Az oldal töltődik...
Címkék:
országúti kerékpár author basso bianchi cannondale cube focus giant kross merida ridley specialized superior
Lapozás: 1 2 3      Országúti karbon kerékpár újdonságok 2015 - 1. rész

   Márkánként felkerültek az Eurobike kiállításon látott újdonságok a VELO.hu oldalra. Szeretnénk azzal segíteni a tájékozódást a 2015-ös termékek között, hogy termékcsoportok szerint is feldolgozzuk a látottakat. Jöjjenek most a karbon vázas országúti kerékpárokrók készült összeállításunk első része.

 

Author Charisma

 

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Megújult az országúti paletta csúcsa a Charisma széria, ami három karbonvázas modellből áll. Továbbra is saját tervezésű vázakkal dolgoznak, amiket a legjobb karbon alapanyagokkal dolgozó Torayca cég szállít. Aero profilú lett a váz a kisebb légellenállás érdekében, a kábelek beköltöztek a vázon belülre, és ahogy annak ma lennie kell, az elektromos Di2 váltórendszerekkel is kompatibilis. A villa is full karbon, illetve kialakítása a vázhoz idomul, nem csak kinézetben hanem formában is. Shimano Dura Ace a csúcsgép szettje, és 105-össel készül a belépő karbon Charisma.

 

Forgalmazó a BikePlus.hu

Elérhetőségük: www.authorkerekpar.hu

 

Basso Astra Disc

 


Diavetítéshez kattints a képre


Az első szembeötlő paripa az Astra Disc volt. A 3K Torayca T700 High Modulus full karbon váz és villa szettre épült bringa a tavalyitól eltérően már nem széria kormányszárral, hanem a Basso saját, integrált stucni-hézagoló rendszerével érkezik, aminek legnagyobb előnye alacsony beépítési magassága, valamint az, hogy a magasítás mértékétől nem változik a konikus villanyak és a kormányszár kapcsolatának merevsége. A kiállított darab rejtett kábelezéssel, elektronikus Di2 Ultegra rendszerrel és hidraulikus tárcsafékekkel tündöklött, de a színvariációkon túl lehetőség van SRAM szettel is megrendelni a masinát.

 


 

Forgalmazó a Velossimo Kft.
Elérhetőségük:
www.velossimo.hu

 

Basso Diamante

 

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

A kézzel készült vázon belül cseppet átrendezték a különböző karbon szövetek szálirányát, így a növelve a merevséget, miközben 15 grammot spóroltak a konikus fejcsőnél és további 25 grammot a középcsapágynál. Így a profi versenygeós váz súlya 53 centiméteres méretben, festés előtt is csupán 830 gramm. Pille, nem igaz? Természetesen dual váz, tehát fogadja a mechanikus és elektronikus váltórendszereket is, a tárcsafékes változatra azonban még várni kell. Külön érdekessége a Basso saját ötlete, aminek lényege, hogy a homlokcső felső vége a felsővázcső horizontális szintje alá kerül. A saját, integrált kormányszár így alig nyúlik a felsőcső szintje fölé, hihetetlenül javítva ezzel a légellenállási tényezőt.

 

 

Forgalmazó a Velossimo Kft.
Elérhetőségük:
www.velossimo.hu

 

Bianchi Infinito CV Disc

 

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Nem lehetett megúszni, a Bianchinak is lépnie kellett hogy a trendeket kövesse. Ezért tárcsaféket kapott az Infinito CV. A CV itt is azt a viszkoelasztikus anyagot jelenti, mint az Aquila esetében és a mérések szerint 75%-kal jobban nyeli el a rezgéseket, mint a „hagyományos” karbon szövetszerkezetek. Lars Boom egy Infinito nyergében győzött a Tour macskaköves 5. szakaszán! Mostantól hidraulikus tárcsafékkel is elérhető lesz. Az 1020g-os vázon a bowdeneket persze belül vezetik, a hátsó konzol pedig a láncvillára került. Három felszereltségi szint lesz belőle. Az „alap” Shimano Ultegrával készül, lesz egy Ultegra Di2-s verzió, a csúcson pedig SRAM Red 22-es bringa csücsül.

 

 

Forgalmazó a BikeLine Hungary Kft.
Elérhetőségük:
www.bianchi.hu

 

Bianchi Oltre XR1

 

 

 

 

 

 

 

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az Oltre XR2-ről nagyon sokat cikkeztünk mi is az elmúlt egy évben, mivel az volt a cég csúcsmodellje. Az XR1-est azoknak készítik akiknek a pénztárcája nem engedi meg a nagyobb tesó megvásárlását, de egy „race ready” gépet szeretnének. Az ár csökkentését „olcsóbb” karbon technológia alkalmazásával érték el, de a geometria megegyezik a két gép között, így teljesítményben kevés lehet a különbség. A kínálat nagyon széles lesz: 6 modell Veloce-től Ultegra Di2-ig.

 

Forgalmazó a BikeLine Hungary Kft.
Elérhetőségük:
www.bianchi.hu

 

 

Cannondale Slice

 

Diavetítéshez kattints a képre

Triatlon. Harc a másodpercekért. Akár 180km-en keresztül. Erre készült a Slice, melynek váza könnyebb, mint a legtöbb karbon országúti vázak és kényelmesebb, mint a granfondo kivitelek. Legalábbis ezt ígéri a marketing osztály. Tény, hogy megemelve a standon nagyon könnyűnek tűnt! Támvillái Aero Save kivitelűek, a komplett váz pedig BallisTec karbonból készül. A csövek formáját szélcsatornában tesztelték a lehető legkisebb légellenállás érdekében. A rejtett bowdenezés mechanikus és elektromos kábelekkel is kompatibilis. A hazai piacra érdekes újdonság, hogy már 105-ös szettel is elérhető lesz, ami nagyban csökkenti a vételárat.

 

Forgalmazó a Mali Kft.
Elérhetőségük:
www.mali.hu

 

Cervelo RCA

 

 

Diavetítéshez kattints a képre


A második Kanadából leginkább importálni kívánt termékünk a szintén megújult RCA granfondo váz-villa szett, amit ugyancsak előszeretettel hajtanak a Garmin-Sharp-nál az ülőgumók alatt. Nagyon letisztult kis széria gép, full karbon, konikus villával, ízlés szerint mechanikus, vagy elektronikus Shimano DuraAce Di2 szettel, Rotor3D/BBright hajtómű/közécsapágy kombóval és HED Ardennes Plus LT kerékszettel, mindezt 6,4 kilogrammos tömeggel. És akkor következzék a perverz szőrszálhasogatás! A puszta váz 54-es méretben 670 gramm, ami ugyan 3 grammal több az előzőhöz képest, de a mérnökök cserébe megnövekedett teljesítménnyel kecsegtetnek. Cserébe ott a villa, ami 277 grammot nyom és így 38 grammal kevesebb, mint a tavalyi modell, ráadásul súlyával ellentétben a kényelmi faktorán sikerült még egy cseppet növelni, a teljesítmény vesztesége nélkül!
 

 

Forgalmazó a Borneo Apparel Kft.
Elérhetőségük:
http://focuskerekparbolt.hu/index.php/cervelo-kerekparok
 

 

Cube Litening C68 SLT Zeroblack

 


Diavetítéshez kattints a képre


Teljesen új karbon technológiát vezetett be a Cube C68 néven. Nanotechnológia segítségével minimálisra csökkentették a karbonszálak közötti gyanta mennyiségét, így nem csak a súlyt, hanem a merevséget és az ellenállóságot is növelni tudták. 2015-re a vázak karbonszál tartalma 68%-ra nőtt és változtattak a geometrián is. Hosszabb felsőcsövet kapott a Litening, így több súly helyeződik az első kerékre, ami jótékony hatással van a kanyarsebességre főleg nagy tempónál.

 

 

Forgalmazó a Velobike Kft.

Elérhetőségük: www.cube-bikes.hu

 

Cube Agree GTC SL

 

 

Diavetítéshez kattints a képre


„Minden méter élmény a gran tourismo karbon vázon”- ezt jósolja a sajtóanyag az új Agree GTC SL bringáról. A kényelemre tervezett váz magasabb homlokcsővel rendelkezik, mint a Litening, így kevésbé kell görnyedni rajta és mégsem néz ki bénán a sok spacer a stucni alá rakva a magasabb kormánypozíció elérése érdekében. A monocoque karbon váz Advanced Twin Mold technológiával készül, melynek célja a lehető legtöbb gyanta eltávolítása a karbon szövetek közül, de egy fokkal költséghatékonyabb módon mint a C68 esetében. Az SL 50x34-es kompakt Ultegra hajtóművel érkezik, melyhez 11-28-as, 11 sebességes hátsó sor társul. A Fulcrum Racing 55 LG kerékszettre nem 23, hanem 25mm-es Schwalbe One gumikat húztak, a karbon Cube Motion Post nyeregcső pedig rugalmas, így még kényelmesebbé teszi a tekerést. A komplett gép súlya 7,7kg.

 

 

 

Forgalmazó a Velobike Kft.
Elérhetőségük:
www.cube-bikes.hu

 

Focus Cayo disc

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Az elkövetkezendő szezonra nagy dobásokkal készül a legendás ex versenyző, Mike Kluge cége. Országúton debütál például - rögtön az Izalco Max szériát követve - a 840 grammos vázsúllyal büszkélkedő full karbon, Granfondo geós Cayo, amihez hozzácsapták még - a trendnek megfelelően – a Cayo Disc-et is. Ez utóbbi igencsak finom darabnak ígérkezik a maga 880 grammos vázsúlyával és elöl QR15, hátul pedig X12-es tengely megoldásával, amely a Eurobike Award nyertes, igazán innovatív Focus RAT gyorszáras tengelyeket használja. Jelenleg ez a legkönnyebb tárcsafékes országúti váz a piacon, és a villája is mindössze 380g-ot nyom. A váz és a villa is csak 160mm-es féktrárcsával kompatibilis. Sokan 140mm-essel szerelik, de a mérések szerint 800W-os terhelésnél a kis tárcsa 190 fokra melegszik fel, a 160mm-es pedig csak 170 fokra! És ez a hő nem csak a tárcsára hat, hanem a féknyeregre és a benne lévő olajra is, ami pedig a fékerőért felel.

 


Forgalmazó a Borneo Apparel Kft.

Elérhetőségük: www.focuskerekparbolt.hu 

 

 

Focus Izalco Max

 

 

 

 

 

 

 

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Azzal együtt, hogy az alapító neve összeforr a hegyi kerékpározás európai történelmével, a FOCUS jelentős eredményekkel büszkélkedhet országúton az AG2R – La Mondiale WorldTour csapatának köszönhetően. A csúcs aszfalt Izalco Max-ról nem árt tudni, hogy a váz súlya 56-os méretben össz-vissz 740 gramm, így jó ötletnek tűnik egy kicsit szélesíteni a palettát 2015-re. Shimano és SRAM szettekkel egyaránt elérhető lesz jövőre a móka, a belépő szint – Izalco Max 5.0 - felszereltsége itt Shimano Ultegra szett FSA SLK karbon hajtóművel, majd a vonal halad egészen az Izalco Max 0.0 modellig, ami össztömegét tekintve, konkrétan 5 kilogramm alatt marad!

 

Forgalmazó a Borneo Apparel Kft.
Elérhetőségük:
www.focuskerekparbolt.hu


Giant Defy Advanced

 

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Ujjongva fogadtuk a Giant Defy Advanced karbon országúti Granfondo sorozat metamorfózisát – jövőre ez a sorozat ugyanis kizárólag tárcsafékkel lesz kapható, akinek patkófék kell, az kénytelen lesz megelégedni az alu változattal! A gép egyértelműen könnyebb – a váz súlya 900 gramm alatt - és kényelmesebb lett. A D-profilú integrált nyeregrúd és felsőcső nyeli rendesen az aszfalt felől érkező rezonanciát, így mindkettő egyaránt a rájder kényelmét szolgálja a hosszú tekerések alkalmával, akárcsak az alacsony bekötésű támvilla, ami igen komolyan kisimítja az aszfaltos göröngyöket. A piacvezető versenytársakkal szemben a top Defy Advanced minimum 250-300 grammal könnyebb, ha a teljes gépek súlyát vesszük. Mindezt amellett, hogy a váz egyes részeinek torziós merevségét 40%-kal sikerült növelni. A tárcsafékek alkalmazása kifejezetten jót tesz a sártűrésnek is, hiszen így 28-as, egyes gyártók 30-as külsőit is fogadja a váz.

 

Forgalmazó a BikeLine Hungary Kft.
Elérhetőségük:
www.giant-bicycles.com 

 

Kross Vento 7.0

 

 

Diavetítéshez kattints a képre

Eddig a Kross inkább a montis, illetve trekking vonalra koncentrált, de most az országúti Vento széria is megkomolyodott! Ennek csúcsmodellje az új 7.0 karbon vázzal és villával. A hátsó támvillák hajlítottak, hogy ne csak hatékony, hanem kényelmes is legyen a tekerés a nyergében. A katalógus szerint 7.2kg-os súllyal érkezik, amit mechanikus Shimano Ultegra szettből, DT-Swiss R23 Spline kerekekből és Easton karbon kiegészítőkből hoztak ki. Már nyitjuk is a kaput a postásnak, ha hozza a tesztgépet!

 

Forgalmazó a Biking Kft.
Elérhetőségük:
www.kross.hu


Kross Vento 6.0

 

 

Diavetítéshez kattints a képre

Nagy lesz a harc a fejben, mikor a 6.0 és a 7.0 között gondolkozol! Ugyanarra a karbon vázra épül mindkettő, de 6.0 matt festésű és 105-ös szettel készül. Ugyan az árakat még nem látjuk, de azt tudjuk, hogy az új 105-ös szett teljesítménye alig marad el az Ultegrától, így ha nem vagy élversenyző, de kb. ugyanazt a teljesítményt szeretnéd, akkor lehet a 6.0 lesz a nyerő. A karbon Easton cuccok persze itt már alura cserélődtek, és nem R23 hanem R24-es kerékszettel szerelik. Súlyban 700g-ot jelentenek ezek a különbségek.
 

Forgalmazó a Biking Kft.
Elérhetőségük:
www.kross.hu

 

Merida Ride Disc 7000

 


Diavetítéshez kattints a képre


Ha kényelmes, könnyű és trendi granfondo gépet akarsz magadnak jövőre, akkor a Merida kínálatában ne menj tovább, csak az új Ride Disc modellekig. A
Ride-ot már teszteltük és nagyon meg voltunk vele elégedve. Már várjuk, hogy az új Ultegra szettes és hidraulikus tárcsafékes országútit is megkaparinthassuk! Külön öröm, hogy nem alu vázzal, hanem rögtön karbonnal nyitnak ebben a kategóriában!
 

Forgalmazó a BikeFun Hungary Kft.
Elérhetőség:
http://www.bikefun.hu/

 

 

Ridley Noah SL

 


Diavetítéshez kattints a képre


Ahogy a bevezetőben is írtuk, már a Noah SL tervezésekor a szélcsatorna jelentős szerepet kapott, mivel ez az országúti is az aero jegyében született. Két szabadalom is „született” a bringával együtt. Az egyik az F-Split villa, a másik In-mould F-Surface profil kialakítás. A villanyak nem csak belesimul a fejcsőbe és az alsócsőbe hanem a szárakon kivágások találhatóak, ami optimalizálja a légáramlást. Az F-Surface csőprofil kialakítás is az aerodinamika oltárán áldoz, és ehhez a Dean Fast időfutam gép tervezésénél megszerzett tudást használták fel. Természetesen belső kábelvezetéssel rendelkezik, a nyeregcső is aero kialakítású, és rejtett nyeregbilinccsel rögzül. A váz 60T-40T-30T SHM UD karbon rétegek különböző szálirányainak keresztezésével született meg, hogy az alacsony légellenállás mellett merev és kényelmes is legyen.
 

Forgalmazója a Borneo Apparel Kft.
Elérhetőségük: www.focuskerekparbolt.hu/index.php/ridley-kerekparok

 

 

Specialized Diverge Expert Carbon

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Országúton sem lehet ok a szégyenkezésre! Elsőként itt az új „gravel bike” a Diverge széria és a csúcsa az Expert Carbon modell. Mire jó egy hidraulikus tárcsafékes, 32-es gumikkal szerelt FACT 10r karbon vázas versenybringa? Alapvetően Magyarországra! Azaz rossz utakra, sőt úttalan utakra. A gyártó dedikáltan ajánlja földutakra is. De akkor miért ne Crux cyclocross bringát vegyél? Mert ennek a geometriája országútis, így agilis, rövid és fordulékony.

 

Forgalmazó Hauser Kerékpár Kft.

Elérhetőségük: www.specialized.hu

 

 

Superior Road Team Issue Di2 Disc

 

 

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Egyszerűen gyönyörű a paripa. Matt fekete, full karbon, letisztult – enyhén sloping geometriával és hidraulikus tárcsafékekkel. Az elektronikus Shimano Di2 Ultegra hegemóniáját csak a karbon FSA hajtómű és a gyönyörű DT Swiss kerekek törik meg. Az egység merevségét ráadásul – a hagyományos gyorszáras megoldás helyett - elöl QR15-ös, hátul pedig X12-es tengelykombinációval növelték a mérnökök.
 

Forgalmazó a Bike Logistics Kft.
Elérhetőségük:
www.bikelogistics.hu

Legfrissebb velo.hu hírek:

Országútis hírek külföldről: megrendezhető a Cyclo-cross vb, Fabio Aru nem áll rajthoz Ostendében, Valverde azért a kiskapukat nyitva hagyja

Országútis hírek külföldről: Manzin nyerte az európai szezonnyitót, Wout van Aert győzelmével ért véget a CX világkupa, Froome is bevállalhatja a Giro-Tour duplát

Vas Kata Blanka nyerte a 2020/2021-es Cyclo-cross világkupa-sorozat U23-as összetettjét