Külföldi hírek

« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 ... utolsó »
2019.04.23. - Öt WorldTour csapat jelezte indulási szándékát a június 19-én rajtoló huszonhatodik Szlovén Körversenyre, amely idén szintet lépve, már kiemelt kategóriás többnaposként kerül megrendezésre.

2019.04.23. - Julian Alaphilippe: az időkülönbségekkel nem stimmelt valami, nem tudtuk, hogy ilyen közel vannak hozzánk Egy nappal az Amstel Gold Race viadalát követően – ahol Mathieu van der Poel (Corendon-Circus) szerezte meg a győzelmet, azt követően, hogy Julian Alaphilippe (Deceuninck-Quick-Step) és Jakob Fuglsang (Astana) duója már azt figyelte, hogy vajon melyikük indít először – még mindig a holland viadal foglalja el a legfőbb helyet a kerékpáros sajtóban. „Jakob az utolsó kilométereken már nem volt hajlandó vezetni – így Alaphilippe, bár Fuglsang szinte szóról szóra ugyanezt nyilatkozta szökevénytársáról. – Abban a tudatban voltunk, hogy jelentős az előnyünk, nem érhetnek fel ránk. Az időkülönbségekkel nem stimmelt valami, nem tudtuk, hogy ilyen közel vannak hozzánk. A zsűri is bemondott egy harmincöt másodperces fórt, akkor, amikor Kwiatkowski már majdnem visszaért ránk. Csalódott vagyok, de van még két ardenneki egynapos, ahol lehet javítani.”

2019.04.22. - Mathieu van der Poel felbolygatta az állóvizet, Lance Armstrong szerint ez volt a legjobb verseny, amit valaha látott Mathieu van der Poel (Corendon-Circus) győzelme az Amstel Gold Race klasszikusán megrengette a kerékpáros társadalmat, a közösségi médiát ellepték a gratuláló és hitetlenkedő bejegyzések, függetlenül egymástól más csapatok versenyzői és vezetői is elismerően nyilatkoztak a regnáló holland bajnok teljesítményéről. Lance Armstrong sem bírta ki poszt nélkül, véleménye szerint ez volt a legjobb kerékpárverseny, amit valaha látott. Mathieu van der Poel huszonkilenc évvel édesapja Adrie sikerét követően diadalmaskodott az első ardenneki klasszikuson, ráadásul Michael Boogerd 1999-es diadala óta első hollandként. „Talán egy kicsit túlságosan korán próbálkoztam, hisz könnyűszerrel megfogták – nyilatkozta van der Poel a versenyt követő hivatalos sajtótájékoztatón. – Visszaálltam a mezőnybe, és elkönyveltem, hogy ezzel vége a versenyemnek, innentől kezdve esélyem sincs a győzelemre. A Kruisberg kifejezetten kellemetlen volt, ráadásul miután többen is elléptek senki sem akart vezetni a csoportomban. Amikor a célegyenesben megláttam az élen tekerőket, az új erőt adott. Úgy voltam vele, hogy most vagy soha. Elindulok, kiadok magamból mindent, aztán meglátjuk, hogy ez mire lesz elég.” Mathieu van der Poel a tavaszi versenyek lezárását követően a hegyikerékpározásra kíván fókuszálni, legfőbb célja továbbra is a 2020-as tokiói olimpiai kvalifikáció megszerzése az XCO számban.

2019.04.21. - Egy nem akármilyen befutó végén Mathieu van der Poel (Corendon-Circus) nyerte az Amstel Gold Race klasszikusát, ezzel első nekifutásra győzedelmeskedve a számára legfontosabb egynaposon.

2019.04.21. - Jön az Amstel Gold Race; a sörök versenye A kockakövekről az Ardennek erdős meredek kaptatóira vándorol a karaván. Az Amstel Gold Race útvonalát tekintve ebben az évben számottevő változásra nem kerül sor, továbbra is a keskeny utak valamint a harmincöt kisebb-nagyobb fal nehezíti a kerekesek dolgát. A legfontosabb közülük természetesen a Cauberg, amely másfél kilométer hosszú és átlagban öt százalékos meredekségű. A viadal folyamán ezt a falat három alkalommal is le kell küzdeni. Valószínűleg idén is az utolsó húsz kilométeres körben dől majd el a verseny végkimenetele. A múltban sokszor záródott a viadal közvetlenül a Cauberg után. A 2012-es világbajnokságon azonban nagyon bevált, hogy az emelkedőt követően még jó néhány kilométer várt a bringásokra. Természetesen az Amstel szervezői megtartották ezt a változtatást megpróbálva, így még érdekesebbé tenni a viadalt. A mindent eldöntő utolsó fal a Bemelerberg lesz. Vastagon benne van a pakliban, hogy idén is egy kisebb létszámú csoport küzdjön az elsőségért a véghajrában. A hosszabb út arra is lehetőséget nyújt, hogy egyesek nagy bátorságot mutatván meginduljanak és soha vissza nem nézve próbáljanak meg győzedelmeskedni. Ugyebár valahogy így nyert 2013-ban Roman Kreuziger is. Tavaly Michael Valgren (Astana) diadalmaskodott Roman Kreuziger (Mitchelton-Scott) és Enrico Gasparotto (Bahrain-Merida) kettőse előtt. A szervezők a tizennyolc WorldTour sor mellett hét – Bardiani-CSF, Corendon-Circus, Israel Cycling Academy, Roompot-Charles, Sport Vlaanderen-Baloise, Vital Concept-B&B Hotels, Wanty-Groupe Gobert - pro-kontinentális csapatnak is lehetőséget biztosítanak. Ami az esélyeket illeti a szakértők véleménye megegyezik abban, hogy az idei tavasz folyamán káprázatos teljesítményt nyújtó, külön erre a versenyre készülő Mathieu van der Poel (Corendon-Circus) az egyik legnagyobb favorit. Mellette természetesen Peter Sagan (Bora-hansgrohe), Julian Alaphilippe (Deceuninck-Quick-Step), Alejandro Valverde (Movistar), Philippe Gilbert (Deceuninck-Quick-Step) és Maximilian Schachmann (Bora-hansgrohe) sem leírandó.

2019.04.20. - Jönnek az ardenneki klasszikusok Az ardenneki klasszikusok (Amstel Gold Race, Le Fléche Wallone, Liege-Bastogne-Liege) múltja igencsak gazdag, habár első ízben mindössze 1966-ban rendezték meg egymás után a két belga illetőleg az egy holland versenyt. A történelem során mindössze két versenyző volt, akinek egyazon évben sikerült a triplázás. Az egyik Davide Rebellin (2004), míg a másik Philippe Gilbert (2011). Amstel Gold Race (Április 21.) A hollandok klasszikusa kissé eltér a többi egynapostól. Rengeteg kanyar, keskeny utak és rövid, de annál meredekebb kaptatók jellemzik. Ráadásul tele vannak az utak őrültebbnél őrültebb narancsszínben pompázó rajongókkal. Az első ardenneki klasszikus egy viszonylag új viadal, hisz a 2019-es kiadás mindössze az 54. verseny lesz. Meghatározó emelkedője a Cauberg, amelyet három alkalommal is megmásznak, ráadásul ez hivatott eldönteni a verseny végkimenetelét is. A Jumbo-Visma csapatának illene már házigazdaként mutatnia valamit, hisz Erik Dekker 2001-es győzelme óta nem volt holland nyertese a megmérettetésnek. 2018-ban a dán Michael Valgren (Astana) remek ütemben támadott a végén, így magabiztosan nyerte a versenyt Roman Kreuziger (Mitchelton-Scott) és Enrico Gasparotto (Bahrain-Merida) előtt. Le Fléche Wallone (Április 24.) Viszonylag rövid mindössze 200 kilométeres távjával a mindig hét közben rendezendő Vallon Nyíl az egyik olyan egynapos, amely elmozdíthatatlanul hű a hagyományaihoz. Az útvonal-variálások helyett ragaszkodnak a Mur de Huy káprázatos befutójához, de hát hogyne ragaszkodnának. Az 1300 méteres mászás, átlag 9%-os meredekségével, helyenként 25%-al megspékelve, szinte mindig robbanásszerű befejezést ígér. A Mur-t kétszer másszák meg, először, amikor az utolsó kiskörbe érnek, ahol a Côte de Peu d'Eau, a Côte de Haut-Bois, a Côte de Thon, a Côte de Bonneville, a Côte de Bohissau és Côte de Ahin előzi meg az utolsó meredeket, ahol egyeseknek a győzelem, másoknak ellenben csak a levegőkapkodás jut. Tavaly Julian Alaphilippe (Quick-Step Floors) fantasztikusan indult, így nyerve meg a viadalt Alejandro Valverde (Movistar) és Jelle Vanendert (Lotto-Soudal) előtt. Liege-Bastogne-Liege (Április 28.) A Liege-Bastogne-Liege az északi klasszikusok utolsó darabja, amelynek végkifejletéről a 2,1 kilométeres La Redout dönt mintegy 35 kilométerre a befutótól. Persze a Sprimont (-29km), a Roche aux Faucons (-19.5km) és a Saint-Nicolas (-5.5km) is azért van ott, hogy az elől maradtak lószolgathassák vetélytársaikat. Az utolsó két kilométeren is folyamatosan emelkedik az út, ám általában ekkor ez már nem oszt és nem szoroz. 2018-ban Bob Jungels (Quick-Step Floors) győzött Michael Woods (EF Education First-Drapac) és Romain Bardet (AG2R La Mondiale) előtt.

2019.04.19. - Greg van Avermaet: az idei tavasz utolsó lehetősége következik A regnáló olimpiai bajnok Greg van Avermaet nagyon készült az idei tavaszi klasszikusokra, ám folyamatosan lemaradt a döntő akciókról, így egyelőre üres kézzel készül a számára utolsó tavaszi egynaposra, az Amstel Gold Race viadalára. „Az Amstel Gold Race az utolsó esélyem idén egy jó eredmény elérésére a tavaszi egynaposokon – így a CCC Team kapitánya egy a minap adott interjújában. – Nagyon csalódott voltam a Párizs-Roubaix-t követően, jó erőben éreztem magam, képes lehettem volna egy ettől sok jobb eredmény elérésére is. Az Amstel azért már nem egy tipikus kockaköves egynapos, de az útvonal kedvez nekem, épp ezért próbálkozom itt is. Nincs rajtam nyomás mintahogyan a csapaton sincs. Megülünk a mezőnyben és meglátjuk, hogyan alakulnak a dolgok.”

2019.04.18. - A Sky már a Romandiai Körversenyen is Team Ineos néven szerepelhet, de az új mez csak a Tour of Yorkshire során debütál Bombahírként robbant, hogy a 2019-es idény végén a sort tíz éve szponzoráló brit médiavállalat a Sky távozik Dave Brailsford csapata mögül, sőt a 21st Century Fox sem marad. A helyzet már csak azért is volt felettébb érdekes, mivel jó néhány kerekesnek van szerződése a 2019-es szezont követően is, többek között Chris Froome, Geraint Thomas, Egan Bernal, Luke Rowe és Michal Kwiatkowski kontraktusa is hosszabb távra szól. A Sky a legmerészebb becslések szerint, éves szinten közel harmincöt millió euró körüli összeget fektet a csapatba. Az évek során Chris Froome négy Tour de France-t nyert, de Bradley Wiggins és Geraint Thomas is ünnepelhetett a Champs-Elysees-n, mindemellett nyertek Girót és Vueltát is, sőt fennállásuk óta már közel 350 sikert arattak. Dave Braislford csapatvezető előbb Kolumbiában tárgyalt, majd március elején Matteo Tosatto sportigazgató kotyogta el, hogy egy tőkeerős európai szponzor állhat mögéjük, akit hamarosan be is jelentenek. Néhány nappal később kapott szájra a pletyka, hogy Nagy-Britannia egyik leggazdagabb embere a műanyagiparban érdekelt Jim Ratcliff mentheti meg a sort, aki maga is hatalmas kerékpárrajongó, sőt rengeteget bringázik is. A bejelentés sem váratott sokáig magára, immáron hivatalos, hogy május 1-től Team Ineos néven folytatják Froome-ék. Ratcliff olyannyira komolyan gondolja, hogy a csapat éves költségvetését mintegy tíz millió euróval megtoldja, így vélhetően éves szinten körülbelül 45 millióból gazdálkodhatnak majd. Az április 30-án rajtoló Romandiai Körverseny szervezői a minap megerősítették, hogy a brit sor már az ő versenyükön is Team Ineos néven indul, ám várhatóan a csapat új mezét az eredeti terveknek megfelelően csak a május 2-án induló Tour of Yorkshire során mutatják be, bár a Romandiai Kör weboldalán és más helyeken is megjelent már egy fekete alapokon fekvő szerelés képe, amelyet nagy valószínűséggel csak ezen az egy viadalon használnak majd.

2019.04.17. - Victor Campenaerts: felkerültem a listára, azaz bekerültem a legnagyobb kerékpárosok közzé Victor Campenaerts 55,089 kilométert teljesítve megdöntötte a Bradley Wiggins által tartott rekordot, ezzel ő lett az egyórás kerékpározás új csúcstartója. A Lotto-Soudal csapatának belga kiválósága egy közel fél éves felkészülési időszakot követően a mexikói Aguascalientes 1800 méteres magaslatán vágott neki a rekorddöntésnek. „Nagyon boldog vagyok – így a huszonhét esztendős kerekes a hivatalos eredmény bejelentését követően. – Felkerültem a listára, azaz bekerültem a legnagyobb kerékpárosok közzé. Régóta készülök erre, rengeteg munkát és időt belefektettünk abba, hogy sikerüljön elérni ezt a mágikus ötvenöt kilométeres távot. Optimista voltam az első fél órát követően, bár fáradtam, de a táv második felében is sikerült jobb köröket mennem, mint anno Wigginsnek.” Amióta a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség 2014-ben úgymond felélesztette az egyórás világcsúcs megdöntésének lehetőségét Jens Voigt, Matthias Brandle, Rohan Dennis, Alex Dowsett és Bradley Wiggns után Campenaerts a hatodik, akinek sikerült magához ragadnia a rekordot.

2019.04.16. - A regnáló időfutam Európa-bajnok, a belga Victor Campenaerts a 2018-as világbajnokságot követően jelentette be, hogy megpróbálkozik Bradley Wiggins egyórás világcsúcsának megdöntésével.

2019.04.15. - Philippe Gilbert egyetlen lépésre került a halhatatlanságtól Philippe Gilbert pályafutása korábbi szakaszában már megnyerte a Flandriai Körversenyt, Liege-Bastogne-Liege és a Lombard Kör klasszikusait is, azzal, hogy a Párizs-Roubaix során is elsőként gurult át a célvonalon, mindössze egyetlen lépésre került attól, hogy mind az öt monumentumról győzelemmel térjen haza. Bakancslistájáról, így már csak a Milánó-San Remo hiányzik. „Korábban mindenki arról beszélt, hogy a Roubaix mennyire is távol áll tőlem – így Gilbert nem sokkal a célba érkezést követően. – Ezzel szemben sikerült megnyernem a versenyt. Tudtam, hogy egy hosszú támadás lehet az, ami győzelmet ér, hisz korábban ezt láttuk szinte minden legendától Bartolitól vagy éppen Musseuw-tól. Már a rajtnál éreztem, hogy jó lehetek ma, készültem a támadásaimra. Nils Politt személyében egy tökéletes társra találtam, nagyon jó versenyző, remekül dolgoztunk össze, megérdemelte volna a győzelmet. Ezúttal azonban én voltam az erősebb, a kerékpársport már csak ilyen. Sokan kinevettek, amikor a tél folyamán lenyilatkoztam, hogy szeretném a Párizs-Roubaix-t és a Milánó-San Remót is megnyerni. Most már csak az utóbbi hiányzik a tarsolyomból.”

2019.04.14. - A tavasz egyik legfontosabb, legnagyobb presztízzsel bíró egynaposával folytatódott a 2019-es WorldTour sorozat. Az immáron 117. alkalommal elrajtoló Párizs-Roubaix az elmúlt évekhez hasonlóan ezúttal is 257 kilométeren vezetett, huszonkilenc kockaköves szektorral, közte a Trouée d’Arenberg, a Mons-en-Pévèle és a Le Carrefour de l’Arbre legendás rázatóival.

2019.04.14. - Párizs-Roubaix: út a pokolba, egy darabka kőért Immáron 117. alkalommal kerül megrendezésre a leginkább várt a tavaszi klasszikus a Párizs-Roubaix. Az egynapos viadal első kiírását 1896-ban bonyolították, nevéből adódóan egészen 1977-ig konkrétan Párizsból indulva Roubaix-ig tekert a karaván. 1977-től Compiegne-be került állt a rajtállomás, amely a francia fővárostól mintegy nyolcvanöt kilométer távolságra fekszik észak-keletre. A kockaköveiről híres monumentum győztesei épp ettől az évtől kezdődően kapnak díjként egy kődarabot, amelyért évről-évre hatalmas harc dúl. A kőkemény pálya révén a versenyzők külön erre a célra készített kerékpárokkal rajtolnak és a megszokottaknál jóval vastagabb gumiköpenyt használnak. A viadalt annak idején két Roubaix-i textilgyáros Theodoré Vienne és Maurice Perez alapította. 1895. június 9-én ennek kapcsán építettek egy velodromot a városban. A verseny nehezen indult be, pontosan azért mert a cél nem Párizsban, hanem a belga határ mentén fekvő jóval gyérebben lakott városkában volt. Louis Minart a Le Vélo szerkesztője sietett a segítségükre, aki reklámozni kezdte az eseményt. Az első versenyt a német Josef Fischer nyerte, míg a nagy francia sztár Maurice Garin csupán a harmadik lett. Az Észak-Pokla nevet 1919-ben kapta a viadal. Az I. Világháborút követően a L’Auto jelentetett meg cikket a versenyről, amelyen a sár és a szenvedés játszotta a főszerepet. Ennek alapján jellemezték úgy a megmérettetést, mint magát a poklot. A legtöbb győzelmet a belgák aratták szám szerint ötvenhatot, mögöttük a franciák (28) és az olaszok (13) következnek. Két négyszeres győztest érdemes megemlíteni ők Roger De Vlaeminck (1972, 1974, 1975, 1977) és Tom Boonen (2005, 2008, 2009, 2012). A táv ezúttal is 257 kilométer, a három ötcsillagos szektorral a Trouée d’Arenberg, a Mons-en-Pévèle és a Le Carrefour de l’Arbre rázatóival. Ami az esélyeket illeti a legerősebbnek az idei tavaszi idény tekintetében elég nehéz egyetlen nevet kiemelni. Talán Greg van Avermaet (CCC Team) nevével kell kezdeni, de Oliver Naesen (AG2R La Mondiale), Alexander Kristoff (UAE Team Emirates) és Wout van Aert (Jumbo-Visma) is elég kiegyensúlyozott teljesítményt nyújt ezen a tavaszon. Persze nem leírható a címvédő Peter Sagan (Bora-hansgrohe), Zdenek Stybar (Deceuninck-Quick-Step) és John Degenkolb (Trek-Segafredo) sem.

2019.04.13. - Közeleg a Párizs-Roubaix, a csapatok már a kockaköves szektorokat járják be Április 14-én kerül sor az idei Párizs-Roubaix klasszikusára, amely az egynapos országúti kerékpárversenyek egyik legnagyobb presztízzsel bíró viadala. A csapatok már a kockaköves részeken készülnek. A regnáló olimpiai bajnok Greg van Avermaet (CCC Team) szeretné pályafutása során másodszor is megnyerni a neves klasszikust, de a 2015-ös győztes John Degenkolb (Trek-Segafredo) is a nyertesnek járó kockakő újbóli felemeléséről álmodik. Csapattársa Jasper Stuyven is esélyesnek tekinthető, bár a Trek idei tavaszi eredményei nem éppen a kiváló kategóriába sorolhatóak. A teljesség igénye nélkül már most szinte valamennyi csapat a helyszínen készül, így a Gent-Wevelgem győztese Alexander Kristoff sora is, aki ráadásul a Flandriai Körversenyen is dobogóra állhatott, így hirtelenjében a norvég klasszis is favorittá avanzsált. „Talán soha nem érkeztem még ilyen jó formában erre a versenyre – mondta az UAE Team Emirates kapitánya. – Bár ez nem jelent semmit, nagyon jól tudjuk, hogy a Roubaix-n a jó forma még nem garancia a jó eredményre. Amennyiben azonban meg tudok ragadni az első sorban, akkor esélyem lehet a végén is. Egy kis szembeszél is jót tenne, a testalkatom miatt előnyt kovácsolhatnék a többiekkel szemben.”

2019.04.12. - Maximilian Schachmann a Bora-hansgrohe csapatának idei legeredményesebb versenyzője, aki már a harmadik szakaszgyőzelmét szerezte a 2019-es Baszk Körversenyen A Bora-hansgrohe német kiválósága Maximilian Schachmann immáron idei ötödik győzelmét ünnepelhette a Baszk Körverseny negyedik etapján. Vitoria Gasteiz és Arrigorriaga között egy 163,6 kilométeres penzummal folytatódott a WorldTour viadal. Az előző nap folyamán bukásba keveredetett közül Julian Alaphilippe (Deceuninck-Quick-Step) már nem is állt rajthoz, míg Michal Kwiatkowski (Team Sky) nem sokkal a rajtot követően adta fel a küzdelmeket. A nap szökését Carlos Verona (Movistar), Stephen Williams (Bahrain-Merida), Maxime Monfort (Lotto-Soudal), Tsgabu Grmay (Mitchelton-Scott), Alessandro De Marchi (CCC Team), Michael Storer (Team Sunweb) és Mikel Iturria (Euskadi-Murias) alkotta, miközben a főmezőnyt a Bora-hansgrohe sora kontrollálta. Az elmenésből De Marchi és Verona próbált továbbmenni, ám amikor kellett éppen akkor érték utol őket, így mezőnyhajrá döntött, a kissé emelkedős befutót pedig Maximilian Schachmann (Bora-hansgrohe) nyerte, aki már a harmadik szakaszgyőzelmét ünnepelhette az idei Itzulián. A második Tadej Pogacar (UAE Team Emirates), míg a harmadik Jakob Fuglsang (Astana) lett. Összetettben Schachmann előnye ötvenegy másodperc csapattársa a második helyre előrelépő Patrick Konrad ellenében. A Baszk Körverseny Arrigorriaga és az Arrate csúcsa között egy hegyi befutós 149,8 kilométeres szakasszal folytatódik.

2019.04.11. - Maximilian Schachmann nyerte a Baszk Kör harmadik szakaszát, Alaphilippe, Kwiatkowski és Geraint Thomas is bukott Sarriguren és Estibaliz között talán a legkönnyebb szakaszával folytatódott a Baszk Körverseny. A 191 kilométeres penzum tartogatott ugyan emelkedőket, ennek ellenére túlságosan nagy izgalmakra nem nagyon volt kilátás. A nap szökését Ben King (Dimension Data), Bruno Armirail (Groupama-FDJ), Julien Bernard (Trek-Segafredo), Toms Skujins (Trek-Segafredo), Garikoitz Bravo (Euskadi-Murias), Nicolas Sessler (Burgos-BH), José Fernandes (Burgos-BH) és José Joaquin Rojas (Movistar) alkották. Az elmenésben Bernard és Bravo harcolt a hegyi trikóért, melyet utóbbi egyetlen pont előnnyel megtartott. Az emelkedőket követően már mondhatni unalmassá vált az etap, a Bora-hansgrohe vezetésével a leglassabb itiner szerint haladt a karaván, megfogták a szökést, majd készülhettek a hajrára. Igen ám, csakhogy hat kilométerre a céltól nem várt módon egy hatalmas bukás borzolta a kedélyeket, melybe többek között az összetettért küzdő Julian Alaphilippe (Deceuninck-Quick Step), Geraint Thomas (Team Sky) és Michal Kwiatkowski (Team Sky) is belekeveredett. Végül mindhárom kerekes betekert a célba – ellentétben a bukásban szintén benne levő Jonathan Castroviejo (Team Sky) és Adam Hansen (Lotto-Soudal) kettőssel – hat és tizenkét perc körüli hátránnyal. A sprintet végül az összetett éllovasa Maximilian Schachmann (Bora-hansgrohe) nyerte Diego Ulissi (UAE Team Emirates) és Enrico Battaglin (Katusha-Alpecin) előtt. Összetettben továbbra is Schachmann vezet, előnye a második helyre előrelépő Ion Izagirre (Astana) előtt harminchárom másodperc. A Baszk Körverseny Vitoria-Gasteiz és Arriogiarra között egy 163,6 kilométeres szakasszal folytatódik.

2019.04.10. - Patxi Vila: Peter Sagan idén nem találja a ritmust, ennek pedig mihamarabb meg kell találnunk az okát A háromszoros világbajnok Peter Sagan nem megy ugyan rosszul a 2019-es idényben, de messze van az elmúlt években megszokott formájától, amely az eredményein is látszik. A Bora-hansgrohe kiválósága sokak számára csalódást keltő teljesítményt nyújt a nagy tavaszi klasszikusokon, hisz legjobb eredménye messze az a negyedik hely, amit a Milánó-San Remón ért el. Példának okán, a Flandriai Körversenyen csak a tizenegyedik helyen zárt, a Gent-Wevelgemen pedig az első harmincba sem fért be. Persze a történethez hozzátartozik, hogy a Tirreno-Adriatico során egy vírusos gyomorrontás döntötte le a lábáról, melynek következtében öt napig nem is ült kerékpárra. „Hajszoljuk a jó eredményeket, de eddig elmaradnak, ennek az okát pedig meg kell vizsgálnunk – nyilatkozta Patxi Vila sportigazgató. – Peter Sagan idén nem találja a ritmust, ennek pedig mihamarabb meg kell találnunk az okát. Nincsenek rossz versenyei, hisz mindig ott van az élcsoportban, de az igazi áttörés hiányzik. Ebben biztos, hogy közrejátszik a betegsége is, melynek okán öt napig nem tudott edzeni. A Milánó-San Remo, a Flandriai Körverseny és a Párizs-Roubaix hármasa a tavasz legnagyobb célkitűzése, az eredmények pedig eddig csalódást keltőek.”

2019.04.09. - Maximilian Schachmann nyerte a Baszk Körverseny nyitányát Egyetlen nappal a Flandriai Kört követően a Baszk Körversennyel folytatódik a 2019-es WorldTour sorozat. Az 59. Itzulián hat szakasz vár a kerekesekre, akik között rengeteg nagy név található, mint Adam Yates (Mitchelton-Scott), Jakob Fuglsang (Astana), Julian Alaphilippe (Deceuninck-Quick-Step), Ion Izagirre (Astana), Enric Mas (Deceuninck-Quick-Step), Michal Kwiatkowski (Team Sky), Mikel Landa (Movistar), Geraint Thomas (Team Sky), Michael Woods (EF Eduation First) vagy éppen George Bennett (Jumbo-Visma). A nyitó szakasz folyamán egy könnyűnek semmiféleképpen sem mondható 11,3 kilométeres egyenkénti időfutam került terítékre Zumarraga városa körül. A penzum háromnegyedénél a 2,2 kilométer hosszú, átlag 9,5%-os Antio emelkedője igyekezett megnehezíteni a résztvevők dolgát. Az első komolyabb időt még viszonylag esős időjárási körülmények között Enric Mas (Deceuninck-Quick-Step) érte el, ő 17 perc 34 másodperc alatt abszolválta a távot. Nem sokkal később Patrick Konrad (Bora-hansgrohe) majd 17 perc 10 szekundum alatt célba érve Maximilian Schachmann (Bora-hansgrohe) vette át az első helyet. Schachmann ideje olyannyira kimagasló volt, hogy őt már az esélyesek sem tudták megközelíteni, végül Daniel Felipe Martinez (EF Education First) lett a második, míg Michal Kwiatkowski (Team Sky) zárt a harmadik helyen. „Nem igazán tudom, hogy mit is mondhatnék, ez már a harmadik szakaszgyőzelmem idén – így Schachmann a díjátadóra várva. – Ez egy különleges siker számomra, hisz még sohasem nyertem egyenkénti időfutamot. Nem találom a szavakat.” A Baszk Körverseny Zumarraga és Gorraiz között egy 149 és fél kilométeres szakasszal folytatódik, a penzum hat murvás részt valamint két harmadik kategóriás emelkedőt tartogat.

2019.04.08. - Alberto Bettiol: sohasem nyertem még egyetlen versenyt sem, miért ne győzhettem volna a Flandrián? Az olasz Alberto Bettiol pályafutása első profi győzelmét szerezte a Flandriai Körversenyen miután a Kwaremont emelkedőjén támadott, riválisai pedig már nem tudták utolérni. Az EF Education First kerekese 42,3 kilométer/órás átlaggal ért célba, a Velon adatai szerint 243 Wattos teljesítményt átlagolt, 7,67 Watt/kilogrammot leadva a győztes támadásnál. Eleinte csak néhány másodpercre távolodott el, de mivel az őt üldöző esélyesek sorában mindenki úgy volt vele, hogy azért nem dolgozik, hogy a másik nyerjen, így a fiatal olasz növelve előnyét megnyerte a versenyt. „A sportigazgatóm a fülemre szólt, hogyha van még bennem erő, akkor induljak meg a Kwaremont emelkedőjén – így Bettiol röviddel a célba érkezést követően. – Mentem. Az is biztos, hogy ez volt életem leghosszabb és legnehezebb tizennégy kilométere. Csapatként szereztük meg ezt a sikert, egy olyan nagy bajnok, mint Sep Vanmarcke is azért dolgozott, hogy esélyem legyen a végén, Sebastian Langeveld pedig próbálta védeni miután megindultam. Megnyertem a Flandriai Körverseny, amit még most sem igazán tudok elhinni, hisz ez volt az első győzelmem profiként. Sohasem nyertem még egyetlen versenyt sem, miért ne győzhettem volna a Flandrián?”

2019.04.07. - Kisebb meglepetésre az első profi győzelmét szerző Alberto Bettiol (EF Education First) nyerte a Flandriai Körversenyt, a szintén remekül versenyző Kasper Asgreen (Deceuninck-Quick-Step) lett a második, míg Alexander Kristoff (UAE Team Emirates) a harmadik.

« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 ... utolsó »




Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések