Az oldal töltődik...
Címkék:
dt swiss dt swiss 2015 kerékpáros gumi 2015 újdonságok eurobike 2014
Lapozás: 1 2 3 4 5 6      2015-ös DT Swiss újdonságok

A DT az egyik olyan stand, az Eurobike kiállításon, ahová érdemes minden évben benézni, mert mindig újdonságokkal van tele. 2015-re 6 új kerékszettet, két telót és rugóstagot, illetve új agyakat mutattak be.


DT Swiss RC38 Spline T Disc


Diavetítéshez kattints a képre


Ez az az országúti kerékszett, amit az IAM Cycling csapat a Tour de France-on is hajtott. A nem tárcsafékes súlya szettben 1310 gramm, elől 100mm, hátul pedig 130 mm-es, hagyományos gyorszáras megoldással. Ettől nem sokkal nehezebb a DB azaz disc brake kivitel sem. Mindössze 1390 grammot nyom, ami főleg a karbon felninek köszönhető. Szingós kivitelű és hagyományos külsős is kapható lesz belőle, illetve cyclocrossra is tökéletesen megfelel még a cég szerint. DT Aerolite küllőkkel fűzik, az első tengely 15mm-es a, hátsó pedig 12. DT Swiss Ratcet System kazetta dobbal készül és szintén CenterLock tárcsákkal kompatibilis.


DT Swiss R23 Spline/Disc


Diavetítéshez kattints a képre


Rögtön kétféle kivitelben mutatták be az R23-as országúti kerékszetteket. A mai trendeknek megfelelően tárcsafékes kivitel is lesz az 1605g-os tubeless kerekekből. A tárcsafékes verzió 1655 grammot nyom párban, elől 15 hátul 12mm-es tengellyel készül és CenterLock-os féktárcsa szerelhető fel rá. Kazettája 11 sebességes, de jár hozzá a 10-esekhez való spacer is.


DT Swiss R24 Spline


Diavetítéshez kattints a képre


Igazi mindenes kerékszett 1735g/pár súlyban. Kiváló edzésre, cyclocross versenyzésre és rossz utakon való haladásra is. Tubeless kompatibilis a felnije, azaz belső nélküli gumikkal is használható. Hagyományos gyorszárakkal készül, de lapított DT aero comp küllőkel fűzik. Ára gyorszárakkal együtt 75 900 Ft , ami nagyon jó, hiszen az ember egy középkategóriás kereket kap a pénzéért belépő kategóriás áron.

A Dicut technológiát több helyen látni az R20-as keréken. Maga az agytest, a küllők, de még a küllőperem/kazetta kapcsolódás is a lehető legkisebb légellenállás érdekében lett kialakítva.

DT Swiss R20 Dicut


Diavetítéshez kattints a képre



A Dicut technológiát több helyen utol lehet érni az R20-as keréken. Maga az agytest, a küllők, de még a küllőperem/kazetta kapcsolódás is a lehető legkisebb légellenállás érdekében lett kialakítva. Az 1520 grammos kerékszettel könnyebb a hegyre feltekerni, jobban fékezhető, és gyorsítható, mint nehezebb társai. Elől radiális fűzéssel, hátul pedig két kereszttel kapcsolódnak egymáshoz a DT New Aero küllők.


DT Swiss X1700 Spline Two


Diavetítéshez kattints a képre


Monti fronton újdonság volt ez a könnyű (1610g/pár) XC/maraton kerékszett széles profilú felnivel, egyenes küllőhöz tervezett Spline agyaival és DT Swiss Ratchet System kazettájával. Elől 15mm-es hátul 12-es a tengelyátmérő, illetve kapható a 11-es SRAM sorokkal kompatibilis kivitel is.


DT Swiss 1501-es család


Diavetítéshez kattints a képre


Három -féle 1501-es kerékszettet hozott ki 2015-re a DT. Az XR1501 a cross country versenyzőknek, az XM1501 az all mountain stílust űzőknek, az EX1501 pedig az endurósoknak készül. Érdekesség, hogy mindháromból lesz 26”-os kivitel is a 650B és a 29” mellett! Úgy látszik, a DT még nem mondott le a felső kategóriában sem a legkisebb tesóról. Természetesen súlyban az XR a legkönnyebb 1400 grammos súlyával, de még a legnagyobb 29”-os EX sem panaszkodhat az 1810 grammos értékkel! Mindegyik tubeless kompatibilis, és az XR illetve XM kivitelből lesz Predictive Steering első aggyal szerelt is, ami az új Rock Shox RS-1-es villához passzol.

Kicsit enduro, nagyon freeride, és downhill.

DT Swiss FR 1950 Classic

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Kicsit enduro, nagyon freeride, és downhill. Erre való ez a 2020 grammos kerékszett, amit csak 650B-s méretben készít a svájci cég. Tubeless kivitelű és 6 csavaros féktárcsát fogad. DT Swiss Ratchet System szabadonfutója kompatibilis a Shimano és SRAM sorokkal, illetve a 11 sebességes SRAM kazettákkal is.

 

DT Swiss 240s Straightpull PS

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Ha már szóba került a speciális Predictive Steering első agy, akkor itt kell bemutatni az új 240-es modellt, amit direkt az RS-1 villához terveztek. Súlya mindössze 176 gramm, és csak 28 küllős kivitelben készül. Meglepő volt, hogy nem a Shimano szabványú tárcsafelfogatással készül, hanem 6 csavarosban, de elképzelhető, hogy a megnövelt kontaktfelület miatt csak ez volt megoldható.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

A standon körbe forgott egy-egy láthatóan agyonhasznált állapotban lévő EX 471-es felni. Elsőre nem tudtuk mire vélni, aztán rájöttünk, hogy ez nem más mint Aaron Gwin hátsó kereke a leogangi downhill világkupa futam döntőjéből, ahol a pálya 90%-át felnin tette meg egy defekt miatt. Ha megnézed a videót, akkor láthatod mit kapott. Na ehhez képest patent állapotban volt!

 

 

DT Swiss OPM 120 27.5 O.L. és O.D.L.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

 

Aki ezt a kódsort elsőre hibátlanul megfejti, vendégünk egy sörre! Az OPM rövidítés a One Piece Magnesium-ot takarja. 2014-re vezette be a DT az egy darabból készült magnézium ötvözet alsórészt, 15mm-es tengellyel. A 120 természetesen a rugóutat jelenti mm-ben. Az O.L. jelentése a csillapításra vonatkozik. O.L., mint open-lock. Azaz van egy nyitott állása, amikor minden apró kavicsot kimozog, illetve egy zárt állása mászáshoz, illetve sprintre. A lockout mód tartalmaz egy blow off szelepet, így ha véletlenül mégis ütés éri a kerék felől a villát, akkor be tud mozdulni és nem veri ki a kezedből a kormányt. Az O.D.L mindezt megfejeli egy középső állással, ami nagyobb kompresszió csillapítással működik, de mégis XC-sem keményen mozog. Ez az állás enyhe, síkhoz közeli terepen való csapatásra ideális. Gyakorlatilag teljesen lecserélte a DT a villa palettáját, így választáskor ennyit kell kiválasztani: 26”, 27.5”, vagy 29”-os méretet szeretnél, és O.D. vagy O.D.L. csillapítást. 26”-os méretben 100/120/140/150mm-es rugóút lesz elérhető, 650B-nél 100/120/150, 29”-nál pedig 100/120/130mm. Így látható, hogy XC-re bármelyiket választhatod, enduro kategóriába pedig a 26” és 650B modelleket indítja 2015-ben a DT Swiss. Természetesen kormányról is lehet vezérelni őket.

DT Swiss X & M szériás rugóstagok


Diavetítéshez kattints a képre

Itt is teljes sorcsere volt. A két „X” csúcsmodell karbon munkahengerrel készül és az O.D.L. csillapítással együtt is mindössze 145g-ot nyom! Az X313 O.D.L. és az M 212 O.L. modellben benne van a legújabb Smooth Auto Balancing technológia, ami még finomabb mozgást biztosít nyitott állásban.

A DT Swiss termékek hazai forgalmazója a BoneShaker 2006 Bt.

Elérhetőségük: www.dt4you.hu

 

Legfrissebb velo.hu hírek:

Pálya EB 2019 - 1. rész: Beszámoló + magyar eredmények

Csalódott a női világbajnok a 2020-as Tour versenyük miatt

Contador csapatában folytatja Fetter Erik