Magyar hírek

« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 ... utolsó »
2018.03.03. - - Itt vagyunk Hollandiában az appeldoorni velodromban. A magyarok számára nemrégiben ért véget a 2018-as pályakerékpáros világbajnokság, ahol Lovassy Krisztián képviselte nemzetünket. A scratch számban, ahol a 15km-es futamon indultál a VB második napján, majd a nemrégiben végetért 160 körös 40km-es pontversenyben. Üdvözöllek, és gratulálok! Kicsit induljunk távolabbról és ne rögtön a világbajnokságról kezdjünk, menjünk vissza októberig, amikor egy fantasztikus eredmény született a magyar pályakerékpársport számára, ezüstérmet szereztél az Európa Bajnokságon. Ha jól tudom, innentől kezdve tulajdonképpen az egész telet a pályafelkészülésnek szántad, végigutaztad szinte az egész világot, részt vettél világkupa versenyeken, UCI versenyeken, és végig arra készültetek, hogy itt a világbajnokságon nagyot tudj alakítani. Mit gondolsz így a futamok után, mennyire sikerült, elégedett vagy-e az eredménnyel? Scratchben 14., pontversenyben pedig 17.hely jött össze. - Abszolút nem erre számítottunk, de azért az, hogy az EB óta minden a felkészüléssel telt, azért nem feltétlen igaz. Azért hogy én itt lehessek a világbajnokságon, ahhoz minden világkupán, UCI versenyen az átlagosnál kicsit jobb teljesítmény kellett, hogy meglegyen a kvalifikáció. Nem arról szólt, hogy az EB után megkezdem szépen a felkészülést, és pontról pontra felépítem az egészet a VB-ig, hanem ez folyamatos hajtásról. Voltam egy két hetes edzőtáborban, ahol csak a meglévő formámat tudtuk finomítani. Igazából ennyi jött össze, csalódott vagyok, nem ezért jöttem. Viszont egyedül véghezvinni, nem olyan egyszerű. Országúti szezonban is hozni egy jó eredményt, meg is nyertem az országúti OB-t, és szinte véget sem ért az országúti szezon, egyből beleugrottam a pályába; egy EB 2., 6. és 10. hellyel kezdtem a szezont. Próbáltam ezt a formát átmenteni világkupákra. Ott egy átlagot tudtam hozni. Mindenhová azért megyek, hogy nyerjek, ide is azért jöttem, de ez nem az a szint volt, amit tudtam hozni. Örülök, hogy itt lehetek, és elértem ezeket az eredményeket, de abszolút jobbat vártam magamtól. És mindenki más az EB ezüst után. - Tegnap a scratch futamban 53,8km/h átlagsebesség jött ki a végére. Mentél már ilyen gyors scratch futamot? -Szerintem nem. Az EB pálya Németországban ennél jóval gyorsabb volt és ott is olyan 52,8-53-as átlagunk volt, ahhoz képest ez 53,8. Igazából nem volt megállás, végig nyélen közlekedtünk. Emellett a mezőny 90%-a kicserélődött tegnaphoz képest, hárman vagyunk ebből a 24 fős mezőnyből, akik tegnap is versenyeztek scratchen, illetve ma is indultak a pontversenyen. Nem mondanám magam fáradtnak, mert az erőnlétem meg van ehhez, de egyszerűen ebben most ennyi volt. -Picit mesélj nekünk arról, hogy mit is jelent pontosan, hogy kicserélődött a mezőny és miért van neked sokkal nehezebb dolgod! - Ezeknek a nagy nemzeteknek , de még a kisebbeknek is van 3 olyan versenyzőjük, akiket be lehet vetni itt egy VB-n, illetve tudják egymást váltani a számok között. Viszont én tegnap rajthoz álltam scratchben és ma rajthoz álltam a pontversenyben is. Páldául a francia versenyző, akitől kikaptam az EB-n, ő egész télen az Európa Bajnokság óta egy darab versenyen indult, ami egy felhozó verseny, az utolsó világkupa, és most jött ide a VB-re. Szóval ő abszolút elmondhatja, hogy erre készült végig. Neki az egész tele azzal telt, hogy a formáját időzítette a világbajnokságra, bár ehhez képest ő is a 10. hely környékén végzett, szóval még így sem volt tőlem túl messze. Én pedig végigversenyeztem a komplett telet, szinte pihenés nélkül. -Látsz-e olyat jelen pillanatban a magyar kerékpáros mezőnyben, aki veled párhuzamosan, illetve melletted megfelelő módon tudná az elit kategóriát képviselni a pályaversenyeken? Van-e olyan, akit szívesen látnál magad mellett, és úgy gondolod, hogy erőnlétben is felér ehhez a szinthez? -Azt nem tudom, hogy erőnlétben fel érnek e hozzám, de vannak tehetséges fiataljaink, például Filutás Viktor és Orosz Gergő, akiket be lehet vetni és harcba lehet őket állítani ezeken a versenyeken, világkupákon és VB-n is. Ez is terv az idei szezonra és a következő kupa sorozatra, azért is, mert a kvalifikáció az Olimpiára most fog elkezdődni az Európa Bajnoksággal, és én innentől kezdve nem fogok pontversenyben és scratchen versenyezni, viszont az elmúlt években annyi pontot összegyűjtöttem, hogy így is a kvótaszerzésben nagyon jól állunk. Ha ezt a két versenyző tovább tudná vinni, és az elkövetkező versenyeket értékelhetően, akár kimagasló eredménnyel tudnák hozni, akkor megvan a lehetőség, hogy a következő világkupa sorozatot ők is végigversenyezzék ponton, illetve scratchen, ezt eldöntik egymás között. Ha minden jól megy, akkor én ott leszek omniumban, és máris hárman vagyunk, és nem egyedül kell ezt végigcsinálnom. -Akkor ezt egy picit tegyük tisztába. Pályakerékpárban a férfiaknál az olimpiai szám az omnium. A pont és scratch nem az. Ha jól értem, innentől kezdve a fő cél az, hogy Tokióban omniumban ott lehess az ötkarikás játékokon, és hanyagolni fogod a scratch és pontverseny számait. -Ez a terv, én ezért is igazoltam haza a Kőbánya csapatába Luxemburgból és az országúti karrierem hagytam abba. Most már csak az omnium az, ami számít nekem, szeretnék ott lenni az Olimpián. A napokban az UCI kiadott egy új kvalifikációs rendszert. Eddig az első 8 európai nemzet jutott ki az Olimpiára, most viszont a világkupa sorozat és EB-VB pontjait adják össze, és a nemzeti ranglistáról az első 12 nemzet fog kijutni, ami sokkal elérhetőbb közelségbe hozta számunkra, illetve számomra az Olimpiát. Ehhez az idei nyáron 7-8 pontszerző omnium versenyen kell indulnom, hogy meglegyen a világkupa kvalifikáció, és ha ott tudok lenni az első VK-n omniumban, akkor bő 80% esély van arra, hogy kijutunk az Olimpiára. -Nézzük az október óta eltelt időszakot, ha jól tudom, a szövetség is extra forrásokat mozgósított azért, hogy a Világbajnokságig megfelelően tudj felkészülni és eljutni. Van-e bármi, amit úgy érzel, hogy a szövetség tehetne érted, ha egészen a tokiói Olimpiáig nézünk? -Mondhatni az elmúlt évekhez képest idén meglepően sok segítséget kaptam a szövetségtől és a BVSC-től is. Ilyen támogatásban, felkészülésben, valamint technikai háttérrel sosem rendelkeztem, mint most. Amit ehhez hozzá lehetne tenni, hogy az a másik két versenyző versenyeztetését is finanszírozni tudják, hogy mind a hárman végig tudjuk versenyezni a nyarat országúton és pályán, majd a világkupákat. Ha erre lenne kerete a szövetségnek, akkor azt lehetne mondani, hogy abszolút az elitbe tudnánk hozni ezt a magyar pályakerékpársportot. -Tulajdonképpen 4 hónapja folyamatosan úton vagy, ez volt a szezon utolsó pályaversenye. Mi következik most számodra? - Az biztos, hogy most pihenek egy hetet :), bár az sem aktív pihenés lesz. Folytatom a felkészülést az országúti szezonra, ami március közepétől el is kezdődik. Mint címvédő az országúti bajnokságon, szeretnék jól szerepelni, illetve a Tour de Hongrie-n. Az EB minden évben októberben szokott lenni, amit most előrehoztak az Európai játékokkal egyidőbe, júliusra, ami a TDH előtt van 2-3 héttel. Így a formámat arra az időszakra kell összpontosítani. Ott szeretnék omniumban kimagasló eredményt elérni. Tavaly 10. lettem, úgy, hogy előző nap azért sokat kivett belőlem, annak a sokkja alatt voltam, nem túl pihenten álltam rajthoz másnap. Abszolút 5-ben várom magam idén, ha jól sikerül a felkészülésem, illetve elég országúti kilométer lesz a lábamban. -Utolsó kérdésként azt tenném fel, hogy az új csapatod, Kőbánya, mennyire engedi és támogatja, hogy párhuzamosan versenyezz az országút és a pálya között? - A szerződésem alapból így lett aláírva a Kőbányával. Két csapat jött szóba, mikor hazaigazoltam: a Pannon illetve a Kőbánya. Ez a két kontinentális sorunk van jelen pillanatban. A Kőbányával lehetett ezt megfelelően összeegyeztetni, hogy nekem a pályaszezon ugyanúgy működjön az országút mellett, illetve egy örökös kölcsönadási szerződéssel a BVSC versenyzője is leszek. Ezáltal minden pályaversenyen BVSC színekben fogok indulni, de licencemen ettől függetlenül a Kőbánya szerepel. Ez az út járható így, és ezért is jöttem haza. Luxemburgban ez nem lett volna adott, hogy megfelelően fel tudjak készülni az Olimpiára, vagy egyeltalán eljussak oda, hogy kint lehessek a játékokon. Szerencsére Eisenkrammer Károllyal és Stubán Ferenccel ezt nagyon jól össze lehetett egyeztetni, ez nekik is egy külön siker lenne, ha összejönne a kvóta. És az országút sincs kizárva, ahogy a pálya sem. -Köszönjük szépen a magyar kerékpársport nevében és sok sikert kívánunk a továbbiakhoz!

2018.03.02. - Az apeldoorni pályakerékpáros világbajnokság harmadik versenynapján a férfiak 160 körös, 16 részhajrás, 40 km-es pontversenyén ismét Lovassy Krisztiánért szurkolhattunk. Első részhajrán Krisztián is pontszerző helyen haladt át a célvonalon. Ezután a holland versenyző vezetésével öt fő körelőnyt szerzett, ekkor még 125 kör volt hátra. Következő körelőny az ausztrál Meyer nevéhez fűződik, melyet egyedül teljesített a versenytáv feléhez érve, miután elvitte a pontokat is. Lovassy 65 körrel a vége előtt került szökésbe, ahol ismét pontot szerzett. Sokáig fél kör előnyben volt az orosz versenyzővel, a körelőny sem tűnt lehetetlennek, de 53 körrel a vége előtt utólérte őket a mezőny. A táv negyede volt már csak hátra, mikor még mindig az ausztrál vezetett, Lovassy 4 ponttal a 13. helyen állt, ekkor már 9 versenyzőnek volt meg a körelőny, így a top10-es helyhez neki is erre lett volna szükség. 20 körrel a vége előtt az ausztrál ismét körelőnyt csinált, rajta kívül a hongkongi a brit és a belga versenyzőnek volt meg ekkor a 2 körelőny. Lovassy tartotta magát a mezőnyben, de a hajrákon sajnos nem tudott további pontokat gyűjteni. Következett az utolsó hajrá dupla pontokért, ahol Krisztián már nem tudott sprintelni, így végül 4 ponttal zárta a versenyt, 17. lett. A stadion felrobbant, mikor a holland megnyerte a véghajrát, de a világbajnoki cím Mayerhez került, aki végig uralta a futamot. Eredménylista ITT!

2018.03.01. - Az apeldoorni pályakerékpáros világbajnokség második versenynapján a férfiak 15 km-es véghajrás, scratch futamában Lovassy Krisztiánért is szurkolhattunk. A 60 körös futam első 20 körében nem történt érdemi szökés, majd három fő tudott elszakadni, a fehérorosz, az ausztrál és az olasz versenyző körelőnyt tudtak csinálni a mezőnnyel szemben 20 körrel a vége előtt. Innen már sejteni lehetett, hogy a dobogós helyeken ők osztoznak majd, de a szemfüles német és portugál bringás még meg tudtak csinálni egy szökést a negyedik és ötödik helyért. A mezőnyhajrában végül a fehérorosz volt a legjobb a három körelőnyös közül, olasz ezüst és ausztrál bronz lett. A szám EB ezüstérmese, Lovassy a 14. helyen végzett az 53.8 km/h-ás átlagsebességű futamon. A pénteki versenynapon a 40 km-es pontversenyben is indul Krisztián, ahol reméljük top 10-es hellyel zárja majd a VB-t. Teljes eredménylista ITT

2018.02.28. - Február 28. és március 4. között rendezik a pályakerékpáros világbajnokságot a hollandiai Apeldoornban, melyen Lovassy Krisztián képviseli a magyar színeket.

2018.02.27. - "A DN17 Nouvelle Aquitaine francia csapatom színeiben a valenciai körön (Setmana Ciclista Valenciana uci 2.2) kezdtem a 2018-as versenyszezont. Meglehetősen magas létszámú és erős mezőny volt idén, 30 csapat közt pl Canyon-Sram (Ferrand-Prevot, Niewadoma), Cervelo-Bigla (Cecilie Uttrup-Ludwig, Lotta Lepisto, Ashleigh Moolman), Alé Cipollini, az új és bombasztikusan erős női Movistar, belga válogatott... stb. Örültem, hogy találkozhattam Király Mónival is, aki már most szuper formában van. Nekem sajnos a januárom szinte csak görgőzéssel telt, így szűk 3 hét kevés volt felépítenem egy erős anaerob zónát, de így is nagyon sokat tudtam segíteni a nálam jobb formában levő csapattársaimnak. Nekem Valencia nem volt célverseny, nem is igazán pihentem rá. A versenyt megelőző 2 hétben volt lehetőségem végre jobb időben, Dél-Spanyolországban edzeni a munkámnak köszönhetően. Így Valencia is az edzésprogramom része volt, nem voltam túl friss de a formám április - májusra időzítjük. Rengeteg bukàs volt és nagyon ideges mezőny minden szakaszon, szerencsére a mi csapatunk nem érte különösebb veszteség. A szervezés tökéletes volt, élő özvetítéssel, sok szurkolóval az út szélén és remek útbiztosítással. Az új csapatom minden eddiginél jobbnak ígérkezik. Márciusban pár belga versenyen indulok további formatesztelés és felépítés céljából, majd április elején a francia kupasorozat első állomásán - ami hegyi befutóval végződik - számít tőlem a csapat egy top 10 helyezésre. Ezúton is köszönöm mindenkinek aki szurkol nekem és követi a DN17 Nouvelle Aquitaine csapatunk 2018-ban!"

2018.02.27. - A legnagyobb magyar kerékpárverseny, a Tour de Hongrie 2018-ban augusztus 14-én rajtol, a nemzetközi mezőny 6 versenynap alatt, 10 megyét érintve összesen 800 kilométert tesz meg a budapesti befutóig. A Tour de Hongrie szervezőbizottsága a 2016-ban pályázó települések közül sportszakmai és turisztikai szempontokat is szem előtt tartva választotta ki azokat a helyszíneket, amelyek a 2018-as – immár egy kategóriával magasabb szintre lépő – Magyar Körverseny programjába kerültek. A szervezők célja továbbra is az, hogy a Tour de Hongrie néhány éven belül Közép-Európa egyik meghatározó versenyévé váljon, olyan eseménnyé, amelyen a legnagyobb körversenyek, a Tour de France, a Giro d’Italia vagy a Vuelta a Espana menői is részt vesznek, és amelyet élőben közvetítenek a kontinens sportcsatornái.

2018.02.26. - Veszprémi Dezső, a "Sapkás” (dokumentumfilm) A Sapkás. Egyszerűen csak így hívják Veszprémi Dezső magyar kerékpárversenyzőt Svédországban. Sok amatőr és profi versenyző vágya, hogy ő építsen neki kerékpárt. Sok vásárló azt szeretné, hogy az általa fejlesztett rendszerrel ő állítsa be a kerékpárját, hogy úgy tekerhessen, mint a profik. A Sapkás - egy film Veszprémi Dezső életéről és a kerékpárgyártás kulisszatitkairól. A Sapkást nem érdeklik a külsőségek. Ha vicces kedvében van, csak azt meséli régi magyarországi barátainak, hogy targoncavezető Svédországban, amit el is hisznek róla. Pedig ő az egyik legkülönlegesebb svéd kerékpár-manufaktúra, a DeGaVi megalapítója és tulajdonosa, Svédországban egy helyi gazdasági lap a hónap vállalkozójának választotta. A családi vállalkozás évente maximum 800-1000 kerékpárt szerel össze kézzel. Ha átállnának az ipari gyártásra, akár több tízezer kerékpárt is el tudnának adni, de Veszprémi Dezső nem ezt szeretné. A profi versenyző és az utcáról betévedt vásárló ugyanolyan fontos számára, mindegyiküket személyesen akarja kiszolgálni. Nem tömegtermelést akar, hanem egy kerékpáros közösséget épít. Minden vevő a barátja lesz a kerékpárvásárlás után. Veszprémi Dezső magyar kerékpárversenyző, többszörös országos bajnok a nyolcvanas évek közepén költözött ki családjával Svédországba. Eleinte idénymunkásként dolgozott, epret szedett, alkalmi munkákat vállalt, de a kerékpározástól sosem tudott elszakadni. Később kerékpáros edzőként dolgozott az egyik vezető csapatnál, több svéd bajnokot ő nevelt ki. A DeGaVi márkát 2002-ben alapította, az első boltjuk 2011-ben nyílt meg. A márkanév három gyermeke, Dezső, Gábor és Viktória nevéből állt össze, mindhárman a családi vállalkozásban dolgoznak jelenleg is. A DeGaVi címerében szerepel három korona, ami Svédországot szimbolizálja, középen az erőt jelképező oroszlán, ami egy hatalmas piros szívet tart a kezében. Ez a szív jelképezi azt a szeretetet és elhivatottságot, amit a kerékpározás iránt érez Veszprémi Dezső. Azt mondhatnánk, hogy mindent elért az életben, de egy dolog még hiányzik. Azt a tudást, amit évtizedek során felhalmozott, el akarja hozni Magyarországra. Nyithatna sikeres boltot Berlinben, Párizsban vagy Bécsben, de ő Budapestrekészül… A dokumentumfilm Veszprémi Dezső kalandos életének bemutatása mellett természetesen betekintést enged a kerékpárgyártás kulisszatitkaiba is. A film legfontosabb üzenete az, hogy a tudás, a tapasztalat és a lelkesedés mellett a szív a legfontosabb, ami nemcsak a vállalkozás sikerességét garantálja, hanem egy teljes család boldogságának is záloga egyben. (Az alkotás a Médiatanács Magyar Média Mecenatúra Programjának támogatásával készült.) A filmet a Hír TV mutatja be a “Vetítő” című dokumentumfilm sávban a következő időpontokban: - Első adás: 2018. 02.28. szerda 11:00 - Ismétlés: 2018.03.31. péntek 11:00

2018.02.25. - A Kőbánya Cycling Team csapatával valamint Kusztor Péter (MyBike-Stevens) részvételével a mezőnyben immáron ötödik alkalommal rendezték meg Szlovéniában a GP Izola 1.2-es egynaposát.

2018.02.25. - Bombaerős mezőnnyel rendezték immáron huszonegyedik alkalommal a négynapos ciprusi Sunshine Kupát. A mezőnyben természetesen Benkó Barbara személyében magyar kerekesnek is szoríthattunk.

2018.02.24. - A 2017-es év a parakerékpárosok számára sérülésekkel teli, mégis az új válogatott kerettagok integrálásának fontos éve volt. A pályafutását befejező riói paralimpikon Butu Arnold Csaba (pilótája Garamszegi László, klubja: Hungaro Fondo) magasra helyezte a mércét.

2018.02.22. - Február 17-én a spanyolországi Interclub Vinalopo-Monovar versenyen kezdte a 2018-as idényt Peák Barnabás, méghozzá győzelemmel.



2018.02.09. - Óriási tervekkel várja a 2018-as versenyévadot Románia egyetlen paralimpiai bajnoka, Novák Károly Eduárd. Mivel a versenyévad csak március közepén kezdődik, Novák Cycling Academy alapítója jó ötletnek tartotta, hogy az akadémisták számára nemzetközi edzőtáborozást szervezzen. „Egy hónapot nyerünk kerékpározásnak, két hetet Törökországban készülünk, majd a gyerekek teljes erővel indulhatnak és teljesíthetik az egész versenyévadot. Külön csoportban készülnek számukra speciálisan kidolgozott program szerint. Július végétől augusztus elejéig három hetet Olaszországban töltenek majd, ahol versenyeken vesznek majd részt. Olyan versenyeken indulnak, ahol 50-60-an indulnak korosztályonként, és igazából ott lesz lehetőségük megízlelni, milyenek is a nagy viadalok, körversenyek” – mondta az akadémiaalapító Novák Károly Eduárd. A csíkszeredai kerékpárosnak még van egy nagy terve: a pályakerékpáros országos bajnokság előtt – amelynek majd Plovdiv ad otthont – két hétre a bolgár városban készülnek majd fel a gyerekek, Plovdívba szervez számukra komoly edzőtábort. „Ezt főleg azért tartom fontosnak, mert a gyerekek számára elsősorban a pályakerékpározásra való készülés jelent prioritást. Egyébként az edzésterveket úgy állítottuk össze, hogy a sportolóink a pályakerékpározásra összpontosítsanak, a nyári versenyzés pedig csak a formában tartást szolgála, a maximumot pedig majd a pályán kell nyújtaniuk” – jegyezte meg a Román Kerékpáros Szövetség elnöke. Novák Károly Eduárd és csapata nagyon komolyan veszi az akadémisták képzését, a kis kerékpárosokat pedig megfelelően motiválja ahhoz, hogy jól tudjanak készülni a nagy teljesítményekre. „A nagyobbik fiam, Edvárd jövőtől már a kadét korosztályban szerepel, ő tehát már a komoly sportági alapozási edzéseket kell végezze. Igazából őt, amikor eléri az ifjúsági korosztályt, dobogón szeretném látni a pályakerékpáros világbajnokságon” – mondta Novák. A paralimpikon példakép is gyerekei számára. Három gyerek – Edvárd, Edmond és Ingrid – büszke apukája, fiai és lányai pedig nyomdokaiba szeretnének lépni. „Most már mind a hárman kerékpároznak. Lányom abbahagyta a versenytáncot, hiszen Csíkszereda egy kisváros, és nehezen találnánk táncpárt számára. De örülök, hogy sportszellemben és társadalmilag is fejlődött” – mondta Novák Károly Eduárd. Ötven verseny a Novak Team számára A kontinentális csapatnál, amely idéntől Novák Team néven áll rajthoz, elkészítették az idény versenynaptárát. Két ukrán, Oleksandr Prevar és Andrii Brataschuk érkezett a csapathoz, amelynek idén is tagja lesz a moldáv Nicolae Tanovitchii. „A csapat tagjai között vannak U23-as sportolók, idén csatlakozott hozzánk a székelyudvarhelyi Balázsi Lóránt, és a Novák Team tagja a saját nevelésű László Péter is. Úgy érzem, idén jó csapatunk lesz. Több hazai és nemzetközi versenyen indul a csapatunk, a versenynaptárunkban 50 viadal szerepel. Elsőként február 18-án Törökországban egy UCI versenyen állunk rajthoz, lesz néhány versenyünk márciusban is, de igazából áprilisban kezdjük el versenysorozatunkat Banja Lukában, Bosznia-Hercegovinában. Ugyanakkor lesznek 2.1-es UCI versenyeink Magyarországon és Lengyelországban is” – jegyezte meg Novák Károly Eduárd. Rió visszavár A 42 éves Novák Károly Eduárd folytatja versenyzői pályafutását, és annak ellenére, hogy már nem nagyon fiatal, komoly célt tűzött ki maga elé: részt akar venni a 2020-as tokiói paralimpián. Addig is, idén március 22. és 25. között a csíkszeredai sportoló rajthoz áll a pályakerékpáros világbajnokságon, amelynek házigazdája Rio de Janeiro lesz, ahol az utolsó paralimpiát tartották. „Eredetileg nem terveztem, hogy indulok vébén, de annak fényében, hogy a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) parakerékpáros bizottságának tagja vagyok, és a világbajnokság zárását követő napon Rióban ülésezik a testület, úgy döntöttem, indulok a megmérettetésen. Rió visszavár. Indulok, hogy pontokat szerezzek Romániának a tokiói kvalifikációhoz” jegyezte meg Novák. A csíkszeredai sportoló számára az igazi cél idénre az országúti parakerékpáros világbajnokságon egy érem, amelynek augusztus elején Olaszország ad otthont. „Az év folyamán a csapattal készülök, majd a vébét megelőzően szpecifikus edzések vannak tervben” – mondta az ötszörös világbajnok Novák. Tizenkét csapat a Román Körversenyen A Román Kerékpáros Szövetség elnöke sokat foglalkozik az idei Románia Kerékpáros Körversenye megszervezésével is, amely négy év szünet után kerülne újra megrendezésre. A tervek szerint szeptember 18-án indul a mezőny Gyulafehérvárról, a kerékpárosok érintenék Nagyszebent, Brassót, Focşani-t, Buzăut, Ploieşti-t és Târgoviştet, majd öt nappal a rajt után Bukarestben érnek célba. „Úgy érzem, kemény lesz a mezőny, hiszen 12, többek között a román, a moldáv, a magyar, a szerb, a bolgár, a török és a görög válogatott mellett 8 kontinentális és 3-4 klubcsapat lesz a rajtnál, az útvonalterv pedig már elkészült" – összegezte a körversennyel kapcsolatos tudnivalókat Novák Károly Eduárd, a Román Kerékpáros Szövetség elnöke.

2018.02.06. - Május 12-én Magyarországon zárul a Visegrád 4 Kerékpárverseny-sorozat, amelynek szervezői júliusban egy újabb UCI kategóriás viadalt is szerveznek.

2018.01.31. - Egy olasz és egy brit versenyzőt követően 2017 októberében Karl Ádám volt a harmadik akinek a leigazolását hivatalosan is bejelentett a UC Monaco regionális csapat.

2018.01.26. - A Trofeo Campos, Porreres, Felantix, Ses Salines egynaposával kezdődött meg a 2018-as Europe Tour-sorozat Spanyolországban. Az 1.1-es megmérettetésen debütált hazánk újonnan létrehozott kontinentális csapata a Pannon Cycling Team. A mezőnyben olyan sorokkal vették fel a harcot, mint a Movistar, a Sky vagy éppen a Trek-Segafredo. A magyar csapat ezen a viadalon mutatta be szerelését is.

2018.01.20. - A Február 28-án kezdődő apeldoorni pályakerékpáros világbajnokságot megelőzően a fehéroroszországi Minszk ad otthont a 2017/2018-as világkupa-sorozat utolsó fordulójának.

2018.01.14. - Havas pálya várta ismét a 2018. év cyclo-cross bajnoki futamok részvevőit a kőbányai Bringaparkban, mint ahogy két évvel ezelőtt is. Napokig csak találgatni lehetett, milyen lesz a pálya az országos bajnokságon, végül a hóé és a sáré lett a főszerep. Vasárnap reggelre fehér lett a Sportliget, és fagypont körüli hőmérséklet várta a versenyzőket. A pályabejáráson a versenyzőknek több helyen újra kellett tervezniük az ideális nyomvonalat, mert a saras-havas talaj nagyon csúszott, és ez átalakította pályát és a taktikát is. Az embert próbáló küzdelemre így is 258 versenyző vállalkozott.

2018.01.14. - Idén, a hagyományoktól eltérően, 2018. január 12-én rendezte a Magyar Kerékpáros Szövetség éves díjátadó gáláját, melynek keretében kihirdették a kerékpársport 2017. évi legjobbjait a szakágvezetők javaslatai alapján. Princzinger Péter – a Magyar Karékpáros Szövetség (MKSZ) elnöke -, nyitotta meg az eseményt, melyen az Emberi Erőforrások Minisztériuma, a Magyar Olimpiai Bizottság, a Magyar Turisztikai Ügynökség képviselői mellett mind a 12 kerékpáros szakág, edzői, szakmai vezetői, versenyzői és hozzátartozók tették tiszteletüket. Az MKSZ elnöke beszédében hangsúlyozta, a magyar kerékpársport gyökeres átalakuláson megy keresztül, és az előző évek küzdelmei után igazi közösséggé fejlődik.

« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 ... utolsó »




Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések