Giro d'Italia 10. szakasz: Biniam Girmay történelmi győzelme Jesiben
Az eritreai Biniam Girmay (Intermarché-Wanty-Gobert Materiaux) sikerét hozta az Olasz Körverseny tizedik szakasza, összetettben továbbra is a spanyol Juan Pedro Lopez (Trek-Segafredo) vezet.
Egy viszonylag érdekes karakterisztikájú etappal folytatódott a Giro d'Italia. Pescara és Jesi között ugyan komoly emelkedő nem, de annál több a klasszikusokra hajazó rövid, de meredek fal nehezítette meg a karaván előrehaladását. Lényegében az utolsó száz kilométeren belül jött három negyedik kategóriás meredek, a Crocette di Montecosaro (4,9 km, 2,2%), a Recanati (3 km, 6,9%) és a Monsano (1,7 km, 6,2%).
A rajtot követően egy három fős szökés alakult, név szerint Lawrence Naesen (AG2R Citroën), Mattia Bais (Drone Hopper-Androni Giocattoli) és Alessandro De Marchi (Israel-Premier Tech) keveredett az élre.
Az elmenés legnagyobb előnye hat perc környékén tetőzött, miközben a főmezőny élén az Alpecin-Fenix és az Intermarché-Wanty-Gobert Materiaux sorai forogtak, utóbbi csapat színeiben éppen Peák Barnabás diktálta a tempót.
A Civitanove Marchében kijelölt részhajrá Bais nyerte, a főmezőnyből pedig Giacomo Nizzolo (Israel-Premier Tech) bizonyult a legszemfülesebbnek. Az első két kategorizált emelkedőre egyaránt De Marchi ért fel elsőként, mialatt Christopher Juul-Jensen (Team BikeExchange-Jayco) indult el a spicc után, ám a próbálkozása hamar elhalt.
Ötven kilométerre a céltól előbb Mathieu van der Poelnak (Alpecin-Fenix), majd Richard Carapaznak (INEOS Grenadiers) volt technikai problémája, de mindketten még időben visszaértek a pelotonhoz.
A második részhajránál Michele Scarponira emlékezett a Giro. Mint ismert, a 2011-es Olasz Körverseny győztesét 2015. április 22-én otthona közelében Filottranóban gázolták halálra. A sprint Bais sikerét hozta, így egy olyan csapat versenyzője haladt át elsőként a vonalon, melynek színeiben tekert az egykori kiválóság.
A szökevények közül De Marchi bírta a legtovább az élen, de mintegy húsz kilométerrel a szakasz vége előtt őt is megfogták. Az etap utolsó kategorizált hegyének, a Monsanónak a lábáig hatalmas tempót diktált az Alpecin-Fenix, az INEOS Grenadiers és a Quick-Step-Alpha Vinyl hármasa, melynek eredményeképpen több sprinter is leszakadt, sőt egy bő harminc fős, többnyire hegyimenőkből és klasszikus specialistákból álló csoport el is lépett.
A célhoz közeledve folyamatosak voltak a tempóváltások, többek között Simon Yates (Team BikeExchange-Jayco) és Richard Carapaz (INEOS Grenadiers) is próbálkozott, ám végül sprint döntött, egy mostanság már klasszikusnak mondható sprint, Biniam Girmay (Intermarché-Wanty-Gobert Materiaux) és Mathieu van der Poel (Alpecin-Fenix) között, ami az eritreai kerekes történelmi sikerét hozta – van der Poel mögött Vincenzo Albanese (EOLO-Kometa) lett a harmadik.
Ami a magyarokat illeti Valter Attila (Groupama-FDJ) a 75. (+ 1:02), Fetter Erik (EOLO-Kometa) a 106. (+ 5:08), míg Peák Barnabás (Intermarché-Wanty-Gobert Materiaux) a 127. (+ 9:51) helyen végzett.
Az összetett versenyben továbbra is a spanyol Juan Pedro Lopez (Trek-Segafredo) vezet, az előnye mindössze tizenkét másodperc a portugál Joao Almeida (UAE Team Emirates) ellenében – Romain Bardet (Team DSM) a harmadik. A pontversenyben Arnaud Demare (Groupama-FDJ), a hegyi különversenyben Diego Rosa (EOLO-Kometa), míg a fiataloknál szintén Lopez áll az élen. – Valter a 43. (+ 34:40), Fetter a 96. (+ 1:30:12), Peák pedig a 138. (+ 2:11:54) a rózsaszín trikóért folyó harcban.
Eredmények:
Az Olasz Körverseny Santarcangelo di Romagna és Reggio Emilia között egy 203 kilométeres, a sprintereknek kedvező etappal folytatódik.
Kérjük, írja meg véleményét:
Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.