Külföldi hírek

« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 ... utolsó »
2018.03.25. - Az olasz válogatott volt az első, aki feltérképezte a szeptemberi innsbrucki országúti világbajnokság pályáját. A Vincenzo Nibali vezette sor nagyon nehéznek titulálta az útvonalat.

2018.03.25. - Hazaért a szökés a Katalán Kör hatodik szakaszán, Maximilan Schachmann ünnepelhetett A havazás ezúttal is főszerepet vállalt a Katalán Körverseny hatodik szakaszának alakulásában. A viadal szervezősége végül módosításokat hajtott végre, a táv 117 kilométerre csökkent. A rajtot követően Maximilian Schachmann (Quick-Step Floors) és Diego Rubio (Burgos-BH) kettőse lépett el. A duó legnagyobb előnye mindössze négy perc környékén tetőzött, de mivel a főmezőny későn kezdte meg az üldözésüket, így hazaértek. A sprintet Schachmann nyerte Rubio előtt, míg a mezőnyhajrában Sam Bennett (Bora-hansgrohe) bizonyult a leggyorsabbnak. Összetettben az utolsó szakaszt megelőzően Alejandro Valverde (Movistar) előnye továbbra is tizenhat másodperc Egen Bernal (Sky) ellenében. Az utolsó napon a szokásos barcelonai körözés vár a karavánra a Montjuic emelkedőjének többszöri megmászásával.

2018.03.24. - Quick-Step Floors fölény Niki Terpstra sikerével az E3 Harelbeke klasszikusán Az E3 Harelbeke klasszikusával folytatódott a 2018-as WorldTour sorozat, melynek keretében 206,5 kilométer várta a mezőnyt. A penzum könnyűnek semmiféleképpen sem volt nevezhető, tizenöt fal nehezítette az előrehaladást. A rajtot követően szinte azonnal kialakult a nap szökése, melybe Truls Korsaeth (Astana), Nelson Oliveira (Movistar), Simone Consonni (UAE Team Emirates), Lukas Spengler (WB Aqua Protect Veranclassic), Damien Gaudin (Direct Energie), Pim Ligthart (Roompot-Nederlandse Loterij), Jeremy Lecroq (Vital Concept) és Kevin Van Melsen (Wanty-Groupe Gobert) keveredett bele. A legtovább Gaudin és Ligthart bírta elől, azonban a Quick-Step Floors által vezetett főmezőny idővel utolérte őket. Ahogyan tavaly úgy ebben az évben is a Taainberg emelkedője döntött. Mintegy hetvenöt kilométerre a céltól Yves Lampaert (Quick-Step Floors) és Niki Terpstra (Quick-Step Floors) kettőse iramodott meg. Lampaert huszonöt kilométerrel a vége előtt adta meg magát innentől Terpstra egyedül próbált hazaérni. Közben a főmezőny több részre szakadt, érdekességképpen Peter Sagan (Bora-hansgrohe) is egy hátsóbb csoportban ragadt. Terpstra előnye a célhoz közeledve folyamatosan csökkent, azonban húsz másodperc előnnyel hazaérve megnyerte a versenyt csapattársa Philipp Gilbert (Quick-Step Floors) és Greg Van Avermaet (BMC) előtt.

2018.03.23. - Alejandro Valverde nyerte a Katalán Körverseny királyszakaszát, összetettben is visszavette a vezetést A harmadik szakasz távjának lerövidítése miatt a Llanares és a La Molina csúcsa közötti 170,8 kilométer lépett elő a Katalán Körverseny királyszakaszává. A negyedik etap rajtját követően folyamatosak voltak a szökési kísérletek, ám a hatalmas tempó miatt viszonylag későn alakult ki a nap elmenése, melybe név szerint Joey Rosskopf (BMC), Toms Skujinš (Trek-Segafredo), Stephane Rossetto (Cofidis) és Esteban Chaves (Mitchelton-Scott) keveredtek bele, ám utóbbi az utolsó előtti hegyen egyedül ment tovább. Viszonylag nagy időhátránya miatt nem volt veszélyes az élmezőnyre, így elengedték. Közben az összetett éllovasa Thomas De Gendt (Lotto-Soudal) is egyre hátrébb csúszott, egyértelmű volt, hogy ezen a napon elveszíti vezető pozícióját. Mintegy negyven kilométerrel a vége előtt lejtmenetben Matej Mohoric (Baharain-Merida) indult meg pillanatok alatt utolérve Chavest. A döntő támadások ellenben a La Molina emelkedőjén kezdődtek. A rendesen megfogyatkozó élcsoport előbb megfogta a szlovén versenyzőt, majd Marc Soler (Movistar) és Pierre Latour (AG2R La Mondiale) indított, akikhez nem sokkal később Nairo Quintana (Movistar), Alejandro Valverde (Movistar) és Egan Bernal (Sky) csatlakoztak. A Movistar tanítanivaló módon játszotta ki kártyáit, a végén Alejandro Valverde (Movistar) magabiztosan nyerte a szakaszt Bernal és Quintana előtt. Összetettben Valverde előnye tizenkilenc másodperc Bernal ellenében. A Katalán Körverseny Llívia és Vielha Val d’Aran között egy 212 kilométeres hegyekkel tarkított szakasszal folytatódik. „Nagyon nehéz napon vagyunk túl, a hideg időjárási körülmények miatt fontos volt, hogy jól zárjunk – mondta Valverde a célba érkezést követően. – Legfőbbképp a lejtmenetekben fáztam. Tökéletesen alakult minden Marc és Nairo segítségével magabiztosan nyertem a szakaszt.”

2018.03.22. - A szökések nagymestere Thomas De Gendt nyerte a Katalán Körverseny harmadik szakaszát A hatalmas széllökések és a hó miatt a Katalán Körverseny szervezői végül úgy döntöttek, hogy nem viszik fel a mezőnyt a Valter 2000 csúcsára a WorldTour viadal harmadik etapján. A szakaszt Sant Cugat és Camprodón között rendezték meg mindössze 153 kilométeren. Ennek okán a penzum karakterisztikája nagyban hasonlított a második szakaszéra. A rajtot követően egy öt fős szökés alakult, melybe Thomas De Gendt (Lotto-Soudal), Clement Chevrier (AG2R La Mondiale), Lluis Mas (Caja Rural Seguros-RGA), Mikel Bizkarra (Euskadi Basque Country-Murias) és Pablo Torres (Burgos BH) keveredett bele. Az elmenés legnagyobb előnye három percnél nem nőtt nagyobbra. A Bracons emelkedőjén Bizkarra, De Gendt és Mas ment tovább, majd a szökések nagymestere De Gendt hagyta magára társait, miközben azokat utolérték. A végjátékhoz közeledve a főmezőnyben is megindultak a próbálkozások Simon Yates (Mitchelton-Scott), Nairo Quintana (Movistar), Mathias Frank (AG2R La Mondiale) és Thibaut Pinot (Groupama-FDJ) négyese iramodott De Gendt után, s bár egyre inkább megközelítették De Gendt végül hazaért megnyerve ezzel a szakaszt és átvéve az összetett első helyét is. A második Simon Yates (Mitchelton-Scott), míg a harmadik Thibaut Pinot (Groupama-FDJ) lett. A negyedik szakasz során a La Molina emelkedője vár a mezőnyre mintegy 170 kilométer megtételét követően. „Amikor úgy döntöttem, hogy megpróbálom egyedül alig volt két perc az előnyöm – mondta De Gendt a célba érkezést követően. – Hatalmas szembeszél volt, nagyon nehéz dolgom volt. Az utolsó harminc kilométeren szinte mindent kiadtam magamból. Több olyan pillanat is volt, amikor azt vártam, hogy mikor fog már meg a főmezőny, de végül csak sikerült hazaérnem.”

2018.03.21. - Alejandro Valverde nyerte a Katalán Kör második szakaszát, mellyel máris élre állt összetettben Mataró és Valls között egy 175,6 kilométeres szakasszal folytatódott a Katalán Körverseny. A penzum során egy kategorizálatlan valamint két kategorizált emelkedő nehezítette a mezőny dolgát. A nap szökését Igor Merino (Burgos-BH), Antonio Molina (Caja Rural-Seguros RGA) és Mikel Bizkarra (Euskadi-Murias) triója alkotta miközben a főmezőny élén a Quick-Step Floors csapata tempózott. Az elmenés legnagyobb előnye három perc környékén tetőzött. A hatalmas széllökések okán a versenybírók egy alkalommal kénytelenek voltak megállítani a viadalt. A szökés utolérését követően több egyéni próbálkozás volt, melyeket az ekkorra már a mezőny élére álló Movistar sora rendre hárított. Az utolsó kategorizált emelkedőn a verseny éllovasa Alvaro Hodeg (Quick-Step Floors) valamint a sprinterek nagy része megrogyott. A szakasz végkimeneteléről végül mezőnyhajrá döntött, melyet Alejandro Valverde (Movistar) nyert meg Daryl Impey (Mitchelton-Scott) és Jay McCarthy (Bora-hansgrohe) előtt. Győzelmével összetettben is Valverde állt az élre, előnye mindössze négy másodperc McCarthy ellenében. „A befutó pimaszul emelkedett, de mivel nagyon jól ismerem ezt a környéket, így tisztában voltam azzal is, hogy lehet esélyem – nyilatkozta a célba érkezést követően Valverde. – Jose Joaquin Rojas rengeteget segített a végén, remek helyen engedett el. Mindig megpróbálok győzni itt Vallsban. A sikert természetesen ezúttal is Xavier Tondo emlékének ajánlom, akiről mindig megemlékezem, ha ezen a településen járok.”

2018.03.20. - Alvaro Hodeg egy hét alatt vált az új kolumbiai sprinter-szenzációvá Nagyon úgy tűnik, hogy akit Patrick Lefevere leigazol, az hamarosan a sportág egyik kiemelt személyiségévé válik. Talán egy évvel ezelőtt még Kolumbiában sem nagyon tudták, hogy ki is az az Alvaro Hodeg, aki most rövid időn belül már a második győzelmét szerezte. A kiemelt kategóriás Handzame Classic megnyerését követően ugyanis az ifjú tehetség nem talált legyőzőre a Katalán Körverseny első szakaszán sem, így megvan az első WorldTour sikere is. Calella környékén egy 152 kilométeres dimbes-dombos penzummal kezdődött a viadal. A nap szökése mintegy negyven kilométer megtételét követően alakult ki, név szerint Tom Bohli (BMC), Jesus Ezquerra (Burgos BH), Daniel Turek (Israel Cycling Academy), Andriy Grivko (Astana), Antonio Molina (Caja Rural-Seguros RGA) és Markel Irizar (Trek-Segafredo) keveredett bele. A sprinterek csapatai azonban végig rövid pórázon tartották őket, és amikor kellett utol is érték az elmenést. Az utolsó kilométereken a Movistar csapata diktálta a tempót, majd a Quick-Step Floors és a Bora-hansgrohe sorai jöttek előre. Előbbi egy fantasztikus felvezetést követően segítette győzelemhez Hodeget, aki Sam Bennett (Bora-hansgrohe) és Jay McCarthy (Bora-hansgrohe) kettőse előtt ért célba. Természetesen az első szakaszt követően összetettben is ugyanez a sorrend. A katalán Kör Mataró és Valls között egy 175 kilométeres etappal folytatódik. „Fantasztikus napot zártunk, a csapat végig mellettem volt – mondta hitetlenkedve a célba érkezést követően a még mindig csak huszonegy esztendős Hodeg. – Az utolsó kilométeren Bob Jungels és Michal Morkov végzett elképesztő munkát. A múlt héten megszereztem az első profi győzelmem, most pedig a WorldTourban is diadalmaskodtam. Őrület! Köszönöm a csapatnak, hogy bíznak bennem, remélem, hogy még számos szép eredményt érhetünk el együtt.”

2018.03.19. - Az idei hollandiai pályakerékpáros világbajnokság az új amerikai üdvöske Chloe Dygert világrekordjaitól volt hangos. A női egyéni üldözőversenyben két új csúcs is született. Dygert már az előfutamban megdöntötte honfitársa Sarah Hammer rekordját, majd a döntőben erre még egy lapáttal rátéve 3:20.060-ra javította a valaha elért legjobb eredményt. A riválisai a közelébe sem tudtak kerülni az ezüstérmes holland Annamiek Van Vlautent példának okán a döntőben utolérte.

2018.03.19. - Kasia Niewiadoma lemásolta Vincenzo Nibali sikerét a Trofeo Alfredo Binda egynaposán, Kenny DeHaes nyerte a GP de Denain viadalát A női WorldTour sorozat a Trofeo Alfredo Binda egynaposával folytatódott, melynek során Taino és Cittiglio között 131,3 kilométer várt a hölgyekre. A kerekesek szörnyű időjárási körülmények között vágtak neki a távnak, a szakadó eső rendesen megnehezítette a dolgukat. A lengyel Kasia Niewiadoma (Canyon-SRAM) lemásolva Vincenzo Nibali Milánó-San Remo sikerét az utolsó emelkedőn az Orina kaptatóján támadott, mintegy tíz kilométerre a céltól. A bátor akciót senki sem követte, így Niewiadoma szűk fél perces előnnyel hazaérve nyerte a viadalt a regnáló világbajnok Chantal Blaak (Boels-Dolmans) valamint Marianne Vos (WaowDeals) előtt. A verseny egyetlen magyar résztvevője Király Mónika (S.C. Michela Fanini Rox) sajnos nem ért célba. „A mai győzelmem egy fantasztikus eredmény a csapat számára – mondta a lengyel kiválóság a célba érkezést követően. – Nagyon nehéz napon vagyunk túl, az időjárási körülmények szörnyűek voltak. Az utolsó lejtmenet extra koncentrációt igényelt, hisz a vizes úton könnyű volt elcsúszni. Végig kontrolláltuk a történteket, és tökéletesen végrehajtottuk a kijelölt taktikát.” Közben Franciaországban a férfiak a kiemelt kategóriás GP de Denain egynaposán versengtek. A közel kétszáz kilométeres penzum végén egy huszonöt fős sor sprintelhetett a győzelemért, akik közül a belga Kenny DeHaes (WB Aqua Protect Veranclassic) bizonyult a legjobbnak megelőzve Hugo Hofstetter (Cofidis) és Julian Duval (AG2R La Mondiale) kettősét.

2018.03.18. - Vincenzo Nibali: meglepő volt, hogy nem jött velem senki Fantasztikus versenyt hozott a 109. Milánó-San Remó. A Poggio elején Marcus Burghardt (Bora-hansgrohe) és Jean-Pierre Drucker (BMC) kettőse indult, majd a regnáló lett bajnok Krists Neilands (Israel Cycling Academy) robbantott, akire Vincenzo Nibali (Bahrain-Merida) tette a kereket. Nibali pillanatok alatt lerázott magáról mindenkit, szűk tíz másodperces előnnyel kezdhette meg a lejtmenetet. Lefelé is tartotta magát bár előbb Matteo Trentin (Mitchelton-Scott) majd pedig leérve, a sprinterek csapatai vették üldözőbe. Az utolsó kilométerhez közeledve egyre csökkent az előnye, de végül egy hajszállal hazaért megnyerve így a La Primaverát. Laurent Jalabert 1995-ös sikere óta Nibali az első nagy körverseny győztes, aki Milánó-San Remót nyert. [[https://www.youtube.com/v/ITjkeTWFgw0?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] „Váratlanul történt minden, amikor a lett bajnok megindult tettem rá a kereket – mondta Nibali a célba érkezést követően. – A Cipressa emelkedőjén már éreztem, hogy jó erőben vagyok, de csak álmodtam egy ilyen győzelemről. Meglepő volt, hogy nem jött velem senki. Végig attól tartottam, hogy utolér a mezőny mivel az utolsó egy kilométer borzasztóan nehéz volt, szembeszél fújt. Nem győzelmi reményekkel indultam, igyekeztem segíteni csapattársam Sonny Colbrellit. Vártam, hogy majd indul Peter Sagan vagy Michal Kwiatkowski, de egyikőjük sem próbálkozott. A Tirreno-Adriatico során remek formába kerültem, és a tavalyi lombardiai győzelmem is önbizalmat adott. Nagyon különlegesek számomra ezek az egynaposok, de nehéz helyzetbe hoznak a Tourra való felkészülésemet tekintve. Nyertem, de igazából még most sem nagyon tudom felfogni a történteket.”

2018.03.17. - Immáron 109. alkalommal vágott neki a mezőny az év első monumentumának a La Primavera klasszikusának, azaz a Milánó-San Remo egynaposának. A 294 kilométeres táv ezúttal is egy túlélőversenyre hasonlított, a penzumban a Turchino-hágóval, majd a befutóhoz közeledve a Cipressa és a Poggio dombocskáival.

2018.03.17. - Milánó-San Remo avagy háromszáz kilométernyi kín Március 17-én, szombaton immáron a 109. Milánó-San Remo kerül megrendezésre. Akárhogy is alakul a táv,– ami a leghosszabb a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség WorldTour naptárában- a maga 294 kilométerével szedni fogja az áldozatait. A mezőny, ahogy kiér Milánóból különösebb emelkedő nélkül kanyaroghat 113 kilométeren keresztül, egészen Ovada településéig. A legbátrabbak és az igazán elszántak természetesen már itt is szökésben lesznek, de egy ilyen hosszú és rangos versenyen a korai elmenés rendkívül kiszolgáltatja magát az időjárási tényezőknek, és a mezőny kollektív erejének. Ovadat követően aztán lágyan, alig észrevehetően emelkedni kezd az út egészen a Turchino hágó tetejéig. A Milánó-San Remo legmagasabb pontja után még mindig 150 kilométer van hátra a versenyből. Olyannak is tűnhet ez a táv, mint két egymás utáni rövidebb szakasz egy nagy körversenyen. Az első „capik” (dombocskák) a verseny vége előtt körülbelül hatvan kilométerrel kezdődnek, ekkora a mezőny már szeretné látótávolságban tudni a szökevényeket. Az esélyesek küzdelme, a papírforma szerint az utolsó negyven kilométeren ölt majd formát. Rengeteget fog számítani, hogy kinek a csapata tudta megőrizni létszámát és erejét. Ahogy nő a tempó a rajtvonaltól 266 kilométerre fekvő Cipressa felé úgy fognak lemaradozni a segítők és azok, akik elmérték a formaidőzítést. Itt már egy-egy műszaki hiba, kisebb bukás is végzetes lehet a győzelem szempontjából, hiszen a felzárkózás sok erőt vesz ki a versenyzőből, ami hiányozni fog, legkorábban már a Poggio emelkedőjén, legkésőbb pedig a célban. A Poggio lábát elérve, 285 kilométernél, már a verseny állása szerint lépnie kell az esélyeseknek. Amennyiben egy erős sprinter is ott van a mezőnyben ez az utolsó lehetőség leszakítani, amellett, hogy innentől akár már egyedül is befejezhető a viadal egy sikeres támadással. A sprintereknek és megmaradt csapattársaiknak pedig létkérdés, hogy a megfogyatkozott mezőny elején kezdjék meg az utolsó emelkedőt, hogy egy esetleges kisebb hátrányt még le tudjanak dolgozni az utolsó kilométereken. A lejtmenet után még három, és akárhogy is alakul a verseny a legkeményebb három kilométer várja a túlélőket. Hiába sík már a Poggio lejmenetétől a pálya, az állóképesség, az erő és a taktikai érzék szinte triplán számít a megtett táv ismeretében. Megpróbálni elmenni a csoporttól, vagy várni a sprintre, esetleg olyan tempót diktálni, amivel már nem érnek utol? A jó választás itt az örökkévalóságba és a történelemkönyvek lapjaira vezet a kerékpársport nagyjai és a Milánó-San Remo halhatatlanjai között. Ami az esélyeket illeti a szakértők egybehangzó véleménye szerint a tavalyi dobogósok azaz Michal Kwiatkowski (Sky), Peter Sagan (Bora-hansgrohe) és Julian Alaphilippe (Quick-Step Floors) harcolhatnak a győzelemért. Mellettük azért könnyen labdába rúghatnak a sprinterek úgy, mint Elia Viviani (Quick-Step Floors), Alexander Kristoff (UAE Team Emirates) és Arnaud Demare (Groupama-FDJ), de nem leírandó Greg Van Avermaet (BMC) sem. A viadalon a tizennyolc WorldTour csapat mellett a Bardiani-CSF, a Gazprom-RusVelo, a Cofidis, az Israel Cycling Academy, a Nippo-Vini Fantini, a Team Novo Nordisk és a Wilier Triestina-Selle Italia sorai lesznek ott.

2018.03.16. - Rövidhírek a közelgő Milánó-San Remo kapcsán Március harmadik hétvégéjének közeledtével már a La Primavera, azaz a Milánó-San Remo tartja lázban a kerékpársport szerelmeseit. Sajnos biztossá vált, hogy egy korábbi győztes John Degenkolb nem lesz ott az idei rajtnál betegség miatt. A Trek-Segafredo kerékpárosa a Párizs-Nizza szakaszversenyét is kénytelen volt feladni. További hír a csapattal kapcsolatban, hogy Giacomo Nizzolo sem tud rajthoz állni, az olasz sprinter térdfájdalmak miatt került oldalvonalra. Az EF Education First-Drapac sora továbbra is bizalommal épít Sacha Modolóra, aki megkapta a kapitányi szerepkört az olasz monumentumra. Daniel McLay, Taylor Phinney és Mitch Docker támogatásával akár még meglepetést is okozhat. Nem sokat kesergett Fernando Gaviria kiesését követően a belga Quick-Step Floors sora, Elia Viviani, Julian Alaphilippe és Philippe Gilbert hármasára építve egy igencsak ütőképes sorral készülnek a 291 kilométeres erőpróbára. Mark Cavendish idei szezonja eddig leginkább a bukásokról marad emlékezetes. Alig egy hete a Tirreno-Adriatico nyitányán esett immáron sokadjára, végül pedig időlimiten kívül feldagadt jobb szemmel érkezett célba. Mivel a brit sprinter egyik legfőbb célja az idei San Remo volt, így összekapva magát ő is ott lesz a rajtnál.

2018.03.15. - Május 26-án és 27-en az Aosta-völgy látja vendégül a kerékpársport szerelmeseit, hisz előbb a 101. Olasz Körverseny egyik legnehezebb szakaszára kerül sor, majd másnap a Gran Fondo Giro d’Italia amatőr mezőnye teljesíti szinte ugyanazt a penzumot.

2018.03.15. - Fabio Jakobsen nyerte a Nokere-Koerse kiemelt kategóriás egynaposát A Milánó-SenRemó árnyékában rendezték Belgiumban a Danilith Nokere Koerse kiemelt kategóriás egynaposát. A körpályák sokaságán zajló 191,1 kilométeres viadal végén a cyclo-cross szakág regnáló világbajnoka Wout Van Aert (Veranda’s Willems-Crelan) indult meg, de az üldözősor még a macskaköves befutó előtt megfogta a belga kerékpársport egyik legnagyobb klasszikus ígéretének kikiáltott versenyzőjét. A hajrát végül a holland Fabio Jakobsen (Quick-Step Floors) nyerte, aki ezzel pályafutása első profi győzelmét aratta. A második Amaury Capiot (Sport Vlaanderen-Baloise), míg a harmadik Hugo Hofstetter (Cofidis) lett. „Azzal a céllal álltunk rajthoz, hogy megnyerjük ezt a versenyt, mivel számos a győzelemre esélyes versenyzőnk volt a keretben – mondta a Quick-Step Floors pimaszul fiatal tehetsége. – Az utolsó kanyarban indítottam, és amikor láttam, hogy senki sem közeledik hozzám már magabiztosan ünnepelhettem. Boldog vagyok, hogy megszereztem az első profi győzelmem, ami egyben azt is eredményezi, hogy a szakmai vezetőség innentől több elvárást helyezhet rám.”

2018.03.14. - Rohan Dennis nyerte a Tirreno-Adriatico utolsó szakaszát, Michal Kwiatkowski győzött összetettben San Benedetto del Tronto környékén egy bő tíz kilométeres egyenkénti időfutammal zárult a Tirreno-Adriatico. A teljesen sík pályát a leggyorsabban az esélyeknek megfelelően a regnáló ausztrál kronó bajnok Rohan Dennis (BMC) teljesítette mindössze 11 perc 14 másodperc alatt. A második a holland Jos Van Emden (LottoNL-Jumbo), míg a harmadik a spanyol Jonathan Castroviejo (Sky) lett. Ami az összetettért küzdőket illeti Michal Kwiatkowski (Sky) magabiztosan őrizte meg vezető helyét, így megnyerte a versenyt Damiano Caruso (BMC) és a harmadik helyre előrelépő Geraint Thomas (Sky) előtt. A nap legnagyobb vesztese Mikel Landa (Movistar) volt, aki a harmadikról a hatodik helyig csúszott vissza. A pontversenyben Jacopo Mosca (Wilier Triestina-Selle Italia), a hegyi összetettben Nicola Bagioli (Nippo-Vini Fantini), a fiatalok összevetésében Tiesj Benoot (Lotto-Soudal), a csapatversenyben pedig a kazah Astana zárt az élen. [[https://www.youtube.com/v/L5PnNBOH1ZI?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] „Amikor melegítettem hirtelen elkezdett esni, kissé meg is megijedtem, hogy gondba kerülhetek – így Michal Kwiatkowski a díjátadót követően. – Úgy döntöttünk, hogy alacsonyabb guminyomással vágunk neki a távnak. Óvatosan mentem, nem volt ugyan túl nehéz a pálya, de volt néhány sarkalatos pontja. Pályafutásom egyik legfontosabb győzelmét arattam, a Tirreno-Adriatico azért egy WorldTour verseny. Nehéz napokon vagyunk túl, de szerencsére nem vesztettük el a motivációnkat, így végül Geriant Thomas is dobogóra állhatott.”

2018.03.13. - Marcel Kittel nyerte a Tirreno-Adriatico hatodik szakaszát Numano és Fano között egy mindössze 153 kilométeres szakasszal folytatódott a Tirreno-Adriatico. A penzum előzetesen a sprintereknek kedvezett, bár az útvonal elején helyet kapott két kisebb emelkedő is. A nap szökését Marcus Burghardt (Bora-hansgrohe), Krists Neilands (Israel Cycling Academy), Jacopo Mosca (Wilier-Selle Italia) és Artem Nych (Gazprom-Rusvelo) négyese alkotta. Az elmenés legnagyobb előnye három és fél percnél tetőzött, a sprinterek csapatai nem kockáztattak, végig szem előtt tartották az elől tekerőket. Mosca igyekezett megnyerni az első gyorsasági részhajrát, ezzel megőrizve a ponttrikót. Huszonöt kilométerrel a vége előtt már csak Burghardt volt elől, így a második gyorsasági részhajrá pontjaira a BMC csapata próbált meg rámenni. Öt kilométer múlva Burghardtot is megfogták, így jöhettek a sprinterek vonatai. Előbb Geraint Thomas (Sky) kapott a legrosszabbkor defektet, majd egy hatalmas bukás borzolta a kedélyeket, melyben többek között Fernando Gaviria (Quick-Step Floors) is a földre került, Peter Sagan (Bora-hansgrohe) pedig hátul ragadt, így csak hatalmas erőfeszítések által sikerült visszazárkóznia. [[https://www.youtube.com/v/cWtOgMc7Tvw?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] A hajrát a Quick-Step Floors sora vezette fel Maximiliano Richeze számára, ám a leggyorsabbnak Marcel Kittel (Katusha-Alpecin) bizonyult, aki ezzel már a második szakaszgyőzelmét szerezte az idei Tirrenón. A második Sagan, míg a harmadik Richeze lett. Összetettben nem változott az állás, az utolsó egyenkénti időfutam előtt továbbra is Michal Kwiatkowski (Sky) vezet. „Éppen mellettem történt a bukás, szerencsésnek mondhatom magam, hogy nem kerültem bele – mondta a szakaszt követően Kittel. – Azt hiszem, hogy Gaviria esett el magával rántva számos kerekest. Nagyon büszke vagyok a csapatra, rengeteget dolgoztunk ezért a győzelemért, mindenki száztíz százalékot adott, irányítottuk a történteket és megnyertük a napot.”

2018.03.12. - David De La Cruz nyerte a Párizs-Nizza utolsó szakaszát, Marc Soler győzött összetettben A szokásoknak megfelelően Nizza környékén zárult a Párizs-Nizza szakaszversenye. A mindössze 110 kilométeres penzumot négy második és két első kategóriás emelkedő nehezítette, ráadásul a szakadó eső és a helyenként erős széllökések sem kedveztek a versenyzőknek. Az első komolyabb szökés Julian Alaphilippe (Quick-Step Floors), Jakob Fuglsang (Astana) és Omar Fraile (Astana) nevéhez fűződött. Fuglsang sajnos nem sokkal később bukott, így visszamaradt az üldözőkhöz, majd mintegy bő negyven kilométerrel a vége előtt Fraile szakította le magáról Alaphilippe-et. Ekkor iramodott utánuk Marc Soler (Movistar), Ion Izagirre (Bahrain-Merida) és David De La Cruz (Sky) hármasa. Izagirre azonban meggondolta magát, így hátramaradt, míg Soler és De La Cruz felértek Fraile mögé. A sárga trikós Simon Yates (Mitchelton-Scott) viszont egyre messzebb került attól, hogy megnyerhesse a versenyt. A végjátékhoz közeledve az Izagirre testvérek akadtak össze, minek következtében mindketten a földre kerültek. [[https://www.youtube.com/v/u6TrQPx5L1g?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] A szakaszt a tavalyi évhez hasonlóan ezúttal is David De La Cruz (Sky) nyerte Omar Fraile (Astana) és Marc Soler (Movistar) előtt. Összetettben Soler diadalmaskodott négy másodperccel megelőzve Simon Yates-t. A harmadik Gorka Izagirre (Bahrain-Merida) lett. A pontversenyben Tim Wellens (Lotto-Soudal), a fiatalok összevetésében Soler, a hegyi összetettben Thomas De Gendt (Lotto-Soudal), míg a csapatversenyben a Bahrain-Merida sora ünnepelhetett. „Már az első gyorsasági részhajránál nagy tempóban haladtunk, de amikor láttuk, hogy nincs életképes elmenés akkor inkább visszább vettem – mondta Soler a célba érkezést követően. – Később így kellő energiám maradt a támadásra. Egy nagy álmom vált azzal valóra, hogy megnyertem a Párizs-Nizzát. Sokan már most Alberto Contadorhoz hasonlítanak, és hazudnék, ha nem ismerném el, hogy amikor megindultam eszembe jutottak Alberto átütő akciói. Fiatal vagyok még, sokat kell tanulnom, de igyekszem évről-évre előrébb jutni.”

2018.03.11. - Simon Yates nyerte a Párizs-Nizza királyszakaszát, összetettben is az élre állt A királyszakaszával folytatódott a 2018-as Párizs-Nizza, ahol három második és egy első kategóriás emelkedőt követően a Valdeblore La Colmiane hegyi befutója várt a mezőnyre. A nap szökését Rory Sutherland (UAE Team Emirates), Tony Gallopin (AG2R La Mondiale), Alessandro de Marchi (BMC), Nicolas Roche (BMC Racing), Jarlinson Pantano (Trek-Segafredo), Thomas De Gendt (Lotto-Soudal), Amael Moinard (Fortuneo-Samsic) és Jesus Herrada (Cofidis) alkották. A szökevények legnagyobb előnye bő három percnél tetőzött. A végjátékhoz közeledve az utolsó lejtmenetben Pantano és De Marchi találták a földön magukat, miközben Gallopin, Moinard és Roche triója maradt az élen. A főmezőnyt ekkor már a Mitchelton-Scott csapata vezette. Nem sokkal később megfogták a szökés utolsó állva maradt tagjait is, De Gendt az emelkedőkön szerzett pontjaival megkaparintotta a hegyi összetett megkülönböztető trikóját. [[https://www.youtube.com/v/OBhWsLiCpSc?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] Az utolsó hegyen az összetett éllovasa Luis Leon Sanchez (Astana) is megúszott. Négy kilométerrel a vége előtt indított Simon Yates (Mitchelton-Scott), akit már nem is tudtak utolérni, így a brit kerékpáros nyerte a szakaszt és állt az élre összetettben is. A második Dylan Teuns (BMC), míg a harmadik Ion Izagirre (Bahrain-Merida) lett. A verseny a könnyűnek semmiféleképpen sem mondható nizzai körözéssel zárul. „Nagyon nehéz szakasz volt a mai – mondta Yates a célba érkezést követően. – Egy méter nem volt benne, ami sík lett volna, vagy felfelé vagy lefelé mentünk. Szerettük volna megnyerni ezt a napot, és bíztunk benne, hogy összetettben is lehet esélyünk. Szerencsére minden a terveink szerint alakult. Fogalmam sem volt róla, hogy mi történik a hátam mögött. Annyit tudtam, hogy Izagirre indult utánam, aki az egész versenyen kiváló formát mutatott, épp ezért döntöttem úgy, hogy még egyszer tempót váltok.”

2018.03.10. - Rudy Mollard meglepő sikere a Párizs-Nizza hatodik szakaszán, összetettben továbbra is Luis Leon Sanchez vezet Sisteron és Vence között egy 198 kilométeres szakasszal folytatódott az idei Párizs-Nizza. A penzum négy második és egy első kategóriás kaptatót tartogatott, de a befutó is emelkedett. A rajtot követően egy hat fős elmenés alakult, melyhez nem sokkal később további hét kerékpáros csatlakozott. A szökésben olyan nevek vállaltak főszerepet, mint Thomas De Gendt (Lotto-Soudal), Alexander Kristoff (UAE Team Emirates), Carlos Barbero (Movistar) vagy éppen Dylan Teuns (BMC). De Gendt mindent megtett azért, hogy a nap végére megszerezze a hegyi összetett trikóját, de egyik szökevénytársa Fabian Grellier (Direct Energie) szerencsésebb volt, így ő vehette át ebben az összevetésben az első helyet. A szökevényeket mintegy huszonöt kilométerrel a vége előtt érték utol. A döntő jelentőségű első kategóriás emelkedőn a Mitchelton-Scott csapata vette át a kezdeményezést, igyekeztek remek helyzetbe hozni kapitányukat Simon Yates-t. Lejtmenetben az összetett második helyén álló Wout Poels (Sky) bukott hatalmasat, melynek következtében kénytelen volt feladni a versenyt. Négy kilométerre a céltól Tim Wellens (Lotto-Soudal) és Simon Yates (Mitchelton-Scott) kettőse indult, ám támadásuk tiszavirág életűnek bizonyult. [[https://www.youtube.com/v/eW8Tj69EjmU?fs=1&hl=hu_HU 560 315]] Másfél kilométerrel a vége előtt aztán Rudy Mollard (Groupama-FDJ) robbantott, s kisebb meglepetésre már nem is tudták utolérni, így a francia kerekes nyerte a szakaszt Wellens és Julian Alaphilippe (Quick-Step Floors) előtt. Összetettben továbbra is Luis Leon Sanchez (Astana) vezet, előnye huszonkét másodperc Alaphilippe ellenében. A Párizs-Nizza a verseny királyszakaszával folytatódik Nizza és a Valdeblore La Colmiane csúcsa között 175 kilométer vár a kerekesekre. „Fantasztikus, hogy már a második győzelmünket szereztük az idei Párizs-Nizzán, ami pályafutásom első WorldTour sikere – mondta a célba érkezést követően Mollard. – A közelben élek Antibes-ben, így nagyon jól ismertem ezeket az emelkedőket. Amikor bejelentették a verseny útvonalát, már akkor nagyon örültem, hogy itt versenyezhetünk. Tudtam, hogy a Col de la Colle sur Loup emelkedőjén még nem szabad támadni, csak tenni kell a kereket. Azzal is tisztában voltam, hogy nem várhatok a sprintre, mivel ott nem lenne esélyem, így egy kicsit korábban kellett indítanom. Szerencsére a legjobb pillanatot választottam.”

« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 ... utolsó »




Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések