Külföldi hírek

« első ... 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 ... utolsó »
2018.04.29. - Jakob Fuglsang nyerte a Romandiai Körverseny királyszakaszát, összetettben továbbra is Primoz Roglic vezet Sion környékén egy mindössze 149,2 kilométeres szakasszal folytatódott a Romandiai Körverseny. A penzum két második és három első kategóriás emelkedőt tartogatott, s habár nem hegyi befutóval zárult mégis egyértelműen ez volt a viadal királyetapja. A nap szökését Thomas De Gendt (Lotto-Soudal), Mikel Nieve (Mitchelton-Scott), Tanel Kangert (Astana), Mathias Frank (AG2R La Mondiale) és Hugh Carthy (EF Education First-Drapac) alkották. Carthy igyekezett elsőként áthaladni a hegyi hajrákon, ám pontelőnye miatt a nap végén De Gendt vette át a vezetést ebben a különversenyben. Az elmenés utolérését követően több kisebb támadás is indult, majd Egan Bernal (Sky) akciózott folyamatosan, akivel csak az éllovas Primoz Roglic (LottoNL-Jumbo) tudott menni. Mintegy bő tizenöt kilométerrel a vége előtt többen is felértek hozzájuk, sőt Jakob Fuglsang (Astana) szinte azonnal tovább is ment. A dán kerekes nagyon bátor volt lejtmenetben, ami végül szakaszgyőzelmet ért számára. A második Primoz Roglic (LottoNL-Jumbo), míg a harmadik Egan Bernal (Sky) lett. Összetettben az utolsó szakaszt megelőzően Roglic előnye nyolc másodperc Bernal ellenében. A Romandiai Körverseny Mont sur Rolle és Genf között egy 181,8 kilométeres szakasszal zárul. [[https://www.youtube.com/v/8Zv1NNq0uA8?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] „Egyértelmű, hogy nem én voltam ma a legerősebb versenyző, de előnyt kovácsoltam abból, hogy a többiek az összetettért küzdöttek – mondta Fuglsang a célba érkezést követően. – Bernal, Roglic és Costa is nagyon jó erőben voltak, amikor elléptek első sorban csak szerettem volna minimálisan eltávolodni tőlük. Az utolsó öt kilométert már bő fél perces előnnyel kezdhettem, ekkor már sejtettem, hogy esélyem lehet hazaérni.”

2018.04.28. - Egan Bernal nyerte a Romandiai Kör hegyi időfutamát, összetettben továbbra is Primoz Roglic vezet Ollon és Villars között egy mindössze 9,9 kilométeres hegyi időfutammal folytatódott a Romandiai Körverseny. Az első komoly időt a holland Steven Kruijswujk (LottoNL-Jumbo) repesztette, aki ezzel átlépte a huszonhat perces álomhatárt miután 25 perc és 58 másodperc alatt abszolválta a távot. Őt Richie Porte (BMC) követte a sorban, aki pontosan fél perccel volt gyorsabb riválisánál. Sokan úgy vélték, hogy az ausztrál ezzel meg is nyerte a kronót, azonban a fiatal Egan Bernal (Sky) 25 perc 10 másodperces űridővel mindenkit maga mögé utasított. Esetleges győzelmét ekkor már csak a sárga trikós Primoz Roglic (LottoNL-Jumbo) veszélyeztette. A szlovén bringás végül négy másodperccel alulmaradt fiatal kolumbiai ellenfelével szemben, ami elég volt ahhoz, hogy megőrizze az összetettbeli vezetést. [[https://www.youtube.com/v/PEEPnx8OlcE?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] „Egan ma megmutatta, hogy mekkora tehetség – mondta a díjátadót követően Dario Cioni a Sky sportigazgatója. – Tudtuk, hogy a legjobbak között lehet ezen a kronón, de a győzelem minden várakozásunkat felülmúlta. Az utolsó három kilométer nagyon nehéznek bizonyult, nem akartuk az elején ellőni a puskaport, így egy picit óvatosan kezdtünk. Többen jó idővel rajtoltak, aztán a végére kifulladtak. Összetettben mindössze hat másodperc a hátrányunk Primoz Roglic mögött, meglátjuk, hogy az utolsó két szakaszon le tudjuk-e dolgozni azt.” A Romandiai Körverseny Sion környékén egy 149,2 kilométeres penzummal folytatódik, amely öt kategorizált emelkedőt tartogat, de nem hegyi befutóval zárul.

2018.04.27. - E-bringával tekerhetik körbe a turisták a Bécsi Központi Temetőt A „Smarter Together“ városi rehabilitációs projekt keretén belül elektromos kerékpárkölcsönző állomást alakítottak ki a Bécsi Központi Temetőnél (Zentralfriedhof). A közösségi e-bike használata az első két órában ingyenes. Az osztrák fővárosban összesen 46 temető található, melyek közül a leghíresebb a Bécsi Központi Temető, a Zentralfriedhof. Ez a sírkert turisztikai szempontból is jelentős, hiszen itt található több világhírű osztrák művész - mint például Ludwig van Beethoven vagy Falco - díszsírhelye, valamint számos, a szecesszió jegyében épült emlékhely. Hogy a 2,5 négyzetkilométeren elterülő óriási kulturális életteret ne csak gyalogosan csodálhassák meg az odalátogatók, a „Smarter Together” városi rehabilitációs projekt keretén belül elektromos kerékpárkölcsönző állomást alakítottak ki a temető 2. számú bejáratnál, a Simmeringer Haupstraße 234. felől. Az elektromos bicikliket május 2-tól lehet használni, jegyet mobiltelefonnal, a SIMBIKE alkalmazáson keresztül lehet váltani. A kerékpárok használata az első két órában ingyenes, majd minden további óra 2 euróba kerül. Az elektromos kerékpárkölcsönző tesztüzeme 2018 végéig tart, ezt követően további állomások kihelyezéséről döntenek majd. E-Bike, Zentralfriedhof

2018.04.27. - Thomas De Gendt újabb klasszikus hazaérése Mindössze egy második és egy harmadik kategóriás emelkedő nehezítette a kerekesek dolgát a Romandiai Körverseny második szakaszán. Delémont és Yverdon les Bains között 173,9 kilométer volt a táv, előzetesen a sprinterek csatáját előrevetítve. Rögtön a rajtot követően Thomas De Gendt (Lotto-Soudal), Victor Campenaerts (Lotto-Soudal), Nate Brown (EF Education First-Drapac), Matteo Fabbro (Katusha-Alpecin) és Andrey Grivko (Astana) ötöse lépett el. Az elmenés legnagyobb előnye nyolc percnél tetőzött. Az utolsó huszonöt kilométerre fordulva megbomlott az egység a szökevények között De Gendt egyedül ment tovább, míg Nate Brown azért küzdött, hogy esetleg megszerezhesse a sárga trikót. [[https://www.youtube.com/v/wihvp1Z88Nw?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] Thomas De Gendt (Lotto-Soudal) végül könnyed magabiztossággal ért haza, ezzel egy újabb klasszikus szökevénysikerrel bővítve győzelmei sorát. Brown azonban teljesen elfáradt, így ötszáz méterrel a vége előtt megfogták. A mezőnyhajrát Sonny Colbrelli (Bahrain-Merida) nyerte, ezzel ő lett a második, míg harmadikként Samuel Dumoulin (AG2R La Mondiale) haladt át a célvonalon. Összetettben Primoz Roglic (LottoNL-Jumbo) megőrizte vezető pozícióját. A Romandiai Körverseny Ollon és Villars között egy mindössze 9,9 kilométeres emelkedős egyenkénti időfutammal folytatódik.

2018.04.26. - Kevesebb, mint tíz nappal a 2018-as Giro d’Italia nyitánya előtt, lassan összeáll a rajtlista. A verseny történetében mindössze tizenharmadik alkalommal fordul elő, hogy Olaszország határain kívül rendezik a Grande Partenzát, melynek ezúttal az izraeli Jeruzsálem ad otthont. A viadalon huszonkét csapat vehet részt, a tizennyolc WorldTour sor mellett négy szabadkártyás pro-kontinentális, azaz másodosztályú alakulat. Nézzük, kik lehetnek azok a nevek, akikre mindenféleképpen érdemes lesz figyelni.

2018.04.26. - Omar Fraile nyerte a Romandiai Körverseny első mezőnyszakaszát Fribourg és Delémont között egy 166,6 kilométeres mezőnyszakasszal folytatódott a Romandiai Körverseny, melynek során négy kategorizált emelkedő várt a mezőnyre, mindezek ellenére az etap nem tartozott a viadal legnehezebbjei közzé. A nap szökését Will Clarke (EF Education First-Drapac), Antoine Duchesne (Groupama-FDJ), Remy Mertz (Lotto-Soudal), Marco Minnaard (Wanty – Groupe Gobert) és Alexis Gougeard (AG2R La Mondiale) alkották. Az elmenés legnagyobb előnye hat perc környékén tetőzött. Az elől tempózók közül a holland Minnaard és a francia Gougeard bírta a legjobban, hozzájuk ugrott fel bő tíz kilométerrel a vége előtt a remek ütemben meginduló Dan Martin (UAE Team Emirates). Néhány kilométer múlva azonban ezt a sort is megfogták. Az utolsó kilométert jelző kapunál Rudy Mollard (Groupama-FDJ) indult meg, a kissé emelkedős mezőnyhajrát azonban végül Omar Fraile (Astana) nyerte Sonny Colbrelli (Bahrain-Merida) és Rui Costa (UAE Team Emirates) előtt. Mivel a verseny éllovasa Michael Matthews (Team Sunweb) több mint öt percet kapott, így a szlovén Primoz Roglic (LottoNL-Jumbo) vehette át a sárga trikót. A Romandiai Körverseny Delémont és Yverdon les Bains között egy 173,9 kilométeres szakasszal folytatódik. A penzum mindössze egyetlen kategorizált emelkedőt tartogat, így a sprintereknek kedvezhet. [[https://www.youtube.com/v/E9YVh89sa4U?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] „Nagyon örülök, hogy sikerült nyernem – mondta Fraile a célba érkezést követően. – A tavaszi klasszikusok után nem éreztem magam kirobbanó erőben, ma ellenben minden rendben ment. Az utolsó emelkedőt követően tudatosult bennem, hogy ezen a napon lehet esélyünk. Jakob Fuglsang és Dario Cataldo nagyszerű munkát végezve hoztak helyzetbe, nekem már csak be kellett fejeznem a szakaszt.”

2018.04.25. - Michael Matthews nyerte a Romandiai Körverseny prológját Fribourg városában egy mindössze négy kilométeres prológgal vette kezdetét a Romandiai Körverseny. A soron következő svájci WorldTour esemény első napja lényegében a mezőny besorolásáról szólt. A távot a leggyorsabban az ausztrál Michael Matthews (Team Sunweb) abszolválta, akinek ehhez mindössze öt perc harminchárom másodpercre volt szüksége. A második egyetlen szekundum hátránnyal a hazai Tom Bohli (BMC), míg a harmadik a szlovén Primoz Roglic (LottoNL-Jumbo) lett. Természetesen az első mezőnyszakasz előtt összetettben is ugyanez a sorrend. „Elég problémásan kezdődött számomra az idei szezon, a sérülésem sem könnyítette meg a dolgom, de szerencsére most már jó erőben érzem magam – mondta Matthews a díjátadót követően. – Próbáltam mindent beleadni és ez győzelmet ért. Szeretem ezeket a rövid prológokat. Ma az ünneplésé a főszerep, holnap viszont már a trikó megvédéséért fogok harcolni.” A Romandiai Körverseny egy dimbes-dombos 166 kilométeres etappal folytatódik, a karaván Fribourgból Delémont felé veszi az irányt.

2018.04.24. - Lance Armstrong népszerű podcastje a Giro d’Italián tér vissza Miután Lance Armstrong pere befejeződött az Egyesült Államokban - a május 7-i végleges lezárás előtt a felek megegyeztek abban, hogy Armstrong öt millió dollár kártérítést fizet a kormányzatnak, míg az ügyet kirobbantó Floyd Landis 1,65 millió dollárt kap a perköltségekkel együtt – az egykori hétszeres Tour győztes már jövőbeli terveit ecsetelte. Armstrong először is árulni kezdte texasi otthonát, majd bejelentette, hogy a Giro d’Italia első néhány szakaszára Izraelbe utazik, ahol népszerű podcastjét folytatja. Mint ismeretes „Stages” címmel, 2017-ben minden Tour de France szakasz után podcastet készített, ahol egyik jó barátjával, JB Hagerrel beszélték át a napi történéseket. Armstrongnak természetesen zseniális meglátásai voltak, így azóta is hatalmas sikernek örvend kezdeményezése. A tervei szerint a Giro nyitánya után a Kaliforniai Körversenyen folytatja munkásságát. Az Olasz Kört szervező RCS Sport máris sajtóközleményt adott ki az ügyben. „A Giro d’Italia szerevezői nem hívták meg Lance Armstrongot az idei verseny rajtjára – szól a közlemény. – Mivel a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség is tiltja azt, hogy Armstrong bármilyen hivatalos kerékpáros rendezvényen részt vehessen, így a Giro sem ad számára akkreditációt. Természetesen abban nem korlátozhatjuk, hogy mint szurkoló az utak mentén kövesse az eseményt.”

2018.04.23. - Liege-Bastogne-Liege nyilatkozatok: Jungels igyekezett megfelelően beosztani az erejét, Woods és Bardet elégedett a dobogóval Bob Jungels tizennyolc kilométerrel a Liege-Bastogne-Liege vége előtt indult a Côte de la Roche-aux-Faucons emelkedőjének végén, riválisai pedig már nem tudták utolérni, mivel senki sem volt hajlandó a másiknak vezetni. Persze a Quick-Step Floors fiatal kiválósága kamatoztatta remek tempómenő képességét ezzel Andy Schleck 2009-es sikerét követően első luxemburgiként nyerte meg a rangos tavaszi egynapost. „Igyekeztem kihasználni a jó tempómenő képességem, bár végig óvatosan kellett beosztanom az erőm – mondta Jungels a célba érkezést követően. – A Saint Nicolas emelkedőjén kissé visszább vettem, nem akartam mindent kiadni magamból, hisz az utolsó kilométeren az könnyen megbosszulhatta volna magát. Féltem, hogy megfognak. Pályafutásom leghosszabb egy kilométerének tűnt a befutó előtti rész. Csak akkor mertem elhinni a történteket, amikor már láttam a célvonalat. Nagyon különleges érzés megnyerni ezt az egynapost. A családom is a helyszínen volt, igazából még most sem nagyon akarom felfogni, hogy megcsináltam.” [[https://www.youtube.com/v/9FffrlwNAa8?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] Michael Woods az utolsó kilométeren indult meg Romain Bardet társaságában, s végül a kettős haza is ért. Az EF Education First-Drapac csapatának versenyzője a papírformának megfelelően megszerezte a második helyet, melyet eddigi pályafutása legkomolyabb eredményének tart. „Jól dolgoztunk együtt a végén, sokat beszéltünk, Bardet igyekezett bíztatni, hogy meg lehet a dobogó – így Woods a díjátadóra várva. – Az utolsó ötszáz méterig segítettük egymást, inspiráló egy olyan versenyzővel együtt tekerni, aki a Tour de France megnyerésére készül. Sajnos az idény eleje nem alakult számomra valami jól. Egy fránya betegséggel küszködtem és ez rányomta a bélyegét az eredményeimre. Talán ez a mai volt idén az első olyan versenynap, amikor igazán jól éreztem magam. Mondjuk inkább úgy magabiztos voltam. Pályafutásom egyik legszebb eredménye ez. Későn kezdtem el kerékpározni, huszonkilenc évesen lettem profi, erre építve pedig továbbra sem mondok le arról az álmomról, hogy egy napon WorldTour versenyt nyerhessek.” Romain Bardet karrierje első dobogós helyét szerezte egy nagy Monumentumon, de nem elégszik meg ennyivel, ígérete szerint jövőre visszatér. „Mindig is nagyon kedveltem ezt a versenyt, így nem bánom, hogy elindultam rajta – nyilatkozta az AG2R La Mondiale kerékpárosa Bardet. – Az, hogy az utolsó kilométereken a La Fleche Wallonne győztese Julian Alaphilippe mellett tekertem rengeteg hitet adott. Sokkal ésszerűbben versenyeztem, mint bármikor korábban, de sajnos Bob Jungels ezúttal mindannyiunknál jobb volt. Bebizonyítottam, hogy nem csak a nagy hegyeken kell velem számolni, és ez a jövőre nézve inspiráló. Nagy célokkal tekintek a Tour de France elé, de egyet ígérhetek, jövő áprilisban visszatérek ide.”

2018.04.22. - Bob Jungels (Quick-Step Floors) támadását nem vették túlságosan komolyan, így a regnáló luxemburgi bajnok megnyerte a 2018-as év utolsó nagy tavaszi klasszikusát.

2018.04.22. - A 104. Liege-Bastogne-Liege nyomába A Liege-Bastogne-Liege, másnevén a La Doyenne azaz a „legöregebb” története 1892-ben vette kezdetét, akkor ugyanis a L’Express napilap hívta életre a francia versenyek mintájára. Az első néhány évben még amatőr viadalként funkcionált, ennek köszönhetően a belga Léon Houa uralta azt. Kezdetben rengetegszer változott a rajt és a cél helyszíne és a folyamatos csalások miatt egészen az 1930-as évekig inkább csak a botrányok jellemezték a versenyt. Vonatozás, kerékpárlopás, tiltott kerékpárcsere és sorompó alatt átbújás története is színezte az eseményt. A legtöbb győzelmet Eddy Merckx (1969, 1971, 1972, 1973, 1975) aratta, de nyert itt többek között Rik Van Looy (1961), Roger De Vlaeminck (1970), Bernard Hinault (1977, 1980), Sean Kelly (1984, 1989), Moreno Argentin (1985, 1986, 1987, 1991) és Paolo Bettini (2000, 2002) is. Az egyik legemlékezetesebb versenyre 1980-ban került sor, amikor a kerekesek fagyos hidegben iszonyú szélben tették meg a távot. Végül Bernard Hinault nyert, akinek mintegy három hetébe telt az, hogy egy-két úját újra mozgatni tudja. 2014-ben a viadal 100. évfordulója alkalmából a szervezők számos kisebb változtatást is eszközöltek az útvonalban. Az idei táv 258 és fél kilométer. Általában a Liege-Bastogne-Liege izgalmai akkor kezdődnek, amikor a mezőny eléri a Côte de la Redoute kaptatóját. Ez az az emelkedő, amelyen, ha győztes személyét még nem is, de azt, hogy ki az, aki nem bírja a tempót, azt mindenféleképpen látni fogjuk. Az esélyesek azonban nem fogják pazarolni az erejüket, számukra a legjobb támadási helynek a Côte de La Roche-aux-Faucons illetőleg a Côte de Saint-Nicholas kettőse tűnik. Ami az esélyeket illeti a szakértők egyetértenek abban, hogy Alejandro Valverde (Movistar) és Julian Alaphilippe (Quick-Step Floors) kettőse között dőlhet el a verseny végkimenetele, bár Roman Kreuziger (Mitchelton-Scott) és Michael Valgren (Astana) is elég meggyőzően szerepelt az elmúlt hetekben.

2018.04.21. - Mark Padun nyerte az Alpok Körversenyének utolsó szakaszát, Thibaut Pinot győzött összetettben Rattenberg és Innsbruck között egy 164,2 kilométeres szakasszal zárult a kiemelt kategóriás Alpok Körversenye. Az utolsó penzum a szeptemberi világbajnokság pályáját is érintette, melyből egyértelművé vált, hogy kiváló versenyre van kilátás az év végén. Mintegy negyven kilométer megtételét követően egy tíz fős sor lépett el, akik mintegy tíz perces előnyt építettek fel. A világbajnokság körpályájára beérve azonban megfogták őket, majd Miguel Angel Lopez (Astana), Thibaut Pinot (Groupama-FDJ) és Domenico Pozzovivo (Bahrain-Merida) triója lépett el. A hármast az utolsó öt kilométerhez érve fogta meg az esélyesek csoportja, majd innen ment tovább az ukrán Mark Padun (Bahrain-Merida), akit már nem is tudtak utolérni, így minimális előnnyel hazaérve megnyerte a szakaszt George Bennett (LottoNL-Jumbo) és Jan Hirt (CCC Sprandi Polkowice) előtt. [[https://www.youtube.com/v/ZhHzNJMD84w?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] Összetettben Thibaut Pinot (Groupama-FDJ) diadalmaskodott, a dobogó másik két fokára Domenico Pozzovivo (Bahrain-Merida) és Miguel Angel Lopez (Astana) állhatott fel. A fiatalok versenyében Ben O’Connor (Dimension Data), a hegyi összetettben Oscar Rodriguez (Euskadi-Murias), míg a csapatversenyben a kazah Astana zárt az élen. „Pályafutásom egyik legfontosabb győzelmeként könyvelem el az Alpok Körversenyén aratott sikerem – mondta Pinot a díjátadót követően. – Boldog vagyok, hogy a közelgő Giro d’Italia egyik esélyeseként tekintenek rám. Kiváló versenyen vagyunk túl, remek időjárás és kedvező útvonal várt ránk. Elvárások nélkül versenyeztem, ráadásul erős vetélytársakkal szemben diadalmaskodtam. A világbajnokság nagyon nehéz lesz, volt lehetőségünk egy kis ízelítőt kapni a pályából, és még csak nem is a legnehezebb részekkel találkoztunk.”

2018.04.20. - Újabb Astana szakaszgyőzelem az Alpok Körversenyén Klausen és Lienz között egy 134,3 kilométeres etappal folytatódott a kiemelt kategóriás Alpok Körversenye. A rövid táv ezúttal sem volt túlságosan könnyűnek nevezhető, két komolyabb emelkedő tornyosult a kerekesek útjába. A nap elején egy kilenc fős szökés alakult, melybe többek között Louis Meintjes (Dimension Data) és David De la Cruz (Team Sky) is belekeveredett. Az elmenés legnagyobb előnye azonban bő két percnél nem nőtt nagyobbra, így könnyűszerrel ugrott fel rájuk előbb George Bennett (LottoNL-Jumbo), majd a komplett üldözősor. Az utolsó mindent eldöntő Bannberg emelkedőjén több kisebb akció is volt, végül azonban mintegy két kilométerre a céltól Luis Leon Sanchez (Astana) indított a legjobbkor, megnyerve így a szakaszt, ezzel csapata az Astana harmadik részsikerét aratva a versenyen. A második George Bennett (LottoNL-Jumbo), míg a harmadik Koen Bouwman (LottoNL-Jumbo) lett. Összetettben az utolsó szakaszt megelőzően továbbra is Thibaut Pinot (Groupama-FDJ) vezet, előnye tizenöt másodperc Domenico Pozzovivo (Bahrain-Merida) előtt. A Rattenberg és Innsbruck közötti 164,2 kilométeres penzum a szeptemberi világbajnokság pályáját is érinti. [[https://www.youtube.com/v/9sEVxxwHI6I?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] „Sajnos az előző szakaszon túl sokat hezitáltam, így Ben O’Connor nyerte a napot – mondta Luis Leon Sanchez a célba érkezést követően. – Ezúttal nem akartam kivárni, amint lehetőséget láttam máris indultam. Ez kifizetődött, így megnyertem a napot.”

2018.04.19. - Julian Alaphilippe nagyon szerette volna már megnyerni a La Fleche Wallone klasszikusát, Valverde egyáltalán nem csalódott, visszavágásra készül Négy év után Julian Alaphilippe volt az, akinek sikerült letaszítania a trónjáról Alejandro Valverdét a Le Fleche Wallonne klasszikusán. A második ardenneki egynaposon a Quick-Step Floors kerekese mögött Valverde és Jelle Vanendert zárt a dobogó másik két fokán. „Nagyon szerettem volna már megnyerni ezt a versenyt – mondta Alaphilippe a célba érkezést követően. – Kétszer voltam második Alejandro mögött, ami egyrészt nagyszerű eredmény, másrészt viszont nagyon frusztráló. Jó erőben éreztem magam, bár Nibali csoportja veszélyes volt. A taktikánk egyszerűnek bizonyult, a csapatom elvitt a Mur lábáig onnantól pedig csak rajtam múlott. Egy kissé hosszút nyitottam, de senki sem jött velem, így sikerült végül nyernem. Különleges számomra ez a győzelem.” [[https://www.youtube.com/v/_0H-VRfyFMM?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] A verseny ötszörös győztese Alejandro Valverde sem volt túlságosan szomorú. A versenyt követően, úgy fogalmazott, hogy jövőre visszatér, és harcolni fog a hatodik győzelméért. „Mindenki keményen harcolt ellenem, hisz egyértelmű volt, hogy én vagyok az a versenyző, akit le kell győzniük – így Valverde a versenyt követő hivatalos sajtótájékoztatón. – Nem mondanám, hogy csalódott vagyok, hisz minden tőlem telhetőt megtettem. Persze furcsák az érzések, hogy most nem én győztem, de ötödik lettem az Amstelen most pedig másodikként zártam, nem mondhatom, hogy rossz eredményeket érek el. A Muron vesztettem. Nibali csoportja nagyon erős volt, így a csapatom elfogyott az üldözésben. Alaphilippe megérdemelten nyert, hosszút nyitott, én pedig nem tudtam már közelíteni hozzá. A Liege-Bastogne-Liege során is hasonló forgatókönyvre számítok.”

2018.04.18. - A Quick-Step Floors francia kiválósága hosszút nyitott a Muur du Huy emelkedőjén, ami győzelmet ért számára, így megszakadt Alejandro Valverde (Movistar) négy éve tartó uralkodása.

2018.04.18. - Kilövésre készen áll a 2018-as Vallon Nyíl A Fleche Wallone viadalát a belga Les Sport nevezetű lap indította útjára az 1930-as évek derekán. A verseny első kiírására hosszú tervezgetést követően 1936-ban került sor. A mai nap már, mint az Ardennek második klasszikusa tekintünk rá, amely érdekességképpen mindig szerdán kerül megrendezésre. Hasonlóan kollégáihoz a Vallon Nyíl útvonala is rengeteget változott az évek folyamán. A kezdeti esztendőkben Tounai és Liege között 236 és 300 kilométer közötti távok vártak a kerekesekre, majd 1938-tól Mons, a II. Világháborút követően pedig Charleroi városai lettek a kiinduló állomások. 1974 és 1978 között Verviers szolgált rajtként illetőleg célként is. 1983-tól a befutó Huy települése. Az 1990-es évektől a viadal távja sohasem lépte át a 210 kilométeres álomhatárt. 2018-ban Seraing és Huy között 198 és fél kilométer boldogítja a karavánt, amelynek végén a Muur du Huy gyilkos kaptatója tornyosul a maga 15 %-os, helyenként 26 %-os meredekségével. A legelső kiírást 1936-ban a belga Philemon Demeersman nyerte. Az évek során mindössze négy versenyző volt arra képes, hogy triplázzon; Marcel Kint (1943, 1944, 1945), Eddy Merckx (1967, 1970, 1972), Moreno Argentin (1990, 1991, 1994) és Davide Rebellin (2004, 2007, 2009). Alejandro Valverde (2006, 2014, 2015, 2016, 2017) ellenben tavalyi sikerével az egyetlen ötszörös bajnoknak mondhatja magát. Természetesen ezúttal is Valverde (Movistar) a toronymagas esélyes, de a Movistar kinyilatkozta, hogy nem kívánnak nyomást helyezni kerekesük vállaira, így nem elvárás a hatodik, zsinórban pedig az ötödik győzelem megszerzése, bár értelemszerűen szeretnék eredményesen zárni a versenyt. Valverde legfőbb kihívói Julian Alaphilippe (Quick-Step Floors), Dan Martin (UAE Team Emirates) és Tim Wellens (Lotto-Soudal) lehetnek.

2018.04.17. - Az Astana csapata dominált az Alpok Körversenyének első szakaszán Alig huszonnégy órával Michael Valgren az Amstel Gold Race klasszikusán aratott sikerét követően a kazah Astana csapata már egy újabb győzelmet ünnepelhetett, mégpedig a közelgő Giro d’Italia egyik legfontosabb felkészülési állomásán, az Alpok Körversenyén. Arco és Folgaria között mindössze 134,6 kilométer várt a mezőnyre két komoly emelkedővel, ráadásként még az utolsó kilométer is emelkedett. A nap elején egy kilenc fős szökés alakult, amely nem tudott túlontúl nagy előnyre szert tenni, így a mindent eldöntő hegy előtt meg is fogták őket. A főmezőnyben ekkor már a Sky sora diktálta a tempót, akik Christopher Froome esetleges sikeréért dolgoztak. A célhoz közeledve rendesen megrostálódott a főmezőny létszáma, a legjobban az Astana csapata tartotta magát, akik öt fővel képviseltették magukat az első csoportban. A legígéretesebb támadás Thibaut Pinot (Groupama-FDJ) nevéhez fűződött, ám ő sem jutott túlságos messzire. Az utolsó lejtmenetben Pello Bilbao (Astana) lépett el minimális előnnyel, aki a döntő meredeket is kibírta megnyerve ezzel a szakaszt csapattársa Luis Leon Sanchez (Astana) és Ivan Ramiro Sosa (Androni-Sidermac) előtt. Természetesen az első napot követően összetettben is ugyanez a sorrend. [[https://www.youtube.com/v/YZp7xTV4VmI?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] „Profi pályafutásom ötödik győzelmét arattam, ami már csak azért is különleges, mivel egy évvel ezelőtt Michele Scarponi nyerte az Alpok Körversenyét – ajánlotta győzelmét egykori csapattársa emlékének a baszk kerékpáros. – Scarpa nagyon fontos helyet foglal el a szívünkben. Rengeteg inspirációt és motivációt ad számunkra. Szeretném ezt a győzelmet neki és a családjának ajánlani.”

2018.04.16. - Michael Valgren a csapatmunkának köszönheti sikerét, Saganban ennyi volt, Gasparotto harminchat évesen sem lassít Bjarne Riis 1997-es sikerét követően első dánként nyerte meg az Amstel Gold Race klasszikusát Michael Valgren. Az Astana kerékpárosa Roman Kreuziger társaságában lépett el az utolsó kilométereken, majd sprintelte le ellenlábasát a hajrában. Valgren elsősorban csapata kiváló munkájának köszönheti sikerét, a végjátékban Jakob Fuglsanggal felváltva akcióztak. „Éppen a csapatvezetőnkkel Alexandre Vinokourovval beszéltem, és ő is egyetért abban, hogy a kiváló csapatmunkának köszönhetjük a sikert – mondta a célba érkezést követően Valgren. – Az elején Laurens De Vreese dolgozott rengeteget, majd Omar Fraile és Jakob is fantasztikusat ment. A lehető legjobb pillanatban indítottam, ennek pedig learattuk a gyümölcsét.” [[https://www.youtube.com/v/_CljQpfkIwM?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] A regnáló világbajnok Peter Sagan az Amstelen zárta tavaszi programját, ahol meg kellett elégednie a negyedik hellyel. „Egy nagyon nehéz Amstelen vagyunk túl, ahol már a rajt pillanatától teljes sebességgel haladtunk – így a Bora-hansgrohe kapitánya. – A szökevények erős egységet alkottak, nagy előnyre tettek szert, nem volt könnyű utolérni őket. Amikor Valgren megindult már nem tudtam tenni rá a kereket. A múlt heti Párizs-Roubaix-t követően már az is kisebb csoda, hogy egyáltalán volt bennem ennyi erő. Összességében nem búslakodom, elégedett vagyok a tavaszi klasszikusokon mutatott produkciómmal.” Talán Enrico Gasparotto mutatta be a legaktívabb versenyzést a végjátékban. A 2012-es és a 2016-os Amstel győztese kissé későn indult Valgren és Kreuziger kettőse után, így végül meg kellett elégednie a harmadik hellyel. „Amikor megindultak azt vártam, hogy Sagan vagy Valverde teszik a kereket, de egyikőjük sem tudott már menni – ecsetelte a történteket a Bahrain-Merida kerékpárosa. – Tudtam, hogy szinte esélytelen utolérnem őket, de nem akartam a mezőnyhajrában elbukni. Olyan négyszáz méterre a céltól egy pillanatra megtorpantak, ekkor azt hittem, hogy csak felérek, de sajnos nem sikerült. Boldog vagyok, hogy harminchat évesen még mindig tényező tudok lenni egy ilyen komoly klasszikuson, mint az Amstel.”

2018.04.15. - A dán Michael Valgren (Astana) sikerével zárult az idei Amstel Gold Race. Az első ardenneki klasszikuson Roman Kreuziger (Mitchelton-Scott) lett a második, míg Enrico Gasparotto (Bahrain-Merida) a harmadik.

2018.04.15. - P+R parkoló kerékpároknak Bécsben Bécs, 2018.04.13. (Eurocomm-PR) – Kerékpárok számára létesítettek P+R parkolót Bécsben. A liesingi pályaudvarnál található zárt kerékpártárolóban 28 bringának van hely; egy napra 70 centért lehet letenni a biciklit. Mostantól a P+R parkolók analógiájára működő zárt kerékpártárolóban hagyhatják a biciklijüket Bécsben azok, akik a liesingi pályaudvaron szállnak vonatra. Az új bicikligarázsban 28 kerékpárnak van hely, egy napra 70 cent, egy hétre 7 euró, egy évre pedig 70 euró a parkolási díj. Jegyet helyben, automatánál vagy okostelefonnal lehet vásárolni. Az új kerékpárgarázst a vasútállomásnál található P+R parkolóházban alakították ki, mivel az osztrák fővárosban egyre többen kombinálják a közösségi közlekedést és a kerékpározást. Nem ez az egyetlen Bike & Ride létesítmény Bécsben: 2016-ban a főpályaudvarnál, a Hauptbahnhofon adtak át egy hasonló, jóval nagyobb kapacitású őrzött kerékpártárolót. Itt 760 biciklinek van hely, ráadásul biciklikölcsönző, shop és szervíz egészíti ki a kínálatot. A kerékpárállomás – Bécs Városa megbízásából – szociális üzemként működik, és tartósan munkanélküli emberek visszatérését segíti a munkaerőpiacra. További sajtóinformáció: Bauer Krisztina Eurocomm-PR / Bécs Város Külképviseleti Irodája 1054 Budapest, Széchenyi rkp. 3. Tel: +36 1 467 5008, +36 1 467 5009 Mobil: +36 30 925 0238 E-Mail: bauer@eurocommpr.hu www.eurocommpr.hu A fotón Christoph Chorherr, a bécsi közgyűlés képviselője, Gerald Bischof kerületi elöljáró és Werner Böhm, a WIPARK ügyvezető igazgatója látható.

« első ... 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 ... utolsó »




Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések