Friss Velo

2013. május-júniusi szám, Gepida katalógussal

Diavetítéshez kattints a képreKedves Olvasóink!


Országosan kapható a VELO.hu magazin május-júniusi száma, melynek mellékleteként a Gepida 2013-as katalógusát is megtaláljátok.

 

Aktuális magazinunkban visszatekintünk a tavaszi klasszikusokra. Felidézzük Fabian Cancellara menetelését a Flandriai Körversenyen és a Párizs-Roubaix-n, illetve felelevenítjük a behavazott Milánó-Sanremot, melyen a nyolc évvel ezelőtti Tour Hongrie-n szakaszt nyerő Gerald Ciolek diadalmaskodott. Két nagyinterjúval készültünk. Kürti Gábor „Küküvel” a Critical Mass befejezéséről beszélgettünk. A Svájcból a magyar-olasz Utensilnord Ora24.eu együttesébe igazoló Kusztor Pétert pedig a szezon első két hónapjáról kérdeztük. Előretekintettünk a május 4-én rajtoló Giro d'Italiára is, összegyűjtöttük a verseny felkeresésre ajánlott emelkedőit.


Aktuális magazinunkban két körképet olvashattok. Áttekintettük a maratonozásra használható kerékpárokat. Ez elég széles kört fed le, a szakma azonban erőteljesen meghatározza ennek a kategóriának a sarokpontjait. Merev vagy össztelós kivitel, és maximum 120 mm-es rugóút, így mi is ilyen kerékpárokat kértünk be a forgalmazóktól. Bár a tél sokáig húzódott, a forgalmazóknál, és a bringaboltokban raktáron van már minden nyári bringás ruha, amiből idén tudsz válogatni. Megnéztük a választékot. Nálunk járt teszten a prototípus Merida One Forty-B és kipróbáltuk a csúcskategóriás Cannondale SuperSix Evo Red Racing-et, mellyel többek között Peter Sagan is versenyez.

 


 

 

Tavaszi klasszikusok 2013

 

 

Az egyiket az Észak-Poklának nevezik és nagyon rázós. A másik elvileg a napsütésről szól, de ez sem mindig igaz. Idén sem volt. A havas Sanremotól merőben eltérő a Ronde. Ő a flamandok büszkesége, 100 éve, változatlanul. A tavaszi klasszikusok az országúti kerékpárversenyek sava-borsát sűrítik egy napba, különlegesen hosszú távokon és speciális körülmények között. Lássuk, mi történt az idei szezon első három nagy klasszikusán.

 

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

 

A 2013. évi Giro d’Italia felkeresésre ajánlott emelkedői - Útitervtipp magyar Giro-fanoknak

 

 

A 2013. évi Giro d’Italia olasz kerékpáros körverseny 3405 km-es távja 21 szakaszból áll, ezek közül öt lesz hegyi befutó. Az idei útvonalat nézve a legendás kaptatók között megtaláljuk a Passo dello Stelviót, a túra legmagasabb pontját, a Cima Coppit (2758 m), azonos napon a Passo Gaviával (2621 m), a Franciaföldön található Col du Galibier-t (2645 m) és utolsó előtti nap a Passo Giau-t (2236 m) és a Tre Cime di Lavaredo (2304 m) hegyi befutót. Itt jegyzem meg, hogy legtöbbjükön – megfelelő helyet találva – a mezőny közeledésének látványát több kilométer hosszan élvezhetjük.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

 

Kürti Gábor: Nem lehet örökké tüntetni!

 

 

„Tudom, rengeteg embernek vettük el a játékát azzal, hogy bejelentettük, vége a Critical Massnek. De ha civil vagy és egy ügyért dolgozol, akkor látnod kell, hogy amit csinálsz, annak értelme van.”

 

Diavetítéshez kattints a képre

 


 

 

Kusztor Péter: „Hatalmas esély” az előrelépésre

 

 

Az idei évben az országútis menőink az Utensilnord Ora24.eu csapatában versenyeznek. A magyar–olasz gárda eddig eredményesen szerepel. A Svájcból hazatérő Kusztor Pétert kérdeztük az évad első két hónapjáról, a magánéletéről és távlati céljairól.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

 

Nagy nyári ruha körkép - Most megruházunk mindenkit!

 

 

Végre itt a nyár! Mert úgy látszik a tavasz valahogy elmaradt, bár még sok minden történhet a szeszélyes áprilisban. Ideje lecserélni régi megunt, elkopott, szétmosott bringás ruháinkat, és bevásárolni a 2013-as év újdonságaiból. És bár a tél sokáig húzódott, a forgalmazóknál, és a bringaboltokban raktáron van már minden, amiből idén tudsz válogatni.
 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Maratoni körkép, avagy maratonozásra alkalmas montik bemutatója
 

Mostani körképünkben a maratonozásra használható kerékpárokkal foglalkozunk. Ez elég széles kört fed le, ha szétnézünk bármelyik kedveltebb hazai versenyünk rajtjánál. Azonban a szakma erőteljesebben meghatározza ennek a kategóriának a sarokpontjait. Merev vagy össztelós kivitel, és maximum 120 mm-es rugóút. Így mi is ilyen kerékpárokat kértünk be a forgalmazóktól, méghozzá 2000 euró, azaz nagyjából 600 000 Ft-os árhatárig.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

 

A három muskétás - Most akkor melyik nyerte a párbajt?

 

 

Mikor kitaláltuk hogy összehasonlítjuk összteleszkópos tesztbringáinkat, és nyertest hirdetünk, akkor még nem is tudtuk hogy milyen nagy fába vágtuk a fejszénket! A három bringa minimum két teljesen különböző stílust testesít meg. Arról nem beszélve hogy nehéz objektíven ítélkezni olyan tárgyakról, amik érzelmeket ébresztenek az emberben.

 

Alapvetően amikor összeszedtük ezt a három bringát, akkor az volt a vezérelv, hogy derítsük ki mi a legjobb terepre. Egy viszonylag keveset mozgó, XC gépként viselkedő fully 650B-s kerekekkel, vagy egy 29”-os össztelós sok rugóúttal? Esetleg nevető harmadikként egy még többet mozgó monti 650B-s kerekekkel? Szerencsére, és a hazai forgalmazóknak köszönhetően sikerült ezeket a nagy értékű kerékpárokat hosszabb időre befogni.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

 

Black Magic: Cannondale SuperSix Evo Red Racing

 

 

Több előnye is van egy sajtótábornak. Egyrészt nagyon gyorsan értesülünk az új technológiákról, termékekről, másrészt olyan gépekkel mehetünk, melyeknek a tesztelésére itthon sajnos nagyon kicsi az esély, hiszen nálunk nem fogy a felső kategóriás kerékpárokból százasával, mint tőlünk nyugatra. Ezért érthető is, ha egy több mint 1 000 000 Ft-os kerékpárt nem tud biztosítani nekünk a forgalmazó. A teszttáborokban azonban minden van, és mindent szabad. Felnőtt ringások játszótere ez, ahonnan mi egy komoly országútit választottunk.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 


 

 

Kék villám - Cube Agree GTC DI2 SLT

 

 

A kék villám tökéletesen megállja a helyét a Cube esetében. Gyors, mint a villám, és elektromos váltórendszerrel szerelték fel. Már megint egy olyan bringa járt nálam, amit nem volt kedvem visszaadni. De vajon kiknek készül az Agree GTC? Versenyzőknek? Vagy igényes amatőröknek?

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

 

Miért éppen trekking? - Előnyök-hátrányok

 

 

Legtöbbször azt tapasztaljuk, hogy ha valaki bemegy a kerékpárboltba, akkor hegyikerékpárt akar vásárolni. Miért? Mert a legtöbben azt hiszik csak ez elég masszív, illetve terepen is akarnak bringázni, amire csak az alkalmas. Pedig ez csak nagyon messziről nézve igaz. És azt is sötétben! Ezért most körüljárjuk a témát egy kicsit bővebben. 

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

 

Női szemmel a terhesség alatti bringázásról

 

 

A cikket elsőre esetleg tovább lapozó leendőbeli apukáknak érdemes nem tovább haladni. Az ő életükben is ugyanolyan fontos a terhesség, még ha a terhek nagy részét nem is ők cipelik. Na, de mi van akkor a bringázással, ha a kedvesünk áldott állapotba kerül ? Elfelejtheti kedvenc időtöltését? Nem tekerhettek együtt hétvégenként? Ennek jártunk utána…

 

Diavetítéshez kattints a képre



2013. május-júniusi szám, Gepida katalógussal




Görög-szigettúra 2016. Görög-szigettúra 2016.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 10200 m
Nehézségi fok: 7
Célpont: SVÁJC 2015. Célpont: SVÁJC 2015.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 13500 m
Nehézségi fok: 9
Déli-Kárpátok 2015. Déli-Kárpátok 2015.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések