Magyar hírek

« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 ... utolsó »
2018.06.10. - Van még néhány utolsó kiadó hely, a 2018.06.16.-án a Kis-Balaton körül megrendezésre kerülő Szabadics Ride céges kerékpáros csapatversenyre, ahol Hobby és Verseny kategóriában várják a 4-5 fős csapatok jelentkezését. Zalakarosról indulva a 33 km-es táv letekerése után, este egy impozáns fogadáson vehetnek részt a csapatok a hivatalos díjkiosztó ünnepségen a Hotel Mendan-ban! Minden információ és online jelentkezés ITT

2018.06.10. - Crosskovácsi 2018: valóságos sártengerben dőltek el a mountain bike maraton bajnoki címek Június 9-én szombaton került sor a mountain bike maraton szakág bajnoki címeinek eldöntésére. A férfiak között a sokszoros bajnok és háromszoros olimpikon Parti András (Waberer’s Trek Team), a hölgyek között az új generációt képviselő Schmidel Regina (Focus Team Hungary) volt a leggyorsabb a Nagykovácsi környékén kijelölt pályán, melynek talaját éjszaka óta áztatta – szinte folyamatosan – az eső. A maraton (MTB XCM) bajnokságot tavalyhoz hasonlóan Mátyus Attila csapata rendezte, a Crosskovácsi évek óta etalon a hazai versenyek között. Bár lehet, hogy sárosan nem a legkellemesebb pálya, de sok versenyző kedvence ez a maraton, főleg a kiszámítható európai körülmények miatt. Valószínűleg a borítékolhatóan rossz idő miatt az indulói létszám ma nem volt túl magas, de ami mindenkinek feltűnt, hogy a 71,5 kilométeres hosszútáv, a 49 kilométeres középtáv és a 29 kilométeres rövidtáv startja után a gyerekfutamban Magyarországon ritkán látható tömött sorokban sorakoztak a legfiatalabbak, s ez bíztató a sportág jövője szempontjából. A nők között a 49 kilométeres középtávon dőlt el a bajnoki cím, a címvédő Benkó Barbara több válogatott versenyzőtársával egyetemben szerbiai UCI-versenyen gyűjti az olimpiai kvalifikációs pontokat, így az itthon maradók jobb eséllyel táplálhattak bajnoki reményeket. A folyós, helyenként agyagos sár azonban rendkívül kiszámíthatatlanná tesz egy ilyen több órás maratonversenyt, mely során 1650 m szintkülönbséget kell leküzdeni, így senki nem mehetett biztosra. Az első éves felnőtt (illetve még U23-as) Schmidel Regina mégis mondhatjuk, hogy magabiztosan nyert 19 éves kora ellenére, ahogy nyilatkozatából is kiderül, elsősorban a sár volt ma a legnagyobb ellenfél: „Úgy éreztem a versenyt megelőzően, hogy Balázs Bea lesz a potenciális ellenfél, de már az elején sikerült elmenni Buzsáki Virággal (az U19 junior női győztes). Úgymond jól szórakoztunk, húztuk egymást, majd jött egy nagyon sáros, agyagos lefelé, ahol kénytelenek voltunk tolni a biciklit. Olyan szintű sár volt, hogy a kerekek beragadtak, nem forogtak, de még a hajtókarunk sem igazán. Itt elhagytam Virágot és sikerült az első helyen végigtekernem a versenyt. Nem mondanám, hogy eddig szerettem a sarat, de ma valahogy különösen jól ment, éreztem a kerékpárt, sokszor voltam közel hozzá, hogy elessek, de valamilyen csoda folytán mégis a bringán tudtam maradni. Nagyon örülök a bajnoki címnek, idén a fő célom az érettségi volt, de jövő héten végzek, és innentől a hangsúly a bringán, az Európa-bajnokságon és a világbajnokságon lesz U23-as korosztályban.” A férfiak hosszútávján teljesíteni kellett a középtáv nagyobb köre után a rövidtáv kisebb körét is, a 71,5 kilométeres penzum 2350 m szintkülönbséget tartalmazott. Ráadásul tovább kellett kint maradni a sárban, tovább gyilkolták az elemek a bringát, nem véletlen, hogy rengeteg technikai probléma adódott és megszaporodtak a kiállások is. A győztes Parti Andrásnak is többször meg kellett állni szerelni, eközben mai legfőbb ellenfele, Szatmáry András (Cube-Csömör) kétszer is meg tudta előzni. Parti azonban nem hagyta magát ellentmondást nem tűrő tempóban előzött vissza, még akkor is, ha közben szenvedett a szemét elvakító sárszemcsék miatt. A Waberer’s Trek Team versenyzője így foglalta össze a ma történteket: „A rajttól kezdve jól haladtam, de ésszerűen beosztva az erőt. Adódott pár technikai malőr, a dropperem nem oldott rendesen, lecsúszott (valószínű nem húztam meg eléggé a bowdent, ami kicsúszott). Miután először megálltam szerelni, elkezdődött a vesszőfutás… Le kellett venni a szemüveget is, mert nem láttam semmit az összegyűlt sártól. Ettől kezdve azonban egyre jobban telement a szemem sárral, az életemért küzdöttem lefelé, hogy ne essek el, mert alig láttam. A vége felé már teljesen „no kontroll”-ban mentem, begyűlt a sár a szemembe, szó szerint fájt nyitva tartani… Mellesleg még egyszer meg kellett állni húzni a bowdenen, miközben kétszer meg is előzött Szatmáry Andris, de mindig visszaküzdöttem magam. Nem mondom, hogy ez volt életem legkönnyebb versenye, ezért most nagyon meg kellett dolgozni és a körülmények is elég kemények voltak. Ennek ellenére örülök, mert a maraton bajnoki cím, presztízs, szeretek itthon versenyezni. Nyilván az első számú cél az olimpiai kvótafutás, azért is akarok még holnap elmenni egy olyan versenyre Szlovákiába, ahol tudok világranglista pontokat szerezni, de ez után a kemény verseny után meggondolom még az indulást, először használható állapotba kell hozni magam…” Az elit nő és férfi kategórián kívül utánpótlás és master kategóriákban is bajnokokat avattak ma, minden futam és kategória eredménylistája megtalálható a letölthető dokumentumban!

2018.06.08. - Kistérségi együttműködés keretében újabb útszakaszokkal bővítette, egyben vasúti közlekedéssel is elérhetővé tette a Pilisi Parkerdő Zrt. a Pilis Bike erdei kerékpáros útvonalhálózatot. A kesztölci és a piliscsévi önkormányzat, a helyi civil szervezetek és az erdőgazdaság együttműködése nagy jelentőségű a Pilis keleti oldalán fekvő települések turisztikai vonzerejének növelése szempontjából is. Új erdei kerékpáros útszakaszokat nyitottak meg Kesztölc és Piliscsév, valamint Pilisszántó között, így összesen már 350 kilométeresre bővült a 2016-ban létesített Pilis Bike erdei kerékpáros úthálózat. A családok, túrakerékpárosok, és kerékpáros sportolók számára egyaránt jó lehetőségeket kínáló útvonalak eléréséhez új „Parkolj + Bringázz!” parkolóhelyet is kialakítottak Kesztölcön, így 10-re nőtt a hálózatba kapcsolt autós megállók száma. A kezdeményezés fontos újdonsága, hogy két, immár vasúttal is elérhető kiindulópontot is kialakítottak, egyet Piliscsaba-Klotildligeten, egyet pedig Piliscséven. Mivel az érintett vasútvonalon kerékpárral is lehet utazni, lehetővé vált az erdei kerékpáros túraútvonalak tömegközlekedéssel történő megközelítése. Az ünnepélyes átadón köszöntőt mondott dr. Völner Pál, a térség országgyűlési képviselője, Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos, Vöröskői István, Kesztölc polgármestere, Pénzes Erzsébet, a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség elnökségi tagja, továbbá Nyírő András, a kezdeményező Virágzó Kesztölc Egyesület elnöke. „Példaértékű az a helyi szintű összefogás, ami a mostani fejlesztést elindította, és lehetővé tette. A civil szervezetek aktív tevékenysége szerencsésen találkozott a kesztölci és a piliscsévi önkormányzat, valamint a projektgazda Pilisi Parkerdő együttműködési szándékával. A konstruktív partnerségnek köszönhetően fontos hálózatfejlesztést hajtottunk végre, az átadott új útszakasz, és az új kiindulópontok hídként kapcsolják össze az egymás melletti turisztikai látványosságokat és magukat a településeket is. Mindez komoly fejlődési lehetőséget jelent a térség idegenforgalmában is, a vasúti közlekedés elérhetővé tétele pedig a praktikum mellett fontos fenntarthatósági üzenetet is hordoz, hiszen a tömegközlekedés használata csökkenti az erdőkre nehezedő légszennyezés mértékét – mondta az átadón Zambó Péter, a Pilisi Parkerdő Zrt. vezérigazgatója. Az utóbbi évek kutatásai rámutattak, hogy a Pilisi Parkerdő kirándulóhelyeit egyre többen keresik fel kerékpárral: évente 1,5 millió biciklis látogatási alkalmat regisztrál az erdőgazdaság. Az újonnan megjelenő igényekre válaszul alakította ki a Pilisi Parkerdő Zrt. a Pilis Bike erdei kerékpáros útvonalhálózatot, amely a mostani bővítés eredményeként 350 kilométernyi bejárható erdei utat kínál a Pilisben, a Visegrádi-, és a Budai-hegységben, összesen tíz parkolóval, és két vasúti csatlakozási ponttal. A hálózat részét képezik a terepen elhelyezett térképes információs táblák is, amelyeken összesen 34 darab, különböző nehézségű túrát javasolnak az erdészek. A táblákon egyben felhívják a figyelmet az erdei kerékpározás szabályaira és etikájára, hogy az erdőt látogató gyalogos, lovas és kerékpáros túrázók egymás igényeire tekintettel, az erdő értékeit közösen megőrizve szervezzék kirándulásaikat. Természetesen az útvonalak szabadon variálhatók, de aki először indul a térségbe kerékpározni, azok számára könnyebbség a szakemberek által összeállított útvonalak bejárása. A „Parkolj + Bringázz!” pontok, és az onnan induló javasolt túrák megtekinthetők a parkerdo.hu oldalon, a terepen pedig információs táblák, és számozott jelzések segítik a tájékozódást.

2018.06.07. - VeloClass Velence néven kerékpáros klub alakult Velencén, amelynek első igazolt versenyzője a nemrégiben 200 méteren országos pályakerékpáros csúcsot tekerő Szalontay Sándor.

2018.06.04. - Ezúton is értesítünk Benneteket, hogy a 2018.06.16-17.-én megrendezésre kerülő MAPEI Tour de Zalakaros vasárnapi napjának különböző futamaira (137 km-es Bianchi maraton, 60 km-es középtáv és 33 km-es Karos-Spa családi túra) a kedvezményes, internetes előnevezés (mely ajándék pólót is tartalmaz) 2018.06.05.-én 23.59-kor zárul. A nevezési díjat rendezheted átutalással vagy a nevezésnél azonnal, bankkártyás fizetéssel is! Csak azokat az előnevezéseket tudjuk elfogadni, akik a fenti időpontig a nevezési díjat is kiegyenlítik. Kérjük azokat, akik korábban beneveztek, de még nem fizettek, a fenti időpontig rendezzék a hátralékot (vagy mondják le nevezésüket), ellenkező esetben a helyszínen kell majd újra és drágábban nevezniük és az előnevezőknek szóló póló sem lesz nekik. A szombati futamokra (ingyenes Zobori Kalandpark gyerekverseny, Szabadics Ride céges csapatverseny) az online nevezési felület még néhány napig elérhető lesz, de a névre szóló rajtszámokat már nem tudjuk megoldani 06.05. utáni nevezést követően. Minden futamról minden információ megtalálható itt: www.tourdezalakaros.hu És ne feledjétek, a maraton nevezői között kisorsolunk egy utat a Tour de France-ra is. Bővebben erről ITT

2018.06.04. - Repülőgép a mezőny fölött A Tour de Hongrie még sosem jutott el ennyi emberhez: a tervek szerint a 2018-as Magyar Körverseny minden szakaszáról két-két és fél órás élő közvetítést, a kontinens népszerű sportcsatornáján pedig csaknem egy órás összefoglalót láthatnak majd a televíziónézők. Tudtad, hogy amikor leülsz a televízió elé, hogy megnézz egy kerékpárversenyt, hányan dolgoznak a szórakoztatásért? Felsorolni is nehéz lenne. Ide sorolhatjuk a szervezőket, a helyszíneket, kordonsorokat felépítő munkásokat, a helyszíneket üzemeltető közreműködőket, az útvonalbiztosításban segédkező rendőröket, motorosokat, polgárőröket, önkénteseket, a karavánban tevékenykedő csapatkísérőket, orvosokat, versenybírókat, egyéb segítőket, s természetesen magukat a kerékpárosokat is. De ez még nem minden! Ahhoz, hogy minderről tudomást szerezzen a felsoroltakon kívül más is, szükség van a média szereplőire is, a riporterektől, újságíróktól kezdve egészen a repülőgép pilótáig több tucat emberre. Ezúttal a televíziós közvetítésekre fókuszálunk. Figyelem, nagy összegek jönnek! Vagyis inkább mennek. Egy országúti kerékpárverseny televíziós közvetítése ugyanis rémesen nagy summát követel, természetesen a felvetődő igényeknek megfelelően szerepelhet egyre több – vagy kevesebb – nulla a végső számlán. A Tour de Hongrie esetében nyugodtan elárulhatjuk: az élő televíziós közvetítés és a kontinentális televíziós csatorna programjába kerülés mindösszesen több forrást igényel, mint a hatnapos rangos nemzetközi verseny összes egyéb kiadása… Kinyitni egy jó sört, bekapcsolni a tévét és ledőlni a fotelbe csak másodpercek kérdése. Élvezni a versenyt, csodálni a tájakat és szurkolni a szökevényeknek sem tűnik sokkal bonyolultabbnak. De vajon mi áll a háttérben, mennyi munka szükségeltetik ahhoz, hogy ezt az életérzést megkapjuk? Az első Tour de France egy kis falucska, nevezetesen Montgeron egyik kávézója elől indult. A korabeli beszámolók szerint a versenyzők feltették a rajtszámaikat és nekivágtak a távnak. Sokan legközelebb csak a sárga újság másnapi híreiből értesültek az eredményekről. Hatvan éve a képernyőn Egy századdal később a Tour – a labdarúgó világbajnokság és az olimpia mögött – már a harmadik legnézettebb sporteseménynek számít. Hatvan esztendővel ezelőtt adta a televízió először a viadalt, akkor minden egyes etapról öt percnyi kis állóképes anyagot sugároztak. Manapság akár egy teljes szakasz élőben a képernyőre kerülhet. S hogy hogyan? A technikusi központ, az úgynevezett „technikai zóna” minden esetben a befutó mellett kerül kiépítésre. Számos adókocsi, generátor és végeláthatatlan kábelhalmaz jellemzi a környéket. A közvetítéshez több vezeték nélküli kamerát használnak, amelyeket speciális felépítésű motorokon használnak a kameramanok. Ezen felül egy vagy két helikopter is pásztázza a mezőnyt,s ma már nem lóg ki az operatőr a nyitott ajtón, mint a hőskorban, hanem speciális, a helikopter aljára vagy oldalára felszerelt kamera veszi a képet. Kamerából sosem elég: a rajtnál és a célnál is több fixen elhelyezett kamerát is találunk, és természetesen akadnak még gyalogosan mozgó kamerások is különféle feladatokkal. Nagy Hatótávolságú Rendszer Az egész eseményt a „Nagy Hatótávolságú Rendszer” segítségével kapcsolják össze. A motorosok és a helikopterek által készített képek egy vagy két, átjátszóállomásként funkcionáló, 3000 és 8000 méter között repkedő repülőgépre jutnak. Ezek a gépek értelemszerűen a verseny felett köröznek, ám nincs egyszerű dolga a pilótáknak, hisz a turbulencia miatt korántsem mindegy, hogy mekkora köröket írnak le. Ha az időjárás rosszra fordul, akkor megpróbálnak a gépek lejjebb ereszkedni (ezért van az, hogy sokszor, akad, vagy nem jön át a jel). Ezek a jelek, utána a kettő esetleg három helyen elhelyezett átjátszó kamionokba jutnak – általában ezekből egy-egy ott van, ahol a sprinthajrá vagy időfutamnál az ellenőrző pontok. Az ide beérkező jelet feldolgozzák –vágják, alámondják, feliratozzák és így tovább... – aztán egy mikrohullámú rendszer segítségével továbbítják, végül egy csaknem ötven méteres antenna az, amely a műholdra lövi a jelet. Ezt az antennát látjuk általában a nagy versenyeken a hegyi befutóknál. Természetesen egy-egy kisebb verseny közvetítéséhez nem kell ennyi minden. A Tour de Hongrie versenyét például az elmúlt két évben a fentinél egyszerűbb és olcsóbb módon – de nem sokkal kisebb stábbal – próbáltuk a képernyőkre varázsolni, de a magasabb szintre lépés követelményei már ezen a téren is jelentkeznek, vagyis 2018-ban már olyan nemzetközi stáb dolgozik majd a közvetítések megvalósításán, amely a világ legnagyobb körversenyein is évről évre bizonyít.

2018.06.04. - A Kőbánya Cycling Team 10 UCI-ranglistapontot hozott el a 2.2 kategóriás Bihari-Körversenyről, miután Alberto Marengo hatodik lett összetettben! A kőbányai gárda Czéh Balázs, Istlstekker Zsolt, László Attila, Lóki Bence, Móricz Dániel, Rostyslav Zhukovsky összeállításban vágott neki a háromnapos romániai versenynek, melynek minden szakasza Nagyváradról startolt, és a pádisi hegyi befutó kivételével a cél is a főtéren volt kijelölve. Ismét nagyon színvonalas viadalon vehettünk részt, többek között az olasz Pro-Continental besorolású Androni, több erős kontinentális csapat, magyar részről pedig a debreceni DKSI társaságában. Szintén magyar vonatkozás, hogy a verseny UCI-bírója Törzsök Zsolt volt. A első szakaszon - Nagyvárad körül megtéve egy 180 kilométeres kört - olasz légiósunk, Alberto Marengo a biztató 12. helyen végzett az olasz Matteo Malucelli mögött. Sajnos balszerencse is történt, László Attila a mentőben kötött ki, de törés nélkül megúszta a bukást. Chéh Balázsnak sem sikerült értékelhetően befejezni a napot. A második napon két félszakaszt kellett teljesíteni, délelőtt 80 kilométer végén hegyi befutó várta a mezőnyt a Pádis-fennsíkon, ahol ismét andronis siker született a kolumbiai Ivan Ramiro Soza révén. Alberto remekül hajrázott, nyolcadik lett, amivel összetettben is ezt a pozíciót foglalta el. Az esti két kilométeres nagyváradi időfutamon sem változott a helyzet, maradt az UCI-pontot érő összetett helyezés. A harmadik etapon 170 kilométer volt a penzum Nagyvárad körül, a táv kétharmadánál egy 500 méter magas heggyel. A szakasz során végig erős, néha orkánszerű szél volt és zivatar is áztatta az utat. Alberto kezdeményező volt, a lejtmenetben a nedves úton maximális tempót diktált, aminek eredményeképpen többen hátul maradtak ellenfelei közül. Nagyváradig óriási volt a tempó végig, de Albertónak sikerült megjönni a 30 fős első sorral, a 20. lett Riccardo Stacchiotti mögött, így összetettben két helyet tudott javítani. Összetettben végül a kolumbiai Soza nyerte a Bihari Körversenyt, Alberto Marengo 6. lett 1:34 perc hátránnyal, amivel 10 UCI pontot gyűjtött a Kőbánya Cycling Team-nek. A csapatból Rostyslav Zhukovsky 36. lett 9:50 p hátránnyal, Móricz Dániel a 46. 12:10 p hátránnyal, Istlstekker Zsolt 85. (35:29 p.h.), Lóki Bence 98. (47:52 p. h.)

2018.05.31. - Lovassy Krisztián 6. helyet szerezte meg Moszkvában CL1-es pályaversenyen. A 90 körös, 30km-es pontversenyen 65 indulóból 33 orosz versenyző állt rajthoz. Filutás Viktor sajnos nem jutott tovább. Krisztián a döntőben körelőnyt szerzett, majd a véghajrát is megnyerte, ezzel 31 pontott gyüjtött. A versenyt az orosz Lev Donov nyerte 38 ponttal. 53km/h átlaga lett a futamnak. Szalontay Sándor a tegnapi 200m-es országos csúcs után ma már a legjobb 8 között versenyzett. Az egy-egy elleni futamokban a 4 közé jutásért kikapott eg litván versenyzőtől, majd a helyosztón a 8. helyen végzett. Pénteki napon keirinben áll még rajthoz Sanyi.

2018.05.30. - Szalontay Sándor hatalmas idővel új magyar rekordot futott a GP moszkva (UCI CL1-es verseny) 200m es selejtező futamában. Ideje 9.672 mely 74,442km/h. Sanyi a 8. legjobb idővel jutott tovább! Az eddigi rekordja 9,997 volt. Mindkét futamát nyerve jutott a holnapi döntöbe a legjobb 8 közé. Lovassy Krisztián olimpiai versenyszámnak számító omnium futamban indult, ahol 9.helyet szerezte meg. További képek: www.facebook.com/pg/velohu/photos/

2018.05.29. - Történelmi magyar siker a Kis Békeversenyen, Csehországban Május 25-től 27-ig rendezték a Lanskrounban a haladó fiúk és serdülő lányok egyik legnagyobb európai több szakaszos megmérettetését. A 4 etapból álló versenyen összesen 11 magyar versenyző indult: Bán Benedek, Hancz Tamás, Majoros Dávid, Magyar Gergő, Nagy Gréta, Pakot András, Pál Zsombor, Sági Fanni Lili, Szabó Csongor, Vas Barnabás, Vass András. Az utolsó szakaszig kitartott minden versenyző, és a kezdő U13-as fiúk és dicséretet érdemlően végighajtották a könnyűnek egyáltalán nem mondható versenyt. Kiemelkedő eredményt Magyar Gergőtől, a Győri atlétikai Club versenyzőjétől vártunk, miután már idén többször bizonyított. Célja mindenképpen az összetett dobogó volt, amiről sajnos másodpercekkel, de éppen lecsúszott, így végül az összetett 4. helyet szerezte meg. Ez így is történelmi sikernek számít, hiszen a verseny csaknem 50 éves története során soha magyar kerékpáros nem ért még el ilyen sikert. Érdekességként még az is megjegyzendő, hogy az első 7 helyezett időhátránya mind 1 percen belül maradt a versenyben vezető sárga trikóstól.

2018.05.27. - Május 25. és 27. között a csehországi Nové Mestóban folytatódott a 2018-as hegyikerékpáros világkupa-sorozat. A magyar színeket Benkó Barbara (női elit), Parti András (férfi elit), Dina Márton (férfi U23) és Valter Attila (férfi U23) képviselték.

2018.05.27. - A tradíciókhoz hűen a Pálinkás Csaba háztömb körüli, villanyfényes kritériummal zárult a 44. Alisca Bau Gemenc Nagydíj, melyet az olasz Alessandro Pessot (Team Friuli) nyert meg.

2018.05.26. - A cseh Alois Kankovsky (Elkov-Author) nyerte a 44. Alisca Bau Gemenc Nagydíj utolsó szakaszát, összetettben a szlovén Rok Korosec (My Bike-Stevens) győzött, a legjobb magyar a hetedik helyen záró Kusztor Péter (My Bike-Stevens) lett.

2018.05.25. - A szlovén Rok Korosec (My Bike-Stevens) nyerte a 44. Alisca Bau Gemenc Nagydíj első mezőnyszakaszát, csapattársa Kusztor Péter legjobb magyarként az előkelő hatodik helyen zárt, mialatt a cseh Michael Kukrle (Elkov-Author) megőrizte összetettbeli vezetését.

2018.05.24. - Pelikán János személyében egy magyar kerekes is dobogóra állhatott a 44. Gemenc Nagydíj szekszárdi prológja után. A legjobb időt a cseh Michael Kukrle (Elkov-Author) szerezte meg mindössze egyetlen másodperccel megelőzve az osztrák My Bike-Stevens kontinentális csapatának légiósát, így ő húzhatta fel az összetett első helyezettjének járó sárga-kék trikót.

2018.05.21. - 23. helyet hozott el a Kőbánya Cycling Team a Balti Körversenyről Kontinentális csapatunk, a Kőbánya Cycling Team az ötnapos Balti Körversenyen vett részt Lengyelországban, ahol olasz légiósunk, Alberto Marengo az előkelő 23. helyet szerezte meg összetettben. A verseny nem kezdődött jól, sajnos az előző hétvégén rendezett norvég kupafutamon Erik Vevatne Øverland kulcscsonttörést szenvedett így a Stubán Ferenc sportigazgató által dirigált csapat az Alberto Marengo, Lovassy Krisztián, Czéh Balázs, Lóki Bence, Bernárd Bendegùz, és Bjørnar Vevatne Øverland összeállításban érkezett meg a Balti-tenger partjára. Az UCI 2.2 kategóriás Baltyk- Karkonosze Tour-on kemény mezőnyben kellett helytállni, többek között a múlt hétvégi V4 Kerékpárversenyen brillírozó CCC Sprandi Polkowice és az ugyancsak Pro Continental besorolású orosz Gazprom-Rusvelo is rajthoz állt. A Balti Körverseny egy 173 kilométeres szakasszal kezdődött, az ötnapos verseny első etapján Kołobrzeg és Trzcianka között komoly tempót diktált a nemzetközi mezőny, a hivatalos statisztika szerint 45 km/h fölötti átlaggal. A győzelmet egy négyfős szökés élén a német Fabian Schomair (Team Lotto - Kern Haus) szerezte meg. A Kőbánya Cycling Team-ből Alberto Marengo a 62., Bjørnar Vevatne Øverland a 75., Lovassy Krisztián a 98. helyen ért be a főmezőnnyel 21 mp hátrányban, Bernárd Bendegùz a 109. helyen 46 mp hátránnyal, míg Lóki Bence a 152. helyen 2:41 perc hátránnyal. Czéh Balázs nem fejezte be értékelhetően az 1. szakaszt. A 2. etapon továbbra is 45 km/h fölötti átlag jellemezte a Baltyk-Karkonosze Tour-t, a második napon Zb±szynek városa körül kellett teljesíteni 121 kilométert. A sík terepen ismét nagy tempóval száguldott a két Pro Continental csapattal is megerősített mezőny. A német Jeremy Lendowski sprintbefutón nyerte a versenyt a városi körözés végén, a Kőbánya Cycling Team-ből mindenki beérkezett, a legjobb helyen az olasz Alberto Marengo, aki 17. lett. Bjørnar Vevatne Øverland a 65., Lovassy Krisztián a 70. helyen érkezett a győztessel azonos idővel, Bernárd Bendegùz a 145. lett 45 mp hátránnyal, míg Lóki Bence a 151. helyen ért célba 3:03 perc lemaradással. A 3. szakaszt Kożuchów és Kowary között 164 kilométeres távon rendezték, immár emelkedőkkel a táv utolsó harmadában. Már.a szakasz elején 50 km/h-s tempóval haladt a mezőny a szűk, helyenként kockaköves utakon, az oldalszélben az út szélére is többször leugrottak a legerősebb csapatok. Végül egy ötfős szökés alakult ki, akiknek sikerült is hazaérni a német cyclocross sztár, Philipp Walsleben vezetésével. Az emelkedőkön végleg szétszakadt a mezőny, mintegy harminc- negyven fő maradt elöl. A Kőbánya Cycling Team-ből Alberto Marengo, Lovassy Krisztián és Bjørnar Vevatne Øverland is ebben a bolyban jött, végül Alberto a 18., Krisztián a 27., Björnar az 55. helyen végzett. Bernárd Bendegùz és Lóki Bence 18:40 perc hátránnyal a 137., illetve a 133. helyen érkeztek. A 4. etap egy 11,6 kilométeres hegyi időfutam volt, mely során ismét Alberto Marengo teljesített a legjobban, a 34. helyet szerezte meg a győztes lengyel Mateusz Taciak mögött, 2:40 perc hátrányban. Bjørnar Vevatne Øverland a 65. lett (3:52 p. h.), Lóki Bence a 82. (4:15 p. h.), Bernárd Bendegùz a 90. (4:44 p. h.), Lovassy Krisztián pedig a 124. (6:32 p. h.). Sajnos Krisztián a rajt utáni 300 méteres macskaköves szakasz végén defektet kapott és kísérőautó hiányában közel 8 kilométert ment felnin, amíg a neutrálautótól kereket kapott. Az 5. szakaszon egy kemény hegyi körözéssel zárult a 26. Balti Körverseny, mely során a Kőbánya Cycling Team-ből ismét Alberto Marengo érte el a legjobb eredményt 21. helyével, 4:45 perc hátrányban a győztes lengyel Mateusz Taciak (CCC Sprandi Polkowice) mögött. Bár a táv csak 120 kilométer volt, a Piechowice térségében kijelölt hegyi körben hétszer kellett teljesíteni egy emelkedőt, a mezőny ennek megfelelően hamar darabjaira szakadt. A 40 km/h-s átlag ilyen terepen nagyon komolynak számít, a lengyel CCC csapata még az összetett győzelemre is megpróbált rámenni, de a hegyi időfutamot is megnyerő Taciaknak meg kellett elégednie az összetett második hellyel, a dobogó harmadik fokára csapattársa, Pawel Cieslik állhatott, míg az ötnapos UCI 2.2 kategóriás Baltyk - Karkonosze Tour győztese a többszörös német cyclocross bajnok Philipp Walsleben lett. Az 5. etapon a Kőbánya Cycling Team-ből Lovassy Krisztián a 33. helyen végzett 7:31 perc hátránnyal, Bjørnar Vevatne Øverland 62. lett ugyanennyi időkülönbséggel. Bernárd Bendegùz és Lóki Bence sajnos nem tudta értékelhetően befejezni a zárószakaszt. Az összetettben Alberto 23. lett (8:40 perc hátrány), Björnar 50. (12:38 p. h.), Krisztián 63. (15:18 p. h.). Jövő héten a Kőbánya Cycling Team Magyarországon áll rajthoz az UCI 2.2 kategóriás Gemenci Nagydíjon, szívesen látjuk Szekszárdon a szurkolókat!

2018.05.20. - Május 18. és 20. között a németországi Albstadtban folytatódott a 2018-as hegyikerékpáros világkupa-sorozat. A magyar színeket Benkó Barbara (női elit), Parti András (férfi elit), Palumby Zsombor (férfi U23), Dina Márton (férfi U23) és Valter Attila (férfi U23) képviselték.

2018.05.18. - 2016-hoz hasonlóan 2018-ban is a DKSI Debreceni Kerékpáros Sport és Szabadidős Ifjúsági Egyesület rendezésében kerül sor Magyarország Időfutam Országos Bajnokságára, a Magyar Kerékpáros Szövetség felkérésével és Bocskaikert Önkormányzatának támogatásával. A futamokra minden igazolt és amatőr kategóriában 2018. június 28-án kerül majd sor (csütörtök), a 354. sz. út, 35. sz. főút és a 4. sz. főút közötti 11 km hosszú szakaszán. Jelzett úton aznap délelőtt 9 és délután 16 óra között teljes útzár lesz érvényben. A különböző korcsoportok versenye 6, 10, 15, 19 ill. 38 km-en zajlik majd, a táv szerint 1 vagy több fordítóval. A versenyközpont Bocskaikert község szélén lesz. A versenyre az országúti kerékpározás időfutam számának legjobbjait várjuk az ország minden tájáról! Nevezni a versenykiírásban szereplő linken június 1-től lehet majd. Versenykiírás a letölthető dokumentumok közt.

2018.05.13. - A következő hetekben beindul a mountain-bike cross-country világkupa nagyüzem, előbb Albstadtban majd Nove Mestoban küzdenek a hegyikerékpárosok a VK pontokért, köztük egy magyar kontingens is. A mai napon a Salzkammergut régióban, azon belül is az obertrauni bringaparkban és környékén rendezték a VK-k előtti utolsó nagy felkészítő versenyt, mely kiemelt kategóriásként (HC) szerepel az UCI naptárában. Ennek megfelelően bombaerős mezőny érkezett a sógorokhoz, ahonnan egy fantasztikus női ezüstéremmel távozhattunk. A női elit kategóriában csak a korábbi EB győztes és többszörös VB érmes ukrán Yana Belomoina győzte le Benkó Barbarát a másfél órás futamon, mindössze 33 másodperccel. Az ötkörös versenyen Barbi olyan neveknek osztott ki perceket (!), mint Ferrand-Prevot, Lechner és Wloczhlowska, akik mind a női élvonalba tartoznak a világkupákon is. A junior lányoknál hazai siker született Laura Stigger révén, aki agyonverte a mezőnyt, hiszen a másodiknak is 4 (!) percet adott. Itt Buzsáki Virág lett a 6., Vas Kata Blanka pedig a 9. kettőjük között két és fél perc különbség volt. Az U15-ös fiúknál csak Lőrincz Benedek képviselte a nemzetet, aki tisztesen helyt állt hetedik helyével és 2 percen belüli különbséggel az olasz győzteshez képest. A junior fiúknál Syilvester Balázs körhátránnyal 67. lett, míg Fetter Erik három defektet kapott és nem tudta befejezni a versenyt. A férfi és női U23-as korcsoportban és a férfi elitben nem volt hazai induló.

2018.05.12. - A cseh Frantisek Sisr (CCC Sprandi Polkowice) borzasztó küzdelmes 168 kilométert követően nyerte a legnagyobb magyar egynapos klasszikust, a V4 Kerékpárversenyt. A V4 Kerékpárverseny idén a záróeseménye volt a Visegrádi Négyek tagországai által rendezett egynapos kerékpárversenyeknek, a szlovák-, a cseh- és a lengyel nagydíjak után a Pannonhalmi Bencés Főapátsághoz vezető meredek emelkedőn dőlt el ki a leggyorsabb a magyar fordulón.

« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 ... utolsó »




Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések