Technikai hírek

« első ... 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 ... utolsó »


2014.09.12. - Sokan nem fordítanak kellő figyelmet a sportszemüveg megvásárlására, pedig ez az egyik legfontosabb kiegészítőnk, hiszen ezen keresztül nézünk bringázás közben. Nagyon nem mindegy, mennyire kíméli a szemünket, mennyire kényelmes, hogyan szellőzik, torzít-e a lencséje a széleken, mennyire szűri ki a nap káros sugarait, cserélhetők-e a lencséi, vagy esetleg dioptrizálható-e plusz belső keret nélkül! Először nézzük meg, miért is érdemes sportszemüveget vásárolni? Ha sportról beszélünk, akkor általában sebesség is van. Oké, lehet sakkozni meg snookerezni is, de a sportok többsége nem lassan zajlik. A kerékpár esetében ez különösen így van. Nagy sebességnél a menetszél is jelentős lehet, és akkor még nem beszéltünk a csapadékról, amely jöhet az égből, de az útról is. Ez utóbbi a rosszabb, hiszen nem tiszta. Ott vannak még a repülő dolgok, legyenek azok felpattanó kavicsok, por vagy bogár. Egyiket sem látjuk szívesen a szemgolyónkban. Az elsődleges feladat tehát a szemünk védelme sportolás közben. Nehéz eldönteni, melyik lencse törésállóbb a másiknál, de amikor a Rudy Project és az Oakley mérnökei fegyverekkel lövöldöznek rájuk, biztosak lehetünk benne, hogy egy felverődő éles kő sem tesz majd kárt bennük! A sportszemüveg véd a menetszéltől is, amely a lencsék mögé hatolva könnyezésre készteti a szemet, egyfajta válaszreakcióként az irritációra. A szemüvegeseknek ez plusznehézséget jelent, mivel az utcai/hétköznapi dioptriás modellek nem látják el ezt a feladatot, vagy nem tökéletesen. De a dioptriás részről még beszélünk bővebben.

2014.09.12. - Nem maradhatnak ki az országútis érdekességek sem. Ezek közül szemezgetünk most!


2014.09.11. - Kilométeróra. Mára ez lassan sértésnek számít a kerékpárosórákra nézve, hiszen akkora a számítási teljesítményük, mint amennyivel anno a holdra szállást intézte a NASA. Még ha ez egy kicsit túlzás is talán, de azt kijelenthetjük, hogy a mostani körképünk háromnegyede nem egy sima eszköz, hanem edzéstámogató és esetleg GPS-t is tartalmazó komputer. Így már eligazodni sem könnyű közöttük! Húsz éve nagyjából 4-5 funkciót tudott egy bringás-kilométeróra. Mutatta a pillanatnyi és az átlagsebességet, a napi és az összes eddig megtett kilométert, illetve volt benne egy óra, esetleg még egy stopper is. Az első pulzusmérős órát a Polar készítette el 1982-ben, amely bár jobban hasonlított egy hétzenés kvarcórára, mint komputerre, de 1984-ben már össze lehetett kötni a számítógéppel, amit gyártott is hozzá a Polar, mivel az akkori kereskedelmi forgalomban kapható PC-k még nem tudtak mit kezdeni az órával. 1990-ben megjelent a Polar Cyclovantage, amely már kerékpárosóra is volt egyben. A halandó bringások számára pedig valamikor 1998 környékén robbant be az első pulzusmérős Cateye órával, amely CC–HB100 néven futott.


2014.09.09. - Ebben az összeállításban kifejezetten a montisoknak válogattunk össze néhány érdekes cuccot a Eurobike kiállításról.

2014.09.09. - Több más autógyártóhoz hasonlóan a Caterham is megjelent az országúti kerékpárok piacán. Méghozzá a jellegzetes British Racing Green színben!












« első ... 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 ... utolsó »




Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések