Az oldal töltődik...
Címkék:
cube ghost Kalkhoff ktm superior specialized pedelec ebike e-bike
Lapozás: 1 2      Elektromos kerékpár újdonságok 2015

Márkánként felkerültek az Eurobike kiállításon látott újdonságok a VELO.hu oldalra. Szeretnénk azzal segíteni a tájékozódást a 2015-ös termékek között, hogy termékcsoportok szerint is feldolgozzuk a látottakat. Jöjjenek most a pedelec újdonságok.

 

Cube Elite Hybrid SLT 29

 

Diavetítéshez kattints a képre


A leesett állunkat kellett keresgélni, amikor ezt a pedelec montit megláttuk. Rögtön be is gyűjtött egy Eurobike Gold Award díjat. Nem véletlenül. Gyakorlatilag egy karbon vázas Reaction GTC SLT benne a Bosch hajtással melyhez a legnagyobb 400Ah-s akkut társították. A HPC TwinMold monocoque váz Zeroblack kivitel, azaz a grammok lefaragása érdekében még festés sincsen rajta. Így lehetett a szenzációs 16,9kg-os súlyt elérniük a 29” kerekű ebikenál. A SRAM XX1 szett és az új RS-1 teleszkóp garantálja, hogy nem „párszázas” ajánlat lesz! Csak azt sajnáljuk, hogy nem S-pedelec azaz nem 45km/h-s tempóig hajt.

 


Cube Access WLS Hybrid


Diavetítéshez kattints a képre


A nők sem maradnak elektromos rásegítésű monti nélkül, hiszen az eladások azt mutatják, legtöbben a párjuknak vásárolnak pedelecet. A WLS geometriás Access komoly felszereltséggel készül, így a komoly terepezéstől egyáltalán nem kell visszarettenni. A 250W-os Bosch Performance elektromos meghajtást 400Ah-s akku látja el árammal, ami 50-100km-es hatótávot biztosít attól függően, milyen a terep és milyen rásegítési fokozatot használsz. A bringa súlya 20kg alatt maradt még mindig (18,9kg), amit a kiváló kategóriába sorolunk. Ehhez persze hozzájárult a Shimano XT szett és a DT CSW MA 1.7 kerékszett is.

 


Cube Stereo Hybrid 140 HPA SL 27.5

 

Diavetítéshez kattints a képre

 


Feltűnő festést kapott a Cube össztelós pedelec bringája. Az Alpokban, de akár itthon is sokaknak jól jöhet az erős Bosch hajtás ahhoz, hogy feljuss a kedvenc lejtőd tetejére ezzel a 140mm-t mozgó 650B-s kerekű trail bringával. Felszereltségét nem aprózták el, teljes Shimano XTR-t kapott DT kerékszettel, RS Reverb dropper post nyeregcsővel és 21,5kg-os súllyal.

Cube SUV Hybrid


Diavetítéshez kattints a képre


Legyen bármennyire feltűnő, vagy high-end a pedelec, nekünk mégis ez tetszett a legjobban. Az elektromos tank. A városi taxisbüntető. A SUV Hybrid Superlight alumínium vázra épül mely duplán húzott csövekből készül. A villa drabális alunak tűnik, de könnyű HPC monocoque karbonból készül! Felszereltsége is maximalista. Performance Bosch hajtás, 400Wh-s akku, Gates CarbonDrive szíjhajtás, és fokozatmentes NuVinci agyváltó. Kell ennél többet mondani?

 


Cube Elly Cruise Hybrid

 

 

Diavetítéshez kattints a képre

Azért a Cube szerencsére nem csak rombolókat gyárt, hanem kifinomult trekkingeket is pedelec hajtással. Az Elly egy stílusos női gép a váz részét képező erős csomagtartóval és az akkumulátort is abba építették bele. Ideális választás gyerekszállításhoz, csomagos túrákhoz, vagy munkába ingázásra. A sokkal szofisztikáltabb Bosch Cruise szett került beépítésre, de a 400Wh-s akkut nem spórolták ki, így városban elegendő lehet hetente egyszer tölteni. 7 sebességes Shimano Nexus agyváltóval látták el, ami bőven elég lehet még a meredek Budai hegyoldalon is, hiszen a 40Nm-es nyomatékot adó hajtás feltolt bárhol.

Cube Touring Hybrid SL

 

Diavetítéshez kattints a képre

Elegáns városi/túra gép Superlight alumínium vázon, teljes Shimano XT váltórendszerrel, az akkumulátorról üzemelő Busch & Müller világítással és Cube illetve Syntace kiegészítőkkel. Sokkal praktikusabb és gyorsabb ezzel ingázni a belvárosi munkahelyre, mint egy Opel Corsával. És persze olcsóbb is. A 400Ah-s akku több mint 100km-es hatótávot biztosít, ha nem mindig „fullgázon” közlekedsz vele.

 


Ghost Teru FS LT 10

 

Diavetítéshez kattints a képre


Kifejezetten szép – és széles – volt a felhozatal a pedelec-vonalon, ahogy az a jó németeknél már kezd megszokottá válni. A kedvenc kétség kívül az elektromos rásegítéssel, terepre szánt Teru sorozat volt, csúcsán a Teru FS LT 10-essel. A canga gyakorlatilag egy alu-vázas, 27,5”-os fully, 150/140 milliméteres úttal, FOX CTD rugózással, 11 sebességes Shimano XTR szettel, a BOSCH jól bevált 250 wattos teljesítményű középmeghajtású motorjával és 400 Wh-s akksijával. A full-telós sorozatnak még további 2 tagja lesz elérhető a jövő évi kínálatból, azonos típusú rásegítéssel, 130/120 milliméteres úttal, Shimano XT és XT-Deore mix felszereltséggel.

 

 

Kalkhoff Endeavor Impulse S11

 

Diavetítéshez kattints a képre

 


A paletta csúcsán az Endeavor Impulse S11 Premium paripa foglal helyet, Impulse 2.0 Speed – S-pedelec rásegítéssel, ami 350 wattot tud és egy 612 Wh-s akkuból meríti az energiát. A rásegítés vége az EU-normáknak megfelelően 45 km/h és egy töltéssel mintegy 80 kilométerig terjed a hatótávolsága. A 11 sebességes Shimano Alfine agyváltó örök életű darabnak igérkezik benne, akárcsak a máér korábban említett Gates Cqarbon szíjhajtás. A megállásról a Magura MT5 Speed tárcsafékjei gondoskodnak, míg az aszfalt egyenetlenségeit az RST Pulse Air telója simítja ki.

Kalkhoff Agattu Premium Impulse 11

 

Diavetítéshez kattints a képre


„Hagyományos” pedelec fronton például ott az Agattu Premium Impulse 11 modell, ami az Impulse 2.0 elektromos egységet kapja, így a rásegítés maximális mértéke 25 km/h sebességig gyorsít. Természetesen ez is középmotoros megoldás, a saját motorfékkel. A felszereltség nagyjából megegyezik a top Endeavor-ral, ám itt a redukált teljesítmény végett megfelelőnek ítélték a németek a hidraulikus Magura felnifékek alkalmazását. A nagy durranást viszont a végére hagytuk, ami nem más mint a gép hatótávolsága, az ugyanis a 612 Wh-s akksinak hála, mintegy 205(!) kilométerig terjed!

 


Kalkhoff Ergo XXL

 

Diavetítéshez kattints a képre


A bivalyerős Impulse Ergo XXL elektromos rásegítéses rendszert az Impulse Ergo XXL – NuVinci Harmony cangában fedeztük fel először. Letiusztult kis masina, testesebb – 170 kilogramm teherbírású vázkonstrukció – felhasználók is örömüket lelik benne, ráadásul a váz 190 centiméteres testmagasságig érhető el. Az agyváltó ellenére itt azonban – az eredeti koncepciótól eltérően – nem szíj-, hanem hagyományos lánchajtást alkalmaznak.

 


Kalkhoff Sahel Impulse 8R

 

Diavetítéshez kattints a képre


Nagy kedvenc volt az urbánus Sahel vonal, ahol gyakorlatilag szembetalálkoztam a saját városi igényeim elektronizált megoldásaival. A Sahel Impulse 8R 250 wattos Impulse 2.0 rásegítő egységgel érkezik, 8 sebességes Shimano Nexus agyváltóval, 20”-os huligán kerekeken, míg a nagytesó, a Sahel Impulse 9 értelemszerűen 9 sebességes Shimano láncváltással érkezik, 26”-os kerekeken – rásegítés Impulse 2.0 - és egy saját fejlesztésű HeadShock teleszkóp egyengeti simára a városi kátyúkat és padkákat. Tipikus német jellemző, hogy mindkét gép Magura hidraulikus felniféket kapott.

 

 

KTM Macina Freeze


Diavetítéshez kattints a képre


Nem is a KTM lenne a pedelec vihar egyik kiváltója, ha nem mutatott volna be rögtön a Fat Rat-ből egy Macina Freeze névre keresztelt elektromos rásegítésű kivitelt. Nehéz lenne ugyan pontosan megfogalmaznunk, ki is a célközönsége egy e-fatbikenak, de ha az osztrák cég így döntött, akkor a vevők is jönni fognak! 400Wh-s akkumulátorral és 250W-os Bosch rendszerrel készül. XT váltórendszere okés, de bármilyen jók is a Deore tárcsafékek azért lehet, erre nem ártott volna egy XT. Főleg 700.000 forintért.

 

 

Superior EU400

 

Diavetítéshez kattints a képre


Pedelec vonalon is szépen csendben fejlesztenek a háttérben. Az EU400 City esetében például marad a városiasan ejtett alu váz, a komfortos, telós nyeregrúd, sőt a középmotoros elektromos rásegítés is, a PowerFlex motort és a Panasonic akksit azonban váltja a Shimano STEPS-et, vagyis a Shimano Total Electric Power Systemet (LINK) már bemutattuk idén márciusban. Kétségkívül, a pedelec piac egyik legjobb elektromos középmotoros rásegítéses fejlesztése került így az EU 400-ba, ami az EU-s pedelec szabványnak megfelelően 250 wattos teljesítményt nyújt, 25 km/h sebességig biztosítja a hajtásrásegítést, de rövid ideig – pl. emelkedőkön való elinduláskor – képes 500 wattos teljesítményre is! Három üzemmód közül választhatunk és ennek függvényében változik a hatótávolság is 120 és 80 kilométer között.

 

 

Specialized Turbo

 

Diavetítéshez kattints a képre


Megújult a Specialized elektromos bringája a Turbo is. Sokáig húzták a pedelec piacra belépést, mert nem akartak tucatárut előállítani. És ehhez már az elődmodell is tartotta magát. Nagyon stílusos, akár 45km/h-s tempóig tud hajtani (a pedelec szabványú 25km/h-ig). Az akkumulátor csomag az alsóvázcsőben kapott helyet, az agymotor pedig hátul található. Három kivitel lesz belőle 2015-re. A gyors Turbo S SRAM X0 rendszerrel, a kedvezőbb árú Turbo, amin X7 cuccokat találhatsz és a cross trekking kivitel, amibe egy 50mm-t mozgó teleszkópot is beleraktak.

Legfrissebb velo.hu hírek:

Valter Attilával a mezőnyben rajtol a 114. Lombard Körverseny

Davide Formolo egy egész napos szökés végén nyerte a Criterium du Dauphiné harmadik szakaszát

1,5 méter - a biztonságos előzési oldaltávolság