta al Bidasoa körversenyen, 31. lett a világbajnokság mezőnyversenyén, majd a HC kategóriás Gran Piemonte viadalon kilencedikként végzett néhány hete. Ő lesz az első magyar bringás a SEG csapatában! Barnabás augusztus 1 óta a Quick-Step WordlTour csapat gyakornokaként versenyzett, ahol minden megméretettésen tisztesen helyt állt, így még az is benne volt a pakliban, hogy jövőre már elmehet ehhez a WT csapathoz. A mostani átigazolással még egy évet fejlődhet, nagyrészt U23-as versenyeken indul a SEG és ha minden jól alakul, 2020-tól már WorldTour sorban folytathatja. A Quick-Step vezetősége a Magyar Kerékpáros Szövetségnek megerősítette, hogy tudnak a SEG-hez való szerződésről és nagyon jó kapcsolatot is ápolnak ezzel a csapattal. Az idei évre például a SEG-től kerüt a QS-hez a holland Fabio Jakobsen is. A szerződés kapcsán a csapat oldalán Banabás elmondta, nem csak azért választotta a SEG-et, mert innen az utóbbi időben sokan elkerülnek a WorldTour-ba, hanem mert ott megtanítják őket arra is, hogy amire oda jutnak már az első évtől sikereik legyenek. Peáknak az új klubban már ismerőse is akad, a holland Ide Schelling, akit nyilatkozatában külön kiemelt, miszerint "sok jót mondott neki a csapatról, ami segített a döntésben."

2018.10.19. - Mint arról már tegnap hírt adtunk, Lovassy Krisztián az idei szezonban megszerzett tartalék kvótája a pályakerékpáros vlágkupák omnium versenyszámára, már az első két fordulóban tényleges kvótává "változott". A BVSC versenyzője lehetőséget kapott az UCI-tól, hogy tartalék listáról bekerüljön a párizsi és kanadai (aztán remélhetőleg utána még egyéb) világkupák omnium versenyszámába, mely négy futamból áll. A VK-n megszerezhető pontok elegedhetetlenek az esetleges világbajnoki kvalifikáció szempontjából. A rajtlistát böngészve azt is gondolhattuk, Lovassy azért indul csak (tőle szokatlan módon) csak omniumban, hogy rápihenjen, de kiderült, hogy más is áll az ügy hátterében. A magyar versenyző múlt hétvégén a GP Vienna pályaversenyen került bukásba. Akkor egy honfitársa, Molnár Gábor esett nagyobbat, neki a tüdeje is kilyukadt és úgy tűnt Lovassy könnyebb sérülésekkel megússza. Mint utólag kiderült, eltört az egyik ujja és testéből, a bőr alól a bécsi fapálya méretes szálkáit kellett kioperálni, majd kapott néhány csinos varrást is. Nem a legmegnyugtatóbb előjelek a párizsi VK előtt, de korábbi EB ezüstérmesünk már hozzászokott a kemény életmódhoz.

2018.10.19. - Október 18-án a BKV kelenföldi autóbuszgarázsában megrendezett sajtótájékoztatón jelentette be Révész Máriusz, aktív Magyarországért felelős kormánybiztos, hogy az augusztusban elindított másfél méteres előzési oldaltávolság kampányhoz idén ősszel a BKK, a BKV, valamint a VT-ARRIVA, jövő tavasszal pedig a MOL is csatlakozni fog. A kormánybiztos kiemelte, hogy a fő feladata minél több embert aktív életmódra bírni, azonban a kerékpározást visszatartó erő legtöbbször a félelem. Ezért szükséges a szemléletváltás, és a 1,5 m KRESZ-ben való előírása is. Utóbbihoz hozzátette, hogy a KRESZ módosító csomag javaslatai között szerepel a megfelelő előzési oldaltávolság számszerűsítése is. Közölte még, hogy október közepétől egy hónapon keresztül a fővárosi buszokon, illetve plakátokon is lehet majd találkozni a kampány üzenetével.

2018.10.18. - Október 13-17. között zajlottak a kerékpáros versenyszámok a Buenos Aires-ben zajló Ifjúsági Olimpián (YOG), ahol kiváló magyar eredmények születtek: a női páros bronzérmet szerzett, míg a fiúk duója ötödik helyen zárt. A YOG kerékpárversenyének különlegessége, hogy párosok indulnak és csak az összes versenyszám végén az úgynevezett kombinációban osztanak érmet. A lányoknál Buzsáki Virág és Vas Blanka, a fiúknál Fetter Erik és Fülöp Ádám képviselték hazánkat, a válogatott kapitánya Dér Zsolt volt.

2018.10.18. - Mint arról nemrégiben hírt adtunk, Lovassy Krisztián a BVSC-Zugló kerekese a hármas számú tartalék lett a most hétvégén rajtoló 2018-19-es pályakerékpáros világkupa szezon olimpiai számára az Omniumra. A szabály szerint amennyiben a kvótaszerzők közül nem nevez mindenki az adott világkupa futamra, akkor a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség a tartalékok közül hív meg versenyzőt. A tartalék kvóta hallatán sokan megvonták a vállukat, "na ebből úgysem lesz semmi", de néhány héten belül kiderült, hogy a tartalék hely már most rengeteget ér! Lovassy meghívást kapott az október 19-21. közt zajló párizsi és az október 26-28. közti miltoni omnium versenyekre is. A siker hátterében a Magyar Kerékpársport Szövetség és a pályaválogatott vezetőjének hosszú ideje tartó, áldozatos "lobbytevékenysége" is szerepel, erről kérdeztük a szövetség főtitkárát Vizer Barnabást: "Ez a mostani két "szabadkártya" egy minimum egy éves munka eredménye. A pályaválogatott vezetője, Pataki IBolya évek óta élenjárója annak a sportágon belül, hogy a kisebb kerékpáros nemzetek is több lehetőséget kapjanak a kvóták tekintetében. Természetesen nagy a sorban állás, de a környező országokkal összefogva próbáltunk érdekeket érvényesíteni és az MKSZ mindent megtett, hogy kihasználhassuk a tartalék kvótában rejlő lehetőségeket. Az UCI-val rengeteg email váltáson vagyunk túl és büszkén mondhatom, igazi csapatmunka az, hogy Krisztián most a férfi állóképességi mezőnyszámok közül pont a legfontosabban (hiszen az Olimpián csak omnium van, sem pontverseny, sem scratch) jutott szabadkártyához az első két világkupára. Amennyiben ezeken jól szerepel, úgy a sorozat további futamaira is könnyebben fogunk tudni indulási jogért fordulni, illetve az itt megszerzett pontok nélkül lehetetlen lenne a világbajnoki részvétel. A pálya válogatott többi tagját is meg kelle említenünk, akik egész szezonban dolgoztak a nemzet pontjaiért, nélkülük nem sikerülhetett volna a tartalék kvóta sem. " A magyar válogatottat Párizsban scratch és pontverseny számokban Filutás Viktor, omniumban Lovassy Krisztián, sprinten és keirinben Szalontay Sándor képviseli. Miltonba már csak Lovassy utazik tovább, ahol scratchen és omniumon bizonyíthat. A pályakerékpáros világkupa futamainak eredményeiről részletesen beszámolunk a VELOhu-n.

2018.10.12. - A bécsi Dusika velodromban rendezték október 11-13-án az UCI Cl1-es kategóriájú Grand Prix Vienna pályaversenyt, ahol jó néhány magyar bringás is részt vett.

2018.10.11. - Az augusztus eleje óta a Quick-Step csapatában újonc státuszban versenyző Peák Barnabás fantasztikus eredménnyel zárta a mai, 191 km-es, kiemelt kategóriás Gran Piemonte versenyt Olaszországban és (remélhetőleg) feltette az I-re a pontot további szerződését illetően is. A végig szakadó esőben a mezőny az utolsó 15 km-re érve fogta meg a szökevényeket, innen a Bardiani csapata vette kézbe az irányítást. A csúszós utakon sok bukás történt, rendesen fogyatkozott a mezőny a fináléhoz közeledve. Barnát először 3-4 km-rel a vége előtt láthattuk feltűnni a mezőny elején, amikor csapattársát, a francia Florian Senechalt próbálta előrehozni már a sprintre készülve. 3 km-en belül jártak, amikor egy körforgalomnál Barna balra ment el, míg a mezőny jobbról "támadt", de a mezőny elején elesett egy Bardianis, így a körforgalomból kiérve Peák került a mezőny legelejére. Innen tovább is vitte a tempót és várta, hogy Senechal felzárkózzon mögé. Keukeleire (Lotto-Soudal) támadása következett, Barna tempózott utána tovább. Az utolsó kilóméterre érve szétszakadt a mezőny, utolérték Keukeleirét és csak tizen maradtak az élcsoportban. A sprintben az olasz Colbrelli (Bahrain-Merida) volt a leggyorsabb, Senechal második lett, Peák pedig kilencedikként gurult át a célvonalon! Utoljára Dér Zsolt ért el top 10-es eredményt HC kategóriás országúti versenyen, de a Tour of Hainan akkori mezőny közel sem volt ilyen erős, mint a WorldTour csapatokkal teletűzdelt mai, egyébként már 106. Gran Piemonte. Innen nézve azt is mondhatjuk, a magyar országúti kerékpársport legerősebb eredménye ez a mai Bodrogi László óta! Barnának valószínűleg ez volt az utolsó versenyen a próbaidő alatt és a hó végéig kiderülhet, hogy kap e végleges szerződést a Quick-Step alakulatában. Ami biztos, hogy a fináléban mutatott mai szerepvállalása biztosan tetszett a csapatvezetésnek és ahogyan segíteni próbálta a csapat sprinterét a hajrában, az valószínűleg többet jelentett nekik, mint maga a kilencedik hely. A mai eredmény egyébként 40 UCI pont, ezzel összesen 114 UCI pontnál tart idén a 43 UCI versenynap és az ez alatt megtett 5883 km versenykilóméter alatt!

2018.10.11. - Sikeresen zárult a DKSI Debreceni Kerékpáros Sport és Szabadidős Ifjúsági Egyesület kollektívája által lebonyolított László Sándor Emlékverseny, melyre kiváló, napsütéses időben került sor a Nagyhegyes – Balmazújváros – Látókép körön, 15, 35, 65 és 95 km-es távokon. Az immár 5. alkalommal megrendezett versennyel a szervezők méltó emléket kívánnak állítani az egykori kiváló debreceni ifjúsági versenyzőnek, aki 40 éve szenvedett tragikus balesetet, így e szomorú apropó kapcsán tulajdonképpen jubileumi alkalom volt a 2018. október 7-ei verseny. A legkisebbek ilyen-olyan okok miatt sajnos legtöbben távol maradtak, így a 15 km-t mindössze hárman teljesítették: U13: 1. CSÁKI Szabolcs (KONTENT-DKSI), 2. DRUCKER Péter (BVSC-Zugló) WU15: 1. SÁRY Boglárka (KSI SE) Az U15-ös fiúk és a WU17-es lányok versenye 35 km volt, itt a KSI és a KONTENT-DKSI versenyzői voltak számbeli fölényben, a helyezések nagy részét így be is gyűjtötték; az élen végzők 36-os átlaggal teljesítették a távot. U15: 1. PÁLL Zsombor (KONTENT-DKSI), 2. SZEGEDI Marcell (KSI SE), 3. VAS András (KONTENT-DKSI) WU17: 1. TIRCSI Andrea (KSI SE), 2. HÉRINCS Diána (BVSC-Zugló), 3. SÁGI Fanni Lili (KONTENT-DKSI) 65 km-en az U17, WU19, Felnőtt nők és a Master 2 ill. 3-as korcsoport versengett. A szegedi Pető Tibor ismét egy szóló akcióval biztosította be elsőségét, a többi helyezést mezőnyhajrá döntötte el a U17 és a többi kategória legjobbjai között. A sprinten a KONTENT-DKSI U17 sora dominált, de igen előkelő pozícióban, szorosan a kerekükön érkezett a Master 3-as Korhán László (KONTENT-DKSI), és a Belgiumban profiskodó, volt DKSI-s Szabó Zsófi is. Csíkszeredai, nyíregyházi, balmazújvárosi és budapesti versenyzők is több kategória dobogós helyezésnek örülhettek. 38 feletti átlag jellemezte a futamot, melynek végén volt egy kisebb bukás, ahonnan szerencsére mindenki felkelt és célbaért. U17: 1. SÁNTA Ármin (KONTENT-DKSI), 2. SZIJÁRTÓ Zétény (KONTENT-DKSI), 3. ÁRVAI Kristóf (KONTENT-DKSI) WU19: 1. NAGY Gréta (KONTENT-DKSI), 2. KOVÁCS Petra (KONTENT-DKSI), 3. KOVÁCS Vivien (KSI SE) Felnőtt nők: 1. SZABÓ Zsófia (Health-Mate Cyclelive), 2. SZABÓ Adrienn (Team FaTe Budapest), 3. KAPOTT Szonja (Tipográfia Ladies Cycling) Master2: 1. PETŐ Tibor (Szeged), 2. SZABÓ Ferenc (Balmazújváros), 3. PINTÉR Attila (ViniBike KSE) Master3: 1. KORHÁN László (KONTENT-DKSI), 2. BAGOLY Botond (Csíkszereda), 3. BABOS Tibor (Velocitta Budapest) 95 km-en az ifik, U23 és az elit mellett az amatőr férfi mezőny indult. A helyezések nagy részét a szökésből hazaérő Epronex-es és KONTENT-DKSI-s versenyzők aratták le, a főmezőny 6 percen felüli hátrányban, szűk 40-es átlaggal ért célba. Az abszolút elsőségért Gönczy Gergő (KONTENT-DKSI) és Solymosi Márton ()Epronex csatáztak, mely küzdelem végül a betyáros bajuszáról is jól ismert Gönczy Gergő javára dőlt el. Az amatőr felnőtt kategória a nyíregyháziak sikerét hozta, az NYKSE és a ViniBike versenyzői állhattak dobogóra. Amatőr férfi (19-39): 1. HORVÁTH Zsolt (ViniBike KSE), 2. KNOPF Balázs (NYKSE), 3. VINNAI Zsolt (ViniBike KSE) U19: 1. MÉSZÁROS Ábel (KONTENT-DKSI), 2. BAGI László (Dr. Bátorfi-Agria KTK), 3. HRENKÓ Norbert (NYKSE) U23: 1. GÖNCZY Gergő (KONTENT-DKSI), 2. MINKÓ Roland (Epronex Bike-Hungary), 3. FEGYVERES Máté (KONTENT-DKSI) Elit: 1. SOLYMOSI Márton (Epronex Bike-Hungary), 2. PÁLYI Csaba (Epronex Bike-Hungary), 3. SZENTPÉTERI András (KONTENT-DKSI) Abszolút dobogó (95 km): 1. GÖNCZY Gergő (KONTENT-DKSI) 2. SOLYMOSI Márton (Epronex Bike-Hungary) 3. MINKÓ Roland (Epronex Bike-Hungary) A verseny eredményhirdetése előtt Andó János, a debreceni kerékpárosok több generációját kinevelő szakvezető, edző szólt röviden az egybegyűltekhez, röviden megemlékezve az egykori kiváló versenyző László Sándorról. A dobogósok érem díjazás mellett pénz és tárgyjutalomban is részesültek, a Kontent Kft és a Regina Kerékpárbolt jóvoltából, melyeket Nagy Zoltán a rendezvény versenyigazgatója, a DKSI elnöke adott át. Gönczy Gergőnek, a hosszútáv abszolút győztesének a László Sándor Vándorserleget végül Jenei Károlyné, László Sándor keresztanyja nyújtotta át. Teljes eredménylista FOTÓK (Eperjesi Bence) .o0o. FOTÓK2 (Vígh Attila, Facebook) .o0o. TOVÁBBI FOTÓK (DKSI) Ezzel a versennyel, mint országos évadzáróval az idei országúti szezon lezárult. A DKSI Egyesülete ezúton is kíván minden tisztelt sporttársnak jó pihenést és eredményes felkészülést a 2019-es évadra. A verseny szervezői nevében: Pataki Péter, DKSI

2018.10.09. - Közel száz bringás érkezett a Veszprémi Óváros térre 2018. október 6-án, hogy a tavalyi év után idén is az ország legszebb díszletének használja a veszprémi várat. A Szent-Mihály Bazilika, a frissen renovált Érseki Palota, a Hősök Kapuja és a tavaly felavatott Szent Mihály szobor mellett számos csodálatos látnivaló előtt tekertek el a versenyzők. A versenyt hagyományosan Nagy Károly plébános nyitotta meg, majd megáldotta a versenyt. A korábbi vízilabdázó plébános beszédében kihangsúlyozta a sport fontosságát és a tiszta játékot. 2018-ban már Suli futamon mérhették össze tudásukat azok, akik nem rendszeresen kerékpároznak vagy versenyeznek, így még több gyermeket vonzott a Szent Mihály Kupa. „Kétségtelen, hogy 2017 után 2018-ban is ez lett a „legszebb” kerékpáros esemény, amivel idén is az volt a célunk, hogy minél több embernek mutassuk meg Veszprémet, hogy később turistaként meglátogassák a várost.” – foglalta össze Zoboki Attila a verseny egyik szervezője. Zalaegerszegtől Debrecenig vitték a hírét a városnak a bringások, de még délalföldről is érkeztek versenyzők, hogy a különleges kialakítású épített akadályokkal tűzdelt pályán megküzdjenek egymással. „A turizmus mellett a különböző klubokban versenyző fiatalokat is össze akartuk hozni, hiszen a válogatottban is csak akkor tudnak egymással igazán csapatot alkotni, ha legyőzik az egész éves rivalizálást. Ez már most is jól sikerült, hiszen a fő versenyszámban a 3 fős csapatváltóban is egy, a Kiss Kata (VKE-NELSON Pepperl+Fuchs Team), Monostori Noel (BringAjka KSE) és Gerely Attila (Crosskovácsi SKE) összetételű vegyes csapat állhatott a dobogó legfelső fokára.” – értékelt Toldi Tamás a rendező Veszprémi Kerékpáros Egyesület csapatvezetője. „Nagyon nehéz egy ilyen helyen versenyt rendezni, hiszen most pont a turista forgalmat is korlátoztuk azzal a céllal, hogy később minél többen érkezzenek ide, de a tavalyi verseny után is megnőttek a social mediákban a kerékpárosok veszprémi posztjai, így ide passzol az idézet: „A foglalkozás elérte célját!” – folytatta Toldi Tamás, majd hozzátette, hogy jó volt látni, ahogy a pálya széléről buzdították a versenyző gyerekeket, az idelátogató városnézők is. A veszprémi bringásokon kívül, a Bike Zone Gödöllő és a Zalaegerszegi KSE versenyzői csípték el a dobogós helyek nagy részét. A következő versenyt 2019. október 5. szombatra tervezi a szervezők.

2018.10.09. - Október 4. és 6. között a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség pályáján rendezték a 3 Jours d’Aigle CL1-es pályaversenyt, ahol Szalontay Sándor remek eredményekkel zárt.

2018.10.07. - Benkó Barbara és Anna Terpstra megőrizte vezető pozícióját, így megnyerte a háromnapos Epic Israel hegyikerékpáros versenyt, míg a férfiaknál Dina Márton és Valter Attila kettőse harmadikként zárt.

2018.10.06. - Október 6-án elkezdődött a 2018-19-es cyclo-cross Magyar Kupa szezon, a Superior csapata szervezte az első fordulót. A budapesti Kamaraerdőben a szakág elit bajnoka, Búr Zsolt által jelölt nem könnyű nyomvonalon versenghettek a résztvevők a cross szakágnál szokatlan, nyáriasan meleg időben ezen a kiváló heyszínen. A korai időpont miatt a mezőnyök a vártnál talán kicsit foghíjasabbak lettek, hiányzott több országútis résztvevő és a női magyar bajnok is. Teljes eredménylista a letölthető fájlok között.

2018.10.05. - Október 4. és 6. között zajlik az Epic Israel S1-es hegyikerékpáros XCS S1-es viadal, ahol több magyar kerékpárosnak is szoríthatunk. Benkó Barbara holland társával két nap után vezeti a hölgyek versenyét, Dina Márton és Valter Attila a harmadik helyről várja a férfi verseny utolsó szakaszát.

2018.10.04. - Hiánypótló munkafüzet kerül az általános iskolák 4-5. osztályos tanulói kezébe várhatóan október végén, 200 000 példányban. A közlekedési fejlesztő füzethez a pedagógusok is kapnak tanári kézikönyvet. A gyermekeknek szóló füzet összefoglalja és gyakoroltatja a gyalogos, illetve a kerékpáros közlekedés alapvető szabályait, valamint szemléletformáló módon segíti hozzá a gyermekeket ahhoz, hogy tudatos közlekedőkké váljanak, javuljon a közlekedési kultúra hazánkban, valamint kevesebb legyen a baleset. Az egyébként technika és életvitel tantárgy keretében tanítandó közlekedési ismereteket a tanároknak évente átlagosan három tanóra alatt kell átvenni a gyerekekkel, többek között ehhez is felhasználható lesz a kiadvány, de természetesen előkerülhet délutáni foglalkozásokon, beépíthető a mindennapos testnevelésbe, vagy éppen az osztályfőnöki órákba. Hosszú távú terv, hogy a Nemzeti Alaptanterv magasabb kötelező óraszámmal támogatja a gyermekek biztonságos közlekedésének oktatását. A Közlekedő kisokos munkafüzetet ma délelőtt sajtótájékoztatón mutatta be Révész Máriusz, Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos, a szerzők, Abelovszky Tamás (BringaAkadémia) és Berta Tamás (Közlekedéstudományi Intézet), továbbá a közreműködő partnerszervezetek képviselői, Berzai Zsolt (ORFK-OBB), illetve Kürti Gábor (Magyar Kerékpárosklub) társaságában. Révész Máriusz elmondta, hogy a munkafüzet hoszzú távú célja, hogy hozzájáruljon a közlekedési kultúra javításához, a balesetek számának csökkenéséhez. Magyarországon ilyen színvonalú kiadvány még ebben a témában nem készült, több más országban, Németországban, Ausztriában, Franciaországban már használnak hasonlókat az oktatásban. „Ha csak néhány balesettel kevesebb lesz az utakon, már megérte a kiadvány”- hangsúlyozta a kormánybiztos. A tervek szerint 2019-ben digitális anyagot is fejlesztenek a kiadványhoz. Abelovszky Tamás, szerző, a BringaAkadémia program vezetője kiemelte, már jó egy évtizede azon dolgoznak, hogy a tanárok kezében megfelelő segédeszközök legyenek a közlekedési ismeretek átadásához. A kiadvánnyal azt igyekeznek elérni, hogy a gyermekek ne csupán játéknak éljék meg a kerékpározást, hanem már kisiskolás korban is tudatosan közlekedjenek az utakon. Ebben természetesen nagy felelősségük van a szülőknek és a pedagógusoknak is; ha ezt a könyvet forgatják a gyerekekkel, akkor már sokat tettek a cél érdekében. Berta Tamás, szerző, a Közlekedéstudományi Intézet szakértője hangsúlyozta, hogy a munkafüzet nem csupán kerékpáros, hanem gyalogos ismereteket is tartalmaz. Korábbi felmérések alapján kimutatható, hogy a közlekedési szabályok terén a 11-12 éves korosztály tudásszintje elmarad az elvárttól, ami későbbi, felnőttkori balesetek előszobája is lehet. Ezért nagyon fontos, hogy ezt a korosztályt célozzuk meg. Berzai Zsolt, az Országos Rendőr-főkapitányság Országos Balesetmegelőzési Bizottságának főtitkár kiemelte, a kiadvány mérföldkő a magyar társadalom és a civil szervezetek életében. Régi álmuk, hogy egy ilyen kiadvány napvilágot lásson. Az iskolarendőrök mindent meg fognak tenni annak érdekében, hogy a munkafüzetet beépítsék az iskolai foglalkozásuk keretébe, így nem csupán a pedagógusok, hanem a rendőrök is tudnak foglalkozásokat tartani a füzet segítségével. A kiadványhoz szükségesek az elhivatott pedagógusok, a felelős szülők és a rendőri szakértelem, valójában így tud célba érni az üzenet. Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke kiemelte, hogy régi álmuk vált valóra azzal, hogy ez a füzet elkészült, és hamarosan az iskolákba kerül. Háromgyermekes apaként, és kerékpáros civilként is fontosnak tartja az oktatást ezen a téren. Kiemelte, hogy sokan félelemből nem ülnek kerékpárra. A kerékpárosbarát fejlesztések az infrastruktúrában, valamint ez a kiadvány együtt sokat tehetnek a félelem eloszlatása érdekében. A Kerékpárosklub is dolgozott a füzeten, ők a szemléletformálás szemszögéből közelítették meg a témát. A tanári kézikönyvben egy egész fejezet szól az intermodális közlekedésről, a közlekedési módok variálhatóságáról. Hangsúlyozta, hogy ha időben elkezdünk foglalkozni a gyermekek közlekedésre nevelésével, akkor idővel felnő egy olyan generáció, akik kulturáltabban tudnak együtt közlekedni.

2018.10.04. - Október első hétvégéjén - Október 6.-án - kerül lebonyolításra, az eBike.hu Kamaraerdő Cyclocross Magyar Kupa, amely a kupasorozat első fordulója. A Superior MTB Team által szervezett verseny sok tekintetben is eltér az itthon megszokott vonalvezetéstől. A helyszín adta lehetőséget kihasználva, nem csak az erő és az állóképesség, de a technikai tudás is fontos tényező lesz a versenytávok leküzdésében. Búr Zsolt, többszörös Magyar Bajnok által tervezett és a csapat tagjai révén épített vonalvezetés ötven méter szintkülönbséget tartalmaz a 2600 méter hosszú pályán. Egy lépcsősor, homokágy és rönk akadály is helyet kapott egy körben. A Magyar Kupa futamokon egységes időrend, időmérés és arculat „várja” a résztvevőket és a szurkolókat. A 2018/19 –es szezon nyolc MK futamot és egy miskolci Országos Bajnokságot tartalmaz. Versenynaptár: 10.06. BP Kamaraerdő MK 10.21. Szekszárd MK 11.11. Kazincbarcika MK 11.25. Kecskemét MK 12.09. BP Kőbánya MK 12.16. Várgesztes Villapark MK 12.29. Budapest MK 01.06. Vác MK 01.13. Miskolc Országos Bajnokság Érdemes lesz kilátogatni tehát a kamaraerdei Ifjúsági Táborba, mert színvonalas versenyek és jó programok várják a közönséget. Másnap pedig a Northwave ELEMInator Up XCE kupán próbálkozhatnak a gyerekek, ahol a szponzorok jóvoltából a nevezés ingyenes. A pörgős, ritmusos versenyforma látványos a közönségnek, a versenyzőktől pedig erőt, gyorsaságot és technikai tudást követel. info: Nevezni már csak a helyszínen lehet! eBike.hu Kamaraerdő Cyclocross Magyar Kupa : https://www.superiormtbteam.com/kamaraerdo Northwave ELEMInator Up XCE kupa: https://www.superiormtbteam.com/eleminator-kupa Fotók: Bak Ferenc

2018.10.03. - A tavasszal sikeresen debütáló Eleminátor Kupa újabb forduóját rendezi a Superior SE a budapeti Kamaraerdőben 2018. október 7-én. A Northwave XCE kupára a nevezés INGYENES, de október 3-én éjfélig kell leadni az onlin nevezési felületen. Az izgalmas akadályokkal tűzdelt és változatos, kombináció seleminátor versenyre minden utánpótlás korosztályt várnak. Részletes versenykiírás ITT (Figyelem, a versenykiírásban még szeptember 30 szerepel, mint előnevezési határidő, de ez meg lett hosszabbítva!) Online előnevezés ITT

2018.09.25. - BMX Cross: ORV - Szlovákia Régen látott parádés hétvégén van túl a hazai BMX cross utánpótlás mezőnye. A Pozsony melletti Récsén gyűltek össze a V4 országok legjobbjai az Olympiai Reménységek Versenyén. Már a selejtezők közben is sejteni lehetett a jó eredményt, mert többen egyenes ágon jutottak a döntő futamba. A liszenszes 5-6 évesek versenyében Naszádos Saba nem hagyott kétséget afelől, miért is viseli a tekintélyt parancsoló „W3” startszámot! Ez nem jelent egyebet, minthogy a BMX Cross vb-n harmadik helyen végzett, ezért a következő vb-ig övé a kincset érő startszám! Nos itt is, magabiztos fölénnyel nyerte az összes selejtezőt és természetesen a döntőt is! U11-ben Gueth Zalán verekedte be magát a döntőbe, ahol egy negyedik hellyel kellett megelégednie az erős mezőnyben, de aki döntős, annak nincs oka bánkódni. U13 aztán nagy tüzijátékot hozott, főleg nekünk magyaroknak. A döntőbe első helyen a szlovák Pavel Kovac került és ennek megfelelően ő választhatott elsőként rajthelyet. Másodikként a veszprémi Borbély Beni állhatott a startgép mögé, hamadiknak a törökbálinti Zsembery Boldizsár, negyediknek a soproni Gueth Martin állt a gate-hez. Legjobban Zsembery jött el a rajttól, de Gueth egy kiváló lógatással orrhossznyi előnyre tett szert, így az első kanyart már ő vette elsőként. Másfél egyenesig tartott a csekély előny, amikor ádáz közdelemben Zsembery vissza tudta venni az elcsent pozíciót, ami a célig ki is tartott. Gueth Martin megérdemelten hozta el a második helyet. Az idei Szlovák Kupa győztese a harmadik helyről még megpróbált az utolsó kanyarban a vezető magyar srácoknak aláfordulni, de túl merész volt a szög így kicsúszott a gép eleje. Ez viszont Borbély Beninek kedvezett, aki egy rossz rajt után nagyon szépen feljött a negyedik helyre, ez a bukás aztán az ölébe pottyantotta a harmadik helyet! Izgalmas menet volt! Sajnos evvel aztán ki is merült a további magyar döntősök sora. Vasárnap újult erővel csaptunk bele a lecsóba, igaz ugyan hogy ez már nem volt ORV futam, de a mezőny javarésze természetesen újfent rajthoz állt. Hogy színesedjen a mezőny, a liszensz nélküliek, tehát az amatőrök is rajthoz állhattak. Itt két győzelmet is bezsebeltünk! A legkisebbek között élete első versenyét győzelemmel zárta Nagy Bence, U11-ben pedig a soproni Lengyel Gellért állhatott a dobogó legfelső fokára. A liszenszesek U11-es mezőnyében Gueth Zalán hozta a tőle megszokott döntős helyet, legközelebb talán a dobogó is meglesz. U13-ban ismét összecsaptak az ellenfelek de most Zsembery nem adott vitára alkalmat, rajt-cél győzelemmel biztosította be a dobogó legfelső fokát. Mögötte Gueth Martin és Pavel Kovac csatája borzolta a közönség idegeit, végül a hazai pályán rutinosabban mozgó Kovac hozta a második helyet, Martin harmadikként ért célba. Záróakkordként megtartották a nyolc futamos Szlovák Kupa éves díjkiosztóját is, ahol meglepetésre az egész éves jó szereplésnek köszönhetően Zsembery Boldizsár az összetett második helyen zárt! Most fájt csak a fejünk igazán, mert ha a kassai futamon nincs az az ostoba bukás, bőven győztesként ünnepelhettük volna! Sebaj, jövőre új szezon új célokkal!

2018.09.23. - Jelentős magyar sikerekkel zárult az idei év utolsó hazai mountain-bike UCI versenye, a C1-es kategóriájú Pilis Kupa. A férfi elitben francia, dán, cseh versenyzők is rajthoz álltak, ennek ellenére Dina Márton, Valter Attila, Parti András hármas uralta a dobogót! Nőknél Benkó Barbi magabiztosan győzött, a szlovák Teskova és az osztrák Pasteiner előtt. A mieink ezzel újabb jelentős számú világranglista pontot gyűjtöttek. Teljes eredménylista a letöthető fájlok között.

2018.09.23. - Egészen ritka már manapság, hogy országúti kritérium versenyt rendeznek idehaza (pedig de jó lenne minden hétvégén kettő), ezért is volt jó kezdeményezés a tamásiak részéről egy ilyen futam a Tolna megyei városkában. A 2 km-es teljesen lezárt körpályán már a futamok előtt órákkal lehetett pályát járni és melegíteni. Nem a hagyományos, sík kritérium pálya volt, hanem 900 m lefelé és 900 méter felfelé váltogatta egymást két rövid összekötő egyenessel. A verseny a városi szüreti fesztivál mellett került megrendezésre területileg, így valamennyi néző is követte a futamokat a kísérőkön kívül. Korrekt rajtcsomag (kulacs, izotóniás ital és müzli szelet), valamint normális díjazás is járt a kategória helyezettjeinek (egyes kategóriáknak pénzdíj is). Az időjárás is megkegyelmezett, sem a reggel még tomboló orkán erejű szél, sem az eső nem nehezítette a versenyzők dolgát. Az U19-U23-Elit futam nagyrésze már sötétben zajlott, ritkán látni bringásokat lámpákkal egy versenyen :) Az őszi időpont talán már kicsit késői és nyáron több induló lenne, de a szervezőknek figyelembe kellett venni, hogy másnap (szeptember 23-án) volt a tamási "velodromban" az Utánpótlás Pálya OB, 22-én délelőtt pedig Orfű a Hegyi OB, így a vállalkozó szellemű csapatok egy utazással és egy ottalvással három versenyt is mehettek a hétvége során. A kritériumon a különböző korcsoportokban több, mint 100-an indultak, teljes eredménylista a letölthető fájlok között. FOTÓGALÉRIA ITT

2018.09.22. - Filutás Viktor (Pannon Cycling Team) szökésből hazaérve második lett a Román Körverseny harmadik szakaszán, ezzel három UCI Europe Tour pontot gyűjtve.

« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 ... utolsó »




Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések