Magyar hírek

« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 ... utolsó »
2018.11.22. - A Pannon Cycling Team mellett 2018-ban a Kőbánya Cycling Team adott lehetőséget arra, hogy magyar bringások bekerüljenek a sportág nemzetközi vérkeringésébe. A Kőbánya csapata különleges utat járt be: a magyarok mellett olasz, norvég, ukrán és marokkói versenyzőket is a soraiban tudhatott. 2019-ben a KCT visszatér a gyökerekhez és újra az utánpótlás-nevelésre fekteti a hangsúlyt.

2018.11.16. - Legutóbbi MITAS termékekről szóló cikkünket a Favorit versenykerékpár emlegetésével kezdtük, nem véletlenül. A MITAS, mint a korábbi Barum és Rubena paletta gyártója ugyan halad a korral, gyárt és forgalmaz trendi és modern DH és E-bike külsőket, mégis ragaszkodik a hagyományokhoz: ma is készít termékeket versenybicajokhoz! Lássuk hát az országúti külsőket! Igazi nagy klasszikus a Syrinx, vagy ahogyan talán többen ismerik, a V80. Évek óta megtalálható a palettán, kedvelt külső. Egyik legnagyobb előnye, hogy változatlanul megvásárolható hagyományos, drótperemes kivitelben, tehát hobbi-felhasználásra is kiváló, és nem utolsósorban árban abszolút elérhető. A drótperemes kivitel két szélességben, 23-622 (700x23C) és 25-622 (70025C) méretben kapható. Míg az előbbi jelenleg fekete, piros és kék oldalfallal, addig az utóbbi, szélesebb külső fekete és bézs oldalfallal érhető el. Kétségtelen, hogy tömege miatt nem ajánlott versenyzésre, ugyanakkor Classic kivitele és Road Compound alapanyaga, valamint a 22 TPI-s szövetsűrűsége miatt gyors, tartós, kevésbé kopik, defekttel szemben pedig ellenállóbb. A Syrinx komolyabb, edzésre és versenyzésre szánt verziója már ún. Aramid peremmel készül, ami egyrészt csökkenti a külső tömegét, másrészt lehetővé teszi annak hajtogathatóságát. Racing Pro konstrukció, 127 TPI szövetsűrűség, Silica Medium Compound alacsony tömegű, rendkívül jó tapadást nyújtó alapanyag és Weltex+ technológia jellemzi. Egy színösszeállításban (fekete), de szintén két méretben, 23-as és 25-ös szélességben kapható. Letisztultabb, egyben kifinomultabb mintázattal rendelkező külsőgumi a MITAS R16 Arrow. Aki a szélesebb külsőket szereti, annak jó választás lehet ez a mintázat, hiszen a 25-ös szélesség mellett 28-622 (700x28C) méretben is rendelkezésre áll. Az előbbi, keskenyebb külső fekete, piros és szürke futófelületet kaphat, míg a 28-as szélességű gumi színe fekete. Mindkét szélesség elérhető ugyanakkor Weltex vagy Weltex+ technológiával. Az alacsony tömeget és a kiváló tapadást itt is a Racing Pro konstrukció, és az SMC (Silica Medium Compound) alapanyag garantálja. Az Arrow mintázat további kiemelkedő tulajdonsága a rendkívül alacsony tömeg. A drótperem elhagyása és a versenyzésre optimalizált alapanyag használata – mérettől függően – 240-290 gr. tömeget tesz lehetővé, ami magasabb szintű uralhatóságot és irányíthatóságot eredményez. A harmadik mintázat a leg-ek gumija a MITAS palettán. Leggyorsabb, legkifinomultabb, legkeskenyebb, legkönnyebb! Ez a MITAS R01 Phoenix. A külső futófelülete teljesen sima, leheletnyi mintázat látható csupán a futófelület szélein, ami a biztonságosabb kanyarodásért felel. A Phoenix kizárólag a keskenyebb, 23-622 (700x23C) méretben elérhető, ugyanakkor itt is adott a választási lehetőség a Weltex és a Weltex+ védelmek között. Skinwall oldalfal alkalmazását lehetővé tevő 127 TPI szövetsűrűségű Silica Medium Compound alapanyag garantálja a rendkívüli tapadást és az alacsony tömeget: a gumi már 230 gr. tömegtől elérhető. Weltex+ védelemmel ellátott külső fekete, míg a Weltex védelemmel ellátott külső fekete, piros és szürke futófelülettel vásárolható meg. Természetesen a Phoenix külső bármelyik kivitelét választva egy hajtogatható, letisztult, versenyzésre tervezett külsőt kapunk, ami a carbon felnik által okozott komolyabb igénybevételnek is ellenáll! Legyen szó bármelyik MITAS országúti külsőről, az árak most is rendkívül kedvezőek: a jellemző funkciók és tulajdonságok, az alkalmazott technológiák és alapanyagok ésszerű, alacsony árakkal párosulnak: - Classic, drótperemes kivitel ajánlott fogyasztói ár: 2.990,- Ft - Weltex védelemmel ellátott, hajtogatható külső ajánlott fogyasztói ár: 7.490,- Ft - Weltex+ védelemmel ellátott, hajtogatható külső ajánlott fogyasztói ár: 7.990,- Ft További információ: https://www.facebook.com/MitasHungary/ és http://www.mitas.co.hu/

2018.11.15. - A turizmus a magyar gazdaság sikerágazata, amely az elmúlt két évben kétszer gyorsabb ütemben nőtt, mint a GDP – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója sajtóbeszélgetésen szerdán Budapesten. Véleménye szerint a magyar turizmus el fogja érni az osztrák turizmus szintjét. Hozzátette: azon dolgoznak, hogy az ágazat hozzájárulása a gazdaság teljesítményéhez jelentősen emelkedjen, a GDP 16 százalékát adja majd, és a mostani évi 30 millió vendégéjszaka 50 millióra emelkedjen 2030-ra. A turizmus szerkezetében kedvezőnek nevezte, hogy 50-50 százalékát adják a belföldi és a külföldi vendégek. A zászlóshajó Budapest, az évi 30 millió vendégéjszakából 10 milliót a főváros ad, és a külföldi vendégek kétharmada érkezik ide. Kitért arra, hogy a jelenlegi adatok alapján magántőkéből közel 3000 új szoba létesül az épülő új hotelekben, a kormány pedig 46 milliárd forint támogatást nyújtott a szálláshelyek fejlesztésére a Kisfaludy-programban. Princzinger Péter, a Magyar Kerékpáros Szövetség (MKSZ) elnöke arról beszélt, hogy a kerékpárversenyek turisztikai attrakciót jelentenek, ahogy az egyéb jelentős sportrendezvények. A versenyzők, szurkolók, nézők és kísérők jól fizető vendégéjszakákat hoznak a rendező országoknak, városoknak. Az MKSZ évente átlagosan 140 sportesemény felügyeletét látja el. A sportturizmust az átlagosnál többet költő és hosszabb ideig maradó vendég jellemzi. A szövetség arra törekszik, hogy minél több olyan versenyt szervezzen, amely jelentős vonzerőt jelent akár belföldi akár külföldi vendégeknek, ezzel a tavaszi-őszi időszakban turisztikai forgalmat hozzon – fejtette ki. A kiemelt turisztikai térségekben olyan fejlesztési programok indulnak, amelyek a kerékpározók tájékozódását, navigációját segítik, például a Balaton, Tiszafüred-Hortobágy-Debrecen térségekben. Guller Zoltán közölte: az adataik szerint a kerékpáros turisták egyértelműen többet költenek, a sportversenyeik az országmárka építéséhez is hozzájárulnak.

2018.11.11. - 2019. június 22-23.-án ismét várja a kerékpározás rajongóit a MAPEI Tour de Zalakaros, ahol a tavaly megújult maratoni táv (137 km), a 60 km-es országúti középtáv és a 33 km-es Karos-Spa Kis-Balaton kerülő családi túra útvonala sem változik meg és az sem, hogy utóbbin a 14 éven aluliaknak ingyenes az indulás. Mindhárom útvonalon a június 23.-i vasárnapon lehet majd tekerni. FOTÓGALÉRIÁK kedvcsinálónak a 2018-as eseményről ITT Szombaton, azaz június 22-én a négy vagy öt fős céges csapatokat 2019-ban is a Szabadics Ride Company Challenge várja, szintén 33 km-es távon, erre a versenyre decembertől lehet majd nevezni. A gyerekeknek a 2018-ban debütált teljesen új, a termál tó körül kijelölt pályán szerveznek több korcsoportban versenyt, a nevezés minden gyerek korcsoportnak INGYENES. Az összes futam rajtcsomagjának közös pontja, hogy a nevezők INGYENESEN látogathatják meg a zalakarosi élményfürdőt. A MAPEI Tour de Zalakaros futamaira (kivéve a Szabadics Ride csapatversenyt) az internetes előnevezés elindult, melyet közvetlenül megtehetsz a www.tourdezalakaros.hu honlapon, ahol útvonal térképek, rajtcsomag információk várják az érdeklődőket. Nevezésnél javasoljuk mindenkinek a leggyorsabb és legyegszerűbb módot, a bankkártyás online fizetést. További elérhetőségek: - E-mail: info@tourdezalakaros.hu - Facebook: www.facebook.com/tourdekaros

2018.11.10. - Révész Máriusz Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos kezdeményezésére a héten 200000 példányban kiosztásra kerül az általános iskolákban a Közlekedő Kisokos munkafüzet és tanári kézikönyv a KELLO Könytárellátó Nonprofit Kft. jóvoltából. A munkafüzetet minden 4 és 5. osztályos tanuló kézhez kapja. A Kolonics György Általános Iskola és Köznevelési Sportiskola tanulói a sajtó előtt vehették át a hiánypótló kiadványt. Az eseményen a szerzők, Berta Tamás, valamint Abelovszky Tamás hangsúlyozták, mindannyian közlekedünk: gyalogosan, vagy kerékpárral, autóval vagy közösségi közlekedési eszközökön, de a tudatosság, a szabályok ismerete és betartása minden esetben elengedhetetlen fontosságú. A közlekedési ismeretek átadását minél fiatalabb korban érdemes elkezdeni, ezáltal hosszútávon javulhat a közlekedési kultúra hazánkban. A gyermekeknek szóló füzet összefoglalja és gyakoroltatja a gyalogos, illetve a kerékpáros közlekedés alapvető szabályait, valamint szemléletformáló módon segíti hozzá a gyermekeket ahhoz, hogy tudatos közlekedőkké váljanak. Az átadáson dr. Bató András 22. kerületi rendőrkapitány elmondta, hogy a kiadvány hiánypótló szerepet tölthet be az oktatásban, mivel nagy szükség van arra, hogy a gyermekek az iskolában is halljanak a közlekedés alapvető szabályairól, és ezáltal biztonságosabban közlekedjenek az utakon. A rendőrség az iskolarendőrök, illetve számos prevenciós program keretében igyekszik segíteni ennek a célnak az elérésében. Az egyébként technika és életvitel tantárgy keretében tanítandó közlekedési ismereteket a tanároknak évente átlagosan három tanóra alatt kell átvenni a gyerekekkel, többek között ehhez is felhasználható lesz a kiadvány, de természetesen előkerülhet délutáni foglalkozásokon, beépíthető a mindennapos testnevelésbe, vagy éppen az osztályfőnöki órákba. Hosszú távú terv, hogy a Nemzeti Alaptanterv magasabb kötelező óraszámmal támogatja a gyermekek biztonságos közlekedésének oktatását, illetve a következő tanévtől kezdve minden 4. osztályos gyermek megkapja a kiadványt.

2018.11.09. - A Kőbánya Cycling Team 2018-ban kontinentális besorolással szerepelt, így lehetőséget biztosítva a fiatal magyar kerékpárosok számára, hogy bekerüljenek a nemzetközi kerékpársport körforgásába. Nem volt egyszerű idény, sérülések és formahanyatlások jellemezték az idő közben jócskán átalakuló keretet. Szerencsére az eredmények sem maradtak el, többek között a Tour de Hongrie-n sikerült egy dobogós helyezést is elcsípni. A klub 2019-ben visszatér az eredetileg kitűzött célhoz, az utánpótlás-neveléshez. Eisenkrammer Károllyal, a Kőbányai Torna Club elnökével beszélgettünk.

2018.11.05. - Júniusban lesz a jövő évi Tour de Hongrie Bekerült a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) versenynaptárába a 2019-es Tour de Hongrie időpontja: jövőre június 11. és 16. között kerül sor a nemzeti körversenyre, amely ismét 2.1-es kategóriájú viadal lesz. Eisenkrammer Károly, a körverseny főszervezője elmondta, elsősorban a nyaralási főszezon elkerülése miatt döntöttek úgy, hogy szakítanak az augusztusi időponttal (2018-ban augusztus közepén rendezték a Tourt). A szervezőbizottság olyan időpontot keresett, amely jól illeszkedik a régió hasonló erősségű versenyei közé, és több lehetőséget ad a legmagasabb szintű, World Tour-csapatok részvételére is. A szervezők a napokban egyeztetnek a 2019-es Tour de Hongrie leendő rajt- és célvárosainak képviselőivel, hogy mihamarabb bemutathassák a jövő évi verseny útvonalát" Érdekesség, hogy a 2019-es dátum hétfőn, a reggeli órákban került fel az UCI honlapjára, de máris érkeztek jelentkezések a csapatok részéről. A 2018-as Tour de Hongrie során hat nap alatt 865 kilométert teljesített a mezőny, az összetett győzelmet az olasz Manuel Belletti szerezte meg. A versenyről Magyarországon minden nap élő közvetítéssel jelentkezett az M4Sport, a televízió nézők a világ 195 országában láthattak napi összefoglalókat a Magyar Körversenyről.

2018.10.25. - Együttműködési megbeszélés Párizsban Csütörtökön Párizsban bemutatták a jövő évi Tour de France országúti kerékpáros körverseny útvonalát. Az ünnepélyes eseményre az új Kongresszusi Központban került sor, s részt vett rajta egy magyar küldöttség is, amelynek tagja volt Révész Máriusz Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos, Dr. Princzinger Péter, a Magyar Kerékpáros Szövetség elnöke, Eisenkrammer Károly, a Tour de Hongrie főszervezője és Szilasi László, a Tour de Hongrie versenyigazgatója. Dr. Princzinger Péter (balról), Cedric Rampelberg, Pierre Yves Thouault, Révész Máriusz, Cyrelle Tricart, Eisenkrammer Károly és Szilasi László a párizsi bemutatón Küldöttségünk lehetőséget kapott arra, hogy találkozzon az A.S.O. (Amaury Sport Organisation) képviselői közül azokkal, akik a Tour de France útvonalkijelöléséért felelősek. A megbeszélésen részt vett az A.S.O. részéről, Pierre Yves Thouault, a kerékpársport divízió igazgató-helyettes, Cyrelle Tricart, külkapcsolati igazgató és Cedric Rampelberg, a médiajogok értékesítéséért felelős menedzsere is, utóbbi ebben az évben többször is járt hazánkban, oroszlánrészt vállalt abból, hogy a Tour de Hongrie-t, a Magyar Kerékpáros Körversenyt a világ 195 országában láthatták a televíziónézők. A találkozó témái között volt egy esetleges magyarországi Tour de France Grand Depart (2019-ben Brüsszelből rajtol majd a Francia Körverseny, amelynek első szakasza is Belgiumból indul majd), illetve természetesen szóba került a 2019-es Tour de Hongrie–A.S.O. együttműködés is.

2018.10.23. - A Kisvárda és Környéke Bringások Kerékpáros Sportegyesület megrendezte a hetedik versenyét, a várba és környékére harmadik alkalommal hoztak össze cyclocross versenyt. Közel 100 induló volt a mai három futamon. 10:15-kor rajtoltak el a gyerekek. Nagyjából 25 percet mentek a két körön. Ezt követően a hobbi futam indult 11:00-kor a legnépesebb mezőnnyel. 5 kört kellett teljesíteniük, enyhén szemerkélő esőben. A nemzetközi mezőnyben az élen hatalmas csata zajlott a KKB külön díjáért, az abszolút első helyért felajánlott kupáért. Ez jelentette az extra motivációt sokak számára, melynek a végén egy pár harcban dőlt el a kupa sorsa Thomas Velichko és Cizma Zsolt között. Délben az elit CX és MTB mezőnye rajtolt el a nyolc körére. Az egyórás futam alatt érintették a vár melletti tavat is, a várat is több alkalommal. A vár feltárás árkait sem kellett kerülgetni csupán színesítették a pályát. Az abszolút első Hrenkó Norbert (NYKSE) mtb-vel teljesítette a távot. Alábbiakban a kategóriák első három helyezettjei, teljes eredménylista a letölthető fájlok között.

2018.10.22. - A regnáló országúti magyar bajnok, Peák Barnabás 2019-re a holland SEG Racing Academy csapatához szerződött. Ez a gárda az egyik legerősebb kontinentális besorolású UCI csapat (idén 2. helyen végeztek a kontinentális rangsorban) és kifejezett 23 év alatti versenyzőkkel dolgoznak. Peák idén másodéves U23-as versenyzőként a DKSI színeiben kezdte az évet, majd az UCI központ csapatában folytatta. Nyert szakaszt a baszk Vuelta al Bidasoa körversenyen, 31. lett a világbajnokság mezőnyversenyén, majd a HC kategóriás Gran Piemonte viadalon kilencedikként végzett néhány hete. Ő lesz az első magyar bringás a SEG csapatában! Barnabás augusztus 1 óta a Quick-Step WordlTour csapat gyakornokaként versenyzett, ahol minden megméretettésen tisztesen helyt állt, így még az is benne volt a pakliban, hogy jövőre már elmehet ehhez a WT csapathoz. A mostani átigazolással még egy évet fejlődhet, nagyrészt U23-as versenyeken indul a SEG és ha minden jól alakul, 2020-tól már WorldTour sorban folytathatja. A Quick-Step vezetősége a Magyar Kerékpáros Szövetségnek megerősítette, hogy tudnak a SEG-hez való szerződésről és nagyon jó kapcsolatot is ápolnak ezzel a csapattal. Az idei évre például a SEG-től kerüt a QS-hez a holland Fabio Jakobsen is. A szerződés kapcsán a csapat oldalán Banabás elmondta, nem csak azért választotta a SEG-et, mert innen az utóbbi időben sokan elkerülnek a WorldTour-ba, hanem mert ott megtanítják őket arra is, hogy amire oda jutnak már az első évtől sikereik legyenek. Peáknak az új klubban már ismerőse is akad, a holland Ide Schelling, akit nyilatkozatában külön kiemelt, miszerint "sok jót mondott neki a csapatról, ami segített a döntésben."

2018.10.19. - Mint arról már tegnap hírt adtunk, Lovassy Krisztián az idei szezonban megszerzett tartalék kvótája a pályakerékpáros vlágkupák omnium versenyszámára, már az első két fordulóban tényleges kvótává "változott". A BVSC versenyzője lehetőséget kapott az UCI-tól, hogy tartalék listáról bekerüljön a párizsi és kanadai (aztán remélhetőleg utána még egyéb) világkupák omnium versenyszámába, mely négy futamból áll. A VK-n megszerezhető pontok elegedhetetlenek az esetleges világbajnoki kvalifikáció szempontjából. A rajtlistát böngészve azt is gondolhattuk, Lovassy azért indul csak (tőle szokatlan módon) csak omniumban, hogy rápihenjen, de kiderült, hogy más is áll az ügy hátterében. A magyar versenyző múlt hétvégén a GP Vienna pályaversenyen került bukásba. Akkor egy honfitársa, Molnár Gábor esett nagyobbat, neki a tüdeje is kilyukadt és úgy tűnt Lovassy könnyebb sérülésekkel megússza. Mint utólag kiderült, eltört az egyik ujja és testéből, a bőr alól a bécsi fapálya méretes szálkáit kellett kioperálni, majd kapott néhány csinos varrást is. Nem a legmegnyugtatóbb előjelek a párizsi VK előtt, de korábbi EB ezüstérmesünk már hozzászokott a kemény életmódhoz.

2018.10.19. - Október 18-án a BKV kelenföldi autóbuszgarázsában megrendezett sajtótájékoztatón jelentette be Révész Máriusz, aktív Magyarországért felelős kormánybiztos, hogy az augusztusban elindított másfél méteres előzési oldaltávolság kampányhoz idén ősszel a BKK, a BKV, valamint a VT-ARRIVA, jövő tavasszal pedig a MOL is csatlakozni fog. A kormánybiztos kiemelte, hogy a fő feladata minél több embert aktív életmódra bírni, azonban a kerékpározást visszatartó erő legtöbbször a félelem. Ezért szükséges a szemléletváltás, és a 1,5 m KRESZ-ben való előírása is. Utóbbihoz hozzátette, hogy a KRESZ módosító csomag javaslatai között szerepel a megfelelő előzési oldaltávolság számszerűsítése is. Közölte még, hogy október közepétől egy hónapon keresztül a fővárosi buszokon, illetve plakátokon is lehet majd találkozni a kampány üzenetével.

2018.10.18. - Október 13-17. között zajlottak a kerékpáros versenyszámok a Buenos Aires-ben zajló Ifjúsági Olimpián (YOG), ahol kiváló magyar eredmények születtek: a női páros bronzérmet szerzett, míg a fiúk duója ötödik helyen zárt. A YOG kerékpárversenyének különlegessége, hogy párosok indulnak és csak az összes versenyszám végén az úgynevezett kombinációban osztanak érmet. A lányoknál Buzsáki Virág és Vas Blanka, a fiúknál Fetter Erik és Fülöp Ádám képviselték hazánkat, a válogatott kapitánya Dér Zsolt volt.

2018.10.18. - Mint arról nemrégiben hírt adtunk, Lovassy Krisztián a BVSC-Zugló kerekese a hármas számú tartalék lett a most hétvégén rajtoló 2018-19-es pályakerékpáros világkupa szezon olimpiai számára az Omniumra. A szabály szerint amennyiben a kvótaszerzők közül nem nevez mindenki az adott világkupa futamra, akkor a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség a tartalékok közül hív meg versenyzőt. A tartalék kvóta hallatán sokan megvonták a vállukat, "na ebből úgysem lesz semmi", de néhány héten belül kiderült, hogy a tartalék hely már most rengeteget ér! Lovassy meghívást kapott az október 19-21. közt zajló párizsi és az október 26-28. közti miltoni omnium versenyekre is. A siker hátterében a Magyar Kerékpársport Szövetség és a pályaválogatott vezetőjének hosszú ideje tartó, áldozatos "lobbytevékenysége" is szerepel, erről kérdeztük a szövetség főtitkárát Vizer Barnabást: "Ez a mostani két "szabadkártya" egy minimum egy éves munka eredménye. A pályaválogatott vezetője, Pataki IBolya évek óta élenjárója annak a sportágon belül, hogy a kisebb kerékpáros nemzetek is több lehetőséget kapjanak a kvóták tekintetében. Természetesen nagy a sorban állás, de a környező országokkal összefogva próbáltunk érdekeket érvényesíteni és az MKSZ mindent megtett, hogy kihasználhassuk a tartalék kvótában rejlő lehetőségeket. Az UCI-val rengeteg email váltáson vagyunk túl és büszkén mondhatom, igazi csapatmunka az, hogy Krisztián most a férfi állóképességi mezőnyszámok közül pont a legfontosabban (hiszen az Olimpián csak omnium van, sem pontverseny, sem scratch) jutott szabadkártyához az első két világkupára. Amennyiben ezeken jól szerepel, úgy a sorozat további futamaira is könnyebben fogunk tudni indulási jogért fordulni, illetve az itt megszerzett pontok nélkül lehetetlen lenne a világbajnoki részvétel. A pálya válogatott többi tagját is meg kelle említenünk, akik egész szezonban dolgoztak a nemzet pontjaiért, nélkülük nem sikerülhetett volna a tartalék kvóta sem. " A magyar válogatottat Párizsban scratch és pontverseny számokban Filutás Viktor, omniumban Lovassy Krisztián, sprinten és keirinben Szalontay Sándor képviseli. Miltonba már csak Lovassy utazik tovább, ahol scratchen és omniumon bizonyíthat. A pályakerékpáros világkupa futamainak eredményeiről részletesen beszámolunk a VELOhu-n.

2018.10.12. - A bécsi Dusika velodromban rendezték október 11-13-án az UCI Cl1-es kategóriájú Grand Prix Vienna pályaversenyt, ahol jó néhány magyar bringás is részt vett.

2018.10.11. - Az augusztus eleje óta a Quick-Step csapatában újonc státuszban versenyző Peák Barnabás fantasztikus eredménnyel zárta a mai, 191 km-es, kiemelt kategóriás Gran Piemonte versenyt Olaszországban és (remélhetőleg) feltette az I-re a pontot további szerződését illetően is. A végig szakadó esőben a mezőny az utolsó 15 km-re érve fogta meg a szökevényeket, innen a Bardiani csapata vette kézbe az irányítást. A csúszós utakon sok bukás történt, rendesen fogyatkozott a mezőny a fináléhoz közeledve. Barnát először 3-4 km-rel a vége előtt láthattuk feltűnni a mezőny elején, amikor csapattársát, a francia Florian Senechalt próbálta előrehozni már a sprintre készülve. 3 km-en belül jártak, amikor egy körforgalomnál Barna balra ment el, míg a mezőny jobbról "támadt", de a mezőny elején elesett egy Bardianis, így a körforgalomból kiérve Peák került a mezőny legelejére. Innen tovább is vitte a tempót és várta, hogy Senechal felzárkózzon mögé. Keukeleire (Lotto-Soudal) támadása következett, Barna tempózott utána tovább. Az utolsó kilóméterre érve szétszakadt a mezőny, utolérték Keukeleirét és csak tizen maradtak az élcsoportban. A sprintben az olasz Colbrelli (Bahrain-Merida) volt a leggyorsabb, Senechal második lett, Peák pedig kilencedikként gurult át a célvonalon! Utoljára Dér Zsolt ért el top 10-es eredményt HC kategóriás országúti versenyen, de a Tour of Hainan akkori mezőny közel sem volt ilyen erős, mint a WorldTour csapatokkal teletűzdelt mai, egyébként már 106. Gran Piemonte. Innen nézve azt is mondhatjuk, a magyar országúti kerékpársport legerősebb eredménye ez a mai Bodrogi László óta! Barnának valószínűleg ez volt az utolsó versenyen a próbaidő alatt és a hó végéig kiderülhet, hogy kap e végleges szerződést a Quick-Step alakulatában. Ami biztos, hogy a fináléban mutatott mai szerepvállalása biztosan tetszett a csapatvezetésnek és ahogyan segíteni próbálta a csapat sprinterét a hajrában, az valószínűleg többet jelentett nekik, mint maga a kilencedik hely. A mai eredmény egyébként 40 UCI pont, ezzel összesen 114 UCI pontnál tart idén a 43 UCI versenynap és az ez alatt megtett 5883 km versenykilóméter alatt!

2018.10.11. - Sikeresen zárult a DKSI Debreceni Kerékpáros Sport és Szabadidős Ifjúsági Egyesület kollektívája által lebonyolított László Sándor Emlékverseny, melyre kiváló, napsütéses időben került sor a Nagyhegyes – Balmazújváros – Látókép körön, 15, 35, 65 és 95 km-es távokon. Az immár 5. alkalommal megrendezett versennyel a szervezők méltó emléket kívánnak állítani az egykori kiváló debreceni ifjúsági versenyzőnek, aki 40 éve szenvedett tragikus balesetet, így e szomorú apropó kapcsán tulajdonképpen jubileumi alkalom volt a 2018. október 7-ei verseny. A legkisebbek ilyen-olyan okok miatt sajnos legtöbben távol maradtak, így a 15 km-t mindössze hárman teljesítették: U13: 1. CSÁKI Szabolcs (KONTENT-DKSI), 2. DRUCKER Péter (BVSC-Zugló) WU15: 1. SÁRY Boglárka (KSI SE) Az U15-ös fiúk és a WU17-es lányok versenye 35 km volt, itt a KSI és a KONTENT-DKSI versenyzői voltak számbeli fölényben, a helyezések nagy részét így be is gyűjtötték; az élen végzők 36-os átlaggal teljesítették a távot. U15: 1. PÁLL Zsombor (KONTENT-DKSI), 2. SZEGEDI Marcell (KSI SE), 3. VAS András (KONTENT-DKSI) WU17: 1. TIRCSI Andrea (KSI SE), 2. HÉRINCS Diána (BVSC-Zugló), 3. SÁGI Fanni Lili (KONTENT-DKSI) 65 km-en az U17, WU19, Felnőtt nők és a Master 2 ill. 3-as korcsoport versengett. A szegedi Pető Tibor ismét egy szóló akcióval biztosította be elsőségét, a többi helyezést mezőnyhajrá döntötte el a U17 és a többi kategória legjobbjai között. A sprinten a KONTENT-DKSI U17 sora dominált, de igen előkelő pozícióban, szorosan a kerekükön érkezett a Master 3-as Korhán László (KONTENT-DKSI), és a Belgiumban profiskodó, volt DKSI-s Szabó Zsófi is. Csíkszeredai, nyíregyházi, balmazújvárosi és budapesti versenyzők is több kategória dobogós helyezésnek örülhettek. 38 feletti átlag jellemezte a futamot, melynek végén volt egy kisebb bukás, ahonnan szerencsére mindenki felkelt és célbaért. U17: 1. SÁNTA Ármin (KONTENT-DKSI), 2. SZIJÁRTÓ Zétény (KONTENT-DKSI), 3. ÁRVAI Kristóf (KONTENT-DKSI) WU19: 1. NAGY Gréta (KONTENT-DKSI), 2. KOVÁCS Petra (KONTENT-DKSI), 3. KOVÁCS Vivien (KSI SE) Felnőtt nők: 1. SZABÓ Zsófia (Health-Mate Cyclelive), 2. SZABÓ Adrienn (Team FaTe Budapest), 3. KAPOTT Szonja (Tipográfia Ladies Cycling) Master2: 1. PETŐ Tibor (Szeged), 2. SZABÓ Ferenc (Balmazújváros), 3. PINTÉR Attila (ViniBike KSE) Master3: 1. KORHÁN László (KONTENT-DKSI), 2. BAGOLY Botond (Csíkszereda), 3. BABOS Tibor (Velocitta Budapest) 95 km-en az ifik, U23 és az elit mellett az amatőr férfi mezőny indult. A helyezések nagy részét a szökésből hazaérő Epronex-es és KONTENT-DKSI-s versenyzők aratták le, a főmezőny 6 percen felüli hátrányban, szűk 40-es átlaggal ért célba. Az abszolút elsőségért Gönczy Gergő (KONTENT-DKSI) és Solymosi Márton ()Epronex csatáztak, mely küzdelem végül a betyáros bajuszáról is jól ismert Gönczy Gergő javára dőlt el. Az amatőr felnőtt kategória a nyíregyháziak sikerét hozta, az NYKSE és a ViniBike versenyzői állhattak dobogóra. Amatőr férfi (19-39): 1. HORVÁTH Zsolt (ViniBike KSE), 2. KNOPF Balázs (NYKSE), 3. VINNAI Zsolt (ViniBike KSE) U19: 1. MÉSZÁROS Ábel (KONTENT-DKSI), 2. BAGI László (Dr. Bátorfi-Agria KTK), 3. HRENKÓ Norbert (NYKSE) U23: 1. GÖNCZY Gergő (KONTENT-DKSI), 2. MINKÓ Roland (Epronex Bike-Hungary), 3. FEGYVERES Máté (KONTENT-DKSI) Elit: 1. SOLYMOSI Márton (Epronex Bike-Hungary), 2. PÁLYI Csaba (Epronex Bike-Hungary), 3. SZENTPÉTERI András (KONTENT-DKSI) Abszolút dobogó (95 km): 1. GÖNCZY Gergő (KONTENT-DKSI) 2. SOLYMOSI Márton (Epronex Bike-Hungary) 3. MINKÓ Roland (Epronex Bike-Hungary) A verseny eredményhirdetése előtt Andó János, a debreceni kerékpárosok több generációját kinevelő szakvezető, edző szólt röviden az egybegyűltekhez, röviden megemlékezve az egykori kiváló versenyző László Sándorról. A dobogósok érem díjazás mellett pénz és tárgyjutalomban is részesültek, a Kontent Kft és a Regina Kerékpárbolt jóvoltából, melyeket Nagy Zoltán a rendezvény versenyigazgatója, a DKSI elnöke adott át. Gönczy Gergőnek, a hosszútáv abszolút győztesének a László Sándor Vándorserleget végül Jenei Károlyné, László Sándor keresztanyja nyújtotta át. Teljes eredménylista FOTÓK (Eperjesi Bence) .o0o. FOTÓK2 (Vígh Attila, Facebook) .o0o. TOVÁBBI FOTÓK (DKSI) Ezzel a versennyel, mint országos évadzáróval az idei országúti szezon lezárult. A DKSI Egyesülete ezúton is kíván minden tisztelt sporttársnak jó pihenést és eredményes felkészülést a 2019-es évadra. A verseny szervezői nevében: Pataki Péter, DKSI

2018.10.09. - Közel száz bringás érkezett a Veszprémi Óváros térre 2018. október 6-án, hogy a tavalyi év után idén is az ország legszebb díszletének használja a veszprémi várat. A Szent-Mihály Bazilika, a frissen renovált Érseki Palota, a Hősök Kapuja és a tavaly felavatott Szent Mihály szobor mellett számos csodálatos látnivaló előtt tekertek el a versenyzők. A versenyt hagyományosan Nagy Károly plébános nyitotta meg, majd megáldotta a versenyt. A korábbi vízilabdázó plébános beszédében kihangsúlyozta a sport fontosságát és a tiszta játékot. 2018-ban már Suli futamon mérhették össze tudásukat azok, akik nem rendszeresen kerékpároznak vagy versenyeznek, így még több gyermeket vonzott a Szent Mihály Kupa. „Kétségtelen, hogy 2017 után 2018-ban is ez lett a „legszebb” kerékpáros esemény, amivel idén is az volt a célunk, hogy minél több embernek mutassuk meg Veszprémet, hogy később turistaként meglátogassák a várost.” – foglalta össze Zoboki Attila a verseny egyik szervezője. Zalaegerszegtől Debrecenig vitték a hírét a városnak a bringások, de még délalföldről is érkeztek versenyzők, hogy a különleges kialakítású épített akadályokkal tűzdelt pályán megküzdjenek egymással. „A turizmus mellett a különböző klubokban versenyző fiatalokat is össze akartuk hozni, hiszen a válogatottban is csak akkor tudnak egymással igazán csapatot alkotni, ha legyőzik az egész éves rivalizálást. Ez már most is jól sikerült, hiszen a fő versenyszámban a 3 fős csapatváltóban is egy, a Kiss Kata (VKE-NELSON Pepperl+Fuchs Team), Monostori Noel (BringAjka KSE) és Gerely Attila (Crosskovácsi SKE) összetételű vegyes csapat állhatott a dobogó legfelső fokára.” – értékelt Toldi Tamás a rendező Veszprémi Kerékpáros Egyesület csapatvezetője. „Nagyon nehéz egy ilyen helyen versenyt rendezni, hiszen most pont a turista forgalmat is korlátoztuk azzal a céllal, hogy később minél többen érkezzenek ide, de a tavalyi verseny után is megnőttek a social mediákban a kerékpárosok veszprémi posztjai, így ide passzol az idézet: „A foglalkozás elérte célját!” – folytatta Toldi Tamás, majd hozzátette, hogy jó volt látni, ahogy a pálya széléről buzdították a versenyző gyerekeket, az idelátogató városnézők is. A veszprémi bringásokon kívül, a Bike Zone Gödöllő és a Zalaegerszegi KSE versenyzői csípték el a dobogós helyek nagy részét. A következő versenyt 2019. október 5. szombatra tervezi a szervezők.

2018.10.09. - Október 4. és 6. között a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség pályáján rendezték a 3 Jours d’Aigle CL1-es pályaversenyt, ahol Szalontay Sándor remek eredményekkel zárt.

2018.10.07. - Benkó Barbara és Anna Terpstra megőrizte vezető pozícióját, így megnyerte a háromnapos Epic Israel hegyikerékpáros versenyt, míg a férfiaknál Dina Márton és Valter Attila kettőse harmadikként zárt.

« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 ... utolsó »




Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések