BLOG Budapest – Székelyudvarhely 24 óra alatt, biciklivel

Időpont: 2013. augusztus 27. kedd 09:37
Szakág: Országúti

Augusztus 24-25-én első alkalommal rendeztek Magyarországon ultrakerékpáros versenyt. A 24 órás megmérettetésen a Dacia Logannal a Szaharát megjáró, majd az El Caminót végigbicikliző Vitéz Kürtős Team is részt vett.

 

A BSI, Budapest Sportiroda által szervezett versenynek a Budapesttől mintegy negyven kilométerre található kiskunlacházi repülőtér adott otthont. A szervezők a kifutópálya egy részén és a körülötte futó kiszolgálóutakon jelölték ki a hét kilométeres pályát. Összesen közel 300-an neveztek, ki egyénileg, ki csapatban, a versenyre, amelynek érdekes színfoltja volt, hogy a repülőteret nem zárták be, így számos fel- és leszálló kis-repülőgép is bővítette a látnivalók listáját.

 

„Tavaly ősszel, a BSI szervezésében lezajlott SPAR Budapest MaratonŸ-on is részt vett a csapatunk, ezért követtük a Sportiroda által szervezett sporteseményeket, és így szereztünk tudomást erről a versenyről. Akik már ismernek, tudják, hogy a Vitéz Kürtős Team szereti a kihívásokat, így természetesen összeállítottam egy csapatot, és beneveztünk. Az két alapemberen, magamon és Bálint F Gyulán kívül a csapat tagjai voltak a székelyudvarhelyi Sztojka Sándor és Kaffai Imre (tavaly ők is részei voltak a maratoni váltónknak), valamint Veres Attila, illetve a budapesti Sándor Gyula, aki, mivel egy Vitéz Kürtős lány jegyese, tiszteletbeli VKT csapattagnak számít” – avat be a csapat kulisszatitkaiba Bálint Gáspár, a Vitéz Kürtős tulajdonosa.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

A 24 órás verseny rajtját jelző kürt szombaton délután kettőkor szólalt meg, a mezőny egy felvezető motorkerékpár mögött kezdte meg a pedálozást. Az időjárás kegyes volt a résztvevőkhöz, az országban egyébként több helyen hulló eső elkerülte a kiskunlacházi repteret, de enyhe szél azért délután és délelőtt is nehezítette a résztvevők dolgát.

 

„Első alkalommal vettem részt kerékpárversenyen, a 24 órás verseny műfaja azonban nem ismeretlen előttem. 2005-ben és 2007-ben is indultam 24 órás gokartversenyen, az elsőn, Máriapócson, a Pénzes Autósport Egyesület csapatával az élen végeztünk, 2007-ben pedig az Arrows Kart Team tagjaként az abszolút harmadik hely és a kategória győzelem jött össze Kakucson.” – nyilatkozta a székelykeresztúri Bálint F Gyula. – „Országúti kerékpáron gyerekkorom óta nem ültem. A versenyre a csapat bérelt két bringát, amelyekkel a pályabejáráson találkoztunk először. Szerencsére a technika tökéletesen működött, és a defektek is elkerültek bennünket.”

 

Diavetítéshez kattints a képre

A csapattagok 3-4 kört tekertek egyszerre, majd átadták a stafétát, amely ebben az esetben az időmérő rendszer jeladója volt, amit a boka fölé kellett felszíjazni. A pályát bóják, illetve szalagok jelezték, éjszaka a célegyenesben és a kanyarokban volt világítás, a kerékpárokon pedig kötelező volt a folyamatos fénnyel világító első és hátsó lámpa használata. A sötétség beálltával a szél is alábbhagyott, ennek is köszönhető, hogy Gyula hajnali negyed négy körül megfutotta a csapat legjobb körét, a 12 perc 10 másodperces kör 34,5 km/h-s átlagsebességet jelent. A megállásokat is beleszámítva a csapat átlagsebessége 26,68 km/h volt.

„Az eredeti cél csak annyi volt, hogy végig tudjuk tekerni a 24 órát, de valamikor, a verseny folyamán felmerült, hogy összejöhet a Budapest – Székelyudvarhely távolság, és ez lett az új cél. Ez végül sikerült is, sőt még az is belefért, hogy utána kiugorjunk Homodórfürdőre borvízért. Sztoji 24:08:17-es óraállásnál gurult át a célvonalon, ennyi idő alatt 92 kört, 644 kilométert tettünk meg.” – mondta Gáspár, aki elégedett a csapata eredményével.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Bár a tavalyi nagyobb kaliberű túrák után a Vitéz Kürtős Team idén kevesebbet hallatott magáról, ez nem jelenti azt, hogy otthon ültek volna. A csapat júniusban egy robogós túrán körbejárta Korzika szigetét. Gáspár, Gyula és Imi megpróbálta megmászni a sziget legmagasabb hegycsúcsát, de a 2706 méteres Monte Cinto elérhetetlen maradt számukra. A hideg és csapadékos tavasznak köszönhetően 2380 métertől még összefüggő hó volt a hegyen, amihez mind a felszerelés, mint a mászótapasztalat hiányzott a csapatból. Hazatértük után Gyula egy sikeres Balaton-átúszással vigasztalódott, Gáspár pedig a Velencei-tóúszást teljesítette sikeresen. De az igazi nagy idei kaland még hátra van, ugyanis a Vitéz Kürtős Team október 11–13. között szervezi meg az 1. Kürtőskalács Fesztivált Budapesten, a Városháza parkban.

 

A csapat kalandjairól továbbra is a honlapjukon, a www.vitezkurtosteam.hu oldalon lehet olvasni, míg a Fesztivál gazdag programja a www.kurtoskalacsfesztival.hu weboldalon tekinthető meg.




Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:

Eddig hozzáfűzött kommentek:

2013.08.28. 09:42
Nem gondoljátok, hogy a cím megtévesztő?
Nem kicsit, nagyon!
Csalódtam, mert teljesen másra számítottam, mondjuk arra, ami a címben szerepel.

Blog

« 2018. július »
H K Sz Cs P Sz V
01
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
3031








Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8




Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések