2014. augusztus - szeptemberi szám előzetes: Most 126 oldalon TOUR fotó melléklettel!
Kedves Olvasóink!
Augusztus 16., szombattól kapható a VELO.hu bringamagazin idei negyedik lapszáma MOST 126 oldalon. Aktuális magazinunk a Tour de France jegyében készült. Öt év után ismét összeállítottunk egy fotómellékletet a verseny legemlékezetesebb pillanatairól. Emellett találtok táska és nyeregkörképet, teszteket, egy „szabályos” Balaton túra ajánlatot és folytatódik nagy sikerű Velo-Life sorozatunk is.
Idén is sikerült kilátogatnunk a Tour de France-ra, méghozzá Magyarországról egy távolabb eső helyszínre a Pireneusokba. Testközelből élhettük át a riválisok nélküli Nibali nyomasztó fölényét a hegyeken. Bár nem az idei volt minden idők legizgalmasabb Tour-ja, a versennyel párosuló technikai érdekességekben idén sem volt hiány, ezeket is megörökítettük. Emellett túrázási szempontból is összegyűjtöttük a tapasztalatainkat az itthonról ismeretlenebb terepnek számító Pireneusokról. Aktuális sztárinterjúnk alanya ezer szállal kötődik a Tour de France-hoz. Greg LeMond azon túl, hogy háromszoros győztes, idén új oldaláról szakkommentátorként mutatkozott be. Megismerhetjük életútját a sikerek mellett egészen Lance Armstronggal való konfliktusáig.
Az egyik, ha nem a legfontosabb része a kerékpárunknak a nyereg. Ha ezzel bajok vannak, az az egész kerékpározásra rányomja a bélyegét. Körképünkben igyekszünk segítséget nyújtani a megfelelő választáshoz. Táska körképünkben széles palettát mutatunk be, mind felhasználási terület, mind ár szempontjából. Az augusztus végi, őszi túrázásokhoz mindenki megtalálhatja a neki tetszőt. Olvashattok GT Sensor Carbon Pro és Trek Fuel EX7 teszteket. Jártunk a KTM sajtótáborában, ahol már 2015-ös újdonságokat ismerhettük meg.
Örök kérdés a hazai bringások körében, hogy el lehet-e jutni a 0-s kilométerkőtől Budapestről a Balaton partra legálisan kerékpárral és ha igen, akkor milyen akadályokon át? Erre a kerestük a választ. Túránk során két fiatal sportolóval Straub Robival (Budaörsi Triatlon Klub) és Szalontai Bencével (Merida-CST Team) beszélgettünk arról, hogy milyen nehézségekkel kell szembenéznie egy ifjúsági korú kerékpárosnak. Velo-Life rovatunkban pedig speciális erő- és nyújtógyakorlatok szerepelnek.
Tartalomból
FOTÓMELLÉKLET: Tour de France 2014
KANNIBALISSIMO
Az egyetlen amerikai Tour győztes
Nyeregbe magyar! - Nyeregkörkép
Hátamon a házam - Táskakörkép
Velo-Life: Speciális erő- és nyújtógyakorlatok kerékpárosoknak
Kétségek között - GT Sensor Carbon Pro
Méregzöld ragadozó
Játszani is engedd! - KTM-sajtótábor a 2015-ös újdonságokkal
Hogyan jussunk le szabályosan Budapestről a Balatonra bringával?
A vadregényes Pirenusok
FOTÓMELLÉKLET: Tour de France 2014
KANNIBALISSIMO
A Tour de France sárga trikóit általában a nagy hegyekben vagy az időfutamokon biztosítják be a GC- (összetettben esélyes) menők, de Vincenzo Nibali idei diadala ennél különlegesebb helyszínen alapozódott meg: a kockaköveken. Szakadó esőben, Észak-Franciaország rettegett rázatóin, versenyzők estek-keltek a csúszóssá vált utakon, a tavalyi Tour-győztes Chris Froome végleg kiállni kényszerült. A korábbi két- szeres bajnok, Alberto Contador ekkor még versenyben maradt, de két percet kapott. A szicíliai végig elöl ment, és egyetlen percre sem engedte ki kezéből az irányítást a sárga trikóban tekerve. A messinai Cápa lett az első olasz 1998 óta, aki meg tudta nyerni a Tourt. Akkor pedig nem kisebb név- nek, mint Marco Pantaninak sikerült ugyanez. Nibali a mennybe ment, az olasz lapok hősként emlegették a nevét, a Gazetta (melynek alakulása óta a rózsaszín az alapszíne) a Tour-győztes tiszteltére sárgában jelent meg. Olaszország új hőst ünnepelhetett az utóbbi 10 év legkevésbé izgalmas Tourja végén.
Tour de France tech a helyszínről
Az egyetlen amerikai Tour győztes
Ő volt a ’80-as évek kerékpársportjának arany fiúja, akinek karrierje során sokat kellett harcolnia sérülésekkel, csapattársakkal és a doppinggal is. Ő volt az első, nem európai versenyző, aki megnyerte a Tour-t, majd Lance Armstrong és Floyd Landis eltiltásai miatt továbbra is ő a verseny egyedüli amerikai győztese. Ha a testvére nem lövi le egy vadászat során, csatlakozhatott volna az ötszörös Tour győztesek táborába is. Következzen a legdoppingellenesebb Tour győztes története.
Nyeregbe magyar! - Nyeregkörkép
Az egyik, ha nem a legfontosabb része a kerékpárunknak a nyereg. Ha ezzel bajok vannak, az az egész kerékpározásra rányomja a bélyegét. Kényelmetlenséget okoz, sőt ennél komolyabb problémákat is előidézhet. Évek óta terjed a webes és írott sajtóban egyaránt, hogy a kerékpározás impotenciát okozhat. Ez így, ebben a formában nem igaz. nem a bringázás okozhatja, hanem a nem megfelelő nyereg, illetve üléspozíció. Pont ezért lényeges, hogy körültekintően válaszd ki ezt az alkatrészt. Lehet bármilyen könnyű, bármennyire kezelhető a kerékpárod, ha nem kényelmes. Egy időfutamot le lehet nyomni egy merev karbonlapon ülve is, de több órán keresztül ugyanez már fájdalmas lesz.
Hátamon a házam - Táskakörkép
Eljött végre a nyár! Itt a szezonja az éves szabadságolásoknak, itt az ideális lehetőség családi túrákra két keréken, bringás nyaralásra, újabb kalandokra és kihívásokra. Augusztus végével pedig vár ránk az indián nyár, gyönyörű tájakkal no meg persze a szarvasbőgéssel. Ilyenkor két lehetőség kínálkozik. Elutazni egy adott pontra, és bázisként onnan csillagtúrákat tenni, vagy a hátamon a házam elvet követve elindulni akár az öreg kontinensen túlra. Most a mindkét uta- zási formát kedvelő bringások táborának nyújtunk egy kis útmutatót, hogy mihez milyen táskát érdemes venni, és mit kínál a piac. Mára seregnyi gyártó rengeteg termékkel vesz részt a vevőkért folytatott harcban. Egyre nehe- zebb eldönteni, hogy melyik cég melyik csúcskategóriás táskája a legjobb választás. Persze az „erősebb kutya...” elv itt is egész jól működik. Egy 5000 forintos háromrészes táska sosem lesz partiban egy 30 000 forintossal, hiába készül hasonlóan hangzatos nevű anyagból.
Velo-Life: Speciális erő- és nyújtógyakorlatok kerékpárosoknak
A következő oldalakon látható izomerősítő gyakorlatok kifejezetten a lábat, a feneket, a test középső részét – vagyis a hasat –, a hát alsó és felső részét, valamint a csípőt és a ka- rokat erősítik, de egyben oldják a derék, a csípő, a hát, a váll, a nyak görcsös feszülését is. Kihagyhatatlan mindenkinek, aki komolyan veszi a kerékpározást!
Kétségek között - GT Sensor Carbon Pro
Sajnos ritkán látogat meg minket GT tesztbringa, most viszont egy igen- csak csúcs közeli karbonvázas, 130 mm-t mozgó, 650b-s kerekeken gördülő romboló várta, hogy vallatóra fogjuk. A vallatás tökéletesen sikerült, semmi sem maradt rejtve. Azóta is vitázunk, hogy a kell vagy a nagyon kell kategóriába tegyük! A gt-nek óriási hagyományai vannak az össztelós bringák kategóriájában. „öregebb” olvasóink talán emlékeznek még a szép hazai sikere- ket elért a GT RTS3 vagy a DH lobo modellekre. később jött egy hullám- völgy a cég életében, ezt azonban si kerrel átvészelték, és most már évek gödörből kivezető utat fejlesztéssel biztosították.
Méregzöld ragadozó
Megfizethető áron komoly élményfaktor, és mindez egy világmárkától! Egy mondatban ez lenne a 29”-os kerekekkel szerelt Trek Fuel EX7-es összefoglalása, ami jövőre 650B-s kerekekkel is kapható lesz. Rengeteg újdon-ságot belezsúfoltak ebbe a 120 mm-t mozgó all mountain gépbe. Ilyen a DRCV-s rugóstag is. Hogyan viselkedett terepen? Olvass tovább és megtudod! A Fuel EX az a család, amelyre egy át-lagos montisnak a leginkább szüksége van. 29”-os kerekek és 120 mm-nyi rugóút áll a rendelkezésünkre. Ez elegendő maratonozáshoz, de ha az ember ügyes lefelé, akkor még egy bike-parkban is komolyakat lehet vele menni, na persze nem a 4 m-es ugrató- kon, mert arra már inkább a Remedy vagy a Slash az alkalmasabb.
Játszani is engedd! - KTM-sajtótábor a 2015-ös újdonságokkal
Úgy látszik, az idén 50 éves KTM vezetősége megfogadta József Attila sorait, mert szabad kezet adott a mér-nököknek, akik most olyan rétegmodelleket készítettek, melyek ugyan nem döntik majd meg az eladási csúcsokat, de a cég imázsát óriási mértékben fogják növelni. Következzenek az MHT-k, azaz a „must have thing”-ek!
Hogyan jussunk le szabályosan Budapestről a Balatonra bringával?
El lehet-e jutni a 0-s kilométerkőtől Budapestről a Balaton partra legálisan kerékpárral és ha igen, akkor milyen akadályokon át? Tudjuk, hogy sok bringás a 7-es úton közlekedik, de ez nemcsak tilos, hanem balesetveszélyes is. Azok kedvéért akik legális, szabályos útvonalon szeretnének letekerni a nagy tóhoz, kerülő úton, de van erre lehetőség. Nekik, hasznos lesz az alábbiakban ismertetett útvonal, amely nagyjából az egyetlen logikus megoldás a címben foglaltak teljesítésére.
A vadregényes Pirenusok
A francia Pireneusok a kerékpárosok elrejtett mekkája Európában. Kihívással teli emelkedők, gyors lejtmenetek és szinte forgalommentes utak várják a bringázókat. Nem véletlen, hogy több nagy csapatnak is gyakori edzőtábor központ ez a hegység. Az idei Tour de France három hegyi szakaszát a Pireneusokban néztem meg és volt egy kis idő kerékpározni is. Összegyűjtöttem az első benyomásokat ebben az ajánlóban és biztos, hogy a VELO magazin visszatér még ide a közeljövőben egy sokkal bővebb cikk erejéig is.