Technikai hírek

« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 ... utolsó »
Bike-tech: Peter Sagan Specialized S-Works Venge Vias 20162015.06.24. - A Svájci Körverseny során Mark Cavendish és Peter Sagan elsőként tesztelhette a Specialized Venge országúti gép 2016-os modelljét, mely a cég eddigi leggyorsabb és legaerodinamikusabb országúti gépeként jelent meg. Az amerikai gyártó ezúttal nem wattban, hanem időegységben kifejezve adta meg azokat az adatokat, melyeket a szélcsatorna mérések és országúti tesztek alapján számítottak. A nagy S tehát nem azt mondja, hogy az új Venge-vel X wattot spórolsz, hanem azt, hogy 40 km-es távon 120 másodperccel leszel gyorsabb az Tarmac SL 4 modelljükhöz képest. Persze ez csak egy bizonyos edzettségi szintig lehet igaz, a világ legjobbjai, akik már így is a teljesítőképesség határait feszegetik, nem fognak 2 perccel még ennél is gyorsabban menni tőle...

2015.06.22. - Itt a nyár, így itt az ideje frissíteni a bringás ruhatárakat és újra cserélni az elnyűtt gúnyákat. Nyári kerékpáros ruhabazárunkban sorra veszünk néhány igazán figyelemreméltó modellt a piac kínálatából.

2015.06.19. - A Japán márka országúti cipőpalettájának zászlóshajója, az R321 2014-es bemutatása óta számos versenyző kedvenc lábbelijévé vált a World Tour mezőnyben. Most a Tour de France tiszteletére limitált kiadást dobott piacra belőle a Shimano.

2015.06.16. - A Mali kerékpárok igen gyorsan felzárkóztak az élvonalhoz és előrukkoltak 29” és 27,5”-os hegyikerékpárjaikkal, a tőlük megszokott, magyar pénztárcához tervezett kiváló ár/érték arányban. A nagyobbik kerékméret rajongói a jobbik – Mamba – modellt választhatják, aminek azonos felszereltségű, 650b-s kerekű változatáról szerzett tapasztalatainkat osztjuk meg alant. Középméretes kerékkel és 100 ezer forint alatt elérhető a Mali Cobra, valamivel szerényebb felszereltséggel.

2015.06.08. - Ahogy az a korábbi csúcskísérleteknél megszokottá vált, Bradley Wiggins egy órás harcában is partner volt csapatának kerékpárszállítója a Pinarello, így értelemszerűen Wiggo sem maradt egyedi építésű kerékpár nélkül.

2015.06.07. - MacAskill volt talán az első, aki olyan triálos/BMX-es/montis videókat kezdett el közzétenni az interneten csapatával, amelyek igazán népszerűek lettek a felvétel és a trükkök igen magas színvonalának köszönhetően. A népszerű skót bringással a szintén skót Endura kötött megállapodást, így a következő videókban már Endura szerkókban láthatjuk Danny MacAskillt. Az Endura ezzel tovább bővíti gyári tesztelőinek táborát, hiszen több más montis, triatlonos és triálos alakulat mellett az országúti World Tour csapat, a Movistar támogatója is. MacAskill egyik legnépszerűbb, 35 millió fölötti nézettségnél járó videója: [[https://www.youtube.com/v/xQ_IQS3VKjA?fs=1&hl=hu_HU 560 315]]


2015.06.02. - Kerékpáros cipőből itthon a választék már nagyon széles lett és kevésbé tapasztalható a 10 éve még gyakran fennálló probléma : " Pont a méretemben nincs." A bringázás komolyabb szintre való fejlesztéséhez az egyik legalapvetőbb kiegészítő egy igazi kerékpáros surranó, hiszen az ún. patent pedálos rendszerrel ellátott lábbelik használatával a tekerés hatékonysága nagymértékben növekszik. Szerencsére egyre több forgalmazó látja fontosnak azt, hogy bemutassa nektek a kínálatát. Megpróbáltunk ezért egy kis útmutatót készíteni a cipők közötti eligazodáshoz. Elsőként nézzük, milyen kategóriákat különböztetünk meg egymástól a bringás cipőknél, majd következzenek a konkrét termékajánlatok. A körkép szerkesztésénél az összes hazai forgalmazót megkerestük a bekerülés lehetőségével, végül a cikkben szereplő cégekkel sikerült együttműködésre jutnunk. KATEGÓRIÁK Túra A legtöbb bringás, aki kezdi komolyabban venni a tekeréseket, ezt a kategóriát vásárolja, a mindennapi "bringásfeladatokhoz" ezek a legalkalmasabbak. Kinézetük közelebb áll az utcai cipőkéhez, sokan ebben járnak dolgozni, bevásárolni. Nem csak a kinézetük biztosítja a hétköznapi használatot. A talpuk aránylag hajlékony, hogy gyalogolni is könnyebb legyen bennük (de azért ne várjuk tőlük egy edzőcipő hajlékonyságát, illetve 3–5 km-nél többet se ebben akarj gyalogolni), és nem feltétlenül kell SPD pedállal használni, mert általában gyárilag van egy kiszedhető takarólap a stopli helyén. Pont a kinézetük miatt általában fűzősek, vagy maximum egy tépőzár található rajtuk. A talpuk összetételéből adódóan rezgéselnyelők is, mivel a kényelem ezek esetében lényeges szempont. Sport Átmenet a túra- és a versenycipők között. A talpuk már merevebb, a kinézetük is agresszívebb, mint túra modelleknek, hiszen fűzőt itt már nem találsz, csak tépőzárakat, illetve racsnis csatokat. A komolyabb sport bringás cipők orrába már „csavart” is betekerhetsz, hogy nagy sárban se legyen gond, ha tolnod kell a kerékpárt. Ezeket már nem ajánljuk városi, hétköznapi használatra, mert merev talpuk miatt nem kényelmesek a gyaloglásnál. Verseny Itt már csak három dolog számít. A súly, a kényelem és a merevség. A kinézet csak ez után következik. Persze a mai technológiák mellett már nem fapados cipőkre kell gondolni. Alap a karbontalp, a gyorsan száradó, szellős kialakítás, az agresszív mintázat a talpán, a becsavarozható „szögek” és a súlyos összegek, amibe kerülnek. All mountain Szintén néhány éve létrejött kategória a komolyabb terepeken közlekedőknek és keményebben bringázóknak. Mindenképpen robusztus a felépítésük és félmagasszárúak, hogy a bokát is stabilan tartsák, illetve megvédjék a felverődő kövektől, a sérülésektől. Minimum a tépőzár, de akár csatos kivitelű is előfordulhat, sőt az sem ritka, hogy „szögeket” lehet beléjük csavarozni. Aki az Alpokban bringázik, vagy TransAlp-túrát tervez, annak kötelező viselet lehet, illetve nemcsak az all mountain szakág kedvelőinek, hanem a freeridereknek, és downhilleseknek is ajánlott kategória. BMX/dirt/freeride Jellemzően azokat a cipőket soroljuk ide, melyekben nincs stoplifelszerelési lehetőség és a „deszkás” cipőkre hasonlítanak. Persze itt is megtalálhatók az SPD kompatibilis darabok, de a puha gumiból készült, aránylag hajlékony talp a megszokott. Ezeket akár hétköznapi viseletre is lehet használni. Milyen szempontokat kell figyelembe venni a kiválasztás során? – Felhasználási terület: ha csak könnyedén túrázol, ne vegyél karbontalpas cipőt és ez fordítva is igaz. Ha a csúcsteljesítményt hajszolod, akkor nem a hajlékony talpú fitneszcipő lesz a számodra megfelelő. A gyártók elég pontosan meghatározzák, melyik modelljük mire alkalmas, nyugodtan hagyatkozhatsz a katalógusuk ajánlására. – Kényelem: soha ne vegyél próba nélkül cipőt! Mindenkinek más a lábformája és a gyártók különböző szabású lábbeliket készítenek. Van, akinek magas a rüsztje és ha a cipőn a tépőzár, illetve a csat nem helyezhető át más pozícióba, akkor nem lesz kényelmes a cipő. Mivel nemritkán 6–10 órán át is a lábunkon van, ez nagyon fontos! Mindenki más és más módon próbálja megoldani a kényelem kérdését. A Specialized a Body Geometry cipőtalppal, a Shimano csúcsmodelljei pedig a „lábra melegítős” Custom-Fit eljárással nyújtanak maximális kényelmet minimális súly mellett. Nem szabad azonban kép alapján cipőt választani! – Szellőzés: csak szép napos időben tekersz? Esetleg ősszel, tavasszal, hűvösben is? Nem mindenki engedheti meg magának, hogy többféle bringáscipőt vásároljon. Nyáron, nagy melegben minél hálósabb cipőben érdemes bringázni, hogy jól szellőzzön a láb. Ellenben 20 fok alatt ezek veszítenek a komfortosságukból, amit a cipőre húzott kamáslival lehet ellensúlyozni. Ez országúton járható megoldás, de annak, aki terepezik, nem igazán felel meg, mert a kamáslik nem bírják a gyaloglást, a sziklákat meg főleg nem. Senki sem szeretne havonta egy tízest elkölteni kamáslira. Tehát ha a telet kivéve egész évben bringázol, akkor inkább zártabb cipőket keress. – Ár: szándékosan tettük a legvégére. Ne az ár legyen az a szempont, amely alapján döntesz. Ha könnyű, merev cipőt szeretnél, ha megfeszülsz, akkor sem fogsz 40 000 Ft alatt kijönni. Meg kell nézned a szempontrendszered alapján, hogy milyen modellek jöhetnek szóba és utána dönteni. Belefér-e ez a keretbe, vagy nem. Ha nem, akkor vagy gyűjteni kell még mellé, vagy valamelyik szempontból kicsit engedni. Egy dolgot ajánlunk: a kényelem ne szenvedjen csorbát! Csak keveseknek jut eszébe, de a cipő esetén is rendszerben kell gondolkodni! Lehet bármilyen jól szellőző a lábbelid, ha a zoknid sima pamut. Nem véletlenül találták ki és fejlesztik folyamatosan a különböző alapanyagú (pl. CoolMax) nedvszívó és nedvességet elvezető szöveteket. Ezeknek kell „leszívniuk” az izzadtságot a bőrödről, és a száraik felé elvezetni. Ha azonban erre a rendszerre neoprén kamáslit húzol, ezzel az erővel akár nejlonzacskót is tehetnél rá!

2015.05.26. - A Giro d'Italia során még jóval kevesebb újdonságot mutatnak be a csapatok, mint azt ahogy majd a Tour de France alatt láthatjuk. Az idei első Giro tech cikkünk még Sanremoban készült a csapatidőfutam előtt, a mostani cikkben pedig a trevisoi időfutam előtt néztünk körül a boxutcában. Az 59 km hosszú egyenkénti időfutam szokatlanul hosszúnak mondható egy háromhetesen, így minden apró kis aerodinamikai megoldás rengeteget számított. Csakúgy, mint az esőcuccok!


2015.05.20. - A Merida a Giro d’Italia rajtja előtt a festői szépségű Pigna településen csődítette össze a kerékpáros sajtó képviselőit, hogy bemutassa kínálatának egyik zászlóshajóját, a megújult, negyedik generációs Sculturát. Csúcskategórián belül mindig érdekes kérdés, hogy egy nem aero, de nem is éppen kényelemorientált gépből (tehát a klasszikus értelemben vett csúcsmodellből) mit hoz ki egy gyártó. Vajon győz a súlycsökkentés-mánia, vagy sikerült megfelelő kompromisszumot kötni a súly-légellenállás-merevségi mutatók hármasából?



2015.05.13. - A Giro d'Italia során még jóval kevesebb újdonságot mutatnak be a csapatok, mint azt ahogy majd a Tour de France alatt láthatjuk. Az idei Giro első szakaszait a VELO.hu is a helyszínen követte, így jöjjön most az idei Giro-tech első része, nagyrészt a csapatidőfutamon látott kerékpárokkal.


2015.05.11. - A tajvani gyártó óriás, Merida, a 2015-ös Giro d'Italia nyitányán mutatta be egy sajtótáborban vadonatúj, szuperkönnyű vázas kerékpárját a Sculturát, mely 2006-es bevezetése óta negyedszer esett át komolyabb ráncfelvarráson. Az új Scultura 9000 fantázianevű váz a világ legkönyebb, szériában gyártott vázaival vetekszik súlyban, S-M-es méretben mindössze 680 gramm. A Lampre-Merida csapat tagjai ennél egy kicsit nehezebb, 750 grammos modellt használnak majd a versenyeken, mely a Scultura Team nevet viseli. A kerékpáron a legszembetűnőbb változások, az új csőprofilok (mindössze 0.7 mm-es falvastagsággal), agresszívebb (hosszabb és fekvősebb) geometria, rövidebb fejcső, szélesebb gumikat való fogadás és a középrész alá rejtett hátsófék. A cég közlése szerint az új Scultura az aerodinamikai mutatók tekintetében sokkal jobban közelít a márka aero csúcsmodelljének, a Reactonak tulajdonságaihoz, de kényelmesebb annál. A 9000-es modell Sram Red szettel, Ax Lightness és Tune Skyline kiegészítőkkel, teljes kerképárként is kapható lesz, a szinte hihetetlen, 4.95 kg-os súlyban! A sajtótáborban a VELO.hu is részt vett, a Sculturával szerzett tapasztalatainkat hamarosan olvashatjátok a Tech rovatban.



2015.05.04. - Körülnéztünk a piacon, melyek azok az alkalmazások, amelyeket mindenképpen érdemes beszereznünük. A legjobb, hogy legtöbbjük még csak pénzbe sem kerül!

2015.05.02. - Május 2-án a Movistar csapat angol időfutam specialistája, Alex Dowsett megpróbálja megdönteni az egyórás kerékpározás világcsúcsát a manchesteri velodromban. Erre az alkalomra a csapat kerékpár szponzora egy egyedi felépítésű és festésű Canyon Speedmax WHR (World Hour Record = Egyórás Világcsúcs) modellt rakott össze a 26 éves versenyzőnek, mely Campa szette, Fizik Antares nyerggel, Look Keo aero pedálokkal 7.3 kg-ot nyom. Dowsett kerékpárjáról már közöltünk le korábban is egy cikket ITT, de vannak változások és új fotók is érkeztek, így érdemesnek éreztük egy galériában ezeket bemutatni. A csúcsdöntés eredményességéről a Külföldi hírek rovatban természetesen beszámolunk.

« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 ... utolsó »




Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések