Friss Velo

2012. augusztus-szeptemberi szám

Kedves Olvasóink!

 

Augusztus 9-től, országosan kapható a VELO magazin augusztus-szeptemberi száma. Aktuális magazinunkban visszatekintünk a 99. Tour de France történéseire. Felidéztük a 14. etap botrányos eseményeit, amikor szögeket szórtak a mezőny elé és összefoglaltuk a Sky együttesének sikertörténetét is. Megnéztük, hogy a brit csapat miként ért fel három év alatt a csúcsra és az eredményeiknek milyen hatásuk van a Szigetország kerékpáros életére. Megszokhattuk már, hogy a nagy körversenyek során mindig előkerül egy-két technikai érdekesség, vagy különleges festésű bringa. Helyszínen készített összeállításunkban bemutatjuk az idei Tour újdonságait. Emellett pedig azt is megtudhatjátok, hogy szerkesztőségünk szerint kik alkotják a Tour álomcsapatát.


Bemutatkozik legfrissebb számunkban a ROSE német csomagküldő óriás. Két körképpel is készültünk. Körbenéztünk a pedelec, azaz az elektromos kerékpár-piacon és összegyűjtöttük, hogy itthon mi kapható és mi nem. Lassan vége a nyárnak, és újra elkezdődik az igazi városi kerékpározós hullám, így biztonság növelése érdekében nagy segítséget jelenthet lakat körképünk. A hazai kerékpáros újságírás történelmében először kaptunk meghívást a Cannondale-prezentációra, ahol csavarra pontosan bemutatták a fejlesztéseket, a montis szegmenstől kezdve az országútin át egészen a pedelec kerékpárokig. Soha nem járt nálunk karbonvázas trekking kerékpár. De most ennek is eljött az ideje, és nagyon kíváncsiak voltunk, mit tud nyújtani egy több mint 600000 Ft-os KTM Chronos krosszgép. Akárcsak tavaly, az idén is voltak magyar résztvevői a Craft Transalpnak. Összesen három kétfős team vágott neki hazánkból a nyolcnapos versenynek. Mi a legeredményesebb csapattal, a Merida Maraton Team CST tagjaival beszélgettünk.

 

A tartalomból

 

A 2012-es Tour de France álomcsapata


A nagy sporteseményeken megszokhattuk, hogy az esemény végeztével az újságírók és szurkolók a résztvevők közül megválasztják a torna álomcsapatát. Nézzük most, szerintünk hogyan nézne ki az idei Tour de France Dream Team-je.
 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Team Sky – a SIKERSZTORI - Avagy hogyan járulhatnak hozzá a kiemelkedő sportsikerek egy sportág népszerűsítéséhez

 

A Team Sky néhány éves története sikersztori, csupa nagybetűvel. A csapatot 2010-ben többek között azzal a nem titkolt céllal hozták létre az angolok, hogy öt éven belül hazai versenyzővel megnyerjék a világ legnagyobb kerékpárversenyét, a Tour de France-ot. Mindössze harmadik szezonjában a csapat már teljesítette is ezt a célkitűzést, Bradley Wiggins révén győzedelmeskedve a Champs Elysées-n. A gárda azonban nem csak a profi sportról szól. A Team Sky sportsikerei által támogatva Angliában jelentősen nőtt a kerékpárhasználók száma az utóbbi években, és elfogadottabbá vált a közlekedés ezen formája, mely eredmény talán még a profi sikereknél is jelentősebb! Egy csapat, amely a népszerűségi listák élére repítette a kerékpározást!
 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Tour-Tech a helyszínről

 

Megszokhattuk már, hogy a nagy körversenyek során mindig előkerül egy-két technikai érdekesség, vagy különleges designű bringa. Az idei Tour-on sem volt ez másképp…

 

Diavetítéshez kattints a képre
 

 

Rose Versand – A családias óriás

 

A kerékpárok fejlődése évről évre gyorsul. Kevés olyan dolog van, amire a sport szerelmesei évekre vagy akár évtizedekre is visszatekinthetnek. A német Rose név sokaknak ismerősen csenghet. Ha azzal egészítjük ki, hogy Rose-katalógus, akkor viszont már jóval többen kapnak a fejükhöz és jelenik meg előttük a közel 1000 oldalas prospektus, amely éppen az idén ünnepli 30. születésnapját. Az első kiadás 1982-ben, még fekete-fehérben jelent meg 64 oldalon, de 1994-re már 576 oldalasra duzzadt, amit maga Y. Shimano is azzal a dicsérettel illetett, hogy „Európa legjobb katalógusa”.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

A villanyhajtás térhódítása – Pedeleckörkép

 

Aki néhány éve még hitetlenkedett, mára annak is be kellett látni, hogy a pedelec, azaz az elektromos kerékpárok végérvényesen óriási szeletet vágnak ki a kerékpárok piacából. Körbenéztünk hát, itthon mi kapható, és mi nem. A kép nem túl rózsás, de reményt keltő.
 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Téma lezárva – Lakatkörkép

 

Lassan vége a nyárnak, és kezdődik az igazi városi kerékpározós hullám. Persze a lakatok-zárak felhasználási területe nem korlátozódik a lakott területen belülre, de tény, a legtöbb elkötött bringa hírét innen kapjuk. Megvizsgáltuk, milyen szempontok szerint válassz lakatot, és egyáltalán mi kapható itthon.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Cannondale-újdonságok 2013-ra

 

A hazai kerékpáros újságírás történelmében először kaptunk meghívást Cannondale-prezentációra. Így hát megragadtuk az alkalmat, és irány Ischgl Ausztriában, amely az egyik legszebb környék a bringázásra. És ekkor még a gépeket nem is láttuk!
 

Diavetítéshez kattints a képre

 

KTM 2013 – A harmadik kerékméret is színre lép

 

Az idén a 2013-as bringákat bemutató KTM press campet a gyönyörű Attersee partján rendezték meg. A csodás környezet és a remek idő megalapozta a jó hangulatot, s erre a bringák még rátettek egy lapáttal. Számtalan újdonsággal jelentkezett az idén a KTM, s ezek legnagyobb része a hegyikerékpárok közül került ki. A helyszín tökéletes volt a komoly tesztekhez, mert volt itt minden, a 15%-os aszfalttól a sziklás singletrackig.
 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Szénszálas túrázó – KTM Chronos LC

 

Soha járt nálunk karbonvázas trekking kerékpár. De most ennek is eljött az ideje, és nagyon kíváncsiak voltunk, mit tud nyújtani egy több mint 600 000 Ft-os krosszgép. Merthogy ennyit kell leszurkolni annak, aki a garázsában akarja tudni a KTM csúcsmodelljét.
 

Diavetítéshez kattints a képre

 

 

Vegyes érzelmekkel – Gepida Alboin 700 CRS

 

2009-ben és 2010-ben nagyon elégedett voltam a 700 CRS-sel, tavaly a csúcs 900 CRS-t teszteltük, az idén pedig újra a 700 CRS volt terítéken. Most beúszott néhány felhő a kék égboltra, de azért nem szaladtunk sírva visszaadni a bringát.
 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Transalp 2012 – Magyar résztvevőkkel

 

Akárcsak tavaly, az idén is voltak magyar résztvevői a Craft Transalpnak. Összesen három kétfős team vágott neki hazánkból a nyolcnapos versenynek, amelyen több mint 650 km-t és 20 000 m szintkülönbséget kell leküzdeniük. Interjút készítettünk a legeredményesebb csapattal, a Merida Maraton Team CST tagjaival. Név szerint Vas Peti és Kis Józsi terhelte a pedált, és az elmaradhatatlan csapatsegítő, masszőr, mindenes, megoldó ember, Holló „Bibi” Tibi kísérte őket, és próbált mindent úgy intézni, hogy nekik csak a versenyzésre kelljen figyelniük. Sokszor ez is embert próbáló feladat!
 

Diavetítéshez kattints a képre

 

 

 

Saalfelden Leogang : Világbajnokság, rafting és gyalogtúra egy helyen


Ez a hónap bővelkedett számunkra utazásokban. Tavaly már jártunk Leogangban a downhill világkupán, erről be is számoltunk nektek e lap hasábjain, most pedig kicsit nagyobb kört jártunk be. A Saalfelden Leogang régió legszebb helyein tekertünk. Az utazás egyik fő apropója az volt, hogy augusztus 31.–szeptember 9. között itt rendezik a cross country, downhill- és triál-világbajnokságot. Mivel a pályák részben elkészültek, ezért bejártuk ezeket is. De ezek előtt néhány szót Salzburgerlandról. Ha ide utazol, és nemcsak a bringázás a célod, hanem esetleg családos, nevezetességnéző nyaralást-telelést tervezel, akkor célszerű kiváltanod a Salzburgerland Card nevű kártyát. 46 euróért tekinthetünk meg 190 látnivalót, és utazhatunk tömegközlekedéssel vagy a 27 felvonó egyikével! Ez szinte ingyen van, hiszen az átlagos belépő- és felvonójegyek 5-10 eurótól indulnak. És ha esik az eső, akkor sem kell a szállodában ülni, hanem irány valamelyik múzeum vagy egyéb látványosság.
 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Hegyikerékpár-túra a Bükk déli részén

 

A Bükk az egyik legszebb vidékünk, és legérintetlenebb hegység hazánkban. Hatalmas területen fekszik, és számtalan hegyikerékpáros útvonalat jelöltek ki, köszönhetően a nemzeti parknak. Sajnos azt kell mondani, ez ma ritkaság hazánkban. Ugyan a túráinkat úgy állítottuk össze, hogy gyerekes családok számára is teljesíthetők legyenek, azért nem árt felkészülni arra, hogy azok az emelkedők, melyek néhány kilométeresek, bizony akár egyórás tolásra is kényszeríthetik azokat, akik csak nagyon ritkán kerékpároznak, és nem edzettek. A Bükk ugyan nem magas hegység, de MTB- és aszfaltos túrára is érdemes legalább egy esőkabátot vinni, mert ha hirtelen elromlik az időjárás, akár 10 fokot is hűlhet a hőmérséklet. Ez a túra a Felsőtárkány–Szilvásvárad–Szarvaskő közötti területen halad, végig jól kerékpározható úton. Ahol nehézségbe ütközünk, arra külön kitérünk a szövegben.
 

Diavetítéshez kattints a képre

 

 

Országúti túra a Bükk északi részén

 

Most következő túránk is a Bükk-hegységben kanyarog, azonban már nem a déli, hanem az északi oldalon. A túra kiindulópontja Szilvásvárad, amely nincs messze hegyikerékpáros túránk helyszínétől, így egy hosszú hétvégén akár mindkét kör teljesíthető. A Bánkút utáni szakaszon egyébként sem hátrány az MTB, mivel elég rossz az út minősége. Sőt, ha esetleg kerékpár nélkül érkeznénk, akkor sincs gond, mivel a Szalajka-völgyi bazársor után egy kerékpárkölcsönző is található, így akár tömegközlekedéssel is megközelíthetjük Szilvásváradot. Gyerekszállító utánfutóval is nekivághatunk a körnek, ha megfelelő az erőnlétünk, és a gyerek is hozzászokott a hosszabb utakhoz.
 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Elektromos kerékpárokkal Londonba – ELMŰ eBike Tour

 

Július 11-én, délelőtt 11 órakor indult útjára három bringás elektromos kerékpárok nyergében a londoni olimpiára, hogy ezzel is népszerűsítse ezen biciklik használatát és az ELMŰ-ÉMÁSZ Társaságcsoport E-mobility programját. Mire ezt olvasod, már meg is érkeztek Londonba, de nézzük meg egy kicsit, hogy mi történt velük.
 

Diavetítéshez kattints a képre

 



2012. augusztus-szeptemberi szám




Görög-szigettúra 2016. Görög-szigettúra 2016.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 10200 m
Nehézségi fok: 7
Célpont: SVÁJC 2015. Célpont: SVÁJC 2015.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 13500 m
Nehézségi fok: 9
Déli-Kárpátok 2015. Déli-Kárpátok 2015.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések