Technikai hírek

« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 ... utolsó »

Bianchi 2016-os kerékpár újdonságok2015.09.14. - A világ egyik legrégebbi kerékpárgyártója 2016-ban sem hagyja unatkozni rajongóit, számos újdonsággal rukkolnak elő a következő szezonra. Az újdonságok gyöngyszemét már láthattuk a Lotto.nl csapat tagjai alatt, akik a Tour de France során használhatták a Specialissima modellt.

Specialized 2016-os országúti újdonságok: Venge Vias, Ruby Expert, Tarmac Pro és Sirrus Expert2015.09.11. - A Specialized idén is hű volt önmagához, így rengeteg újdonságot mutatott be a jövő évre vonatkozóan. A márkával kapcsolatos 2016-os bemutató első cikkében az országútra készített kerékpárjaikkal foglalkozunk, a későbbiekben pedig az okos kiegészítőik jönnek.



Ajánló: Felső kategóriás Mitas külsőgumik2015.09.03. - Ahogyan arról már korábban beszámoltunk a cseh Rubena külsőgumi gyártó márka (és tulajdonosa, a CGS Holding) termékei az év elejétől MITAS márkanév alatt futnak. Új fejlesztésű gumijaik közül most a felső kategóriás újdonságaik következnek.


Cube 2016-os országúti kerékpár újdonságok2015.09.01. - 2016-ban rengeteg új versenygéppel lepi el a Cube az aszfaltot, az országúti kerékpározás szerelmesei három kategóriára bontva (Komfort, Aero Endurance és Race) találhatják meg a számukra legjobban illő modellt. Ezt a fenti tábla is jól szemlélteti, hogy mely családhoz, mely modell tartozik. A márka nemzetközi weboldalán ITT már minden 2016-os modell leírása és pontos specifikációja és további képek is elérhetőek. Az alábbiakban mi két új modellt emeltünk ki, melyek szerintünk a legnagyobb érdeklődést generálhatják a palettájukról.

Ajánló: Kedvező árú Mitas montis külsők2015.08.28. - Ahogyan arról már korábban beszámoltunk a cseh Rubena külsőgumi gyártó márka (és tulajdonosa, a CGS Holding) termékei az év elejétől MITAS márkanév alatt futnak. Új fejlesztésű gumijaikat két részben mutatjuk most be, az első cikkben két kedvező áru termék, majd a második cikkben a felső kategóriás újdonságaik következnek.

Így működik a SRAM RED eTAP elektromos országúti szettje2015.08.27. - A SRAM pontosan tudta, hogy semmit nem érnek el azzal, ha a Shimano és a Campagnolo után, a két nagy gyártóhoz hasonló működésű országúti elektromos szettel lépnek piacra, ráadásul 2016-ban már nem is szexi, ha kábelekkel húzogatjuk az egymillás szettünket. Nem kevesebb, mint 5 évet raktak bele a fejlesztésbe, melynekeredményeként sikerült teljesen újat alkotniuk. A Sram RED eTap szett nem csak elektromos, de vezeték nélküli is. Mind az első, mind a hátsó váltón van egy kis jeladó, ami egy saját rendszeren keresztül (ennek a neve AIREA és 128 bites rejtjelezést használ) kommunikál a fékváltókarokkal, az eredmény pedig egy halk szisszenés és villámgyors váltás.

Az Eurobike kiállítás 10 arany díjjal jutalmazott terméke2015.08.27. - A Eurobike Award kiemelkedő nívódíjat jelent kerékpáros körökben, mellyel egész évben lehet majd reklámozni a plecsnit kapott cuccokat. A világ legnagyobb kerékpáros szakkiállítása során egy hattagú zsűri díjazza a termékeket, melyek a Golden Award vagy a „sima” Award díjat kapják. Természetesen a Golden Award az értékesebb, következzenek most az idén erre a címre érdemes termékek, melyeknél többségben van a feltörekvő e-bike paletta.

Világújdonságot mutatott be a Magura, itt az elektromos ülésmagasság állító2015.08.25. - A ma kezdődött Eurobike kiállítás apropóján világújdonságot mutatott be a Magura cég, mely az 595 grammos, Vyron névre keresztelt vezeték nélküli, elektromos ülésmagasság állítós üléscső. A hidraulikus működésen alapuló rendszer 150 mm mozgást tesz lehetővé és bárhol megállítható ezen a távon belül. Az Elect névre keresztelt fejlesztést korábban már a teleszkópos villák csillapításánál is használta a cég. A kormányon elhelyezett távirányító az ülés alatt lévő érzékelővel kommunikál. Ahhoz, hogy az ülés lefelé menjen, súlyt is kell rá rakni, csak a gombnyomás nem elég. A nyeregre nehezedve és a gombot megnyomva akár egy pillanat alatt teljesen leengedhető, míg a másik gomb az eredeti magasságra való visszaállításért felel.

4,96 kg az új Fuji SL Light2015.08.22. - Az amerikai Fuji kerékpárgyártó cég a Vuelta a Espagna körverseny rajtja előtt mutatta be vadonatúj csúcsmodelljét, mely az eddig szériában gyártott országúti vázak közül a harmadik legkönnyebb. A váz súlya 56-os méretben csak 695 gramm, a teljes bringa Sram Red szettel és a Reynolds legjobb kerekeivel szerelve 4,96 kg-ot nyom, így az UCI szabálynak sem felel meg, közel két kilóval alatta van. Az SL 1.1-es komplett gép ára 3 millió Forint fölött van, de elérhető lesz belőle az 1.5-ös verzió is, kicsit nehezebb súllyal és feleennyiért. A Fuji előző csúcsmodelljével az Altamirával, 2011-ben már nyertek Vueltát, akkor Juan Jose Cobo vitte sikerre a márkát, most a Caja Rujal kerekesei próbálhatnak szakaszgyőzelmet szerezni az új géppel a körversenyen. Az SL 19%-al könyebb, mint az Altamira volt, a cég mérései szerint a fejcsőnél 9, a középrésznél 11, míg a villánál 18%-al merevebb elődjénél. A Caja Rujal szerelői a hajtóműveket nehezebb Rotor hajtóműre cserélték, felrakták a bringára a pedált és a kulacstartókat is, de még így is azon kell törniük a fejüket, milyen nehezítést alkalmazzanak, hogy elérjék az UCI által engedélyezett minimális súlyt, azaz a 6.8 kg-ot.

Hidraulikus országúti szettet mutatott be a Rotor2015.08.19. - A Rotor eddig leginkább az ovális alakú hajtóműveiről volt híres, melyet több WorldTour csapat is használt, de most 6 éves fejlesztés után egy országútis szettet mutatnak be, melynek különlegessége, hogy a fék és a váltási rendszer is hidraulikus. Az új szettet a Magurával együttdolgozva dobják a piacra, várhatóan 2016 elején.

Megjelent az első tárcsafékes országúti a profik mezőnyében2015.08.12. - Ahogyan arról már korábban hírt adtunk, a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség engedélyezte a profi csapatoknak, hogy augusztusban és szeptemberben, két álltaluk választott versenyen tesztelhessék a tárcsafékeket az országúti kerékpárokon. Az első próbálkozás a holland Team Rompoot csapatához fűződik, akik a jelenleg is zajló Eneco Tour-t teljesítik tárcsás gépekkel, 140 mm-es Sram féket használnak. A döntés picit furcsa, annak tekintetében, hogy az Eneco egy teljesen sík körverseny, a tárcsafékeknek pedig elsősorban a hegyi lejtmenetekben és vizes időben lehet jelentőségük. Rajtuk kívül még a Sky is jelezte a UCI felé, hogy használni fogják a tárcsafékeket a versenyen, de a brit csapatnál eddig nem láthattunk ilyen kerékpárt.A WorldTour csapatok közül a közelgő Vueltán a TREK alatt láthatunk majd tárcsafékes gépeket. Vannak olyan csapatok is, ahol a kerékpárgyártó kínálatában csak az amatőröknek szánt modelleknél érhető el a tárcsafékes verzió, így sem ők, sem a Campagnoloval szponzorált csapatok (tárcsafék hiányában) nem fogják még idén tesztelni az új technológiát.

14 hasznos gyerekszállító kerékpáros eszköz2015.08.04. - A gyermek utánfutó a kerékpár után csatolható kétkerekű utánfutó, amelybe egy vagy két gyerkőc ülhet. Általában ponyvával burkolt, hogy a gyermek ne fázzon. Használata igényel némi gyakorlást, meg kell szoknunk, hogy hosszabb a kerékpár és szélesebb a vontatmány. Biztonságosabb, mint a gyermekülés, mivel súlypontja alacsonyabb, de hátránya, hogy forgalomban kevésbé látható, méretei miatt valamivel körülményesebb vele a manőverezés, és a szembeszél könnyen belekap. Különböző megoldások lelhetőek a piacon – amelyek közül választhatunk „lapraszerelt”, könnyedén szét- és összeszerelhető darabokat.

2015.07.30. - A karbon technológia a hegyikerékpározás világában majd’ három évtizedes múltra tekint vissza. Éppen 20 éve történt például, hogy 1995-ben megjelent a piacon a Trek Y33-as, az első összteleszkópos, karbonvázas MTB. A teljes XTR szettel szerelt bringa súlya 11,5kg volt, amely köszönhető volt az akkori Rock Shox Judy SL villának, és a Bontrager kiegészítőknek. Alig egy-két darab jutott be az országba, amelynek legfőbb oka az ára volt.

Prototípus FSA elektromos szett a Tour de France-on2015.07.23. - Az FSA már régóta beszél róla, hogy ők is belépnek az elektromos országúti váltószettek piacára, de idáig nem történt komoly előrelépés. A történet a végéhez közeledik, a Tour de France második pihenőnapján ugyanis a cég által támogatott két csapat, az Etixx és a Tinkoff-Saxo egy-egy kerékpárján megjelentek az FSA prototípus darabok.



« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 ... utolsó »




Görög-szigettúra 2016. Görög-szigettúra 2016.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 10200 m
Nehézségi fok: 7
Célpont: SVÁJC 2015. Célpont: SVÁJC 2015.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 13500 m
Nehézségi fok: 9
Déli-Kárpátok 2015. Déli-Kárpátok 2015.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések