Technikai hírek

« első ... 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 »
2008.11.09. - Annyira más, hogy talán nem is kerékpár. A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) például régóta nem ismeri el a fekvőbringákkal futott sebességrekordokat, pedig a burkolt változatokkal bőven száz fölött lehet hajtani vagy éppen tartósan nyolcvannal haladhatunk. No persze nem én. Az alábbiakban arról olvashattok, milyen a reku-érzés kezdőként.

2008.11.06. - Elől hátul 150mm. Ennyivel garázdálhodhatsz, ha a Teocali-t választod. Előző cikkeinkből már megtudhattad, hogy ennyi rugóúttal enduro bringának nevezzük a montit. Kinézetében, és súlyában a legkeményebb bevetésekre is alkalmasnak látszik. De mégsem arra az igazi, ellenben megvan a maga világa, melyben kiváló. Olvass tovább és megtudod, mi rejlik a függöny túloldalán!

2008.11.06. - Keményen dolgoznak a Tajvani srácok is és igyekeznek kitörni a rájuk erőltetett skatulyából, megmutatni a bringás világnak, hogy a Suntour nem csak trekking villákat és középkategóriás telókat tud gyártani. Igaz, ez az igyekezet nem új keletű, hiszen hosszú évek óta kaphatók a felsőkategóriás modellek, melyekkel van, hogy egész szép babérokat sikerül learatni. Ott volt például jó öt éve az ULR 2 villa: egybeöntött magnézium külső szár, titánrugó, nyílt olajfürdő, tárcsa és V-fék konzol, mindez 1,6-1,7 kg-os csomagolásban. Akkor úgy tűnt, a cég nagyon jó úton jár a siker felé, de csalódnom kellett, mert a sikert hozó receptet elnyelte a süllyesztő, és teljesen más irányba indult el az XC villák fejlesztése.

Teszt: Neuzer Lightning Double2008.11.04. - Úgy tűnik a Neuzer Kft. Hobbi/sport XC kerékpárjai továbbra is dacolnak a viharos időjárással: a Storm, a Tempest és a Thunder után becsapott a villám, vagyis inglisül Lightning. Annyi biztos, hogy sárnak bőven van hely a villaszárak között, a Michelin Country Trail nem szedi össze a trutyit bütykei között, a fékeket pedig bőven „túlméretezte” a tervező, a Deore 535 hidraulikus tárcsafékek még egy kétszer ilyen drága bringa szettjéből sem lógnának ki. Az alkatrészcsalád fő darabjai szintén strapálható Deore cuccok, mi kell még? Irány az erdő, bármikor, a bringán nem fog múlni…

Teszt - Merida S-Presso 500D - A mindenes2008.11.04. - Az S-Presso család a Merida válasza a sportos városi bringák trendjére. Eddig a városi gépek mindegyikét a klasszikus vázforma, komfortos, felegyenesedett üléspozíció, hajlított kormány, és a széles nyereg jellemezte, így aki haladósra akarta venni a formát, annak másfelé kellett keresgélnie. Viszont rengeteg ember van, aki nap, mint nap bringával megy dolgozni, az ügyeit intézni, esetleg futárként száz kilométert hajt a városban, így nekik olyan bringára van szükségük, ami sportos üléspozíciót, hatékony hajtást és fékeket kínál, de nem feltűnő, így kevésbé vonzó a serényen tevékenykedő tolvajok számára, mint egy mega-bling országúti, MTB, vagy fitneszgép. Az S-Presso a Speeder fitnesz család közeli rokona, matt fekete álcázással, amit még a vázmatrica sem tör meg, hiszen az mindössze annyiban különbözik a váz homogén matt tömegétől, hogy fényes.

2008.11.04. - Újabb elektronikus kiegészítővel rukkolt elő a Shimano a nemrég debütált Di2 Dura Ace szetthez. Az új fékváltókarokat triatlon és időfutam kerékpárokra szánják, hogy a sportolóknak ne kelljen átfogni a kormányon váltás közben. A kormányról és a kormánytoldalékok végéről is lehetővé válik a sebességek kapcsolása. Versenyeken így időt lehet megtakarítani és jobban koncentrálhat a sportoló a teljesítményére.

2008.10.31. - Fun – vagyis poénos, mókás és ennél sokkal-sokkal több a Corratec talán legextravagánsabb modellje. Nem is épülhetett volna más vázra, mint a német márka védjegyének számító Superbow-ra, fehér felnikkel, hidraulikus tárcsafékekkel, igényes felszereltséggel. A Superbow Fun évek óta egyesíti a különleges külsőt a sportos teljesítménnyel. A 2008-as modellt próbáltuk.

2008.10.31. - Tisztelt Hölgyeim és Uraim. Íme megérkezett. Mongoose legveszedelmesebb ezévi gépezete, a Rogue. A névválasztást teljes mértékig megértem, mivel nem egy országúti kerékpárról beszélünk, így a „gazfickó” szerintem megfelelő eme darabnak. Viszont megjelenése nem épp gazfickós: a sötétszürke s fekete átmenetezett fényezés roppant sokat emel eme jármű tekintélyén. Vagy tán ők már a magasabb rendű, magasabb posztú gengszterekre hajaznak s így lett a mi kis csavargónk ily szép. De ezt már nem tudhatjuk meg, viszont minden mást igen!

2008.10.09. - Sok „gramm-mániás” számára manapság már nem kihívás egy bicajt egyszerűen katalógusból összeépíteni. Ha az ember igazán exkluzív, egy 5kg alatti, még használható kerékpárt szeretne összeállítani, ahhoz elsősorban a megfelelő anyagi háttérrel és nem csekély munkaidővel kell számolnia, persze a „rekord projektek” megvalósításához nem árt a különböző alkatrészeket gyártó cégek vezetőivel is jó kapcsolatot ápolni. Ha ez mind összeáll, és ehhez még egy jó adag elhivatottság és őrültség is társul, akkor realizálhatók az ilyen és ehhez hasonló kerékpárok.

2008.09.22. - Volt már kezemben az év elején megjelenő magyar nyelvű BBB katalógus tele rengeteg bringás kiegészítővel, de mégis lenyűgöző volt élőben látni, egyszerre, egy helyen, mennyiféle terméket kínál a hárombetűs gyártó. Mintha csak egy jól felszerelt bringaboltban járnánk, ahol egy idő után feltűnik, hogy minden termék ugyanazt a logót viseli… A BBB termékeket, csakúgy, mint a Continental gumikat idehaza a Pacyfic Cycles Kft. forgalmazza. Az alábbiakban e két márka néhány újdonságáról számolunk be nektek, a termékek pedig már a hazai viszonteladóknál is elérhetők!

2008.09.19. - Egy 24 órás verseny nem egyszerű kihívás, aki ott volt úgyis tudja, aki nem, próbálja ki egyszer. Próbára teszi a kondit, a szellemet, az egymás iránti elkötelezettséget és a technikát. Most az utóbbi témáról lesz szó, konkrétabban a világításról.

Teszt: Gepida Asgard Pro2008.09.19. - Már ismerősként szállhattam ismét az Asgard nyergébe, hiszen az Áprilisi számban a család alapmodelljét volt szerencsém kipróbálni. A pro modell szerencsére mentes a kistestvér hiányosságaitól – legalábbis az alkatrészek összhangját, minőségét tekintve – sehol sem lóg ki a lóláb.

Teszt: Gepida Asgard Team2008.09.19. - A Gepida régóta jól csengő márkanév hazánkban. Szinte egyidős a hazai montizással. Ezt mi sem bizonyítja jobban, minthogy az első rajtszámomon ’93-ban már olvasható volt ez a felirat és akkoriban Ottó Józsi és Dezső Sanyi ezzel a márkával nyerték a versenyeket. Talán a ’90-es évek vége felé egy kicsit eltűnt, de az utóbbi években igen progresszív a termékfejlesztés mind az országútik, mind a montik terén. Ezt mi sem bizonyítja jobban, minthogy a hazai márkák közül egyedülállóan mind az országúti mind az MTB csúcsmodelljük karbonvázra épül. Hoppá! Volt már CrMo, alu és titánvázam is, de karbon még soha. Ez igazán felcsigázta az érdeklődésem.

2008.09.18. - Ha fülledt meleg van a városban, a rakpartokat ad-hoc módon lezárják, a combinók légkondijai pedig 15 fokos levegőt fújnak, akkor jön igazán jól az email, hogy be kellene ugrani egy fitness trekking tesztbringáért. Így hát a délutáni együtt izzadok a többiekkel a tömegközlekedésen című tragikomédia kellemes bringatúrává alakult, tekintve, hogy 70km-re lakom a munkahelyemtől. Lássuk, miként barátkoztunk az első éles bevetésen!

Eurobike: egy adag team-bike2008.09.17. - Az alábbiakban néhány csapatbringát gyűjtöttünk csokorba. Van köztük olyan, amely versenyeken teljesített, van, amelyik csak megegyezeik a profik által használttal és akad replika is, amely team-festéssel és hasonló alkatrészekkel szériamodellként is kapható. Ha kíváncsi vagy, mit tartalmaz szeptemberi magazinunk 30 oldalas Eurobike melléklete, KATTINTS IDE!

Versenyeken tesztelve: Gepida Bandon 11002008.09.17. - - Enikő! Milyen az új Gepida? - Szuper! Én már a tavalyit is szerettem, de ez még sokkal jobb! Nagyon könnyű, versenykerekekkel nyolc kiló alatt van.

2008.09.16. - A múlt hónapban megkaparintott városi bringa után, most éles ellentétként egy sport montit kaptunk a Gepidától. Nem is akármilyet: Deore, LX, Truvativ – és amin elsőre megakadt a szemem – Hayes Stroker Ride fékek köszönnek vissza a gépről. Érdemes megjegyeznem, hogy a magyar gyártó az utóbbi évben nagyon belehúzott, főleg ami a dizájnt illeti, a 2008-as palettán szebbnél szebb bringák sorakoznak.

2008.09.15. - Az Orbea és Cervélo olimpián használt kerékpárok után következzen most újabb két pekingi csodagép. Ezúttal a dobogó harmadik fokára felálló svájci Nino Schurter és az idei maraton világbajnok, a belga Roel Paulissen bringáiról készült fotók láthatók. A képek kapcsán továbbra is szívesen várjuk kommentjeiteket, kiegészítéseiteket! Már megjelent szeptemberi számunkban beszámoló 30 oldalon az EUROBIKE-ról!

2008.09.13. - Megszokhattuk már, hogy az Eurobike-on a legsikeresebb gyártó kiemelt helyen mutatja be legfőbb büszkeségeit, azokat a kerékpárokat, melyekhez kiemelkedő sportsiker fűződik. Sőt, legnagyobb örömünkre a bringás sztárokkal is találkozhat a szerencsés látogató és személyesen gratulálhatunk a győzelmekhez. Idén többek között Fabian Cancellara, Julien Absalon és Samuel Sanchez is tiszteletét tette szponzorai standján. Maga a Kancellár még a velónak is végzett egy kis PR-melót, miután megmutattuk, milyen gyakori szereplője magazinunknak:) Az alábbi képeken a győztes kerékpárokat láthatjátok, 30 oldalas Eurobike beszámolónkat pedig a MAI NAPON MEGJELENŐ VELÓBAN TALÁLJÁTOK!

2008.09.08. - A friedricshafeni Eurobike kerékpáros szakkiállítás nem lenne teljes a legújabb ruhamárkák és divattrendek bemutatása nélkül. A mára már rendkívül magas minőségi követelményeknek megfelelő, gyönyörű designnal rendelkező mezek, nadrágok és egyéb kiegészítők viszont kevésbé attraktívak a standokon. Nyilvánvalóan nehezebb karfára lógatva bemutatni egy új mezt, mintha egy jó csajon lenne. Éppen ezért, az Eurobike egyik legkedveltebb helyszíne, az A4-es pavilonban található óriás színpad, ahol a ruha gyártók fantasztikus show elemekkel tarkított zenés-táncos produkcióval mutatják be portékáikat. Jöjjön most az erről szóló képesösszefoglaló, a cikk végén pedig elképzeléseink a hazai megvalósítás kapcsán...

« első ... 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 »




Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések