Külföldi hírek

« első ... 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 ... utolsó »
2018.01.25. - A Pannon Cycling Team sorával a mezőnyben rajtol a Challange Mallorca sorozat A 2018-as szezon első hivatalos Europe Tour versenye a Challange Mallorca sorozat, amely négy különálló 1.1.-es besorolású egynapost tartogat. A csapatoknak lehetőségük van arra, hogy minden versenyen más-más sorral vegyenek részt. Az első viadal a Január 25-i Trofeo Campos, Porreres, Felanitx, Ses Salines egynaposa, mely leginkább a sprintereknek kedvez. Ezen a nívós megmérettetésen kezdi az idényt hazánk egyik kontinentális sora a Pannon Cycling Team is. A bombaerős mezőnyben, ahol öt World Tour csapat – Bora-hansgrohe, Lotto-Soudal, Movistar, Sky, Trek-Segafredo -, nyolc másodosztályú, négy kontinentális és egy nemzeti válogatott vesz részt, olyan neveket találunk, mint Alejandro Valverde (Movistar), Gianni Moscon (Sky) vagy éppen John Degenkolb (Trek-Segafredo). A Pannon Cycling Team sora az első viadalon vélhetően a Dina Dániel, Dina Márton, Filutás Viktor, Holló Botond, Orosz Gergely, Simon Péter és Szabó Miklós hetes lesz.

2018.01.24. - Ryan Mullen nyerte a San Juani Kör egyenkénti időfutamát, összetettben Filippo Ganna állt az élre Egy mindössze 14,4 kilométeres egyenkénti időfutammal folytatódott az argentin San Juani Körverseny. A kronó nagyrészt sík útvonalon haladt, így a specialistáknak kedvezett. Az egyetlen hátráltató tényező a helyenként feltámadó szél volt. Több kerékpáros is hagyományos országúti bringával vágott neki a távnak, így a győztes Ryan Mullen (Trek-Segafredo) is, aki egyedüliként tudott tizennyolc percen belüli időt teljesíteni. A regnáló ír időfutam és országúti bajnok sikerével az első profi győzelmét ünnepelhette. A második az olasz Filippo Ganna (UAE Team Emirates), míg a harmadik a lengyel Rafal Majka (Bora-hansgrohe) lett. Összetettben Ganna vette át az első helyet, előnye mindössze öt másodperc Majka előtt. „Kimondhatatlanul boldog vagyok, hogy végre megszereztem pályafutásom első profi győzelmét – mondta a díjátadót követően Mullen. – Mindig is az a srác voltam, aki második, harmadik vagy éppen ötödik lett, de most sikerült az áttörés. Feküdt nekem a pálya, ami a visszafordító után nagyon nehézzé vált, talán egy kicsit túlságosan erősen kezdtem az elején. Ez volt az első olyan alkalom, hogy normál országútival vágtam neki egy egyenkéntinek. Próbáltam néhány apró változtatást végrehajtani, például, hogy tudjam pihentetni a kezeim. Bízom benne, hogy a 2018-as szezonban felnőhetek az igazán neves időfutam-specialisták mellé.” A verseny egy 182,8 kilométeres dimbes-dombos szakasszal folytatódik, melynek végén egy hosszú lejtmenet vár a kerekesekre.

2018.01.23. - Roman Villalobos pályafutása legnagyobb győzelmét aratta a San Juani Kör második etapján Peri Lago Punta Negra körül 149,9 kilométer várta az argentin San Juani Körverseny résztvevőit a viadal második szakaszán. A penzum négy harmadik kategóriás emelkedővel rémisztgetett, melyből az utolsó mintegy harminc kilométerre volt a céltól. A rajtot követően egy négy fős sor lépett el, nevezetesen Gerardo Tavani (Municipalidad de Pocito), Roderich Aconegui (Uruguay), Carlos Alzate (UnitedHealthcare) és Ignacio de Jesus Prado (Canel's Specilized). A kvartett azonban túl nagy előnyre nem tudott szert tenni mivel a főmezőny élén a Quick-Step Floors csapata diktált hatalmas tempót. Prado összeszedegette a hegyi pontokat, melynek köszönhetően a nap végén átvette a hegyi összetett megkülönböztető trikóját. Mintegy huszonöt kilométerre a céltól fogták meg őket, ám a mezőny ezt követően sem nyugodott meg újabb akciók következtek. Támadás támadást követett, s végül ennek eredményeképpen nyerte meg hatalmas meglepetésre a szakaszt a Costa Rica-i Roman Villalobos (Canel’s Specialized) az argentin Ricardo Escuela (Agrupacion Vuirgen de Fatima) és a belga Tiesj Benoot (Lotto-Soudal) előtt. Mivel az eddigi éllovas, az első etap győztese Fernando Gaviria (Quick-Step Floors) nyolc másodperc hátránnyal érkezett, így összetettben is Villalobos vette át az első helyet. „Vicces, de reggel pont azt mondtam az egyik csapattársamnak, hogy fekszik nekem ez a szakasz, így nyerni akarok – mondta a Villalobos a célba érkezést követően. – Tudtam, hogy az emelkedők miatt végig elől kell helyezkedni. Benoot támadása volt a kulcspont, mennem kellett vele. Hárman kerültünk az élre, s végül minimális előnnyel, de hazaértünk. Pályafutásom legnagyobb sikere ez.”

2018.01.22. - Fernando Gaviria érvényesítve a papírformát nyerte a San Juani Körverseny első szakaszát Egy a sprintereknek kedvező 148,9 kilométeres szakasszal kezdődött a San Juani Körverseny, melynek célállomása Pocito települése volt. A kisváros körül három 17,4 kilométeres kör döntött. A rajtot követően egy három fős szökés alakult, melybe név szerint Pablo Anchieri (Uruguay), Daniel Juarez (Asociacion Civil Mardan) és Adrian Richeze (A.C.A. Virgen De Fatima) keveredett bele, majd az első gyorsasági részhajrát követően csatlakozott hozzájuk Duilio Ramos (Argentína), Victor Olivares (Chile), Juan Melivilo (Municipalidad de Pocito) és Facundo Cattapan (Municipalidad de Rawson) kvartettje. A főmezőnyt a Quick-Step Floors csapata vezette, így az elmenés bő két percnél messzebb nem nagyon jutott. A nap egyetlen hegyi hajráját Daniel Juarez nyerte, így elsőként ő öltheti magára a hegyi trikót. A körpályára beérve pillanatok alatt megfogták a szökevényeket, s bár voltak még próbálkozások végül mezőnyhajrá döntött, amit könnyed magabiztossággal nyert meg a kolumbiai Fernando Gaviria (Quick-Step Floors) Niccolo Bonifazio (Bahrain-Merida) és Matteo Pelucchi (Bora-hansgrohe) előtt. „Nagyon gyors volt a vége és veszélyes is, mivel szinte minden csapat igyekezett előre hozni az emberét – mondta a célba érkezést követően Gaviria. – Szerencsésnek mondhatom magam, hogy egy ilyen erős sor van mögöttem, ennek köszönhetően sikerült nyernem. Iljo Keisse és Maximiliano Richeze hatalmas munkát végeztek ma értem, melyért hálával tartozom.”

2018.01.21. - Andre Gripel nyerte a Tour Down Under utolsó szakaszát, Daryl Impey győzött összetettben A szokásoknak megfelelően Adelaide környékén egy húsz körös, kilencven kilométeres szakasszal zárult az év első World Tour versenye a Santos Tour Down Under. Összetettben Daryl Impey (Mitchelton-Scott) és Richie Porte (BMC) azonos idővel várták az utolsó szakaszt, amely egyértelműen a sprintereknek kedvezett. A rajtot követően egy nyolc fős sor igyekezett ellépni, ahonnan idővel Logan Owen (EF Education First-Drapac) és Ben O’Connor (Dimension Data) kettőse ment tovább. Túl nagy előnyre azonban nem sikerült szert tenniük, így Owan négy körrel a vége előtt úgy döntött, hogy egyedül próbálja meg. A főmezőny élén ekkor már a Mitchelton-Scott és a Lotto-Soudal csapatai dolgoztak. Owen előnye sem tartott ki túlságosan sokáig a célvonalon való következő áthaladásnál meg is fogták. Az utolsó körben a Sunweb csapata próbálta átvenni a kezdeményezést, majd a Quick-Step Floors sora hozta előre tanítanivaló módon Elia Vivianit. A hajrában úgy tűnt, hogy Caleb Ewan (Mitchelton-Scott) nyerheti a szakaszt végül azonban Andre Greipel (Lotto-Soudal) egy hajszállal megelőzte ezzel pályafutása során már a tizennyolcadik szakaszgyőzelmét szerezte a Tour Down Underen. Ewan lett a második, míg Peter Sagan (Bora-hansgrohe) a harmadik. Az összetett már nem változott első dél-afrikaiként Daryl Impey (Mitchelton-Scott) nyerte a versenyt Richie Porte (BMC) és Tom-Jelte Slagter (Dimension Data) előtt. A pontversenyben Peter Sagan (Bora-hansgrohe), a hegyi összetettben Nickolas Dlamini (Dimension Data), a fiatalok összevetésében Egan Bernal (Sky), míg a csapatversenyben a Bahrain-Merida végzett az élen.

2018.01.20. - Richie Porte nyerte a Tour Down Under királyszakaszát, Daryl Impey vette át az első helyet összetettben McLaren Valle és a Willunga Hill csúcsa között a királyszakaszával folytatódott a 2018-as szezon első World Tour versenye az ausztrál Tour Down Under. A táv 151 és fél kilométer volt. A rajtot követően egy hét fős szökevénysor alakult, melybe név szerint Thomas De Gendt (Lotto-Soudal), Nicholas Dlamini (Dimension Data), Scott Bowden (UniSA-Australia), Mads Würtz Schmidt (Katusha-Alpecin), Zakkari Dempster (UniSA-Australia), Fumiyuki Beppu (Trek-Segafredo) és Nuno Bico (Movistar Team) keveredett bele. A hegyi összetett éllovasa a dél-afrikai Dlamini értelemszerűen a trikó megőrzéséért ment, ami sikerült is neki a Willunga Hill lábánál már csak ő valamint Thomas De Gendt maradtak az élen. Természetesen a hegy megkezdése után hatalmas volt a szelekció, a Mitchelton-Scott valamint a BMC csapatai diktáltak hatalmas tempót. A szökevénysor utolsó tagjainak begyűjtését követően, az esélyesek között megkezdődött egymás tesztelgetése majd mintegy másfél kilométerre a céltól Richie Porte (BMC) indult meg, akivel kezdetben csak Jay McCarthy (Bora-hansgrohe) tudta tartani a lépést, ám Porte olyan tempót diktált, hogy honfitársa hamarosan leszakadt mögüle. Porte zsinórban ötödször nyerte meg a Willunga Hill befutóját, a második helyen Daryl Impey (Mitchelton-Scott), míg a harmadikon Tom-Jelte Slagter (Dimension Data) érkezett. Összetettben azonos idővel, de Impey vette át a vezetést Porte előtt. Az utolsó szakasz ezúttal is a sprintereknek kedvezhet, ám akár még az összetett tekintetében is történhetnek érdekességek.

2018.01.19. - Tour Down Under 4. szakasz: Peter Sagan győzött a negyvenöt fokos pokolban Norwood és Uraidla között mindössze 128,2 kilométer várt a Tour Down Under mezőnyére az ausztrál verseny negyedik szakaszán. A hőség még úgy is elviselhetetlen volt, hogy a szervezők egy órával korábbra hozták a rajtot. A kerekesek helyenként negyvenöt fok feletti melegben izzadtak, ráadásul a célhoz közeledve még a Norton Summit emelkedőjét is meg kellett mászniuk, ami könnyűnek semmiféleképpen sem ígérkezett. A rajtot követően Zak Dempster és Alex Porter (mindketten UniSA-Australia) kettőse lépett el. A duó legnagyobb előnye kilenc perc körül tetőzött miközben a főmezőny igyekezett átvészelni a kibírhatatlan forróságot. Dempster viszonylag korán magára hagyta szökevénytársát, s egyedül iramodott meg, miközben hátul a Mitchelton-Scott csapata diktálta a tempót. Már a kisebb emelkedők is megrostálták a mezőnyt, majd Dempster utolérését követően a Norton Summit szedte darabjaira azt, mindössze bő harminc fő maradt az élen. Lejtmenetben Brendan Canty (EF Education First-Drapac) próbálkozott, egy kisebb sor el is tudott szakadni, de végül a harminc fős sprint döntött, melyet a regnáló világbajnok Peter Sagan (Bora-hansgrohe) nyert meg Daryl Impey (Mitchelton-Scott) és Luis Leon Sanchez (Astana) előtt. Összetettben szintén Sagan állt az élre mindössze két másodperc előnnyel. Akármennyire is hihetetlen, de Sagan első sikerét aratta az ausztrál versenyen, mely a következő napon a királyszakasszal folytatódik.

2018.01.18. - Elia Viviani nyerte a Tour Down Under harmadik szakaszát Glenelg és Victor Harbor között mindössze 120 és fél kilométer várt a kerekesekre a Santos Tour Down Under harmadik szakaszán, ugyanis a hatalmas forróság miatt a szervezők a penzum lerövidítése mellett döntöttek. A nap szökését már két jól ismert név a hegyi összetett éllovasa Nicholas Dlamini (Dimension Data) és Scott Bowden (UniSA-Australia) alkották. A duó a verseny eddigi minden szakaszán elmenésben volt. Az elől lévők legnagyobb előnye öt és fél perc körül tetőzött miközben a főmezőnyt a Mitchelton-Scott csapata irányította. A nap egyetlen hegyi hajráján Bowden megpróbálta leszakítani Dlaminit, de terve pont ellenkezőleg sült el a dél-afrikai fiú hozta el a pontokat miközben Bowden közel húsz másodperces hátrányba került. Később újra összezártak, majd mintegy ötven kilométerrel a vége előtt Bowden iramodott meg. Miután megfogták a fiatal ausztrált is Tiago Machado (Katusha-Alpecin) akciózott a mezőnyből, azonban túlságosan messzire nem jutott, így jöhetett a mezőnyhajrá melyet Elia Viviani (Quick-Step Floors) nyert meg Phil Bauhaus (Team Sunweb) és Caleb Ewan (Mitchelton-Scott) előtt. Ewan remek pozícióból indult, azonban túl sokat hezitált, így csak a dobogó legalsó fokára állhatott fel. Összetettben továbbra is ő vezet, előnye tíz másodperc a második helyre felzárkózó Viviani előtt. A nagy melegre való tekintettel a Norwood és Uraidla közötti negyedik szakasz rajtját egy órával előrébb hozták.

2018.01.17. - Kettős Mitchelton-Scott siker a Tour Down Under második napján, Caleb Ewan győzelmével összetettben is átvette a vezetést Unley és Sterling között egy 148,6 kilométeres penzummal folytatódott az év első World Tour versenye a Santos Tour Down Under, mely etap előzetesen akár még a szökevényeknek is kedvezhetett volna, ám a sprinterek csapatai ezúttal sem adtak esélyt mások számára. A rajtot követően támadás-támadást követett, míg végül ugyanaz a három kerekes tudott ellépni, aki az első nap során, nevezetesen Nicholas Dlamini (Dimension Data), William Clarke (EF Education First-Drapac) és Scott Bowden (UniSA-Australia). Hozzájuk csatlakozott nem sokkal később a spanyol Jaime Castrillo (Movistar). Dlamini megnyerte a nap két kategorizált emelkedőjét ezzel megőrizve vezetését a hegyi összetettben, majd feladva a szökést vissza is csorgott a főmezőnyhöz. Will Clarke mindkét részhajrát elorozta, miközben a főmezőny élén a Bahrain-Merida csapata kezdte el diktálni a tempót. Az utolsó körpályára érve megbomlott a szökevények közötti egység Castrillo egyedül maradt az élen. A fiatal spanyol kerekest csak az utolsó körben fogták meg, bő tíz kilométerre a céltól. Jöhetett a mezőnyhajrá melyet megelőzően a sterlingi emelkedő rendesen megtizedelte a mezőnyt, végül a hazaiak nagy örömére Caleb Ewan (Mitchelton-Scott) bizonyult a leggyorsabbnak, aki ezzel összetettben is átvette a vezetést. A második Ewan csapattársa Daryl Impey (Mitchelton-Scott), míg a harmadik Jay McCarthy (Bora-hansgrohe) lett.

2018.01.16. - Andre Greipel nyerte a Tour Down Under első szakaszát Port Adelaide és Lyndoch között egy 145 kilométeres szakasszal vette kezdetét az év első World Tour versenye az ausztrál Santos Tour Down Under. Rögtön a rajtot követően ketten léptek el, nevezetesen Nickolas Dlamini (Dimension Data) és William Clarke (EF Education First-Drapac). A duó legnagyobb előnye három és fél perc környékén tetőzött. A nap egyetlen hegyi hajráját Dlamini nyerte, így a második etap során ő viselheti a hegyi pontverseny megkülönböztető trikóját, míg a részhajráknál Clarke igyekezett gyűjteni a pontokat. Harminc kilométerrel a vége előtt Dlamini leszakadt és szép lassan visszacsorgott a főmezőnybe. Clarke megpróbálta a lehetetlent, de tíz kilométerre a céltól őt is utolérték. Jöhetett a mezőnyhajrá melyet Andre Greipel (Lotto-Soudal) nyert meg ezzel pályafutása tizenhetedik Tour Down Under szakaszgyőzelmét bezsebelve. A második Caleb Ewan (Mitchelton-Scott), míg a harmadik Peter Sagan (Bora-hansgrohe) lett. Természetesen az első napot követően összetettben is ugyanez a sorrend.

2018.01.15. - Peter Sagan nyerte a People’s Choice Classic kritériumversenyt Ahhoz képest, hogy elmondása szerint csak edzeni érkezett Ausztráliába a regnáló világbajnok Peter Sagan (Bora-hansgrohe) nyerte a Tour Down Under felvezető versenyét a People’s Choice Classic kritériumát. A huszonkét körös 50,6 kilométeres penzum elején rögtön kialakult egy nagyobb létszámú szökés, melybe név szerint Fumiyuki Beppu (Trek-Segafredo), Tom Bohli (BMC Racing), Zakkari Dempster (UniSA-Australia), Timothy Roe (UniSA-Australia), Jhonatan Restrepo (Katusha-Alpecin), Lachlan Morton (Dimension Data) és Manuele Boaro (Bahrain-Merida) keveredett bele. Az elmenést elsősorban a Quick-Step Floors és a Mitchelton-Scott csapatai üldözték. Később Restrepo igyekezett megbontani az egységet, akivel Bohli és Boaro tartották a lépést. A győzelem sorsa azonban mezőnyhajában dőlt el, a Bora-hansgrohe csapata könnyűszerrel érte utol a szökést, majd a regnáló világbajnok bírta a legjobban, így Peter Sagan (Bora-hansgrohe) magabiztos győzelmet aratott Andre Greipel (Lotto-Soudal) és Caleb Ewan (Mitchelton-Scott) előtt. „Nagyon örülök a győzelmemnek, mivel előzetesen nem gondoltam volna, hogy lehet esélyem – mondta Sagan a célba érkezést követően. – A végén nagyon jöttek a többiek, de sikerült elsőként célba érnem.”

2018.01.14. - A legtöbb országban a 2018-as év második hétvégéjén, azaz január 14-én és 15-én került megrendezésre a cyclo-cross nemzeti bajnokság.

2018.01.14. - Bemutatták a Spanyol Körverseny útvonalát, kilenc hegyi befutó és mintegy negyven kilométernyi időfutam vár a kerekesekre A szokásoknak megfelelően az AS már napokkal korábban megszellőztette a 2018-as Vuelta a Espana útvonalát, január 13-án azonban hivatalosan is bemutatták a Spanyol Kör idei szakaszait. A verseny Malagában kezdődik egy nyolc kilométeres teljesen sík egyenkénti időfutammal, majd rögtön egy hegyi befutó következik, igaz a Caminito del Rey „csak”egy harmadik kategóriás kaptató. Az ezt követő nap egyértelműen a sprintereknek kedvez viszont a negyedik etap újra egy hegytetőn zárul az Alfacar emelkedőjén. A következő négy szakasz vegyesen kedvezhet a sprintereknek és a klasszikus specialistáknak, az első pihenőnapot megelőzően még odacsaptak a szervezők a közel kétezer méter magas La Covatilla hegyi befutójával. A második hét kissé egyszerűbben kezdődik, három könnyebbnek mondható etapot követően azonban újabb három hegyi befutó jön, nevezetese a La Camperona, a Nava majd zárásként a Lagos de Covadonga. A harmadik hét rajtja sokak számára fontos lehet, hisz ekkor kerül sor Santillana del Mar és Torrelavega között a 32,7 kilométeres egyenkéntire, amit másnap rögtön egy újabb nehéz hegyi szakasz a Balcón de Bizkaia befutója követ. Egy nyugisabb etapot követően jön a verseny döntő szakasza Andorrában. A 19. szakasz nehézségeit követően az utolsó előtti napon mindössze 105,8 kilométer vár a karavánra a Collada de La Gallina hegyi befutójával, melyet öt szintén kategorizált emelkedő előz meg. Zárásként természetesen ezúttal is Madridban köröz a mezőny. Összességében elmondható, hogy a 2018-as Vuelta is remek versenyt ígér, kérdés, hogy a Girót és a Tourt követően vajon hányan vállalják be a Spanyol Kört illetve, hogy a közelgő világbajnokság kapcsán kik lesznek azok, akik végig is mennek. A 2018-as Vuelta a Espana útvonala: Augusztus 25.: 1. szakasz, Malaga – Malaga, 8 km (egyenkénti időfutam) Augusztus 26.: 2. szakasz, Marbella – Caminito del Rey, 163.9 km Augusztus 27.: 3. szakasz, Mijas – Alhaurin de la Torre, 182.5 km Augusztus 28.: 4. szakasz, Velez-Malaga – Alfacar, 162 km Augusztus 29.: 5. szakasz, Granada – Roquetas de Mar, 188 km Augusztus 30.: 6. szakasz, Huercal-Overa – San Javier, 153 km Augusztus 31.: 7. szakasz, Puerto Lumbreras – Pozo Alcon, 182 km Szeptember 1.: 8. szakasz, Linares – Almaden, 195.5 km Szeptember 2.: 9. szakasz, Talavera de la Reina – La Covatilla, 195 km Szeptember 3.: pihenőnap Szeptember 4.: 10. szakasz, Salamanca – Fermoselle, Bermillo de Sayago, 172.5 km Szeptember 5.: 11. szakasz, Mombuey – Luintra, 208.8 km Szeptember 6.: 12. szakasz, Mondonedo – Faro de Estaca de Bares, Manon, 177.5 km Szeptember 7.: 13. szakasz, Candas – La Camperona, 175.5 km Szeptember 8.: 14. szakasz, Cistierna – Nava, 167 km Szeptember 9.: 15. szakasz, Ribera de Arriba – Lagos de Covadonga, 185.5 km Szeptember 10.: pihenőnap Szeptember 11.: 16. szakasz, Santillana del Mar – Torrelavega, 32.7 km (egyenkénti időfutam) Szeptember 12.: 17. szakasz, Getxo – Balcon de Bizkaia, 166.4 km Szeptember 13.: 18. szakasz, Ejea de los Caballeros – Lleida, 180.5 km Szeptember 14.: 19. szakasz, Lleida – Andorra (Naturlandia), 157 km Szeptember 15.: 20. szakasz, Escaldes-Engordany (Andorra) – Col de la Gallina, 105.8 km Szeptember 16.: 21. szakasz, Alcorcon – Madrid, 112 km

2018.01.13. - Michele Scarponi előtt tiszteleg a 2018-as Tirreno-Adriatico útvonala Az idei Tirreno-Adriatico a tavaly elhunyt Michele Scarponi emléke előtt adózik, az egy hetes szakaszverseny ötödik etapja Scarponi szülővárosában Filottranóban zárul. A 2018-as kiírás március 7-én egy huszonegy és fél kilométeres csapatidőfutammal rajtol Lido di Camaiore körül. A második szakasz a Tirrén-tenger partvonalán vezet Follonica irányába vélhetően egy a sprintereknek kedvező befejezéssel. A harmadik szakasz Follonica és Trevi között leginkább csak a 234 kilométeres hosszával rémisztget, ám a negyedik etap már nagyban befolyásolhatja az összetett végkimenetelét, hisz a Sarnano Sassotetto tizennégy kilométeres hegymenete vízválasztó lehet. Az ötödik nap Scarponi előtt tiszteleg, a penzum bővelkedik majd falakban, míg a hatodik szakasz újra a sprinterek győzelmét vetíti elő. Záráskánt San Benedetto del Trontóban egy tíz kilométeres dimbes-dombos időfutam következik. „Szerettünk volna méltóképpen megemlékezni Michele Scarponiról, épp ezért döntöttünk úgy, hogy az idei verseny ellátogat Filottranóba” – mondta Mauro Vegni az RCS Sport részéről. A Tirreno-Adriatico a Párizs-Nizza alternatívájaként jött létre, kiváló felkészülési terepet biztosítva a Milánó-SanRemo előtt. 2017-ben Nairo Quintana (Movistar) nyerte meg a versenyt, melyen az előzetes hírek szerint ott lesz Peter Sagan (Bora-hansgrohe), Philippe Gilbert, Bob Jungels (Quick-Step Floors), Geraint Thomas (Team Sky), Fabio Aru (UAE Team Emirates), Romain Bardet (AG2R La Mondiale), Miguel Angel Lopez (Astana), Mark Cavendish, Louis Meintjes (Dimension Data), Tom Dumoulin (Team Sunweb) és Greg Van Avermaet (BMC) is. A 2018-as Tirreno-Adriatico útvonala: 1. szakasz, Március 7. Lido Di Camaiore 21,5 km (csapatidőfutam) 2. szakasz, Március 8. Camaiore – Follonica 167 km 3. szakasz, Március 9. Follonica – Trevi 234 km 4. szaaksz, Március 10. Foligno – Sarnano –Sassotetto 219 km 5. szakasz, Március 11. Castelraimondo-Filottrano 178 km 6. szakasz, Március 12. Numana – Fano 153 km 7. szakasz, Március 13. San Benedetto Del Tronto 10 km (egyenkénti időfutam)

2018.01.12. - Alberto Contador az Eurosportnál folytatja A 2017-es idény végén visszavonuló Alberto Contador már korábban is több helyen elmondta, hogy szeretne szorosan a kerékpársport mindennapjaiban maradni, így kontinentális csapata a Polartec-Kometa mellett az Eurosportnál is munkát vállal. „Hatalmas megtiszteltetés a spanyol Eurosport munkatársai számára, hogy egy akkora legenda, mint Alberto Contador csatlakozik hozzánk – mondta Fernando Ruiz a spanyol részleg igazgatója. – Alberto szakmai és technikai tudása révén kimerítő ismeretekkel rendelkezik, de a versenyzők napi rutinjait illetően is újdonságokkal szolgálhat. Alberto Contador érkezése csak az első nagy bejelentésünk a 2018-as kerékpáros szezont érintően, hamarosan további részletekkel jövünk a sportág szerelmesei számára.” „Az Eurosport felkérése szakkommentátornak nagyon hízelgő számomra – folytatta Contador. – Ez a sport a szenvedélyem, így igyekszem megragadni minden lehetőséget, hogy a közelében maradhassak. Próbálok majd a kapcsolataim révén olyan háttéranyagokkal szolgálni, amik újdonságként hathatnak a nézők számára.”

2018.01.11. - Tim Wellens megkérdőjelezi az inhalátorok használatát a sportágban A Lotto-Soudal feltörekvő kiválósága Tim Wellens a legújabb, aki felszólalt az asztma elleni inhalátorok használata ellen, holott papíron ő is alkalmazhatná azokat, ellenben nem teszi, pedig hét-nyolc százalékkal is javíthatná légzési kapacitását. A belga kerekes a 2017-es Tour de France-t például éppen légzési nehézségek miatt adta fel, holott egy kis szalbutamol orvosi mentességgel való alkalmazása (TUE) versenyben tarthatta volna, de Wellens nem volt hajlandó élni ezzel a lehetőséggel. Mint ismeretes Chris Froome a 2017-es Vuelta a Espana tizennyolcadik szakaszán levett mintájában mutatták ki a megengedett mennyiség kétszeresét. A Sky brit kerekese továbbra is versenyezhet, jogi csapata most azzal védekezik, hogy nem lépték túl az előírt határt, az anomáliák kiszáradás következtében mutatkoztak. „Profi versenyzőként számos kórházban végeztek már el rajtam különböző vizsgálatokat – mondta Wellens az egyik belga lap megkeresésére. – Az orvosok már többször is megállapították, hogy inhalátor használatával javíthatnám a légzési kapacitásom. Ellenben én mindig is ellene voltam ezeknek a megoldásoknak. Azt hiszem, ha valaki elkezdi használni a szalbutamolt, egy idő után már nem tudja betartani a határt. Szeretném, ha a sportágon belül egyértelművé válnának a dolgok. Sajnos vannak olyan készítmények, amiket betegként használva az előnyünkre fordíthatunk, de ha nem vagyunk ráutalva, azt nálam egyszerűen úgy hívják, hogy csalás. Elkeserítő látni ifjúsági csapatokat, ahol szinte minden versenyző inhalátort használ.”

2018.01.10. - Bemutatták a 2018-as Párizs-Nizza útvonalát A versenyt szervező ASO igyekezett úgy összeállítani a 2018-as Párizs-Nizza útvonalát, hogy a viadal végkimenetele a lehető legtovább kérdéses maradjon. A nyolc napos versenyre március 4. és 11. között kerül sor összesen huszonhét kategorizált emelkedővel. Az első szakasz Chatou-ból indulván mindössze 135 kilométert tartogat. A sprintereknek kedvező szakaszokat követően a negyedik etap egyenkéntijére kerül sor La Fouillouse és Saint-Étienne között; a táv 18,4 kilométer. Ezt követően négy kőkemény hegyi etap következik. Az ötödik szakasz bemelegítő jellege után, a hatodik etap során hat, míg a hetedik, királyszakaszon öt kategorizált emelkedő várja a karavánt mindkét esetben hegyi befutóval. Természetesen az elmúlt évekhez hasonlóan a záró nizzai körözés sem lesz egyszerű a maga szintén hat emelkedőjével. A prezentáción azt is megerősítették, hogy az ASO bizonyos viadalainak az előző év végén visszavonuló Thomas Voeckler lesz a nagykövete. „Az egyenkénti időfutamot követően kezdődnek csak a valódi kihívások a kerekesek számára – hangzott el a verseny prezentációján. – A hetedik szakasz utolsó tizenhat kilométere egy eddig ismeretlen emelkedő lesz a La Colmiane üdülőhelyéhez. Természetesen bízunk abban, hogy a viadal végkimenetele ezúttal is csak az utolsó nizzai körözés alkalmával dől el. A Párizs-Nizza ismét az a verseny lesz, ahol minden egyes másodperc számít.” A 2018-as Párizs-Nizza szakaszai: 1. szakasz, március 4. Chatou - Meudon, 135 km 2. szakasz, március 5.Orsonville- Vierzon, 187 km 3. szakasz, március 6. Bourges to Châtel - Guyon, 210 km 4. szakasz, március 7. La Fouillouse - Saint-Étienne, 18.4 km (egyenkénti időfutam) 5. szakasz, március 8. Salon-de-Provence - Sisteron, 163.5 km 6. szakasz, március 9. Sisteron - Vence, 188 km 7. szakasz, március 10. Nice - Valdeblore La Colmiane, 175 km 8. szakasz, március 11. Nice - Nice, 110 km

2018.01.09. - Kiosztották a Tour de France szabadkártyáit, nem történt meglepetés Ahogyan az előzetesen borítékolható volt a francia Direct Energie, Cofidis és Fortuneo-Samsic valamint a belga Wanty-Groupe Gobert csapatai kapták meg a 2018-as Francia Körverseny szabadkártyáit. Bryan Coquard hiába kampányolt új csapata a Vital Concept érdekében Jerome Pineau sora még a Párizs-Nizzára sem kapott meghívott, mindössze a Criterium du Dauphine viadalán számol velük az ASO. „A válogatási elvek bonyolultabbak voltak, mint valaha – mondta Christian Prudhomme versenyigazgató. – Öt másodosztályú francia csapat van, így bárhogy is döntünk, valakinek az fáj. A 2017-es Europe Tour ranglista első két helyezettje nevezetesen a Wanty-Groupe Gobert és a Cofidis kapott meghívót, ezzel mindenféleképpen azokat a sorokat kívántuk díjazni, akik remek eredményeket értek el. A Bretagne-i régió érintése valamint Warren Barguil jelenléte egyértelműen előny volt a Fortuneo-Samsic számára. Sajnálom, hogy Bryan Coquard ezúttal is lemarad a Tourrol, de bízunk benne, hogy a Vital Concept rövid időn belül sikeres lehet. A Francia Kerékpáros Szövetséggel kötött erkölcsi megállapodás értelmében a Delko Marseille Provence KTM sora kap indulási jogot a Párizs-Nizza, míg a Vital Concept a Criterium du Dauphiné versenyén.”

2018.01.08. - Domenico Pozzovivo a Giro d’Italia dobogójáról álmodik Vincenzo Nibali vélhetően minden erejével a Tour de France-ra összpontosíthat a 2018-as szezonban, ami egyben azt is jelenti, hogy a Bahrain-Merida új igazolása Domenico Pozzovivo kapja meg az Olasz Körversenyt. Pozzovivo kiválóan szerepelt hazája legnívósabb viadalán 2017-ben, mindössze bő három perc hátránnyal az összetett hatodik helyén végezve. Erre építve idén egyértelműen a dobogó a legfőbb cél. „Miért ne próbálhatnám meg – tette fel a kérdést Pozzovivo. – Nem lesz egyszerű, de nem is elérhetetlen. Egyelőre még képlékeny, hogy kik lesznek ott az idei Girón, ameddig nem végleges a rajtlista, addig konkrétumokról nem is nagyon van értelme beszélni. Kapitányként fogok rajthoz állni az Olasz Körön, ahol természetesen szeretnék minél jobb eredményt elérni, a dobogóról álmodom. A Touron is ott leszek, mint Vincenzo első számú segítője. Az év végén szeretném kipróbálni magam a világbajnokságon is, ahol elég nehéz lesz ahhoz az útvonal, hogy a hegyimenők kerüljenek előtérbe. Örülök, hogy a Bahrain-Merida csapatát választottam, eseménydús évem lesz, bízom abban, hogy meghálálhatom a csapatvezetés bizalmát.”

2018.01.07. - Alexander Edmondson lett az ausztrál nemzeti bajnok egy hihetetlen hajrát követően Buninyong környékén 185 és fél kilométer várt az elit férfiakra az ausztrál nemzeti bajnokság mezőnyversenyén. A kerekesek tizenhat kört tettek meg, szerencsére a viadal idejére valamelyest már a napok óta tartó forróság is enyhült. A nap szökését egy nyolc fős sor alkotta, akik között Robert Power (Mitchelton-Scott) és William Clark (EF Education First-Drapac) kettőse számított nagyobb névnek. Az elmenésből legtovább Troy Herfoss bírta, őt csak három körrel a vége előtt érték utol. Már csak két kör volt hátra, amikor Alexander Edmondson (Mitchelton-Scott) és Chris Harper (Bennelong-SwissWellness) kettőse ment tovább minimális előnyre szert téve. Az utolsó körben még mindig volt egy kis fórjuk, ám ekkor úgy tűnt, hogy az üldözők könnyű szerrel utolérik őket. Edmondson nyitotta meg a hajrát hatalmas meglepetésre hazaérve, ezzel karrierje legnagyobb győzelmét szerezve nyerte a nemzeti bajnokságot. A második a remekül sprintelő Jay McCarthy (Bora-hansgrohe), míg a harmadik Edmondson szökevénytársa a szintén kitartó Chris Harper lett. „Nem is nagyon tudom, hogy mit mondhatnék, azért érkeztem, hogy a csapatért dolgozzak – nyilatkozta szinte azonnal a célba érkezést követően Edmondson. – Egy álmom vált ezzel a győzelemmel valóra, szeretnék köszönetet mondani mindenkinek, aki valaha is támogatott.” Az U23-as fiúk versenyét Cyrus Monk (Drapac Pat’s Veg Holistic) nyerte.

« első ... 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 ... utolsó »




Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések