Az oldal töltődik...
Címkék:
specialized eurobike 2014 s-works fatbike pedelec enduro országúti cipő mountain bike
Lapozás: 1 2 3 4 5 6 7      2015-ös Specialized újdonságok

Szinte minden évben komoly cseréket hajt végre a Specialized a kerékpár kínálatában, ami nem is csoda mert talán a legtöbb fejlesztőmérnököt ők alkalmazzák a világon a kerékpárgyártók közül.  2015-re jön az új karbon Epic S-Works, Allez Smartweld, Diverge, ERA, Rumor EVO, az elektromos Turboról és a ducigumi fatbikeról a Fatboyról nem is beszélve! Lássunk is neki az új modellek bemutatásának!

 

Számunkra a világ egyik legexkluzívabb maraton verseny fullyja (XC-re ott a World Cup kivitel 95mm-es rugóúttal) az új S-Works Epic 29. Az ultrakönnyű FACT 11M karbon vázra épülő 100mm-es rugóúttal rendelkező montiba az unikális Rock Shox RS-1 USD villa került, amiről már mi is írtunk. Hátul „önbeállós” AUTOSAG rendszerrel ellátott egyedi Specialized/FOX Brain rugóstag mozog és emberemlékezet óta ez az első Shimano XTR-el szerelt csúcs gép a Speci kínálatában! Ebből rögtön a 2x11-es szett került rá a Roval Control karbon 29”-os kerékszett és a kifejezetten XC/maraton felhasználásra készült Command Post XCP nyeregcső mellett. Súlyban is durva nem csak árban. Alulról súrolja a 10kg-ot! 


Diavetítéshez kattints a képre



De ami a legdurvább: van női kivitel is, az S-Works Era 29 személyében! Egyedi, nőknek tervezett geometria, FACT 11M karbon alapanyag, RS1-es villa, és AUTOSAG rendszerű Specialized/FOX rugóstag akárcsak a férfi modellnél. A geometrián kívül a szettben térnek el egymástól, mivel itt SRAM XX1-et szereltek rá, és Roval Control SL kerekeken gurul. A súlya a hírek szerint 10,1kg! Hogy mennyire jön be a matt fekete a nőknek?  Majd kiderül!


Diavetítéshez kattints a képre


Ha elhagyjuk az XC/maraton kategóriát, de még a nőket célozzuk meg, akkor rögtön belebotlunk a Rumor Expert EVO 29-be, ami egy nagyon könnyű, női geometriás trail bike 29”-os kerekekkel és elől/hátul 120mm-es rugóúttal. 1X11 sebességes SRAM X01 szettel készül és Shimano XT fékeket raktak rá. A váz S.W.A.T. kompatibilis, azaz felrakható rá a multifunkciós kulacstartó is. Villája RS Pike 29, hátul pedig Custom FOX Float CTD rugóstag simítja ki az utat. 


Diavetítéshez kattints a képre


A 135mm-t mozgó Stumpjumper EVO 29 nagyon népszerű gép volt idén, hiszen már-már enduro menetteljesítményeket nyújtott 29”-os kerekeivel, de alacsony bringásoknak kicsit nagy volt. Éppen ezért Stumpjumper FSR Expert Carbon EVO 650B-s kivitel is készül belőle, ami felváltja a 26”-os modellt. A kisebb kerék miatt növekedett a rugóút, így a FACT 9m Carbon EVO váz már 150mm-t mozog hátul, ami mellé egy Pike RC 650B társul. A váltórendszer XO1, de végre az amerikai cég is belátta, hogy a fél az Shimano így nagyon sokk modelljére Shimano XT-t rakott mint erre is.


Diavetítéshez kattints a képre 

 

A Specialized Enduro S-Works 29 mikor megjelent a híre, megrengette a világot, mivel ilyen rövid tengelytávot, ilyen hosszú rugóutat és 29”-os kerekeket még senkinek sem sikerült párosítania.

A 26”-os kerékméretet azonban itt is ki kellett vonni a forgalomból, így született meg az S-Works Enduro 650B 165mm-es rugóúttal, 12kg alatti súllyal FACT IS-X 11m karbon vázzal és RS Pike RCT3-as villával. Egy csúcsmodellre mindenből a legjobb dukál, ezért SRAM XX1 szettel, az enduro Guide RS fékekkel és Roval Traverse SL kerekekkel szerelték fel. Ha az árát meg kell kérdezned, akkor nem téged céloztak meg vele. Szerencsére jóval pénztárcabarátabb Comp 650B kivitelben is készül alu vázzal.


Diavetítéshez kattints a képre


Sosem gondoltuk volna, hogy ezek a duci gumis Fatboy gépek el fognak terjedni, de az idő őket igazolta. Ezért is hozták ki a még könnyebb és komolyabban felszerelt Fatboy Pro modellt. Egyenlőre karbon vázat nem, de M4 Premium alu vázat már kínálnak, melybe akár 5” széles gumit is lehet rakni. Speciális Rock Shox Bluto RL Solo Air villát választottak lengéscsillapításnak, bár erre a célra a 26x4.6”-os gumik is kiválóan alkalmasak. Várjuk az első tesztgépet belőle! 


Diavetítéshez kattints a képre


Országúton sem lehet ok a szégyenkezésre! Elsőként itt az új „gravel bike” a Diverge széria és a csúcsa az Expert Carbon modell. Mire jó egy hidraulikus tárcsafékes, 32-es gumikkal szerelt FACT 10r karbon vázas versenybringa? Alapvetően Magyarországra! Azaz rossz utakra, sőt úttalan utakra. A gyártó dedikáltan ajánlja földutakra is. De akkor miért ne Crux cyclocross bringát vegyél? Mert ennek a geometriája országútis, így agilis, rövid és fordulékony. 


Diavetítéshez kattints a képre


Az Allez S-Works nem mindennapi vázra épül. Chris D'Alusio a cég fejlesztőmérnöke fejlesztette ki a Smartweld technológiát, amit jövőre még tovább fejlesztettek. 150 grammot sikerült lefaragni a váz súlyából, és 6%-al merevebb lett! Így a csúcs váz 1050g-ot nyom az OSBB monoblokkal együtt, és nem karbonból hozták ki ezt az adatot. Az S-Works felszereltségébe a FACT karbon full monocoque villa, a Roval Rapide CLX 40 kerékszett, a Shimano Dura Ace Di2 váltórendszer, és a kerámia csapágyas S-Works FACT karbon hajtómű is beletartozik. 

 

Diavetítéshez kattints a képre

Akinek egy országúti bringa túl sportos üléspozíciót kínál, azoknak a Sirrus lehet az optimális választás.

Ezek az egyenes kormányos fitnesz gépek 25/28mm-es gumikkal vannak szerelve, de könnyűek és gyorsak, így a feeling nem szenved csorbát csak könnyebb vele közlekedni, főleg ha városban is tekersz. A csúcs Sirrus Pro Carbon Disc Magura tárcsafékkel, 1x11 sebességes SRAM váltórendszerrel, és AXIS 4.0 Disc kerekekkel készül. A súllyal nem lesz gond mert FACT 9r karbonból készül és 1200 grammot nyom, még kényelmesebb mint a Roubaix váz, csak éppen ezen sárvédő és csomagtartó konzol is található! 


Diavetítéshez kattints a képre


Megújult a Specialized elektromos bringája a Turbo is. Sokáig húzták a pedelec piacra belépést, mert nem akartak tucatárut előállítani. És ehhez már az elődmodell is tartotta magát. Nagyon stílusos, akár 45km/h-s tempóig tud hajtani (a pedelec szabványú 25km/h-ig). Az akkumulátor csomag az alsóvázcsőben kapott helyet, az agymotor pedig hátul található. Három kivitel lesz belőle 2015-re. A gyors Turbo S SRAM X0 rendszerrel, a kedvezőbb árú Turbo, amin X7 cuccokat találhatsz és a cross trekking kivitel, amibe egy 50mm-t mozgó teleszkópot is beleraktak.


Diavetítéshez kattints a képre


A Gravity szakág mindig is fontos volt a cégnek hiszen gyakorlatilag minden stílusra van bringájuk. Most a Gravity cipővel a DH/4X versenyzőknek kínálnak alternatívát, illetve azoknak akik ezt a stílust szeretik. A 2FO Flat cipő sima talpú, a 2FO Clip pedig SPD kompatibilis. Talpuk SlipNot gumikeverékből készül ami tökéletes tapadást biztosít. Fekete, piros, és szürke színben is kapható lesz, sőt jár hozzá egy extra pár színes cipőfűző is! 


Diavetítéshez kattints a képre


Mi már régóta azt mondjuk hogy a dropper (leengedhető) nyeregcsövek előnyeit XC/maraton szakágban is lehet hasznosítani, nem csak az all mountain vagy enduro kategóriában. A Command Post XCP csak 35mm-es leengedhetőséggel rendelkezik, mivel itt nincsen szükség többre (arra ott a Command Post IR), ellenben mindössze 380g, és a 27,2mm-es átmérőjű ülésvázcsövekbe passzol. A fém, és a karbon pálcás nyergeket is fogadja. 

A Specialized termékek hazai forgalmazója:
Hauser Kerékpár Kft.


Elérhetőségük: www.specialized.hu

 

Eddig hozzáfűzött kommentek:

Bijancsi
2014.09.07. 19:29
Miért Lajos ismered Őket? Honnan veszed ezeket? Elolvasol egy cikket és csak ilyen gondolatok jutnak eszedbe!? Mindegy is, fontos a jó indulat...
Én úgy tudom, hogy csak Morgan Hill-ben (California) kb. 80 fős mérnök csoport dolgozik a termékek fejlesztésén. Bár nem vagyok tisztában a származásukkal, de valószínűnek tartom, hogy nagyon messze lehet attól amit írtál.
Magyar Lajos
2014.09.02. 08:15
Jól emlékszem, hogy az "amerikai" Specializednek 15 amerikai alkalmazottja van - a tulajjal együtt - a 1700-ból, mert a többi mind tájváni?

Legfrissebb velo.hu hírek:

1,5 méter - a biztonságos előzési oldaltávolság

A Team Jumbo-Visma csapata megállíthatatlan, Primoz Roglic sikere a Criterium du Dauphiné második etapján

Svájcban biztos, hogy nem rendeznek idén országúti világbajnokságot