Magyar hírek

« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 ... utolsó »
2018.03.24. - Magyar junior montisok megkezdték a szezont az osztrák Kamptal Klassik mtb versenyen. U9-U17-es korosztályig rendeztek ma futamokat ( illetve a master korcsoportnak is). Legjobb magyar utánpótás eredmények futmonként az alábbiakban olvashatók, a teljes eredménylisták a verseny weboldalán: U17 BARANYI Dávid Áron (VKE-Nelson Pepperl+Fuchs T) 1. WU17 BOKROS Csenge Anna (VKE-Nelson Pepperl+Fuchs Team) 4. U15 KISS Ádam György (VKE-Nelson Pepperl+Fuchs Te) 17. WU15 BUKOVÁCZ Anna (Pilis Cross Country Club) 5. U13 KOVÁCS Áron (Focus Team Hungary) 3. WU13 SZABÓ Léna (Femat-ZKSE) 1. U11 MARCZAL Marcell (VKE-Nelson Pepperl+Fuchs T) 4. WU11 SZÜCS Borbala (ZKSE) 1. U9 SZILASI Dániel (Hungarofondo) 4.

2018.03.22. - A Kőbánya Cycling Team hét versenyzője, köztük a magyar bajnok Lovassy Krisztián áll rajthoz Törökországban, a Tour of Cartier Touron.

2018.03.20. - Nemzetközi tudás, nemzetközi siker? Magyar edzőhölgy is részt vett az UCI kerékpáredzői képzésén http://www.uci.ch/womens-cycling/international- women-day- trainee-coaches- uci-world- cycling-centre/ Tolnai Zsanett, a Hungaro Fondo kerékpáredzője a Magyar Olimpiai Bizottság (MOB) és a Magyar Kerékpáros Szövetség (MKSZ) anyagi segítségével 2018. március 3-17. között részt vett a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI WCC) edzőképző programjában. Zsanett egy az MKSZ részére megküldött Nemzetközi Olimpiai Szolidaritás program pályázatára jelentkezett, és nyert meghívást a MOB által is támogatott képzésre. A tréning keretében UCI Level 1&2 Coach és Level 1 Mechanic végzettségett szerzett. Zsanett 21 éves edző lévén minden álma, hogy valamelyik kerékpáros neveltje egyszer a Tour de France-on szerepeljen. Három szakágban is rendelkezik versenyzői tapasztalattal, hiszen mind országúton, mind pályán, mind BMX-szakágban versenyzett korábban. A Hungaro Fondo Bringa Suli programjában résztvevő 6-12 éves srácokkal eleinte saját országúti, BMX és hegyi kerékpárokon folynak az edzések, hiszen a kerékpárbiztonsági és bringahasználati alapokat saját bicikliken tudják leginkább megszerezni a gyerekek. Mindezt azért, hogy amikor már a klub „ménesbringáival” közösen közlekednek az országúton, teljes értékű tagjai lehessenek a forgalomnak, és biztonsággal haza is érjenek minden edzés után, amelyet az edző minden alkalommal autóval kísér. Fontos továbbá, hogy az idősebb kamaszok minél több versenykilométert szerezzenek meg – 14 éves kortól már nemzetközi mezőnyben. A tavalyi Paris-Roubaix 12. helyezés és Südpfalz Tour sárga trikó is azt mutatja, hogy ebben a korban még a magyar srácok is megállják helyüket a nemzetközi mezőnyben és reméljük, hogy edzőjük szakmai képzései a jövőben ez így is marad. Zsanett a gyerekeket abban a szellemben neveli, hogy elsősorban egészséges-sportos felnőtt váljék belőlük, az másodlagos, hogy mindezt bringán tegyék. Az edzések, amelyeket Etyeken és Törökbálinton tart, klasszikus országúti kerékpározás alapokon zajlanak. Télen cyclocross versenyeken, illetve pályán is versenyeznek a sportolók, így segítendő a kiválasztást, hogy melyik gyerek milyen szakágban a legügyesebb. A sportszakmai program elősegítésére a tavalyi évben a Hungaro Fondo finanszírozta Zsanett középfokú edzői tanulmányait, valamint jelenlegi svájci tövábbképzését is segíti az MKSZ és a MOB mellett. Szeptembertől pedig a tervek szerint a Testnevelési Egyetem kerékpár szakedzői képzésén folytatja már megkezdett egyetemi tanulmányait. „A Hungaro Fondo öt évvel ezelőtt indított tudatos utánpótlás koncepciója hívatott arra, hogy a Zsani keze alatt fejlődő 26 kerékpáros egészséges, sportolni szerető és növekvő számban a versenyzést választó sportoló közül egyszer valaki a Tour de France rajtjánál álljon. Ehhez az egyik elengedhetetlen pillér, hogy mindezt egy nemzetközi képzettséggel is rendelkező edző vezesse a mindennapokban.” – nyilatkozta Steiner György, a Hungaro Fondo ügyvezetője. http://www.uci.ch/mm/Document/News/Training/17/43/80/UCICoachDevelopmentprogramme2018_Neutral.pdf

2018.03.20. - „A kerékpársport fel tud zárkózni” Turizmus Online interjú Princzinger Péter MKSZ elnökkel Ahogyan a múlt héten megírtuk, egy március elején megjelent kormányhatározat szerint, idén a Magyar Kerékpáros Szövetség fejlesztési céljainak megvalósítására a költségvetésből 200 millió forint többlet támogatás jut. Az MKSZ a támogatást nem fordíthatja a napi működésre, hanem csak a szövetség sportágfejlesztési stratégiájában meghatározott célokra. Ilyen cél a hazai versenyek színvonalának emelése, az utánpótlás-nevelés, az edző- és sportszakember képzés fejlesztése vagy a kommunikáció javítása. Az infrastruktúra fejlesztése, a pályák építése és színvonalának javítása másik forrásból várható. A támogatás kapcsán dr. Princzinger Péterrel, a Magyar Kerékpáros Szövetség elnökével beszélgettünk. Ez egy rövid kedvcsináló, a teljes cikket ne felejtse el elolvasni a Turizmus & Vendég áprilisi számában! Az MKSZ elnöke elmondta, az a kiindulópont, hogy legyen minél több olyan kerékpáros verseny, ami szakmailag megfelelő színvonalon zajlik. A minőségi ugrást az jelzi, ha egy versenyen olyan komoly csapatok és versenyzők vesznek részt, amelyek miatt már a média is megjelenik, fontos továbbá, hogy olyan minőségű legyen maga a “média-produkció” is, hogy az már eladható legyen. Ez után jön az, hogy ezt, mint attrakciót – kerékpáros szaknyelven szólva – “fel kell vezetni”, promotálni kell az eseményt megelőző hetekben, hónapokban. Ez már túlmutat egy kerékpárversenyen. Ekkor már – amellett, hogy egy sportesemény – a kerékpár a rendező város/régió/ország az arculatát, imázsát erősítő marketing eszköz. A turisztikai marketinget onnantól kezdve érdekli a sportesemény, amikor annak az országmárka szempontjából is van saját hozzáadott értéke. Azt nem nehéz belátni, hogy például a francia országmárkának a Tour de France fontos eleme. Ugyanez adja a másik két, klasszikus 21 napos viadal az olasz Giro d’Italia és a spanyol Vuelta d’Espagna jelentőségét. dr. Princzinger Péter szerint az, hogy Magyarországról, rólunk magyarokról mint gondolnak a külföldiek, egy komplex dolog. Elsőre nem a kerékpárra gondolnak, hanem a csodálatos táji értékeinkre, egyedülálló vízkészletünkre, a jó borokra, a gasztronómiára. Az MKSZ elnöke úgy gondolja, mindezekhez a kerékpársport is fel tud zárkózni: a pozitív, vonzó országképhez a kerékpársport is hozzá tud járulni. Ha másért nem, akkor azért, mert olyan tájakon vezet a kerékpár versenyek útvonala, melyeket érdemes fotózni, filmezni. Az így készült anyagok pedig akár használhatóak a turisztikai marketing munkában is. A magyar városok vezetői és a településfejlesztési szakemberek felismerték az ebben rejlő lehetőséget. A kerékpárversenynek van egy nagyon egyszerű, a dolog lényegéből adódó tulajdonsága: néhány órára vagy néhány napra összeköt olyan pontokat, amik között egyébként nincsen kapcsolat, és ezek így együtt, új formában jelennek meg és jutnak el a “nagyközönséghez”. Például Paks, Dunaújváros, Cegléd, Karcag, Miskolc, Jászberény a Tour de Hongrie-nak köszönhetően óriásplakátokon, sajtótájékoztatókon, TV-spot-okban, on-line média tudósításokban és ki tudja, hány ezernyi megosztás formájában hónapokon keresztül megjelentek, és együtt, egy produkció részeiként szerepeltek olyan “nagyágyúkkal”, mint Keszthely, Siófok és Budapest. A versenyt megelőzően, illetve a versenynapokon a televíziós összefoglalók az említett városokat bemutató, rövid imázs filmekkel kezdődtek. Ez olyan érték ezeknek a településeknek, amiért adott esetben fizetni is hajlandóak. Az MKSZ elnöke szerint a kerékpársport és a turisztikai marketing összekapcsolásában bőven rejlik még tartalék – a cél a szinergia hatások maximalizálása a következő években. Ha kíváncsi arra, hogy a turizmus-vedéglátás szektor és a kerékpársport között milyen az együttműködés, az MKSZ kommunikációjának fejlesztése miképp növelheti az ország vonzerejét és mi köze van mindehhez az utánpótlás nevelésnek, akkor olvassa el a Turizmus & Vendég következő számát! Ide kattintva még előfizethet rá!

2018.03.16. - Március 15-én megkezdték a szezont az országúti versenyzők is egy hegyi kupával, melyet minden évben megrendeznek Tamásiban. Egy 16,5 és egy másfél kilométeres szakasz várt a nagyokra és kisebbekre. Igazolt versenyzőknél az utánpótlás korosztály dominált, elit férfi kategóriában egy, nőknél kettő versenyző állt rajthoz. Ez az amatőrök közt fordítva volt. A távot 20 perc 24 másodperces legjobb idővel 3-an teljesítették. Gratulálunk és sok sikert kívánunk mindenkinek az egész szezonban! Erdménylista a letölthető dokumentumok közt.

2018.03.10. - Minden eddiginél korábban vette kezdetét a hegyikerékpáros világkupa-sorozat, amely ezúttal a dél-afrikai Stellenboschban rajtolt. Benkó Barbara az előkelő tizenhatodik helyen zárt.

2018.03.10. - A Magyar Kerékpáros Szövetség Elnöksége a 30/2018. (III.07.) határozata alapján a Magyar Diáksport Szövetséggel közösen a 2017/18-as tanévben az alábbi Diákolimpia versenyeket írja ki: A részletes versenykiírások a jövő hét elején kerülnek kihirdetésre!

2018.03.09. - Dán győzelem az Isztriai Körverseny első mezőnyszakaszán, Valter Attila (Pannon Cycling Team) az előkelő ötödik helyen zárt.

2018.03.09. - Új útvonalon, 4 híd és 2 rakpart érintésével jön az I bike Budapest bringás felvonulás – rövidített útvonal is lesz kisgyerekes családoknak Az Erzsébet-hidat, Lánchidat, Margit- és Árpád hidat, valamint az Alagutat és az Andrássy utat is érinti a tavaszi I bike Budapest bringás felvonulás. A Kerékpárosklub által szervezett örömtekerés és demonstráció célja, hogy egy délutánra olyan várost teremteni, ahol gyerekektől idősekig bárki közlekedhet biciklivel. Idén először rövidített útvonalon várják a kisgyerekes családokat. Teherbiciklis szekcióval, jótékonysági programokkal, piknikkel, zenével és bringás portréfotózással is készülnek a Városligetben. A város több pontjáról csapatos tekerések indulnak a starthoz. „A Magyar Kerékpárosklubnál egy olyan jövőért dolgozunk, ahol mindenki bringázhat. Azt szeretnénk, hogy gyerekek, felnőttek és idősek is élvezhessék a biciklis közlekedés előnyeit. Az I Bike Budapesten egy napra olyan várost csinálunk, amilyennek a jövőt elképzeljük, ezért idén – többek közt - mini felvonulás is lesz kisgyerekes családoknak. A felvonulás örömtekerés a város legszebb részein, egyben demonstráció a belváros forgalomcsillapításáért, a rakpartok és a hidak bringázhatóbbá tételéért, a Városligetben az Olof Palme sétány megmentéséért. Nézzétek meg a várost úgy, ahogy máskor nem láthatjátok!” – írják az esemény facebook oldalán. A biciklis felvonulás április 22-én vasárnap lesz. Várhatóan több ezren indulnak 15 órakor indul a Tabánból, ahonnan az Erzsébet hídon tekernek át Pestre. Az útvonal újdonságai közé tartozik a pesti és budai alsó rakpartok északi szakaszai és az Árpád híd. A Tabánból a Városligetbe érkező felvonulás végigmegy a Margitszigeten és a Váralagúton, a Lánchídon és az Andrássy úton. Több olyan pontot is érintenek, ahol tilos hétköznap kerékpározni. A felvonulás zenével, piknikkel, programokkal és bringaemeléssel ér véget a Városligetben, ahol több kerékpáros kezdeményezéssel is találkozni lehet. A menetet Hollandia új nagykövete, René van Hell nyitja meg. Hollandia idén 10. éve támogatja a magyar bringás fejlődést, segít megismerni azokat a megoldásokat, amiknek köszönhetően már több kerékpár van a holland háztartásokban, mint ahányan az országban élnek. Programok - I bike Mini gyerekfelvonulás: Idén először rövidített útvonalon várják azokat a családokat, ahol a gyerekek már kinőtték a gyerekülést, de a teljes útvonal még hosszú lenne. Az I bike Mini gyülekező 15:30-kor lesz a Liszt Ferenc téren, ahol a menet elejéhez csatlakozva, a nekik fenntartott sávban tekerhetnek ki a Városligetbe. Már több mint 150-en jelezték a részvételüket. Az I bike Mini eseménye itt érhető el: https://www.facebook.com/events/227577827790017/ - Csillagtúra A Kerékpárosklub helyi csoportjai közös betekeréseket szerveznek az induláshoz Újpestről, Rákospalotáról, Rákoskeresztúrról és Óbudáról, amikhez bárki csatlakozhat. - Piknik és zene A felvonulás útvonalán a Bridge szervezésében több helyen zenészek tűnnek fel. „Egy jó város utcáin nem csak motorzaj szól.” – írják az I bike Budapest szervezői. A városligeti réten dj-k (Turiszt, Köyök, Gumilap és Nixon) zenélnek a bringaemelés előtt és után. - Teherbringás és mutánsbringás felvonulás A Cargonomia szervezésében teherbiciklikkel, magasbiciklikkel, zenélő és fura épített kerékpárokkal is indul egy szekció. A bringákat ki lehet próbálni a Városligetben. - Jótékonyság A városligeti réten a RideKálmán kerékpárszerviz használt, de jó állapotú alkatrészeket gyűjt, melyekből adománybringákat építenek rászorulóknak. Ugyanitt találkozni lehet a Budapest Bike Maffia jótékonysági szervezettel is, akik szörppel és zsíroskenyérrel várnak mindenkit. - Bringás fotózás Az I bike Budapest mindenkié, aki biciklizne Budapesten, és ezt szeretnék is megmutatni. A városligeti réten biciklis portréfotózást is tartanak. - Afterparty Idén először afterparty is lesz, a Cargoblaster teherbiciklis dj pultja környékén. - Kerékpárosklub Az ország legnagyobb biciklis szervezetének standjánál tippeket és tanácsokat adnak mindennapi kerékpáros útvonalak kitalálásához, javaslatokat várnak helyi kerékpáros fejlesztésekre, elmesélik, hogyan küzdenek a városért, ahol mindenkinek jó bringázni. Kerékpárosbarát fejlesztésekért tekernek Az I bike Budapesten pár órára olyan várost csinálnak, ahol mindenki biciklire tud ülni. A kerékpározás iránti igény kielégítésére fejlesztéseket szeretne elérni a Kerékpárosklub. Ilyen a pesti alsó rakpartra tervezett kerékpáros útvonal megépítése, ami a Duna-part elérhetőségét biztosítaná, és egy belvárost átszelő kerékpáros tengely lehetne. Sajtóhírek szerint a - Margit hídtól északra tavaly megépült szakaszhoz hasonlóan – a megújuló belvárosi rakparton sem lesz jobb kerékpározni. A Lánchíd és az Alagút felújításánál is gondolni kell a kerékpározásra – mondja a Kerékpárosklub. Hiba lenne a felújítás után ugyanekkora autóforgalmat engedni a hídra, mert akkor továbbra is a dugóban állnak majd a buszok, a kerékpározók pedig a járdán fogják a kerülgetni az ott sétálókat. A Lánchíd forgalomcsillapítása nélkül az egyre nagyobb gyalogos- és kerékpáros forgalom ellenére továbbra is az autók okozta zaj, szmog és balesetveszély uralkodik majd a belvárosban. Az I Bike Budapest felvonulás a Városligetben ér véget, ahol meg akarják szüntetni a Budapest egyik fő kerékpáros ütőerének számító Olof Palme sétányt. A Kerékpárosklub szerint ezzel nem csak egy városrészeket összekötő bicikli útvonalat vágnak el, a kerékpáros közlekedés fenntartása a Liget közbiztonságát is biztosítja. A szervezet javaslatcsomagot írt a Városliget fejlesztéséhez. Szeretnék felhívni a figyelmet a belvárosi forgalomcsillapításra, a Tempo 30 övezetek kiterjesztésére, és a külvárosokat és a belvárost összekötő kerékpáros útvonalak fejlesztésének igényére is. Facebook események: I bike Budapest: https://www.facebook.com/events/1982536968731710/ I bike Mini: https://www.facebook.com/events/227577827790017/ További információ: Halász Áron Magyar Kerékpárosklub elnökhelyettes halasz.aron@kerekparosklub.hu +3620 5267794

2018.03.09. - A hazai kerékpársport számára fantasztikus hír jelent meg a Magyar Közlöny március 8-i számában, miszerint a kormány 200 millió Forint extra támogatást nyújt a Magyar Kerékpársport Szövetség számára a 2018-as évben, a hosszú távú fejlesztési célokhoz. A történet előzményéhez hozzátartozik, hogy a kerékpársport az egyik legkevesebb pénzt kapó sportág a 16, államilag kiemelten támogatott sportág közül. Ez azért okoz különösen nehéz helyzetet, mert több más sportággal szemben, az MKSZ-nek 9 szakág között kell elosztani a rendelkezésre álló állami keretet és nem kell nagy matematikai tudás ahhoz, hogy ha ezt elosztjuk akkor gyorsan kijön, hogy ez pont egyik szakágnak sem elég az igazán sikeres és színvonalas működéshez.

2018.03.08. - Március 3-án, szombaton a Hungexpo G pavilonjában került sor a Superior MTB Team által szervezett Jarritos Eleminator XCE Úttárs Kupafutam első fordulójára.

2018.03.07. - Novák Eduárd: ”Remélem, felállhatok a dobogóra Brazíliában, a Pályakerékpár Világbajnokságon!” A 2018-as kerékpáros versenyszezon itt van a küszöbön úgy hazai, mint nemzetközi szinten. Novák Károly Eduárd, a Romániai Kerékpáros Szövetség elnöke egyre magasabbra helyezve a lécet, személyes célját követve, Brazíliába utazik a Para-Pályakerékpár Világbajnokságra március 22-25 között. Két évvel a Paraolimpiai Játékok után visszatér Rióba, hogy revánsot vehessen. Biciklis csapatával, a Team Novák-kal kapcsolatban, azt mondja, hogy a három értékes ukrán légiós segítségével növelni szeretné a hazai kerékpározás színvonalát. Nem utolsó sorban említést tesz a centenáriumát ünneplő Romániai Körversenyről, ahová még több hazai csapatot várnak, de nem csak, a stratégiailag megválasztott útvonalra. Novák Károly Eduárd, aki 42 évet tölt ez év júniusában, továbbra is folytatja saját egyéni karrierjét. Nemrég tért vissza egy három hetes törökországi edzőtáborból, ahol a nevét is viselő csapatával együtt készült. A következő három hétben Olaszországban folytatja felkészülését a Rio De Janeiroban március 22-25 között megszervezendő parapályakérkpár világbajnokságra. „Lépésről lépésre haladva érem el a formámat, kemény munka árán. A következő három héten specifikus pályakerékpáros edzéseket fogok végezni. Olaszországból repülök majd Brazíliába. Úgy érzem Rio visszahív. Ez a világbajnokság nem szerepelt a terveim között, de a Nemzetközi Parakerékpáros Szövetség gyűlésén,ahol tag vagyok azt mondtam, hogy versenyezni fogok. Így három hónappal ezelőtt elkezdtem a felkészülést és hiszem, hogy visszaállhatok a pódiumra”, vélekedik Románia egyetlen paralimpikonja. A Team Novák csapat a 3 ukrán sportolóra alapoz Novák Károly Eduárd bizakodó a kontinentális csapatának esélyeit latolgatva ebben a versenyszezonban. A Team Novák három nagyon erős országúti kerékpárossal gazdagodott. „Válsághelyzet lévén, ami az ukrán kerékpáros csapatokat illeti, sikerült leigazolnunk három értékes versenyzőt: Mihai Kononenkot, aki tavaly összesen 250 UCI pontot gyűjtött, Oleksandr Prevart és Andrii Brataschukot, aki szintén 100 UCI ponttal rendelkezett 2017- ben. Úgy gondolom, hogy nagyon jó csapat állt össze. Elképzelésem, hogy az itthoni sportolók tapasztalatot gyűjtsenek tőlük és a romániai kerékpár sportot olyan szintre emeljék, mint Ukrajnában”, mondta a Team Novák alapítója. A csapat legfőbb célja a három hazai nagy körverseny (Szeben Körverseny, Bihari Körverseny és a Székelyföld Kerékpáros Körversenye), de a környező országok körversenyeiről sem feledkeznek meg, mint Szerbia, Magyarország, Lengyelország, Bulgária. „Nagyon tartalmas versenynaptárunk van, 60-70 nap versenyzéssel”, teszi hozzá Novák Eduárd. Románia Körversenye több mint 120 indulóval A Romániai Kerékpáros Szövetség elnöke utalást tett a négy körverseny kalendáriumba való bejegyzésének a fontosságáról, legfőképpen az ötévnyi kihagyás után, szeptember 8-án újra startoló Románia Körversenyre. „A Románia Körverseny centenáriumához érkezett. Külön öröm számomra, hogy a nagy tradíciókkal rendelkező körversenyt az Ifjúsági és Sport Minisztérium támogatja. A verseny útvonala összeköti az ország régióit: Gyulafehérvár – Szeben, Szeben – Brassó, Brassó – Focșani, Buzău – Tărgoviște és az utolsó szakasz Bukarestben. Reméljük, hogy jó népszerűségnek örvend majd a verseny, valamint a csapatok is úgy lesznek kiválasztva, hogy minél homogénebb legyen. A meghívottak kontinentális csapatok, sok nemzeti csapat és csak néhány klubcsapat lesz. Így 120-140 fős mezőnyre lehet számítani. Szeretnénk, hogy a színvonal évről évre nőjön és természetesen minél több romániai kerékpáros tudjon részt venni ezen a versenyen”, vonta le a következtetést Novák Károly Eduárd.

2018.03.05. - Verseny a G-pavilonban: I. Magyar Bringa Vágta a Bringaexpón A legjobb magyar kerékpáros csapatok részvételével zajlott egy remélhetően hagyományteremtő bemutató verseny a Hungexpo G pavilonjában az Utazás Kiállítás és a Bringaexpo utolsó napján. Vasárnap az I. Magyar Bringa Vágta a lehető leglátványosabb formában hozta testközelbe a kerékpáros versenysportot a kiállítás látogatói számára, keresztezve az országúti és a cyclocross szakágakat, valamint adott „csúszós” körülmények között az immár magyar sikersportágnak számító rövidpályás gyorskorcsolyát is… Tudtuk előre, hogy a G pavilon különleges helyszín lesz több szempontból is – mondta az esemény szervezője, Takács Tamás. Nem csak azért, mert ritkán rendeznek hazánkban kerékpárversenyt pavilonban. Tegyük hozzá, például a kétkerekűek milánói kiállítása többször is otthont adott hatnapos pályaversenynek, amihez az olaszok mobil velodrómot is felhúztak… Eredetileg mi hosszabb körben, a Hungexpo szabadterületén is kanyargó futamot terveztünk, de a februári fagy keresztülhúzta számításunkat. Végül egy rövidített pályát kellett kialakítani a csarnokban, ahol idén főleg a bringás sporteseményeké volt a főszerep, szombaton például a mountain bike utánpótlás küzdött az XCE versenyeken. A pavilon padlója országúti gumival elképesztően csúszós volt, de a meghívott versenyzők közül ennek ellenére sokan odatették magukat, a közönség több bukást láthatott, szerencsére a sok kanyar miatt nem értek el olyan sebességet, amiből komolyabb baleset adódott volna. A verseny egyenes kieséses rendszerben zajlott, a bringások három kört tettek meg egy-egy futamban és mindig feleződött a létszám, hat főből hárman jutottak tovább. A döntőben már senki nem lepődött meg, hogy a háromszoros cyclocross magyar bajnok, Búr Zsolt (Vialand Racing Team) legyőzte az országúti menőket, pedig az Europe Tour sorozatban is induló két magyar kontinentális csapat, a Kőbánya Cycling Team és a Pannon Cycling Team is képviseltette magát az I. Magyar Bringa Vágtán, valamint a debreceni csapat, a Kontent-DKSI fiataljai is itt voltak. A rendkívül csúszós pályán azonban megmutatkozott, ki tud a legjobban kanyarodni a mezőnyben, Búr magabiztosan rajt-cél győzelmet aratott. Mögötte a régóta minden szakágban induló Cser Gábor (Epronex-Bike Hungary) látszott még elszakadni a többiektől, de egy bukás miatt visszacsúszott. A második helyen a 22 éves Pápai Ádám (Kontent-DKSI) érkezett, harmadik a Pavé Bike&Café színeiben Durucz Miklós lett. Bár a szokatlan márciusi időjárás miatt korlátozódott a versenypálya a pavilonon belülre és a bemutató jellegű versenyen a versenyzőkkel egyetértésben próbáltunk a biztonságos lebonyolításra törekedni, a Bringa Vágtát apróbb változtatásokkal érdemes ilyen formában rendezni a jövőben – tette hozzá Takács. Fontos, hogy estközelbe hozhatjuk így a bringásokat az expó látogatói számára és a csapatoknak is remek bemutatkozási lehetőség a szezon kezdetén. A Magyar Kerékpáros Szövetség és a Hungexpo részéről is egyetértenek abban, hogy a jövőben minél több hasonló eseménnyel érdemes színesíteni a kiállításokat.

2018.03.04. - Március 3-án, szombaton a Hungexpo G pavilonjában került sor a Superior MTB Team által szervezett Jarritos Eleminator XCE Úttárs Kupafutam első fordulójára.

2018.03.03. - - Itt vagyunk Hollandiában az appeldoorni velodromban. A magyarok számára nemrégiben ért véget a 2018-as pályakerékpáros világbajnokság, ahol Lovassy Krisztián képviselte nemzetünket. A scratch számban, ahol a 15km-es futamon indultál a VB második napján, majd a nemrégiben végetért 160 körös 40km-es pontversenyben. Üdvözöllek, és gratulálok! Kicsit induljunk távolabbról és ne rögtön a világbajnokságról kezdjünk, menjünk vissza októberig, amikor egy fantasztikus eredmény született a magyar pályakerékpársport számára, ezüstérmet szereztél az Európa Bajnokságon. Ha jól tudom, innentől kezdve tulajdonképpen az egész telet a pályafelkészülésnek szántad, végigutaztad szinte az egész világot, részt vettél világkupa versenyeken, UCI versenyeken, és végig arra készültetek, hogy itt a világbajnokságon nagyot tudj alakítani. Mit gondolsz így a futamok után, mennyire sikerült, elégedett vagy-e az eredménnyel? Scratchben 14., pontversenyben pedig 17.hely jött össze. - Abszolút nem erre számítottunk, de azért az, hogy az EB óta minden a felkészüléssel telt, azért nem feltétlen igaz. Azért hogy én itt lehessek a világbajnokságon, ahhoz minden világkupán, UCI versenyen az átlagosnál kicsit jobb teljesítmény kellett, hogy meglegyen a kvalifikáció. Nem arról szólt, hogy az EB után megkezdem szépen a felkészülést, és pontról pontra felépítem az egészet a VB-ig, hanem ez folyamatos hajtásról. Voltam egy két hetes edzőtáborban, ahol csak a meglévő formámat tudtuk finomítani. Igazából ennyi jött össze, csalódott vagyok, nem ezért jöttem. Viszont egyedül véghezvinni, nem olyan egyszerű. Országúti szezonban is hozni egy jó eredményt, meg is nyertem az országúti OB-t, és szinte véget sem ért az országúti szezon, egyből beleugrottam a pályába; egy EB 2., 6. és 10. hellyel kezdtem a szezont. Próbáltam ezt a formát átmenteni világkupákra. Ott egy átlagot tudtam hozni. Mindenhová azért megyek, hogy nyerjek, ide is azért jöttem, de ez nem az a szint volt, amit tudtam hozni. Örülök, hogy itt lehetek, és elértem ezeket az eredményeket, de abszolút jobbat vártam magamtól. És mindenki más az EB ezüst után. - Tegnap a scratch futamban 53,8km/h átlagsebesség jött ki a végére. Mentél már ilyen gyors scratch futamot? -Szerintem nem. Az EB pálya Németországban ennél jóval gyorsabb volt és ott is olyan 52,8-53-as átlagunk volt, ahhoz képest ez 53,8. Igazából nem volt megállás, végig nyélen közlekedtünk. Emellett a mezőny 90%-a kicserélődött tegnaphoz képest, hárman vagyunk ebből a 24 fős mezőnyből, akik tegnap is versenyeztek scratchen, illetve ma is indultak a pontversenyen. Nem mondanám magam fáradtnak, mert az erőnlétem meg van ehhez, de egyszerűen ebben most ennyi volt. -Picit mesélj nekünk arról, hogy mit is jelent pontosan, hogy kicserélődött a mezőny és miért van neked sokkal nehezebb dolgod! - Ezeknek a nagy nemzeteknek , de még a kisebbeknek is van 3 olyan versenyzőjük, akiket be lehet vetni itt egy VB-n, illetve tudják egymást váltani a számok között. Viszont én tegnap rajthoz álltam scratchben és ma rajthoz álltam a pontversenyben is. Páldául a francia versenyző, akitől kikaptam az EB-n, ő egész télen az Európa Bajnokság óta egy darab versenyen indult, ami egy felhozó verseny, az utolsó világkupa, és most jött ide a VB-re. Szóval ő abszolút elmondhatja, hogy erre készült végig. Neki az egész tele azzal telt, hogy a formáját időzítette a világbajnokságra, bár ehhez képest ő is a 10. hely környékén végzett, szóval még így sem volt tőlem túl messze. Én pedig végigversenyeztem a komplett telet, szinte pihenés nélkül. -Látsz-e olyat jelen pillanatban a magyar kerékpáros mezőnyben, aki veled párhuzamosan, illetve melletted megfelelő módon tudná az elit kategóriát képviselni a pályaversenyeken? Van-e olyan, akit szívesen látnál magad mellett, és úgy gondolod, hogy erőnlétben is felér ehhez a szinthez? -Azt nem tudom, hogy erőnlétben fel érnek e hozzám, de vannak tehetséges fiataljaink, például Filutás Viktor és Orosz Gergő, akiket be lehet vetni és harcba lehet őket állítani ezeken a versenyeken, világkupákon és VB-n is. Ez is terv az idei szezonra és a következő kupa sorozatra, azért is, mert a kvalifikáció az Olimpiára most fog elkezdődni az Európa Bajnoksággal, és én innentől kezdve nem fogok pontversenyben és scratchen versenyezni, viszont az elmúlt években annyi pontot összegyűjtöttem, hogy így is a kvótaszerzésben nagyon jól állunk. Ha ezt a két versenyző tovább tudná vinni, és az elkövetkező versenyeket értékelhetően, akár kimagasló eredménnyel tudnák hozni, akkor megvan a lehetőség, hogy a következő világkupa sorozatot ők is végigversenyezzék ponton, illetve scratchen, ezt eldöntik egymás között. Ha minden jól megy, akkor én ott leszek omniumban, és máris hárman vagyunk, és nem egyedül kell ezt végigcsinálnom. -Akkor ezt egy picit tegyük tisztába. Pályakerékpárban a férfiaknál az olimpiai szám az omnium. A pont és scratch nem az. Ha jól értem, innentől kezdve a fő cél az, hogy Tokióban omniumban ott lehess az ötkarikás játékokon, és hanyagolni fogod a scratch és pontverseny számait. -Ez a terv, én ezért is igazoltam haza a Kőbánya csapatába Luxemburgból és az országúti karrierem hagytam abba. Most már csak az omnium az, ami számít nekem, szeretnék ott lenni az Olimpián. A napokban az UCI kiadott egy új kvalifikációs rendszert. Eddig az első 8 európai nemzet jutott ki az Olimpiára, most viszont a világkupa sorozat és EB-VB pontjait adják össze, és a nemzeti ranglistáról az első 12 nemzet fog kijutni, ami sokkal elérhetőbb közelségbe hozta számunkra, illetve számomra az Olimpiát. Ehhez az idei nyáron 7-8 pontszerző omnium versenyen kell indulnom, hogy meglegyen a világkupa kvalifikáció, és ha ott tudok lenni az első VK-n omniumban, akkor bő 80% esély van arra, hogy kijutunk az Olimpiára. -Nézzük az október óta eltelt időszakot, ha jól tudom, a szövetség is extra forrásokat mozgósított azért, hogy a Világbajnokságig megfelelően tudj felkészülni és eljutni. Van-e bármi, amit úgy érzel, hogy a szövetség tehetne érted, ha egészen a tokiói Olimpiáig nézünk? -Mondhatni az elmúlt évekhez képest idén meglepően sok segítséget kaptam a szövetségtől és a BVSC-től is. Ilyen támogatásban, felkészülésben, valamint technikai háttérrel sosem rendelkeztem, mint most. Amit ehhez hozzá lehetne tenni, hogy az a másik két versenyző versenyeztetését is finanszírozni tudják, hogy mind a hárman végig tudjuk versenyezni a nyarat országúton és pályán, majd a világkupákat. Ha erre lenne kerete a szövetségnek, akkor azt lehetne mondani, hogy abszolút az elitbe tudnánk hozni ezt a magyar pályakerékpársportot. -Tulajdonképpen 4 hónapja folyamatosan úton vagy, ez volt a szezon utolsó pályaversenye. Mi következik most számodra? - Az biztos, hogy most pihenek egy hetet :), bár az sem aktív pihenés lesz. Folytatom a felkészülést az országúti szezonra, ami március közepétől el is kezdődik. Mint címvédő az országúti bajnokságon, szeretnék jól szerepelni, illetve a Tour de Hongrie-n. Az EB minden évben októberben szokott lenni, amit most előrehoztak az Európai játékokkal egyidőbe, júliusra, ami a TDH előtt van 2-3 héttel. Így a formámat arra az időszakra kell összpontosítani. Ott szeretnék omniumban kimagasló eredményt elérni. Tavaly 10. lettem, úgy, hogy előző nap azért sokat kivett belőlem, annak a sokkja alatt voltam, nem túl pihenten álltam rajthoz másnap. Abszolút 5-ben várom magam idén, ha jól sikerül a felkészülésem, illetve elég országúti kilométer lesz a lábamban. -Utolsó kérdésként azt tenném fel, hogy az új csapatod, Kőbánya, mennyire engedi és támogatja, hogy párhuzamosan versenyezz az országút és a pálya között? - A szerződésem alapból így lett aláírva a Kőbányával. Két csapat jött szóba, mikor hazaigazoltam: a Pannon illetve a Kőbánya. Ez a két kontinentális sorunk van jelen pillanatban. A Kőbányával lehetett ezt megfelelően összeegyeztetni, hogy nekem a pályaszezon ugyanúgy működjön az országút mellett, illetve egy örökös kölcsönadási szerződéssel a BVSC versenyzője is leszek. Ezáltal minden pályaversenyen BVSC színekben fogok indulni, de licencemen ettől függetlenül a Kőbánya szerepel. Ez az út járható így, és ezért is jöttem haza. Luxemburgban ez nem lett volna adott, hogy megfelelően fel tudjak készülni az Olimpiára, vagy egyeltalán eljussak oda, hogy kint lehessek a játékokon. Szerencsére Eisenkrammer Károllyal és Stubán Ferenccel ezt nagyon jól össze lehetett egyeztetni, ez nekik is egy külön siker lenne, ha összejönne a kvóta. És az országút sincs kizárva, ahogy a pálya sem. -Köszönjük szépen a magyar kerékpársport nevében és sok sikert kívánunk a továbbiakhoz!

2018.03.02. - Az apeldoorni pályakerékpáros világbajnokság harmadik versenynapján a férfiak 160 körös, 16 részhajrás, 40 km-es pontversenyén ismét Lovassy Krisztiánért szurkolhattunk. Első részhajrán Krisztián is pontszerző helyen haladt át a célvonalon. Ezután a holland versenyző vezetésével öt fő körelőnyt szerzett, ekkor még 125 kör volt hátra. Következő körelőny az ausztrál Meyer nevéhez fűződik, melyet egyedül teljesített a versenytáv feléhez érve, miután elvitte a pontokat is. Lovassy 65 körrel a vége előtt került szökésbe, ahol ismét pontot szerzett. Sokáig fél kör előnyben volt az orosz versenyzővel, a körelőny sem tűnt lehetetlennek, de 53 körrel a vége előtt utólérte őket a mezőny. A táv negyede volt már csak hátra, mikor még mindig az ausztrál vezetett, Lovassy 4 ponttal a 13. helyen állt, ekkor már 9 versenyzőnek volt meg a körelőny, így a top10-es helyhez neki is erre lett volna szükség. 20 körrel a vége előtt az ausztrál ismét körelőnyt csinált, rajta kívül a hongkongi a brit és a belga versenyzőnek volt meg ekkor a 2 körelőny. Lovassy tartotta magát a mezőnyben, de a hajrákon sajnos nem tudott további pontokat gyűjteni. Következett az utolsó hajrá dupla pontokért, ahol Krisztián már nem tudott sprintelni, így végül 4 ponttal zárta a versenyt, 17. lett. A stadion felrobbant, mikor a holland megnyerte a véghajrát, de a világbajnoki cím Mayerhez került, aki végig uralta a futamot. Eredménylista ITT!

2018.03.01. - Az apeldoorni pályakerékpáros világbajnokség második versenynapján a férfiak 15 km-es véghajrás, scratch futamában Lovassy Krisztiánért is szurkolhattunk. A 60 körös futam első 20 körében nem történt érdemi szökés, majd három fő tudott elszakadni, a fehérorosz, az ausztrál és az olasz versenyző körelőnyt tudtak csinálni a mezőnnyel szemben 20 körrel a vége előtt. Innen már sejteni lehetett, hogy a dobogós helyeken ők osztoznak majd, de a szemfüles német és portugál bringás még meg tudtak csinálni egy szökést a negyedik és ötödik helyért. A mezőnyhajrában végül a fehérorosz volt a legjobb a három körelőnyös közül, olasz ezüst és ausztrál bronz lett. A szám EB ezüstérmese, Lovassy a 14. helyen végzett az 53.8 km/h-ás átlagsebességű futamon. A pénteki versenynapon a 40 km-es pontversenyben is indul Krisztián, ahol reméljük top 10-es hellyel zárja majd a VB-t. Teljes eredménylista ITT

2018.02.28. - Február 28. és március 4. között rendezik a pályakerékpáros világbajnokságot a hollandiai Apeldoornban, melyen Lovassy Krisztián képviseli a magyar színeket.

2018.02.27. - "A DN17 Nouvelle Aquitaine francia csapatom színeiben a valenciai körön (Setmana Ciclista Valenciana uci 2.2) kezdtem a 2018-as versenyszezont. Meglehetősen magas létszámú és erős mezőny volt idén, 30 csapat közt pl Canyon-Sram (Ferrand-Prevot, Niewadoma), Cervelo-Bigla (Cecilie Uttrup-Ludwig, Lotta Lepisto, Ashleigh Moolman), Alé Cipollini, az új és bombasztikusan erős női Movistar, belga válogatott... stb. Örültem, hogy találkozhattam Király Mónival is, aki már most szuper formában van. Nekem sajnos a januárom szinte csak görgőzéssel telt, így szűk 3 hét kevés volt felépítenem egy erős anaerob zónát, de így is nagyon sokat tudtam segíteni a nálam jobb formában levő csapattársaimnak. Nekem Valencia nem volt célverseny, nem is igazán pihentem rá. A versenyt megelőző 2 hétben volt lehetőségem végre jobb időben, Dél-Spanyolországban edzeni a munkámnak köszönhetően. Így Valencia is az edzésprogramom része volt, nem voltam túl friss de a formám április - májusra időzítjük. Rengeteg bukàs volt és nagyon ideges mezőny minden szakaszon, szerencsére a mi csapatunk nem érte különösebb veszteség. A szervezés tökéletes volt, élő özvetítéssel, sok szurkolóval az út szélén és remek útbiztosítással. Az új csapatom minden eddiginél jobbnak ígérkezik. Márciusban pár belga versenyen indulok további formatesztelés és felépítés céljából, majd április elején a francia kupasorozat első állomásán - ami hegyi befutóval végződik - számít tőlem a csapat egy top 10 helyezésre. Ezúton is köszönöm mindenkinek aki szurkol nekem és követi a DN17 Nouvelle Aquitaine csapatunk 2018-ban!"

2018.02.27. - A legnagyobb magyar kerékpárverseny, a Tour de Hongrie 2018-ban augusztus 14-én rajtol, a nemzetközi mezőny 6 versenynap alatt, 10 megyét érintve összesen 800 kilométert tesz meg a budapesti befutóig. A Tour de Hongrie szervezőbizottsága a 2016-ban pályázó települések közül sportszakmai és turisztikai szempontokat is szem előtt tartva választotta ki azokat a helyszíneket, amelyek a 2018-as – immár egy kategóriával magasabb szintre lépő – Magyar Körverseny programjába kerültek. A szervezők célja továbbra is az, hogy a Tour de Hongrie néhány éven belül Közép-Európa egyik meghatározó versenyévé váljon, olyan eseménnyé, amelyen a legnagyobb körversenyek, a Tour de France, a Giro d’Italia vagy a Vuelta a Espana menői is részt vesznek, és amelyet élőben közvetítenek a kontinens sportcsatornái.

« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 ... utolsó »




Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések