BLOG Pico Veleta mászás: Európa legmagasabb, aszfaltúton megközelíthető csúcsa (3396 m)

Időpont: 2017. december 02. szombat 21:07
Szakág: Országúti

 Néztem a tv-ben a Vueltát. A 15. szakaszon ment fel a mezőny a hegyre, mikor a kommentátor megemlítette, hogy ott látható a Veleta csúcs, Európa legmagasabb, aszfaltúton megközelíthető csúcsa (3396 m).

 

Beindult a fantáziám, tervezgettem, majd lefoglaltam a repülőjegyet és a szállást. Október 7-én este 8-kor landoltam Malagában a biciklivel együtt (karbon olasz outi, 50-36 és 10-es 13-29 fogsor).

 

Diavetítéshez kattints a képreDiavetítéshez kattints a képre

 

Azt tudtam, hogy a reptéren nincs csomagmegőrző, így a bicikli dobozát nem tudom ott elhelyezni. Fogalmaztam egy levelet, lefordíttatva spanyolra, azzal próbáltam szerencsét a reptéri autókölcsönzőnél ill. benzinkútnál, de hiába. Nem fogadták be a kartondobozt. A benzinkútnál megvacsoráztam, összeraktam a biciklit, bepakoltam az 5 kg-os hátizsákot. Végül a dobozt a gyalogos felüljáró alá, egy homeless-tanya-gyanús füves, szemetes helyre „dugtam”, és elindultam az éjszakába, a 62 km-re lévő Nerjába, első szálláshelyemre.

 

Átérve Malagán a tengerparton jó időben (20 fok), jól haladtam. A spanyol utak jók, szélesek, sok helyen kerékpársávval. Mégis sikerült összeszednem egy felütést, úgyhogy az éjfél az országúti lámpa alatt ért defekt szerelése közben. A nerjai hotelben eltöltött rövid éj után „hajnalban” (8 óra) keltem, de 9.15-ig várni kellett a reggelire, úgyhogy nem tudtam korán továbbindulni Lanjaronba, a következő 2 éji szálláshelyemre. Menet közben biciklisekkel beszélgetve kiderült, hogy a netes térképpel ellentétben dél felől nem lehet outival felmenni a Veletára.

 

Diavetítéshez kattints a képreDiavetítéshez kattints a képreDiavetítéshez kattints a képre

 

 

Lanjaronba érve ettem valami nem túl finom rizses ételt (ez volt gyorsan), aztán letettem a hátizsákot a hotelben, és hajtottam még estig 3 órát, így aznapra összejött 100 km. Másnap, hétfőn reggel elindultam Granadába (50 km), majd onnan fel a hegyre (45 km, átlag 6%). Lámpát nem vittem, úgyis visszaérek sötétedés előtt. Gondoltam.

Diavetítéshez kattints a képreDiavetítéshez kattints a képreDiavetítéshez kattints a képre

 

 

Terveim közt szerepelt a híres Alhambra futólagos megtekintése Granadában visszafelé jövet. Sok időt vesztettem a városban tájékozódással. Negyed 1 után kezdtem el a hegyet.  Evés, fényképezgetés miatt itt is a tervezettnél jobban fogyott az idő. 2550 m-nél sorompó zárja el az utat a gépjármű forgalom elől, biciklivel tovább lehet menni kissé gyengébb minőségű úton. Az utolsó km murva, outival járhatatlan, gyalogolni kellett. A végső néhány 10 m sziklamászás 8 fokos friss levegőn, gyors fotózkodás, aztán vacogós ereszkedés 2500 m-ig, utána legalább lehetett hajtani a szélesebb úton. 

Diavetítéshez kattints a képreDiavetítéshez kattints a képreDiavetítéshez kattints a képre

 

Sötétedett, mire visszaértem Granadába. Az Alhambrából annyi maradt, hogy láttam a táblát, amely mutatta az irányt, hogy merre kell menni feléje. Felkapcsoltam a hátsó támvillán felejtett 1 ledes piros villogót, és tudtam, hogy ez nem lesz elég visszajutni a hotelba. Azt viszont nem tudtam, hogyan szerzek rendes világítást este 8-kor. Az egyik kereszteződésnél megpillantottam egy fejlámpás futót. Leszólítottam, adja nekem a lámpáját, megveszem. Nem adta. Felhívta viszont a boltos haverját, majd elirányított hozzá (útba esett), aki megvárt záróra után. Sikerült egy ugyanolyan lámpát venni kétszer annyiért, mint amit a hotelben hagytam. Boldogan indultam hazafelé „fényárban”, nemsokára utolért egy terepjáró. A sofőr valamit kiszólt, megálltam. Kiszállt, a boltos volt az. Adott még egy jó 3 ledes piros hátsó lámpát. Ugyanolyat, mint amilyet a hotelben hagytam. Így már biztonságosan haladtam a sötétben, időnként 50-es tempóval a lejtőkön, nem kellett attól tartani, hogy egy-egy kátyú „elém ugrik”. Este 11-kor értem a szállásra. Majdnem 200 km aznapra.

 

Diavetítéshez kattints a képreDiavetítéshez kattints a képre

 

 

Reggel felvettem a hátizsákot, indulás a malagai reptérre (130 km). Nappal 25-28 fok volt, ideális hőmérséklet. Motril felé menet, és a tengerparton is utolért egy-egy kerékpáros, akik mögött tudtam menni 10-15 km-t. Nagy segítség volt. Délután 2-kor értem vissza a reptérre nagy izgalommal: megvan-e még a dobozom? Megvolt.

Csomagolás, átöltözés, irány haza.

 

3 nap, 490 km, 7031 m szint, szép idő, nagyszerű emlék.

 

Adatok:                                táv km            átlagseb.     em./sülly.m          átlagW

Reptér-Nerja                         62                  24,3              204/155              126

Nerja-Lanjaron,                   104                  19,6            1981/1327            146

Lanjaron-Veleta                    97                   14,7            3403/593              153

Veleta-Lanjaron                    94                   23,7              566/3279              86

Lanjaron-reptér                   132                  26,3              877/1483            133

 

Dr. György Zsolt, Alsótold




Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:

Eddig hozzáfűzött kommentek:

2018.02.23. 21:10
+1. Puputól (Karlovitz Kristóf) tudom, milyen ez, megírta (a RevoMag-on? az most szünetel...). Az Alhambra olyan csodálatos, hogy ott el tudtam volna tölteni az életem (de már foglalt). Külön elismerésem a szervezésért és az ügyes váratlan megoldásokért (doboz, lámpák)!

2017.12.25. 18:07
szép, gratulálok!!!

2017.12.13. 20:04
Én is csak irigykedni tudok :)

2017.12.08. 18:56
Elismerésem, kemény és bevállalós vagy!

2017.12.07. 00:38
Jo tura, irigykedem!

2017.12.05. 21:31
Respekt!

2017.12.05. 21:31
Respekt!

Blog

« 2018. október »
H K Sz Cs P Sz V
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
293031






Legaktívabb bloggerek
  • gyzsdr - Az utóbbi egy hónapban 1db blog bejegyzés.






Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8




Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések