Az oldal töltődik...
Címkék:
cannondale eurobike 2014 országúti kerékpár mountain bike trekking kerékpár pálya kerékpár cannondale lefty enduro
Lapozás: 1 2 3 4 5 6 7 8      2015-ös Cannondale újdonságok

2015-ben a Cannondele kerékpáros újdonságai között a legnagyobb durranás az F-Si 29 és a Trigger 650B lesz, de ezzel nem szakad meg az újdonságok sora. Új időfutam Slice, kényelmes Synapse Disc, Caad10 Track fixi és a Eurobike díjas Contro.

 

Cannondale Slice

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Triatlon. Harc a másodpercekért. Akár 180km-en keresztül. Erre készült a Slice, melynek váza könnyebb, mint a legtöbb karbon országúti vázak és kényelmesebb, mint a granfondo kivitelek. Legalábbis ezt ígéri a marketing osztály. Tény, hogy megemelve a standon nagyon könnyűnek tűnt! Támvillái Aero Save kivitelűek, a komplett váz pedig BallisTec karbonból készül. A csövek formáját szélcsatornában tesztelték a lehető legkisebb légellenállás érdekében. A rejtett bowdenezés mechanikus és elektromos kábelekkel is kompatibilis. A hazai piacra érdekes újdonság, hogy már 105-ös szettel is elérhető lesz, ami nagyban csökkenti a vételárat.

 

Cannondale Synapse Carbon Disc

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

A kényelmes és gyors országúti most már tárcsafékkel is elérhető lesz. A belső bowdenvezetés nem csak a vázon valósul meg, hanem a hidraulikus fék csöveit a villában is rejtetten vezetik! Persze bowdenes cuccal is kompatibilis, bár aki ilyen szintű bringát vesz az biztosan nem arra teszi le a voksát. A hátsó fék egy érdekes megoldással a támvilla „köré” van rögzítve, ezzel is elosztva a vázat érő erőket. Az ülésvázcső és a láncvillák is asszimetrikusak, hogy a lehető legkényelmesebb és legmerevebb váz jöhessen létre.

 

Cannondale CAAD10 Track

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Talán a stand egyik legszebb, de mindenképpen legletisztultabb bringája volt a pályára épített fixi. Alapanyaga 6069-es SmartForm alumínium, BB30-as középrésszel és CAAD10 karbon villával. Fékeket és azok felfogatására alkalmas furatokat nem is kell keresni a vázon, mivel ezt nem divatgépnek készítették. Felszereltsége SRAM Omnium hajtómű, Shimano Dura Ace hátsó lánckerék, Mavic Ellipse Track kerekek, és Schwalbe Lugano gumik. Ez utóbbit úgyis kicseréled attól függően milyen pályán indulsz vele.

Lassan itt a cyclocross szezon.

Cannondale SuperX


Diavetítéshez kattints a képre


Lassan itt a cyclocross szezon. A SuperX a csúcsot jelenti a cég kínálatában ezen a vonalon. A Ballistec karbon váz és a SuperX Disc villa súlya együtt sem éri el az 1500 grammot. A Speed Save rezgéselnyelő támvilla ide is beépítésre került. A fejcső és a villanyak a nagyobb merevség érdekében tapered. Teljes SRAM CX1 szettel építették fel, amihez már az új Force fékváltókaros, hidraulikus tárcsaféket párosították. Fulcrum Racing Sport Disc kerekeken gurul, a tereppel pedig Schwalbe Rapid Rob gumik veszik fel a harcot.


Cannondale CaadX


Diavetítéshez kattints a képre


Aki nem karbon vázban gondolkozik, annak a CaadX-et kell megnéznie cyclocross vonalon. Kiválóan használható rossz utakon való bringázásra is, mivel a SuperX-nél magasabb fejcsövet és laposabb fejcsőszöget kapott, így kevésbé agresszív a geometriája. Ezt támasztja alá az is, hogy sárvédő, illetve csomagtartó szemekkel is rendelkezik! A csúcsmodell SRAM Rival szettes, hidrós tárcsafékekkel, de ez alatt találsz hidraulikus 105-össel szerelt kivitelt is, illetve két bowdenes gép várja a szűkebb pénztárcájúakat Tiagrával és Sorával.

Cannondale F-Si 29


Diavetítéshez kattints a képre


Teljesen megújult az XC csúcsmodell, ahogy erről már beszámoltunk, de érdekes módon kitartottak amellett, hogy elegendő „csak” 29”-os kivitelben gyártani, így 650B-s verzió nem szerepel a kínálatban. Az előd, azaz a Flash-hez képest a vázgeometria teljes egészében megváltozott,  hogy a gép még stabilabb és gyorsabb lehessen. A láncvilla 15mm-rel rövidült így most 429mm-es, a fejcső 95.5º-os 55mm-es villa offset mellett. Ehhez természetesen új, egyoldalas felépítésű Lefty villát is tervezni kellett. Így nagy sebességnél még jobb egyenesfutást kaptunk. A komplett váz súlya mindössze 1022 gramm! A Carbon Team SRAM XX1-el lesz szerelve, a Black Inc. Pedig Shimano XTR szettet hordoz magán mindjárt elektromos Di2 változatban.


Cannondale Trigger Carbon Team


Diavetítéshez kattints a képre


Akárcsak az F-Si 29-et úgy az új 650B-s kerekekkel operáló Triggert is teszteltük a Demo Dayen, így hamarosan olvashattok részletes cikket a tapasztalatainkról. Ebben a gépben a Cannondale és a Fox közös fejlesztésű Dyad RT2 rugóstagja pöffeszkedik nem kicsi méretével, de annál kisebb súlyával. Neki köszönhető, hogy mászáskor 140mm-ről 85mm-re (Elevate-Flow mód) lehet csökkenteni a rugóutat, ami előnyösen befolyásolja a geometriáját is. Elől az új 140mm-t mozgó karbon Lefty Max villa mozogja ki a köveket. A 10.000 EUR-s csúcsmodell esetében nem aprózták el a felszereltséget sem. SRAM XX1 szett, Mavic CrossMax SLR kerekek és Magura MT6-os fékrendszer.


Cannondale Scalpel Team


Diavetítéshez kattints a képre


A standon ki volt állítva Manuel Fumic Scalpel Team bicója is, ami a cég XC világkupákra tervezett csúcsmodellje. Több érdekesség is van a gépen. Fumic nem egy magas versenyző, ezért nagyon negatív dőlésszögű stucnit kapott. SRAM XX1 váltórendszerrel megy és Cannondale SiSL2 hajtóművel, de Shimano XTR pedállál. A gyárilag specifikált keréktől eltérően Enve M50 karbon szettet hajt, ami még egy kicsit könnyebb, mint a Twenty9 XC. A hátsó rugóstag hidraulikusan lockolható Rock Shox Monarch XX.

Ugyan a Eurobike Award Gold díjat a Fatty villás Contro 1 kapta, nekünk mégis ütősebb volt az eggyel „olcsóbb” modell.

Cannondale Contro 2

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Ugyan a Eurobike Award Gold díjat a Fatty villás Contro 1 kapta, nekünk mégis ütősebb volt az eggyel „olcsóbb” modell. Kifejezetten városi felhasználásra készül, polírozott 6061-es alumínium vázzal, és Lefty merev villával. A hátsó csomagtartó esztétikusan illeszkedik a látványba, akárcsak a singlespeednek kinéző, valójában azonban 8 sebességes Alfine agyváltót tartalmazó meghajtás. Itt már a bordásszíj helyett lánc vette át az erőátvitel szerepét.

 

Cannondale Quick Carbon

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Egyetlen modell készül csak karbon vázzal a Quick szériából, de aki gyors városi/fitnesz bringát szeretne, annak ez pontosan elég lesz. Természetesen SAVE támvillákkal gyártották a kényelem érdekében és a nyerecső is 27,2mm-es átmérőjű, ami szintén rugalmasságot biztosít. Villája Quick Si G2 karbon, de nem tapered nyakkal, mivel nem érik nagy erőhatások. A megállást Magura MT2 tárcsafékek biztosítják.

 

A Cannondale hazai forgalmazója a Mali Kft.


Elérhetőségük: www.mali.hu

 

Legfrissebb velo.hu hírek:

A 2021-es Tour de Hongrie-n térhet vissza eltiltásából Dylan Groenewegen

Országútis hírek külföldről: alakul az UAE Tour mezőnye, van Aert hosszabbított a Jumbo-Visma csapatával, elhalasztották a Volta ao Algarve viadalát

Tour de Hongrie 2021: Kusztor Péter csapata is indul az idei versenyen