Technikai hírek

« első ... 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 ... utolsó »







Koncepció kerékpárt mutatott be a BMC2014.09.17. - A BMC az új svájci K+F központjának tudásáról tartott erődemonstrációt, amikor bemutatta az Impec Concept kerékpárját. Ahogy a neve is mutatja ez egy koncepció kerékpár, mely nem kerül sorozatgyártásba, ugyanakkor egy érdekes gondolatkísérlet arról, hogy miként nézhet ki egy aero bringa, ha a szakítanak az iparági építési hagyományokkal és az UCI szabályokkal. A jelmondat a BMC mérnökei előtt a teljes integráció volt. Az elektromotort a vázba építették. Beépített a kormány, az alsó cső és nyeregcső. Integrált a fékrendszer. A vezetékek egyáltalán nem látszanak és az aerodinamikai tulajdonságok javítása érdekében a hajtásláncra is került egy burkolat. „Ezen kerékpár megmutatta, hogy milyen irányban zajlik a munka a kutatás és fejlesztési laborunkban. Készek vagyunk egy kipróbálható prototípust alkotni ebből a kerékpárból. Ez minden képzeletet felülmúl, szakít az eddigi építési normákkal. Amint kezünkbe kerül egy működőképes prototípus. Tudjuk értékelni az eredményeket és folytatni a fejlesztéseket.” - fogalmazott Stefan Christ a BMC vezető mérnöke.

Eurobike 2014 - Érdekes kiegészítők, ruhák2014.09.16. - Sok-sok érdekesség maradt még a tarsolyunkban az Eurobike kiállítás után. Jöjjön most egy összeállítás extravagáns, elegáns, dizájnos kiegészítők, ruhák és alkatrészek kavalkádjával!





Szemrevaló modellek – Szemüvegkörkép2014.09.12. - Sokan nem fordítanak kellő figyelmet a sportszemüveg megvásárlására, pedig ez az egyik legfontosabb kiegészítőnk, hiszen ezen keresztül nézünk bringázás közben. Nagyon nem mindegy, mennyire kíméli a szemünket, mennyire kényelmes, hogyan szellőzik, torzít-e a lencséje a széleken, mennyire szűri ki a nap káros sugarait, cserélhetők-e a lencséi, vagy esetleg dioptrizálható-e plusz belső keret nélkül! Először nézzük meg, miért is érdemes sportszemüveget vásárolni? Ha sportról beszélünk, akkor általában sebesség is van. Oké, lehet sakkozni meg snookerezni is, de a sportok többsége nem lassan zajlik. A kerékpár esetében ez különösen így van. Nagy sebességnél a menetszél is jelentős lehet, és akkor még nem beszéltünk a csapadékról, amely jöhet az égből, de az útról is. Ez utóbbi a rosszabb, hiszen nem tiszta. Ott vannak még a repülő dolgok, legyenek azok felpattanó kavicsok, por vagy bogár. Egyiket sem látjuk szívesen a szemgolyónkban. Az elsődleges feladat tehát a szemünk védelme sportolás közben. Nehéz eldönteni, melyik lencse törésállóbb a másiknál, de amikor a Rudy Project és az Oakley mérnökei fegyverekkel lövöldöznek rájuk, biztosak lehetünk benne, hogy egy felverődő éles kő sem tesz majd kárt bennük! A sportszemüveg véd a menetszéltől is, amely a lencsék mögé hatolva könnyezésre készteti a szemet, egyfajta válaszreakcióként az irritációra. A szemüvegeseknek ez plusznehézséget jelent, mivel az utcai/hétköznapi dioptriás modellek nem látják el ezt a feladatot, vagy nem tökéletesen. De a dioptriás részről még beszélünk bővebben.

2014.09.12. - Nem maradhatnak ki az országútis érdekességek sem. Ezek közül szemezgetünk most!


Patikamérlegen kiszámítva – Komputerkörkép2014.09.11. - Kilométeróra. Mára ez lassan sértésnek számít a kerékpárosórákra nézve, hiszen akkora a számítási teljesítményük, mint amennyivel anno a holdra szállást intézte a NASA. Még ha ez egy kicsit túlzás is talán, de azt kijelenthetjük, hogy a mostani körképünk háromnegyede nem egy sima eszköz, hanem edzéstámogató és esetleg GPS-t is tartalmazó komputer. Így már eligazodni sem könnyű közöttük! Húsz éve nagyjából 4-5 funkciót tudott egy bringás-kilométeróra. Mutatta a pillanatnyi és az átlagsebességet, a napi és az összes eddig megtett kilométert, illetve volt benne egy óra, esetleg még egy stopper is. Az első pulzusmérős órát a Polar készítette el 1982-ben, amely bár jobban hasonlított egy hétzenés kvarcórára, mint komputerre, de 1984-ben már össze lehetett kötni a számítógéppel, amit gyártott is hozzá a Polar, mivel az akkori kereskedelmi forgalomban kapható PC-k még nem tudtak mit kezdeni az órával. 1990-ben megjelent a Polar Cyclovantage, amely már kerékpárosóra is volt egyben. A halandó bringások számára pedig valamikor 1998 környékén robbant be az első pulzusmérős Cateye órával, amely CC–HB100 néven futott.


Eurobike  2014 - Mountain-bike újdonságok  2014.09.09. - Ebben az összeállításban kifejezetten a montisoknak válogattunk össze néhány érdekes cuccot a Eurobike kiállításról.

2014.09.09. - Több más autógyártóhoz hasonlóan a Caterham is megjelent az országúti kerékpárok piacán. Méghozzá a jellegzetes British Racing Green színben!

« első ... 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 ... utolsó »




Görög-szigettúra 2016. Görög-szigettúra 2016.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 10200 m
Nehézségi fok: 7
Célpont: SVÁJC 2015. Célpont: SVÁJC 2015.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 13500 m
Nehézségi fok: 9
Déli-Kárpátok 2015. Déli-Kárpátok 2015.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések