Korábbi hírek:

123

Vuelta a Espana hírek: Roglic továbbra is magabiztos, Eiking szeretné még néhány napig őrizni a trikót, Mas kiváló formában

2021.08.26. - Primoz Roglic egyre magabiztosabb A verseny kétszeres címvédője, Primoz Roglic immáron a második etapgyőzelmét szerezte az idei Vueltán, ezzel tovább növelve összetettbeli előnyét a legfőbb riválisaival szemben. „Megint Magnus Cortot kellett megfogni a végén, ám a hatodik etappal ellentétben ez most sikerült, így megnyertem a szakaszt. Annak ellenére, hogy csak mindössze 133 kilométert tekertünk a nagy hőség ezúttal is nehézzé tette a napot. Mindig nagy öröm győztesként célba érkezni, hisz sohasem tudhatod, hogy melyik siker lesz az utolsó. A csapat ezúttal is nagyszerűen dolgozott, mindent megtettek azért, hogy látótávolságon belül tartsuk a szökevényeket, s ez elégnek is bizonyult a sikerhez” - nyilatkozta a Jumbo-Visma kerékpárosa a célba érkezést követően.

Vuelta a Espana hírek: Storer továbbra is bombaformában, Eikingé a piros trikó, Roglic bukott

2021.08.25. - Michael Storer: ez valami hihetetlen Az ausztrál Michael Storer már a második szakaszgyőzelmét szerezte az idei Spanyol Körversenye, a Team DSM kerékpárosa ezúttal is egy nehéznek mondható, emelkedős penzum végén diadalmaskodott. „Ez a siker még inkább hihetetlenebb mint az első győzelmem. Nagyon komolyan dolgoztam azért, hogy egyáltalán benne lehessek a szökésben. Azt hiszem legalább nyolcvan kilométer kellett az elmenés kialakulásához. Az emelkedőn jó erőben éreztem magam, pontosan tudtam, hogy támadnom kell, ha nyerni akarok. Nem voltam tisztában azzal, hogy mennyi az előnyöm, bár gondoltam, hogy nem túl sok. Próbáltam óvatos lenni a lejtmenetben, hisz a spanyol utak szárazak és csúszósok. Nem igazán tudom még elhinni, hogy már két szakaszt is nyertem az idei Vueltán” - nyilatkozta a célba érkezést követően Storer.

Vuelta a Espana hírek: Caruso a Giro után a Spanyol Körön is szakaszt nyert, Roglic jó erőben érezte magát, Bernaltól ezúttal ennyi tellett

2021.08.23. - Damiano Caruso egy 71 kilométeres szóló szökés végén nyert szakaszt A Bahrain Victorious olasz kiválósága nem aprózta el a Spanyol Körverseny kilencedik etapját, mintegy bő hetven kilométerre a céltól hagyta faképnél szökevénytársait és indult el a győzelem irányába, s végül bő egy perc előnnyel haza is ért. „Korán támadtam mivel az INEOS-Grenadiers elkezdett tempót menni hátul, s mindenféleképpen meg akartam próbálni még azelőtt, hogy utolérnének. Elindultam, s egyszer csak elkezdett nőni a különbség. Egy kissé hihetetlennek tartom azt, ami történt. Fantasztikus, hogy a Giro után a Vueltán is sikerült nyernem egy szakaszt. Igyekeztem végig tartani a saját tempóm, de az utolsó emelkedő egyszerűen nem akart véget érni. Csak a célegyenesben fogtam fel, hogy nyerhetek” - nyilatkozta a célba érkezést követően Caruso.

Vuelta a Espana hírek: Jakobsen duplázott, Roglic nyugodt napot tudhat maga mögött, jön az Alto de Velefique

2021.08.22. - Fabio Jakobsen második szakaszgyőzelme Alig egy évvel a súlyos bukását követően Fabio Jakobsen már a második etapgyőzelmét ünnepelhette az idei Spanyol Körversenyen. A Santa Pola és La Manga del Mar Menor közötti szakasz nagyrészt a tengerparton vezetett, kategorizált emelkedő nélkül. A 173 kilométeres penzum során egy három fős szökés alakult, akiket bő harminc kilométerre a céltól értek utol. A mezőnyhajrá során a Deceuninck-Quick-Step holland bringása bizonyult a leggyorsabbnak - másodikként az olasz Alberto Dainese (Team DSM), míg harmadikként a belga Jasper Philipsen (Alpecin-Fenix) ért célba. „Ezúttal egyértelműen én voltam a leggyorsabb, sikerült a legmegfelelőbb pillanatban elindítanom a hajrám. Voltak már olyan sprintek ezen a versenyen, ahol hibáztam, most viszont minden a lehető legtökéletesebben alakult. Nagyon különleges a balesetem után ismét egy ilyen nagy kaliberű viadalon szerepelni, hálás vagyok ezért. A csapat ezúttal is kiemelkedő munkát végzett, még akkor is, ha az utolsó kilométeren már magamra voltam utalva” - nyilatkozta Jakobsen, aki sikerével a pontversenyben is átvette a vezetést.

Vuelta a Espana hírek: Storer igyekezett minél támadóbban fellépni, Roglic nem bánta volna, ha leadhatja a trikót, újra a sprinterek következhetnek

2021.08.21. - Michael Storer: az volt a tervünk, hogy végig agresszíven versenyezzünk Az ausztrál Michael Storer lett a Spanyol Körverseny hetedik szakaszának győztese, miután a Team DSM kerekese végig támadólag versenyzett - a nap szökésében helyet követelve, erőfeszítéseit siker koronázta. „Erre nem számítottam. Tudtam, hogy jó formában vagyok, de az, hogy mindenkit sikerült leszakítanom, az egy kissé meglepett. Nagyon nehéz szakaszon vagyunk túl, talán még fel sem fogtam, hogy megnyertem az idei Vuelta egyik kiemelt hegyi etapját. Mivel a csapatunkból öten is ott voltunk az elmenésben, így egyértelműen az volt a tervünk, hogy végig agresszíven versenyezzünk. Igyekeztük kontrollálni a szökést, lenyűgöző teljesítményt nyújtottunk. Remélem, hogy ez a diadal egyfajta lökést adhat a pályafutásomnak. Szerettem volna szakaszt nyerni egy WorldTour versenyen, ez most megvan, így ezután már új célokat kell kitűznöm magam elé” - nyilatkozta a huszonnégy esztendős kerekes, aki jövőre már a Groupama-FDJ csapatát erősíti.

Vuelta a Espana hírek: Cort különleges sikere, Roglic nem a szakaszgyőzelemre ment, Landa csalódott

2021.08.20. - Magnus Cort: nagyon különleges így nyerni Nem sokon múlott a dán magnus Cort szakaszgyőzelme a Vuelta a Espana hatodik etapján – ahol kitartva a nap szökéséből minimális előnnyel ért haza az összetett vezetést újra átvevő Primoz Roglic előtt. „Ez egy értékes siker számomra, nagyon különleges így nyerni, hisz a legtöbb győzelmem eddig sprintben szereztem. Tudtam, hogy van esélyem, bár mindig nehéz azt megbecsülni, hogy mekkora előnyre van szükség az emelkedő kezdetén. Bíztam benne, hogy hazaérhetek, s szerencsére végül ez így is lett. Roglic szorongatott, de mindent beleadtam” - mondta a célba érkezést követően Cort.

Vuelta 6. szakasz: Roglic újra vezet összetettben!

2021.08.19. - 166 km hosszú szakasszal folytatódott a 2021-es Spanyol Körverseny, a mezőnyre nagyrészt sík terep várt Requenából indulva, a végén azonban egy izgalmas emelkedővel fűszerezve a Alto de la Montaña de Cullera hegyre. A befutóhoz vezető 1.9 km-es, átlagban 9.4% meredek kaptató pedig pont elég is volt arra, hogy ismét átrendezze az összetett állását. A nap szökevénycsoportja csak 50 km-re a rajt után tudott elmenni, az élbolyt Jetse Bol (Burgos-BH), Magnus Cort (EF Education Nippo), Bert Jan Lindeman (Qhubeka NextHash), Joan Bou (Euskaltel-Euskadi) és Ryan Gibbons (UAE Team Emirates) alkotta. Előnyük gyorsan 7 perc fölé kúszott, ekkor a Bikeexchange csapata kezdett tempót menni az elmenés után, akiknek 40 km-rel a cége előtt még mindig 3 perc fölötti előnyük volt. Az igazi izgalmak még csak ezután következtek. Az Ineos jött előre az oldalszeles részen és megszakították a sort, kb. 40 ember tudott elől maradni a főmezőnyben, az összetett menői közül a piros trikós Ellisonde és Yates is átmenetileg második csoportban találták magukat, de vissza tudtak zárkózni. Nem sokkal később az EF első embere, Carthy is bajba került, csapattársai segítségével 8 km-re a céltól érte csak újra utol a főmezőnyt. A szökevényeknek ekkor már csak 50 kp előnyük maradt. A döntő emelkedőt Cort bírta legjobban a szökevények közül, a dán 2 másodpercet megőrzött előnyéből és megnyerte a szakaszt Roglic előtt, aki viszont újból visszavette összetettben a vezetést! Elissonde hamar leszakadt a hegyen, így esélye sem volt megtartani a pirosat. A nagy nevek jórészt pici időkülönbségekkel gurultak át a célvonalon, de néhányan közülük (Landa, Aru, Meintjes, Carapaz és Yates) újabb 25 másodpercet kaptak Roglictól. A nap nagy vesztese Carthy lett, közel 3 percet zsebelt be és az összetett 33. helyére csúszott vissza. A Jumbo szlovén sztárja magabiztosan vezeti a versenyt a Movistar triója előtt. Pénteken újabb hegyi befutó következik, a cél a 985 m magas Puerto Tibi-n lesz.

Vuelta a Espana hírek: Taaramae elveszítette a piros trikót, ami Elissonde-ra került, Philipsen a csapatának köszönte a győzelmét

2021.08.19. - Rein Taaramae: ilyen a sport, örülök annak, hogy Kennyre került a trikó A Spanyol Körverseny eddigi éllovasa, Rein Taaramae a negyedik szakasz után az ötödiken is bukásba keveredett, ám ezúttal nem volt szerencséje, így hiába küzdött nagyot, végül bő két perces hátránnyal ért célba, minek következtében elveszítette a piros trikót. Az Intermarché-Wanty-Gobert Materiaux kerékpárosa a befutót követően sportszerűen fogadta a történteket. „Elégedett vagyok az elmúlt két nappal, ráadásul van egy szakaszgyőzelmünk. Ilyen a sport, örülök annak, hogy Kennyre került a trikó. Mindent megtettünk azért, hogy elkerüljük a bukást, jól helyezkedtünk. Persze szerettem volna minél hamarabb továbbmenni, de annyian feküdtek rajtam, hogy időbe tellett mire kikeveredtem onnan. Nem érzek csalódottságot, meglátjuk, hogy lehet-e esélyem megőrizni a hegyi összetett trikóját” - nyilatkozta Taaramae, aki a pöttyös trikóért folytatott harcban mindössze három ponttal vezet.

Vuelta a Espana hírek: Jakobsen visszatért, Taaramae megúszott egy bukást, a sprinterek egy újabb lehetősége következik

2021.08.18. - Fabio Jakobsen: egy álmom vált valóra ezzel a győzelemmel Alig több mint egy évvel a lengyelországi horror bukását követően sikerült újra WorldTour-szinten győznie a holland Fabio Jakobsennek. A Deceuninck-Quick-Step kerékpárosa nyerte a Spanyol Körverseny negyedik szakaszát, ezzel a pontversenyben is átvéve a vezetést. „Egy álmom vált valóra ezzel a győzelemmel. A balesetem után nagyon hosszú út vezetett idáig, rengeteg munkával és ami ennél is fontosabb, hogy megannyi ember támogatásával. Nélkülük nem sikerülhetett volna visszatérnem erre a szintre, így ez a győzelem az ő sikerük is. Nagyon mozgalmas, gyors szakasz volt. Az összetett esélyesei is végig elől szerettek volna helyezkedni, így elég volt mindössze az utolsó három kilométeren előre keverednem. Bert van Lerberghe és Zdenek Stybar dolgozott értem, akik remek helyen engedtek el. Demare kerekéről indítottam és szerencsére gyorsabbnak bizonyultam nála” - nyilatkozta röviddel a célba érkezés után Jakobsen.

Vuelta a Espana hírek: Taaramae számolt ezzel a lehetőséggel, a Jumbónál örülnek annak, hogy leadták a trikót, Carapaz időbüntetést kapott

2021.08.17. - Rein Taaramae: számítottunk erre a lehetőségre Az várható volt, hogy a Jumbo-Visma nagy valószínűséggel megpróbálja leadni a piros trikót a Spanyol Körverseny harmadik etapján, s ennek megfelelően végül engedték hazaérni a szökést, amelyből az észt Rein Taaramae bizonyult a legjobbnak. Az Intermarché-Wanty-Gobert Materiaux kerekese ezzel a szakaszgyőzelem mellett az összetett első helyét is megszerezte. „Igazából számítottunk erre a lehetőségre, jó formában vagyok és a csapat is hitt bennem. Mindössze két kérdés volt, hogy hazaengedi-e a szökést a mezőny és, hogy mennyire erős a Joe Dombrowski, Kenny Elissonde kettős. Tudtam, hogy jók a hegyen, de végig hittem magamban. Ez a siker egy nagyon nagy dolog a pályafutásomban. Már harmincnégy éves vagyok, így nincs már túl sok lehetőségem a profi kerékpársportban. Mindig is egy álmom volt az, hogy valamelyik nagy háromhetesen vezethessem az összetettet, akár csak néhány napra is. A Girón idén közel jártam ehhez, most ellenben sikerült is megszereznem a mezt” - nyilatkozta a díjátadót követően Taaramae, aki huszonöt másodperc előnnyel vezet Kenny Elissonde előtt.

Vuelta a Espana 3. szakasz: Taaramae nyerte az első hegyi befutót, összetettben is az élre állt

2021.08.16. - Háromhetes körversenyktől szokatlan módon, a 2021-es Spanyol Körverseny harmadik szakaszán máris hegyi befutóra került sor. Santo Domingo de Silos és a Picón Blanco csúcsa között egy 202,8 kilométeres szakasszal folytatódott a viadal. A penzum a 7,6 kilométer hosszú, átlag 9,1%-os hegyi befutó előtt még két harmadik besorolású emelkedőt - Puerto del Manquello (7,2 km, 4,3%) és Alto de Bocos (2,7 km, 6,5%) - is tartogatott. Az elmenés 10 perc fölötti előnyt is szerzett és szemlátomást a versenyben vezető Prinmoz Roglicot (Jumbo-Visma) sem izgatta, hogy le kellett ma adnia a trikót.

Vuelta a Espana hírek: Philipsen győzelemmel feledtette a Tour-dobogóit, Roglic átvészelte a szakaszt, jön az első hegyi befutó

2021.08.16. - Jasper Philipsen: egy álmom vált ezzel valóra Az Alpecin-Fenix ProTeamként idén már mindhárom nagy háromhetes körversenyen nyert szakaszt, ráadásul Jasper Philipsen a hat Tour de France etapdobogós helyét tudta rögtön egy sikerre cserélni a Vuelta a Espana első mezőnyszakaszán. „Hihetetlen, természetesen egy álmom vált ezzel valóra. Az esélye annak, hogy sikerül rögtön szakaszt nyernem kisebb volt, mint a relativitása. Ez jól mutatja azt, hogy mennyire is motivált mindenki az első mezőnyhajrában. Büszke vagyok a csapat teljesítményére, mindenki odatette magát. Örülök, hogy ilyen jól sikerült ez az etap, megvan az a győzelem, amiért a Vueltára jöttünk, de persze nem elégszünk meg ennyivel, hisz erős a keretünk, így vannak még esélyeink” - mondta Philipsen röviddel a befutót követően.

Vuelta a Espana hírek: Roglic nagyszerűen kezdett, Pidcock pályafutása egyik legrosszabb napjaként élte meg az egyénit, a sprinterek következhetnek

2021.08.15. - Primoz Roglic: ez egy remek kezdet A Spanyol Körverseny kétszeres címvédője, a szlovén Primoz Roglic, mint az egyéni időfutam újdonsült olimpiai bajnoka, magabiztosan nyerte meg a viadal nyitányát, közel fél percet verve legnagyobb riválisára, a kolumbiai Egan Bernalra. „Nagyon elégedett vagyok ezzel a teljesítménnyel, ez egy remek kezdet. Habár csak hét kilométer volt a táv, de hét nehéz kilométer. Nem tudom, hogy hol nyertem meg a kronót, lassabban kezdtem, majd fokozatosan próbáltam növelni a tempót” - nyilatkozta a célba érkezés után Roglic, aki végül hat másodperccel győzte le a sokáig a legjobb idővel rendelkező spanyol Alex Aranburut (Astana-Premier Tech). A Jumbo-Visma csapata kiváló szakaszt zárt, hisz Roglic az összetett mellett a pontversenyben is az élen áll, míg Sepp Kuss az emelkedőn elért legjobb idejével a pöttyös trikót ölthette magára.