Idén nem lesz Tour de Hongrie, Central European Tour lesz "helyette"
Az idei évben nem érdemes az országútis versenynaptárban Tour de Hongrie néven rendezvényt keresni, ilyen néven ugyanis nem lesz 2009-ben verseny. A TDH-t az elmúlt években szervező Kerékpársport 2000 Alapítvány egy Central European Tour (Közép-Európai Tour) elnevezésű versennyel folytatja munkásságát. Arról, hogy más miért nem rendez Tour de Hongrie néven versenyt, nincs pontos információnk, a jelenlegi pénzügyi válság is nyomós indok lehet, de feltehetően más oka is van...
A Central European Tour 2009 július 16.-án Balmazújvárosban veszi kezdetét, de a nemzetközi mezőny már előzőleg bemutatkozik a magyar közönségnek, ugyanis július 15.-én, a CET összetettjébe be nem számító kritérium gálára kerül sor, Gyomaendrődön.. A balmazújvárosi nyitány egy 20 kilométeres csapat időfutam verseny lesz. Ezt követően, délután az első mezőny szakasz következik Miskolc és Sátoraljaújhely városok között 155,2km-en. Másnap a verseny legnehezebb napja következik, a Bükkben kőröz a peloton, a táv 133,6 km, Szerencs és a bükkszentkereszti hegyi befutó között. A 3 napos rendezvény július 18.-án, Miskolcon zárul egy 58 km-es kritérium versennyel.
Ami a résztvevőket illeti, 16 csapat (köztük 4 magyar) kapott meghívást. Érdekesség, hogy a Betonexpressz 2000 Limonta nem indul, így a magyar színeket az Atlantis-Casino, az FTC-Merida, a Postás és a Contact SE képviseli. Nem indul a Tusnad Cycling Team sem, így a Lengyel-Szeghalmi-Kiss trió sem lesz látható.A magyar bringások közül talán Szórádi Balázsnak van a legtöbb esélye egy összetett beli jó szerepelésre. A külföldi sorok között találunk néhány kontinentális profi csapatot, a kelet-európai országokon kívül német, osztrák és holland versenyzők is érkeznek.
A Central European Tour sajtótájékoztatója a közeljövőben várható, ezek után újabb információkkal jelentkezünk a versenyről.
Szakaszok és szintrajzok:
2009. Július 16., 1./a szakasz: Balmazújváros- Balmazújváros , 20 km (csapat időfutam):
2009. Július 16., 1./b szakasz: Miskolc - Sátoraljaújhely , 155.3 km :
2009. Július 17., 2. szakasz: Szerencs - Bükkszentkereszt, 133,6 km:
2009. Július 18., 3. szakasz: Miskolc - Miskolc , 58 km (kritérium):
Előzetes rajtlista:
Atlantis-Casino:
1, KOHÁRI Maros HUN19760908
2, FEKETE Dániel HUN19840610
3, SZABÓ Tamás HUN19720110
4, TÖRÖK Zoltán HUN19771107
Austria Denzel Cliff (osztrák)
1, TAUBEL Thomas AUT19741229
2, FISTER Karlo AUT19900606
3, NAGY Robert SVK19721104
4, TENOR Wolfgang AUT19700601
5, MATEJKA Marek CZE19881123
6, FUCHS Eduard AUT19750908
FTC-Merida:
1, BERKESI András HUN19750828
2, BRAUN Ferenc HUN19841105
3, MERŐ Csaba HUN19710911
4, MOLNÁR Botond HUN19870114
5, MÜLLNER Zoltán HUN19780404
6, SPECZIÁR Viktor HUN19720928
7, SZÓRÁDI Balázs HUN19760831
8, WERDERITS Ádám HUN19760828
Grontmij Team Amsterdam
1, SMITS Florian NED19811016
2, AANDEWIEL Pascal NED19830428
3, POELSTRA Thijs NED19821027
4, MOLNAR Istvan HUN19880715
5, VAN DE VALL Lars NED19851222
6, KOREVAAR Daniel NED19861108
TC CHROBRY-FELT-GLOGOW (lengyel)
1, BUCZEK Michał POL19870127
2, CZAJKOWSKI Konrad POL19880212
3, KREZALEK Bartłomiej POL19880121
4, PINCZUK Damian POL19890802
5, MIELA Damian POL19891101
6, MROZEK Marcin POL19900226
MGLKS BLEKITNI SOKPOL-DOBRAWA KOZIEGLOWY (lengyel)
1, STRZEDULA Łukasz POL19860201
2, KORALEWSKI Jakub POL19880301
3, MATEUSZ Osowski POL19880115
4, KASZUBA Marcin POL19870422
5, KOGUT Arkadius POL19880413
6, Chmurzewski Mateusz POL19901129
7, Kwiatkowski Mateusz POL19891010
8, Klimczyk Dawid POL19900805
9, Szczechla Grzegorz POL19870115
RADENSKA KD FINANCIAL POINT (UCI continental team, szlovén)
1, POLJANEC Erik (*) SLO19900125
2, JENKO Robert (*) SLO19900415
3, KOSIR Nejc (*) SLO19900710
4, STIMULAK Klemens (*) SLO19900720
5, ZUN Blaz (*) SLO19890612
6, BAJL Andi (*) SLO19881114
7, TRATNIK Jan (*) SLO19900223
DUKLA TRENCIN MERIDA (UCI continental team, szlovák)
1, KOVAC Maros SVK19770411
2, SIPEKY Jan SVK19730102
3, TYBOR Patrik (*) SVK19870916
4, POLIEVKA Pavol SVK19690106
5, VYSNA Matej (*) SVK19880708
6, SAGAN Juraj (*) SVK19881223
7, MAHDAR Martin (*) SVK19890731
8, ROVNAK Milan (*) SVK19900512
CONTACT SE PÉCS
1, CSOMOR Zoltán HUN19810421
2, BLAZSÓ Márton HUN19800526
3, DÉVAI Dániel (*) HUN19890516
4, GODA Péter HUN19760721
5, ÉDER Patrik HUN19810429
6, NAGY Gábor HUN19770321
WELTOUR (lengyel)
1, GRUBKA Bartosz POL
2, KOHUT Slavomir POL
3, PATYINSKY Dawid POL
4, PIMKIN Konstantin UKR
5, PRZYDZIAL Artur POL
6, KEREMCZUK Maciej POL
FORMAN CYCLING TEAM (cseh)
1, BEZUNK Ondrej CZE19830707
2, HEINRICH Lukas CZE19790707
3, HUDECEK Petr CZE19830702
4, ROHEL Bretislav (*) CZE19900209
5, TOMAN Jiri (*) CZE19870818
6, TOMECEK Lubomir CZE19790206
7, MICEK Ondrej (*) CZE19870615
8, JANOCEK Tomas (*) CZE19880615
9, FIGURA Michal CZE19770625
ASC DUKLA PRAHA (UCI continental team, cseh)
1, BLAHA Martin CZE19770912
2, KADLEC Milan CZE19741013
3, KANKOVSKY Alois CZE19830719
4, HOCHMANN Jiri CZE19861001
5, LAZAR Petr CZE19760702
6, MIXA Marek CZE19850706
7, BENDA Marek (*) CZE19900904
8, BARES Jiri CZE19890510
9, KUCHAR Tomas CZE19880504
GLOBAL CYCLING TEAM (holland)
1, POELSTRA Thijs NED19821027
2, DE GROOT Wouter NED19850804
3, WALLINK Marien NED19840413
4, DE VRIES Roel NED19830810
5, OUDE OPHUIS Dirk NED19851002
6, REEF Marc NED19860322
POSTAS SE :
1, ISPÁNKI Balázs HUN19820209
2, SZABÓ Péter (*) HUN19870307
3, KALMÁR Nobert (*) HUN19900822
4, PAWLIK Attila (*) HUN19900616
TEAM RADLAND TIROL (UCI continental team, osztrák):
nincs még névsor
KED BIANCHI TEAM BERLIN (német)
nincs még névsor
Eddig hozzáfűzött kommentek:
Engedjétek meg, hogy elismerésemet fejezzem ki a kitartó és eredményes munkásságotokért. Büszke vagyok a Magyar Kerékpáros Szövetségben tevékenykedő vezetőkre, akik istmét ilyen fantasztikus versenyt tudtak megálmodni.
Végre nem látok az első szakasz 30. kilométerénél 900 m. magas hegyet és utána még 200 kili egyenkéntit.
Ami viszont idén sem hiányozhatott a következő:
Természetesen nincs UCI kategória. Tudom, munka mellett, pénz nélkül nem lehet.
Van jó sok Continental TEAM, nehogy véletlenül magyar nyerje meg a gumi belsőt a szakaszok végén.
Kérdezem én, miért nem lehet olyan versenyt szervezni, ha már nincs pénz Uci-s versenyre amin esetleg magyar versenyző is tudna nyerni? Miért jó az , ha a Betonexpress utazik ez alatt más európai országba versenyezni, ahol akár nyerni is tud, pontokat is kap és még a traktor sem jön szembe a sprinten?
Ha ezek nem mennek gyerekek, akkor miért kell erőltetni? Vagy ekkora a sportszeretet Zsolti csapatában? De ha igen, akkor miért nem Karcsit segítették a továbbhaladásban?
Nem nem érzem.
Annak idején olvastam Eisenkrammer sajtóközleményét arról, hogy a 2006 évi TdH-t mien okokból nem ők rendezik.
Ezt a sajtóközleményt azóta senki -érdemben- nem cáfolta meg. De nem ez a lényeg, ez a vonal nem vezet sehová. Ha objektíven összehasonlítod a Vuelta által rendezett TdH-t az Alapítvány által rendezettekkel, akkor egyértelmű a különbség. Ha fikáznék, ahogy írod, akkor azt írtam volna, hogy az Alapítvány által rendezett TdH-k szarok voltak. Nem ezt írtam. És a keserűségem oka sem ez volt. Azt tartom elkeserítőnek, AHOGY az Alapítvány "átvette" a TdH szervezését. Kérlek gondold át a sztorit. Szerinted civilizált, európai módon járt el mindenki a Vueltával? Szerinted hasonló forgatókönyv elképzelhető lenne bármelyik másik úniós országban?
Nem fikáztam, sőt, leveszem a kalapom BÁRKI előtt, aki kerékpárversenyt rendez. De halkan kérdezem: Nem lehetett volna a Vueltának meghagyni a TdH-t és mondjuk 2006-ban előjönni ezzel a CET-tel? Akokr most két színvonalas versenyünk lenne? Vagy nem?
hememe, szerintem te pontosan tudod, hogy "kapta" meg az alapítvány a TdH rendezésének jogát. Kérlek hasonlítsd össze a Vuelta és az Alapítvány által rendezett versenyeket az útvonal, a napok száma, a nevezett csapatok, a médiajelenlét és a fejlődés szempontjából. Objektíven. Én nem fikáztam. Én ez nem a szervező csapat munkamennyiségét és elhivatottságát minősítem, mert hogy jönnék ahhoz?
Utolsó megjegyzésként pedig hadd reagáljak arra, hogy külsősként könnyű fikázni, könnyű a partvonalról bekiabálni, beleugatni a versenyszervezésbe, stb. Emlékeztetnék mindenkit arra, hogy amikor a TdH rendezési joga gazdát cserélt, akkor éppen egy vivó olimpikon volt a Magyar Kerékpáros Szakági Szövetség elnöke.
hememe, ha nem érzed jogosnak, amit az első kommenteben írtam, ne vedd magadra.
Ha most is a Vuelta vinné, lenne Betonexpress, szerintem a besorolás is jobb lenne...
Nem tudjátok, hol lehet személyesen is megköszönni ezeknek, hogy szétbarmolták a TDH-t?
Hogy minden évben bejelentik hogy ez a borsodi járási tekergés -egy egyébként nem is rossz mezőnnyel- bizony egy országos körverseny (TdH), meghogy nemzetközi (értsd szakasz Kassára), most meg már egyenesen Central European izé.
A rendszeresen beígért és mégis mindig elmaradt többmilliós díjazásról meg az UCI pontokról nem is beszélve...
Még az is lehet hogy jövőre ez lesz Grand World Tour:)
Semmi baj nem lenne ezzel a BAZ-megyei körrel, ha végre annak akarnák eladni, ami valójában: a BAZ megyei körverseny nemzetközi profi/félprofi mezőnnyel.
De ezért kár volt kinyírni a Vueltás TdH-t. Megfértek volna bőven egymás mellett.
"A krumplileves legyen krumplileves" - pedig nagyon rühellem azt aki ezt mondta, de talán ebben az egyben kivételesen igaza volt:)
Tiszteletem mindazoké, akik manapság Magyarországon kerékpárversenyt rendeznek, ezt minden irónia nélkül írom. Viszont a fentiek tények, és mindaddig, amíg a sportra a kicsinyesség, a furások, az egymásra mutogatás lesz jellemző, addig minden évben újra előkerül majd ez a téma (is).
Én nagyon boldog lennék, ha már elfelejthetnénk ezt az egész kínos dolgot, de egyelőre nem lehet, úgy tűnik.
OFF.: csak mert SzoBa hátha olvassa: Igaz, hogy idén nem lesz pálya OB? Ha lesz, akkor hogy fogják mérni pl. a repülőt a hokisátortól? Rádióval?
Köszi a választ, ha lesz!
Jó tekerést mindenkinek.
Ez vicc ugye?
A teljes névsorok még nem futottak be minden csapattol, sajnos a Tusnad nem jelzett vissza a meghívásra.
Amatorizmus! Torzsok es tarsai ...
Kérjük, írja meg véleményét:
Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.