2013. márciusi szám, ajándék katalógusokkal
Kedves olvasóink!
Hosszú téli szünet után elsőként a VI. PORT Bringaexpón lesz megvásárolható a VELO.hu bringamagazin legfrissebb száma, az expo ideje alatt ajándék kulaccsal együtt a készlet erejéig! Az újságárusoknál március 5-től veheteitek meg a legújabb lapszámot, országszerte.
Aktuális magazinunkhoz a 2013-as Bikefun, BBB és Abus katalógusok járnak mellékletként, illetve egy speciális Bringázz Ausztriában kiadvány is megtalálható benne, melyben Innsbruck, Stájerország, Karintia és a Fertő tó turisztikai térségek kerékpáros ajánlataikkal mutatkoznak be.
Aki úgy gondolná, hogy a versenybringák piaca alig változik, annak jó hírrel szolgálhatunk: ez közel sincs így. Végignéztük, milyen kerékpárok kaphatók jelenleg a piacon, és milyen trendek vannak kialakulóban. Hogy ne legyen túl nagy a szórás, ezért megadtunk egy 2000 eurós árhatárt. Továbbá teszteltük a Cube AMS 120 SL 29 2 és a Bergamont Dolce 6.2 bringákat. Elérkeztünk idei nagyszabású cipőkörképünkhöz is. A gyártók évről évre fejlesztenek, javítanak, változtatnak a modelljeiken, a legújabb trendekről nem is beszélve. Ezért összegyűjtöttük nektek az idei év újdonságait.
Az elmúlt években új kerékpár-kategória és az arra épülő irányzat bontakozott ki. Ez pedig az enduro. Mivel hazánkban is egyre népszerűbb, így utánajárunk, mit is takar ez a stílus. Körbenéztük nem igazán kerékpáros kultúrájáról híres Fülöp-szigeteken is, ahol a túlzsúfoltság, az aggasztó légszennyezés, a szervezett tömegközlekedés hiánya, a nem megfelelő infrastruktúra és a szörnyű vezetési morál mellett aktív bringás életre bukkantunk.
Hamarosan beindul a nemzetközi országúti versenyszezon. Túl vagyunk az első rangos egynapos viadalokon és számtalan remek felkészülési lehetőséget kínáló kisebb körversenyen. Összefoglaltuk, hogy mi változott az élvonalban, illetve egy kicsit előrébb tekintettünk és beharangozóval készültünk a háromhetesekhez, a Giro D'Italiához, a Tour de France-hoz és a Vuelta a Españához.
A tartalomból
A„Pippo” - Interjú Filippo Pozzatoval
A sokak által karrierje elején csak playboynak aposztrofált, jelenleg 32 esztendős Filippo Pozzato az utóbbi években az olasz országútikerékpár-sport egyik meghatározó alakja lett.Nem csak nőbolondító göndör fürtjeinek, széttetovált testének és macsó stílusának köszönheti ezt az elismerést, sokkal inkább annak, hogy bizonyította, a világ egyik legjobb egynapos menője, aki a legnagyobb nevekkel is fel tudja venni a versenyt a tavaszi klasszikusokon. A tavalyi sikeres év után, melyet a Pippo becenéven ismert fürtös a Vini–Farnese csapatában töltött, a 2013-as szezonra, karrierje során már sokadszor, ismét csapatot váltott. Az egyik legrégebbi olasz csapat, a Lampre idénre új társszponzort és megváltozott filozófiát is kapott, Pozzato pedig szívesen nézett az új kihívás elé. A Lampre-Merida csapat mallorcai csapatbemutatója során beszélgettünk vele az idei évről.
Interjú: Lovassy Krisztián
A hazai országútis menők az idei évadban a kontinentális besorolású magyar-olasz Utensilnord Ore24.eu csapatban tekernek. Lovassy Krisztiánt az év elején, még Olaszországba utazása előtt kérdeztük a versenynaptárjáról és a 2013-as céljairól. Londoni olimpikonunk beszélt arról is, hogy a környező országokban miben járnak előrébb a versenyszervezők, és mire van szükség ahhoz, hogy az élvonal kapujába érjen egy magyar bringás.
Formabontó lesz a 100. Tour de France
A 100. Tour de France 100%-ig francia lesz lesz – ezekkel a szavakkal nyitotta meg Christian Prudhomme versenyigazgató a 2013-as Tour de France prezentációját. A 100. kiírás alkalmával a szervezők több ponton is formabontó megoldást választottak: indulás Korzikáról, csapatidőfutam a nizzai plázson, időfutam a Mont-Saint Michel apátsághoz, hegyi befutó a leghosszabb szakasz végén a Mount Ventoux-re és az Alpe d’Huez kétszeri megmászása – ez mind-mind azt mutatja, hogy a nagyszerű évfordulót méltó versennyel ünneplik meg!
A csapatok téli pihenője
A kerékpársport ismét sűrű és eseménydús holtszezonon van túl. Az országúti szakág élvonalában több érdekes átigazolás történt, miközben távoztak régi támogatók és jöttek újak. A legfontosabb történéseket az alábbi képes összeállításban foglaltuk össze.
Országúti kerékpár körkép - 2000 euró alatti versenybringák bemutatója
Aki úgy gondolná, hogy a versenybringák piaca alig változik, annak jó hírrel szolgálhatunk: ez közel sincs így. épp ezért végignéztük, milyen kerékpárok kaphatók jelenleg a piacon, és milyen trendek vannak kialakulóban. hogy ne legyen túl nagy a szórás a bemutatott bringák között, ezért megadtunk egy 2000 eurós árhatárt, amelybe bele kell férnie az országútinak. Ez a kategória az, ami mindenki számára elérhető, ha ilyen irányba érdeklődik.
Nagy cipőkörkép - Minden, ami talpalávaló
Elérkeztünk idei nagyszabású cipőkörképünkhöz. A gyártók évről évre fejlesztenek, javítanak, változtatnak a modelljeiken, a legújabb trendekről nem is beszélve. Ezért összegyűjtöttük nektek az idei év újdonságait. Lesz itt minden a freeride cipőtől a karbontalpas montis csúcsmodellig. Ma már nem egyszerű feladat a megfelelő cipőt kiválasztani. Minden gyártó saját technológiáját tartja a legjobbnak, és a választék is óriási, még hazánkban is, bár néhány gyártó most sem érezte úgy, hogy be kellene mutatnia újdonságait olvasóinknak.
A 29-es bringák végnapjai? Itt az új trend a 650B!
Ha olvastátok tavaly a KTM press campről szóló cikkünket vagy a Eurobike különszámot, láthattátok, hogy a gyártók egyre komolyabban veszik az új trendeta 650B-t. Nino Schurter tavaly megnyerte az első világkupafutamot Dél-Afrikában egy 27,5”-os kerekű bringa nyergében, és másnaptól minden csatornán az ömlött a nyakunkba, hogy a 29-esnek vége, és itt a messiás. Vajon tényleg így van? Utánajártunk.
Repülőszőnyeg kihívásokkal - Cube AMS 120 SL 29
Mostanában dúskálunk a 29-es bringák tesztjeiben. ha követed a weboldalunkat, többek között a merev karbonvázas Cube tesztjét is olvashattad már. Most egy nagy kerekű, 120 mm-t mozgó fullyval kötöttem rövidebb házasságot. Az együttélés nem volt felhőtlen, viszont fölöttébb izgalmas! A Cube ez évre nagyon széles 29-es palettát vonultat fel a matri endeknek megfelelően. Csak fullyból 13 különböző modellből válogathatsz, a 100 mm-es rugóutastól 140 mm-esig. Az AMD-széria már „öregnek” számít a cég kínálatában, persze minden évben faragnak a súlyból, növelnek a merevségen, és a vázat is tökéletesítik
A hópárduc Bergamont Dolce 6.2
A cím több szempontból is igaz. egyrészt a gép gyönyörű fehér színben pompázik, másrészt gyakorlatilag Hóban teszteltem. ez egy országúti esetében nem a legjobb Hír, de aki ilyen melóra adja a fejét, az ne panaszkodjon. még így is sokan cserélnének Velem – szerintem
Endurózás kerékpárral? Új trend, vagy inkább egy újabb bőr, amit lehúzhatunk a kerékpárosokról?
Lead: Az elmúlt években új kerékpár-kategória és az arra épülő irányzat bontakozott ki. Ez pedig az enduro. Komoly iparág épül az enduro bringák gyártása köré, s mind több versenyt szerveznek ebben a szakágban. Mivel hazánkban is egyre népszerűbb, így utánajárunk, mit is takar ez a stílus. Először nézzük meg mindennek az alapját, a bringát, amellyel űzni lehet. Ugyanis akárcsak az XC-versenyezés vagy a downhill, ez is speciális bringát igényel. Már amennyiben tényleg érezni akarod a „flow-t”, vagy igazi élményeket szeretnél. Az enduro kerékpáros vonalat sok-sok évvel ezelőtt a Specialized indította el a következetesen Enduro névre keresztelt kerékpárral. Ez a modell már a 90-es évek vége óta létezett, de a kategóriateremtés 2006-ban, az S–Works modellel kezdődött.
Buffalo Soldiers - A hegyikerékpározás gyökereinek nyomában
Honnan erednek a hegyikerékpározás gyökerei? Kik voltak a kerékpáros katonák? Milyen érzés lehetett 120 évvel ezelőtt a kietlen sivatagban több száz kilométert tekerni? Ezek a kérdések foglalkoztatták René Wildhabert, a kiváló svájci downhillversenyzőt, aki Coloradóban eredt a mountain bike történetének nyomába.
Maratonok 300 km felett!
Bár profi versenyeken, melyek hosszát az UCI szabálykönyve szabja meg, nem találkozunk ilyen hosszú távokkal, az amatőrök számára azonban jó néhány lehetőség nyílik 300 km feletti maratonokon részt venni. A profik már csak a gyakran heti két-három viadalt is tartalmazó sűrű versenynaptár miatt sem szívesen „amortizálnák le” magukat ilyen távokon, azonban a lelkes amatőröknek megfelelő felkészüléssel, majd regenerálódással ezek jelenthetik a legkomolyabb kihívásokat a szezonban. Cikkünkben az európai 300 km feletti egynapos maratonokat szedtük össze, nem említve a teljesítménytúra-rendszerű, pecsételős „brevet” eseményeket.
Amatőr országúti kerékpársport Dél-Kelet Ázsiában
Az élet úgy hozta, hogy néhány évig a nem igazán kerékpáros kultúrájáról híres Fülöp-szigetek vendégszeretetét élveztem, ahol azonban kerékpárszenvedélyemet nem feladva megpróbáltam belevetetni magam a helyi és kismértékben az ázsiai kerékpárosélet megismerésébe. Anélkül, hogy az útikönyvekből nyerhető adatokkal untatnám a bringásokat, csupán néhány tény a „Szigetekről”, melyet erősen a harmadik világ országai közé lehet sorolni a maga 4000 dollár körüli egy főre eső GDP-jével. Ha csupán ebből az értékből indulnánk ki, elsőre azt gondolhatnánk, hogy itt az emberek mindennapi gondolatait nem a sport, és azon belül sem a kerékpár, hanem sokkal inkább csak a rizsföldek kafferbivallyal való felszántása tölti ki. Ez a közel 100 milliós ország legnagyobb részénél sajnos így is van, azonban „hála” az emberiség egyik „nagyszerű” találmányának, a kapitalizmusnak, az emberek itt (is) csupán az alkotmány első bekezdésében egyelők.
Tour de Pelso – A Felkészülés
Hazánk első számú amatőr kerékpáros eseménye a Tour de Pelso, ez a Balatont megkerülő profi szervezésű verseny, amely a hazai sportélet kiemelkedő rendezvénye, immáron több mint ezer résztvevővel. A Tihany és Panoráma túrák mellett évről-évre több hobbi és amatőr sportoló vág neki a 204 kilométer hosszú és 630 méter szintkülönbségű távnak, gyakran egy hirtelen ötlettől vezérelve, bizonyítási vágyból, vagy éppen csak a verseny hangulatáért. Abban mindannyian egyetérthetünk, hogy a megfelelő felkészülést mellőzve ez a táv inkább hasonlít majd egy túlélőtúrára, mint kellemes sportélményre. A táv, az időjárás, a frissítés problémája még a felkészült sportolók elé is falakat állít - egy igazi kihívás, a profi versenyek hangulatával. Hogyan készüljünk fel? Mik az edzés legfontosabb összetevői? Mit, mikor fejlesszünk, és milyen időtartamokban gondolkodjunk? Erre keresünk választ cikkünkben a Cycling Sport Center szakembereinek segítségével, hogy ne keresztbe álló szemekkel érkezz a célba, 11 órát meghaladó idővel.