Friss Velo

2012. június-júliusi szám

Diavetítéshez kattints a képreJúnius 20-tól országosan kapható  a VELO magazin 2012/3-as június-júliusi száma. Aktuális magazinunk vázát a Giro d'Italia és a Tour de France adja. Felidézzük a közelmúltban véget ért 95. Giro legizgalmasabb pillanatait és bemutatjuk a főszereplőit. Helyszíni beszámolóinkon keresztül pedig egy turista, egy csapatfőnök és egy újságíró szemével tekintünk be a kulisszák mögé. A június 30-án rajtoló Tour de France-hoz egy kisokost készítettünk. Ebben minden fontos információ megtalálható a versenyről és megpróbálunk tanácsokat adni az etapok helyszíni megtekintéséhez is.


Itt a nyár, és itt az ideje a túrázásnak, a bringával való munkába járásnak. Ehhez a legideálisabb egy trekking bringa, melyekből körképünkben a hazai piacon elérhető gépeket vettük górcső alá. Aki pedig szeretne túrázni, azoknak három hazai túraútvonalat mutatunk be. Lehetőségünk nyílt egy kicsit a jövőbe tekinteni, a Merida Big 99 bringát teszteltük két héten át, mely a „halandók” kezébe legkorábban az Eurobike kiállítás DemoDayén kerülhet. Már van hazai forgalmazója a BMC kerékpároknak, a svájci gyártó kínálatából a Racemachine RM01 gépet kaptunk tesztelésre. Elérkezett végre a dátum, amit az országútisok annyira vártak. Publikussá váltak a 2013-as, újratervezett Shimano Dura Ace szett részletei, ezeket is összegyűjtöttük.

 

 

A tartalomból

 

 

 

Az ÉN Giróm, avagy a turista, a csapatfőnök és az újságíró élményei

 

 

2006 óta minden évben részt veszek a Giro d’Italián. Más templomba jár az év végi misére, a Szigetre, meg a Bogár-találkozóra, nekem meg ez jutott. Semmiért nem hagynám ki. Voltam már három különböző kontinensen bringás versenyeken, vb-n, Eb-n, Touron, OB-n, de a Giro a szívem csücske. A legközvetlenebb és legemberközelibb bringás verseny, amit láttam. Sokszor írtam már le saját élményeimet a VELO magazin hasábjain, hogy úgy gondoltam, az ÉN Girómnak ezúttal nem csak az én élményeimről kell szólnia. Éppen ezért meghívtam két, a kerékpársporttal teljesen különböző kapcsolatban lévő ismerősömet, Bodrogai Lászlót, aki a turizmusban dolgozó szakember, és abszolút csak hobbiszinten bringázik (de követi a tv-ben a Girót), illetve Steiner Györgyöt, aki jelenleg az egyik legeredményesebb hazai országúti kerékpáros klub szakvezetője.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

 

Giro-tech 2012

 

 

A 2012-es Giro d'Italia dániai szakaszán volt idő alaposabban szemügyre venni a mezőny kerékpárjait. Honlapunkon már hosszasan és csapatokra boncolva taglaltuk a bringákat (velo.hu/giro2012), most következzen a teljesség igénye nélkül néhány érdekes vagy különlegesen szép termék, elsősorban az időfutamok világából.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

 

Tour de France 2012 - Kisokos

 

 

Prológ: Liége 6,4 km
A tavalyi, rendhagyó évvel ellentétben az idén ismét egy rövid, 6,4 km-es prológgal kezdődik a versengés. A Giro után a Tour mezőnye is külföldről, Belgiumból indul majd, Liége városából, amely település ezzel a 2009-es Vuelta-rajt után ismét nagy körversenyt láthat vendégül. A 2004-es prológot szintén itt rendezték, melyet akkor a fiatal tehetség, Fabian Cancellara hódított el, és szerezte meg ezzel élete első sárga trikóját. A belvárosban kijelölt, 6,4 km-es, 2 visszafordítót tartalmazó pályán most is az erő dominál majd.

 

Diavetítéshez kattints a képre
 

 

Vissza a jövőbe – 2013 Merida Big 99

 

 

Ilyen még nem volt. Egy olyan bringát foghattam be tesztelésre, amely még csak prototípus, és alig néhány darab van belőle a világon. És nem idei, hanem 2013-as. Tehát „halandók” kezébe legkorábban a Eurobike kiállítás DemoDayén kerülhet. Persze láttuk a mallorcai sajtótáborban, de ott nem volt két hét a tesztelésére, mint most.
 

Diavetítéshez kattints a képre

 


 

 

Penge vagyok! – BMC Racemachine RM01-teszt

 

 

Ez évtől végre hazánkban is van forgalmazója a híres svájci bringagyártónak, amely győzelemhez segítette Cadel Evanst a Tour de France-on 2011-ben. A MOAB kerékpárbolt jóvoltából egy nagyon komoly bringát kaptunk tesztelésre. Megpróbáltam felnőni a feladathoz.
 

Diavetítéshez kattints a képre

 


 

 

Irány a nagyvilág! Trekking bringák tesztje

 

 

Itt a nyár, és itt az ideje a túrázásnak, a bringával való munkába járásnak. Ehhez a legideálisabb egy trekking bringa. Persze mára ezek piaca is szegmentálódott. Cross trekking, fitnesztrekking, city bike és a már megszokott trekking bringa. Ezeket vettük górcső alá.
 

Diavetítéshez kattints a képre

 


 

 

Mindent visz – Gepida Alboin 500-teszt

 

 

Bevallom őszintén, pánikba estem, amikor az autóm bringatartójára felemeltem a kerékpárt a nagyker parkolójában. Ez egy igazi romboló, downhill bringa súlyban. Persze mindennel felszerelve, amit csak kérni lehet. De azt még nem tudtam, hogyan jutok fel vele Dobogókőre. A helyzetet súlyosbította, hogy kilátásban volt egy kétnapos mátrai bringatúra, olyan igazi hátadon a házad stílusú, sátrazós, kinnalvós. De ne rohanjunk ennyire előre. Nézzük először a vasat!

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

 

Gumi nélkül el ne indulj!

 

 

Ez a mondás nemcsak a buliba készülő fiatalokra igaz, hanem a bringásokra is. Sőt, az sem mindegy, hogy milyen bringára, terepre, időjárásra milyet választasz. Világkupákon látni, hogy négy-ötféle gumigarnitúrával készülnek a versenyekre a csapatok. De hétköznapokra is meg kell gondolni, mit rakunk fel. Ebben próbálunk most egy kis segítséget adni.
 

Diavetítéshez kattints a képre

 


 

 

Shimano Dura Ace 2013

 

 

Elérkezett végre a dátum, amit az országútisok annyira vártak. Publikussá váltak a 2013-as Shimano Dura Ace szett részletei. Minden részében újratervezték, tehát nem ráncfelvarrásról van szó. Olyannyira nem, hogy eddig mindegyiknek a sorszáma 7-essel kezdődött. 1986-ban a 7400-as volt az első számozott DA szett, és a 7900-as volt az utolsó, 2010-ben kiadott alkatrész kódja. Jövő évtől megismerhetjük a 9000-es számmal.
 

Diavetítéshez kattints a képre

 

 

Bölcske - Szűz terület a bringások térképén

 

 

A szeptember közepén első ízben megrendezésre kerülő Bölcske Maraton adta az apropóját annak a túrának, amelyre április végén került sor, és az őszi verseny útvonalát volt hivatott kerékpárral bejárni. 

 

Diavetítéshez kattints a képre

 


 

 

Kerékpártúra a Balaton körül

 


Magyarország egyik legszebb túraútvonala a Balaton megkerülése. Megtalálható itt minden, amire egy kerékpáros vágyhat. A déli parton gyönyörű homokos standok, bazársorok és végig kiépített kerékpárút. A magyar tengerpart. Ezzel ellentétben az északi part a vadregényesebb, dombokkal, szőlőültetvényekkel tarkított. Itt jóval több látnivalóval lehet találkozni, ezért érdemes a menetidő nagy részét erre a szakaszra tartalékolni. Folyamatosan változik a táj Balatonfűzfőtől a Tihanyi-félszigeten át Badacsonyig. Teljesen mindegy, honnan és milyen irányból kerüljük meg a tavat, de célszerű az északi partot az elejére venni, mivel a szintkülönbségek legjelentősebb része itt található. Nemcsak azoknak kínál kellemes napokat ez a kör, akik csak kerékpározni szeretnek, hanem a gasztronómia, a történelem és a kultúra kedvelőinek is.
 

Diavetítéshez kattints a képre

 

 

Egynapos túra a Börzsönyben

 

 

A legtöbb kerékpáros Budapest környékén a Pilis/Visegrádi-hegység útjait veszi célba, ha túrázni szeretne. Pedig nincs messzebb a Börzsöny sem, és még a legszebb nyári napokon vagy hosszú hétvégeken sem lepik el túlzottan a turisták, így sokkal meghittebben és kellemesebben lehet bringázni. Már ha szeretjük a csendet. A hegység jellegét tekintve megegyezik a Pilissel. Kerékpározásra tökéletesen alkalmas, bár a hazai szokásokhoz híven kifejezetten hegyikerékpáros ösvény alig található. Aszfaltos tekerésekre, országúti edzésekre azonban kiváló, bár sok helyen hagy kívánnivalót maga után az út minősége. Ennek ellenére egyre kedveltebb a Budapest környéki bringások körében, mivel Vác felől végig kerékpárúton közelíthető meg, vagy a Nyugati pályaudvarról induló, Szob felé tartó vonattal, amelyen mindig van kerékpárszállításra alkalmas kocsi. Sajnos egyre fogynak a közkutak, ezért legjobb otthonról vinni a folyadékot, vagy a kocsmákban próbálkozni.
 

Diavetítéshez kattints a képre

 

 



2012. június-júliusi szám




Görög-szigettúra 2016. Görög-szigettúra 2016.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 10200 m
Nehézségi fok: 7
Célpont: SVÁJC 2015. Célpont: SVÁJC 2015.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 13500 m
Nehézségi fok: 9
Déli-Kárpátok 2015. Déli-Kárpátok 2015.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések