Technikai hírek

« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 ... utolsó »
Speed X Leopard: az első intelligens, aero országúti kerékpár2016.03.28. - A Speed X Leopard az egyetlen olyan „okos” aero országúti kerékpár, amely rendelkezik azzal a képességgel, hogy belső komputere révén, valós időben segítse az edzést, és nyomon kövesse a fejlődés eredményeit. Zavartalan szabadidő. Ez az, amiről a Speed X Leopard szól. A kerékpározás egy olyan tevékenység, amely legfőképpen az agyban kapcsolja ki az embert. A kerékpáros összeforr a bringájával, a Leopard pedig készen áll arra, hogy ezt az élményt megadja.

Űrtechnológiás kerékpáros szerelések a Sky csapatnál, itt az "Árnyék" és előre melegíthető kabát2016.03.20. - Néhány hete a Párizs-Nizza és a Tirreno-Adriatico viadalain is törlésre került egy-egy szakasz a rossz időjárás, nevezetesen a hó illetőleg az ordító hideg következtében. Előbbin a kerekesek azért közel száz kilométert letekertek a koránt sem kellemes esőben, majd hóban mielőtt lefújták volna a bírók az etapot.

Bike-tech: új Trek Domane bringa Cancellara alatt a Strade Bianche versenyen2016.03.15. - Fabian Cancellara nemrégiben pályafutása harmadik Strade Bianche versenyét nyerte meg, ezúttal egy prototípus Trek Domane kerékpár nyergében, amely két létfontosságú újítással bír.

A lánc, amivel 6 wattot spórolhatsz + VIDEÓ2016.03.15. - Amikor Bradley Wiggins2015 nyarán megdöntötte az egy órás világcsúcsot egy 6.000 angol fontos, azaz egy közel 2,5 millió Forint értékű Muc-Off láncot használt. A Muc-Off most piacra dobta azokat a termékeit, amelyek hasonló eljárással készültek, mint Wiggins lánca, de mégis egy elérhető árkategóriába tartoznak. A legjobb láncokhoz, amelyekkel 6 Wattot tudunk pluszban leadni vagy, ha úgy tetszik éppenséggel megspórolni, most akciósan mintegy 140 Font, azaz 55.000 Forint környékén juthatunk hozzá. A gyártó ezért az összegért garantálja, hogy a különleges anyaggal kezelt lánc 400-600 kilométer erejéig kiváltja majd a kívánt hatást, ezt követően a bevonat egyszerűen lekopik.

Piacra dobják a Wiggins gyerekkerékpár kollekciót2016.03.15. - Egyelőre még messze van Bradley Wiggins visszavonulásának tényleges dátuma, a hétszeres olimpiai érmes ellenben máris azon van, hogy kontinentális csapata működtetése mellett, a legkisebbeket is segítse, mégpedig abban, hogy megszeressék a kerékpározást. A 2012-es Tour de France győztes neve alatt a Halfords üzletlánc piacra dobnak egy, a 16 éven aluliaknak szóló kerékpármárkát.

Itt az új, 2017-es Shimano Sora szett2016.02.29. - Az idei évben több nagy bejelentés is várható a Shimanotól országútis fronton, a 2017-es újdonságai közül elsőként a kezdő és hobby országútisoknak szóló Sora szettcsaládot mutatta be a japán gyártó. A továbbra is "csak" 9 sebességes R3000-es szettnél több technológiai részletet is felsőbb szettkategóriából vettek át és a kinézete is egyre inkább a magasabb szettekre hajaz, sokminden változott rajta a 3500-as szériához képest.

A szuperaero Specialized Venge Vias élőben a Bringaexpon!2016.02.23. - A Specialized Venge Vias szuperaero kerékpár 2015-ben debütált Mark Cavendish és Peter Sagan alatt, azóta nem csak ők, de Marcel Kittel alatt is számos nagy győzelmet aratott vele, illetve a nemzetközi szaksajtó is szuperlatívuszokban cikkezett róla. A 3.650.000 Ft-os kerékpár az amerikai gyártó eddigi leggyorsabb modellje, melyet a McLarennel közösen fejlesztettek ki 3 év alatt, rengeteg szélcsatorna tesztet igénybe véve. A mérnökileg és formailag is formabontó kerékpárból Magyarországon is gazdára talált az első, teljesen gyári felszereltségű modell, mely a március 3-6. közötti kiállításon megtekinthető lesz a Bringaland kerékpárüzlet standján.


Bike-tech: Bradley Wiggins egyedi Pinarello Dogma F8 bringája Dubaiból2016.02.11. - Köztudott, hogy a britek kerékpáros legendája Sir Bradley Wiggins a riói olimpia pályaversenyeire készülve mindössze négy országúti viadalt vállalt be 2016-ban. Ebből az első a február 3. és 6. között zajló Dubai Körverseny volt.


Csak tárcsással versenyzik a Rompoot országúti csapat2016.01.31. - A holland Roompot csapata az egész idény során tárcsafékes kerékpárokat használ A holland pro-kontinentális Roompot csapata megerősítette, hogy minden versenyzőjük tárcsafékes kerékpárokat használ majd a 2016-os idény során. Ezzel ők az elsők, akik kihasználva a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség engedményeit teljes mértékben bevezetik ezt a fajta technológiát. Az egyébként Isaac kerékpárokat használó sor a SRAM HydroR fékeket részesíti előnyben. „Az esőben illetőleg lejtmenetekben elérhető rövidebb fékutak biztonságosabbá teszik a kerékpár használatát, ráadásul a sok fékezés kapcsán a kerekek sem hevülnek túl. Rengeteget dolgoztuk a télen, mondhatni, teszteltünk, teszteltünk és teszteltünk. Az Isaac és a SRAM munkatársai is mindent megtettek azért, hogy tető alá hozhassuk a rendszer tökéletes kompatibilitását” – nyilatkozta Henk Schipper vezető szerelő.







Factor kerékpárok: Millar tesztelte, a One Pro használja először2015.12.11. - Sohasem hallottál még a Factor kerékpárokról. Nos, a kis brit cég 2007-ben alakult, egyik tulajdonosa az egykori remek kerékpáros, a ma sportügynökként dolgozó Baden Cooke, míg a bringák folyamatos tesztelésében David Millar jár az élen. A pro-kontinentális One Pro csapata 2016-ban ennek a cégnek a kerékpárjait használja majd nevezetesen a Factor One illetőleg a Factor O2 modelleket. „Évek óta arra törekszünk, hogy elérjük azt a szintet, melynek segítségével egy profi csapat mellé állhatunk. Az idei évben rengeteg tesztet és fejlesztést hajtottunk végre, melynek eredményeképpen megkaptuk a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség szabványengedélyét. A One Pro egy olyan lehetőség, amelyet nem hagyhattunk ki. Egy olyan csapatot kerestünk, akik segítségével tovább javulhatunk, mondhatni, hogy kölcsönösen haladhatunk előre” – nyilatkozta Rob Gitelis a cég másik tulaja.

Csökkentheti végre az UCI a 6.8 kg-os súlyhatárt országúton2015.12.11. - A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség technikai menedzsere Mark Barfield elmondása szerint az UCI által elfogadott 6,8 kilogrammos súlyhatár az országúti kerékpárversenyeken, rövid időn belül a múlté lesz. „Tisztában vagyunk azzal, hogy ez a szabály lassan idejét veszíti. Néhány évvel ezelőtt még megállta a helyét, ám napjaink technikai újításai mellett már eljött az idő a változtatásra. Nem árulok el azzal nagy titkot, hogy hamarosan megváltoztatjuk a súlyhatárt, hisz immáron hónapok óta dolgozunk együtt a gyártókkal ezen ügy kapcsán” - nyilatkozta Barfielt egy brüsszeli kerékpáros konferencián. A kerékpárgyártók topmodelljei teljes specifikációval is bőven a limit alatt vannak, a csapatok szerelői ezt mindenféle plusz súlyok felrakásával (erőmérő, kulacstartó, stb.) kompenzálják, hogy ne essenek be a bringák a 6-8 kg-os határ alá. Az UCI lépése teljesen indokolt.


« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 ... utolsó »




Görög-szigettúra 2016. Görög-szigettúra 2016.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 10200 m
Nehézségi fok: 7
Célpont: SVÁJC 2015. Célpont: SVÁJC 2015.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 13500 m
Nehézségi fok: 9
Déli-Kárpátok 2015. Déli-Kárpátok 2015.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések