Idén nem lesz Tour de Hongrie, Central European Tour lesz "helyette"

E-mail  Nyomtatás
2009. június 22. hétfő

Az idei évben nem érdemes az országútis versenynaptárban Tour de Hongrie néven rendezvényt keresni, ilyen néven ugyanis nem lesz 2009-ben verseny. A TDH-t az elmúlt években szervező Kerékpársport 2000 Alapítvány egy Central European Tour (Közép-Európai Tour) elnevezésű versennyel folytatja munkásságát. Arról, hogy más miért nem rendez Tour de Hongrie néven versenyt, nincs pontos információnk,  a jelenlegi pénzügyi válság is nyomós indok lehet, de feltehetően más oka is van...
 

A Central European Tour 2009 július 16.-án Balmazújvárosban veszi kezdetét, de a nemzetközi mezőny már előzőleg bemutatkozik a magyar közönségnek, ugyanis július 15.-én, a CET összetettjébe be nem számító kritérium gálára kerül sor, Gyomaendrődön.. A balmazújvárosi nyitány egy 20 kilométeres csapat időfutam verseny lesz. Ezt követően, délután az első mezőny szakasz következik Miskolc és Sátoraljaújhely városok között 155,2km-en. Másnap a verseny legnehezebb napja következik, a Bükkben kőröz a peloton, a táv 133,6 km, Szerencs és a bükkszentkereszti hegyi befutó között. A 3 napos rendezvény július 18.-án, Miskolcon zárul egy 58 km-es kritérium versennyel.

 

Ami a résztvevőket illeti, 16 csapat (köztük 4 magyar) kapott meghívást. Érdekesség, hogy a Betonexpressz 2000 Limonta nem indul, így a magyar színeket az Atlantis-Casino, az FTC-Merida, a Postás és a Contact SE képviseli. Nem indul a Tusnad Cycling Team sem, így a Lengyel-Szeghalmi-Kiss trió sem lesz látható.A magyar bringások közül talán Szórádi Balázsnak van a legtöbb esélye egy összetett beli jó szerepelésre. A külföldi sorok között találunk néhány kontinentális profi csapatot, a kelet-európai országokon kívül német, osztrák és holland versenyzők is érkeznek.

 

A Central European Tour sajtótájékoztatója a közeljövőben várható, ezek után újabb információkkal jelentkezünk a versenyről.
 

Szakaszok és szintrajzok:

 

2009. Július 16., 1./a szakasz:  Balmazújváros- Balmazújváros , 20 km (csapat időfutam):


Diavetítéshez kattints a képre


2009. Július 16., 1./b szakasz: Miskolc - Sátoraljaújhely , 155.3 km :

 

Diavetítéshez kattints a képre


2009. Július 17., 2. szakasz: Szerencs - Bükkszentkereszt, 133,6 km:

 

Diavetítéshez kattints a képre


2009. Július 18., 3. szakasz: Miskolc - Miskolc , 58 km (kritérium):

 

Diavetítéshez kattints a képre

 


Előzetes rajtlista:

 

Atlantis-Casino:
1, KOHÁRI Maros HUN19760908
2, FEKETE Dániel HUN19840610
3, SZABÓ Tamás HUN19720110
4, TÖRÖK Zoltán HUN19771107

 

Austria Denzel Cliff (osztrák)
1, TAUBEL Thomas AUT19741229
2, FISTER Karlo AUT19900606
3, NAGY Robert SVK19721104
4, TENOR Wolfgang AUT19700601
5, MATEJKA Marek CZE19881123
6, FUCHS Eduard AUT19750908

FTC-Merida:
1, BERKESI András HUN19750828
2, BRAUN Ferenc HUN19841105
3, MERŐ Csaba HUN19710911
4, MOLNÁR Botond HUN19870114
5, MÜLLNER Zoltán HUN19780404
6, SPECZIÁR Viktor HUN19720928
7, SZÓRÁDI Balázs HUN19760831
8, WERDERITS Ádám HUN19760828

 

Grontmij Team Amsterdam
1, SMITS Florian NED19811016
2, AANDEWIEL Pascal NED19830428
3, POELSTRA Thijs NED19821027
4, MOLNAR Istvan HUN19880715
5, VAN DE VALL Lars NED19851222
6, KOREVAAR Daniel NED19861108

 

TC CHROBRY-FELT-GLOGOW (lengyel)
1, BUCZEK Michał POL19870127
2, CZAJKOWSKI Konrad POL19880212
3, KREZALEK Bartłomiej POL19880121
4, PINCZUK Damian POL19890802
5, MIELA Damian POL19891101
6, MROZEK Marcin POL19900226

MGLKS BLEKITNI SOKPOL-DOBRAWA KOZIEGLOWY (lengyel)
1, STRZEDULA Łukasz POL19860201
2, KORALEWSKI Jakub POL19880301
3, MATEUSZ Osowski POL19880115
4, KASZUBA Marcin POL19870422
5, KOGUT Arkadius POL19880413
6, Chmurzewski Mateusz POL19901129
7, Kwiatkowski Mateusz POL19891010
8, Klimczyk Dawid POL19900805
9, Szczechla Grzegorz POL19870115

RADENSKA KD FINANCIAL POINT (UCI continental team, szlovén)
1, POLJANEC Erik (*) SLO19900125
2, JENKO Robert (*) SLO19900415
3, KOSIR Nejc (*) SLO19900710
4, STIMULAK Klemens (*) SLO19900720
5, ZUN Blaz (*) SLO19890612
6, BAJL Andi (*) SLO19881114
7, TRATNIK Jan (*) SLO19900223

DUKLA TRENCIN MERIDA (UCI continental team, szlovák)
1, KOVAC Maros SVK19770411
2, SIPEKY Jan SVK19730102
3, TYBOR Patrik (*) SVK19870916
4, POLIEVKA Pavol SVK19690106
5, VYSNA Matej (*) SVK19880708
6, SAGAN Juraj (*) SVK19881223
7, MAHDAR Martin (*) SVK19890731
8, ROVNAK Milan (*) SVK19900512

CONTACT SE PÉCS
1, CSOMOR Zoltán HUN19810421
2, BLAZSÓ Márton HUN19800526
3, DÉVAI Dániel (*) HUN19890516
4, GODA Péter HUN19760721
5, ÉDER Patrik HUN19810429
6, NAGY Gábor HUN19770321

 

WELTOUR (lengyel)
1, GRUBKA Bartosz POL
2, KOHUT Slavomir POL
3, PATYINSKY Dawid POL
4, PIMKIN Konstantin UKR
5, PRZYDZIAL Artur POL
6, KEREMCZUK Maciej POL

FORMAN CYCLING TEAM (cseh)
1, BEZUNK Ondrej CZE19830707
2, HEINRICH Lukas CZE19790707
3, HUDECEK Petr CZE19830702
4, ROHEL Bretislav (*) CZE19900209
5, TOMAN Jiri (*) CZE19870818
6, TOMECEK Lubomir CZE19790206
7, MICEK Ondrej (*) CZE19870615
8, JANOCEK Tomas (*) CZE19880615
9, FIGURA Michal CZE19770625

 

ASC DUKLA PRAHA (UCI continental team, cseh)
1, BLAHA Martin CZE19770912
2, KADLEC Milan CZE19741013
3, KANKOVSKY Alois CZE19830719
4, HOCHMANN Jiri CZE19861001
5, LAZAR Petr CZE19760702
6, MIXA Marek CZE19850706
7, BENDA Marek (*) CZE19900904
8, BARES Jiri CZE19890510
9, KUCHAR Tomas CZE19880504

 

GLOBAL CYCLING TEAM (holland)
1, POELSTRA Thijs NED19821027
2, DE GROOT Wouter NED19850804
3, WALLINK Marien NED19840413
4, DE VRIES Roel NED19830810
5, OUDE OPHUIS Dirk NED19851002
6, REEF Marc NED19860322

 

POSTAS SE :
1, ISPÁNKI Balázs HUN19820209
2, SZABÓ Péter (*) HUN19870307
3, KALMÁR Nobert (*) HUN19900822
4, PAWLIK Attila (*) HUN19900616

TEAM RADLAND TIROL (UCI continental team, osztrák):
nincs még névsor

 

KED BIANCHI TEAM BERLIN (német)
nincs még névsor
 





Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:



Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:

Eddig hozzáfűzött kommentek:

« 1 | 2 »
2009.06.24. 19:54
Hajrá Contact ! Zárójelben megjegyzem aki fikázik mint "szánalom" tette, azt fölzavarnám 10×a Misinára...

2009.06.24. 18:26
Nem tudom miért fikáztok mindent inkább örüljetek, ha jó vagy amatőrben végre van helyed hogy megméretesd magad a következő szinten egyik sportágban sincs ennyire nyiltan lehetőséged, ha csak nem utánpótlás korú vagy: inkább örülnötök kellene.Teljesen mindegy hogy hívják a versenyt de a név fontos , nézz körül az országban milyen egyszerű dolgoknak kitalálnak hangzatos neveket(pl:dupla prémium betét, hozamtár)-elmondom tök egyszerű banki termékek, ez reklám. Ne hogy már egy holland kimondja azt hogy Borsod Abaúj..körverseny.Kell a jó név!!! mert segít a verseny megítélésében a Godát meg ne fikázd meg a Contact-ot se mert becsületesen készülnek ahogy korábban a Gyömrő is kapott lehetőséget, én se szeretek mindenkit néha a rajtnál pár embert szétfejelnék csak úgy de nem teszem mert becsülöm hogy 10-szer annyit edz mint én és jobb nálam, mégha nagy arccal kiabál is hogy jobbról jövök: minden magyarnak drukolok mert ez nemzetközi mezőny ahol azok is indulnak akik hétről hétre rommá vernek az amatőr mezőnyben, kiváncsi vagyok hogy itt mit tudnak, nekem is jó érzés lesz ha vki sikeres lesz, aki ellen valaha versenyezhetem testközelben, engem nem érdekel a limota meg a bodrogi sem , azokat szeretem akiket láttok élőben: újságba meg tévében Di Lucáék a szint, semmivel sem leszek boldogabb ha olvashatok 10 sort a pnivo-ról és nem láttok a versenyből semmit: nem minden a pénz: SOK SIKERT AZ INDULOKNAK ÉS A SZERVEZŐKNEK

2009.06.24. 17:06
Hihetetlen ez a kárálás minden évben ezzel a versennyel kapcsolatban! Ez egy másik verseny, nem TdH, nem UCI kat., Betonexpressz gondolom ezért nem indul, ez van, ha a meghívott külföldiek lenyomják a magyarokat, akkor ennyit tudunk-kicsi a mezőny, kevés a nemzetközi szinten is versenyképes ember.Legyen inkább amatőr kupa futam ez is? Milliószor lerágott csont ez a Eisi vs. jelenlegi csapat, nem unjátok még?

2009.06.23. 22:57
Kedves Szervezők!
Engedjétek meg, hogy elismerésemet fejezzem ki a kitartó és eredményes munkásságotokért. Büszke vagyok a Magyar Kerékpáros Szövetségben tevékenykedő vezetőkre, akik istmét ilyen fantasztikus versenyt tudtak megálmodni.
Végre nem látok az első szakasz 30. kilométerénél 900 m. magas hegyet és utána még 200 kili egyenkéntit.
Ami viszont idén sem hiányozhatott a következő:
Természetesen nincs UCI kategória. Tudom, munka mellett, pénz nélkül nem lehet.
Van jó sok Continental TEAM, nehogy véletlenül magyar nyerje meg a gumi belsőt a szakaszok végén.

Kérdezem én, miért nem lehet olyan versenyt szervezni, ha már nincs pénz Uci-s versenyre amin esetleg magyar versenyző is tudna nyerni? Miért jó az , ha a Betonexpress utazik ez alatt más európai országba versenyezni, ahol akár nyerni is tud, pontokat is kap és még a traktor sem jön szembe a sprinten?

Ha ezek nem mennek gyerekek, akkor miért kell erőltetni? Vagy ekkora a sportszeretet Zsolti csapatában? De ha igen, akkor miért nem Karcsit segítették a továbbhaladásban?

2009.06.23. 21:47
hememe,
Nem nem érzem.
Annak idején olvastam Eisenkrammer sajtóközleményét arról, hogy a 2006 évi TdH-t mien okokból nem ők rendezik.
Ezt a sajtóközleményt azóta senki -érdemben- nem cáfolta meg. De nem ez a lényeg, ez a vonal nem vezet sehová. Ha objektíven összehasonlítod a Vuelta által rendezett TdH-t az Alapítvány által rendezettekkel, akkor egyértelmű a különbség. Ha fikáznék, ahogy írod, akkor azt írtam volna, hogy az Alapítvány által rendezett TdH-k szarok voltak. Nem ezt írtam. És a keserűségem oka sem ez volt. Azt tartom elkeserítőnek, AHOGY az Alapítvány "átvette" a TdH szervezését. Kérlek gondold át a sztorit. Szerinted civilizált, európai módon járt el mindenki a Vueltával? Szerinted hasonló forgatókönyv elképzelhető lenne bármelyik másik úniós országban?

Nem fikáztam, sőt, leveszem a kalapom BÁRKI előtt, aki kerékpárversenyt rendez. De halkan kérdezem: Nem lehetett volna a Vueltának meghagyni a TdH-t és mondjuk 2006-ban előjönni ezzel a CET-tel? Akokr most két színvonalas versenyünk lenne? Vagy nem?

hememe, szerintem te pontosan tudod, hogy "kapta" meg az alapítvány a TdH rendezésének jogát. Kérlek hasonlítsd össze a Vuelta és az Alapítvány által rendezett versenyeket az útvonal, a napok száma, a nevezett csapatok, a médiajelenlét és a fejlődés szempontjából. Objektíven. Én nem fikáztam. Én ez nem a szervező csapat munkamennyiségét és elhivatottságát minősítem, mert hogy jönnék ahhoz?

Utolsó megjegyzésként pedig hadd reagáljak arra, hogy külsősként könnyű fikázni, könnyű a partvonalról bekiabálni, beleugatni a versenyszervezésbe, stb. Emlékeztetnék mindenkit arra, hogy amikor a TdH rendezési joga gazdát cserélt, akkor éppen egy vivó olimpikon volt a Magyar Kerékpáros Szakági Szövetség elnöke.

hememe, ha nem érzed jogosnak, amit az első kommenteben írtam, ne vedd magadra.

2009.06.23. 20:49
nem olyan szép ez a Vuelta ügy!Aki nem hiszi azt priviben szivesen felhomályositom.Grafitembernek:az általad lefestett embertipusba nem érzed hogy tartoznál?A fikázás olyan mint a szardobálás!

2009.06.23. 14:17
Amíg ezen versenyzők a jelenlegi nézői és támogatói igények kielégítésére sem képesek addig itt a vége!

2009.06.23. 13:06
Köszönjük szépen!!! Végre nem lesz több TDH!! Kemény munkával sikerült ezt is tönkretenni....elmehetnek a ....
Ha most is a Vuelta vinné, lenne Betonexpress, szerintem a besorolás is jobb lenne...
Nem tudjátok, hol lehet személyesen is megköszönni ezeknek, hogy szétbarmolták a TDH-t?

2009.06.23. 12:06
Komolyan mondom, őszintén csodálom a szervezők töretlen hurráoptimizmusát (vagy inkább határtalan arcát).

Hogy minden évben bejelentik hogy ez a borsodi járási tekergés -egy egyébként nem is rossz mezőnnyel- bizony egy országos körverseny (TdH), meghogy nemzetközi (értsd szakasz Kassára), most meg már egyenesen Central European izé.

A rendszeresen beígért és mégis mindig elmaradt többmilliós díjazásról meg az UCI pontokról nem is beszélve...

Még az is lehet hogy jövőre ez lesz Grand World Tour:)

Semmi baj nem lenne ezzel a BAZ-megyei körrel, ha végre annak akarnák eladni, ami valójában: a BAZ megyei körverseny nemzetközi profi/félprofi mezőnnyel.

De ezért kár volt kinyírni a Vueltás TdH-t. Megfértek volna bőven egymás mellett.


"A krumplileves legyen krumplileves" - pedig nagyon rühellem azt aki ezt mondta, de talán ebben az egyben kivételesen igaza volt:)


2009.06.23. 09:29
Ures zsebbel munka mellett valoban nem lehet uci versenyt rendezni csak jo menedzsmentel tokeeros szponzorokkal .A problema hogy nincsenek versenyzok sem akiknek lehetne Magyar kort rendezni van egy "profi"csapatunk a tobbiek munka mellett versenyeznek ezert nincs kozonseg es nem lehet eladni ezt a medianak .Ha ez nincs meg rendezzetek amator versenyeket amator modon ahogy gyomron tetetek.Aki ezen reszt vett tudja mirol beszelek.Tapasztalatokat kell szerezni szlovenia Montenegro istria...

2009.06.23. 01:13
Egy bizonyos lépték felett a versenyrendezés ugyanolyan vállalkozás, illetve megélhetési forma, mint bármi más.

2009.06.22. 22:15
Én és barátaim csupán egy kis helyi versenyt rendeztünk itt Nyíregyházán, a sponzorok is főleg baráti támogatásokból jöttek, ezen felül kb 100000 forintunkba került az egyesületnek, nem beszélve arról a munkáról amit mi civilként tettünk bele (utána járás dolgoknak, engedély, sponzor, pályakijelőlés, stb...). A nevezési díjakból és a tombolából még mindíg minuszba vagyunk. Nem kell félreérteni azt hogy ebből akarok meggazdagodni. Gondoljatok bele akkor mennyibe kerül egy több napos profi országúti verseny megrendezése. Inkább értékelnünk kellene az ilyen emberek igyekezetét, aki meg irigykedik és okoskodik az csináljon jobbat!

2009.06.22. 22:04
A TdH-t "elvették" a Vueltától, annak idején. Ezen a néven azután gyengébb színvonalú versenyek születtek, és 2009-re a név ismét eltűnik. Ezelőtt ehhez világháború kellett, illetve kommunista diktatúra. Ezek tények, előjelek nélkül. Én drukkolok a CET-nek, nagyon jó versenyt kívánok.
Tiszteletem mindazoké, akik manapság Magyarországon kerékpárversenyt rendeznek, ezt minden irónia nélkül írom. Viszont a fentiek tények, és mindaddig, amíg a sportra a kicsinyesség, a furások, az egymásra mutogatás lesz jellemző, addig minden évben újra előkerül majd ez a téma (is).
Én nagyon boldog lennék, ha már elfelejthetnénk ezt az egész kínos dolgot, de egyelőre nem lehet, úgy tűnik.

OFF.: csak mert SzoBa hátha olvassa: Igaz, hogy idén nem lesz pálya OB? Ha lesz, akkor hogy fogják mérni pl. a repülőt a hokisátortól? Rádióval?
Köszi a választ, ha lesz!

Jó tekerést mindenkinek.

2009.06.22. 20:18
Euskatel....Ott lesz VZ.Csak addigra jó formában lesz.Most még csak alakul az a forma.LPR és Magyar Lajos....Utálom mikor emberek olyan dologba beszéllnek bele amibe aztán végképp semmi belelátásuk sincs. Akkor meg minek ugatsz bele abba amihez rohadtul nem létsz bele.De végül is a Velon pofázni és lehülyézni, letolvajozni a másikat a legkönnyebb....próbáltál már akár egy diáksportnapot lebonyolitani kistestvérem?Üres zsebbel, munka , család mellett?Merő sportszeretetből?Hülye kérdés-hiszen tudom a választ....

2009.06.22. 19:26
GODA PÉTER????
Ez vicc ugye?

2009.06.22. 18:45
A www.kerekparsport2000.hu címen érhetitek el a verseny új honlapját. A rendezők minden segítséget szivesen fogadnak, én ennyivel járultam hozzá.

2009.06.22. 18:37
A CET tour egy új verseny, nem a TDH "helyett" van. TDH azért nincs, mert senki sem jelentkezett a Tour de Hongrie megrendezésére kiirt pályázatunkra (mksz).
A teljes névsorok még nem futottak be minden csapattol, sajnos a Tusnad nem jelzett vissza a meghívásra.

2009.06.22. 18:07
2005 ota nincs magyar kor!
Amatorizmus! Torzsok es tarsai ...

2009.06.22. 17:27
Csak én nem értem? Volt egy jól működő csapat, csináltak egy jól működő, évről-évre javuló versenyt. Ez nem volt jó, valakinek csíphette a szemét a siker, így jött egy balfaszcsapat, és csináltak valamit, ami bringaversenyre hasonlított. De legalább a név, az hangzatos lett! Hurrá! Kinek kell megköszönni?

2009.06.22. 17:18
Ott leszünk Gyomán, ha a jó Isten is úgy akarja...Amúgy kicsit szomorú vagyok, hogy nem látom Kusztiék csapát+a mostanában elég jó formában lévő Vígh Zolit az Atlantis-Casino-ból

« 1 | 2 »












Tour de Bakony Tour de Bakony
Távolság: 70 km
Szintkülönbség: 450 m
Nehézségi fok: 7
Szezonzáró a Bükkben 2012. Szezonzáró a Bükkben 2012.
Távolság: 60 km
Szintkülönbség: 1300 m
Nehézségi fok: 6
Mátra-körtúra 2013. Mátra-körtúra 2013.
Távolság: 95 km
Szintkülönbség: 1950 m
Nehézségi fok: 6






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések