Giro d’Italia hírek: Omar Fraile nagy napja, Dumoulin nem stresszelte túl magát, Rui Costa csalódott, Geraint Thomas térdfájdalmakkal küzdött, a sprinterek napja következhet

E-mail  Nyomtatás
2017. május 18. csütörtök
  |   Szerző: velo.hu

A Vuelta hegyi királya végre szakaszt nyert egy nagy körversenyen

Diavetítéshez kattints a képre

A Spanyol Körverseny kétszeres hegyi királya Omar Fraile pályafutása eddigi legnagyobb sikerét aratta az idei Giro tizenegyedik szakaszán. A spanyol versenyző az egész etap során aktívan versenyzett, benne volt szinte minden valamire való akcióban, miközben szorgosan gyűjtögette a hegyi pontokat. A hajrában sikerült még Rui Costát is felülmúlnia.

„Kinéztem ezt a szakaszt magamnak – mondta a célba érkezést követően Fraile. – Napok óta ez a penzum járt a fejemben, tudtam, hogy itt esélyem lehet. Tisztában voltam vele, hogy Mikel Landával nem fogunk hazaérni. Megpróbáltam Pierre Rolland támadásával is menni, majd amikor mondták a rádión, hogy hamarosan Rui Costa is felér ránk, már sejtettem, hogy ez meg lehet. A családom számára nagyon fontos ez a győzelem. A nagymamám imádta Induraint, főleg, hogyha Miguel az Olasz Körversenyen szerepelt. Szeretném elsősorban neki ajánlani a győzelmem. A célegyenesben Costa helyezkedett mögöttem, egyértelmű volt, hogy ő a legnagyobb favorit közöttünk. A sportigazgatóm Bingen Fernandez folyamatosan kiabált, hogy várjak még. Nagyon tartottam Costától, de túlságosan sok erejét kivette az, hogy felérjen hozzánk. Karrierem eddigi legnagyobb sikerét arattam.”

Tom Dumoulin: egyáltalán nem stresszeltem magam

Diavetítéshez kattints a képre

A Giro tizenegyedik szakasza nem telt unalmasan az összetettért küzdők számára sem, Vincenzo Nibali (Bahrain-Merida) és Thibaut Pinot (FDJ) is próbálkozott, de a verseny éllovasa Tom Dumoulin (Team Sunweb) magabiztosan őrizte meg vezetését.

„Nem nagyon foglalkoztunk azzal, hogy mi zajlik az elmenésben – így Dumoulin a Sunweb csapatbuszánál. – Arra figyeltünk, hogy végig a főmezőny elején maradhassunk. Remekül dolgoztunk, de szerencsére más csapatok is besegítettek az üldözésbe, így a szökés nem tudott túlságosan messzire eltávolodni. Az utolsó emelkedőn Laurens Ten Dam visszamaradt hozzám, kiváló munkát végzett, így egyáltalán nem stresszeltem magam. Nibali és Pinot támadásainál is csak saját magunkra figyeltünk, s habár egy picit kaotikus volt ez az etap, de magabiztosan védtük meg a trikót.”

Rui Costa csalódott, szeretné újra megpróbálni

Diavetítéshez kattints a képre

A 2013-as év világbajnoka Rui Costa taktikailag kiváló versenynapot teljesített, a végén csupán az erő hiányzott a győzelemhez. Az UAE Team Emirates kerekese érthetőd módon csalódott, de nem mond le a szakaszgyőzelemről.

„Fontos volt számunkra, hogy belekerüljünk a nap elmenésébe, és életben tartsuk azt – nyilatkozta a portugál kiválóság. – Mindent megtettem azért, hogy a végén felérhessek és harcolhassak a szakaszgyőzelemért. Természetesen csalódott vagyok, hogy nem sikerült nyernem, pláne úgy, hogy a végén ilyen közel voltam. A Giro azonban még épp elég hosszú ahhoz, hogy az ehhez hasonló napokon újra megpróbálhassam. A legfontosabb, hogy jó erőben érzem magam, így lesznek még lehetőségeim.”

Geraint Thomas: egész nap csak szenvedtem

Diavetítéshez kattints a képre

Azt követően, hogy az Olasz Kör első egyenkénti időfutama során, a korábban egy motoros hibájából hatalmasat bukó és rengeteg időt vesztő Geraint Thomas összeszedte magát, a verseny tizenegyedik szakaszán újra gondba került, leszakadt az esélyesek csoportjáról, összetettben ezzel a tizenegyedik helyről a tizennegyedik pozícióba csúszott vissza.

„Egész nap szenvedetem, iszonyatosan fájt a térdem – ecsetelte a történteket a szakaszt követően a Sky csapatának első számú embere. – Igyekeztem a lehető legkevesebb időveszteséggel abszolválni a napot. Az időfutam jóval rövidebb volt, ma viszont több mint négy órát töltöttünk nyeregben, amit megérzett a testem. Steven Kruijswijkkel voltam egy csoportban, remekül dolgoztunk össze, próbáltuk minimalizálni a veszteségeinket.”

Újra egy a sprintereknek kedvező szakasz következhet

Diavetítéshez kattints a képre

A tizenkettedik etap során Forli és Reggio Emilia között 229 kilométer várja a kerekeseket egy második és egy harmadik kategóriás emelkedővel, de a penzum vége inkább a sprintereknek kedvezhet. A rajtot követően az enyhén emelkedő út a második kategóriás Colla di Casaglia tetejére vezet. Innen leereszkedve a nap első gyorsasági részhajrája, majd a harmadik kategóriás Valico Appenninico meredeke kerül a versenyzők útjába. A Sasso Marconiban kijelölt második hajrát követően lényegében végig lejt az út, ami a sprintereknek kedvezhet.

Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:

Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.

Felhasználó név:
Jelszó:

Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:

Görög-szigettúra 2016. Görög-szigettúra 2016.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 10200 m
Nehézségi fok: 7
Célpont: SVÁJC 2015. Célpont: SVÁJC 2015.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 13500 m
Nehézségi fok: 9
Déli-Kárpátok 2015. Déli-Kárpátok 2015.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8

Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések