Bezár

Bejelentkezés

Hirlevél feliratkozás
Bejelentkezés / Regisztráció
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • Velo magazin
  • Tour de Hongrie
  • Giro d'Italia
  • Tour de France
  • Vuelta a Espagna
  • Technikai hírek
  • Országúti
  • Mountain bike
  • Cyclo-cross
  • Pálya
  • Triatlon
  • Pedelec
  • Enduro
  • Triál

Technikai hírek

első ... 456789101112131415161718 ... utolsó

MALI Mamba 27,5 teszt – A meglepő belépő

2015.06.16. - A Mali kerékpárok igen gyorsan felzárkóztak az élvonalhoz és előrukkoltak 29” és 27,5”-os hegyikerékpárjaikkal, a tőlük megszokott, magyar pénztárcához tervezett kiváló ár/érték arányban. A nagyobbik kerékméret rajongói a jobbik – Mamba – modellt választhatják, aminek azonos felszereltségű, 650b-s kerekű változatáról szerzett tapasztalatainkat osztjuk meg alant. Középméretes kerékkel és 100 ezer forint alatt elérhető a Mali Cobra, valamivel szerényebb felszereltséggel.
bővebben

Bike-Tech: Wiggins és a Jaguaros Pinarello az egyórás világcsúcsra

2015.06.08. - Ahogy az a korábbi csúcskísérleteknél megszokottá vált, Bradley Wiggins egy órás harcában is partner volt csapatának kerékpárszállítója a Pinarello, így értelemszerűen Wiggo sem maradt egyedi építésű kerékpár nélkül.
bővebben

Az Endura nagykövete lett a híres bringás-videós, Danny MacAskill

2015.06.07. - MacAskill volt talán az első, aki olyan triálos/BMX-es/montis videókat kezdett el közzétenni az interneten csapatával, amelyek igazán népszerűek lettek a felvétel és a trükkök igen magas színvonalának köszönhetően. A népszerű skót bringással a szintén skót Endura kötött megállapodást, így a következő videókban már Endura szerkókban láthatjuk Danny MacAskillt. Az Endura ezzel tovább bővíti gyári tesztelőinek táborát, hiszen több más montis, triatlonos és triálos alakulat mellett az országúti World Tour csapat, a Movistar támogatója is. MacAskill egyik legnépszerűbb, 35 millió fölötti nézettségnél járó videója: [[https://www.youtube.com/v/xQ_IQS3VKjA?fs=1&hl=hu_HU 560 315]]
bővebben

Vásárolj most Local 50-es első lámpát, és egy különleges akció keretében egy teljes szettet kapsz, a hátsó lámpa ajándék! Kattints!

2015.06.07.
bővebben

Kerékpáros cipő körkép 33 modell bemutatójával

2015.06.02. - Kerékpáros cipőből itthon a választék már nagyon széles lett és kevésbé tapasztalható a 10 éve még gyakran fennálló probléma : " Pont a méretemben nincs." A bringázás komolyabb szintre való fejlesztéséhez az egyik legalapvetőbb kiegészítő egy igazi kerékpáros surranó, hiszen az ún. patent pedálos rendszerrel ellátott lábbelik használatával a tekerés hatékonysága nagymértékben növekszik. Szerencsére egyre több forgalmazó látja fontosnak azt, hogy bemutassa nektek a kínálatát. Megpróbáltunk ezért egy kis útmutatót készíteni a cipők közötti eligazodáshoz. Elsőként nézzük, milyen kategóriákat különböztetünk meg egymástól a bringás cipőknél, majd következzenek a konkrét termékajánlatok. A körkép szerkesztésénél az összes hazai forgalmazót megkerestük a bekerülés lehetőségével, végül a cikkben szereplő cégekkel sikerült együttműködésre jutnunk. KATEGÓRIÁK Túra A legtöbb bringás, aki kezdi komolyabban venni a tekeréseket, ezt a kategóriát vásárolja, a mindennapi "bringásfeladatokhoz" ezek a legalkalmasabbak. Kinézetük közelebb áll az utcai cipőkéhez, sokan ebben járnak dolgozni, bevásárolni. Nem csak a kinézetük biztosítja a hétköznapi használatot. A talpuk aránylag hajlékony, hogy gyalogolni is könnyebb legyen bennük (de azért ne várjuk tőlük egy edzőcipő hajlékonyságát, illetve 3–5 km-nél többet se ebben akarj gyalogolni), és nem feltétlenül kell SPD pedállal használni, mert általában gyárilag van egy kiszedhető takarólap a stopli helyén. Pont a kinézetük miatt általában fűzősek, vagy maximum egy tépőzár található rajtuk. A talpuk összetételéből adódóan rezgéselnyelők is, mivel a kényelem ezek esetében lényeges szempont. Sport Átmenet a túra- és a versenycipők között. A talpuk már merevebb, a kinézetük is agresszívebb, mint túra modelleknek, hiszen fűzőt itt már nem találsz, csak tépőzárakat, illetve racsnis csatokat. A komolyabb sport bringás cipők orrába már „csavart” is betekerhetsz, hogy nagy sárban se legyen gond, ha tolnod kell a kerékpárt. Ezeket már nem ajánljuk városi, hétköznapi használatra, mert merev talpuk miatt nem kényelmesek a gyaloglásnál. Verseny Itt már csak három dolog számít. A súly, a kényelem és a merevség. A kinézet csak ez után következik. Persze a mai technológiák mellett már nem fapados cipőkre kell gondolni. Alap a karbontalp, a gyorsan száradó, szellős kialakítás, az agresszív mintázat a talpán, a becsavarozható „szögek” és a súlyos összegek, amibe kerülnek. All mountain Szintén néhány éve létrejött kategória a komolyabb terepeken közlekedőknek és keményebben bringázóknak. Mindenképpen robusztus a felépítésük és félmagasszárúak, hogy a bokát is stabilan tartsák, illetve megvédjék a felverődő kövektől, a sérülésektől. Minimum a tépőzár, de akár csatos kivitelű is előfordulhat, sőt az sem ritka, hogy „szögeket” lehet beléjük csavarozni. Aki az Alpokban bringázik, vagy TransAlp-túrát tervez, annak kötelező viselet lehet, illetve nemcsak az all mountain szakág kedvelőinek, hanem a freeridereknek, és downhilleseknek is ajánlott kategória. BMX/dirt/freeride Jellemzően azokat a cipőket soroljuk ide, melyekben nincs stoplifelszerelési lehetőség és a „deszkás” cipőkre hasonlítanak. Persze itt is megtalálhatók az SPD kompatibilis darabok, de a puha gumiból készült, aránylag hajlékony talp a megszokott. Ezeket akár hétköznapi viseletre is lehet használni. Milyen szempontokat kell figyelembe venni a kiválasztás során? – Felhasználási terület: ha csak könnyedén túrázol, ne vegyél karbontalpas cipőt és ez fordítva is igaz. Ha a csúcsteljesítményt hajszolod, akkor nem a hajlékony talpú fitneszcipő lesz a számodra megfelelő. A gyártók elég pontosan meghatározzák, melyik modelljük mire alkalmas, nyugodtan hagyatkozhatsz a katalógusuk ajánlására. – Kényelem: soha ne vegyél próba nélkül cipőt! Mindenkinek más a lábformája és a gyártók különböző szabású lábbeliket készítenek. Van, akinek magas a rüsztje és ha a cipőn a tépőzár, illetve a csat nem helyezhető át más pozícióba, akkor nem lesz kényelmes a cipő. Mivel nemritkán 6–10 órán át is a lábunkon van, ez nagyon fontos! Mindenki más és más módon próbálja megoldani a kényelem kérdését. A Specialized a Body Geometry cipőtalppal, a Shimano csúcsmodelljei pedig a „lábra melegítős” Custom-Fit eljárással nyújtanak maximális kényelmet minimális súly mellett. Nem szabad azonban kép alapján cipőt választani! – Szellőzés: csak szép napos időben tekersz? Esetleg ősszel, tavasszal, hűvösben is? Nem mindenki engedheti meg magának, hogy többféle bringáscipőt vásároljon. Nyáron, nagy melegben minél hálósabb cipőben érdemes bringázni, hogy jól szellőzzön a láb. Ellenben 20 fok alatt ezek veszítenek a komfortosságukból, amit a cipőre húzott kamáslival lehet ellensúlyozni. Ez országúton járható megoldás, de annak, aki terepezik, nem igazán felel meg, mert a kamáslik nem bírják a gyaloglást, a sziklákat meg főleg nem. Senki sem szeretne havonta egy tízest elkölteni kamáslira. Tehát ha a telet kivéve egész évben bringázol, akkor inkább zártabb cipőket keress. – Ár: szándékosan tettük a legvégére. Ne az ár legyen az a szempont, amely alapján döntesz. Ha könnyű, merev cipőt szeretnél, ha megfeszülsz, akkor sem fogsz 40 000 Ft alatt kijönni. Meg kell nézned a szempontrendszered alapján, hogy milyen modellek jöhetnek szóba és utána dönteni. Belefér-e ez a keretbe, vagy nem. Ha nem, akkor vagy gyűjteni kell még mellé, vagy valamelyik szempontból kicsit engedni. Egy dolgot ajánlunk: a kényelem ne szenvedjen csorbát! Csak keveseknek jut eszébe, de a cipő esetén is rendszerben kell gondolkodni! Lehet bármilyen jól szellőző a lábbelid, ha a zoknid sima pamut. Nem véletlenül találták ki és fejlesztik folyamatosan a különböző alapanyagú (pl. CoolMax) nedvszívó és nedvességet elvezető szöveteket. Ezeknek kell „leszívniuk” az izzadtságot a bőrödről, és a száraik felé elvezetni. Ha azonban erre a rendszerre neoprén kamáslit húzol, ezzel az erővel akár nejlonzacskót is tehetnél rá!
bővebben

Giro d'Italia tech 2015 - 2. rész

2015.05.26. - A Giro d'Italia során még jóval kevesebb újdonságot mutatnak be a csapatok, mint azt ahogy majd a Tour de France alatt láthatjuk. Az idei első Giro tech cikkünk még Sanremoban készült a csapatidőfutam előtt, a mostani cikkben pedig a trevisoi időfutam előtt néztünk körül a boxutcában. Az 59 km hosszú egyenkénti időfutam szokatlanul hosszúnak mondható egy háromhetesen, így minden apró kis aerodinamikai megoldás rengeteget számított. Csakúgy, mint az esőcuccok!
bővebben

Országút, terep? Egy sisakkal mindenhol!

2015.05.26.
bővebben

Merida Scultura 2016 teszt + VIDEÓ

2015.05.20. - A Merida a Giro d’Italia rajtja előtt a festői szépségű Pigna településen csődítette össze a kerékpáros sajtó képviselőit, hogy bemutassa kínálatának egyik zászlóshajóját, a megújult, negyedik generációs Sculturát. Csúcskategórián belül mindig érdekes kérdés, hogy egy nem aero, de nem is éppen kényelemorientált gépből (tehát a klasszikus értelemben vett csúcsmodellből) mit hoz ki egy gyártó. Vajon győz a súlycsökkentés-mánia, vagy sikerült megfelelő kompromisszumot kötni a súly-légellenállás-merevségi mutatók hármasából?
bővebben

Spórolj másfél percet 40 kilóméteren: Uvex Edaero aero sisak

2015.05.15.
bővebben

Bemutatkozik a tradicionális magyar gyártó, a MALI új cross palettája.

2015.05.13.
bővebben

Giro d'Italia tech 2015 - 1. rész

2015.05.13. - A Giro d'Italia során még jóval kevesebb újdonságot mutatnak be a csapatok, mint azt ahogy majd a Tour de France alatt láthatjuk. Az idei Giro első szakaszait a VELO.hu is a helyszínen követte, így jöjjön most az idei Giro-tech első része, nagyrészt a csapatidőfutamon látott kerékpárokkal.
bővebben

Dioptrizálható kerékpáros napszemüvegek a Rudy Project-től

2015.05.11.
bővebben

Bemutatta az új, szuperkönnyű vázas Scultura modellt a Merida + VIDEÓ

2015.05.11. - A tajvani gyártó óriás, Merida, a 2015-ös Giro d'Italia nyitányán mutatta be egy sajtótáborban vadonatúj, szuperkönnyű vázas kerékpárját a Sculturát, mely 2006-es bevezetése óta negyedszer esett át komolyabb ráncfelvarráson. Az új Scultura 9000 fantázianevű váz a világ legkönyebb, szériában gyártott vázaival vetekszik súlyban, S-M-es méretben mindössze 680 gramm. A Lampre-Merida csapat tagjai ennél egy kicsit nehezebb, 750 grammos modellt használnak majd a versenyeken, mely a Scultura Team nevet viseli. A kerékpáron a legszembetűnőbb változások, az új csőprofilok (mindössze 0.7 mm-es falvastagsággal), agresszívebb (hosszabb és fekvősebb) geometria, rövidebb fejcső, szélesebb gumikat való fogadás és a középrész alá rejtett hátsófék. A cég közlése szerint az új Scultura az aerodinamikai mutatók tekintetében sokkal jobban közelít a márka aero csúcsmodelljének, a Reactonak tulajdonságaihoz, de kényelmesebb annál. A 9000-es modell Sram Red szettel, Ax Lightness és Tune Skyline kiegészítőkkel, teljes kerképárként is kapható lesz, a szinte hihetetlen, 4.95 kg-os súlyban! A sajtótáborban a VELO.hu is részt vett, a Sculturával szerzett tapasztalatainkat hamarosan olvashatjátok a Tech rovatban.
bővebben

220 grammyni professzionális védelem a fejnek Rudy Projecttől

2015.05.10.
bővebben

A Vittoria szeptemberben bevezeti a G+ szuperanyagot

A Vittoria szeptemberben bevezeti a G+ szuperanyagot2015.05.06. -
bővebben

Az 5 leghasznosabb kerékpáros alkalmazás okostelefonokra

2015.05.04. - Körülnéztünk a piacon, melyek azok az alkalmazások, amelyeket mindenképpen érdemes beszereznünük. A legjobb, hogy legtöbbjük még csak pénzbe sem kerül!
bővebben

Galéria: Alex Dowsett egyedi Canyon Speedmax WHR bringája az egyórás világcsúcsra

2015.05.02. - Május 2-án a Movistar csapat angol időfutam specialistája, Alex Dowsett megpróbálja megdönteni az egyórás kerékpározás világcsúcsát a manchesteri velodromban. Erre az alkalomra a csapat kerékpár szponzora egy egyedi felépítésű és festésű Canyon Speedmax WHR (World Hour Record = Egyórás Világcsúcs) modellt rakott össze a 26 éves versenyzőnek, mely Campa szette, Fizik Antares nyerggel, Look Keo aero pedálokkal 7.3 kg-ot nyom. Dowsett kerékpárjáról már közöltünk le korábban is egy cikket ITT, de vannak változások és új fotók is érkeztek, így érdemesnek éreztük egy galériában ezeket bemutatni. A csúcsdöntés eredményességéről a Külföldi hírek rovatban természetesen beszámolunk.
bővebben

Back Bottle – ha két kulacs kevés és kelle még egy a mezzsebbe

2015.05.01. - Extrém hosszú távoknál vagy meleg időben zajló maratonoknál, versenyeknél előfordulhat, hogy hátsó mezzsebünkbe teszünk egy esetleg két kulacsot, hiszen az útvonal során nem szeretnénk megállni frissítő állomásnál és nincs segítőnk sem a pálya szélén, aki feladna egy kulacsot. Aki csinált már hasonlót, az tudja, hogy elég nehéz feladat tud lenni a kulacs formája miatt, a hagyományos kulacs, egyáltalán nem illik a mezzsebbe. Ezt a problémát ismerte fel Biran Davis, aki egy egyedi formájú kulacsot talált fel, majd gyorsan feldobta KickStarterre, ahol az online közösség mindössze 5 nap alatt összegyűjtötte a termék elindításához szükséges pénzt. A Back Bottle ára egyelőre meglehetősen borsos (10 $, azaz közel 3.000 Ft), de Brian szerint a gyártás felfuttatását követően hamarosan kevesebbe kerülhet.
bővebben

Bike-tech: Merida zebracsíkos prototípus országúti bringa, avagy érkezik az új Scultura?

2015.04.29. - Az április 26-án lezajlott Liege-Bastogne-Liege fotói között böngészve, kiszúrtuk a Lampre-Merida csapat egyik tagja, Raphael Walls alatt a "zebrát". Ez jelen esetben nem az afrikai állatot, hanem a Merida egy új országúti prototípus kerékpárját takarja, Walls egy zebracsíkos festésű vázzal nyomta végig a versenyt. A csapatból egyedül ő használta ezt, a zebra csíkok pedig nyilván nem a végleges designt mutatják, sokkal inkább eltakarni szerették volna vele azt. A kerékpárról még nincs sok pontos információ, de nagy valószínűséggel nem a jelenlegi Merida aero csúcsmodell a Reacto, hanem a Scultura új változata lesz. Ami az újításokat illeti, biztos, hogy új hátsó fék felfogatást mutat be a tajvani gyártó, a hátsó féket a középrész mögé helyezték el. A vázon lévő "Meri-Scul" felirat is azt a feltételezést erősíti, hogy 2016-tól egy új Scultura várható. A Lampre-Merida csapat a május 9-én kezdődő Giro d'Italia keretein belül sajtótábort is tart Sanremo környékén, ahol a meghívó levél alapján "új kerékpárt is bemutatnak, melyet az újságírók élőben is tesztelhetnek". Valószínűsítjük, hogy új bringa, a Walls alatt látott prototípus lesz, a VELO.hu is részt vesz a sajtótáborban, így hamarosan első kézből számolhatunk be a kerékpárral szerezett tapasztalatokról.
bővebben

3T Eye az okosstucni

3T Eye az okosstucni2015.04.27. - Meglovagolva a divathullámot a 3T olyan eszközt és alkatrészt dobott piacra, ami sokak kedvencévé válhat a jövőben.
bővebben
első ... 456789101112131415161718 ... utolsó

Legújabb hírek

Országútis hírek külföldről: visszatért Fabio Jakobsen, Matthews motiváltan várja az ardenneki egynaposokat, Nibali az Alpok Körversenyén folytatja

Fabio Jakobsen: az a tény, hogy célba értem büszkeséggel tölt el     Pontosan 250 nap...

  • Országútis hírek külföldről: Roglic három trikót is hazavitt Baszkföldről, Gaudu nagyot dolgozott az etapgyőzelemért, Kusztor Péter is ott lesz a Török Körön
  • Országútis hírek külföldről: rózsaszínbe borult Olaszország, Rotterdam és Hága közösen pályázik egy Tour-rajtra, az Arrate dönt Baszkföldön
  • Dina Márton és Fetter Erik is rajthoz áll az idei Tour de Hongrie-n
  • Országútis hírek külföldről: felbolydult az összetett a Baszk Körön, a szurkolók dönthetnek a Jumbo-Visma idei Tour mezéről, Törökországban tér vissza Jakobsen

Következő események ajánlója

  • 2021.04.18: Hegyi OB
  • 2021.04.24: V. Tour de Ajka
  • 2021.05.02: XVIII. Kínok Kínja kerékpáros mezőnyverseny
  • 2021.05.02: Hajdú Kupa - időfutam
  • 2021.05.03: Hajdú Kupa - mezőnyverseny
  • 2021.04.25: B-MTB Series Ózd XCO
  • 2021.05.01: Eliminátor 1. futam
  • 2021.04.18: VI. Sefag Kelly's Zselic Maraton
  • 2021.04.25: VI. Brigetio MTB Maraton
  • 2021.05.01: Balaton MTB Maraton

VELO.hu felhasználók legújabb túrái

Dolomitok 2018.

Dolomitok 2018.

Távolság: 720 km
Szintkülönbség: 8700 m
Nehézségi fok: 8

Horvát tengerpart 2018.

Távolság: 100 km
Szintkülönbség: 10000 m
Nehézségi fok: 5
Korzika 2019.

Korzika 2019.

Távolság: 920 km
Szintkülönbség: 10570 m
Nehézségi fok: 8

Legújabb blog bejegyzések

  • Verdon-kanyon kör
  • Kerékpártúra 19 megyeszékhelyre, 6 napra felfűzve
  • Film ajánló: Két keréken Szászföldön
  • Tengeri Alpok ostroma 3: "Kanyoning 2 keréken"
  • HUSZONHÉT

Félsziget-kupa 2019

Merida Concept Store Budapest - Megnyitó

Félsziget-kupa

Borsodcross 2017

Lampre-Merida edzőtábor 2018

Movistar csapatbemutató 2018

Polartec edzőtábor 2018 Contadorral

UAE edzőtábor 2018

Országúti kerékpáros világbajnokság 2014 - Promo

SuperCross sorozat 1. forduló-Kazincbarcika cyclocross

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

Harkány Tour 2013: 12 órás nemzetközi kerékpárverseny

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás (rövid videó)

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás

MERIDA Tour de Zalakaros 2013 (Teljes összefoglaló)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

Giro 2013 - 9. etap: Összefoglaló

  • Kerékpár
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Felszerelés
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • VELO magazin
  • Médiajaánlat
  • Impresszum
  • Jogi nyilatkozat
  • Adatvédelem
  • ÁSZF
  • Kapcsolat
Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések
weboldal tervezés: IRQ