Technikai hírek

« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 ... utolsó »
Hidraulikus országúti szettet mutatott be a Rotor2015.08.19. - A Rotor eddig leginkább az ovális alakú hajtóműveiről volt híres, melyet több WorldTour csapat is használt, de most 6 éves fejlesztés után egy országútis szettet mutatnak be, melynek különlegessége, hogy a fék és a váltási rendszer is hidraulikus. Az új szettet a Magurával együttdolgozva dobják a piacra, várhatóan 2016 elején.

Megjelent az első tárcsafékes országúti a profik mezőnyében2015.08.12. - Ahogyan arról már korábban hírt adtunk, a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség engedélyezte a profi csapatoknak, hogy augusztusban és szeptemberben, két álltaluk választott versenyen tesztelhessék a tárcsafékeket az országúti kerékpárokon. Az első próbálkozás a holland Team Rompoot csapatához fűződik, akik a jelenleg is zajló Eneco Tour-t teljesítik tárcsás gépekkel, 140 mm-es Sram féket használnak. A döntés picit furcsa, annak tekintetében, hogy az Eneco egy teljesen sík körverseny, a tárcsafékeknek pedig elsősorban a hegyi lejtmenetekben és vizes időben lehet jelentőségük. Rajtuk kívül még a Sky is jelezte a UCI felé, hogy használni fogják a tárcsafékeket a versenyen, de a brit csapatnál eddig nem láthattunk ilyen kerékpárt.A WorldTour csapatok közül a közelgő Vueltán a TREK alatt láthatunk majd tárcsafékes gépeket. Vannak olyan csapatok is, ahol a kerékpárgyártó kínálatában csak az amatőröknek szánt modelleknél érhető el a tárcsafékes verzió, így sem ők, sem a Campagnoloval szponzorált csapatok (tárcsafék hiányában) nem fogják még idén tesztelni az új technológiát.

14 hasznos gyerekszállító kerékpáros eszköz2015.08.04. - A gyermek utánfutó a kerékpár után csatolható kétkerekű utánfutó, amelybe egy vagy két gyerkőc ülhet. Általában ponyvával burkolt, hogy a gyermek ne fázzon. Használata igényel némi gyakorlást, meg kell szoknunk, hogy hosszabb a kerékpár és szélesebb a vontatmány. Biztonságosabb, mint a gyermekülés, mivel súlypontja alacsonyabb, de hátránya, hogy forgalomban kevésbé látható, méretei miatt valamivel körülményesebb vele a manőverezés, és a szembeszél könnyen belekap. Különböző megoldások lelhetőek a piacon – amelyek közül választhatunk „lapraszerelt”, könnyedén szét- és összeszerelhető darabokat.

2015.07.30. - A karbon technológia a hegyikerékpározás világában majd’ három évtizedes múltra tekint vissza. Éppen 20 éve történt például, hogy 1995-ben megjelent a piacon a Trek Y33-as, az első összteleszkópos, karbonvázas MTB. A teljes XTR szettel szerelt bringa súlya 11,5kg volt, amely köszönhető volt az akkori Rock Shox Judy SL villának, és a Bontrager kiegészítőknek. Alig egy-két darab jutott be az országba, amelynek legfőbb oka az ára volt.

Prototípus FSA elektromos szett a Tour de France-on2015.07.23. - Az FSA már régóta beszél róla, hogy ők is belépnek az elektromos országúti váltószettek piacára, de idáig nem történt komoly előrelépés. A történet a végéhez közeledik, a Tour de France második pihenőnapján ugyanis a cég által támogatott két csapat, az Etixx és a Tinkoff-Saxo egy-egy kerékpárján megjelentek az FSA prototípus darabok.





Új Cannondale SuperSix EVO Hi-MOD 2016 a Cannondale Garmin csapat versenyzőinek2015.07.02. - A Cannondale nemrégiben jelentette be, hogy a Tour de France-on már a kínálatuk zászlóshajójának, a SuperSIx EVO Hi-MOD-nak a 2016-os változatával fognak versenyezni a Cannondale-Garmin csapat profijai. A gyártó szerint a kerékpár a létező összes országúti stílusban fejlődött, és az abszolút csúcsszínvonalat nyújta.

Lefty villás gravel bike-ot készül bemutatni a Cannondale2015.06.30. - Az amerikai gyártó sem kíván lemaradni a trendekkel, így tőlük is várható egy új gravel bike, viszont ők rátettek egy plusz lapáttal és a saját szabadalmuknak számító lefty villával készülnek megjelentetni terméküket. A gravel bike leginkább a ciklo-krossz gépekhez hasonlít, de sokkal inkább kényelemorientált vázgeometriával rendelkeznek. A kialakulóban lévő új trend tulajdonképpen annyit tesz, hogy alapvetően országúti kerékpárunkkal néha-néha el-el hagyjuk az aszfaltot is, földutakon barangolhatunk, ezzel téve változatosabbá az időtöltést. A Cannondale gravel bike-ja 2015 őszére várható.

A Google önvezető autói a kerékpárosoknak is nagyobb biztonságot ígérnek2015.06.29. - A Google hosszú évek óta fejleszti önvezető autó technológiáját, amelyet mára meglehetősen magas fokra sikerült fejleszteni. Pár évvel korábban már az is science-fictionbe illő látvány volt, ha egy autó magától beparkolt a helyére, manapság már a középkategóriás autóknál is általánosnak vehető ez az extra, sőt a legújabb fejlesztésekkel már távirányítóról parkoltathatjuk be garázsunkba autónkat.

Bike-tech: Peter Sagan Specialized S-Works Venge Vias 20162015.06.24. - A Svájci Körverseny során Mark Cavendish és Peter Sagan elsőként tesztelhette a Specialized Venge országúti gép 2016-os modelljét, mely a cég eddigi leggyorsabb és legaerodinamikusabb országúti gépeként jelent meg. Az amerikai gyártó ezúttal nem wattban, hanem időegységben kifejezve adta meg azokat az adatokat, melyeket a szélcsatorna mérések és országúti tesztek alapján számítottak. A nagy S tehát nem azt mondja, hogy az új Venge-vel X wattot spórolsz, hanem azt, hogy 40 km-es távon 120 másodperccel leszel gyorsabb az Tarmac SL 4 modelljükhöz képest. Persze ez csak egy bizonyos edzettségi szintig lehet igaz, a világ legjobbjai, akik már így is a teljesítőképesség határait feszegetik, nem fognak 2 perccel még ennél is gyorsabban menni tőle...

Nyári kerékpáros ruha bazár, 33 termékkel2015.06.22. - Itt a nyár, így itt az ideje frissíteni a bringás ruhatárakat és újra cserélni az elnyűtt gúnyákat. Nyári kerékpáros ruhabazárunkban sorra veszünk néhány igazán figyelemreméltó modellt a piac kínálatából.

Tour de France limitált szériás cipő a Shimanotól2015.06.19. - A Japán márka országúti cipőpalettájának zászlóshajója, az R321 2014-es bemutatása óta számos versenyző kedvenc lábbelijévé vált a World Tour mezőnyben. Most a Tour de France tiszteletére limitált kiadást dobott piacra belőle a Shimano.

MALI Mamba 27,5 teszt – A meglepő belépő2015.06.16. - A Mali kerékpárok igen gyorsan felzárkóztak az élvonalhoz és előrukkoltak 29” és 27,5”-os hegyikerékpárjaikkal, a tőlük megszokott, magyar pénztárcához tervezett kiváló ár/érték arányban. A nagyobbik kerékméret rajongói a jobbik – Mamba – modellt választhatják, aminek azonos felszereltségű, 650b-s kerekű változatáról szerzett tapasztalatainkat osztjuk meg alant. Középméretes kerékkel és 100 ezer forint alatt elérhető a Mali Cobra, valamivel szerényebb felszereltséggel.

Bike-Tech: Wiggins és a Jaguaros Pinarello az egyórás világcsúcsra2015.06.08. - Ahogy az a korábbi csúcskísérleteknél megszokottá vált, Bradley Wiggins egy órás harcában is partner volt csapatának kerékpárszállítója a Pinarello, így értelemszerűen Wiggo sem maradt egyedi építésű kerékpár nélkül.

Az Endura nagykövete lett a híres bringás-videós, Danny MacAskill2015.06.07. - MacAskill volt talán az első, aki olyan triálos/BMX-es/montis videókat kezdett el közzétenni az interneten csapatával, amelyek igazán népszerűek lettek a felvétel és a trükkök igen magas színvonalának köszönhetően. A népszerű skót bringással a szintén skót Endura kötött megállapodást, így a következő videókban már Endura szerkókban láthatjuk Danny MacAskillt. Az Endura ezzel tovább bővíti gyári tesztelőinek táborát, hiszen több más montis, triatlonos és triálos alakulat mellett az országúti World Tour csapat, a Movistar támogatója is. MacAskill egyik legnépszerűbb, 35 millió fölötti nézettségnél járó videója: [[https://www.youtube.com/v/xQ_IQS3VKjA?fs=1&hl=hu_HU 560 315]]


Kerékpáros cipő körkép 33 modell bemutatójával2015.06.02. - Kerékpáros cipőből itthon a választék már nagyon széles lett és kevésbé tapasztalható a 10 éve még gyakran fennálló probléma : " Pont a méretemben nincs." A bringázás komolyabb szintre való fejlesztéséhez az egyik legalapvetőbb kiegészítő egy igazi kerékpáros surranó, hiszen az ún. patent pedálos rendszerrel ellátott lábbelik használatával a tekerés hatékonysága nagymértékben növekszik. Szerencsére egyre több forgalmazó látja fontosnak azt, hogy bemutassa nektek a kínálatát. Megpróbáltunk ezért egy kis útmutatót készíteni a cipők közötti eligazodáshoz. Elsőként nézzük, milyen kategóriákat különböztetünk meg egymástól a bringás cipőknél, majd következzenek a konkrét termékajánlatok. A körkép szerkesztésénél az összes hazai forgalmazót megkerestük a bekerülés lehetőségével, végül a cikkben szereplő cégekkel sikerült együttműködésre jutnunk. KATEGÓRIÁK Túra A legtöbb bringás, aki kezdi komolyabban venni a tekeréseket, ezt a kategóriát vásárolja, a mindennapi "bringásfeladatokhoz" ezek a legalkalmasabbak. Kinézetük közelebb áll az utcai cipőkéhez, sokan ebben járnak dolgozni, bevásárolni. Nem csak a kinézetük biztosítja a hétköznapi használatot. A talpuk aránylag hajlékony, hogy gyalogolni is könnyebb legyen bennük (de azért ne várjuk tőlük egy edzőcipő hajlékonyságát, illetve 3–5 km-nél többet se ebben akarj gyalogolni), és nem feltétlenül kell SPD pedállal használni, mert általában gyárilag van egy kiszedhető takarólap a stopli helyén. Pont a kinézetük miatt általában fűzősek, vagy maximum egy tépőzár található rajtuk. A talpuk összetételéből adódóan rezgéselnyelők is, mivel a kényelem ezek esetében lényeges szempont. Sport Átmenet a túra- és a versenycipők között. A talpuk már merevebb, a kinézetük is agresszívebb, mint túra modelleknek, hiszen fűzőt itt már nem találsz, csak tépőzárakat, illetve racsnis csatokat. A komolyabb sport bringás cipők orrába már „csavart” is betekerhetsz, hogy nagy sárban se legyen gond, ha tolnod kell a kerékpárt. Ezeket már nem ajánljuk városi, hétköznapi használatra, mert merev talpuk miatt nem kényelmesek a gyaloglásnál. Verseny Itt már csak három dolog számít. A súly, a kényelem és a merevség. A kinézet csak ez után következik. Persze a mai technológiák mellett már nem fapados cipőkre kell gondolni. Alap a karbontalp, a gyorsan száradó, szellős kialakítás, az agresszív mintázat a talpán, a becsavarozható „szögek” és a súlyos összegek, amibe kerülnek. All mountain Szintén néhány éve létrejött kategória a komolyabb terepeken közlekedőknek és keményebben bringázóknak. Mindenképpen robusztus a felépítésük és félmagasszárúak, hogy a bokát is stabilan tartsák, illetve megvédjék a felverődő kövektől, a sérülésektől. Minimum a tépőzár, de akár csatos kivitelű is előfordulhat, sőt az sem ritka, hogy „szögeket” lehet beléjük csavarozni. Aki az Alpokban bringázik, vagy TransAlp-túrát tervez, annak kötelező viselet lehet, illetve nemcsak az all mountain szakág kedvelőinek, hanem a freeridereknek, és downhilleseknek is ajánlott kategória. BMX/dirt/freeride Jellemzően azokat a cipőket soroljuk ide, melyekben nincs stoplifelszerelési lehetőség és a „deszkás” cipőkre hasonlítanak. Persze itt is megtalálhatók az SPD kompatibilis darabok, de a puha gumiból készült, aránylag hajlékony talp a megszokott. Ezeket akár hétköznapi viseletre is lehet használni. Milyen szempontokat kell figyelembe venni a kiválasztás során? – Felhasználási terület: ha csak könnyedén túrázol, ne vegyél karbontalpas cipőt és ez fordítva is igaz. Ha a csúcsteljesítményt hajszolod, akkor nem a hajlékony talpú fitneszcipő lesz a számodra megfelelő. A gyártók elég pontosan meghatározzák, melyik modelljük mire alkalmas, nyugodtan hagyatkozhatsz a katalógusuk ajánlására. – Kényelem: soha ne vegyél próba nélkül cipőt! Mindenkinek más a lábformája és a gyártók különböző szabású lábbeliket készítenek. Van, akinek magas a rüsztje és ha a cipőn a tépőzár, illetve a csat nem helyezhető át más pozícióba, akkor nem lesz kényelmes a cipő. Mivel nemritkán 6–10 órán át is a lábunkon van, ez nagyon fontos! Mindenki más és más módon próbálja megoldani a kényelem kérdését. A Specialized a Body Geometry cipőtalppal, a Shimano csúcsmodelljei pedig a „lábra melegítős” Custom-Fit eljárással nyújtanak maximális kényelmet minimális súly mellett. Nem szabad azonban kép alapján cipőt választani! – Szellőzés: csak szép napos időben tekersz? Esetleg ősszel, tavasszal, hűvösben is? Nem mindenki engedheti meg magának, hogy többféle bringáscipőt vásároljon. Nyáron, nagy melegben minél hálósabb cipőben érdemes bringázni, hogy jól szellőzzön a láb. Ellenben 20 fok alatt ezek veszítenek a komfortosságukból, amit a cipőre húzott kamáslival lehet ellensúlyozni. Ez országúton járható megoldás, de annak, aki terepezik, nem igazán felel meg, mert a kamáslik nem bírják a gyaloglást, a sziklákat meg főleg nem. Senki sem szeretne havonta egy tízest elkölteni kamáslira. Tehát ha a telet kivéve egész évben bringázol, akkor inkább zártabb cipőket keress. – Ár: szándékosan tettük a legvégére. Ne az ár legyen az a szempont, amely alapján döntesz. Ha könnyű, merev cipőt szeretnél, ha megfeszülsz, akkor sem fogsz 40 000 Ft alatt kijönni. Meg kell nézned a szempontrendszered alapján, hogy milyen modellek jöhetnek szóba és utána dönteni. Belefér-e ez a keretbe, vagy nem. Ha nem, akkor vagy gyűjteni kell még mellé, vagy valamelyik szempontból kicsit engedni. Egy dolgot ajánlunk: a kényelem ne szenvedjen csorbát! Csak keveseknek jut eszébe, de a cipő esetén is rendszerben kell gondolkodni! Lehet bármilyen jól szellőző a lábbelid, ha a zoknid sima pamut. Nem véletlenül találták ki és fejlesztik folyamatosan a különböző alapanyagú (pl. CoolMax) nedvszívó és nedvességet elvezető szöveteket. Ezeknek kell „leszívniuk” az izzadtságot a bőrödről, és a száraik felé elvezetni. Ha azonban erre a rendszerre neoprén kamáslit húzol, ezzel az erővel akár nejlonzacskót is tehetnél rá!

« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 ... utolsó »




Görög-szigettúra 2016. Görög-szigettúra 2016.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 10200 m
Nehézségi fok: 7
Célpont: SVÁJC 2015. Célpont: SVÁJC 2015.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 13500 m
Nehézségi fok: 9
Déli-Kárpátok 2015. Déli-Kárpátok 2015.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések