Külföldi hírek

« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 ... utolsó »
2018.04.20. - Újabb Astana szakaszgyőzelem az Alpok Körversenyén Klausen és Lienz között egy 134,3 kilométeres etappal folytatódott a kiemelt kategóriás Alpok Körversenye. A rövid táv ezúttal sem volt túlságosan könnyűnek nevezhető, két komolyabb emelkedő tornyosult a kerekesek útjába. A nap elején egy kilenc fős szökés alakult, melybe többek között Louis Meintjes (Dimension Data) és David De la Cruz (Team Sky) is belekeveredett. Az elmenés legnagyobb előnye azonban bő két percnél nem nőtt nagyobbra, így könnyűszerrel ugrott fel rájuk előbb George Bennett (LottoNL-Jumbo), majd a komplett üldözősor. Az utolsó mindent eldöntő Bannberg emelkedőjén több kisebb akció is volt, végül azonban mintegy két kilométerre a céltól Luis Leon Sanchez (Astana) indított a legjobbkor, megnyerve így a szakaszt, ezzel csapata az Astana harmadik részsikerét aratva a versenyen. A második George Bennett (LottoNL-Jumbo), míg a harmadik Koen Bouwman (LottoNL-Jumbo) lett. Összetettben az utolsó szakaszt megelőzően továbbra is Thibaut Pinot (Groupama-FDJ) vezet, előnye tizenöt másodperc Domenico Pozzovivo (Bahrain-Merida) előtt. A Rattenberg és Innsbruck közötti 164,2 kilométeres penzum a szeptemberi világbajnokság pályáját is érinti. [[https://www.youtube.com/v/9sEVxxwHI6I?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] „Sajnos az előző szakaszon túl sokat hezitáltam, így Ben O’Connor nyerte a napot – mondta Luis Leon Sanchez a célba érkezést követően. – Ezúttal nem akartam kivárni, amint lehetőséget láttam máris indultam. Ez kifizetődött, így megnyertem a napot.”

2018.04.19. - Julian Alaphilippe nagyon szerette volna már megnyerni a La Fleche Wallone klasszikusát, Valverde egyáltalán nem csalódott, visszavágásra készül Négy év után Julian Alaphilippe volt az, akinek sikerült letaszítania a trónjáról Alejandro Valverdét a Le Fleche Wallonne klasszikusán. A második ardenneki egynaposon a Quick-Step Floors kerekese mögött Valverde és Jelle Vanendert zárt a dobogó másik két fokán. „Nagyon szerettem volna már megnyerni ezt a versenyt – mondta Alaphilippe a célba érkezést követően. – Kétszer voltam második Alejandro mögött, ami egyrészt nagyszerű eredmény, másrészt viszont nagyon frusztráló. Jó erőben éreztem magam, bár Nibali csoportja veszélyes volt. A taktikánk egyszerűnek bizonyult, a csapatom elvitt a Mur lábáig onnantól pedig csak rajtam múlott. Egy kissé hosszút nyitottam, de senki sem jött velem, így sikerült végül nyernem. Különleges számomra ez a győzelem.” [[https://www.youtube.com/v/_0H-VRfyFMM?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] A verseny ötszörös győztese Alejandro Valverde sem volt túlságosan szomorú. A versenyt követően, úgy fogalmazott, hogy jövőre visszatér, és harcolni fog a hatodik győzelméért. „Mindenki keményen harcolt ellenem, hisz egyértelmű volt, hogy én vagyok az a versenyző, akit le kell győzniük – így Valverde a versenyt követő hivatalos sajtótájékoztatón. – Nem mondanám, hogy csalódott vagyok, hisz minden tőlem telhetőt megtettem. Persze furcsák az érzések, hogy most nem én győztem, de ötödik lettem az Amstelen most pedig másodikként zártam, nem mondhatom, hogy rossz eredményeket érek el. A Muron vesztettem. Nibali csoportja nagyon erős volt, így a csapatom elfogyott az üldözésben. Alaphilippe megérdemelten nyert, hosszút nyitott, én pedig nem tudtam már közelíteni hozzá. A Liege-Bastogne-Liege során is hasonló forgatókönyvre számítok.”

2018.04.18. - A Quick-Step Floors francia kiválósága hosszút nyitott a Muur du Huy emelkedőjén, ami győzelmet ért számára, így megszakadt Alejandro Valverde (Movistar) négy éve tartó uralkodása.

2018.04.18. - Kilövésre készen áll a 2018-as Vallon Nyíl A Fleche Wallone viadalát a belga Les Sport nevezetű lap indította útjára az 1930-as évek derekán. A verseny első kiírására hosszú tervezgetést követően 1936-ban került sor. A mai nap már, mint az Ardennek második klasszikusa tekintünk rá, amely érdekességképpen mindig szerdán kerül megrendezésre. Hasonlóan kollégáihoz a Vallon Nyíl útvonala is rengeteget változott az évek folyamán. A kezdeti esztendőkben Tounai és Liege között 236 és 300 kilométer közötti távok vártak a kerekesekre, majd 1938-tól Mons, a II. Világháborút követően pedig Charleroi városai lettek a kiinduló állomások. 1974 és 1978 között Verviers szolgált rajtként illetőleg célként is. 1983-tól a befutó Huy települése. Az 1990-es évektől a viadal távja sohasem lépte át a 210 kilométeres álomhatárt. 2018-ban Seraing és Huy között 198 és fél kilométer boldogítja a karavánt, amelynek végén a Muur du Huy gyilkos kaptatója tornyosul a maga 15 %-os, helyenként 26 %-os meredekségével. A legelső kiírást 1936-ban a belga Philemon Demeersman nyerte. Az évek során mindössze négy versenyző volt arra képes, hogy triplázzon; Marcel Kint (1943, 1944, 1945), Eddy Merckx (1967, 1970, 1972), Moreno Argentin (1990, 1991, 1994) és Davide Rebellin (2004, 2007, 2009). Alejandro Valverde (2006, 2014, 2015, 2016, 2017) ellenben tavalyi sikerével az egyetlen ötszörös bajnoknak mondhatja magát. Természetesen ezúttal is Valverde (Movistar) a toronymagas esélyes, de a Movistar kinyilatkozta, hogy nem kívánnak nyomást helyezni kerekesük vállaira, így nem elvárás a hatodik, zsinórban pedig az ötödik győzelem megszerzése, bár értelemszerűen szeretnék eredményesen zárni a versenyt. Valverde legfőbb kihívói Julian Alaphilippe (Quick-Step Floors), Dan Martin (UAE Team Emirates) és Tim Wellens (Lotto-Soudal) lehetnek.

2018.04.17. - Az Astana csapata dominált az Alpok Körversenyének első szakaszán Alig huszonnégy órával Michael Valgren az Amstel Gold Race klasszikusán aratott sikerét követően a kazah Astana csapata már egy újabb győzelmet ünnepelhetett, mégpedig a közelgő Giro d’Italia egyik legfontosabb felkészülési állomásán, az Alpok Körversenyén. Arco és Folgaria között mindössze 134,6 kilométer várt a mezőnyre két komoly emelkedővel, ráadásként még az utolsó kilométer is emelkedett. A nap elején egy kilenc fős szökés alakult, amely nem tudott túlontúl nagy előnyre szert tenni, így a mindent eldöntő hegy előtt meg is fogták őket. A főmezőnyben ekkor már a Sky sora diktálta a tempót, akik Christopher Froome esetleges sikeréért dolgoztak. A célhoz közeledve rendesen megrostálódott a főmezőny létszáma, a legjobban az Astana csapata tartotta magát, akik öt fővel képviseltették magukat az első csoportban. A legígéretesebb támadás Thibaut Pinot (Groupama-FDJ) nevéhez fűződött, ám ő sem jutott túlságos messzire. Az utolsó lejtmenetben Pello Bilbao (Astana) lépett el minimális előnnyel, aki a döntő meredeket is kibírta megnyerve ezzel a szakaszt csapattársa Luis Leon Sanchez (Astana) és Ivan Ramiro Sosa (Androni-Sidermac) előtt. Természetesen az első napot követően összetettben is ugyanez a sorrend. [[https://www.youtube.com/v/YZp7xTV4VmI?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] „Profi pályafutásom ötödik győzelmét arattam, ami már csak azért is különleges, mivel egy évvel ezelőtt Michele Scarponi nyerte az Alpok Körversenyét – ajánlotta győzelmét egykori csapattársa emlékének a baszk kerékpáros. – Scarpa nagyon fontos helyet foglal el a szívünkben. Rengeteg inspirációt és motivációt ad számunkra. Szeretném ezt a győzelmet neki és a családjának ajánlani.”

2018.04.16. - Michael Valgren a csapatmunkának köszönheti sikerét, Saganban ennyi volt, Gasparotto harminchat évesen sem lassít Bjarne Riis 1997-es sikerét követően első dánként nyerte meg az Amstel Gold Race klasszikusát Michael Valgren. Az Astana kerékpárosa Roman Kreuziger társaságában lépett el az utolsó kilométereken, majd sprintelte le ellenlábasát a hajrában. Valgren elsősorban csapata kiváló munkájának köszönheti sikerét, a végjátékban Jakob Fuglsanggal felváltva akcióztak. „Éppen a csapatvezetőnkkel Alexandre Vinokourovval beszéltem, és ő is egyetért abban, hogy a kiváló csapatmunkának köszönhetjük a sikert – mondta a célba érkezést követően Valgren. – Az elején Laurens De Vreese dolgozott rengeteget, majd Omar Fraile és Jakob is fantasztikusat ment. A lehető legjobb pillanatban indítottam, ennek pedig learattuk a gyümölcsét.” [[https://www.youtube.com/v/_CljQpfkIwM?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] A regnáló világbajnok Peter Sagan az Amstelen zárta tavaszi programját, ahol meg kellett elégednie a negyedik hellyel. „Egy nagyon nehéz Amstelen vagyunk túl, ahol már a rajt pillanatától teljes sebességgel haladtunk – így a Bora-hansgrohe kapitánya. – A szökevények erős egységet alkottak, nagy előnyre tettek szert, nem volt könnyű utolérni őket. Amikor Valgren megindult már nem tudtam tenni rá a kereket. A múlt heti Párizs-Roubaix-t követően már az is kisebb csoda, hogy egyáltalán volt bennem ennyi erő. Összességében nem búslakodom, elégedett vagyok a tavaszi klasszikusokon mutatott produkciómmal.” Talán Enrico Gasparotto mutatta be a legaktívabb versenyzést a végjátékban. A 2012-es és a 2016-os Amstel győztese kissé későn indult Valgren és Kreuziger kettőse után, így végül meg kellett elégednie a harmadik hellyel. „Amikor megindultak azt vártam, hogy Sagan vagy Valverde teszik a kereket, de egyikőjük sem tudott már menni – ecsetelte a történteket a Bahrain-Merida kerékpárosa. – Tudtam, hogy szinte esélytelen utolérnem őket, de nem akartam a mezőnyhajrában elbukni. Olyan négyszáz méterre a céltól egy pillanatra megtorpantak, ekkor azt hittem, hogy csak felérek, de sajnos nem sikerült. Boldog vagyok, hogy harminchat évesen még mindig tényező tudok lenni egy ilyen komoly klasszikuson, mint az Amstel.”

2018.04.15. - A dán Michael Valgren (Astana) sikerével zárult az idei Amstel Gold Race. Az első ardenneki klasszikuson Roman Kreuziger (Mitchelton-Scott) lett a második, míg Enrico Gasparotto (Bahrain-Merida) a harmadik.

2018.04.15. - P+R parkoló kerékpároknak Bécsben Bécs, 2018.04.13. (Eurocomm-PR) – Kerékpárok számára létesítettek P+R parkolót Bécsben. A liesingi pályaudvarnál található zárt kerékpártárolóban 28 bringának van hely; egy napra 70 centért lehet letenni a biciklit. Mostantól a P+R parkolók analógiájára működő zárt kerékpártárolóban hagyhatják a biciklijüket Bécsben azok, akik a liesingi pályaudvaron szállnak vonatra. Az új bicikligarázsban 28 kerékpárnak van hely, egy napra 70 cent, egy hétre 7 euró, egy évre pedig 70 euró a parkolási díj. Jegyet helyben, automatánál vagy okostelefonnal lehet vásárolni. Az új kerékpárgarázst a vasútállomásnál található P+R parkolóházban alakították ki, mivel az osztrák fővárosban egyre többen kombinálják a közösségi közlekedést és a kerékpározást. Nem ez az egyetlen Bike & Ride létesítmény Bécsben: 2016-ban a főpályaudvarnál, a Hauptbahnhofon adtak át egy hasonló, jóval nagyobb kapacitású őrzött kerékpártárolót. Itt 760 biciklinek van hely, ráadásul biciklikölcsönző, shop és szervíz egészíti ki a kínálatot. A kerékpárállomás – Bécs Városa megbízásából – szociális üzemként működik, és tartósan munkanélküli emberek visszatérését segíti a munkaerőpiacra. További sajtóinformáció: Bauer Krisztina Eurocomm-PR / Bécs Város Külképviseleti Irodája 1054 Budapest, Széchenyi rkp. 3. Tel: +36 1 467 5008, +36 1 467 5009 Mobil: +36 30 925 0238 E-Mail: bauer@eurocommpr.hu www.eurocommpr.hu A fotón Christoph Chorherr, a bécsi közgyűlés képviselője, Gerald Bischof kerületi elöljáró és Werner Böhm, a WIPARK ügyvezető igazgatója látható.

2018.04.15. - Amstel Gold Race: a sörök versenye A kockakövekről az Ardennek erdős meredek kaptatóira vándorol a karaván. Az Amstel Gold Race útvonalát tekintve ebben az évben számottevő változásra nem kerül sor, továbbra is a keskeny utak valamint a harmincöt meredély nehezíti a kerekesek dolgát. A legfontosabb közülük természetesen a Cauberg, amely másfél kilométer hosszú és átlagban öt százalékos meredekségű. A viadal folyamán ezt a falat három alkalommal is le kell küzdeni. Valószínűleg idén is az utolsó húsz kilométeres körben dől majd el a verseny végkimenetele. A múltban sokszor záródott a viadal közvetlenül a Cauberg után. A 2012-es világbajnokságon azonban nagyon bevált, hogy az emelkedőt követően még jó néhány kilométer várt a bringásokra. Természetesen az Amstel szervezői megtartották ez a változtatást megpróbálva, így még érdekesebbé tenni a viadalt. A mindent eldöntő utolsó fal a Bemelerberg lesz. Vastagon benne van a pakliban, hogy idén is egy kisebb létszámú csoport küzdjön az elsőségért a véghajrában. A hosszabb út arra is lehetőséget nyújt, hogy egyesek nagy bátorságot mutatván meginduljanak és soha vissza nem nézve próbáljanak meg győzedelmeskedni. Ugyebár valahogy így nyert 2013-ban Roman Kreuziger is. Tavaly Philippe Gilbert diadalmaskodott Michal Kwiatkowski és Michael Albasini kettőse előtt. A szervezők a tizennyolc WorldTour sor mellett hét – Roompot-Nederlandse Loterij, Israel Cycling Academy, Aqua Blue Sport, Sport Vlaanderen-Baloise, Wanty-Groupe Gobert, Vital Concept, Nippo-Vini Fantini - pro-kontinentális csapatnak is lehetőséget biztosítanak. Ami az esélyeket illeti a szakértők véleménye megegyezik abban, hogy az idei Párizs-Roubaix győztese Peter Sagan (Bora-hansgrohe) valamint az Ardennek királya Alejandro Valverde (Movistar) a legfőbb favoritok. Mellettük Michael Kwiatkowski (Sky), Philippe Gilbert (Quick-Step Floors), Tim Wellens (Lotto-Soudal) és Greg Van Avermaet (BMC) kvartettje sem leírandó.

2018.04.14. - Bemutatták a 2018-as Tour de France megkülönböztető trikóit A Francia Körversenyt szervező ASO a minap hivatalosan is bemutatta a 2018-as verseny megkülönböztető trikóit, melyet a Le Coq cége tervezett. A Le Coq 2012-ben váltotta a Nike-t, azóta igyekszik minden évben valami újdonsággal előrukkolni. Az idei évben minden mez egy-egy halvány mondrian jellegű stílust kapott, mely Piet Mondrian holland festőről vált nevezetessé, aki a geometrikus absztrakció, azaz különböző alakzatok egymás mellé helyezésének egyik legismertebb művésze volt. A szponzorok személyei nem változtak, az összetett éllovasának járó sárga trikó támogatója továbbra is az LCL pénzintézet, a zöld ponttrikó a Skoda, a hegyimenők különversenyének ereklyéje a pöttyös trikó a Carrefour, míg a legjobb fiatalnak járó fehér mez a Krys szponzorációját élvezi. Az idei Tour de France első trikóit július 7-én Fontenay-le-Comtéban osztják ki, egy 189 kilométeres vélhetően mezőnyhajrával záródó szakasz végén.

2018.04.13. - Jönnek az ardenneki klasszikusok Az ardenneki klasszikusok (Amstel Gold Race, Le Fléche Wallone, Liege-Bastogne-Liege) múltja igencsak gazdag, habár első ízben mindössze 1966-ban rendezték meg egymás után a két belga valamint az egy holland versenyt. A történelem során mindössze két versenyző volt, akinek egyazon évben sikerült a triplázás. Az egyik Davide Rebellin (2004), míg a másik Philippe Gilbert (2011). Amstel Gold Race (Április 15.) A hollandok klasszikusa kissé eltér a többi egynapostól. Rengeteg kanyar, keskeny utak és rövid, de annál meredekebb kaptatók jellemzik. Ráadásul tele vannak az utak őrültebbnél őrültebb narancsszínben pompázó szurkolóval. Az első ardenneki klasszikus egy viszonylag új viadal, hisz a 2018-es kiadás mindössze az 53. verseny lesz. Meghatározó emelkedője a Cauberg, amelyet három alkalommal is megmásznak. A LottoNL-Jumbo csapatának illene már házigazdaként mutatnia valamit, hisz Erik Dekker 2001-es sikere óta nem volt holland győztese a megmérettetésnek. 2017-ben a belga Philippe Gilbert sprintelte le a hajrában Michal Kwiatkowskit, míg a harmadik Michael Albasini lett. Fleche Wallone (Április 18.) Viszonylag rövid mindössze 200 kilométeres távjával a mindig hét közepén rendezendő Vallon Nyíl az egyik olyan egynapos, amely elmozdíthatatlanul hű a hagyományaihoz. Az útvonal-variálások helyett ragaszkodnak a Mur de Huy káprázatos befutójához. Az 1300 méteres mászás, átlag 9 %-os meredekségével, helyenként 25 %-al megspékelve, szinte mindig robbanásszerű befejezést ígér. A Mur-t kétszer teljestóítik, először, amikor az utolsó kiskörbe érnek, majd a Côte de Peu d'Eau, a Côte de Haut-Bois, a Côte de Thon, a Côte de Bonneville, a Côte de Bohissau és Côte de Ahin előzi meg az utolsó meredeket, ahol egyeseknek a győzelem, másoknak ellenben csak a levegőkapkodás jut. Tavaly Alejandro Valverdre fantasztikusan indult, így zsinórban negyedszer nyerte meg a viadalt Daniel Martin és Dylan Teuns előtt. Liege-Bastogne-Liege (Április 22.) A Liege-Bastogne-Liege az északi klasszikusok utolsó darabja, amelynek végkifejletéről a 2,1 kilométeres La Redout dönt mintegy harmincöt kilométerre a befutótól. Persze a Sprimont (-29km), a Roche aux Faucons (-19.5km) és a Saint-Nicolas (-5.5km) is azért van ott, hogy az elől maradtak lószolgathassák vetélytársaikat. Az utolsó két kilométer is folyamatosan emelkedik, ám általában ekkor ez már nem oszt és nem szoroz. 2016-ban Alejandro Valverde győzött Dan Martin és Michal Kwiatkowski kettőse ellenében.

2018.04.12. - Tim Wellens nyerte a Brabantse Pijl klasszikusát A közelgő ardenneki klasszikusok első felvezető eseményeként került sor a kiemelt kategóriás Brabantse Pijl egynaposára. Leuven és Overijse között 202 kilométer várt a kerekesekre a végén az elmúlt években már jól megszokott körpályával. A verseny egyperces gyászszünettel kezdődött a Párizs-Roubaix-t követően elhunyt Michael Goolearts emléke előtt adózva. A nap szökését Dries De Bondt (Veranda's Willems Crelan), Calvin Watson (Aqua Blue Sport), Tyler Williams (Israel Cycling Academy), Michael Grosu (Nippo-Vini Fantini), Elmar Reinders (Roompot-Nederlandse Loterij), Antoine Warnier (WB Aqua Protect Veranclassic) és Andrea Peron (Novo Nordisk) alkották. A huszonhárom kilométeres körpályán öt kisebb emelkedő nehezítette az előrehaladást. Az elmenés megfogását követően Tosh van der Sande (Lotto-Soudal) és Jack Haig (Mitchelton-Scott) duója indult meg, akik bő harminc másodperces előnnyel viszonylag sokáig tartották magukat az élen. Közben hátrébb folyamatos volt a szelekció, az üldözősor az utolsó tíz kilométerhez közeledve ezt a kettőst is bekebelezte. Szűk nyolc kilométerre a céltól indult meg Tim Wellens (Lotto-Soudal), akit már nem is tudtak utolérni, így a belga kerekes nyerte a viadalt a címvédő Sonny Colbrelli (Bahrain-Merida) és csapattársa Tiesj Benoot (Lotto-Soudal) előtt. „Az volt a terv, hogy a lehető legkorábban megbontsuk az első sort, hisz nagyon komoly nevek tekert ott – így Wellens célba érkezést követően. – Először Maxime Monfort akciózott majd Tosh Van der Sande lépett el. Amikor utolérték őket, akkor jött el az én időm. Örülök, hogy sikerült nyernem, remélem, hogy a formám az ardenneki klasszikusokig kitarthat.” A hölgyek első alkalommal kiírt versenyét az olasz Marta Bastianelli (Ale Cipollini) nyerte Leah Kirchmann (Team Sunweb) és Mariane Vos (Waowdeals) kettősét maga mögé utasítva.

2018.04.11. - Kiosztották az idei Vuelta a Espana szabadkártyáit, nem történt meglepetés Nem történt meglepetés a Vuelta a Espana idei szabadkártyáit illetően. A versenyt szervező Unipublic-ASO kettős a három hazai pro-kontinentális sornak – Burgos-BH, Caja Rural-Seguros RGA, Euskadi-Murias valamint a francia Cofidis csapatának biztosít lehetőséget. A hazai csapatok ezzel elorozták a részvételi esélyt a külföldi sorok elől, komoly szándékkal várt meghívóra az ír Aqua Blue Sport, a kolumbiai Manzana Postobon és a francia Fortuneo-Samsic. A Cofidis évek óta a verseny egyik kiemelt támogatója, így nem meglepő, hogy 1997 óta minden egyes évben meghívták őket a Spanyol Körre. A Caja Rural is zsinórban hatodszor lesz ott hazája körversenyén, míg a Burgos-BH és az Euskadi-Murias 2018-ban debütál miután idén léptek fel a pro-kontinentális vonalba. „Időnként az álmok valósággá válnak – mondta az Euskadi-Murias versenyzője Mikel Bizkarra. – Köszönjük a Vuelta a Espana szervezőségének ezt a lehetőséget.”

2018.04.10. - A Veranda’s Willems-Crelan csapata is ott lesz a Brabantse Pijl egynaposán, Franciaországban vizsgálják Michael Goolaerts halálának körülményeit A belga pro-kontinentális Veranda’s Willems-Crelan vezetősége úgy határozott, hogy rajthoz állnak a Brabantse Pijl klasszikusán ezzel adózva elhunyt versenyzőjük Michael Goolearts emléke előtt. A csapat stábja Goolearts családjával is egyeztetett, akik szintén a versenyzés mellett foglaltak állást, hisz fiúk is ezt szerette volna. Eközben Franciaországban vizsgálat indult a fiatal kerékpáros ügyében. A nyomozás azt szeretné megállapítani, hogy mi okozta a versenyző halálát. Csapattársa Wout van Aert is megnyílt, akivel ugyanazon a környéken nőttek fel, így nagyon jól ismerték egymást. Van Aert úgy véli, hogy az eredményei semmit sem érnek, hisz elvesztette egy barátját. A csapatának most azzal a tudattal kell versenyeznie, hogy életben tartsák Goolaerts emlékét.

2018.04.09. - Elhunyt Michael Goolaerts Michael Goolaerts a belga pro-kontinentális Veranda’s Willems-Crelan csapatának versenyzője alig száz kilométerrel a Párizs-Roubaix rajtját követően került a földre. Egyedül esett el, az elsődleges hírek szerint szívinfarktust kapott, az egyelőre tisztázatlan, hogy a bukás következtében, vagy éppen ezen oknál fogva esett el. A belga Sporza információi szerint mintegy fél órás küzdelem árán sikerült újraéleszteni, majd mentőhelikopterrel azonnal a lille-i kórházba szállították. Életét azonban már nem tudták megmenteni az este folyamán elhunyt. A mindössze huszonhárom esztendős tehetség 2013-ban került az akkor még kontinentális Veranda’s Willems csapatához, 2016-ban egy rövid ideig a Lotto-Soudal gyakornoka volt. Legnagyobb sikereként 2016-ban szakaszt nyerte a Tour de Loir et Cher E Provost versenyén. Tehetséges egynapos menőnek tartották, idén például az előkelő kilencedik helyen zárta a Dwars door West-Vlaanderen klasszikusát. Nyugodjék békében!

2018.04.08. - A regnáló világbajnok Peter Sagan (Bora-hansgrohe) győzelmével ért véget a 2018-as Párizs-Roubaix. Sagan mögött a svájci bajnok Silvan Dillier (AG2R La Mondiale) lett a második, míg a Flandriai Körverseny győztese Niki Terpstra (Quick-Step Floors) érkezett harmadikként. Sajnos a nap krónikájához hozzátartozik a fiatal belga Michael Goolaerts (Veranda’s Willems-Crelan) bukása, akit újra kellett éleszteni.

2018.04.08. - Párizs-Roubaix: út a pokolba, egy darabka kőért Immáron 116. alkalommal kerül megrendezésre a leginkább várt a tavaszi klasszikus a Párizs-Roubaix. Az egynapos viadal első kiírását 1896-ban bonyolították, nevéből adódóan egészen 1977-ig konkrétan Párizsból indulva Roubaix-ig tekert a karaván. 1977-től Compiegne-be került állt a rajtállomás, amely a francia fővárostól mintegy nyolcvanöt kilométer távolságra fekszik észak-keletre. A kockaköveiről híres monumentum győztesei épp ettől az évtől kezdődően kapnak díjként egy kődarabot, amelyért évről-évre hatalmas harc dúl. A kőkemény pálya révén a versenyzők külön erre a célra készített kerékpárokkal rajtolnak és a megszokottaknál jóval vastagabb gumiköpenyt használnak. A viadalt annak idején két Roubaix-i textilgyáros Theodoré Vienne és Maurice Perez alapította. 1895. június 9-én ennek kapcsán építettek egy velodromot a városban. A verseny nehezen indult be, pontosan azért mert a cél nem Párizsban, hanem a belga határ mentén fekvő jóval gyérebben lakott városkában volt. Louis Minart a Le Vélo szerkesztője sietett a segítségükre, aki reklámozni kezdte az eseményt. Az első versenyt a német Josef Fischer nyerte, míg a nagy francia sztár Maurice Garin csupán a harmadik lett. Az Észak-Pokla nevet 1919-ben kapta a viadal. Az I. Világháborút követően a L’Auto jelentetett meg cikket a versenyről, amelyen a sár és a szenvedés játszotta a főszerepet. Ennek alapján jellemezték úgy a megmérettetést, mint magát a poklot. A legtöbb győzelmet a belgák aratták szám szerint ötvenhatot, mögöttük a franciák (28) és az olaszok (13) következnek. Két négyszeres győztest érdemes megemlíteni ők Roger De Vlaeminck (1972, 1974, 1975, 1977) és Tom Boonen (2005, 2008, 2009, 2012). A táv ezúttal is 257 kilométer, a három ötcsillagos szektorral a Trouée d’Arenberg, a Mons-en-Pévèle és a Le Carrefour de l’Arbre rázatóival. Ami az esélyeket illeti a legerősebbnek az idei tavaszi idény tekintetében a Quick-Step Floors csapatának nagy hármasa, név szerint Niki Terpstra, Zdenek Stybar és Philippe Gilbert tűnnek. Természetesen nem leírandó a címvédő Greg Van Avermaet (BMC) és a regnáló világbajnok Peter Sagan (Bora-hansgrohe) sem. Érdemes lesz figyelni Sep Vanmarcke (EF Education First-Drapac), Oliver Naesen (AG2R La Mondiale) és az esetleges francia győzelem legfőbb esélyese Arnaud Demare (Groupama-FDJ) teljesítményére is.

2018.04.07. - Omar Fraile nyerte a Baszk Körverseny ötödik szakaszát, Primoz Roglic tovább növelte összetettbeli előnyét A Baszk Körverseny ötödik szakaszán Vitoria és Eibar között 164,7 kilométer várt a kerekesekre. A táv második felében három kategorizált emelkedő nehezítette a versenyzők dolgát. A rajtot követően egy tizenhárom fős sor menekült előre. Az elmenés legnagyobb előnye öt perc környékén tetőzött. Az emelkedőkön aztán megbomlott az egység az élen, mindössze Omar Fraile (Astana) és Mark Padun (Bahrain-Merida) tartották magukat, akikhez a verseny éllovasa Primoz Roglic (LottoNL-Jumbo) valamint Ion Izagirre (Bahrain-Merida), Carlos Verona (Mitchelton-Scott), Jose Herrada (Cofidis) és Mikel Landa (Movistar) zárkóztak fel. Julian Alaphilippe (Quick-Step Floors) ellenben kissé megrogyott, egy hátsóbb csoporttal üldözte az elől tempózókat. A sprintben Omar Fraile (Astana) bizonyult a leggyorsabbnak, így a baszk kerekes nyerte a szakaszt Roglic és Izagirre előtt. Összetettben az utolsó etapot megelőzően Roglic közel két perc előnnyel vezet a második helyre előrelépő Mikel Landa ellenében. A verseny utolsó napján az Arrate hegyi befutója vár a mezőnyre.

2018.04.06. - Az Olasz Körverseny újkori győzteseinek járó Infinito trófeával a korábbi rózsaszín trikósokat jutalmazzák a Giro szervezői. A halhatatlanok közzé hetedikként Miguel Indurain csatlakozhatott.

2018.04.06. - A papírformának megfelelően Primoz Roglic nyerte a Baszk Körverseny egyenkéntijét Lodosa környékén egy 19,4 kilométeres egyenkénti időfutammal folytatódott az idei Baszk Körverseny. A szinte teljesen sík penzum előzetesen a szlovén Primoz Roglicnak (LottoNL-Jumbo) kedvezett, aki 22 perc 26 másodperces időt teljesítve végül meg is nyerte a szakaszt. Az eddigi éllovas Julian Alaphilippe (Quick-Step Floors) hatalmasat küzdött, de csak a nyolcadik helyen zárt, így összetettben is Roglic vette át a vezetést. A szakasz során az új-zélandi Patrick Bevin (BMC) lett a második, míg a fehérorosz Vasil Kiryienka (Sky) a harmadik. Összetettben Roglic előnye harmincnégy másodperc Alaphilippe előtt. A Baszk Körverseny Vitoria és Eibar között egy 164,7 kilométeres etappal folytatódik, a táv második felében három kategorizált emelkedővel. „Tisztában voltam azzal, hogy sokan az én győzelmem várják, ami extra nyomást helyezett a vállaimra – mondta Roglic a díjátadót követően. – Annak ellenére, hogy szinte teljesen sík volt a pálya a szél elégé megnehezítette a napot. A célban láttam, hogy az enyém a leggyorsabb idő, aminek természetesen nagyon örültem. Két nagyon nehéz nap vár még ránk, nem lesz könnyű megőrizni az összetett vezetést.”

« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 ... utolsó »




Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések