Az oldal töltődik...
Címkék:
Lapozás: 1 2 3      2015-ös Cervelo újdonságok

A World Tour utazó cirkuszának egyik legdizájnosabb, és leginkább formatervezett társulata, a Garmin-Sharp teker a Cervelo bringák nyergében. Jövőre ugyan a csapat kerékpár szponzort vált, amit igazán sajnálhat, mert a kanadaiak ismét kőkeményen odateszik magukat a top vonalon!


Cervelo S5


Diavetítéshez kattints a képre


A legtöbb innováción a csúcs aero S5 esett át – az előd Cervelo S5 VWD modellhez képest nagyjából 31-et számoltunk –, így bátran mondhatjuk, hogy az egész gépet átdolgozták, ami gyorsabb és merevebb lett. Az S5 váz és villa formájában nagyjából megegyezik az előző modellével, ám a szinte változatlan külcsín mellett a belbecs azért lényegesen megnőtt. A váz súlya 1065 gramm alatt marad, míg a merevség megnőtt – 35%-kal merevebb lett a vázkonstrukció, mint az R-sorozatnál. A merevség legnagyobb előnye az energiatakarékosság, így nem meglepő, hogy az új kasznival több, mint 21 wattot spórolunk 40 km/h sebességnél.


Diavetítéshez kattints a képre


Aerodinamikailag a vadiúj S5 kormány egy csoda, alacsonyabb a légellenállása, mint bármely más piacon fellelhető darabé, ráadásul normál a-head-es kormányszárral szerelhető – naná, hiszen külön is megvásárolható darab –, de a repülőgépszárny-dizájnt azért optikailag szoknunk kell még egy cseppet. A váz aszimmetrikus támvillákat kapott, elősegítendő a váltás optimális működését. A hátsó féket egy plusz csavar tartja biztosan a helyén és a nyeregzáron is módosítottak egy keveset a könnyebb használhatóság végett. A középcsapágyháznál a váz aszimmetrikus, mivel a Cervelo saját BBright közécsapágy-rendszere ezt megkívánja. Ahogy egy pro Cervelo modellnél annak lennie kell, itt is Rotor hajtómű pörög a kerámiacsapágyas középtengelyen. Mondanunk sem kell, hogy a teljes kábelezés rejtett – igaz a Shimano DuraAce Di2-t könnyű telepíteni.


Cervelo RCA


Diavetítéshez kattints a képre


A második Kanadából leginkább importálni kívánt termékünk a szintén megújult RCA granfondo váz-villa szett, amit ugyancsak előszeretettel hajtanak a Garmin-Sharp-nál az ülőgumók alatt. Nagyon letisztult kis széria gép, full karbon, konikus villával, ízlés szerint mechanikus, vagy elektronikus Shimano DuraAce Di2 szettel, Rotor3D/BBright hajtómű/közécsapágy kombóval és HED Ardennes Plus LT kerékszettel, mindezt 6,4 kilogrammos tömeggel. És akkor következzék a perverz szőrszálhasogatás! A puszta váz 54-es méretben 670 gramm, ami ugyan 3 grammal több az előzőhöz képest, de a mérnökök cserébe megnövekedett teljesítménnyel kecsegtetnek. Cserébe ott a villa, ami 277 grammot nyom és így 38 grammal kevesebb, mint a tavalyi modell, ráadásul súlyával ellentétben a kényelmi faktorán sikerült még egy cseppet növelni, a teljesítmény vesztesége nélkül!

Cervelo P5

Diavetítéshez kattints a képre

Ami a Cervelo standon kiverte még a biztosítékot, az Frederik Van Lierde IronMan Világbajnok Cervelo P5-ös TT masinája volt! Szépen megpimpelt, kompromisszummentes darab a javából. Persze, akadnak rajta széria cuccból is nyálcsorgatós darabok, mint például a Magura RT8, rejtett hidraulikus felnifékjei, kifejezetten időfutam gépekre tervezve, de ez még csak a kezdet!

Diavetítéshez kattints a képre

Az elektromos Shimano DuraAce Di2 hátsóváltó kanalát Van Lierde lecserélte egy túlméretes Berner karbon kanálra és a görgőt is kicserélte benne 15 fogasra. A nagyobb váltógörgő ugyanis kevesebbet pörög, így kisebb a csapágyak súrlódása! Nem mellékesen persze a nagyobb görgő jobban bírja azt a strapát, amit az SRM teljesítménymérő hajtókarra szerelt - brutális módon ovális szerű - O Symetric tányérok okozta változó láncvonal gyakorol rájuk.

Diavetítéshez kattints a képre

A Cervelo büszkén hirdeti, hogy azt a gépet amivel a Garmin-Sharp csapat megy te is megveheted egy az egyben a boltban!

Diavetítéshez kattints a képre

Aki pályára akar magának Cervelo vázat, annak sem kell messzire mennie. A karbon T4-es a legjobbak közül való!

A Cervelo vázak és kerékpárok hazai forgalmazója a Borneo Apparel Kft.

Elérhetőségük: http://focuskerekparbolt.hu/index.php/cervelo-kerekparok

 

 

Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:

Legfrissebb velo.hu hírek:

KRESZ-módosítás készülőben: Másfél méter oldaltávolságot a kerékpárosok előzésekor!

KRESZ-módosítás készülőben: Másfél méter oldaltávolságot a kerékpárosok előzésekor!

Országútis hírek külföldről: végleges a Quick-Step Floors 2018-as kerete, emberjogi szervezetek tiltakoznak a Giro izraeli rajtja ellen, Intxausti szeretné visszafizetni a Sky csapata számára a bizalmat

Országútis hírek külföldről: végleges a Quick-Step Floors 2018-as kerete, emberjogi szervezetek tiltakoznak a Giro izraeli rajtja ellen, Intxausti szeretné visszafizetni a Sky csapata számára a bizalmat

Országútis hírek külföldről: Vincenzo Nibali a Tour és a Giro között őrlődik, a 2018-as idény legígéretesebb újoncai, végleges a Wanty-Groupe Gobert kerete

Országútis hírek külföldről: Vincenzo Nibali a Tour és a Giro között őrlődik, a 2018-as idény legígéretesebb újoncai, végleges a Wanty-Groupe Gobert kerete