Magyar hírek

« első ... 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 ... utolsó »
2018.04.01. - Remek magyar eredmények születtek a szlovén GP Adria Mobil egynaposán, ahol Valter Attila és Dina Márton is az első húszban zárt.

2018.03.31. - Az idei V4 országúti kerékpárverseny sorozat március 21-én, a GP Slovakia futammal kezdődött, Pozsony környékén 158 km-es távon. A mezőnyben ott volt a DKSI, Epronex, Kőbánya és Pannon sora is, valamint Kusztor Péter is osztrák csapatával. A rajt után az óriási szélben rögtön a CCC prokontinentális csapat vette át az irányítást és kemény szélezésbe kezdtek, ami gyorsan szétszakította a mezőnyt. Az első csoportban mindössze kilencen maradtak, közülük négyen a már említett lengyel csapatból. Korábbi csapattársuk, Maciej Paterski (képünkön) a hajrában megtréfálta őket és 45.65-ös átlaggal nyerte a nagydíjat. A második csoportban 12 fő érkezett közel 3 perces hátránnyal, majd a harmadik csoport már 9 perccel a győztes után ért célba, itt jött meg Pápai Ádám (DKSI) és Ábrók Norbert (Epronex). A többi magyar induló nem tudott végigmenni, a versenyt mindössze 54 fő fejezte be. Teljes eredménylista a letölthető fájlok között. A V4 sorozat következő futamait április 21-22-én Csehországban és Lengyelországban rendezik, a magyarországi futamra május 12-én kerül sor.

2018.03.30. - Újabb magyar kontinentális kerékpáros csapat mutatkozott be 2018. március 29-én, Kőbánya szívében. A 2017-ben alakult Kőbánya Cycling Team idén 12 fős nemzetközi sorral áll rajthoz rangosabb országúti versenyeken. A versenyzők között van az Európa-bajnoki dobogós Lovassy Krisztián is, a csapat a Bianchi Oltre XR3 aero karbon országúti kerékpárokat használja idén.

2018.03.29. - Május 12-13-án kerül megrendezésre a Pannonhalma Grand Prix, mely három versenyt foglal magába amatőröknek. Egy prológ (egyéni időfutam), egy lámpafényes kritérium és egy mezőnyverseny vár a nevezettekre. A hazai rendezésű versenyek átlagától eltérően,, de egyenlő díjazásban részesítik mindkét nem dobogósait. A felnőtt bajnokságban indulók közül a női/férfi bajnok díja​: bajnoki trikó, bajnoki trófea + 25.000 Ft pénzdíj. Második hely​: érem + 15.000 Ft pénzdíj. Harmadik hely​: érem + 10.000 Ft pénzdíj. A junior kategóriában induló lányok és fiúk érem díjazásban részesülnek. Nevezni már most, elektronikusan az esemény weboldalán keresztül lehet: Pannonhalma Stelvio Project: ​www.pannonhalmaprolog.hu​ Ezen kívül a versenyre személyesen két helyen lehet nevezni: egyrészt Pannonhalma város Tourinform irodájában​ (Pannonhalma, Váralja u. 3., telefon: 96/960-072, nyitvatartási idő: hétfő 8-12, kedd-csütörtök 8-16, péntek és szombat: 8-14), másrészt Győrben a Stelvio kerékpárüzletben​ (Győr, Bem tér Zrínyi utca felőli oldala, nyitvatartási idő: hétfő-péntek 10-18, szombat 9-13 ). Mindhárom futam versenykiírása megtalálható ITT

2018.03.29. - Április 14-én a 354-es sz. út Józsa-Bocskaikert közötti szakaszán a DKSI rendezésében kerül sor a 2018. évi Országúti Kerékpáros Diákolimpiára, ahol időfutam és mezőnyverseny számokban állhatnak rajthoz az általános és középiskolai képzésben résztvevő diákok, a Magyar Diáksport Szövetség szabályai alapján a I-VI. korcsoportokban. A versenyek részleges illetve teljes (Diákolimpia) útzár mellett zajlanak majd, kérjük az autósok megértését. Versenykiírás: Itt. Nevezés: Itt.

2018.03.28. - A Tour de France segíthet! Partnerség kezdődött Rangos, a kerékpársportban a legjelentősebb sportszervező céggel készít elő együttműködési megállapodást a Tour de Hongrie szervezőbizottsága. A világ egyik legnagyobb sporteseményének szervezői is közreműködnek majd a Tour de Hongrie elé kitűzött célok elérésében. A – többek között a Tour de France versenyét is megrendező – Amaury Sport Organisation (A.S.O.) két képviselője járt kedden és szerdán Budapesten. Cédric Rampelberg, az A.S.O. médiajogok értékesítéséért felelős menedzsere, valamint Guillaume Kleszcz, az A.S.O. média koordinációs és produkciós igazgatója a magyar fővárosban találkozott többek között Révész Máriusz kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztossal, dr. Princzinger Péterrel, a Magyar Kerékpáros Szövetség elnökével, Székely Dáviddal, az M4 Sport csatornaigazgatójával és Eisenkrammer Károllyal, a Tour de Hongrie szervezőbizottságának elnökével. „Az az egyik feladatunk, hogy a Tour de Hongrie nemzetközi média megjelenését megerősítsük – mondta Eisenkrammer Károly, a Tour de Hongrie szervezőbizottságának elnöke. – A versenyünk ebben az évben már magasabb, UCI 2.1-es kategóriába lép, állami segítséggel van megfelelő forrásunk arra, hogy kiemelkedő nemzetközi médiahátteret bizosítsunk az eseménynek. Ehhez kerestünk partnert, és aligha találhattunk volna jobbat, mint a kerékpársport legfontosabb szereplőjét, a Tour de France szervezőit, az A.S.O-t. Van még néhány nyitott kérdés előttünk, de annyit máris kijelenthetünk, hogy partnerség kezdődik a francia céggel. S ha már kapcsolatba kerülünk a világ egyik legkomolyabb sport- és médiavállalkozásával, szeretnénk ezt a lehetőséget a teljes hazai kerékpársport számára biztosítani.” Arról, hogy az A.S.O. milyen területeken tud a Tour de Hongrie megismertetésében közreműködni, Cédric Rampelberg lenyűgöző bemutatót tartott. Cége évente 25 millió szurkolót csábít az utak mellé, versenyeit több mint ötmilliárd tv-nézőhöz jutattja el, az UCI World Tour-sorozat televíziós közvetítéseinek pedig 65 százalékát birtokolja, a gépezet beindításával a nemzetközi, nemzeti és regionális televíziós csatornák, hírügynökségek, internetes portálok százaihoz juthat majd el a hír a magyar viadalról. A tervek szerint az A.S.O. kapcsolatain keresztül kap lehetőséget a Tour de Hongrie az Eurosporton való megjelenésre, s nemcsak az európai piacon, Ázsiában is minden nap láthatnak majd 45 perces összefoglalót a nézők Magyarországról. Rampelberg felhívta rá a figyelmet, hogy az eurosportos közvetítések országimázs erősítő hatását tovább fokozhatják a kiegészítő reklámlehetőségek. Egy „új” verseny fejlődésével kapcsolatban az ausztrál Tour Down Under példáját hozta fel: az év első World Tour-versenye 2011-ben lett az A.S.O. partnere, 2011 és 2018 között az élő közvetítés mértékét tekintve 200, az elért háztartások tekintetében pedig 182 százalékos növekedést ért el a francia cég segítségével. A Tour de Hongrie tekintetében alighanem ennél is látványosabb eredményeket lehet elérni, hiszen a Magyar Körverseny nemzetközi jelenléte – a verseny méreténél fogva – mindeddig nem volt jelentős. Természetesen szóba került az is, hogy hogyan lehetne Magyarország is házigazdája egy jövőbeli Tour de France rajtjának. „Már csatlakoztunk a Tour de France egyik kezdeményezéséhez, amely arra hívja fel a figyelmet, hogy az autósok a kerékpárosok kikerülésénél tartsák be a másfél méteres távolságot, ennek kapcsán a KRESZ módosítása is folyamatban van – mondta Révész Máriusz kormánybiztos. – A kormány kiemelt figyelmet fordít a magyar kerékpársport fejlesztésére is, s ez nemcsak a Tour de Hongrie támogatásáról szól, támogatjuk a sportszövetséget, s a közeljövőben velodrome-okat is építünk. Szeretnénk a következő években a kerékpáros közlekedési morált a kerékpárút-hálózat fejlesztése mellett hasonló szintre emelni, mint a francia, hogy méltó módon fogadhassunk akár egy olyen nagy eseményt is, mint a Tour de France rajtja.” A megbeszélés során kiderült, hogy a Tour de France szervezőinek szándéka szerint minden páratlan évben kerülhet sor külföldi rajtra, vagy a legközelebbi időpont, amelyre pályázni lehetne 2021 lenne. A „Grand Depart” iránt óriási az érdeklődés, de ebben a kérdésben hamarosan további egyeztetés indul a francia és a magyar felek között… Mi az az A.S.O.? Az Amaury Sport Organisation a világ egyik legnagyobb sportszervező cége, olyan gigantikus eseményeket hív életre évről évre, mint a Tour de France és a Vuelta a Espana, két híres háromhetes országúti kerékpáros körverseny, a Dakar rali, a labdarúgó Aranylabda díjátadó, a vitorlázó Le Tour Voile, az utcai futóversenyek egyik kiemelkedő állomása, a Marathon de Paris vagy a golfozók egy kiemelt versenye, a Lacoste Ladies Open de France. Az A.S.O. évente 21 országban, 250 napon keresztül 70 eseménynek a gazdája, de emellett része az Amaury Groupnak is, amely a sportmédia olyan nagyságait tudja magáénak, mint a franciák sportnapilapja, a tekintélyes L'Equipe. Mi az a Tour de Hongrie? A legnagyobb magyar kerékpárverseny. Az országúti nemzeti körversenyt először 1925-ben rendezték meg, 2018-ban – történetének eddigi legmagasabb besorolását elérve – a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség UCI 2.1-es kategóriájú viadala lesz. A résztvevő kerékpárosok augusztus 14. és 19. között hat nap alatt 800 kilométert teljesítenek majd.

2018.03.26. - A 2018-as versenyszezon-nyitó tihanyi “Félsziget Kupa” előtt két nappal tartotta közgyűlését a Magyar Kerékpáros Szövetség (MKSZ) Budapesten. A megjelent klubok vezetőit és képviselőit a hivatalos napirend előtt Révész Máriusz, a kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos köszöntötte, aki elmondta, az MKSZ erősebb és egységesebb, mint valaha, a Kormány pedig az új vezetőség törekvéseinek elismeréseként, a sportág hosszútávú fejlesztési céljainak megvalósítására 200 millió forint többletforrást biztosít az idei évben. Az átgondolt fejlesztések mentén a kormánybiztos szerint a magyar kerékpározás, ezen belül a kerékpársport “aranykora” következhet. Princzinger Péter, az MKSZ elnöke kiemelte, hogy a tavaly nyáron megválasztott elnökség minden erejével azon dolgozott az elmúlt hónapokban, hogy erősödjön a sportág iránt a külső partnerek bizalma, a belső kommunikációban és az ügyintezési folyamatokban pedig nagyobb hangsúlyt kapjon a szolgáltató szemlélet, a klubokat, versenyzőket támogató hozzáállás. Vízer Barnabás főtitkár emlékeztette a megjelenteket, hogy az elmúlt fél év során átszervezték a Szövetség irodáját, annak szem előtt tartásaval, hogy az a tagság, az egyesületek és a versenyzők mindennapi munkájának operatív támogatását minél jobban szolgálja. Az elnök az intézkedések első látható eredményeiként említette többek között, hogy a Kormány három új velodrom építéséhez járult hozzá, megújult a szövetség online kommunikációja és szponzorációs ajánlatcsomagja, időben elkészült és publikus a sportág 2018. évi versenynaptára, vagy, hogy a kerékparsport bekerült a Héraklész programba. Kiemelte: az MKSZ a tavaly nyári vállalásának megfelelően minden szükséges szakmai és pénzügyi egyeztetést lefolytatott az EMMI-vel annak érdekében, hogy a minisztérium a támogatási szerződéseket aláírhassa szövetséggel, így az MKSZ – szemben az eddigi gyakorlattal –, már akár április folyamán hozzájusson az állami támogatáshoz, és zavartalan legyen a szakágak gazdálkodása. A Közgyűlés elfogadta a 2016-ban készített sportágfejlesztési stratégia frissített verzióját. A 2024-re számszerűsített célokat vállaló stratégia négy beavatkozási területen határozza meg a következő évek feladatait, ezek: a versenyeztetés feltételeinek javítása, a humán kapacitások erősítése, az infrastruktúra hiányosságainak kiküszöbölése, valamint a sportág irányítási folyamatainak javítása. Fontos döntés született az Alapszabály módosítása tárgyában: a 2015-ös, Polony István vezetésével véghez vitt konszolidációs folyamat eredményeként létrejött egyszövetségi struktúra „finomhangolásaként” – a működés gyakorlati tapasztalatai alapján – új alapokra került a felelősség- és munkamegosztás a szakági tanácsok, a szövetségi kapitányok és a szövetség apparátusa között. A Közgyűlés elfogadta az MKSZ 2018-ra vonatkozó – 191 M Ft-os kiadási főösszegű – pénzügyi tervét, ezen belül a már biztosan tervezhető források szakágak közötti allokációját. A következő időszak feladata lesz a stratégiai programokhoz hozzárendelni a Kormány határozatával biztosított további 200 M Ft-ot. A Közgyűlés a fenti napirendeket megtárgyalta, és meggyőző többséggel elfogadta.

2018.03.25. - Eredmények a letölthető dokumentumok közt. FOTÓGALÉRIA ITT

2018.03.25. - Március 24-25-ei hétvégén rendezték a 2018-as Kamptal Klassic mountain bike versenyt Ausztriában, ahol szép számmal álltak rajthoz magyar versenyzők is, ahogy már tegnap is írtuk (itt). Vasárnap a junior, elit és a master versenyzőkön volt a sor, hogy megkezdjék a szezont. Többek közt Benkó Barbara indult címvédőként, aki idén a második helyen zárt a népes nemzetközi mezőnyben. Elit férfiaknál lengyel győzelem született WAWAK Bartlomie révén. Legjobb magyar ebben a kategóriában Parti András volt, aki a 8. helyen ért célba. Master férifiaknál is lengyel győzelem született, itt a legjobb magyar Cser Gábor lett egy hetedik helyezéssel. Junior lányoknál és fiúknál is magyar győzelem született. Buzsáki Virág és Fetter Erik révén. Megemlítjük Vas Kata Blankát is, aki szintén dobogón végzett a junior lányoknál. Ő ezüst érmet hozhatott haza. További eredmények: ITT.

2018.03.24. - Magyar junior montisok megkezdték a szezont az osztrák Kamptal Klassik mtb versenyen. U9-U17-es korosztályig rendeztek ma futamokat ( illetve a master korcsoportnak is). Legjobb magyar utánpótás eredmények futmonként az alábbiakban olvashatók, a teljes eredménylisták a verseny weboldalán: U17 BARANYI Dávid Áron (VKE-Nelson Pepperl+Fuchs T) 1. WU17 BOKROS Csenge Anna (VKE-Nelson Pepperl+Fuchs Team) 4. U15 KISS Ádam György (VKE-Nelson Pepperl+Fuchs Te) 17. WU15 BUKOVÁCZ Anna (Pilis Cross Country Club) 5. U13 KOVÁCS Áron (Focus Team Hungary) 3. WU13 SZABÓ Léna (Femat-ZKSE) 1. U11 MARCZAL Marcell (VKE-Nelson Pepperl+Fuchs T) 4. WU11 SZÜCS Borbala (ZKSE) 1. U9 SZILASI Dániel (Hungarofondo) 4.

2018.03.22. - A Kőbánya Cycling Team hét versenyzője, köztük a magyar bajnok Lovassy Krisztián áll rajthoz Törökországban, a Tour of Cartier Touron.

2018.03.20. - Nemzetközi tudás, nemzetközi siker? Magyar edzőhölgy is részt vett az UCI kerékpáredzői képzésén http://www.uci.ch/womens-cycling/international- women-day- trainee-coaches- uci-world- cycling-centre/ Tolnai Zsanett, a Hungaro Fondo kerékpáredzője a Magyar Olimpiai Bizottság (MOB) és a Magyar Kerékpáros Szövetség (MKSZ) anyagi segítségével 2018. március 3-17. között részt vett a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI WCC) edzőképző programjában. Zsanett egy az MKSZ részére megküldött Nemzetközi Olimpiai Szolidaritás program pályázatára jelentkezett, és nyert meghívást a MOB által is támogatott képzésre. A tréning keretében UCI Level 1&2 Coach és Level 1 Mechanic végzettségett szerzett. Zsanett 21 éves edző lévén minden álma, hogy valamelyik kerékpáros neveltje egyszer a Tour de France-on szerepeljen. Három szakágban is rendelkezik versenyzői tapasztalattal, hiszen mind országúton, mind pályán, mind BMX-szakágban versenyzett korábban. A Hungaro Fondo Bringa Suli programjában résztvevő 6-12 éves srácokkal eleinte saját országúti, BMX és hegyi kerékpárokon folynak az edzések, hiszen a kerékpárbiztonsági és bringahasználati alapokat saját bicikliken tudják leginkább megszerezni a gyerekek. Mindezt azért, hogy amikor már a klub „ménesbringáival” közösen közlekednek az országúton, teljes értékű tagjai lehessenek a forgalomnak, és biztonsággal haza is érjenek minden edzés után, amelyet az edző minden alkalommal autóval kísér. Fontos továbbá, hogy az idősebb kamaszok minél több versenykilométert szerezzenek meg – 14 éves kortól már nemzetközi mezőnyben. A tavalyi Paris-Roubaix 12. helyezés és Südpfalz Tour sárga trikó is azt mutatja, hogy ebben a korban még a magyar srácok is megállják helyüket a nemzetközi mezőnyben és reméljük, hogy edzőjük szakmai képzései a jövőben ez így is marad. Zsanett a gyerekeket abban a szellemben neveli, hogy elsősorban egészséges-sportos felnőtt váljék belőlük, az másodlagos, hogy mindezt bringán tegyék. Az edzések, amelyeket Etyeken és Törökbálinton tart, klasszikus országúti kerékpározás alapokon zajlanak. Télen cyclocross versenyeken, illetve pályán is versenyeznek a sportolók, így segítendő a kiválasztást, hogy melyik gyerek milyen szakágban a legügyesebb. A sportszakmai program elősegítésére a tavalyi évben a Hungaro Fondo finanszírozta Zsanett középfokú edzői tanulmányait, valamint jelenlegi svájci tövábbképzését is segíti az MKSZ és a MOB mellett. Szeptembertől pedig a tervek szerint a Testnevelési Egyetem kerékpár szakedzői képzésén folytatja már megkezdett egyetemi tanulmányait. „A Hungaro Fondo öt évvel ezelőtt indított tudatos utánpótlás koncepciója hívatott arra, hogy a Zsani keze alatt fejlődő 26 kerékpáros egészséges, sportolni szerető és növekvő számban a versenyzést választó sportoló közül egyszer valaki a Tour de France rajtjánál álljon. Ehhez az egyik elengedhetetlen pillér, hogy mindezt egy nemzetközi képzettséggel is rendelkező edző vezesse a mindennapokban.” – nyilatkozta Steiner György, a Hungaro Fondo ügyvezetője. http://www.uci.ch/mm/Document/News/Training/17/43/80/UCICoachDevelopmentprogramme2018_Neutral.pdf

2018.03.20. - „A kerékpársport fel tud zárkózni” Turizmus Online interjú Princzinger Péter MKSZ elnökkel Ahogyan a múlt héten megírtuk, egy március elején megjelent kormányhatározat szerint, idén a Magyar Kerékpáros Szövetség fejlesztési céljainak megvalósítására a költségvetésből 200 millió forint többlet támogatás jut. Az MKSZ a támogatást nem fordíthatja a napi működésre, hanem csak a szövetség sportágfejlesztési stratégiájában meghatározott célokra. Ilyen cél a hazai versenyek színvonalának emelése, az utánpótlás-nevelés, az edző- és sportszakember képzés fejlesztése vagy a kommunikáció javítása. Az infrastruktúra fejlesztése, a pályák építése és színvonalának javítása másik forrásból várható. A támogatás kapcsán dr. Princzinger Péterrel, a Magyar Kerékpáros Szövetség elnökével beszélgettünk. Ez egy rövid kedvcsináló, a teljes cikket ne felejtse el elolvasni a Turizmus & Vendég áprilisi számában! Az MKSZ elnöke elmondta, az a kiindulópont, hogy legyen minél több olyan kerékpáros verseny, ami szakmailag megfelelő színvonalon zajlik. A minőségi ugrást az jelzi, ha egy versenyen olyan komoly csapatok és versenyzők vesznek részt, amelyek miatt már a média is megjelenik, fontos továbbá, hogy olyan minőségű legyen maga a “média-produkció” is, hogy az már eladható legyen. Ez után jön az, hogy ezt, mint attrakciót – kerékpáros szaknyelven szólva – “fel kell vezetni”, promotálni kell az eseményt megelőző hetekben, hónapokban. Ez már túlmutat egy kerékpárversenyen. Ekkor már – amellett, hogy egy sportesemény – a kerékpár a rendező város/régió/ország az arculatát, imázsát erősítő marketing eszköz. A turisztikai marketinget onnantól kezdve érdekli a sportesemény, amikor annak az országmárka szempontjából is van saját hozzáadott értéke. Azt nem nehéz belátni, hogy például a francia országmárkának a Tour de France fontos eleme. Ugyanez adja a másik két, klasszikus 21 napos viadal az olasz Giro d’Italia és a spanyol Vuelta d’Espagna jelentőségét. dr. Princzinger Péter szerint az, hogy Magyarországról, rólunk magyarokról mint gondolnak a külföldiek, egy komplex dolog. Elsőre nem a kerékpárra gondolnak, hanem a csodálatos táji értékeinkre, egyedülálló vízkészletünkre, a jó borokra, a gasztronómiára. Az MKSZ elnöke úgy gondolja, mindezekhez a kerékpársport is fel tud zárkózni: a pozitív, vonzó országképhez a kerékpársport is hozzá tud járulni. Ha másért nem, akkor azért, mert olyan tájakon vezet a kerékpár versenyek útvonala, melyeket érdemes fotózni, filmezni. Az így készült anyagok pedig akár használhatóak a turisztikai marketing munkában is. A magyar városok vezetői és a településfejlesztési szakemberek felismerték az ebben rejlő lehetőséget. A kerékpárversenynek van egy nagyon egyszerű, a dolog lényegéből adódó tulajdonsága: néhány órára vagy néhány napra összeköt olyan pontokat, amik között egyébként nincsen kapcsolat, és ezek így együtt, új formában jelennek meg és jutnak el a “nagyközönséghez”. Például Paks, Dunaújváros, Cegléd, Karcag, Miskolc, Jászberény a Tour de Hongrie-nak köszönhetően óriásplakátokon, sajtótájékoztatókon, TV-spot-okban, on-line média tudósításokban és ki tudja, hány ezernyi megosztás formájában hónapokon keresztül megjelentek, és együtt, egy produkció részeiként szerepeltek olyan “nagyágyúkkal”, mint Keszthely, Siófok és Budapest. A versenyt megelőzően, illetve a versenynapokon a televíziós összefoglalók az említett városokat bemutató, rövid imázs filmekkel kezdődtek. Ez olyan érték ezeknek a településeknek, amiért adott esetben fizetni is hajlandóak. Az MKSZ elnöke szerint a kerékpársport és a turisztikai marketing összekapcsolásában bőven rejlik még tartalék – a cél a szinergia hatások maximalizálása a következő években. Ha kíváncsi arra, hogy a turizmus-vedéglátás szektor és a kerékpársport között milyen az együttműködés, az MKSZ kommunikációjának fejlesztése miképp növelheti az ország vonzerejét és mi köze van mindehhez az utánpótlás nevelésnek, akkor olvassa el a Turizmus & Vendég következő számát! Ide kattintva még előfizethet rá!

2018.03.16. - Március 15-én megkezdték a szezont az országúti versenyzők is egy hegyi kupával, melyet minden évben megrendeznek Tamásiban. Egy 16,5 és egy másfél kilométeres szakasz várt a nagyokra és kisebbekre. Igazolt versenyzőknél az utánpótlás korosztály dominált, elit férfi kategóriában egy, nőknél kettő versenyző állt rajthoz. Ez az amatőrök közt fordítva volt. A távot 20 perc 24 másodperces legjobb idővel 3-an teljesítették. Gratulálunk és sok sikert kívánunk mindenkinek az egész szezonban! Erdménylista a letölthető dokumentumok közt.

2018.03.10. - Minden eddiginél korábban vette kezdetét a hegyikerékpáros világkupa-sorozat, amely ezúttal a dél-afrikai Stellenboschban rajtolt. Benkó Barbara az előkelő tizenhatodik helyen zárt.

2018.03.10. - A Magyar Kerékpáros Szövetség Elnöksége a 30/2018. (III.07.) határozata alapján a Magyar Diáksport Szövetséggel közösen a 2017/18-as tanévben az alábbi Diákolimpia versenyeket írja ki: A részletes versenykiírások a jövő hét elején kerülnek kihirdetésre!

2018.03.09. - Dán győzelem az Isztriai Körverseny első mezőnyszakaszán, Valter Attila (Pannon Cycling Team) az előkelő ötödik helyen zárt.

2018.03.09. - Új útvonalon, 4 híd és 2 rakpart érintésével jön az I bike Budapest bringás felvonulás – rövidített útvonal is lesz kisgyerekes családoknak Az Erzsébet-hidat, Lánchidat, Margit- és Árpád hidat, valamint az Alagutat és az Andrássy utat is érinti a tavaszi I bike Budapest bringás felvonulás. A Kerékpárosklub által szervezett örömtekerés és demonstráció célja, hogy egy délutánra olyan várost teremteni, ahol gyerekektől idősekig bárki közlekedhet biciklivel. Idén először rövidített útvonalon várják a kisgyerekes családokat. Teherbiciklis szekcióval, jótékonysági programokkal, piknikkel, zenével és bringás portréfotózással is készülnek a Városligetben. A város több pontjáról csapatos tekerések indulnak a starthoz. „A Magyar Kerékpárosklubnál egy olyan jövőért dolgozunk, ahol mindenki bringázhat. Azt szeretnénk, hogy gyerekek, felnőttek és idősek is élvezhessék a biciklis közlekedés előnyeit. Az I Bike Budapesten egy napra olyan várost csinálunk, amilyennek a jövőt elképzeljük, ezért idén – többek közt - mini felvonulás is lesz kisgyerekes családoknak. A felvonulás örömtekerés a város legszebb részein, egyben demonstráció a belváros forgalomcsillapításáért, a rakpartok és a hidak bringázhatóbbá tételéért, a Városligetben az Olof Palme sétány megmentéséért. Nézzétek meg a várost úgy, ahogy máskor nem láthatjátok!” – írják az esemény facebook oldalán. A biciklis felvonulás április 22-én vasárnap lesz. Várhatóan több ezren indulnak 15 órakor indul a Tabánból, ahonnan az Erzsébet hídon tekernek át Pestre. Az útvonal újdonságai közé tartozik a pesti és budai alsó rakpartok északi szakaszai és az Árpád híd. A Tabánból a Városligetbe érkező felvonulás végigmegy a Margitszigeten és a Váralagúton, a Lánchídon és az Andrássy úton. Több olyan pontot is érintenek, ahol tilos hétköznap kerékpározni. A felvonulás zenével, piknikkel, programokkal és bringaemeléssel ér véget a Városligetben, ahol több kerékpáros kezdeményezéssel is találkozni lehet. A menetet Hollandia új nagykövete, René van Hell nyitja meg. Hollandia idén 10. éve támogatja a magyar bringás fejlődést, segít megismerni azokat a megoldásokat, amiknek köszönhetően már több kerékpár van a holland háztartásokban, mint ahányan az országban élnek. Programok - I bike Mini gyerekfelvonulás: Idén először rövidített útvonalon várják azokat a családokat, ahol a gyerekek már kinőtték a gyerekülést, de a teljes útvonal még hosszú lenne. Az I bike Mini gyülekező 15:30-kor lesz a Liszt Ferenc téren, ahol a menet elejéhez csatlakozva, a nekik fenntartott sávban tekerhetnek ki a Városligetbe. Már több mint 150-en jelezték a részvételüket. Az I bike Mini eseménye itt érhető el: https://www.facebook.com/events/227577827790017/ - Csillagtúra A Kerékpárosklub helyi csoportjai közös betekeréseket szerveznek az induláshoz Újpestről, Rákospalotáról, Rákoskeresztúrról és Óbudáról, amikhez bárki csatlakozhat. - Piknik és zene A felvonulás útvonalán a Bridge szervezésében több helyen zenészek tűnnek fel. „Egy jó város utcáin nem csak motorzaj szól.” – írják az I bike Budapest szervezői. A városligeti réten dj-k (Turiszt, Köyök, Gumilap és Nixon) zenélnek a bringaemelés előtt és után. - Teherbringás és mutánsbringás felvonulás A Cargonomia szervezésében teherbiciklikkel, magasbiciklikkel, zenélő és fura épített kerékpárokkal is indul egy szekció. A bringákat ki lehet próbálni a Városligetben. - Jótékonyság A városligeti réten a RideKálmán kerékpárszerviz használt, de jó állapotú alkatrészeket gyűjt, melyekből adománybringákat építenek rászorulóknak. Ugyanitt találkozni lehet a Budapest Bike Maffia jótékonysági szervezettel is, akik szörppel és zsíroskenyérrel várnak mindenkit. - Bringás fotózás Az I bike Budapest mindenkié, aki biciklizne Budapesten, és ezt szeretnék is megmutatni. A városligeti réten biciklis portréfotózást is tartanak. - Afterparty Idén először afterparty is lesz, a Cargoblaster teherbiciklis dj pultja környékén. - Kerékpárosklub Az ország legnagyobb biciklis szervezetének standjánál tippeket és tanácsokat adnak mindennapi kerékpáros útvonalak kitalálásához, javaslatokat várnak helyi kerékpáros fejlesztésekre, elmesélik, hogyan küzdenek a városért, ahol mindenkinek jó bringázni. Kerékpárosbarát fejlesztésekért tekernek Az I bike Budapesten pár órára olyan várost csinálnak, ahol mindenki biciklire tud ülni. A kerékpározás iránti igény kielégítésére fejlesztéseket szeretne elérni a Kerékpárosklub. Ilyen a pesti alsó rakpartra tervezett kerékpáros útvonal megépítése, ami a Duna-part elérhetőségét biztosítaná, és egy belvárost átszelő kerékpáros tengely lehetne. Sajtóhírek szerint a - Margit hídtól északra tavaly megépült szakaszhoz hasonlóan – a megújuló belvárosi rakparton sem lesz jobb kerékpározni. A Lánchíd és az Alagút felújításánál is gondolni kell a kerékpározásra – mondja a Kerékpárosklub. Hiba lenne a felújítás után ugyanekkora autóforgalmat engedni a hídra, mert akkor továbbra is a dugóban állnak majd a buszok, a kerékpározók pedig a járdán fogják a kerülgetni az ott sétálókat. A Lánchíd forgalomcsillapítása nélkül az egyre nagyobb gyalogos- és kerékpáros forgalom ellenére továbbra is az autók okozta zaj, szmog és balesetveszély uralkodik majd a belvárosban. Az I Bike Budapest felvonulás a Városligetben ér véget, ahol meg akarják szüntetni a Budapest egyik fő kerékpáros ütőerének számító Olof Palme sétányt. A Kerékpárosklub szerint ezzel nem csak egy városrészeket összekötő bicikli útvonalat vágnak el, a kerékpáros közlekedés fenntartása a Liget közbiztonságát is biztosítja. A szervezet javaslatcsomagot írt a Városliget fejlesztéséhez. Szeretnék felhívni a figyelmet a belvárosi forgalomcsillapításra, a Tempo 30 övezetek kiterjesztésére, és a külvárosokat és a belvárost összekötő kerékpáros útvonalak fejlesztésének igényére is. Facebook események: I bike Budapest: https://www.facebook.com/events/1982536968731710/ I bike Mini: https://www.facebook.com/events/227577827790017/ További információ: Halász Áron Magyar Kerékpárosklub elnökhelyettes halasz.aron@kerekparosklub.hu +3620 5267794

2018.03.09. - A hazai kerékpársport számára fantasztikus hír jelent meg a Magyar Közlöny március 8-i számában, miszerint a kormány 200 millió Forint extra támogatást nyújt a Magyar Kerékpársport Szövetség számára a 2018-as évben, a hosszú távú fejlesztési célokhoz. A történet előzményéhez hozzátartozik, hogy a kerékpársport az egyik legkevesebb pénzt kapó sportág a 16, államilag kiemelten támogatott sportág közül. Ez azért okoz különösen nehéz helyzetet, mert több más sportággal szemben, az MKSZ-nek 9 szakág között kell elosztani a rendelkezésre álló állami keretet és nem kell nagy matematikai tudás ahhoz, hogy ha ezt elosztjuk akkor gyorsan kijön, hogy ez pont egyik szakágnak sem elég az igazán sikeres és színvonalas működéshez.

2018.03.08. - Március 3-án, szombaton a Hungexpo G pavilonjában került sor a Superior MTB Team által szervezett Jarritos Eleminator XCE Úttárs Kupafutam első fordulójára.

« első ... 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 ... utolsó »




Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések