Fejes Gábor dobogón a Tátra körön

E-mail  Nyomtatás
2011. augusztus 05. péntek

Fejes Gábor és Kónya Tamás a szomszédos Szlovákiában részt vett a nagy múltú Tátra Kör elnevezésű versenyen. Bár Gábor nagyon készült a versenyre és nem titkolt vágya volt, hogy a GP Krupina után újabb győzelmet szerezzen, de a harmadik hellyel be kellett, hogy érjük.

Viszont nem mehetünk el amellett a történés mellett sem, hogy a GP Krupina óta versenyzőink egészen idáig hiába mentek Szlovákiába versenyezni, sajnos nem vehettek részt a díjazásban. Hiába nyert Gábor már azóta másik futamot is. A szlovák kerékpáros rendezők és szövetség egy érdekes rendelettel csak szlovák liszenszel rendelkezőket vett bele a díjazásba.

Szombaton került megrendezésre a Tatry Tour, amely egyben Közép-Európa Bajnokság is volt. Csapatunkból a Team Bátorfi AKTK-ból hárman vettünk részt a versenyen: Kónya Tamás, Fejes Gábor és Király Zoltán személyében. A táv 200km amit a Magas-Tátrában Szlovákia és Lengyelország útjain.

A rajt reggelén rossz idő fogadott minket ami aznap már nem is változott, a versenyet végig szakadó esőben, ködben minimum 8, maximum 14 fokos hőmérsékletben kellett teljesíteni. Rajt után nagy tempót kezdett el diktálni a mezőny, rögtön megindultak a próbálkozások, az első hegyen sikerült is elmennie egy 5 fős sornak, ezután egy hosszú lejtmenet következett miután leértünk a síkra. A síkon a cseh Lawi csapat állt össze és vette üldözőbe a szökevényeket. Mi próbáltunk minél passzívabban kerékpározni és minél kevesebbet vállalni létszámunkból adódóan is, taktikánk arra épült hogy a verseny végére pihenten érkezzünk. A táv felénél értük utol az elmenést, újra együtt volt a mezőny, ekkor kissé megnyugodott mindenki a következő 20km eseménytelenül telt, majd újra megindultak a próbálkozások. Ekkor már nekünk is menni kellett hiszen ha egy megfelelő létszámú elmenés kialakul akkor akár haza is érhetnek. Sajnos számomra nagyon balszerencsésen alakult a verseny, többször is technikai problémáim voltak és egyedül kellett felérnem a mezőnyre. A lószparádé végén 6 versenyző tudott megszökni. Zakopanéra beérve a mezőny kissé beletörődött hogy a verseny már elúszott hiszen elől a szökevények nagy tempót diktálva, rövid idő alatt nagy előnyre tettek szert.

A Zakopane utáni hosszú hegyen a mezőny még egy utolsó próbálkozást indított a szökevények befogására. Kialakult egy 5 fős üldöző sor amibe én is benne voltam. Folyamatosan értük utol a versenyzőket de tőlünk is leszakadtak hárman. A végső 3 fős elmenésre végül a hegy tetején a későbbi győztes Jakub Svobodával értem fel. Ekkor már együtt dolgozva öten haladtunk a cél felé. Egy meredek tetején meglószotam őket ami után hárman maradtunk, majd ebből is továbbmenve 20km-el a vége előtt egyedül haladtam a cél felé, 10km-el a vége előtt azonban felért rám Svoboda és Piaskowy. Az utolsó hegyen már nagyon fáradt voltam nem tudtam beleszólni a verseny végkimenetelébe, a célom már csak az volt hogy minél kevesebbe időt kapjak tőlük. Végül abszolút 3. lettem, kategóriámban pedig 2., Kónya Tomi 14. lett, Király Zoli pedig teljesítette a távot.

Diavetítéshez kattints a képre

forrás, fotó: http://batorfiteam.blogger.hu/

Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:

Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.

Felhasználó név:
Jelszó:

Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:

Eddig hozzáfűzött kommentek:

2011.08.08. 08:45
GRatula! Nagy fegyvertény ilyen időben és helyen. Aki ismeri a terepet és a versenyt, tudja, hogy szinte lehetetlen valami gikszer nélkül végigmenni. A győzelemben senki nem lehet biztos, emrt nemcsak kiemelkedő forma kell hanem szerencse és egy nem árt egy kísérőtautó sem. A terep és hideg meg az őslakosoknak kedvez.

Görög-szigettúra 2016. Görög-szigettúra 2016.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 10200 m
Nehézségi fok: 7
Célpont: SVÁJC 2015. Célpont: SVÁJC 2015.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 13500 m
Nehézségi fok: 9
Déli-Kárpátok 2015. Déli-Kárpátok 2015.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8

Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések