Friss Velo

2014. április-májusi szám

Diavetítéshez kattints a képreKedves Olvasóink!

 

Április 29., keddtől országosan megvásárolható a VELO.hu bringamagazin idei második lapszáma. Legfrissebb magazinunkban egy külön mellékletben elérhető a május 9-én rajtoló Giro d'Italiáról sorsdöntő hegyi szakasziainak bemutatása, nagy terjedelemben és további érdekességek, háttérinformációk is a versenyről. Természetesen nem feledkeztünk meg a lezáruló tavaszi klasszikusokról. Ellátogattunk a Flandriai Körverseny múzeumába és Fabian Cancellara elképesztő eredménysorát is összefoglaltuk.

 

Három nagyinterjúval készültünk. Az MKSz elnökét Katona Kálmánt kérdeztük, hogy bemutathassuk közelebbről a személyiségét és a kerékpárhoz való viszonyát. Juhász Zsolt 24 évesen immáron az elit kategóriában rója a köröket, egyelőre még Parti Andris árnyékában. Múltról, jelenről, olimpiáról és álmokról beszélgettünk. A legnagyobb durranás pedig a Mario Cippolini interjú, az egyik legeredményesebb, legkiválóbb és leghivalkodóbb sprinternél jártunk. Az olasz legenda elmesélte a VELO-nak a bringázás iránti szeretetét, a saját márkájának megépítését és azt, hogy bizony a mítosz nem mindig egyezett az igazsággal.

 

A KSI idén 50 éves, ennek alkalmából felidéztük a kerékpáros szakosztály legnagyobb sikereit. Hamarosan indul a MOL Bubi, melyhez összegyűjtöttük a hasznos információkat. A most induló VELO-life sorozatunk első részében a kerékpározáshoz legnélkülönözhetetlenebb szervünkkel a szívvel, annak betegségével és a megelőzés lehetőségeivel foglalkozunk.

 

Eljött annak is az ideje, hogy ne csak villámhír szinten foglalkozzunk a két éve köztudatba berobbant 27,5”-os kerékmérettel, hiszen mára minden gyártó palettáján szép számmal találhatók 650B-s gépek. Közel negyven monti érkezett hozzánk a belépő szinttől az kétmillió forintos csúcskategóriáig. A tesztjeink között pedig Merida Juliet 900-B, Gepida Classic, Cube Acid, Kross Level A3, illetve Merida Reacto EVO kerékpárok szerepelnek.

 

MELLÉKLET: Nagy nyári ruhakörkép 70 modellel a középpontban

 

Ahogy a ruhakörképünk nem kevesebb mint 70 tételes darabszáma is mutatja, a hazai bringásruhák egyre jobban fogynak, mind többen ismerik fel, hogy a kerékpározás élményének jó részét az öltözet adja, hiszen ha fázunk, vizes a hátunk vagy éppen izzadunk, nem lesznek szép emlékeink az útról. Egyre nehezebb azonban a választás. Mindenki a „legjobbat” kommunikálja, de azért óriási a szórás. Megpróbálunk egy kis útmutatást nyújtani a rengeteg alapanyag, funkció és tulajdonság labirintusában.


Akárcsak a kerékpáralkatrészek esetében, a ruháknál is célszerű rendszerben gondolkozni. Ez azt jelenti, hogy mindig annyira lesz jó a komfortérzet, mint amilyen a leggyengébb láncszem a ruhatárunkban. Értjük ezalatt, hogy hiába van kiváló, 40 ezer Ft-os mez rajtad, ha egy hűvösebb reggel ráveszel egy 10 ezer Ft-os áruházi kabátot, amelyre ugyan azt írta a gyártó, hogy kiválóan lélegzik, mégsem egyezik majd meg azzal a tulajdonsággal, mint amit a mezed tud. Ugyanez érvényes a bringáscipőre is. Lehet a lábadon a világ legjobban szellőző, levegőelvezető csatornával ellátott cipője, ha sima pamut vagy aldis „technikai” zoknival használod.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

A tartalomból

 

Giro 2014 - Melléklet

 

Kilenc hegyi vagy hegyes szakasz, nyolc sprintereknek kedvező etap, két egyenkénti és egy csapatidőfutam vár a versenyzőkre a 2014-es Giro d'Italia alkalmával. A verseny rendhagyó módon pénteki módon veszi kezdetét Belfastban, ahol három millió fontot áldoztak a rajt megrendezésére. A mellékletünkből minden fontos tudnivaló kiderül.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

A Flandriai Körverseny múzeuma

 

Az alig 30 ezres lélekszámú Oudenaarde városában található a Flandriai Körverseny múzeuma, mely a térség legmeghatározóbb bringás találkozóhelye is lett egyben. A Ronde történelmének bemutatásán túl, innen indíthatjuk túránkat a környező macskaköves hegyek felé, a múzeumban pedig 3,5 euró ellenében utána le is tudunk zuhanyozni. A ghenti hatnaposon tett látogatásunk során, mi is ellátogattunk a Centrumba, melyet ha Belgiumban járunk vagy bármelyik tavaszi klasszikusra látogatunk el szurkolóként, feltétlenül érdemes útba ejteni.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Cipollini interjú - Az oroszlán barlangjában

 

Ő volt az egyik legeredményesebb, legkiválóbb és leghivalkodóbb sprinter, de ahogy Mario Cipollini bevallja, a mítosz nem mindig egyezett az igazsággal. Az olasz legenda elmesélte a VELO-nak a bringázás iránti szeretetét és saját márkájának megépítését is.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Interjú Katona Kálmánnal, a „nagyszövetség” elnökével - „Ne köpjenek bele a levesembe!”

 

Az MKSZ elnökeként nehéz helyzetben lévő szövetséget vett át Katona Kálmán 2013-ban, ahol a környezet nem éppen a legnyugodtabb. Ráadásul két lovat ül meg egyszerre, mivel a montis elnökségi pozícióval párhuzamosan az MKSZ elnöki tisztségét is betölti. Mostani interjőnkban megpróbáljuk közelebbről bemutatni a személyiségét, a kerékpárhoz való viszonyát, és segíteni, hogy a közeg jobban megértse, amit és amiért tesz.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Interjú: Juhász Zsolt

 

Nem vezet blogot, nincs weboldala, és a csapata honlapján is zéró információ található a versenyzőről. Többszörös korosztályos magyar bajnok XCO szakágban, világkupa 8. is volt és a következő időszak legjobb hazai mountain-bike versenyzője lehet. 24 évesen immáron az elit kategóriában rója a köröket, egyenlőre még Parti Andris árnyékában. Múltról, jelenről, Olimpiáról és álmokról beszélgettünk ezzel a nagyon szimpatikus, összeszedett és feltörekvő fiatal sráccal.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Kérhetném a középsőt? 650B-s kerekű montik körképe

 

Eljött annak is az ideje, hogy ne csak villámhír szinten foglalkozzunk a két éve köztudatba berobbant 27.5”-os kerékmérettel, hiszen mára minden gyártó palettáján szép számmal találhatóak 650B-s gépek. Közel negyven monti érkezett hozzánk a belépő szinttől az kétmillió forintos csúcskategóriáig.

 

Nehéz lenne ma megmondani melyik gyártó volt aki először kijött a 27.5”-os kerékmérettel, de egy biztos, a világ 2012 tavaszán figyelt fel rá amikor Nino Schurter és a 650B-s Scott Scale nyergében megnyerte a Pietermeritzburgi XCO világkupa futamot. Egy hétig ezzel volt tele mindegyik bringás weboldal, magazin. Más kérdés hogy Schurter olyan kaliberű versenyző aki akár egy kemping bringával is első lett volna, de az új kerékméret forradalmát végül is ők indították el.

 

Diavetítéshez kattints a képre

Shimano 2015: Az új 105-ös és XTR szett bemutatója


Új magasságokba emelkedik a Shimano legnépszerűbb országútiszettje, a 105-ös, elérhetőbbé téve a földi halandók számára is a 2 x 11 sebességes top készletek teljesítményét! Ha valaki az Ultegra és Dura Ace szettek teljesítményére vágyott, és hajlandó volt egy kis extra súlyt áldozni komoly megtakarítások árán, akkor a 105-tel rendszerint jó helyre nyúlt.


A 11 sebességet valamivel kezelni is kell, így beugrott a top fékváltókar-mechanika a nagyoktól, és itt van az egyfajta lyukkörtávolságú, aszimmetrikus, négykaros csillaggal szerelt Hollowtech II-es hajtómű is. Az elérhető áttételválaszték a hajtómű esetében 34, 36, 39, 50, 52 és 53 fog bármilyen kombinációban, hátul pedig választhatunk 12-25, 11-28 vagy 11-32-es kiosztású fogaskeréksort. Az új áttételezésekkel párhuzamosan a hátsó váltó fogszámtartománya is módosult: a rövid kanalas változat 28, míg a hosszú kanalas akár 32 fogszámig használható.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Eddig, aki hidraulikus Shimano tárcsaféket szeretett volna országútira, annak csak a borsos árú elektromos DI2-rendszer állt rendelkezésére. Most végre kijött a mechanikus fékváltókar is a hidrós tárcsafékekhez! Bemutatták az új ST–RS685-ös hidraulikus országúti-tárcsaféket 2 x 11 sebességes mechanikus Shimano váltórendszerekhez optimalizált országúti fékváltókarral, mely a Di2 tárcsafék felfogását követve szérián kívüli koncepciót képvisel, amely kompatibilis a Shimano mechanikus váltású Dura Ace, Ultegra és 105-ös szettjeivel, hiszen ez utóbbi 2015-re gyarapodik hátul egy extra fogaskerékkel.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

KSI, avagy így teremnek a bajnokok - 50 éves a sportiskola legendás szakosztálya

 

Megemlékezünk a legendás legekről: sztorizunk, ahogy a Milli melletti faházban vagy egy mátraházi edzőtárban szokás volt. Megemlítünk a nagy bajnokok közül is néhányat, főként Somogyi Miklós jelenlegi és elődje, Petróczy Attila szakágvezető történetei alapján.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Új rovat- VELO-life: A szív


A szívünkkel egészen addig nem foglalkozunk, ameddig egészséges. Sportolunk, hogy fittek, szépek, sikeresek legyünk, de a nem megfelelő, hiányos vagy akár teljesen mellőzött szűrővizsgálatok (melyeket már az aktív sportélet előtt érdemes elvégezni), fényt derítenek többek között arra is , hogy hajlamosak vagyunk-e a hirtelen szívhalálra.Hazánkban majdnem minden fél órában meghal valaki ennek következtében. Pánik helyett inkább ismerjük meg azokat a módszereket, amelyekkel megelőzhetőek a tragédiák. Most induló sorozatunk első részében, a kerékpározáshoz legnélkülönözhetetlenebb szervünkkel, annak betegségével és a megelőzés lehetőségeivel foglalkozunk.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Teszteltük

  • Merida Juliet 900-B
  • Gepida Classic
  • Cube Acid
  • Kross Level A3
  • Merida Reacto EVO

 Diavetítéshez kattints a képre



2014. április-májusi szám




Görög-szigettúra 2016. Görög-szigettúra 2016.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 10200 m
Nehézségi fok: 7
Célpont: SVÁJC 2015. Célpont: SVÁJC 2015.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 13500 m
Nehézségi fok: 9
Déli-Kárpátok 2015. Déli-Kárpátok 2015.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések