Külföldi hírek

« első ... 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 ... utolsó »
2018.05.09. - Ami nem sikerült a 4. etap során, az összejött az ötödik szakaszon, ugyanis Enrico Battaglin (LottoNL-Jumbo) nyerte a Santa Ninfa befutóját, összetettben továbbra is Rohan Dennis (BMC) vezet.

2018.05.09. - Tim Wellens: tudtuk, hogy nem lesz könnyű az első olaszországi szakasz Tim Wellens klasszikus módba kapcsolva nyerte a Giro d’Italia első olaszországi szakaszát Michael Woods (EF Education First-Drapac) és Simon Yates (Mitchelton-Scott) előtt. Összetettben továbbra is Rohan Dennis (BMC) vezet. Wellens pályafutása második szakaszgyőzelmét ünnepelhette az Olasz Körön a 2016-os roccaraso-i diadalát követően. [[https://www.youtube.com/v/647hBjtrNGA?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] „Tudtuk, hogy nem lesz könnyű az első olaszországi szakasz, már a részhajrá előtt kissé hektikussá vált a szituáció a mezőnyben – mondta Tim Wellens a célba érkezést követően. – Egyértelműen én voltam ma a kapitány, a többiek a sikeremért dolgoztak, méghozzá remek munkát végezve. Adam Hansen szakította meg a sort, majd Tosh Van der Sande tökéletes helyen engedett el körülbelül 500 méterre a céltól. Enrico Battaglint nehéz volt üldözni, igazából csak a befutót követően tudatosult bennem, hogy nyertem. Ez a siker sokkal érzelmesebb számomra, mint a két évvel ezelőtti győzelmem. A szakasz megnyerésével lekerült a nyomás rólunk, bízom benne, hogy a csapattársaim is képesek lesznek még egy-egy etapgyőzelemre. Inkább vagyok egynapos menő, amit az elmúlt időszak eredményei is bizonyítottak, így az összetett nem nagyon foglalkoztat.”

2018.05.08. - Tim Wellens (Lotto-FixAll) nyerte az első olaszországi Giro szakaszt, összetettben továbbra is Rohan Dennis (BMC) vezet.

2018.05.08. - A kiválóan sikerült izraeli Giro rajtot követően, újra felmerült egy esetleges amerikai Grande Partenza lehetősége A Giro d’Italia korábbi versenyigazgatója Angelo Zomegnan még 2010-ben találkozott az Amerikai Egyesült Államok fővárosának Washington DC-nek a polgármesterével Adrien Fenty-vel, akivel egy esetleges tengerentúli Giro rajtról egyeztettek. A felvetés hamar elhalt, hisz se Zomegnan se Fenty nem maradt sokáig a pozíciójában. Úgy tűnik azonban, hogy az idei izraeli rajt sikere újraélesztette azokat a pletykákat, miszerint igenis lehet alapja egy olyan Grande Partenzának, ami az Atlanti-óceán ellentétes oldalán indul. „Meg voltam győződve arról, hogy az izraeli rajt működni fog – mondta a RAI televíziós csatornának adott interjújában Mauro Vegni a Giro jelenlegi versenyigazgatója. – A helyi szervezőbizottság egészen kiváló munkát végzett, de az elsődleges visszajelzés a rengeteg ember volt az utak mentén. Úgy vélem, hogy a kerékpársport globalizációja immáron megállíthatatlan. Arra a kérdésre válaszolva, hogy esetlegesen a tengerentúlról induljon az Olasz Körverseny, egyelőre csak annyit tudok mondani, hogy miért is ne.”

2018.05.07. - Elia Viviani: nagyszerű befutó volt, tudtuk, hogy mi vagyunk a favoritok Az olasz Elia Viviani (Quick-Step Floors) nyerte a 101. Giro d’Italia harmadik szakaszát Be’er Shiva és Eilat között, ezzel zsinórban a második mezőnyhajrán is diadalmaskodva. Mögötte honfitársa Sacha Modolo (EF Education First-Drapac) lett a második, míg az ír Sam Bennett a harmadik. Összetettben az ausztrál Rohan Dennis (BMC) vezet. [[https://www.youtube.com/v/VZn0CEZ71I8?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] „Az első két órában nagyon rosszul éreztem magam – mondta a célba érkezést követően Viviani. – A második szakaszt követően igazából minden nyomás lekerült a vállaimról. Idővel, mondhatni kilométerről-kilométerre kapta egyre inkább erőre. Nagyszerű befutó volt, tudtuk, hogy mi vagyunk a favoritok, talán sokkal jobban ránk vártak ezúttal a többiek is. A hosszú táv azért rányomta a bélyegét a szakaszra. A rengeteg körforgalom és a befújó oldalszél ellenére is igyekeztünk az élen helyezkedni és követni az előzetes tervet. Az utolsó tíz kilométeren álltunk össze, innentől teljes mértékben irányítottuk a történteket. A nagy szembeszél azért rendesen megnehezítette a befutót, pláne, hogy Fabio Sabatini a lehető legrosszabbkor kapott defektet. Olyan volt ez a 230 kilométer mintha egy tavaszi klasszikust abszolváltunk volna, a vége azonban kedvezett nekem.”

2018.05.06. - Elia Viviani (Quick-Step Floors) sikerével zárult az Olasz Körverseny harmadik szakasza, összetettben továbbra is Rohan Dennis (BMC) vezet.

2018.05.06. - Elia Viviani eleget téve az elvárásoknak magabiztosan nyerte az idei Olasz Körverseny második szakaszát, Rohan Dennis vezet összetettben, Enrico Barbin viseli a kék trikót, jön az utolsó izraeli szakasz

2018.05.05. - Elia Viviani (Quick-Step Floors) nyerte a Giro d’Italia első mezőnyszakaszát, miközben Rohan Dennis (BMC) a nap második részhajrájának megnyerését követően átvette összetettben a vezetést.

2018.05.05. - Tom Dumoulin nyerte a Giro d’Italia első 9,7 kilométeres időfutamát A címvédő Tom Dumoulin (Team Sunweb) szakaszgyőzelmével kezdődött a 2018-as Giro d’Italia. A holland kerekes jelentős időelőnyre tett szert összetettbeli riválisaival szemben. Dumoulin pályafutása negyedik szakaszgyőzelmét szerezte az Olasz Körversenyen, három egyenkénti időfutam mellett 2017-ben az oropai hegyi befutót sikerült még megnyernie. A jelenlegi mezőnyből, így csak Diego Ulissi rendelkezik több sikerrel, az UAE Team Emirates olasz kerekese hat etapgyőzelemmel büszkélkedhet hazája körversenyén. Utoljára 2006-ban Paolo Savoldeli tudta címvédőként megnyerni az első szakaszt. Rohan Dennis mindössze két másodperccel maradt el attól a lehetőségótől, hogy huszonharmadik kerékpárosként mindhárom nagy körversenyen viselhesse az összetett éllovasának járó megkülönböztető trikót. [[https://www.youtube.com/v/Z1I495xVW80?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] „Nehezen kezdődött számomra az idei év, nem éreztem magam túl jó erőben az idény első részében, de egy verseny elején hamar kiderül a valódi forma – mondta Dumoulin a szakaszt követően. – Nem is álmodhattam volna jobb kezdésről, összetettbeli riválisaimmal szemben máris előnyre tettem szert. Ez egy tökéletes kiindulási alap mind a csapat, mind pedig saját magam számára. A pálya nagyon technikás volt, de feküdt nekem, bizonyos részein mindent ki kellett adnom magamból, ám utána voltak szakaszok, amikor maradt idő a regenerálódásra. Kedvezett az útvonal a stílusomnak. Egyelőre nem úgy tervezünk, hogy mindenáron védjük a trikót, persze nagyszerű, hogy már ilyen korán nálunk van, de nem az a célunk, hogy háromhéten keresztül cipeljük a terhét. A győzelem fontosabb volt számomra, mint az, hogy időkülönbséget szerezzek a riválisaimmal szemben.”

2018.05.04. - A címvédő Tom Dumoulin (Team Sunweb) szakaszgyőzelmével kezdődött a 2018-as Giro d’Italia. A holland kerekes jelentős időelőnyre tett szert összetettbeli riválisaival szemben.

2018.05.04. - A tavaszi klasszikusokat követően a Romandiai Körverseny hivatott átmenetet képezni az egynaposok és a szakaszversenyek között, de megpihenni már nincs idő, rajtol az év első nagy háromhetese a Giro d’Italia.

2018.05.04. - Az izraeli Jeruzsálemben minden készen áll arra, hogy elindulhasson a 2018-as, immáron 101. Giro d’Italia. A hivatalos prezentáción hatalmas tömeg előtt sorakoztak fel a csapatok. Az Olasz Körversenynek huszonkét csapat – 18 World Tour és 4 pro-kontinentális sor vág neki. Az idei szabadkártyákat az olasz Andoni-Sidermac, Bardiani-CSF és Wilier Triestina valamint az izraeli Israel Cycling Academy kapták.

2018.05.03. - Két nappal a 2018-as Giro d’Italia rajtja előtt a legnagyobb sztárok részvételével került sor a versenyt megelőző sajtótájékoztatókra. A címvédő Tom Dumoulin mellett legfőbb kihívói Chris Froome, Fabio Aru, Thibaut Pinot valamint a sprintekben érdekelt Elia Viviani és a meglepetésembernek várt Gianluca Brambilla ecsetelték esélyeiket.

2018.05.02. - 2018-ban tizenöt nemzet tizennyolc sportolója, nyolc lány és tíz fiú kapott lehetőséget, hogy World Cycling Centre országúti csapatának színeiben fejlődhessen, köztük a magyar Peák Barnabás is.

2018.05.02. - Alexander Kristoff megvédte címét az Eschborn-Frankfurt egynaposán A német Eschborn-Frankfurt egynaposával folytatódott a 2018-as WorldTour sorozat. A 212 és fél kilométeres körpályás penzum nem kevesebb, mint tíz kisebb emelkedőt tartogatott ennek ellenére a szokásoknak megfelelően a sprintereknek kedvezett. A rajtot követően Aleksejs Saramotins (Bora-hansgrohe), Floris Gerts (Roompot-Nederlandse Loterij), Daniel Teklehaimanot (Cofidis), Antoine Warnier (WB Veranclassic Aqua Protect), Aaron Gate (Aqua Blue Sport), Yukiya Arashiro (Bahrain-Merida) és David Tanner (Veranda's Willems-Crelan) került elmenésbe. Mintegy nyolcvan kilométerre a céltól a főmezőny fél percre közelítette a szökést, ekkor Michael Gogl (Trek-Segafredo), Gregor Muhlberger (Bora-hansgrohe) és Bjorg Lambrecht (Lotto-Soudal) ugrott fel arra, míg Teklehaimanot visszamaradt az üldözőkhöz. Nem sokkal később a frissebb erővel bíró hármas tovább is ment ellenben a Bahrain-Merida csapata ekkor már komoly tempókülönbséggel üldözte az elől tekerőket. Miután utolérték őket újabb próbálkozók indultak és ez így ment egészen addig, míg a sprinterek vonatai össze nem álltak. A mezőnyhajrát végül Alexander Kristoff (UAE Team Emirates) nyerte, aki ezzel zsinórban már negyedszer győzött a német egynaposon. A második Michael Matthews (Team Sunweb), míg a harmadik Oliver Naesen (AG2R La Mondiale) lett. „Nagyon szerencsés voltam a végén, hisz előttem Gaviria rossz felé kanyarodott, így egy kissé lemaradtam, de még éppen elég időm volt arra, hogy visszazárkózzak – mondta a célba érkezést követően Kristoff. – Boldog vagyok, talán az eddigi győzelmeim közül most éreztem magam a leggyengébbnek, egy ponton a második körben le is szakadtam, de volt még időm regenerálódni, így zsinórban negyedszer is sikerült megnyernem ezt a versenyt.”

2018.05.01. - Logisztika a Giro d’Italia kulisszái mögül Az már mindenki számára közismert tény, hogy az idei Giro d’Italia Olaszországon kívülről, jelen esetben Izraelből rajtolt. Azonban a közel-keletről valahogyan el kellett jutni Olaszországba, s a nagy távolság okán a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség jóváhagyásával a szervezők pont ezért beiktathattak egy plusz pihenőnapot is. A logisztika tökéletes megoldása ennek okán nagy kihívás elé állította a szervezőket, akik egy Boeing 747-es teherszállító repülőgép segítségével igyekeznek megoldani a felmerülő problémákat. Az oda úttal még nincs is sok probléma, hisz mind a versenyszervezők, mind pedig a huszonkét résztvevő csapat felszerelése egyszerűen felfér a repülőgépre, ellenben a harmadik szakaszt követően mindössze egyetlen nap áll majd rendelkezésre ugyanezt a felszerelést visszajuttatni Olaszországba, Cataniába. A kétezer kilométeres távolság mihamarabbi leküzdését úgy próbálják orvosolni, hogy négy charter járat gondoskodik a versenyzők, segítők és a szervezők egy időben való Itáliába utaztatásáról. A La Gazetta dello Sport információi szerint csapatonként közel egy tonnányi felszereléssel számolnak, ami összesen 880 kerékpárt és mintegy 2700 szett kereket jelent, és akkor még nem beszéltünk a kiegészítő technikai eszközökről, a masszázsasztalokról, élelmiszerekről stb. Természetesen a repülőgép fedélzetére csak alapos átvilágítást követően kerülhet fel a felszerelés, folyékony anyagot nem lehet szállítani, így például a láncolajokat is másképpen kell megoldania a szerelőknek. A legtöbb csapat plusz autókat bérel az izraeli szakaszokra, míg az eredetileg használt járműpark Olaszországban várja a versenyzők megérkezését. Az egész logisztika zavartalan tető alá hozásáért Andrea Giarrizzo felel, aki minden szituációban nyugodtan konstatálj a történéseket. A mindig friss megjelenésű RCS munkatárs gyilkos határozottságról uralkodik. Mr. Giarrizzo felel a viadal alatt a csapatok elszállásolásért, ami szintén komoly feltételeket kíván meg. A rajtállomástól ugyanis egyik szálláshely sem lehet húsz kilométernél távolabb. Andrea ennek megfelelően még tavaly végigjárta Izraelt illetőleg az olasz szállodákkal is megkötötte a megállapodásokat. Szervezőmunka a javából…

2018.04.30. - Primoz Roglic nyerte a Romandiai Körversenyt A hegyesebb etapokat követően a Romandiai Körverseny szervezői egy a sprintereknek kedvező szakasszal zárták a viadal 2018-as kiírását. Persze a Mont sur Rolle és Genf közötti 181,8 kilométeres penzum azért három kategorizált emelkedőt így is tartogatott. A nap szökését Pavel Sivakov (Team Sky), Winner Anacona (Movistar), Carlos Verona (Mitchelton-Scott), Alexis Gougeard (AG2R La Mondiale) és Michael Storer (Team Sunweb) ötöse alkotta; legnagyobb előnyük három és fél perc környékén tetőzött. A főmezőnyt nagyrészt a Bora-hansgrohe, a Bahrain-Merida és a sárga trikót védő LottoNL-Jumbo sorai vezették. Az elmenést az utolsó tíz kilométerhez közeledve fogták meg, s bár William Clarke (EF Education First-Drapac) még próbálkozott végül mezőnyhajrá döntött. A sprintben a német Pascal Ackermann (Bora-hansgrohe) bizonyult a leggyorsabbnak Michael Morkov (Quick-Step Floors) és Roberto Ferrari (UAE Team Emirates) kettősét maga mögé utasítva. Összetettben már nem változott a sorrend a Baszk Körversenyt követően a Tour de France-ra készülő szlovén Primoz Roglic (LottoNL-Jumbo) a Romandiai Kört is megnyerte Egan Bernal (Sky) és Richie Porte (BMC) előtt. A pontversenyben és a hegyi összetettben egyaránt Thomas De Gendt (Lotto-Soudal), a fiatalok összevetésében Bernal, míg a csapatversenyben az UAE Team Emirates győzött. [[https://www.youtube.com/v/3-DGHZ3YSEE?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] „Elég nehezen jutok szóhoz – mondta kissé hitetlenkedve a díjátadóra várva az egykori síugró Roglic. – Végig nagyon optimista voltam, jó erőben érkeztem a Romandiai Körre. A csapat is rengeteget tett ezért a győzelemért, nélkülük esélyem sem lett volna, így érthető módon nagyon elégedettek vagyunk. Büszke vagyok arra, amit elértünk.”

2018.04.29. - Jakob Fuglsang nyerte a Romandiai Körverseny királyszakaszát, összetettben továbbra is Primoz Roglic vezet Sion környékén egy mindössze 149,2 kilométeres szakasszal folytatódott a Romandiai Körverseny. A penzum két második és három első kategóriás emelkedőt tartogatott, s habár nem hegyi befutóval zárult mégis egyértelműen ez volt a viadal királyetapja. A nap szökését Thomas De Gendt (Lotto-Soudal), Mikel Nieve (Mitchelton-Scott), Tanel Kangert (Astana), Mathias Frank (AG2R La Mondiale) és Hugh Carthy (EF Education First-Drapac) alkották. Carthy igyekezett elsőként áthaladni a hegyi hajrákon, ám pontelőnye miatt a nap végén De Gendt vette át a vezetést ebben a különversenyben. Az elmenés utolérését követően több kisebb támadás is indult, majd Egan Bernal (Sky) akciózott folyamatosan, akivel csak az éllovas Primoz Roglic (LottoNL-Jumbo) tudott menni. Mintegy bő tizenöt kilométerrel a vége előtt többen is felértek hozzájuk, sőt Jakob Fuglsang (Astana) szinte azonnal tovább is ment. A dán kerekes nagyon bátor volt lejtmenetben, ami végül szakaszgyőzelmet ért számára. A második Primoz Roglic (LottoNL-Jumbo), míg a harmadik Egan Bernal (Sky) lett. Összetettben az utolsó szakaszt megelőzően Roglic előnye nyolc másodperc Bernal ellenében. A Romandiai Körverseny Mont sur Rolle és Genf között egy 181,8 kilométeres szakasszal zárul. [[https://www.youtube.com/v/8Zv1NNq0uA8?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] „Egyértelmű, hogy nem én voltam ma a legerősebb versenyző, de előnyt kovácsoltam abból, hogy a többiek az összetettért küzdöttek – mondta Fuglsang a célba érkezést követően. – Bernal, Roglic és Costa is nagyon jó erőben voltak, amikor elléptek első sorban csak szerettem volna minimálisan eltávolodni tőlük. Az utolsó öt kilométert már bő fél perces előnnyel kezdhettem, ekkor már sejtettem, hogy esélyem lehet hazaérni.”

2018.04.28. - Egan Bernal nyerte a Romandiai Kör hegyi időfutamát, összetettben továbbra is Primoz Roglic vezet Ollon és Villars között egy mindössze 9,9 kilométeres hegyi időfutammal folytatódott a Romandiai Körverseny. Az első komoly időt a holland Steven Kruijswujk (LottoNL-Jumbo) repesztette, aki ezzel átlépte a huszonhat perces álomhatárt miután 25 perc és 58 másodperc alatt abszolválta a távot. Őt Richie Porte (BMC) követte a sorban, aki pontosan fél perccel volt gyorsabb riválisánál. Sokan úgy vélték, hogy az ausztrál ezzel meg is nyerte a kronót, azonban a fiatal Egan Bernal (Sky) 25 perc 10 másodperces űridővel mindenkit maga mögé utasított. Esetleges győzelmét ekkor már csak a sárga trikós Primoz Roglic (LottoNL-Jumbo) veszélyeztette. A szlovén bringás végül négy másodperccel alulmaradt fiatal kolumbiai ellenfelével szemben, ami elég volt ahhoz, hogy megőrizze az összetettbeli vezetést. [[https://www.youtube.com/v/PEEPnx8OlcE?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] „Egan ma megmutatta, hogy mekkora tehetség – mondta a díjátadót követően Dario Cioni a Sky sportigazgatója. – Tudtuk, hogy a legjobbak között lehet ezen a kronón, de a győzelem minden várakozásunkat felülmúlta. Az utolsó három kilométer nagyon nehéznek bizonyult, nem akartuk az elején ellőni a puskaport, így egy picit óvatosan kezdtünk. Többen jó idővel rajtoltak, aztán a végére kifulladtak. Összetettben mindössze hat másodperc a hátrányunk Primoz Roglic mögött, meglátjuk, hogy az utolsó két szakaszon le tudjuk-e dolgozni azt.” A Romandiai Körverseny Sion környékén egy 149,2 kilométeres penzummal folytatódik, amely öt kategorizált emelkedőt tartogat, de nem hegyi befutóval zárul.

2018.04.27. - E-bringával tekerhetik körbe a turisták a Bécsi Központi Temetőt A „Smarter Together“ városi rehabilitációs projekt keretén belül elektromos kerékpárkölcsönző állomást alakítottak ki a Bécsi Központi Temetőnél (Zentralfriedhof). A közösségi e-bike használata az első két órában ingyenes. Az osztrák fővárosban összesen 46 temető található, melyek közül a leghíresebb a Bécsi Központi Temető, a Zentralfriedhof. Ez a sírkert turisztikai szempontból is jelentős, hiszen itt található több világhírű osztrák művész - mint például Ludwig van Beethoven vagy Falco - díszsírhelye, valamint számos, a szecesszió jegyében épült emlékhely. Hogy a 2,5 négyzetkilométeren elterülő óriási kulturális életteret ne csak gyalogosan csodálhassák meg az odalátogatók, a „Smarter Together” városi rehabilitációs projekt keretén belül elektromos kerékpárkölcsönző állomást alakítottak ki a temető 2. számú bejáratnál, a Simmeringer Haupstraße 234. felől. Az elektromos bicikliket május 2-tól lehet használni, jegyet mobiltelefonnal, a SIMBIKE alkalmazáson keresztül lehet váltani. A kerékpárok használata az első két órában ingyenes, majd minden további óra 2 euróba kerül. Az elektromos kerékpárkölcsönző tesztüzeme 2018 végéig tart, ezt követően további állomások kihelyezéséről döntenek majd. E-Bike, Zentralfriedhof

« első ... 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 ... utolsó »




Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések