Magyar hírek

« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 ... utolsó »
2018.06.28. - Látványos, 127 kilométeres Kazincbarcika–Kazincbarcika szakasszal zárul az idei Tour de Hongrie. A nemzetközi mezőny így két napot tölt Borsod-Abaúj-Zemplén megyében, a Bükkben, a Bükk lábánál. Ezzel is szeretnénk minél több amatőr bringást csábítani ebbe a régióba. Amint erről korábban tájékoztattuk a kerékpársport barátait, idén nyáron nem Budapesten lesz a Tour de Hongrie utolsó szakaszának befutója. A Főváros illetékes bizottságának döntését követően azonnal megkezdtük a munkát, hogy pótolni tudjuk ezt a szakaszt. Mivel a verseny negyedik szakasza szombaton Miskolcon ér véget, első körben olyan észak-magyarországi városokkal vettük fel a kapcsolatot, amelyek vagy idén, vagy 2019-ben Tour de Hongrie célvárosként szóba kerültek. Mivel a verseny fogadása egy város számára komoly előkészületekkel jár, így fel sem vetődött, hogy kevesebb mint két hónappal a Tour de Hongrie előtt a nulláról kezdjünk hozzá az egyeztetésekhez. Kazincbarcika 2019-re már leadta a célvárosi pályázatát, így felvettük a kapcsolatot a város vezetésével, és egy napon belül kaptunk egy határozott szóbeli „igent”. A következő napok a város és környezetének feltérképezésével teltek, keresve olyan utvonalakat, amelyeken a verseny megvalósítható. Sokak számára talán meglepetés lesz, de többnyire kiváló útminőséggel találkoztunk, és szebbnél szebb épített vagy természeti értékek mellett halad el a szakasz útvonala. A L’Huillier–Coburg-kastély vagy az Aggteleki Nemzeti Park önmagéban is turista csalogató helyszínek, de Kazincbarcika közelében található például a Lázbérci Tájvédelmi Körzet is. A Nemzet Sportvárosa rangot is elnyerő Kazincbarcika hatalmas belső parkjai, terei, és a színes város belső útjai kiváló hátteret biztosítanak a Tour de Hongrie 5. szakaszának rajtjához és befutójához. Emellett a Magyar Körverseny jól illeszthető a Kolorcity Fesztivál színes programjai közé is. A választásnál fontos szempont volt a verseny biztonsága is. 2017-ben a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Rendőr-főkapitányság és a Miskolci Rendőrkapitányság munkatársai kiváló munkát végetek, megnyugtató profizmussal biztosították az ebből a szempontból legtöbb kockázatot rejtő bükki, hegyi és miskolci útszakaszokat. A Borsod-megyei rendőröktől idén a kazincbarcikai szakaszon is ugyanezt a profizmust várhatjuk, a kerékpárosok bátran rájuk bízhatják magukat. A Magyar Televízió M4 sportcsatornájának műsorrendjéhez igazodva, 2018. augusztus 19-én vasárnap délután 12:40-kor lesz a rajt, és a Kazincbarcika–Edelény–Szendrő–Jósvafő–Aggtelek útvonalon hajtanak a sportolók a szlovák határ irányába. Az M4 televízió adásába 14:00 órától, a jósvafői emelkedő előtt kapcsolódhatnak be a nézők, és innen már élőben lehet szurkolni a magyaroknak. Aggtelektől Felsőnyárádon át dél felé vezet a szakasz útvonala. A cél előtti utolsó látványos, komoly emelkedő Sajókaza előtt lesz, innen már csak 15 kilométer Kazincbarcika, ahol öt darab, 6 kilométeres városi kör vár még a mezőnyre. A cél a Városháza és a nemrég átadott Don Bosco Sportközpont közötti területen lesz. A szervezők nevében köszönettel tartozom mindenkinek, akik az elmúlt napokban segítő szándékkal fordultak hozzánk, hogy megoldást találjunk egy nehezen kezelhető helyzetben! Külön köszönet Kazincbarcika város vezetésének és sportot szerető lakóinak, akik remélhetőleg nagy örömmel fogadják majd a legnagyobb hazai kerékpárverseny nemzetközi mezőnyét augusztus 19-én vasárnap. Eisenkrammer Károly Tour de Hongrie főszervező

2018.06.27. - A szervezőbizottság nevében tájékoztatom a budapesti szurkolókat, hogy a 2018. évi Tour de Hongrie útvonala nem érinti a Fővárost. Az elmúlt évekkel ellentétben a versenyt augusztusi időpontban rendezzük meg, és az augusztus 20-i ünnepi események miatt nem sikerült megállapodnunk a Fővárossal a közterületek használatáról. Többhónapos egyeztetések végén a múlt héten hozta meg ezt a számunkra nézve kedvezőtlen döntést az illetékes bizottság, amit tudomásul veszünk, és keressük a legjobb megoldást az augusztus 19-i szakasz lebonyolítására. Fontos azonban megjegyezni, hogy számunkra a jövőben is kiemelt fontosságú lesz az, hogy a versenyt a Fővárosba hozzuk, és Budapestet is megmutassuk médiapartnereinken keresztül a világnak. Ezért már az idei verseny után megkezdjük az egyeztetéseket az illetékesekkel, hogy elkerüljük az ideihez hasonló ütközéseket, problémákat. Így, a verseny előtt kevesebb mint ötven nappal, természetesen nagy erőket mozgósítunk, hogy sportszakmai és média szempontok alapján is megfelelő új helyszínt, új útvonalat találjunk a verseny befejező szakaszának. A megnyugtató megoldás már körvonalazódik, reményeink szerint néhány napon belül a nagyközönségnek is be tudjuk mutatni a 2018-as Tour de Hongrie módosított útvonalát. Eisenkrammer Károly Tour de Hongrie főszervező

2018.06.25. - Június 23-24-én rendezték a németországi Cottbusban az UCI cl1-es kategóriájú sprinthétvégét, melyen Szakontay Sándor is kepviseltette magát. A Veloclass-Velence csapat kerékpárosa a vasárnapi keirin futamban az előkelő harmadik helyet szerezte meg, igy a futamgyőztes és regnáló világbajnok, kolumbiai Zapata mellett állhatott a dobogón. A szombati sprint szám is jól alakult Sanyi számára. A 68 fős mezonyben a 11. legjobb időt érte el a 200 méteres időmérőn, 10.327-es ideje csak picivel több, mint két tizeddel maradt el a legjobbtól. A legjobb 24 között az egy-egy elleni futamokban először még győzött egy lengyel versenyző ellen, majd a nyolcaddöntőben kikapott a kvalifikacióból 6. legjobb idővel bejutó orosszal szemben. Így vegül 11. helyen zárta a sprintet. Hétvégi eredményeivel 160 világranglista pontot szerzett, ami nagyon fontos fegyvertény az augusztus közepéig tartó pályakerékpáros világkupa kvalifikáció szempontjából.

2018.06.18. - Június 16-17-én rendezték a GP Brno UCI CL1 kategóriájú pályaversenyét. Újra kiváló eredményeket ért el a magyar pálya válogatott. Filutás Viktor az U23-as korcsoportban a scratch versenyben 4.helyet szerezte meg. Az elit mezőnyben Szalontay Sándor a sprinten 6. lett, Lovassy Krisztián omniumban 9. helyen végzett. Mindannyian értékes világranglista pontokat szereztek. Gratulálunk!

2018.06.18. - Pelikán János kiváló idővel az előkelő huszadik helyen végzett a Szlovén kör időfutamán. Az alábbiakban olvasható a nyilatkozata: "Egyáltalán nem tudtam, mire számítsak. Az elmúlt négy nap - meg három elég sűrű hét - után semmi elvárásom nem volt, wattra sem. Elindultam, nem kezdtem be. Amikor először lenéztem, két perc környékén talán, 470 körül volt az átlag, ami tényleg nem sok. Mentem, figyeltem a pozíciómra, a felvezető motorosra - pályaismeret hiányában - és a rádióra, amiből folyamatosan tudtam, hogy az út melyik oldalán menjek, stb.. Az emelkedőket végig bekönyökölve, nem túltolva teljesítettem. Inkább a lejtőre átbillenésnél kezdtem el jobban nyomni. A wattokat nem is nagyon néztem, de amikor 10km környékén is 450 körül volt, és még mindig nem éreztem, hogy vágnának el, tudtam, hogy nem lesz rossz. A lejtőkön néha bizony kevés volt az 56/11. 30mp-re a max. átlagfordulatom 117 lett. Egy 58/11-gyel szerintem simán 90 fölött lehetett volna menni, ezzel értékes másodperceket javítva. A kanyarokat levágtam, ahol csak lehetett. Sokat számított ezen a pályán. Ott sokat nem veszíthettem, mert a fékhez konkrétan csak egyszer nyúltam. Nem éreztem közben, hogy igazán szenvedtem volna, de a végére kiadtam magamból mindent. Tegnap viccelődtem, hogy Alex Dowsett vajon megtartja-e velem szemben a tíz másodperc előnyét összetettben. Persze megtartotta, és növelte is, viszont "csak" 36mp-vel, azaz nem előzött meg (1 perccel utánam indult), aminek örülök. A CCC-s Jan Tratnik excsapattársamtól 1:04-et kaptam, ő lett ma a második. Roglic kicsit más dimenzió: 27mp-t adott Jannak. Elégedett vagyok ezzel a maival."

2018.06.17. - Több, mint 2000 résztvevővel, fantasztikus időben zajlott le a 2018. évi MAPEI Tour de Zalakaros, mely a rendezvény eddigi legnagyobb indulói létszámát hozta. A verseny alatt készült képek és videók az alábbi linken megtalálhatók, folyamatosan frissülnek: -FOTÓK -VIDEÓK Eredménylisták minden futamról a letölthető dokumentumok közt

2018.06.13. - VERSENYKIÍRÁS A felnőtt-férfi, a felnőtt-női, az utánpótlás férfi és az utánpótlás női korcsoportok számára kiírt országúti országos bajnokságot 2018. július 1-jén, vasárnap rendezi a Magyar Kerékpáros Szövetség (MKSZ), a Zengő SE és Komló városa. 1. A verseny védnökei Dr. Princzinger Péter, az MKSZ elnöke Polics József, Komló város polgármestere 2. A verseny rendezője Zengő Sportegyesület az MKSZ országúti szakága Társrendezői: Magyar Kerékpáros Szövetség Komló Város Önkormányzata Baranya Megyei Polgárőr Szövetség Fotoplus Versenyigazgató: Herke Szabolcs 3. A verseny célja A Magyar Köztársaság felnőtt és utánpótlás korú versenyzők részére kiírt egynapos egyéni országúti magyar bajnoki verseny helyezési sorrendjeinek eldöntése. A versenyen minden Magyarországon leigazolt versenyző indulhat, akit egyesülete szabályosan benevez, és 12 hónapnál (utánpótlás esetében 6 hónapnál) nem régebbi orvosi igazolással rendelkezik. A versenyen a versenyzők közül csak az vehet részt, aki a Szövetség által kiadott, 2018-as évre vonatkozó, Magyarországon rendezendő kerékpárversenyekre érvényes engedéllyel rendelkezik, és azt a helyszínen bemutatja. Licencszel nem rendelkező versenyzők nem indulhatnak! 4. A verseny központja Komló Sportcsarnok, 7300 Komló, Eszperantó tér 1. 5. A verseny időpontja 2018. július 1. (vasárnap) 6. Nevezés módja Előnevezés itt 7. Nevezési határidő 2018. június 10-től – június 24. vasárnap 24.00 óráig 8. Nevezési díj Nevezési díj nincs Az igazolt futamokon csak azon magyar versenyzők nevezhetnek, akiknek az egyesülete befizette az éves szövetségi tagdíjat. Helyszínen való nevezést nem fogadunk el! 9. Korcsoportok U13, WU15, U15, WU17, U17, WU19, U19, WElit, U23, Elit 10. Értékelés A verseny győztese az a versenyző, aki a szabályok betartásával a legrövidebb idő alatt teljesíti a távot. A versenyben minden korcsoport külön kerül értékelésre. 11. Díjazás A verseny 1-3. helyezettjei minden korcsoportban éremdíjazásban részesülnek, továbbá az Elit, az U23, az U19, a WElit és a WU19 korcsoportokban az első helyezettek magyar bajnoki mezt kapnak, amelyet az UCI előírásainak megfelelően a jövőben kötelesek viselni. Az Elit férfiak első helyezettje 30 000 Ft pénzdíjban és egy emlékkupában részesül, a nemrég elhunyt Rajnai György Hosszútávú Magyar Bajnok, Nemzetközi Mecsek Kupa Kerékpárverseny győztesének emlékére. A díjat a Fotoplus és baráti köre ajánlotta fel. 12. Program július 1. (vasárnap) 08:00 óra: rajtszám átvétele (utánpótlás) 08:30 óra: technikai értekezlet 09:00 óra: WU17, U15 rajt 09:05 óra: U13 rajt 09:10 óra WU15 rajt 10:45 óra U17 rajt 10:50 óra WU19 rajt 13:00 óra WElit, U19, Elit, U23 rajtszám átvétele 14:00 óra Elit, U23 rajt 14:05 óra U19 rajt 14:10 óra WElit rajt 14:30 óra utánpótlás eredményhirdetése 19:30 óra WElit, U19, Elit, U23 eredményhirdetése 12:00-14:00 a Komlói Önkormányzat ingyenes ebédet biztosít az indulók számára. A szervező a versenybírósággal egyetértésben fenntartja a jogot, hogy alacsony korcsoportonkénti indulói létszám esetén korcsoportokat vonjon össze. Erről a versenyt megelőzően tájékoztatják az érintetteket. Utánpótlás korcsoportok – maximális áttételek: Kezdő fiú U13 5,85 m Haladó lány WU15 6,14 m Haladó fiú U15 6,14 m Serdülő női WU17 7,01 m Serdülő fiú U17 6,94 m Ifi nő WU19 7,93 m Ifi férfi U19 7,93 m 13. Versenyszámok (1 kör=15,7 km) WU15, U13: 2 kör 31,4 km U15, WU17: 3 kör 47,1 km U17, WU19: 5 kör 78,5 km WElit: 7 kör 109,9 km U19: 8 kör 125,6 km Elit, U23: 10 kör 157 km 14. Eredményhirdetés A verseny befejezése után a program szerint. Az eredményhirdetésen a versenyző köteles tiszta, egyesületi ruhában megjelenni! Sportágunk népszerűsítése érdekében az eredményhirdetésen való részvétel MINDEN RÉSZTVEVŐNEK KÖTELEZŐ! 15. A versenybíróság A versenybíróságot a rendező szerv kéri fel, és az MKSZ VK hagyja jóvá. 16. Egyéb szabályok Rajtszámok: a versenyzők kötelesek a szervezők által kiadott rajtszámokat viselni, amelyeket a verseny előtt vehetnek át a versenyközpontban. Kísérő gépkocsik: a kísérő gépkocsik sorrendjét az előző évi befutási sorrend alapján határozza meg, és jelöli ki a versenybíróság. Kerék- és gépcsere megengedett az út menetirány szerinti jobb oldalán, az UCI szabályoknak megfelelően. Frissítés az első 50 km után és az utolsó 20 km előtt lehetséges a gépkocsiból a versenybíróság elnökének hívására. Zárt kemény héjú fejvédő használata kötelező. A versenyen mindenki saját felelősségére indul, balesetért és az abból adódó károkért a rendezőség nem vállal felelősséget! A helyszínen mentőt, orvosi kocsit biztosítunk. A versenyen az MKSZ, és az UCI ide vonatkozó szabályrendszere a mérvadó. Doppingvizsgálat, mintavétel helye: Komló Sportcsarnok Kórházak: Komlói Egészségcentrum, Bányászati Utókezelő és Éjjeli Szanatórium Egészségügyi Központ, 7300 Komló, Majális tér 1. Eredményes és sikeres versenyzést kívánunk! Zengő SE

2018.06.11. - Ezúton szeretnénk néhány hasznos és közérdekű információt megosztani veletek a 2018.06.16-17-én sorra kerülő MAPEI Tour de Zalakaros kerékpáros hétvégével és annak lebonyolításával kapcsolatosan. Kérjük, amennyiben részt vesztek az eseményen, olvassátok el végig, figyelmesen az alábbi leírást.

2018.06.11. - 2018. június 10-én, vasárnap került megrendezésre a MTB Diákolimpia Országos Döntője, melynek idén a Tamási Parkerdő és Vadaspark adott otthont, és a Tamási Montain Bike Sport Club és csapata szervezett. A dunántúli kivárosban sok-sok évre visszamenőleg nagy hagyománya van a bringasportnak. A maroknyi kis csapat büszkén fogadta a hírt, hogy az idei évben ők bonyolíthatják le ennek a sportágnak a diákolimpiai döntőjét. Nagy erőbedobással, óriási háttérmunkával készültek a versenyre, az összefogás ennek érdekében példaértékű volt. A pályákat a Tamási Parkerdő területén, a Miklósvári tó partján, és az azt körülölelő dombok erdeiben jelölték ki, nagyon precízen, a korcsoportok megfelelő terhelését figyelembe véve. Külön pályaútvonalakat kaptak az A és külön a B csoportban induló versenyzők. A pálya útjainak kijelölésére nagy gondot fordítottak, azt elkerülendő, hogy mindenki tisztában legyen a saját útvonalával. Napokkal ezelőtt füvet nyírtak, akadályokat építettek, gödröket ástak, karóztak, szalagoztak ennek érdekében, a természet adta összes adott lehetőséget kihasználták a tökéletes útvonalak érdekében. A pályák nagyszerű kialakítása Farkas Ferenc alelnök, és segítői: Szedeli Krisztián, Szedeli Viktor, Máthé Gábor munkáját dicsérik, illetve a szorgos kezek, akik mindezt előkészítették: Fenyő Attila, Kálmán Zoltán, ifj. Németh Róbert, Fenyő Dénes, és az anyukák, gyerekek. Kivétel nélkül mindenki kivette a részét a munkálatokból. Próbáltak minden igényt kellően kielégíteni: a helyszínen lehetőséget biztosítottak étkezésre, szomjoltásra, pihenésre, hiszen a legtöbb versenyző a családjával érkezett, s többen utazták át a fél országot a döntő miatt. Biciklimosót üzemeltettek, amire szükség is volt, az eleredő eső, nagy sár miatt. Sajnos a verseny előtti napokban az időjárás nem kímélte a várost, többször leszakadt az ég, de a sáros utak nem okoztak túlzottan nagy kihívást a gyerekeknek, sőt, izgalmasabbá tették számukra a versenyt. A nevezések gördülékenysége érdekében a regisztrációt két csoportra szedték, így gyorsítva a papírmunkát. A versenyzők ideje chipes időmérővel került ellenőrzésre, a pályák mellett frissítőpontok kerültek kialakításra. Közel 200 nevező és azok családja, edzője volt jelen a rendezvényen. Érkeztek többek között Bükkszentkeresztről, Kisvárdáról, Kőszegről, Sopronból, Budapestről, Gödöllőről, Veszprémből, Hódmezővásárhelyről, Ajkáról stb. A szervezők igyekeztek kedves, barátságos, segítőkész légkört kialakítani számukra, a hirtelen felmerülő problémákat próbálták minél gyorsabban megoldani, mindenkinek megkönnyítve a dolgát. A szervezők ezúton szeretnék megköszönni a versenyzők megjelenését, a szülőknek, edzőknek pedig a pozitív, támogató hozzáállásukat, hogy a gyerekeket elhozták a döntőre, többeket az ország másik feléről. Külön köszönet Toldi Tamásnak, aki az egészet végigkoordinálta Hajrá Tamási BringaSport! Fotók: www.facebook.com/pg/velohu/photos/ Eredmények a letölthető dokumentumok közt.

2018.06.11. - 27 alkalommal rendezték meg a Tour de Gyömrő kerékpárversenyt, az AKESZ kupa idei 6. futamát. Eredmények a letölthető dokumentumok közt.

2018.06.10. - Peák Barnabás lett a legjobb magyar Szerb Körversenyen, összetettben a 7. lett, 5 UCI pontot gyűjtött, az U23-as versenyzők közt pedig második. Két szakaszon is a legjobb 10-ben végzett, legjobb etap eredménye egy 4. hely volt. Rajta kívül a magyar válogatott színeiben Simon Péter a 30. (+27 mp), Dina Dániel a 36. (+47 mp), Filutás Viktor az 56. (7.12), Szőllössy Ferenc az 59. (+7.50), Minkó Roland a 66. (+10.19.) lettek. Rajtuk kívül a Kőbánya Cyclint Team is ott volt a 3 szakaszból álló körversenyen, az ő beszámolójukat alábbiakban olvashatjátok: Újabb UCI-pontok, újra Alberto Marengo, az elmúlt három napban Szerbiában versenyzett a Kőbánya Cycling Team, ahol az olasz versenyző ismét a top 10-ben végzett, világranglista pontokat szerezve ezzel. Nem kezdődött túl bíztatóan a június 8. és 10. között zajló UCI 2.2 kategóriás Szerb Körverseny, hiszen Mionicai szállás finoman szólva is hagyott kívánnivalókat maga után. Sajnos az első szakaszon küzdöttünk is problémákkal, Móricz Dani, Istlstekker Zsolt és az ukrán Zhukovsky meg kellett álljanak egy "Dumoulin-szünetre", ahonnan csak Dani tudott felzárkózni a mezőnyre, Rostyslavot még egy defekt is sújtotta. A 159 kilométeres távon Mionica körül egy 50 kilométeres dombos kört kellett teljesíteni háromszor, végül egy háromfős szökés ért haza 6 másodperccel, a győzelmet az argentin German Nicolas Tivani szerezte meg. Közülünk Alberto Marengo érkezett az első mezőnnyel, olasz versenyzőnk 12. lett. Eredményeink az 1. szakaszon: 12. Alberto MARENGO +0:06 64. LOVASSY Krisztián +6:58 98. MÓRICZ Dániel +19:00 103. LÓKI Bence +22:46 DNF Rostyslav ZHUKOVSKYY DNF ISTLSTEKKER Zsolt Másnap hasonló távot, Banja Vrujci és Požarevac között 157 kilométert kellett teljesíteni, a hegyek a szakasz első felében szerepeltek az itinerben, így a mezőny végül egyben maradt, sprintbefutó döntött a győzelemről. A leggyorsabb a holland Maarten Van Trip (DESTIL - Parkhotel Valkenburg) volt, ősszetettben továbbra sem alakultak ki nagy különbségek, sokan - köztük Alberto is - 20 másodperc hátránnyban voltak Tivani mögött. Eredményeink a 2. szakaszon: 12. Alberto MARENGO a. i 14. MÓRICZ Dániel 26. LOVASSY Krisztián 100. LŐKI Bence Vasárnap egy 113 kilométeres etappal zárult a Szerb Körverseny, Kostolac (Viminacijum) és Belgrád (Avala) között, ahol már az emlkedők is szerepet játszottak. Szét is szakadt a mezőny, de a végén a 37 fős élboly előtt csak ketten érkeztek 6, illetve 3 mp előnnyel, a szakaszgyőzelmet a volt profi, fehérorosz Branislau Samoilau szerezte meg. Összetettben maradt a leader-trikó a Trevigiani argentin versenyzőjén, German Nicolas Tivani-n, az ötödik helytől lefelé pedig érdekes helyzet alakult ki, hiszen 24-en azonos idővel álltak, mindössze a helyezési számok döntöttek. Alberto végül 9. lett, ami 3 UCI-pontot hozott a konyhára. Gratulálunk Peák Barnabásnak is, aki a 3. szakaszon 4. lett, összetettben pedig a 7. helyen végzett. Eredményeink a 3. szakaszon: 18. Alberto MARENGO +0:06 72. MÓRICZ Dániel +1:44 85. LOVASSY Krisztián +3:33 90. LŐKI Bence +4:37 Összetett eredményeink: 9. Alberto Marengo +0:20 71. LOVASSY Krisztián +10:39 89. MÓRICZ Dániel +20:52 100. LÓKI Bence +27:31

2018.06.10. - Van még néhány utolsó kiadó hely, a 2018.06.16.-án a Kis-Balaton körül megrendezésre kerülő Szabadics Ride céges kerékpáros csapatversenyre, ahol Hobby és Verseny kategóriában várják a 4-5 fős csapatok jelentkezését. Zalakarosról indulva a 33 km-es táv letekerése után, este egy impozáns fogadáson vehetnek részt a csapatok a hivatalos díjkiosztó ünnepségen a Hotel Mendan-ban! Minden információ és online jelentkezés ITT

2018.06.10. - Crosskovácsi 2018: valóságos sártengerben dőltek el a mountain bike maraton bajnoki címek Június 9-én szombaton került sor a mountain bike maraton szakág bajnoki címeinek eldöntésére. A férfiak között a sokszoros bajnok és háromszoros olimpikon Parti András (Waberer’s Trek Team), a hölgyek között az új generációt képviselő Schmidel Regina (Focus Team Hungary) volt a leggyorsabb a Nagykovácsi környékén kijelölt pályán, melynek talaját éjszaka óta áztatta – szinte folyamatosan – az eső. A maraton (MTB XCM) bajnokságot tavalyhoz hasonlóan Mátyus Attila csapata rendezte, a Crosskovácsi évek óta etalon a hazai versenyek között. Bár lehet, hogy sárosan nem a legkellemesebb pálya, de sok versenyző kedvence ez a maraton, főleg a kiszámítható európai körülmények miatt. Valószínűleg a borítékolhatóan rossz idő miatt az indulói létszám ma nem volt túl magas, de ami mindenkinek feltűnt, hogy a 71,5 kilométeres hosszútáv, a 49 kilométeres középtáv és a 29 kilométeres rövidtáv startja után a gyerekfutamban Magyarországon ritkán látható tömött sorokban sorakoztak a legfiatalabbak, s ez bíztató a sportág jövője szempontjából. A nők között a 49 kilométeres középtávon dőlt el a bajnoki cím, a címvédő Benkó Barbara több válogatott versenyzőtársával egyetemben szerbiai UCI-versenyen gyűjti az olimpiai kvalifikációs pontokat, így az itthon maradók jobb eséllyel táplálhattak bajnoki reményeket. A folyós, helyenként agyagos sár azonban rendkívül kiszámíthatatlanná tesz egy ilyen több órás maratonversenyt, mely során 1650 m szintkülönbséget kell leküzdeni, így senki nem mehetett biztosra. Az első éves felnőtt (illetve még U23-as) Schmidel Regina mégis mondhatjuk, hogy magabiztosan nyert 19 éves kora ellenére, ahogy nyilatkozatából is kiderül, elsősorban a sár volt ma a legnagyobb ellenfél: „Úgy éreztem a versenyt megelőzően, hogy Balázs Bea lesz a potenciális ellenfél, de már az elején sikerült elmenni Buzsáki Virággal (az U19 junior női győztes). Úgymond jól szórakoztunk, húztuk egymást, majd jött egy nagyon sáros, agyagos lefelé, ahol kénytelenek voltunk tolni a biciklit. Olyan szintű sár volt, hogy a kerekek beragadtak, nem forogtak, de még a hajtókarunk sem igazán. Itt elhagytam Virágot és sikerült az első helyen végigtekernem a versenyt. Nem mondanám, hogy eddig szerettem a sarat, de ma valahogy különösen jól ment, éreztem a kerékpárt, sokszor voltam közel hozzá, hogy elessek, de valamilyen csoda folytán mégis a bringán tudtam maradni. Nagyon örülök a bajnoki címnek, idén a fő célom az érettségi volt, de jövő héten végzek, és innentől a hangsúly a bringán, az Európa-bajnokságon és a világbajnokságon lesz U23-as korosztályban.” A férfiak hosszútávján teljesíteni kellett a középtáv nagyobb köre után a rövidtáv kisebb körét is, a 71,5 kilométeres penzum 2350 m szintkülönbséget tartalmazott. Ráadásul tovább kellett kint maradni a sárban, tovább gyilkolták az elemek a bringát, nem véletlen, hogy rengeteg technikai probléma adódott és megszaporodtak a kiállások is. A győztes Parti Andrásnak is többször meg kellett állni szerelni, eközben mai legfőbb ellenfele, Szatmáry András (Cube-Csömör) kétszer is meg tudta előzni. Parti azonban nem hagyta magát ellentmondást nem tűrő tempóban előzött vissza, még akkor is, ha közben szenvedett a szemét elvakító sárszemcsék miatt. A Waberer’s Trek Team versenyzője így foglalta össze a ma történteket: „A rajttól kezdve jól haladtam, de ésszerűen beosztva az erőt. Adódott pár technikai malőr, a dropperem nem oldott rendesen, lecsúszott (valószínű nem húztam meg eléggé a bowdent, ami kicsúszott). Miután először megálltam szerelni, elkezdődött a vesszőfutás… Le kellett venni a szemüveget is, mert nem láttam semmit az összegyűlt sártól. Ettől kezdve azonban egyre jobban telement a szemem sárral, az életemért küzdöttem lefelé, hogy ne essek el, mert alig láttam. A vége felé már teljesen „no kontroll”-ban mentem, begyűlt a sár a szemembe, szó szerint fájt nyitva tartani… Mellesleg még egyszer meg kellett állni húzni a bowdenen, miközben kétszer meg is előzött Szatmáry Andris, de mindig visszaküzdöttem magam. Nem mondom, hogy ez volt életem legkönnyebb versenye, ezért most nagyon meg kellett dolgozni és a körülmények is elég kemények voltak. Ennek ellenére örülök, mert a maraton bajnoki cím, presztízs, szeretek itthon versenyezni. Nyilván az első számú cél az olimpiai kvótafutás, azért is akarok még holnap elmenni egy olyan versenyre Szlovákiába, ahol tudok világranglista pontokat szerezni, de ez után a kemény verseny után meggondolom még az indulást, először használható állapotba kell hozni magam…” Az elit nő és férfi kategórián kívül utánpótlás és master kategóriákban is bajnokokat avattak ma, minden futam és kategória eredménylistája megtalálható a letölthető dokumentumban!

2018.06.08. - Kistérségi együttműködés keretében újabb útszakaszokkal bővítette, egyben vasúti közlekedéssel is elérhetővé tette a Pilisi Parkerdő Zrt. a Pilis Bike erdei kerékpáros útvonalhálózatot. A kesztölci és a piliscsévi önkormányzat, a helyi civil szervezetek és az erdőgazdaság együttműködése nagy jelentőségű a Pilis keleti oldalán fekvő települések turisztikai vonzerejének növelése szempontjából is. Új erdei kerékpáros útszakaszokat nyitottak meg Kesztölc és Piliscsév, valamint Pilisszántó között, így összesen már 350 kilométeresre bővült a 2016-ban létesített Pilis Bike erdei kerékpáros úthálózat. A családok, túrakerékpárosok, és kerékpáros sportolók számára egyaránt jó lehetőségeket kínáló útvonalak eléréséhez új „Parkolj + Bringázz!” parkolóhelyet is kialakítottak Kesztölcön, így 10-re nőtt a hálózatba kapcsolt autós megállók száma. A kezdeményezés fontos újdonsága, hogy két, immár vasúttal is elérhető kiindulópontot is kialakítottak, egyet Piliscsaba-Klotildligeten, egyet pedig Piliscséven. Mivel az érintett vasútvonalon kerékpárral is lehet utazni, lehetővé vált az erdei kerékpáros túraútvonalak tömegközlekedéssel történő megközelítése. Az ünnepélyes átadón köszöntőt mondott dr. Völner Pál, a térség országgyűlési képviselője, Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos, Vöröskői István, Kesztölc polgármestere, Pénzes Erzsébet, a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség elnökségi tagja, továbbá Nyírő András, a kezdeményező Virágzó Kesztölc Egyesület elnöke. „Példaértékű az a helyi szintű összefogás, ami a mostani fejlesztést elindította, és lehetővé tette. A civil szervezetek aktív tevékenysége szerencsésen találkozott a kesztölci és a piliscsévi önkormányzat, valamint a projektgazda Pilisi Parkerdő együttműködési szándékával. A konstruktív partnerségnek köszönhetően fontos hálózatfejlesztést hajtottunk végre, az átadott új útszakasz, és az új kiindulópontok hídként kapcsolják össze az egymás melletti turisztikai látványosságokat és magukat a településeket is. Mindez komoly fejlődési lehetőséget jelent a térség idegenforgalmában is, a vasúti közlekedés elérhetővé tétele pedig a praktikum mellett fontos fenntarthatósági üzenetet is hordoz, hiszen a tömegközlekedés használata csökkenti az erdőkre nehezedő légszennyezés mértékét – mondta az átadón Zambó Péter, a Pilisi Parkerdő Zrt. vezérigazgatója. Az utóbbi évek kutatásai rámutattak, hogy a Pilisi Parkerdő kirándulóhelyeit egyre többen keresik fel kerékpárral: évente 1,5 millió biciklis látogatási alkalmat regisztrál az erdőgazdaság. Az újonnan megjelenő igényekre válaszul alakította ki a Pilisi Parkerdő Zrt. a Pilis Bike erdei kerékpáros útvonalhálózatot, amely a mostani bővítés eredményeként 350 kilométernyi bejárható erdei utat kínál a Pilisben, a Visegrádi-, és a Budai-hegységben, összesen tíz parkolóval, és két vasúti csatlakozási ponttal. A hálózat részét képezik a terepen elhelyezett térképes információs táblák is, amelyeken összesen 34 darab, különböző nehézségű túrát javasolnak az erdészek. A táblákon egyben felhívják a figyelmet az erdei kerékpározás szabályaira és etikájára, hogy az erdőt látogató gyalogos, lovas és kerékpáros túrázók egymás igényeire tekintettel, az erdő értékeit közösen megőrizve szervezzék kirándulásaikat. Természetesen az útvonalak szabadon variálhatók, de aki először indul a térségbe kerékpározni, azok számára könnyebbség a szakemberek által összeállított útvonalak bejárása. A „Parkolj + Bringázz!” pontok, és az onnan induló javasolt túrák megtekinthetők a parkerdo.hu oldalon, a terepen pedig információs táblák, és számozott jelzések segítik a tájékozódást.

2018.06.07. - VeloClass Velence néven kerékpáros klub alakult Velencén, amelynek első igazolt versenyzője a nemrégiben 200 méteren országos pályakerékpáros csúcsot tekerő Szalontay Sándor.

2018.06.04. - Ezúton is értesítünk Benneteket, hogy a 2018.06.16-17.-én megrendezésre kerülő MAPEI Tour de Zalakaros vasárnapi napjának különböző futamaira (137 km-es Bianchi maraton, 60 km-es középtáv és 33 km-es Karos-Spa családi túra) a kedvezményes, internetes előnevezés (mely ajándék pólót is tartalmaz) 2018.06.05.-én 23.59-kor zárul. A nevezési díjat rendezheted átutalással vagy a nevezésnél azonnal, bankkártyás fizetéssel is! Csak azokat az előnevezéseket tudjuk elfogadni, akik a fenti időpontig a nevezési díjat is kiegyenlítik. Kérjük azokat, akik korábban beneveztek, de még nem fizettek, a fenti időpontig rendezzék a hátralékot (vagy mondják le nevezésüket), ellenkező esetben a helyszínen kell majd újra és drágábban nevezniük és az előnevezőknek szóló póló sem lesz nekik. A szombati futamokra (ingyenes Zobori Kalandpark gyerekverseny, Szabadics Ride céges csapatverseny) az online nevezési felület még néhány napig elérhető lesz, de a névre szóló rajtszámokat már nem tudjuk megoldani 06.05. utáni nevezést követően. Minden futamról minden információ megtalálható itt: www.tourdezalakaros.hu És ne feledjétek, a maraton nevezői között kisorsolunk egy utat a Tour de France-ra is. Bővebben erről ITT

2018.06.04. - Repülőgép a mezőny fölött A Tour de Hongrie még sosem jutott el ennyi emberhez: a tervek szerint a 2018-as Magyar Körverseny minden szakaszáról két-két és fél órás élő közvetítést, a kontinens népszerű sportcsatornáján pedig csaknem egy órás összefoglalót láthatnak majd a televíziónézők. Tudtad, hogy amikor leülsz a televízió elé, hogy megnézz egy kerékpárversenyt, hányan dolgoznak a szórakoztatásért? Felsorolni is nehéz lenne. Ide sorolhatjuk a szervezőket, a helyszíneket, kordonsorokat felépítő munkásokat, a helyszíneket üzemeltető közreműködőket, az útvonalbiztosításban segédkező rendőröket, motorosokat, polgárőröket, önkénteseket, a karavánban tevékenykedő csapatkísérőket, orvosokat, versenybírókat, egyéb segítőket, s természetesen magukat a kerékpárosokat is. De ez még nem minden! Ahhoz, hogy minderről tudomást szerezzen a felsoroltakon kívül más is, szükség van a média szereplőire is, a riporterektől, újságíróktól kezdve egészen a repülőgép pilótáig több tucat emberre. Ezúttal a televíziós közvetítésekre fókuszálunk. Figyelem, nagy összegek jönnek! Vagyis inkább mennek. Egy országúti kerékpárverseny televíziós közvetítése ugyanis rémesen nagy summát követel, természetesen a felvetődő igényeknek megfelelően szerepelhet egyre több – vagy kevesebb – nulla a végső számlán. A Tour de Hongrie esetében nyugodtan elárulhatjuk: az élő televíziós közvetítés és a kontinentális televíziós csatorna programjába kerülés mindösszesen több forrást igényel, mint a hatnapos rangos nemzetközi verseny összes egyéb kiadása… Kinyitni egy jó sört, bekapcsolni a tévét és ledőlni a fotelbe csak másodpercek kérdése. Élvezni a versenyt, csodálni a tájakat és szurkolni a szökevényeknek sem tűnik sokkal bonyolultabbnak. De vajon mi áll a háttérben, mennyi munka szükségeltetik ahhoz, hogy ezt az életérzést megkapjuk? Az első Tour de France egy kis falucska, nevezetesen Montgeron egyik kávézója elől indult. A korabeli beszámolók szerint a versenyzők feltették a rajtszámaikat és nekivágtak a távnak. Sokan legközelebb csak a sárga újság másnapi híreiből értesültek az eredményekről. Hatvan éve a képernyőn Egy századdal később a Tour – a labdarúgó világbajnokság és az olimpia mögött – már a harmadik legnézettebb sporteseménynek számít. Hatvan esztendővel ezelőtt adta a televízió először a viadalt, akkor minden egyes etapról öt percnyi kis állóképes anyagot sugároztak. Manapság akár egy teljes szakasz élőben a képernyőre kerülhet. S hogy hogyan? A technikusi központ, az úgynevezett „technikai zóna” minden esetben a befutó mellett kerül kiépítésre. Számos adókocsi, generátor és végeláthatatlan kábelhalmaz jellemzi a környéket. A közvetítéshez több vezeték nélküli kamerát használnak, amelyeket speciális felépítésű motorokon használnak a kameramanok. Ezen felül egy vagy két helikopter is pásztázza a mezőnyt,s ma már nem lóg ki az operatőr a nyitott ajtón, mint a hőskorban, hanem speciális, a helikopter aljára vagy oldalára felszerelt kamera veszi a képet. Kamerából sosem elég: a rajtnál és a célnál is több fixen elhelyezett kamerát is találunk, és természetesen akadnak még gyalogosan mozgó kamerások is különféle feladatokkal. Nagy Hatótávolságú Rendszer Az egész eseményt a „Nagy Hatótávolságú Rendszer” segítségével kapcsolják össze. A motorosok és a helikopterek által készített képek egy vagy két, átjátszóállomásként funkcionáló, 3000 és 8000 méter között repkedő repülőgépre jutnak. Ezek a gépek értelemszerűen a verseny felett köröznek, ám nincs egyszerű dolga a pilótáknak, hisz a turbulencia miatt korántsem mindegy, hogy mekkora köröket írnak le. Ha az időjárás rosszra fordul, akkor megpróbálnak a gépek lejjebb ereszkedni (ezért van az, hogy sokszor, akad, vagy nem jön át a jel). Ezek a jelek, utána a kettő esetleg három helyen elhelyezett átjátszó kamionokba jutnak – általában ezekből egy-egy ott van, ahol a sprinthajrá vagy időfutamnál az ellenőrző pontok. Az ide beérkező jelet feldolgozzák –vágják, alámondják, feliratozzák és így tovább... – aztán egy mikrohullámú rendszer segítségével továbbítják, végül egy csaknem ötven méteres antenna az, amely a műholdra lövi a jelet. Ezt az antennát látjuk általában a nagy versenyeken a hegyi befutóknál. Természetesen egy-egy kisebb verseny közvetítéséhez nem kell ennyi minden. A Tour de Hongrie versenyét például az elmúlt két évben a fentinél egyszerűbb és olcsóbb módon – de nem sokkal kisebb stábbal – próbáltuk a képernyőkre varázsolni, de a magasabb szintre lépés követelményei már ezen a téren is jelentkeznek, vagyis 2018-ban már olyan nemzetközi stáb dolgozik majd a közvetítések megvalósításán, amely a világ legnagyobb körversenyein is évről évre bizonyít.

2018.06.04. - A Kőbánya Cycling Team 10 UCI-ranglistapontot hozott el a 2.2 kategóriás Bihari-Körversenyről, miután Alberto Marengo hatodik lett összetettben! A kőbányai gárda Czéh Balázs, Istlstekker Zsolt, László Attila, Lóki Bence, Móricz Dániel, Rostyslav Zhukovsky összeállításban vágott neki a háromnapos romániai versenynek, melynek minden szakasza Nagyváradról startolt, és a pádisi hegyi befutó kivételével a cél is a főtéren volt kijelölve. Ismét nagyon színvonalas viadalon vehettünk részt, többek között az olasz Pro-Continental besorolású Androni, több erős kontinentális csapat, magyar részről pedig a debreceni DKSI társaságában. Szintén magyar vonatkozás, hogy a verseny UCI-bírója Törzsök Zsolt volt. A első szakaszon - Nagyvárad körül megtéve egy 180 kilométeres kört - olasz légiósunk, Alberto Marengo a biztató 12. helyen végzett az olasz Matteo Malucelli mögött. Sajnos balszerencse is történt, László Attila a mentőben kötött ki, de törés nélkül megúszta a bukást. Chéh Balázsnak sem sikerült értékelhetően befejezni a napot. A második napon két félszakaszt kellett teljesíteni, délelőtt 80 kilométer végén hegyi befutó várta a mezőnyt a Pádis-fennsíkon, ahol ismét andronis siker született a kolumbiai Ivan Ramiro Soza révén. Alberto remekül hajrázott, nyolcadik lett, amivel összetettben is ezt a pozíciót foglalta el. Az esti két kilométeres nagyváradi időfutamon sem változott a helyzet, maradt az UCI-pontot érő összetett helyezés. A harmadik etapon 170 kilométer volt a penzum Nagyvárad körül, a táv kétharmadánál egy 500 méter magas heggyel. A szakasz során végig erős, néha orkánszerű szél volt és zivatar is áztatta az utat. Alberto kezdeményező volt, a lejtmenetben a nedves úton maximális tempót diktált, aminek eredményeképpen többen hátul maradtak ellenfelei közül. Nagyváradig óriási volt a tempó végig, de Albertónak sikerült megjönni a 30 fős első sorral, a 20. lett Riccardo Stacchiotti mögött, így összetettben két helyet tudott javítani. Összetettben végül a kolumbiai Soza nyerte a Bihari Körversenyt, Alberto Marengo 6. lett 1:34 perc hátránnyal, amivel 10 UCI pontot gyűjtött a Kőbánya Cycling Team-nek. A csapatból Rostyslav Zhukovsky 36. lett 9:50 p hátránnyal, Móricz Dániel a 46. 12:10 p hátránnyal, Istlstekker Zsolt 85. (35:29 p.h.), Lóki Bence 98. (47:52 p. h.)

2018.05.31. - Lovassy Krisztián 6. helyet szerezte meg Moszkvában CL1-es pályaversenyen. A 90 körös, 30km-es pontversenyen 65 indulóból 33 orosz versenyző állt rajthoz. Filutás Viktor sajnos nem jutott tovább. Krisztián a döntőben körelőnyt szerzett, majd a véghajrát is megnyerte, ezzel 31 pontott gyüjtött. A versenyt az orosz Lev Donov nyerte 38 ponttal. 53km/h átlaga lett a futamnak. Szalontay Sándor a tegnapi 200m-es országos csúcs után ma már a legjobb 8 között versenyzett. Az egy-egy elleni futamokban a 4 közé jutásért kikapott eg litván versenyzőtől, majd a helyosztón a 8. helyen végzett. Pénteki napon keirinben áll még rajthoz Sanyi.

2018.05.30. - Szalontay Sándor hatalmas idővel új magyar rekordot futott a GP moszkva (UCI CL1-es verseny) 200m es selejtező futamában. Ideje 9.672 mely 74,442km/h. Sanyi a 8. legjobb idővel jutott tovább! Az eddigi rekordja 9,997 volt. Mindkét futamát nyerve jutott a holnapi döntöbe a legjobb 8 közé. Lovassy Krisztián olimpiai versenyszámnak számító omnium futamban indult, ahol 9.helyet szerezte meg. További képek: www.facebook.com/pg/velohu/photos/

« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 ... utolsó »




Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések