Az oldal töltődik...
Címkék:
bianchi cube csepel focus giant rock machine specialized wheeler
Lapozás: 1 2      Enduro kerékpár újdonságok 2015

Márkánként felkerültek az Eurobike kiállításon látott újdonságok a VELO.hu oldalra. Szeretnénk azzal segíteni a tájékozódást a 2015-ös termékek között, hogy termékcsoportok szerint is feldolgozzuk a látottakat. Jöjjenek most az enduro újdonságok.

Bianchi Ethanol FSE


Diavetítéshez kattints a képre


Nem mehettek el az új enduro trend mellett a Bianchi tervezőmérnökei sem. Aki kimarad az lemarad ugyebár. Itt is 27.5”-osak a kerekek, a rugóút pedig 150mm-es. Ehhez hátra 142mm széles X12-es tengelyt kellett társítani a megfelelő oldalirányú merevség érdekében. A fő vázháromszög karbon, csak a Horst Link rendszerű lengőkarok készülnek aluból. Ezen a szinten alap a belső bowdenvezetés és az ISCG terelő konzol is. Szerencsére a dropper post kábele is a vázon belül fut, amit sok gyártó nem tudott máig megoldani. A csúcsmodell SRAM XX1/X01 szettel lesz kapható amihez FOX 34 és Float X rugóstagok társulnak illetve KS LEV Integra nyeregcső.


Cube Stereo 160 Super HPC Action Team


Diavetítéshez kattints a képre

Jövőre már simán megveheted azt a bringát, amit a Cube Action Team is használ az Enduro World Series futamain! Az alapot a Super HPC karbon vázra épített 160mm-t mozgó 650B-s kerekeken guruló 11,9kg-os bringa adja. Ehhez jön hozzá a nem kicsit feltűnő Action Team festés és ha még a ruházatot is beszerzed hozzá, akkor már csak a tudásodat kell tökéletesre csiszolni ahhoz, hogy összekeverjenek Nicolas Lau-val a csapat első számú versenyzőjével. A bringához kapod a teljes mechanikus XTR szettet, a DT CSW EM 3.7-es kerekeket és a FOX 36/Float CTD telókat is. Ezzel a géppel gyakorlatilag a legdurvább ösvényeken is le tudsz majd jönni. Ha mersz!

Csepel Woodlands Trooper 27.5 FS140


Diavetítéshez kattints a képre


A szemfülesek az idén már láthatták itt-ott összeszerelt állapotban, de a vélhetően végleges, boltban is kapható kivitelt most mutatták be a kiállításon. Az all mountain/enduro kategóriát célozták meg vele, s 140 mm-es rugóutat biztosít 650B-s kerekek mellett. A rugóstag nincs összeköttetésben a fő vázháromszöggel, mindkét vége a lengőkarhoz csatlakozik. Az aluváz 12 mm-es tengellyel készül, és Direct Mount váltókonzolra szerelheted fel az első váltót, már ha nem ISCG láncterelőt használsz, amire szintén van lehetőség. Mivel vázként kerül forgalomba, 130–160 mm közötti villát ajánlanak hozzá.

Focus SAM 1.0 Trail Team


Diavetítéshez kattints a képre


A Focus kínálatából két monti hiányzott nagyon az utóbbi években. Az egyik egy 100mm körül mozgó XC fully a másik pedig egy enduro gép. Mindkettő megérkezett, és mindkettőből lesz Factory kivitel, ami az abszolút csúcsot képviseli. A SAM 1.0 Trail Team aluvázzal készül, RS Pike RC Solo Air villát kapott és teljes 11 sebességes SRAM XX1 szettel szerelik. Fékrendszere az új SRAM Guide RSC, és nem hiányozhat a dropper post nyeregcső sem, hiszen enduróban fölfelé is tekerni kell, de lefelé nem árt ha 1mp alatt le tudod engedni a nyerget.

Giant Reign


Diavetítéshez kattints a képre


Ha már itt tartunk, a terep szekcióban a Reign tudhatja magáénak talán a legtöbb módisítást. Régi ismerős, új köntösben! Átdolgozták a teljes geometriát és 2015-től a Reign Advanced elérhető karbon első háromszöggel is. A 650B-s konstrukció egységesen 65 fokos fejcsőszöget és hosszabb felsőcsövet kapott. Az új Enduro 160 milliméteres rugóúttal bír majd és 2 karbon, valamint további két aluvázas modell közül választhatunk. A csúcsmodell RockShox Pike villával érkezik, Sram XX1 szettel és DT Swiss kerekeken gurul. A hírek szerint a karbon belépő darab valamivel több, mint a top modell árának feléért lesz kapható. Ettől függetlenül a teljes család X12-es hátsó tengellyel és teleszkópos nyeregszárral érkezik.


Rock Machine Edge


Diavetítéshez kattints a képre


A fő hangsúly jövőre az Enduro-t képviselő EDGE kollekción, valamint a merevfarú XCO orientált PEAK vonalon lesz. Az EDGE zászlóshajója a Blizzard modellcsalád esett át a legtöbb módosításon. A csehek igencsak büszkék az új aktív FPS – Floating Pivot System – rendszerükre. A brutál merev hátsó háromszög két himbakaron mozog, minimalizálva ezzel a full-telósokra jellemző, hajtás közbeni energiaveszteséget, amire jótékony hatással van az is, hogy a rugózás virtuális középpontja közvetlenül a középcsapágy felett van. A SmartLink megoldás áttételezéseinek hála, még a 27,5”-os modellek 140 milliméteres teleszkóp útja sem igényel extrém beépítési méretű rugóstagokat. Hasznos információ, hogy a Blizzard család egységesen alumínium vázzal és RockShox rugózással érkezik, aminek útja a 27,5”-os modelleknél 140 milliméter, míg a nagy kerekű, 29er modelleknél 120 milliméter. Kerékméretenként három modell közül választhatunk, Shimano XT-től lefelé egészen a Shimano SLX/Deore mix felszereltségig, az ár függvényében természetesen.


Specialized S-Works Enduro


Diavetítéshez kattints a képre


A 26”-os kerékméretet azonban itt is ki kellett vonni a forgalomból, így született meg az S-Works Enduro 650B 165mm-es rugóúttal, 12kg alatti súllyal FACT IS-X 11m karbon vázzal és RS Pike RCT3-as villával. Egy csúcsmodellre mindenből a legjobb dukál, ezért SRAM XX1 szettel, az enduro Guide RS fékekkel és Roval Traverse SL kerekekkel szerelték fel. Ha az árát meg kell kérdezned, akkor nem téged céloztak meg vele. Szerencsére jóval pénztárcabarátabb Comp 650B kivitelben is készül alu vázzal.

Wheeler Hornet LTD


Diavetítéshez kattints a képre


Eddig ismeretlen területre merészkedett a Wheeler, méghozzá a felső kategóriás endurók vadászmezejére. Elsőre azért óvatosra vették, és nem karbonvázzal indítanak, hanem 6061-es aluval, de rögtön 160 mm-es rugóúttal és 650B-s kerekekkel. Elöl/hátul Fox CTD rugóstagok mozognak, a szett teljes Shimano XT, és nem spóroltak sem a fékekkel, sem a hajtóművel, mint sok más gyártó. A hátsó rész SSP+ rendszerű, amely a hírek szerint hajtásfüggetlen, ez pedig egy endurónál jó dolog, mert ezzel még hegyre fel is lehet tekerni. A 13,9 kg-os súly pont az élvezet határán van, bár ha azt nézzük, hogy a pedál is benne van, akkor nem is rossz!

Legfrissebb velo.hu hírek:

Szabó Zsófia az Andy Schleck-CP NVST-Immo Losch csapatában folytatja

Teljes a Groupama-FDJ jövő évi névsora, Arnaud Demare Tour de France szakaszgyőzelmekről álmodik

Wout van Aert: egyelőre messze vagyok még a csúcsformától