Az oldal töltődik...
Címkék:
basso bianchi cannondale focus giant ktm merida ridley Ritchey cyclocross kerékpár
Lapozás: 1 2 3      Cyclo-cross kerékpár újdonságok 2015

 Basso Fast Cross

 

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

 

 

A névadó tulajdonos elmondása alapján egyelőre ez az egyetlen tárcsafékes országúti bringájuk és még nem szavazta meg a család, hogy a ciklokrosszra szánt, cantilever fékes Fast Cross modelljük is elérhető legyen tárcsás verzióban. Ugye milyen kemény dolog a tradicionális bringaépítés? A killított Basso CX gépállat full karbon monocoque vázra (1050gr) és villára (360gr) épül és az új Shimano 105-ös szettet kapta, Tektro canti fékekkel kiegészítve. Igencsak letisztult darab, profi versenygeometriával, bár a külső bowdenezésen még megmutatkozik a klasszikus iskola. Gyanítjuk, hogy – bármennyire is fáj a szívünk – nem lesz alkalmunk kipróbálni, pedig szerfelett izgató idomokkal rendelkezett.

 

 

Bianchi Zolder Carbon Disc

 


Diavetítéshez kattints a képre


Cyclocrossban sokkal gyorsabban terjed a tárcsafék, mint országúton és a Bianchi is jól ráérzett, hogy ezzel a névvel komolyat kell dobni. A Zolder CX gép karbon monocoque vázzal és villával érkezik, 1100 gramm körül van a váz súlya. Kapható lesz csak vázszettként is, ami jó hír az egyedileg építkezőknek. A Zoldert Shimano 105-ös szettel tudod majd megvenni. Számunkra nagyon fura, hogy egy ilyen szintű vázszettet nem építenek föl Ultegra cuccokkal.

 

 

Cannondale SuperX

 


Diavetítéshez kattints a képre


Lassan itt a cyclocross szezon. A SuperX a csúcsot jelenti a cég kínálatában ezen a vonalon. A Ballistec karbon váz és a SuperX Disc villa súlya együtt sem éri el az 1500 grammot. A Speed Save rezgéselnyelő támvilla ide is beépítésre került. A fejcső és a villanyak a nagyobb merevség érdekében tapered. Teljes SRAM CX1 szettel építették fel, amihez már az új Force fékváltókaros, hidraulikus tárcsaféket párosították. Fulcrum Racing Sport Disc kerekeken gurul, a tereppel pedig Schwalbe Rapid Rob gumik veszik fel a harcot.

 

 

Cannondale CaadX

 


Diavetítéshez kattints a képre


Aki nem karbon vázban gondolkozik, annak a CaadX-et kell megnéznie cyclocross vonalon. Kiválóan használható rossz utakon való bringázásra is, mivel a SuperX-nél magasabb fejcsövet és laposabb fejcsőszöget kapott, így kevésbé agresszív a geometriája. Ezt támasztja alá az is, hogy sárvédő, illetve csomagtartó szemekkel is rendelkezik! A csúcsmodell SRAM Rival szettes, hidrós tárcsafékekkel, de ez alatt találsz hidraulikus 105-össel szerelt kivitelt is, illetve két bowdenes gép várja a szűkebb pénztárcájúakat Tiagrával és Sorával.
 

 

Focus Mares

 

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

A Cayo Disc nem az egyetlen konstrukció, ami a Eurobike díjas, és nagyon gyors kioldású R.A.T. átütőtengely megoldást használja, ugyanezzel érkezik ugyanis az új ciklokrosszra szánt Mares sorozat is, ahol mind a karbon, mind az aluvázas cangák egyaránt az új fejlesztést használják. A csúcs Mares 0.0 az új SRAM Force HRD CX1 hidraulikus tárcsafékes szettel és a DT Swiss RC38-as kerekekkel érkezik. A DI2 kábelek elvezetését okos kiszedhető fedél segítségével könnyítették meg a középrész alatt.

 

 

Giant TCX Advanced CX

 

 

Diavetítéshez kattints a képre


Nagy kedvencünk volt az elmúlt szezonban a Giant TCX Advanced karbon CX sorozat, QR15-ös karbon első villával – ő csupán egy kis újrafazonírozáson esett át, a tavalyi SRAM hidraulikus tárcsafék sorozatot nagy örömünkre váltja a Shimano 685-ös mechanikus/hidraulikus tárcsafékes fékváltókarja, 2x11 sebességes Ultegra váltással.

 

 

KTM Canic CXC

 


Diavetítéshez kattints a képre


A sajtótáborban még „nyomtatott” prototípus verzióban láthattuk, a kiállításon azonban már a végleges gépet tapizhattuk meg. Kíváncsiak leszünk, hogy itthon a Supercross sorozat futamain látni fogunk-e belőle, mivel elég komolyra sikerült. Elől 15mm-es hátul pedig 12mm-es tengellyel készül a merevség érdekében, mivel a tárcsafékek jelentős csavaróerőt képeznek. Teljes Ultegra szettet raktak rá, természetesen hidraulikus fékekkel, hiszen ezen a szinten a bowdenes már nem menő. Nyeregbilincse rejtett, a támvillák pedig enyhén hajlítottak, hogy elnyeljék a rezgéseket.

 

 

KTM Canic RXA

 


Diavetítéshez kattints a képre


Mi még sima feketében ismertük meg, de a képen látható fluo kék és zöld brutálisan jól áll neki. Simán egy kategóriával komolyabbnak tűnik, na nem mintha az alu vázas cyclocross gép 105-ös szettel ne lenne versenyképes. Furcsa hogy hátul „csak” gyorszáras a tengelykapcsolat, miközben elől 15mm-es tengelyt kapott a villa. Minden esetre szívesen tesztelnénk, hiszen a hazai piacon az ára miatt ez lesz a kelendőbb nem a CXC.

 

 

Merida Cyclocross 700

 


Diavetítéshez kattints a képre


Végre! Megújul a CX kategória is, bár legnagyobb sajnálatunkra karbon gép jövő nyárig nem lesz a kínálatban, de valamikor 2015-ben „korai 2016-os” modellként már be fogjuk mutatni. Helyette viszont egy komoly aluvázas gépet nézhettünk meg a 700-ast, ami Ultegra váltórendszerrel, FSA hajtóművel és TRP bowdenes tárcsafékekkel érkezik. A fékre kíváncsiak leszünk, mert jobban örültünk volna a hidrós 105-ösnek vagy Ultegrának rajta, de a TRP kifejezetten jó cuccokat állít elő a cyclocross szakágban. A bringát nem csak CX versenyzésre, hanem rossz utakon való közlekedésre is lehet használni, mivel sárvédő szemeket is találsz rajta! Háromféle felszereltségi szint közül tudsz majd választani.
 

 

Ridley X-Night SL

 


Diavetítéshez kattints a képre


Hamarosan itthon és külföldön is kezdődik a cyclocross szezon, a Ridley pedig bemutatja az X-Night SL-t. A komoly cx múlttal rendelkező cég szembe megy a trendekkel, és az új modell is kanti fékkel készül. Persze az X-Night szériából lesz tárcsás kivitel is, de a legkönnyebb SRAM RED szettes, ZIPP 303 karbon kerekes, szingós gép súlya 6,5kg! Új a geometriája, és alacsonyabbra került a középrész. Nem meglepő a képen látható bringa felszerelése sem. A Campa Hyperon kerék, és a rajta lévő országúti gumik nem az összeszerelők hibáját jelentik, hanem azt hogy a Lotto-Belisol csapat így használta a Paris-Roubaix versenyen az X-Night SL-t!

 

 

Ridley X-Bow Allroad

 


Diavetítéshez kattints a képre


Hivatalosan a cyclocross kategóriába soroljuk ezt a gépet, és tökéletesen alkalmas is erre a célra, de így felszerelve inkább egy „all season” túra vagy városi bringának tűnik. Nagyon penge rajta a sárvédőszett is, illetve rendben van a design a barna bandázs és nyereg alkalmazásával. Shimano Sora szettje azért előrevetíti, hogy nem a profi versenyzőknek készül hanem kezdőknek.

 

 

Ritchey Swiss Cross

 

 

Diavetítéshez kattints a képre


Követve a trendeket megújult a Swiss Cross cyclocross váz is és tárcsafék konzolokat kapott (megmarad a kantifékes verzió is!) A triplán húzott Ritchey Logic II CrMo váz 160mm-es féktárcsaát fogad, a villa pedig 140/160-ast. A kábel elvezetők hidraulikus csővel is kompatibilisek.

Márkánként felkerültek az Eurobike kiállításon látott újdonságok a VELO.hu oldalra. Szeretnénk azzal segíteni a tájékozódást a 2015-ös termékek között, hogy termékcsoportok szerint is feldolgozzuk a látottakat. Jöjjenek most a cyclo-cross kerékpárok.

Legfrissebb velo.hu hírek:

A 2021-es Tour de Hongrie-n térhet vissza eltiltásából Dylan Groenewegen

Országútis hírek külföldről: alakul az UAE Tour mezőnye, van Aert hosszabbított a Jumbo-Visma csapatával, elhalasztották a Volta ao Algarve viadalát

Tour de Hongrie 2021: Kusztor Péter csapata is indul az idei versenyen