BLOG Trek X-Caliber 29R

Időpont: 2013. július 15. hétfő 06:36
Szakág: Mountain bike
Címkék: Trek, X-Caliber, 29R,

A Repülő óriás…

Kaptam egy Trek X-caliber 29er-t a Trek hazai forgalmazójától a Nella-tól (www.nella.hu).
Idén nem terveztem részvételem a montis megmozdulásokon, de egy ilyen lehetőséget nem akartam kihagyni.
Nem először hajtottam 29-est, de versenyen még nem volt lehetőségem kipróbálni. Tavaly ősszel, amikor először teszteltem nagykerekűt, pár hét múlva már el is adtam a full-carbon 26-os Top-Fuel-emet, mert tudtam, nekem egy ilyen kell.
 

 

Diavetítéshez kattints a képre


Ahogy a KTM gyár idei prezentációján is szlogen volt , “26 inch is dead”, azaz "a 26-os halott". Ennek nyomatékot adva például a KTM idén már nem is mutatott be 26”-os montikat csak 29-eseket. Ennek persze vannak előnyei, de hátrányai is. Én kihangsúlyoznám, hogy a 29-es bringa NEM kezdőknek való. Olyan bringások gondolkodjanak a vásárlásán akik már egy, de inkább két éve viszonylag rendszeresen indultak 26”-os bicóval valamilyen montis versenyen.

 

Diavetítéshez kattints a képre


Azt gondolom, jóval gyorsabb ez a technológia, mint sok bringás rutinja, illetve technikai tudása és ezek hiánya biztos perechez vezet, de nagyon nagyhoz.
Mikor átvettem az X-caliber-t csak gyönyörködtem a jól összeállított, határozott színvilágában, az erős kontrasztokban. Nem cseréltem le semmit az rajta, mert úgy véltem nincs igazán olyan része, ami ne felelne meg egy Duna maraton középtávjára.
 

 

Diavetítéshez kattints a képre


Gyors beállítást követően, a Duna maraton előtti napon egy könnyed ismerkedős tekerést iktattam be a már megszokott kis ösvényeken a környékünkön. Már akkor éreztem, hogy ez egy repülő buldózer amit élvezettel fogok hajtani. Pár kilométer megtétele után, már a megszokott érzéssel tekeri az ember, egy fülig érő mosollyal az arcán. A Duna marcin a változó terepnek köszönhetően gyakorlatilag az utolsó kilométerig folyamatosan ismerkedtem az X-Cali határaival, tulajdonságaival.


Félelmetes, hogy mennyire jó vele sziklás terepen mászni vagy akar lejtőzni. Csak példaképpen: a full-telós, carbon 26-os Top-Fuel-emmel folyamatosan a féken tartottam a kezem, míg a „Dunán” a lejtők közel 70%-80%-n hozzá sem értem a fékkarokhoz, mert annyira stabilan törte az utat magának a 29-es. A mászások is jóval egyszerűbbnek tűntek (bár erő a 20%-30% -hoz azért kell), a kényelmes G2-es vázgeometriának köszönhetően. A 29-eseknek eleve nagyobb a tengelyek közötti távolsága és így stabilabbak a mászások során. A szűk kanyargós részeken sokkal határozottabban kell irányítani, mint egy 26-ost, de a széles kormány ezt megkönnyíti.

 

Diavetítéshez kattints a képre


A váz kellően merev, de az alulról érkező ütéseket finoman tompítja. Alpha Gold aluminium anyagból készülnek a hydro-formált csövek, ami már egy igen magas szintje az alu vázak gyártásának. Az alumínium gyártás technológiája már olyan szinten kiforrott, hogy sok esetben jobb választás, mint a jóval drágább és sérülékenyebb karbon. A váz merevségéhez még hozzájárul a 1-1/8"integrált csapágy is. Határozott a mászásoknál, kiállva a nyeregből semmiféle torzulást nem lehet érezni, csak azt ahogy átadja a teljes energiát a kerekekre.
Körülbelül 3.0-3.5 bár nyomással indultam neki a Bontrager Expert 2.2"-es gumikkal.
Azt a komfort érzetet adta, mint amikor lezárva van a hátsó rugós tag a fully bringán.
Száraz döngölt ösvényeken és apró kavicsos utakon érzi igazán otthon magát. Egy kicsit bizonytalanabb a nagyobb köves, sziklás szakaszokon, de nagyon hamar hozzá lehet szokni.
Mászások során a csúszós, vizes köveken is ha az ember a kellő lendülettel hajt neki, csúszásmentesen, tökéletesen irányítható. A saras szakaszokon szintén van egy kis bizonytalan mozgása ami a nem túl mély mintának is köszönhető, viszont cserébe nagyon gyorsan és könnyen pereg ki belőle a sár.
A kerekek szintén a Bontrager termékei és a zárt csapágyazású agyaknak köszönhetően nagyon finoman futottak.
A kerék-szettet Bontrager Mustang Disc 29-es felnikkel szerelték, amik "tubless ready" feliratot kapták, azaz belső nélküli használatra is alkalmasak. Nem éppen a legkönnyebbek, viszont annál inkább bírják a strapát, ami terepen igencsak fontos.
A megállásért az Avid Elixir 1 hidraulikus tárcsafékek felelnek. Arcátlanul harapósan, határozottan, de finoman adagolhatóan. Saras, csúszós terepen is jól érezhető mikor kezd el mászni a hátsó fele a gépnek és pillanatok alatt korrigálható. Hosszabb lejtőzések alkalmával sem volt nyúlós a fék, nem lehetett érezni, hogy a fékerő csökkent volna. A RockShox Reba RL 29 villa 100mm rugóúttal rendelkezik, ami abszolút elegendő és a jó beállítást követően tökéletesen, finoman dolgozta el az út egyenetlenségeit.
 

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

A Sram X-7 rendszere terhelés alatt is pontosan, gyorsan, precízen tette a dolgát.
Összességében ez egy ízig-vérig versenyre termett gép. Maximális örömfaktort nyújt használójának az első perctől kezdve. Egy olyan bicó, amit megveszel és nem kell cserélni rajta semmit, mert így ahogy van mehetsz vele versenyezni.
Árban is szenzációs és befektetésnek sem utolsó, mivel jó néhány év után, mikor egy újabb modellt nézel ki magadnak, minimális értékvesztéssel adod majd tovább egy másik bringásnak.
A kellemes ár mellett ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a prémium márkák közül a Trek az egyetlen, aki örök váz garanciával adja kerékpárjait, ami egy több százezer forintos befektetésnél (sokaknak ez több éves spórolás eredménye), bizony igen csak fontos szempont.

 

 

 




Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:

Eddig hozzáfűzött kommentek:

2013.07.18. 17:09
Köszi az észrevételt.

2013.07.15. 18:32
Kár, hogy a helyesírási hibák miatt sokat veszít az értékéből a cikk.
Jobban kellene figyelni!

Blog

« 2017. július »
H K Sz Cs P Sz V
0102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31








Görög-szigettúra 2016. Görög-szigettúra 2016.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 10200 m
Nehézségi fok: 7
Célpont: SVÁJC 2015. Célpont: SVÁJC 2015.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 13500 m
Nehézségi fok: 9
Déli-Kárpátok 2015. Déli-Kárpátok 2015.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8




Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések