Magyar hírek

« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 ... utolsó »
2018.08.05. - Az idei Magyar Kerékpáros Körverseny eseményeit hat kontinens 195 országában láthatják a sportot kedvelő tévénézők, mindez a Tour de Hongrie-t szervező Vuelta Sportiroda, illetve a Tour de France, a Dakar Rally és számos nagy nemzetközi esemény mögött álló Amaury Sport Organization (A.S.O.) együttműködésének köszönhető. A labdarúgó világbajnokság után a világ második legnézettebb televíziós eseményét, a Tour de France-t 2,6 milliárd tévénéző követte, a világszerte rendkívül népszerű sportág kedvelői augusztus 14-től Magyarországra figyelnek majd. "Ez a siker minden előzetes várakozásunkat túlszárnyalja – mondta Eisenkrammer Károly, a Tour de Hongrie főszervezője. – Ezt a fantasztikus ugrást az tette lehetővé, hogy a Magyar Kormány tavaly óta kiemelt eseményként kezeli a Magyar Körversenyt, sportértéke mellett a turizmus fellendítésére gyakorolt hatása miatt is. És az, hogy jól sáfárkodtunk a ránk bízott lehetőséggel, nem álltunk meg a kötelező elvárások teljesítésénél. Támogatóink két fontos elvárást fogalmaztak meg: az egyik az, hogy a Tour de Hongrie 2018-ban már első kategóriás versenyként szerepeljen a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség naptárában (így minden eddiginél erősebb mezőny érkezik Magyarországra), illetve az esemény bekerüljön az Eurosport programjába.” „Azt hiszem, a kitűzött célokat sikerült jelentősen túlszárnyalnunk. Felkerestük a Tour de France szervezőjét, az A.S.O-t, amely egyedülálló kapcsolatrendszerrel bír a nemzetközi televíziós csatornák körében, és amint a számokból látszik, igazán kitett magáért az elmúlt hónapokban. Felvettük a kapcsolatot olyan nemzetközi cégekkel, amelyeknek gyakorlatuk van országúti kerékpárversenyek magas színvonalú filmezésében – folytatta a főszervező. – Az elmúlt egy év intenzív előkészítő munkával telt a médiacsapat számára, a Magyar Televízió és a spanyol International Sports Broadcasting munkatársai több közös egyeztetésen, pályabejáráson vannak túl. Az adás nemzetközi koprodukcióban készül, magyar, spanyol, holland, francia és szlovén szakemberek segítségével, összesen csaknem száz fős televíziós stáb dolgozik majd a versenyen." A főszervező köszönetet mondott az Emberi Erőforrások Minisztériuma sportért felelős államtitkárságának, a Magyar Turisztikai Ügynökségnek, a Tour de Hongrie útvonalában szereplő rajt- és célvárosoknak, a támogatóknak és a rendezésben közreműködő szervezeteknek. Révész Máriusz Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos is reagált erre a hírre: „A Tour de Hongrie nem csupán egy kerékpárverseny. A világ számos országában a nemzetközi körversenyeket arra is használják, hogy a tévénézőknek megmutassák az ország tájait, természeti értékeit. Nincs ez másként a Magyar Körverseny esetében sem. Ezzel a lépéssel, hosszú távon óriási lehetőséghez jutott a verseny szervezőbizottsága, hiszen a következő években azok a városok, amelyek az útvonalban szerepelnek, előre kalkulálhatnak azzal, hogy a magyar tévénézők mellett világszerte milliók találkoznak az ott készült képekkel. "Külön gratulálok a szervezőknek! Óriási eredménynek tartom, hogy a világ nagyobbik felén figyelemmel lehet kísérni a körversenyt, Magyarország szépségeit, tájait. Biztos vagyok abban, hogy a Tour de Hongrie hozzá fog járulni a magyar idegenforgalom fellendítéséhez, és sokan kapnak kedvet ahhoz, hogy ellátogassanak Magyarországra, akár kerékpárral akár a nélkül.” Részletek a Tour de Hongrie közvetítéseiről: KLIKK IDE! A legnagyobb magyar kerékpárverseny, a Tour de Hongrie augusztus 14-én kedden Siófokon prológgal rajtol, a nemzetközi mezőny a Balatonalmádi, Keszthely, Velence, Székesfehérvár, Cegléd, Hajdúszoboszló, Karcag, Miskolc, útvonalon hat versenynap alatt, tíz megyét érintve 865 kilométert tesz meg a kazincbarcikai befutóig. Ebben az évben 20 csapat kapott meghívót, minden együttes hét kerékpárossal állhat rajthoz a Magyar Körversenyen.

2018.08.02. - Távolság, ami közelebb hoz – szemléletformáló kampány indult a biztonságosabb közlekedésért Távolság, ami közelebb hoz címmel indít szemléletformáló kampányt az Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos. A program célja, hogy felhívjuk az autóvezetők figyelmét a megfelelő előzési oldaltávolság biztosítására, amikor kerékpározók mellett haladnak el. Másfél méter lakott területen kívül, egy méter településen belül az ajánlott távolság, amit meg kell tartani, hogy a kerékpáros és az autós biztonságosan haladhasson el egymás mellett. Révész Máriusz, aktív Magyarországért felelős kormánybiztos azzal nyitotta a sajtótájékoztatót, hogy jelenleg a világ negyedik legelhízottabb nemzete vagyunk, amelyen változtatni szeretnénk. Elmondta, hogy egy kutatás alapján 2 évvel hosszabb a rendszeresen biciklivel munkába járó emberek várható élettartama, mint azoké, akik autóval teszik meg ugyanezt az utat. Ha 100 ezer ember elkezdene biciklivel munkába járni, akkor 200 ezer évet nyernének a magyarok. Egy másik kutatást is idézett, amely szerint Magyarországon a legtöbben azért nem ülnek biciklire, mert nem érzik magukat biztonságban. Azért indítja útjára a másfél méteres előzési oldaltávolságot népszerűsítő kampányt a kormánybiztosi iroda, hogy biztonságosabbá tegyük a közlekedést a kerékpározók és autóvezetők számára is. A cél: hosszabb és egészségesebb élet A kormánybiztos elmondta, hogy a KRESZ módosítását előkészítő társadalmi egyeztetésen minden kerékpáros szervezet egyetértett abban, hogy 1,5 méternek kell lennie az előzési oldaltávolságnak országúton, és 1 méternek település határon belül. Jelenleg a KRESZ-ben pusztán annyi szerepel, hogy megfelelő oldaltávolságot biztosítson az autóvezető a kerékpárosnak. A kampány azt javasolja, hogy a megfelelő a másfél méter és az egy méter legyen. A kormánybiztos kiemelte, hogy az előzési oldaltávolság kampány nem a kerékpárosokról szól az autósok ellen, hanem meghatározzuk, hogy mi a kívánatos és biztonságos a közlekedésben, ami mindenkinek segít. Reményét fejezte ki, hogy a kampány hatására biztonságosabbá válnak az utak, és többen kezdenek el kerékpározni a mindennapokban. Így összességében hosszabb és egészségesebb életet fogunk élni. Eisenkrammer Károly, a Tour de Hongrie főszervezője a kampányt indító sajtótájékoztatón bemutatta az idei Tour de Hongrie sárga trikóját, amelyet minden nap a versenyben élen lévő versenyző fog viselni. A sárga trikón idén a kampány üzenete lesz látható. A főszervező elmondta, hogy két okból karolta fel a kezdeményezést a Tour de Hongrie. Egyrészt egy sportoló egy év alatt 20000 kilométert kerékpározik, míg egy hobbikerékpárosnál már a 2000 kilométer is nagyszerű szám. Így elmondható, hogy versenyszervezőként tízszer olyan fontos számára, hogy az autóvezetők vigyázzanak a kerékpárosra. Felhívta a figyelmet, hogy a kerékpáros teljesen védtelen akkor, amikor megelőzik, teljesen ki van szolgáltatva az autóvezetőnek. A verseny csatlakozásának másik oka, hogy a Tour de Hongrie-t kiemelt médiafigyelem kíséri. Ez a figyelmet örömmel használják fel, hogy egy ilyen fontos és jó ügyet támogassanak. A Tour de Hongrie-n emellett több csapat is a kampány képét fogja a mezén viselni. Amiben Románia előttünk jár Révész Máriusz elmondta, hogy számos országban a másfél méteres előzési oldaltávolság már része a helyi KRESZ-nek, így például Franciaországban, Belgiumban, Spanyolországban, de tavaly óta már Romániában is. A kampánynak az a célja, hogy végül itthon is a szabályozás része legyen a kampány fő üzenete. A másfél méteres oldaltávolság fontosságára Chrisitan Prudhomme, a Tour de France főszervezője hívta fel a figyelmet, amikor tavaly bemutatta az idei verseny útvonalát. A Tour de France kiemelt témává tette az előzési oldaltávolság fontosságát. A magyarországi kampány ehhez a kezdeményezéshez csatlakozik. Így a megjelenésében is a francia kampány elemeit használja. Vloggerek a kampány mellett A sajtótájékoztatón bemutatták a kormánybiztos felkérésére készült videókat. Magyarósi Csaba, népszerű Youtube vlogger és a Bringás Brigantik alkotói készítettek egy-egy videót, amelyekben a biztonságos kerékpározásra és a megfelelő előzési oldaltávolságra hívják fel a figyelmet. A Bringás Brigantik alkotója, Kolovratnik Krisztián a sajtótájékoztató elmondta, számára az egyik legfontosabb üzenete a kampánynak, hogy nem autósok és bringások vagyunk, hanem emberek, akik egyszer biciklivel, egyszer autóval közlekednek. „Hosszú távon mindenkinek érdeke, hogy több kerékpár legyen az utakon, a városok élhetőbbé válnak, gyorsabbá válik a közlekedés, javul a levegő minősége. Valójában csak pozitív következménye lehet annak, ha több kerékpáros lesz az utakon. – ezekkel a szavakkal zárta a sajtótájékoztatót Révész Máriusz. A kampány augusztus elsejétől szeptember 30-ig tart. Nyomtatott és az online médiában megjelenő hirdetésekkel, két rövidfilmmel, honlappal, autóbuszokon elhelyezett hirdetésekkel figyelmezteti az autósokat a biztonságos előzéshez szükséges távolság megtartására, ezzel csökkentve az elsodrásos kerékpáros balesetek számát. A kampány hivatalos honlapja: masfelmeter.hu Budapest, 2018.08.01.

2018.08.01. - A tél során már hírt adtunk róla, hogy Peák Barnabás részt vehetett a Quick-Step csapat spanyolországi edzőtáborában, a mai nap pedig újabb nagy előrelépés történt az ügyben, hogy hazánkna újra a legmagasabb osztályba tartozó országúti versenyzője legyen. A belga csapat közleményben jelentette, hogy a 19 esztendős magyar bajnok és a 21 esztendős dán Mikkel Frølich Honoré augusztus 1-től az ún. stagieri státuszban próbálhatják ki magukat náluk. Ez még nem szerződést jelent, hanem azt, hogy adott ideig a csapatban versenyezhetnek, tesztelik képességeiket és amennyiben elégedettek az eredményekkel úgy elképzelhető, hogy a 2019-es szezonra már szerződést kapnak. "Amióta elkezdtem kerékpározni, mindig az volt az álmom, hogy egy WorldTour csapatban tekerhessek, de nem gondoltam volna, hogy erre a világ legjobb csapatában lesz lehetőségem. Már decemberben is nagyon jól éreztem magam a csapattal, alig várom, hogy a színeikben versenyezhessek. Nagyon sokat szeretnék tanulni tőlük, főleg a versenytaktikáról, amiben tényleg ők a legjobbak a világon. Tudásom legjavát fogom adni, szeretném megmutatni mire vagyok képes, akár a csapatért kell dolgoznom, akár ha lesz lehetőségem magamért versenyezni." - mondta Barnabás. A Quick-Step edzője, Koen Pelgrim szerit mindkét újonc erős "allrounder" versenyző, akik jól tudnak menni hegyre, időfutamot és sprintelni is. Az újoncok versenyprogramját még nem tette közzé a csapat.

2018.07.29. - Július 26. és 29. között került megrendezésre az osztrák Graz-Statteggben a hegyikerékpáros Európa-bajnokság, melyen szép számmal képviselték hazánkat a szakág legjobbjai.

2018.07.25. - A.S.O. – Tour de Hongrie együttműködés Megtisztelő meghívásnak tesz eleget a tizenkét fős magyar kerékpáros küldöttség, amely vasárnap részt vesz a Tour de France párizsi befutóján és a világ legnagyobb kerékpáros eseményének ünnepélyes eredményhirdetésén. Amint arról korábban beszámoltunk, a Tour de France szervezője, az A.S.O. nevű szervezet 2018-ban már a Tour de Hongrie kiemelt együttműködő partnere, reményeink szerint hamarosan bejelenthetjük az összefogás első, nemzetközi szinten is elismerésre méltó eredményeit. Az A.S.O. meghívta a Tour de Hongrie szervezőit a Tour de France utolsó szakaszára. A magyar küldöttség tizenkét fős lesz, Párizsba utazik Révész Máriusz, Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos és Dr. Princzinger Péter, a Magyar Kerékpáros Szövetség elnöke, Eisenkrammer Károly, a Tour de Hongrie főszervezője és Szilasi László, a Tour de Hongrie versenyigazgatója is.

2018.07.22. - Július 22-én, immároon harmadik alkalommal rendezte a Bringajka egyesület a Kab-hegyi időfutamot. Borongós fülledt melegben gyülekeztek a versenyre az ország összeg szegletéből nevező kerékpárosok. Azok, akik az időjárás jelentésekkel nem törődve eljöttek, szép időben tekerhették végig a megterhelő 17.5km távot. Az erdei aszfaltos úton kemény emelkedőkkel teli tűzdelt pályán érhettek fel 699 m magasan fekvő adótoronyig. Férfiaknál alegjobb időt, 31:36-ot Szabó Bálint Solt hajtotta, nőknél Matuz Etelka nyert 37:02-es idővel Fotógaléria ITT és ITT Teljes eredménylista a letölthető fájlok között.

2018.07.22. - Debrecen és Ibrány között rendezték a V4 Special Series UCI 1.2-es kategóriájú országúti versenyt, melyre 17 csapat érkezett, a magyarok közül a Pannon Cycling Team, a Kőbánya Cycling Team, az Epronex-Bike Hungary, a DKSI-Kontent és a Zengő KSE sorai. A 157km hosszú sík futam végén hárman érkeztek a célegyenesbe szökésben, ahol Kusztinak sikerült a legjobban a sprint, így megnyerte a nagydíjat, ezzel értékes UCI pontokat is gyűjtve a nemzetnek. Bár Kusztit inkább hegyi menőként ismerjük, az Osztrák Körversenyen összeszedett formáját át tudta menteni a mai sík napra is.

2018.07.22. - Sopronban rendezték a 2018. évi XCO Magyar Bajnokságot, ahol látványos sziklakertekkel és ugratókkal tűzdelt 3.1 km hosszú, körönként 202 méter szintet tartalmazó erdei pályán versenyeztek a felnőtt korcsoportok. A női elitben semmilyen meglepetés nem történt, Benkó Barbi közel negyedóra előnnyel győzött, így az idei évben összejött neki karrierje során először a "mesterhármas", azaz három szakágban (cyclo-cross, országút, XCO) is ő lett a magyar bajnok. A férfi elitben Parti András is sokadszorra állhatott fel a dobogó tetejére, a második helye némi meglepetésre Palumby Zsobor végzett, a múlt heti U23-as országúti EB-n kiválóan szereplő Dina Márton és Valter Attila kettős előtt. Teljes eredménylista a letölthető fájlok között.

2018.07.15. - Peák Barnabás pénteki időfutam 11. helye után, a hétvégén a mieink számára két top 10-es eredménnyel zárult a junior és U23-as korcsoportnak rendezett országúti Európa-bajnokság. A csehországi Brno környékén az U23-as fiúkra 140 km várt, 10 km-es körpálya (ahogyan a többi korcsoportnak is), melynek első fele egy kb. 5 km hosszú emelkedő volt. A brutálisan nehéz terepen a 159 indulóból mindössze 54-en értek célba értékelhetően, köztük a három magyar is! A svájci győztes, Marc Hirschihez képest (aki 35.36 km/h-ás átlaggal nyert) mindössze tizenegyen értek be 1 percen belül, köztük a nyolcaik helyen Dina Márton (9 mp hátrányban,) és Valter Attila (14 mp hátránnnyal), mindkettőjüké kiemelkedő teljesítmény. Peák a 47. lett, negyedóra hátránnyal. Junior lányoknál a nemrégiben országúton is bajnoki címet szerző (de egyébként inkább mountain-bike versenyeken induló) Buzsáki Virág révén voltunk érdekeltek. A 75 km-es távon az orosz Galeeva 6 perces előnnyel ért egyedül célba, Virág a 40. lett 20 perc hátrányban a 60 célba érkező közül. A nők U23-as futamában 108 km várt a 73 rajtolóra, melyből 36-an értek csak be, a cseh Noskova 30.6 km/h-ás átlaggal győzött, közel 4 percet adott a második helyezett holland Aafkének, aki pénteken nyerte az időfutamot. A futam egyetlen magyarja, Szabó Zsófi nem tudta befejezni a futamot. Junior fiúknál az "új Eddy Merckx", a belga Evenepoel az időfutam sikere után a mezőnyversenyen is alázott. Egész napos szökése végén 9 perccel ért haza szólóban! A 167 indulóból 53-an értek célba, a magyarok közül ez sajnos senkinek sem sikerült (Mészáros Ábel, Forray András, Schneider Sebestyén, Tomka Boáz). Teljes eredménylisták lent, a letölthető fájlok között.

2018.07.15. - Benkó Barbara (Ghost Factory Racing) a short track versenyszám harmadik helyét követően, az előkelő 15. pozícióban zárta az XCO versenyt az andorrai hegyikerékpáros világkupán.

2018.07.14. - 2018. július 14-én rendezték a Parakerékpáros Magyar Bajnokságot, amely kiváló helyszínen, a Hungaroringen, a Ring24 rendezvény keretében került lebonyolításra.

2018.07.14. - Huszonhárom csapat mintegy 140 versenyzője áll rajthoz július 22-én Debrecenben, harcba szállva a világbajnoki kvalifikációs pontokért az Ibrányig kijelölt 156,5 kilométeres, teljesen sík útvonalon.

2018.07.13. - Benkó Barbara (Ghost Factory Racing Team) a fantasztikusnak számító harmadik helyet szerezte meg az andorrai mountain-bike világkupa futam péntek délutáni short race (XCC) futamán. Korábban magyar versenyző még sosem állt dobogón az elit kategóriában montis világkupán! Az UCI által az idei évben bevezett short race egy, az XCO-nál jóval rövidebb (általában 20 perces) technikás és rövid körpályán zajló versenyszám, melyért az XCO világkupa pontjainak felét adják, így Barbi ma megint szép számú világranglista ponttal gazdagította nemzetünk. A vasárnapi XCO futamon, a beszólítás is a short race alapján van, emiatt is különösen fontos volt ez a jó helyezés. A futamot a svájci Kellner nyerte a dán Langvad előtt, Barbi pedig olyan neveket utasított maga mögé, mint Gunn-Rita, Neff és Betty. A sokszoros magyar bajnok bajnok szenzációsan versenyzett, az utolsó körben megelőzte a legmeredekebb részen a világbajnok Neff-t, majd a befutónál csak célfotó döntött, milliméterekkel maradt le Langvadtól! Mint edzőjétől, Lengyel Tamástól megtudhattuk, Barbi az elmúlt két hetet már magaslaton töltötte (mivel Andorra is magaslaton fekszik) és korábban még nem töltött a magaslati versenyek előtt soha ennyi időt ilyen körülmények között. A múlt vasárnapi Val di Sole-ban rendezett VK futamra is magaslatról érkezett meg. Az elmúlt szezonokban mindig a magaslati világkupák mentek a legnehezebben Barbinak, a mai jó eredmény miatt csapatuk még inkább bizakodó a vasárnapi XCO futamra, melyről természetesen beszámolunk a VELO.hu-n.

2018.07.13. - A csehországi Brno-ban és környékén rendezik az U23-as és junior Európa-Bajnokságot országúton, ahol az első két nap az időfutamokról szólt. Juniorban nem volt magyar induló, a lányoknál az olasz Virginia Guazzini, a fiúknál a belga Remco Evenepoel volt a leggyorsabb. Az U23-as korcsoportban Peák Barnabás képviselte a nemzetet, mint regnáló magyar időfutam bajnok. A 23 km-es pályán a győztes olasz Affini 47 km/h-ás átlagot repesztett, Barnabás a kiváló 11. helyen végzett, 1.17 hátrányban. A nőknél a holland Aafke Soe győzött. Az U23-as férfi eredménylista a letölthető fájlok közt is elérhető. Az EB hétvégén a mezőnyversenyekkel folytatódik, ezek eredményeiről is beszámolunk a VELO.hu-n.

2018.07.12. - A 2018-as Tour de Hongrie egyik legerősebb csapata lesz az Androni Giocattoli-Sidermec: az olasz prokontinentális klub olyan versenyzőkre épít a Magyar Körversenyen, akik az idei Giro d’Italián is remekeltek.

2018.07.08. - Úgy tűnik, valóban jól alakult Szalontay Sándor "újraélesztett" pályafutása. Mint arról nemrégiben már hírt adtunk, hazánk legjobb pályasprintere a tél során a Veloclass Velence csapatnál talált új otthonra és egyre jobb eredményeket ér el a szezonban új edzője, Pavel Buran és sportmenedzsere, Steiner György segítségével. A mostani eredmény ezek közül is különösen jelentős. Szalontay jelenleg a lengyelországi Pruszkowban versenyez UCI C1-es kategóriájú viadalon, a helyszín amiatt nagyon fontos, hogy itt rendezik majd jövő év elején a világbajnokságot, így borzasztó erős mezőny gyűlt össze a "főpróbára". Sanyi az időmérőn 10 mp alatt ment megint 200 méteren, 9.97-et borított és a 11. legjobb idővel jutott tovább. A selejtező futamokban aztán kikapott a szám egyik legjobbjától, a német Büttichertől (bár 9.85-ös utlsó kétszázat ment!), de a reményfutamban olyat produkált, amit talán senki nem hitt volna. A legjobb nyolcba kerülésért a többszörös olimpiai bajnok, angol Jason Kenny és a sokszoros világbajnok, francia Francois Pervis volt az ellenfele. A reményfutamban, a többi futamtól eltérően nem ketten, hanem hárman indulnak. Szalontay magabiztos versenyzéssel nyerte a futamot, maga mögé utasítva a sportág két világsztárját, így bejutott a nyolc közé. Két körrel a vége előtt Kenny indult meg, Sanyi pedig az utolsó körre gyújtotta be a rakétákat, simán lekerülte őket, ahogyan az alábbi videón is látszik. A legjobb nyolc között aztán az angol Jack Carlinnal került össze, aki kiejtette a magyart, de az időeremények alapján így is a 8. helyen végzett. Gratulálunk!

2018.07.08. - Az olaszországi Val de Sole-ban rendezték az XCO mountain-bike világkupa soron következő állomását, ahol a 4 km-es pályában körönként 160 méter szintet is másztak a versenyzők. Női elit kategóriában a pénteki napon elért short track 9. helyezése után, Benkó Barbi a legjobbak között rajtolhatott. Az első kör végén még a top 10-ben tekert, aztán folyamatosan kicsit hátrébb csúszott, a futamot végül a 15. helyen fejezte be a győzteshez képest 3.56 hátrányban. A versenyt a lengyel Wloszczowska nyerte, a kanadai Betty előtt. Információink szerint a magyar válogatott vezetői valamilyen okból lekésték a nevezést, így a szervezők az utolsó rajthelyekre tudták csak besorolni a magyarokat (mely az eredmények szempontjából kritikus pont), nem a normál beszólítási sorrendjükben állhattak a rajthoz. Férfi elitben Parti András a 89., férfi U23-ban Dina Márton a 43., Valter Attila az 50., Palumby Zsombor 70. lett. A világkupa sorozat jövő hétvégén, magaslaton, Andorrában folytatódik.

2018.07.01. - Egy Komló környéki, 15.7 km hosszú, emelkedőkkel tűzdelt, izgalmas pályán rendezték a 2018. évi hosszútávú Országúti Országos Bajnokságot. A nyomvonal választása igazán jó versenyeket hozott ezen a napon, de a rendezés minősége nem OB-hoz méltó volt. Elsősorban az útvonalbiztosítás lett hanyagul kezelve, attól már tekintsünk is el, hogy sem normális rajt és célterület, sem nívós eredményhirdetés helyszín nem volt. Ettől függetlenül, az ingyenes indulásoknak (is) köszönhetően rekordszámú résztvevő érkezett. A női elit futamban, némi meglepetésre Benkó Barbara (Ghost Factory Team) győzött, miután az utolsó körben faképnél hagyta Király Mónikát (Team Michele Fanini). A duó már a verseny első körében elszökött a 20 fős női mezőnyből és edzéstempóban is rengeteget vertek a mezőnyre. A mezőnyhajrát Temela Eszter nyerte a harmadik helyért. Barbi, így pályafutása során a harmadik szakágban (az MTB és a cyclo-cross után) is magyar bajnoki címet szerzett! A férfiak elit és U23-as futamának abszolút győztese Valter Attila (Pannon Cycling Team) lett, de őt U23-ba nevezte csapata, így az elit kategória bajnoki címét (a csütörtöki időfutam aranyérme után) Peák Barnabás (DKSI) vihette haza. Teljes eredménylista minden korcsoportról a letölthető fájlok között.

2018.06.28. - Debrecen mellett rendezték a 2018.évi Országos Időfutam Bajnokságot, ahová rekordszámú nevezés érkezett. A legnagyobb kérdés az volt, hogy az elit kategoriában Peák vissza tud e vágni Pelikánnak a tavalyi szoros eredmény után. A DKSI versenyzője vegül nagy fölénnyel, 46:26-os idővel nyerte az elit kategória 38 kilométeres távját. Második helyre Fejes Gábor állhatott közel két perc hátránnyal, a nemrégiben a Szlovén Körversenyen kiváló cronót teljesítő Pelikán lett a harmadik. U23-as férfiaknál Valter Attila diadalmaskodott ugyan ezen a távon, az ő ideje 50:36 lett. Második helyen, fél perc hátránnyal Vince András végzett. Harmadik Dina Dániel lett. U13 1, PAKOT András Gusztáv (Kőbányai Torna Club SE) 2, HANCZ Tamás (SZENYOR KERÉKPÁROS SZABADIDŐ SE) 3, LERNYEI Samu (Hungaro Fondo) WU15 1, KŐSZEGI Bianka (KSI SE) 2, FISCHER Fanni (Hungaro Fondo) 3, SÁRY Boglárka (KSI SE) U15 1, MAGYAR Gergő (Győri Atlétikai Club) 2, BÁN Benedek (Szekszárdi Szabadidős Kerékpáros Egyesület) 3, SZEGEDI Marcell (KSI SE) WU17 1, KOVÁCS Judit (KONTENT-DKSI) 2, TIRCSI Andrea (KSI SE) 3, NEUBAUER Eliza (SZINGO-Fehérvár) U17 1, SZIJÁRTÓ Zétény (KONTENT-DKSI) 2, MÉSZÁROS Bence (KSI SE) 3, HÁJOS Dániel (BVSC-Zugló / Budapest) WU19 1, HIDEG Nóra (SZINGO-Fehérvár) 2, BUZSÁKI Virág (Pavé Cycling Academy / Budapest) 3, HONOS Csenge (KSI SE) Amatőr női 1, KÁRPÁTI Andrea (Budapest) 2, ŐSI Eszter Aliz (Vác) 3, JÓZSÁNÉ ROMÁN Szilvia (Csepel-szigeti Kerékpáros Triatlon SE) Amatőr master 3 1, BALÁS Attila (ZENGŐ SE Hosszúhetény) 2, BALOGH Lajos (Sólyom Team SE) 3, RÉVÉSZ Gábor (Szeged) Amatőr master 2 1, RÁKÓCZI Viktor (SZINGO-Fehérvár) 2, HORVÁTH Ákos (Sólyom Team SE) 3, SZABÓ Ferenc (Balmazújváros) Amatőr férfi (19-39) 1, JÁNOKI Ádám (Polythlon ETK / Vác) 2, TÓTH Norbert (SAXUM KSC) 3, HRENKÓ Norbert (NYKSE / Nyíregyháza) Felnőtt női 1, HAJNAL Adrienn (FTC/Budapest) 2, KIRÁLY Mónika (SC. MICHELA FANINI) 3, ARANY Gitta (KONTENT-DKSI) U19 1, FORRAY András (KSI SE) 2, GENZLER Tamás (Szekszárdi Szabadidős Kerékpáros Egyesület) 3, MÉSZÁROS Ábel (KONTENT-DKSI) U23 1, VALTER Attila (Pannon Cycling Team) 2, ANDRÁS Vince (Dr. Bátorfi-Agria KTK/Eger) 3, DINA Dániel (Pannon Cycling Team) Felnőtt férfi 1, PEÁK Barnabás (KONTENT-DKSI) 2, FEJES Gábor (Cyklisticky Klub Spartak Tlmace) 3, PELIKÁN János Zsombor (MyBike-Stevens) A teljes eredménylista a letölthető dokumentumok közt.

2018.06.28. - Európában az egyik legnépszerűbb sportág a kerékpározás, hazánkban is egyre nagyobb népszerűségnek örvend. A magyar kerékpársportról ma elmondható, hogy erősödő, nemzetközi szinten már jegyzett sportolókkal rendelkezik, azonban ahhoz, hogy megfelelően betöltse társadalmi-gazdasági rendeltetését, elengedhetetlenek a felkészülést biztosító, korszerű, fedett létesítmények. A kerékpársport a laikus szemlélő számára nem igényel különösebb infrastruktúrát, az általános vélekedés szerint a versenyeket közúton vagy erdőben kijelölt útvonalakon rendezik. A valóságban az egyes szakágak dinamikusan fejlődnek és ugyanolyan létesítmény igényük van, mint a többi sportágnak. A Magyar Kerékpáros Szövetség sportágfejlesztési stratégiája (2017-2024) kiemelt figyelmet szentelt az infrastrukturális feltételeknek, így – miután a kerékpár is bekerült a kiemelt sportágak körébe – a rendelkezésre álló forrásokból kisebb volumenű fejlesztések már megvalósultak vagy folyamatban vannak. A Magyar Kerékpáros Szövetség célul tűzte ki a Kerékpár Edzőcsarnok-fejlesztési Program megvalósítását, amelynek keretén belül edzések és versenyek lebonyolítására is alkalmas velodromok megépítésére kerül sor az ország három, egymástól távol eső helyszínén (Budapest, Kelet-Magyarország, Nyugat-Magyarország). A Kelet-magyarországi velodrom helyszíne Debrecen. Az edző velodromok célja nem a „nagy világversenyek” megrendezése, s emiatt a költségigényük és a fenntartásuk is a töredéke az olimpiai velodromnak. A Magyar Kerékpáros Szövetség elsődleges szempontja, hogy a pályák minél hamarabb a magyar kerékpárosok rendelkezésére álljanak. A létesítmények elsősorban utánpótlás-nevelést szolgáló edzőkomplexumok lennének, kisebb nézőtérrel, melyek az utánpótlás-korú versenyzők mellett az amatőr és hobbi sportolók számára is látogathatók lesznek. A létesítmények – más sportágak befogadása esetén, hatékony hasznosítási koncepcióval – önfenntartóan tudnak működni. A kelet-magyarországi és a nyugat-magyarországi létesítmények jó helyszínválasztás esetén regionális szerepet játszhatnak, azokat a szomszédos országokból érkező sportolók is használni fogják, ahol nincs pálya, ezért a regionális központokként is funkcionáló Debrecen sok szempontból indokolt választás. Megfelelő helyszínek esetén a létesítmények a mindennapos testnevelés infrastrukturális igényeit is kiszolgálhatják. A velodrom egy speciális sportcsarnok, melynek központi eleme az ovális alakú, fából épített, két egyenesből és két erősen döntött visszafordító kanyarból álló, gyorsasági kerékpáros versenyek lebonyolítására szolgáló pálya (track). A kerékpáros pályatest által határolt belső terület – ami lesüllyesztve a pályatest alatt helyezkedik el – kerékpáros versenyek alkalmával technikai zónaként funkcionál, itt helyezkednek el a versenyzőket kiszolgáló csapatok. Amikor nincsen kerékpáros verseny, akkor ez a belső tér használható más kerékpáros szakág vagy más sportág helyszíneként (pl.: tollaslabda, röplabda, torna, ritmikus gimnasztika). Ennek bevételei is hozzájárulnak a fenntartható működéshez. A velodrom nem csak profi vagy utánpótlás versenyzők által használható, hanem a szabadidősport igényeit is ki tudja elégíteni. Nyugat-Európában jellemző példa, hogy cégek vásárolnak pályahasználatot adott időszakra, és a dolgozók ez időben korlátlanul igénybe vehetik a pályát (maximum 20-25 főig általában). Az épületnek megfelelő szellőzéssel, fűtéssel és hűtéssel kell rendelkeznie, valamint elengedhetetlen a megfelelő öltözők, vizes helyiségek, technikai kiszolgáló helyiségek, tároló kapacitás, szociális terek, épületen kívüli gépkocsi parkoló és kerékpár tárolók telepítése. A velodrom lehetővé teszi, hogy Magyarországon is 12 hónapon át adott legyen a pálya-sport versenyek lebonyolítása (12 olimpiai versenyszám), a professzionális kerékpáros edzésmunka és a kerékpársport utánpótlás-nevelési bázisa szélesítéséhez szükséges infrastrukturális feltételek biztosítása. Továbbá más kerékpáros szakágak, más sportágak, illetve akár kulturális események befogadására is alkalmas. Révész Máriusz, aktív Magyarországért felelős kormánybiztos a sajtótájékoztatón kiemelte, hogy a Kormány az elmúlt években óriási hangsúlyt fektetett az aktív Magyarország megteremtésére, mely sportág-fejlesztést, infrastruktúra-fejlesztést és az utánpótlás-nevelés fejlesztését is tartalmazta. Kiemelten fontos a kerékpársport, amelyhez a kerékpárutak építése, kerékpáros pihenők kialakítása, illetve a hasonló létesítmények építése kapcsolódik szorosan. A most épülő létesítmény jelentőségét tovább növeli, hogy 500 km-es körzeten belül első és egyetlen lesz, mely garancia lehet a kihasználtságra, illetve a széles látogatottságra. Papp László, Debrecen MJV polgármestere hangsúlyozta, hogy 2010 óta Debrecen igazi regionális központtá fejlődött, mind gazdasági, mind kulturális, mind pedig sportszempontból. A debreceni velodrom építését újabb elismerésként és egyben fontos lehetőségként értékelte, melynek funkcionalitása illeszkedik a város sport és közösségi életébe. Bács Zoltán, a Debreceni Egyetem kancellárja szerint a fiatalok közösségi aktivitásaihoz is hozzájárulhat majd a létesítmény, melyhez az Egyetem a sport és turisztikai képzési hátteret, valamint a sportdiagnosztikai rendszert biztosítja. Princzinger Péter, a Magyar Kerékpáros Szövetségnek elnöke kiemelte, hogy a magyar kerékpársport 12 szakág együttes versenyeztetését és infrastrukturális hátterét kell biztosítania. A magyar kerékpársport felemelkedőben van, a további sikerek eléréséhez az utánpótlás-nevelés erősítésére, a hasonló infrastrukturális fejlesztésekre, valamint a most megszületett sportágfejlesztési stratégia megvalósítására van szükség. A velodrom nem csupán a kerékpársport, hanem adottságinak köszönhetően más kiegészítő sportolási lehetőségek együttes székhelye lehet.

« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 ... utolsó »




Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések