Giro d’Italia hírek: Viviani számára fontos volt, hogy újabb pontokat szerezhessen, Sam Bennett gyors volt, de bezárták, Simon Yates egyre közelebb az összetett megnyeréséhez (+videó)

E-mail  Nyomtatás
2018. május 24. csütörtök
  |   Szerző: m.norbi

Elia Viviani: fontos volt, hogy a ciklámen trikóért folytatott harcban újabb pontokat szerezzek

Diavetítéshez kattints a képre

Elia Viviani (Quick-Step Floors) a hirtelen megérkező vihar ellenére is magabiztosan nyerte a Giro d’Italia tizenhetedik szakaszát legnagyobb riválisa Sam Bennett (Bora-hansgrohe) előtt. Viviani ezzel már idei negyedik etapgyőzelmét szerezte mindamellett, hogy a pontversenyben is megerősítette vezető pozícióját.

„Egyértelműen nehezebb volt ez a szakasz, mint azt előzetesen vártuk, de tudtuk, hogy nem lesz könnyű dolgunk – mondta Viviani a célba érkezést követően. – Az időfutam során azért elég sokan spóroltak, ezúttal pedig mindenki szökni akart. Nagyon erős emberek próbálkoztak elmenésbe kerülni, de a Bora-hansgrohe és a LottoNL-Jumbo sorai szinte egész nap kontrollálták a történteket. Mi egy picit próbáltunk játszani, de úgy vélem jó döntéseket hoztunk. Róma előtt a sprinterek utolsó lehetősége következett, fontos volt, hogy a ciklámen trikóért folytatott harcban újabb pontokat szerezzek, így nem akartuk ezt a szakaszt veszni hagyni. Inkább kedvezett Sam Bennettnek ez az etap, mint nekünk, de a csapatom fantasztikus munkát végzett. Nyilván számítunk arra, hogy Rómában is sprint lesz, de úgy készültünk, hogyha ma lehet hajrázni, akkor mindent meg fogunk tenni a győzelem érdekében. A végén Danny Van Poppel próbált meglepni minket, Sabatini hagyott egy kis rést, én viszont a nagy szembeszél miatt az utolsó utáni pillanatig kivártam, és végül beigazolódott, hogy ez volt a jó taktika. Idei tizedik győzelmemet szereztem, ami alátámasztja, hogy kiváló döntés volt a Quick-Step Floors csapatába szerződnöm. ”

Sam Bennett: egyszerűen nem tudtam időben megindulni

Diavetítéshez kattints a képre

Nagyon úgy tűnt, hogy ezúttal is Sam Bennett bizonyult a leggyorsabbnak a sprintben, a Bora-hansgrohe ír versenyzője ellenben nagyon hátulról indult, így nem volt már esélye Viviani megelőzésére.

„Sajnos nagyon ideges voltam a végén, egyszerűen nem tudtam időben előrejönni, bezártak – kesergett Sam Bennett a szakaszt követően. – Megvolt az erőm, szerintem ezúttal is én voltam a leggyorsabb, de egyszerűen nem tudtam kibújni. Nagyon sokat dolgozott a csapatom, de nem sikerült győznöm. Nem nagyon találom a szavakat, megint nagyon messziről indultam, erős voltam, de nem volt már elég helyem a célig.”

Simon Yates egy nappal közelebb az összetett megnyeréséhez

Diavetítéshez kattints a képre

Az összetett éllovasa Simon Yates (Mitchelton-Scott) magabiztosan őrizte meg vezető helyét az utolsó három nehéz hegyi etap előtt. Csapata remek munkát végezve tartotta végig biztonságban. Amennyiben Yates megnyeri a Girót, úgy Tony Rominger 1995-ös sikere óta a rózsaszín trikót leghosszabb ideig őrző versenyzőként érhet célba Rómában.

„Azért ennél egy jóval könnyebb szakaszra számítottunk – így Yates a Mitchelton-Scott csapatbuszánál. – Mindenki szökni akart, hatalmas tempóban haladtunk. Nekünk nem lett volna bajunk azzal, ha ellép egy nagyobb elmenés, de a sprinterek csapatai ezt nem hagyták. Nehéz napok következnek, de egyre közelebb kerülök az összetett esetleges megnyeréséhez. Bízom benne, hogy a következő szakasz a szökevényeknek kedvezhet, és az igazi tűzijáték előtt még megpihenhetünk.”

Giro d’Italia 18. szakasz: Abbiategrasso-Prato Nevoso, 196 kilométer

Diavetítéshez kattints a képre

Az Olasz Körverseny Abbiategrasso és a Prato Nevoso csúcsa között egy 196 kilométeres etappal folytatódik. A penzum lényegében folyamatosan emelkedik, a hegyi befutó előtt egy negyedik kategóriás emelkedő töri meg az egyhangúságot. A mintegy 2000 méternyi szintet tartogató kihívás egy hosszú sík résszel kezdődik. A nap két gyorsasági részhajrája között kap helyet a negyedik kategóriás Novello emelkedője. Az utolsó tizenöt kilométer lényegében végig felfelé vezet, átlag hét százalékos meredekséggel. A Nevoso kiváló lehetőséget kínálhat Tom Dumoulin (Team Sunweb) számára, akinek támadnia kell. Természetesen amennyiben nem ér haza egy szökés, abban az esetben Simon Yates (Mitchelton-Scott) és az összetettért küzdők csatája várható.

Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:

Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.

Felhasználó név:
Jelszó:

Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:

Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m

Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések