Az oldal töltődik...
Címkék:
cannondale cross Csepel Urban woodlands giant ktm kross specialized
Lapozás: 1 2 3      Trekking, városi kerékpár újdonságok 2015

Márkánként felkerültek az Eurobike kiállításon látott újdonságok a VELO.hu oldalra. Szeretnénk azzal segíteni a tájékozódást a 2015-ös termékek között, hogy termékcsoportok szerint is feldolgozzuk a látottakat. Jöjjenek most a trekking és városi kerékpárok.

 

Cannondale Contro 2

 

 

Diavetítéshez kattints a képre

Ugyan a Eurobike Award Gold díjat a Fatty villás Contro 1 kapta, nekünk mégis ütősebb volt az eggyel „olcsóbb” modell. Kifejezetten városi felhasználásra készül, polírozott 6061-es alumínium vázzal, és Lefty merev villával. A hátsó csomagtartó esztétikusan illeszkedik a látványba, akárcsak a singlespeednek kinéző, valójában azonban 8 sebességes Alfine agyváltót tartalmazó meghajtás. Itt már a bordásszíj helyett lánc vette át az erőátvitel szerepét.


Cannondale Quick Carbon

 

 

Diavetítéshez kattints a képre

Egyetlen modell készül csak karbon vázzal a Quick szériából, de aki gyors városi/fitnesz bringát szeretne, annak ez pontosan elég lesz. Természetesen SAVE támvillákkal gyártották a kényelem érdekében és a nyerecső is 27,2mm-es átmérőjű, ami szintén rugalmasságot biztosít. Villája Quick Si G2 karbon, de nem tapered nyakkal, mivel nem érik nagy erőhatások. A megállást Magura MT2 tárcsafékek biztosítják.

 

Cross Quest
 

Diavetítéshez kattints a képre


Ha populáris piac, akkor egyértelműen trekking! A túra paletta csúcsán foglal helyet a Cross Quest. A Gent, vagyis a férfiaknak szánt változat 50-55-60 centiméteres, míg a Lady 45-50-55 centiméteres vázméretekben érhető el. Már itt érdemes megfigyelni egy nüansznyi különbséget más gyártókhoz mérve – ejtett női váz ide, vagy oda, rengetegszer találkozunk azzal a problematikával, hogy klasszikus női túravázak esetében az átlépési magasság ugyan nem számít, de a 48 centiméteres vázmagasság a hölgyek egy részének egyszerűen túl magas, míg a Cross 45 centis minimum mérete már éppen ideális. Szóval jó pont Bulgáriának! A váz – nemtől függetlenül – duplán húzott alu csövekből készül és merev alumínium villával érkezik. A villa emelt beépítési magassága lehetővé teszi a későbbiekben teleszkóp telepítését, a geometria lényeges változása nélkül.


Felszereltségét tekintve mindkét változat hidraulikus tárcsafékekkel szerelt, 3x10 fokozatú, full Shimano Deore rendszert kapott, amit az íze kedvéért megpimpeltek egy jóféle Shimano Deore XT hátsóváltóval. A felnik ugyan Cross márkajelzésűek, de bizton állíthatjuk, hogy a legendás francia gyártó, a Mach1 gyárából kerülnek ki, akikről köztudott, hogy szépen besegítenek a világelső Mavic gyártásába is. Jó trekkinghez híven a világítási rendszer fix (AXA), amihez az energiát a Shimano agydinamója szolgáltatja. Nagy kedvenc volt még a gépen a Standwell SW-CA111 hátsó csomagtartója, aminek enyhén futurisztikus kinézete mintha némi rezgéscsillapítást is kölcsönözne a rakománynak.
 

 

Cross Legend

 

 

Diavetítéshez kattints a képre


A trekking sorozatban a következő a Legend modell, aminek mokányabb változatával tetőzik a cross-trekking paletta. A felszereltség 30x10 sebességes Shimano Deore/SLX mix, természetesen hidraulikus tárcsafékekkel. Itt a váltóbovdenek már a duplán húzott alu vázban bújnak meg és a hátsó fék felfüggesztése – akárcsak a Quest-nél – a tám és a láncvilla közé került, az optimális fékerő-eloszlás végett. Az önfeledt erdei krosszozáshoz nem árt egy jobb teleszkóp sem, amin jól jön a lockout is, hisz aszfalton is túráztatnánk a masinát! Ezeket a feladatokat tökéletesen abszolválja a Suntour lockolható NCX telója, ami már jócskán bizonyított a piacon.

 

 

Csepel Trotter

 

 

Diavetítéshez kattints a képre


Első ránézésre hagyományos mindennel felszerelt trekking bringa, komfortos állítható kormányszárral és „buszkormánnyal”, azaz jól hátrahajló darabbal, így full egyenes háttal tudsz rajta tekerni. De mi az a furaság a villa helyén? Az egy Suntour Swing teló, ami 30mm-es rugóúttal rendelkezik. Ez bőven elég városba, cserébe merev, mint egy acél villa, és közel sem néz ki vele olyan bután, mint egy teleszkópos villával. Váltórendszere Shimano Acera, EZ-Fire fékváltókarokkal, de ha nem akar flancolni az ember akkor hétvégi túrázáshoz nem is kell ennél több. Van rajta agydinamós világítás is, illetve masszív csomagtartó túrázáshoz vagy gyerekszállításhoz.

 

 

Csepel Fractal

 

 

Diavetítéshez kattints a képre


Hasonlít a Trotterhez, mégis másra készül. Ez itt egy agyváltós city bringa arra, hogy kényelmesen elvigyen A-B-be. Mivel 11 sebességes agyváltóval készül, ezért simán fel lehet vele tekerni a hegyre is, hiszen kiváltja egy 7-8 sebességes láncváltós rendszer áttétel arányait. A hajtás felülről burkolt, így nem koszolja össze a nadrágot, illetve nem is koszolódik könnyen. Egyébként is ez a legnagyobb előnye az agyváltós gépeknek, hogy nem kell olajozgatni, tisztogatni, stb. Évente egy zsírózás és kész. Ennek a stucnija is állítható szögű, még szerszám sem kell hozzá, és az üléspozíció is egyenes rajta. Természetesen női kivitelben is elérhető.
Kedvező árú, de jól felszerelt trekking a hazai gyártótól.

 


Csepel Traction

 


Diavetítéshez kattints a képre


Kedvező árú, de jól felszerelt trekking a hazai gyártótól. Alu vázas, agydinamós, és mindennel fel van szerelve ami a KRESZ szerint kötelező illetve a napi közlekedéshez szükséges. A kormányszár szöge itt is állítható, de már kell hozzá egy imbuszkulcs. Sebaj, egyszer beállítod az ideális üléspozíciót és utána nem kell vele foglalkozni.
 

 

Csepel Woodlands Cross 700C

 

 

Diavetítéshez kattints a képre


Városi bringásoknak készül a cross trekking modell, kétféle kivitelben, szintén Csepel WAK alkatrészekkel megbolondítva. Nekünk az ezüstszínű váz tetszett legjobban, amely a csőkialakítások miatt titánnak néz ki, ezért meg is vizslattuk közelről, mert a csepelesek tudnak meglepetést okozni. Persze alumíniumból készül, hiszen az átlagos, de hazai „ízekre” vágyó bringásokat célozták meg vele.

 

 

Giant FastRoad Comax

 

 

Diavetítéshez kattints a képre


Az egyenes kormányos országúti városi/fitness-vonalon is történnek újdonságok, 2 példánnyal ugyanis megjelenik a FastRoad Comax, a kényelmet előtérbe helyező, gyönyörű karbon kompozit vázzal, 700c-s kerekekkel, rugalmas D-Fuse karbon nyeregrúddal és hidraulikus tárcsafékekkel, de ami a legkomolyabb, hogy a teljes sorozatot kormányszarvval szerelik!

 

 

KTM Life Lontano P18

 


Diavetítéshez kattints a képre


Majdnem annyian állták körül az új acél vázas, 18 sebességes Pinion hajtással készülő terepen is használható trekking bringát az érdeklődők, mint a Myroont. Kifejezetten a világjáróknak készül, de full extrás napi bicajnak is simán elfogadnánk! Már csak hab a tortán a Gates Carbon Drive szíjhajtás, az agydinamós világítás, és a Tubus csomagtartó rendszer. Biztosan nem lesz belőle tömegcikk, de nem is ezért fejlesztették ki.
 

 

Kross Noru

 


Diavetítéshez kattints a képre


2015-re komoly invázió indul fitnesz vonalon is. Az Inzai, és Noru modellek mind egyenes kormányos letisztult gépek lesznek. Az Inzai 8 sebességes Shimano Alfine agyváltóval, 615-ös hidraulikus tárcsafékekkel, és bőr kinézetű markolattal illetve nyereggel. Ennél is izgalmasabb lehet itthon az egyszerű, stílusos és kedvező árú városi rohangálóst keresőknek a Noru. Singlespeed kivitelű, semmi extra nem található, de pont ez a lényege. Aki sárvédős csomagtartós bringát keres az tegye a szemét a Trans Africa-ra!

 

 

Kross Trans Africa

 


Diavetítéshez kattints a képre


A Trans modellszéria a túrázók igényeihez lett kialakítva. Az Africa kivitel Shimano agydinamós, Acera/Deore szettes, hidrós tárcsákkal szerelt és minden rajta van, ami a városi közlekedéshez vagy túrázáshoz szükséges. Változtattak a váz kinézetén is, nem csak a csőprofilokban, hanem designban is.

 

Kross Classico III


Diavetítéshez kattints a képre


A fonott kosár ugyanúgy szériatartozéka, mint a szoknyavédő vagy a krómozott lámpa. A 3 sebességes Shimano Nexus agyváltó bőven elegendő városi használatra, kivéve ha minden délután a Budai hegyoldalra kell feljutnod.

 

Specialized Sirrus

 

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Akinek egy országúti bringa túl sportos üléspozíciót kínál, azoknak a Sirrus lehet az optimális választás.Ezek az egyenes kormányos fitnesz gépek 25/28mm-es gumikkal vannak szerelve, de könnyűek és gyorsak, így a feeling nem szenved csorbát csak könnyebb vele közlekedni, főleg ha városban is tekersz. A csúcs Sirrus Pro Carbon Disc Magura tárcsafékkel, 1x11 sebességes SRAM váltórendszerrel, és AXIS 4.0 Disc kerekekkel készül. A súllyal nem lesz gond mert FACT 9r karbonból készül és 1200 grammot nyom, még kényelmesebb mint a Roubaix váz, csak éppen ezen sárvédő és csomagtartó konzol is található!

Legfrissebb velo.hu hírek:

Szabó Zsófia az Andy Schleck-CP NVST-Immo Losch csapatában folytatja

Teljes a Groupama-FDJ jövő évi névsora, Arnaud Demare Tour de France szakaszgyőzelmekről álmodik

Wout van Aert: egyelőre messze vagyok még a csúcsformától