Giro d’Italia 2020 Budapest: fővárosunk lesz a 14. Olaszországon kívüli rajthelyszíne a legendás versenynek, hosszú munka előzte meg a Giro Magyarországra érkezését, nyilatkozatok a sajtótájékoztatóról

E-mail  Nyomtatás
2019. április 16. kedd
  |   Szerző: m.norbi

Budapest lesz a tizennegyedik Olaszországon kívüli rajthelyszíne a Giro d’Italiának

 

Diavetítéshez kattints a képre


Óriási világeseménynek adhat otthont Magyarország, 2020 májusában nálunk rendezik a Giro d'Italia országúti kerékpáros körverseny első három szakaszát. A régiónkból sosem indult még Grand Tour. A versenyigazgató Mauro Vegni és az Aktív Magyarországért Felelős Kormánybiztos, Révész Máriusz ünnepélyes keretek között tette meg a bejelentést és tartott sajtótájékoztatót Budapesten, ahol végérvényesen kiderült, tényleg tőlünk rajtol a 103. Olasz Körverseny!


Az első Girót 1909-ben rendezték, s egészen 1965-ig kellett arra várni, hogy egy külföldi város is megkaphassa a Grande Partenzát, ami abban az évben San Marinóba, majd egy esztendővel később Monte Carlóba került. Az első Olaszországtól ténylegesen is távolabb eső város a belga Vervier volt 1973-ban, majd az 1974-es vatikáni rajtot követően jó húsz évig újfent csak Itálián belül zajlottak az események. 1996-ban aztán egy váratlan húzással a görögországi Athén adhatott helyet a második legnagyobb presztízzsel bíró többnapos kerékpárverseny rajtjának, amit 1998-ban a franciaországi Nizza, 2002-ben a holland Groningen, 2006-ban a belga Seraing, 2010-ben az ugyancsak holland Amszterdam, 2012-ben a dán Herning, 2014-ben az ír Belfast, 2016-ban immáron harmadjára Hollandia, azon belül Apeldoorn, míg tavaly az izraeli Jeruzsálem követett.
 

Mauro Vegni: nagyon büszke vagyok, hogy itt jelenthetem be a következő évi Giro nagy rajtját

 

Diavetítéshez kattints a képre


A jövő évi Giro d’Italia budapesti nagy rajtjának sajtótájékoztatóját az Olasz Kulturális Intézetben tartották, ahol az olasz fél részéről Mauro Vegni a Giro versenyigazgatója valamint Paolo Bellino az RCS Sport igazgatója szólalt fel, míg hazánkat Dr. Szabó Tünde sportért felelős államtitkár, Révész Máriusz kormánybiztos, Dr. Szalay Bobrovniczky Alexandra főpolgármester helyettes és Menczer Tamás tájékoztatásért és Magyarország megjelenéséért felelős államtitkár képviselte.


„Nagyon büszke vagyok, hogy itt jelenthetem be a következő évi Giro nagy rajtját – mondta beszédében Mauro Vegni. – Magyarországról indul a 2020-as Olasz Körverseny. Nézők millióinak mutatjuk majd meg, hogy Budapesten kívül is milyen szép tájak és vidékek találhatók ebben az országban. Három szakasznak adhat otthont a nemzet, de ezek részleteit csak a későbbiekben fogjuk nyilvánosságra hozni.”

 

Diavetítéshez kattints a képre


„Megtörtént az, amire senki sem számított – így Révész Máriusz kormánybiztos. – A régiónkból nekünk sikerült megszerezni az Olasz Körverseny nagy rajtját. Amikor 2017-ben kint voltunk a Giro d’Italián, viccesen felvetettük Mauro Vegninek, hogy mi lenne, ha Budapestről indulna a verseny. A Girót tavaly 198 országban közvetítették, a rajtra több tízezer embert várunk. A tapasztalatok azt mutatják, hogy minden elköltött euró, két másikat fial a rendező nemzetnek.”


Hosszú munka előzte meg a Giro nagy rajtjának elnyerését

 

Diavetítéshez kattints a képre


A történet még valamikor a 2000-es évek elején kezdődött, amikor a Tour de France akkori versenyigazgatója Jean Marie Leblanc Magyarországra látogatott. Demszky Gábor Budapest akkori polgármestere fogadta, s tárgyalt vele egy esetleges magyarországi nagy rajtról, ám ezt követően nem folytatódtak az egyeztetések.


Később viszont felmerült az a kérdés, hogy miként is profitálhatna Magyarország abból, ha helyet adna egy nagy körverseny rajtjának. Miután Révész Máriusz kormánybiztos személyesen is ott volt a 2017-es Giro d’Italián, kormányhatározat született arról, hogy egy háromhetes körverseny rajtja is szerepelhet az államilag támogatott kiemelt sportesemények között.


Első körben természetesen a Tour de France Magyarországra hozása volt a cél, de hamar nyilvánvalóvá vált, hogy ez sokkal nehezebb, mint azt előzetesen gondolták. Ekkor vetődött fel a Giro lehetősége, hisz az Olasz Körverseny az elmúlt időszakban lényegében minden második évben külföldről rajtol, Magyarország pedig egy kiváló lehetőséget kínált, hisz ebből a régióból még sohasem indulhatott egyetlen nagy háromhetes sem.


Budapest összes látványossága rivaldafénybe kerülhet a 2020-as Giro első napján

 

Diavetítéshez kattints a képre


Az elmúlt évekhez hasonlóan nagy valószínűséggel 2020-ban Budapesten is egy egyenkénti időfutammal kezdődhet a Giro d’Italia, amely egy kihagyhatatlan lehetőséget kínál, hisz a három-négy órás élő közvetítés során Budapest szinte valamennyi nevezetességét és szépségét megmutathatja.


„Budapest kulturális és történelmi adottságai lenyűgözőek, bátran mondhatom, hogy bármelyik olaszországi nagyvárossal felveszi a versenyt – nyilatkozta a sajtótájékoztatót követően Mauro Vegni versenyigazgató. – Magyarországon új lehetőségek aknázhatóak ki a Giro d’Italia és a magyar kerékpársport számára is.”
 





Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:



Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:





Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések